Kirjoittaja Aihe: Hetalia: Lussekatter (S, Ruotsi/Suomi & kissat, ficlet)  (Luettu 1962 kertaa)

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 562
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Title: Lussekatter
Author: Larjus
Chapters: Ficlet
Fandom: Hetalia (Nekotalia)
Characters: Ruotsi-kissa, Suomi-kissa, Ruotsi, Suomi
Pairing: Ruotsi/Suomi
Genre: Slice of life, fluff
Rating: S
Disclaimer: Hidekaz Himaruya omistaa hahmot, minä tekstin. En saanut tämän kirjoittamisesta mitään muuta kuin hyvän mielen.
Summary: Lucian päivän tunnelmointia.

A/N: Hyvää joulua mimamulle! Toivoit jotain Hetaliasta, ja näin tilaisuuteni koittaneen :D Saat lahjasi jo tässä vaiheessa, koska pitäähän Lucian päivän fici julkaista kyseisenä päivänä!

Ficin nimenä oleva Lussekatter viittaa ruotsalaisiin Lucia-pulliin (mun lapsuudenkodissa niitä kyllä leivottiin joka joulu, joskin ne oli meille vain joulupullia), mutta katterhan meinaa myös kissoja ruotsiksi :D Sen kautta päädyinkin sitten kirjoittamaan jotain, missä on Nekotalia-kissoja.

Joskus 4–5 vuotta sitten lihotettiin yhden ruotsalaisen nettikaverini kanssa Nekotalia-ulottuvuutta (mä aloin myös piirtää niistä sarjiksia, mutta käytännössä kaikki jäi luonnostasolle) ja mm. nimettiin melkeinpä kaikki kissat (kun vain parilla on jo olemassa nimi). Päätin sitten tässä ficissä käyttää niitä nimiä, mitkä valittiin Ruotsi- ja Suomi-kissoille (Greve ja Pumpuli, pakko olla selvää kumpi on kumpi), koska vaikka Hetalian kohdalla puhunkin hahmoista aina valtionimillä, näiden kissojen kohdalla niiden käyttäminen tuntui ficiä kirjoittaessa jotenkin kömpelöltä kissa-liitteen kanssa (ja ilman mulle tuli väkisin mieleen ne ihmishahmot). Ja kyllähän canonissakin Japani kutsui Japani-kissaa Tamaksi! (Ja Himan mukaan Italia-kissa on Gino.)

Tulipa muuten myös mieleen, että nimettiin sen kaverini kanssa Islanti-kissa Luciferiksi, lempinimenä Lusse (tai Lussekatt, kuten Suomi sitä aina kutsui :D Suomella oli niissä sarjiksissa muutenkin tapana keksiä jokaiselle kissalle ihan omia lempinimiä, mitä oikeastaan kukaan muu ei koskaan käyttänyt – mikä itse asiassa tarttui vähän tähänkin mukaan :D).

Mukana Multifandom IV:ssä.



Lussekatter


Joulukuu oli melkein puolessa välissä. Asuntoa oli koristeltu jo runsaasti tulevaa juhlaa varten: tontut ja enkelit olivat majoittuneet hyllyille ja pöydänpäällisille, tähdet tuikkivat ikkunoissa, verhot olivat vaihtuneet punaisiin, joka puolella oli kynttilöitä. Vain kuusi puuttui, se saapuisi taloon vasta lähempänä jouluaattoa.

Hämärässä keittiössä kaksi kissaa istuskeli raidallisella matolla uunista hehkuvan lämmön syleilyssä ja tuntui odottavan jotain. Vaikka ne oli ruokittu vasta hetki sitten, ne jo haaveilivat kinkusta, savustetusta lohesta, sillistä ja makkaroista, joita joulupöydät tuttuun tapaan pursuaisivat. Kissoista suurempi mutta rakenteeltaan sirompi, väriltään lähes kokonaan siniharmaa, nuolaisi tassuaan ja pyyhkäisi sillä poskeaan muutaman kerran. Sitten se venytellen asettui matolle makaamaan ja katsoi sinivihreillä silmillään herkeämättä toista, kermanvaaleaa kissaa. Tämä vastasi katseeseen yhtä eleettömästi.

Ihmissilmille moinen näyttäytyisi pelkkänä yhdentekevänä tuijotuskilpailuna. Todellisuudessa kissat viestivät toisilleen koko ajan. Greve kutsui Pumpulia luokseen, ja lopulta tämä vastasikin kutsuun. Se tassutteli Greven viereen ja puski päätään hellästi tämän poskea vasten. Greve sulki silmänsä ja alkoi kehrätä, kun Pumpuli painoi kuononsa sen päälakea vasten ja aloitti turkin nuolemisen. Aina välillä Pumpuli lopetti hetkeksi puskeakseen taas niiden päälaet toisiaan vasten.

