Kirjoittaja Aihe: Ei myynnissä (S, Draco, raapale)  (Luettu 163 kertaa)

Vendela

• Teeholisti
  • Valvoja
  • Maistuisiko kupponen teetä?
Ei myynnissä (S, Draco, raapale)
« : 20.03.2021 11:05:23 »
Nimi: Ei myynnissä
Hahmo: Draco
Ikäraja: S
Kirjottaja: Vendela
Tyylilaji: Synkähkö pohdinta
Pituus: raapale, 100 sanaa
Vastuuvapaus: Rowling omistaa, minä lainaan.

Tiivistelmä: Dracon ajatuksia Voldemortista.

Vapaa sana: Osallistuin Spotify Wrapped -haasteeseen ja sain kappaleeksi Imagine Dragonsin kappaleen Machine joka on sijalla #8 omalla vuoden 2019 soitetuimmat listallani. Siitä syntyi tämmöinen pieni synkähkö raapale.
Teksti on oikolukematon, virheet ovat omiani.

Osallistuu haasteeseen: Spotify Wrapped

Ei myynnissä

Voldemortin koneisto toimi täydellisesti. Tai siltä se ainakin näytti. Tiesin kuitenkin totuuden. Pimeyden Lordi oli niin täynnä itseään ettei nähnyt luomuksensa heikkouksia.

Minä olin yksi niistä.

Hän luuli että olin heikko. Mutta olin vahva. Omalla tavallani.

Silloinkin kun hän luuli omistavansa minut, olin jossain muualla. Kaukana.

Kylmät sormet ihollani eivät merkinneet mitään. Valheita kuiskivat huulet saivat minut hymyilemään. En uskonut sanaakaan.

Tiesin kuka tulisi olemaan tämän sodan voittaja.

Eikä minun sieluni ollut myynnissä. En ollut koskaan ollutkaan vaikka isäni muuta saattoi väittääkin. Mutta sitä Voldemort ei tiennyt. Enkä minä kertonut.

Annoin hänen elää uskossaan. Sillä minulla oli muita suunnitelmia tulevaisuudelleni.

©Sokerisiipi

I think it's time for little story... It's definitely Storytime!

Angelina

• Stark-Rogers
Vs: Ei myynnissä (S, Draco, raapale)
« Vastaus #1 : 08.04.2021 23:24:49 »
Hei mitä, mähän oon lukenut tämän jo mutta en oo kommentoinut??? Tähän varmaan multakin ne kootut selitykset että kiire ja mitä muuta :'D MUTTA tää oli mielenkiintonen katsaus Dracon ajatuksiin - voin hyvin uskoa, että hän on saanut voimaa jaksaa eteenpäin juuri tämänkaltaisten ajatusten myötä.

Lainaus
Valheita kuiskivat huulet saivat minut hymyilemään. En uskonut sanaakaan.

Erityisen paljon pidin tästä kohdasta ja tietysti sisäinen Drarryshipperini ilahtui, kun mietin että Draco on jo tuolloin ajatellut Harryn selviävän sodasta voittajana (tai näin mää sen tulkitsin ;D). Pidin myös kovasti tuosta lopusta ja sen toiveikkuudesta, siitä että Draco aikoo selvitä ja jatkaa eteenpäin elämässään sitten, kun sota on ohi. Sodan keskellä ja vielä Dracon saappaissa ei varmastikaan oo ollut helpointa ajatella tulevaisuutta tai sitä, mitä elämä mahdollisesti on sen kaiken jälkeen, mutta samaan aikaan tollanen päättäväisyys ja unelmat ovat varmasti auttaneet eteenpäin ♥

ava © dicapriho
bannu © Inkku ♥

Thelina

• Ilomarja
« Vastaus #2 : 09.04.2021 19:36:03 »
Tämä oli todella mielenkiintoinen! Todella toimiva ajatus, että Draco olisi alusta alkaen ymmärtänyt totuuden siitä, kuka sodan tulisi voittamaan ja että hän olisi saanut voimaa tuosta ajatuksesta ja omista tulevaisuudensuunnitelmistaan. Varmasti totta, että Voldemort oli liian itsevarma, eikä siksi nähnyt kaikkia virheitä, joita teki. Tämä pätkä istuu myös hienosti canoniin, esim siihen ettei Draco erityisen ponnekkaasti loppujen lopuksi yrittänyt tosissaan tappaa Dumbledorea ja ettei hän antanut Harrya ilmi, kun hänet tuotiin kartanoon. Minäkin tykkäsin pienistä Drarry-vihjeistä, joita rivien välistä saattoi lukea, mutta yhtä hyvin tämän voi ajatella ilman sitä. Kiitos tästä :)
Kurkista matka-arkkuun