Himmeästi valaistusta olohuoneesta kajasti hieman valoa keittiön ovelle. Valon lisäksi keittiön puolelle kantautui myös Sankta Lucian harras ja rauhallinen sävelmä, kun Lucia-kulkueen etenemistä seurattiin television välityksellä. Sohvalle käpertynyt pariskunta painautui lähemmäs toisiaan virkatun viltin alla ja jatkoi herkeämättä televisioruudun tuijottamista. Matalalla pöydällä heidän edessään oli kaksi tyhjäksi juotua kahvimukia ja lautasella vielä yksi rusinoin koristeltu sahramipulla.

Lucia-kulkue sai lopulta matkansa päätökseen, mutta televisio pysyi päällä kanavankaan vaihtumatta. Olohuoneen puolella kukaan ei liikahtanutkaan, mutta kissat jättivät keittiön lämmön kuin yhteistuumin ja tassuttelivat peräkanaa olohuoneeseen. Ne seisahtuivat kumpikin television eteen ja kääntyivät katsomaan omistajiensa suuntaan.

”No mitä nyt, söpöliinit?” Suomi kysyi kissoilta pää kallellaan. ”Minne oikein matka?”

Kumpikin kissoista vain tuijotti takaisin. Sitten Pumpuli naukaisi kuin vastaukseksi.

”Mitä?” Suomi kysyi lepertelevällä äänensävyllä. ”Mitä pikku Pullanmuruni?”

Kissa naukaisi uudelleen.

”Tule tänne muru”, Suomi maanitteli ojentaen kättään kissaa kohti. Pumpuli asteli lähemmäs ja lopulta loikkasi isäntänsä viereen sohvalle.

”...ssekatt...rr…”

Suomi kääntyi vilkaisemaan Ruotsia.

”Mitä sinä sanoit?” hän kysyi

”Lussekatter”, Ruotsi toisti katse Pumpulissa. Päällään hän nyökkäsi pienesti Greven suuntaan.

”Totta, nehän ovat”, Suomi totesi iloisesti. ”Hauskaa, en tullut ajatelleeksikaan.”

Hän kääntyi Pumpulin puoleen ja alkoi silittää sitä ensin päälaelta ja sitten leuan alta. Se sulki silmänsä varsin tyytyväisen näköisenä ja alkoi kehrätä.

”Kuka on söpö pieni lussekatt, kuka?” Suomi leperteli kissalleen jatkaen samalla sen silittämistä.

Hänen kätensä kuitenkin pysähtyi äkisti eikä sitten lopulta enää koskenutkaan kissan turkkiin. Hän ei ehtinyt reagoida mitenkään, kun Ruotsi oli jo vetänyt hänet lähemmäs itseään lujaan mutta hellään syleilyyn.

”Du är”, Ruotsi mumisi vasten hänen villapaitaansa. Ruotsi puhui niin hiljaa, että siitä hädin tuskin sai selvää, mutta kuulemattakin se olisi nostanut Suomen pyöreille kasvoille punan, joka haastoi sävyllään ikkunoihin ripustetut jouluverhotkin.



A/N: Tähän loppun haluan vielä linkata pari aiheeseen sopivaa fanartiani, jotka löysin vanhalta Flickr-tililtäni: Suomi-kissa ja Ruotsi-kissa torkuilla (S) sekä pieni ruotsinkielinen Lucian päivän sarjakuva feat. Suomi ja Ruotsi (S) :D
« Viimeksi muokattu: 18.12.2020 10:40:07 kirjoittanut Larjus »
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 562
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Hetalia: Lussekatter (S, Ruotsi/Suomi & kissat, ficlet)
« Vastaus #1 : 13.12.2020 22:23:38 »
mimamu: Joulupukki on joo olemassa, tai ainakin kanssafiniläinen, joka haluaa vähän ilahduttaa ^^ Ihana kuulla että olet fiiliksissäi tästä ♥

Lucian päivä tuo minulle Hetaliasta aina mieleen Suomen ja Ruotsin (ja varsinkin molemmat yhdessä), joten kenestä muustakaan olisin tämän päivän kunniaksi kirjoittanut :D Minunkin ala-asteella joskus muinoin oli aina Lucia-kulkue yms. yms. tosin taisi olla osa ruotsintunteja ne hommat 😅 Mutta joo, vaikka se ehkä enempi on suomenruotsalaisten juttu, kyllä suomenkielisetkin osaa osallistua ;D

Lainaus
Ja jostain syystä mulla alkaa sukat pyöriä jaloissa, kun Ruotsi puhuu ficeissä ruotsia.
Heheh, tykätään siis samasta asiasta ;D Oli pakko laittaa Ruotsi puhumaan ruotsia, kuinkas muuten. Ja jotenkin se sopi tähän mielestäni erinomaisesti ja parhaiten.

Lainaus
Nyt jäi enää mieltä kaihertamaan, että kuka sen viimeisen pullan sai? Ehkäpä laitettiin puoliksi :)
Olet ihan oikean ajatuksen äärellä! Tämä nimittäin oli ajatukseni, mutta itse ficiin asti se ei päässyt. Niitä pullia oli lautasella aluksi epämääräisesti muutama, mutta vaihdoin sen myöhemmin yhteen, koska juurikin mietin sitä, että se jaetaan lopuksi :3

Kiva myös kuulla, että vanhat fanartinikin ilahduttivat! Ne tulivat randomisti mieleeni ja päätin linkata.
Lainaus
Vilkaisin muitakin Hetalia-sarjiksiasi ja pakko sanoa, että musta ne oli varsin viihdyttäviä.
Ah, en edes tajunnut, että tuostahan pääse parilla klikkauksella näppärästi katsomaan muutakin flickriin lataamaani fanartia 😅 Mut hei, mahtavaa että tykkäsit ja saivat vielä yleisöä viihdytettäväksi! Flickriin latasin ne joskus lähinnä säilöön, ja jaoin valmiina kuvina yhdellä foorumilla (jota ei enää ole, rip), enkä ole sen jälkeen jakanut niitä missään, mutta onhan se kiva että ne vielä päätyvät jonkun katseltavaksi/luettavaksi. Aika randomejahan ne ovat, mutta jee, mun huono huumori uppoaa muihinkin ;D
(Oh god, tajusin/huomasin just, että siellähän on myös ne superrandomit pelkällä lyijykynällä piirtämäni parodiapätkät siitä ekasta musikaalista/stage playsta  🙈🙈 Piirsin niitä samaa tahtia kun kyseistä esitystä dvd:ltä ekaa kertaa katsoin)

Mut ihan mahtavaa lukea kommenttiasi ja huomata, että tykkäsit tästä pienestä lahjastasi ^^ Tekee minutkin oikein iloiseksi ♥
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

hiddenben

  • Yksinpurjehtija
  • ***
  • Viestejä: 2 747
Vs: Hetalia: Lussekatter (S, Ruotsi/Suomi & kissat, ficlet)
« Vastaus #2 : 14.12.2020 19:47:46 »
Sinun tekstiesi kautta olen kyllä päässyt tutustumaan monenlaisiin fandomeihin, ja nyt uusimpana olkoon Hetalia :D Kiitos kommentistasi kommenttiarpajaisissa! Kun julkaisit tämän eilen, päätin heti, että kommentoin tätä sillä tässä yhdistyy (suomen)ruotsalaisuus ja Lucia-juhla sekä ihanat kissat - kaikki on kohdallaan!

Hetalia on minulle aivan tuntematon paitsi konseptiltaan, mutta tähän oli helppo hypätä mukaan. Yritin vähän lueskella Wikipediasta, mutta annoin sitten olla ja heittäydyin tähän paritukseen, koska se oikeastaan toimii varsin hyvin! Tässä on kotoisa, ihanan jouluinen tunnelma ja pidin hurjasti tuosta hetkestä, joka tähän tarinaan valikoitui. Kissojen välinen viestintä on hauska yksityiskohta, koska kissat ovat kyllä yksi suuri mysteeri, ja tarinaa kerrottiinkin kaikkitietävän kertojan näkökulmasta, mikä on lukijalle varsin hauskaa. On jotenkin ihanaa, että kissojen hellyydenosoitukset toisilleen vastaavat Suomen ja Ruotsin hellää hetkeä sohvalla.