Larjus

• Отабекқызы
  • En kaipaa teksteihini parannusehdotuksia tms.
    • twitter
« Vastaus #3 : 11.04.2021 21:02:38 »
Dracon ajatukset Voldemortin paluun aikana on mielenkiintoinen aihe, johon kirjasarja ei (ymmärrettävästi) voinut koskaan kunnolla tarttua. Mut onneksi on ficit :D Pidän tämän valinnasta, että Dracon ajatukset olivat melkeinpä päinvastaisia kuin kirjoissa aluksi annettiin Harryn kautta ymmärtää (muistelen niitä hänen höpinöitään Puoliverisessä prinssissä). Hän ei koskaan uskonutkaan Voldemortin voittoon vaan hänellä olikin omat suunnitelmansa siellä taustalla. Se sopii hyvin siihen, miten hänen tekonsa kirjoissa sitemmin kuvattiinkin: hän ei selvästikään halunnut tappaa Dumbledorea, ja Malfoyn kartanossakin ehdottomasti suojeli Harrya väittäessään, ettei tunnista tätä.

Pidän siitä, miten fiksun ja laskelmoivan kuvan tämä raapale Dracosta antaa. Siinä oikein huokuu luihuisen henki ja ajattelutapa! Lempikohtani on varmaankin se, missä Draco sanoo olevansa vahva omalla tavallaan. Se on nimittäin totta, ja on hienoa, että hän tietää sen itsekin (ja luihuismaista ajattelua sekin).

Lainaus
Draco on aina ollut oikealla puolella ♥ Koska siis kyllähän tän on pakko viitata Harryyn :)

Жүрегім сені таңдады.

Vendela

• Teeholisti
  • Valvoja
  • Maistuisiko kupponen teetä?
« Vastaus #4 : 11.04.2021 21:27:39 »
Angie, jahas, jahas, milloin sitä on käyty salaa lueskelemassa eikä mitään ole sanottu, soo soo ;D No ei vaan, kivaa jos olit tämän jo lukenut ja vielä kivempaa tietty että kerroit ajatuksiasi! Ihanaa että bongailit pienen Drarry-viitteen, sillä näin sen ajattelin itsekin. Se on myös varmasti antanut Dracolle toivoa suunnitella tulevaa. Kiitos kun kommentoit!

Thelina, mukavaa kuulla, että tämä istahtaa myös canoniin, sillä samoin ajattelin itsekin :) Kivaa myös, että sinäkin bongalit viittauksen Drarryyn vaikka kuten sanoit, se ei ns. pakollinen ole. Voldemort ei käy kyllä ihan täysillä, joten siksi hänellä jäi varmaan huomaamatta tämmöisiä pikkujuttuja ;) Ihanaa kun kommentoit, kiitos paljon!

Larjus, onneksi on tosiaan ficit ja se, että näiden kautta voi täydentää (tai jopa muuttaa) canonia itselleen mieleiseksi ja sopivaksi :D Tämä tosiaan näyttää Dracon luihuispuolen hyvin, sillä kuten sanoitkin niin kaikki mitä Dracosta tiedetään on täysin Harryn näkökulmasta kerrottua. Joten tämä mahdollisuus mitä toisaalla on voinut tapahtua ja miten on todella mielenkiintoinen ja itse tykkään paljon tämän tyyppisistä ficeistä :D Kyllähän tässä se pieni H/D viittaus oli, sillä onhan se oma OTP:ni ;D Kiitos paljon kommentista!

©Sokerisiipi

I think it's time for little story... It's definitely Storytime!