Erityisen paljon tykkäsin tässä kuitenkin Lucia-perinteestä, ruotsin kielestä tekstissä ja lussekatter-ideasta. Olen itse juhlinut Luciaa suomenruotsalaisessa yhteydessä (tai alun perin kielikylpyluokan kautta, sitten ruotsinkielisessä lukiossa ja yliopistossa), joten suomalaiset versiot Lucia-kulkueen lauluista ovat jääneet minulle vieraiksi. Siksi tämän ficin ympäristö tuntui minulle todella tutulta. Olen kyllä ehdottomasti sitä mieltä, että Lucia-perinne kuuluu myös suomenkielisille! Yhtä pimeäähän täällä on kuin Ruotsissakin ja tännekin kaivataan valoa pimeyden keskelle :) Mutta pisteet ruotsinopettajallesi, joka järjesti Lucia-kulkueen! :D

Sarjakuva ja kuva kissoista olivat hauska lisä tarinalle ja ne olivat hienot! Tämä on todella onnistunut kokonaisuus, eli kiitos tästä! :)

between the sea
and the dream of the sea

Salem

  • Vieras
Vs: Hetalia: Lussekatter (S, Ruotsi/Suomi & kissat, ficlet)
« Vastaus #3 : 14.12.2020 20:50:22 »
Okei en tunne tätä fandomia ollenkaan, mutta nimi kiinnitti huomion, ja ajattelin, että tämä voisi olla jotain jouluista :D

Minusta oli kivaa ja vähän erilaista, että tässä lähdettiin liikkeelle kissojen näkökulmasta. Pidin paljon rauhallisesta tunnelmasta ja kaikista jouluisista yksityiskohdista. Tästä jäi lukijallekin hyvä ja rauhallinen olo, ja ficci kyllä toimi nän suloisena välipalana, vaikka fandom ei ole tuttu. Mullekin tuli Lucia-kulkueesta muistoja mieleen. Asun Pohjois-Pohjanmaalla, missä ruotsinkielisiä näkee aika vähän, mutta kyllä meilläkin aina yläasteella oli Lucia-kulkue. En ole sitä livenä päässyt vuosiin näkemään.

Lainaus
tontut ja enkelit majoittivat hyllyjä ja pöydänpäällisiä

Vähän tuli rakentavampaakin mieleen. Tätä kohtaa jäin miettimään. Majoittaa-verbi ei minusta toimi tässä, kun ne tontut ja enkelit nyt majoittavat hyllyjä ja pöydänpäällisiä. Samaan tapaan kuin voisi sanoa, että itse majoitan kotonani jotain henkilöä. Ehkä parempi olisi vaikka kansoittaa? En tiedä saako tästä edes kiinni mitä yritän sanoa :D

Kiitos!

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 562
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Hetalia: Lussekatter (S, Ruotsi/Suomi & kissat, ficlet)
« Vastaus #4 : 16.12.2020 11:54:10 »
hiddenben: Tervetuloa jälleen uusien fandomien pariin ;D musta tuntuu, että mun listauksesta riittää paljon uusia/vieraita fandomeita monellekin finiläiselle :D Eipä tähän(kään) taustatietoa oikeastaan tarvita, ja voin vain kuvitella, että Wikipediasta lukeminen ennemmin vain hämmentää enemmän XD Toisaalta paha mennä sanomaan, kun olen Hetaliaan tutustunut ekan kerran jo vuonna 2008, enkä todellakaan enää muista sen ajan fiiliksiäni.

Lainaus
On jotenkin ihanaa, että kissojen hellyydenosoitukset toisilleen vastaavat Suomen ja Ruotsin hellää hetkeä sohvalla.
Tämä olikin vähän niin kuin tarkoituskin :3 Ihana kuulla ettei ajatus jäänyt huomaamatta.

Kiva että Lucian päivän teema on sinunkin mieleen. Se on itselleni ollut aina tärkeä päivä (tosin ensisijaisesti siksi, että se on syntymäpäiväni :P ), ja olikin kiva vähän fiilistellä sitä ficimuodossa (ja vähän muutakin joulukuulle kuin itse varsinaista joulua). Olen samaa mieltä tuosta, että kyllä Lucian päivä saa kuulua myös suomenkielisille! Ei se ole mikään suomenruotsalaisten etuoikeus täällä Suomen puolella :D

Kiitoksia kommentista~~



Salem: Joulukadulla kun ollaan, niin kyllähän sitä jotain jouluista täytyy olla! :) Vaikka tässä painopiste onkin Lucian päivässä eikä niinkään joulussa itsessään. Mutta ainakin minulle Lucian päivä on (synttärieni lisäksi) tärkeä osa joulualusaikaa.

Alkujaan oli vähän ajatellut, että tässä keskityttäisiin nimenomaan (vain) kissoihin, mutta loppua kohden Suomi ja Ruotsi itsekin saivat vähän isomman roolin. Oli kyllä itsestäkin kiva kirjoittaa eläinhahmoista ja niiden keskeisestä sanattomasta viestinnästä, sellaista kun näkee ficeissä harvemmin. Ihan ymmärrettävistä syistä tosin, ja eipä sitä itsekään ole tällaista ennen pahemmin tullut kirjoitettua  ::) Mutta vaihtelu virkistää, ja tunnelmaa voi luoda monellakin tavalla. 

Ja joo, tossa on pieni puhekielisyys tarttunut mukaan (ei sillä että olisin koskaan kirjakieltä väittänytkään kirjoittavani), oikeampi muoto olisi majoittua  ::) Kaipa sen voisi selkeyden vuoksi vaihtaa, katotaan jos jossain välissä jaksan.

Hauska että teilläkin oli siellä Pohjois-Pohjanmaallakin Lucia-kulkueita! Ei Lucian päivän juhlistaminen todellakaan ole rajattu vain ruotsia äidinkielenään puhuville :D

Kiitos sinullekin kommentista! ^^
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

carrowfan

  • vitsi syntyessään
  • ***
  • Viestejä: 1 383
  • On olemassa kinkkuja ja on olemassa lisää kinkkuja
Vs: Hetalia: Lussekatter (S, Ruotsi/Suomi & kissat, ficlet)
« Vastaus #5 : 05.03.2021 22:08:21 »
Kommenttikampanjast hei! Tämä oli sopivan herkullista. Olen varmasti lukenut tämän aikaisemmin, mutta onhan tuo nyt herttainen kuin mikä. Vaikka minulla on olematon kielipää, tykkäsin tuosta Ruotsin kohtauksesta, jossa hän puhuu...Ruotsia. Kiitos tästä, lämmitti kivasti kun on terassi hautautuneena lumen alle.
"Papereissa 23, henkisesti 17"
"Ehkä mie aikuistun ku täytän 30...siis 40"
"En mie kaipaa olkapäätä, kuha nostat mut eka ylös täältä"

Pura

  • demjin
  • ***
  • Viestejä: 1 179
  • brick by brick
Vs: Hetalia: Lussekatter (S, Ruotsi/Suomi & kissat, ficlet)
« Vastaus #6 : 12.03.2021 12:56:59 »
Onnea kommenttiarpajaisten voitosta!

En ookkaan pitkään aikaan lukenu ficcejä Hetaliasta, tää oli ihanan lämpöinen paluu vanhaan fandomiin. Suomi/Ruotsi on aina ollut yksi parhaita pareja Hetaliassa, ja tavoitit kyllä heidän välisensä suhteen läheisyyden ja pehmoisuuden tässä aivan täydellisesti. ♡

Kissat ovat myös hurjan suloiset, ja tykkään noista nimistä tosi paljon! Awwailin hallitsemattomasti sille miten samalla tavalla kissat ja omistajat cuddlailevat.

Lainaus
”Kuka on söpö pieni lussekatt, kuka?” Suomi leperteli kissalleen jatkaen samalla sen silittämistä.

Hänen kätensä kuitenkin pysähtyi äkisti eikä sitten lopulta enää koskenutkaan kissan turkkiin. Hän ei ehtinyt reagoida mitenkään, kun Ruotsi oli jo vetänyt hänet lähemmäs itseään lujaan mutta hellään syleilyyn.

”Du är”, Ruotsi mumisi vasten hänen villapaitaansa.
:'( :'( :'( ♡♡♡♡♡
Voi itku, en kestä miten söpöjä he ovat!! Hymyilen ihan hölmösti lukiessani tätä bussissa, onneksi on maski jonka taakse piilottaa pöhköt ilmeet.

Lämmin kiitos tästä, pidin kovasti. ♡
« Viimeksi muokattu: 12.03.2021 12:59:21 kirjoittanut Pura »
look at the birds. even flying
is born
out of nothing
                            -- li-young lee

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 562
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Hetalia: Lussekatter (S, Ruotsi/Suomi & kissat, ficlet)
« Vastaus #7 : 29.03.2021 17:56:21 »
carrowfan: Jotain söpöä ja herttaista tavoittelinkin, joten selvästi olen onnistunut. Mahtavaa :) Ja ihana kuulla, että pidit Ruotsista puhumassa ruotsia, sitä en ollut suunnitellut yhtään vaan se tuli mukaan kirjoitusvaiheessa. Mutta selvästi hyvä että tuli.

Kiva kun tulit jättämään kommenttia, kiitos paljon! ^^


Pura: Suomi ja Ruotsi on tosiaan yksi parhaimpia pareja Hetaliasta (vaikka on mulla vieläkin paljon muitakin shippejä tästä fandomista :D Vielä näin reilun 12 vuoden jälkeenkin), heistä saa niin pehmoista ja lempeän hienovaraista settiä aikaiseksi :3 Heistä kirjoittaminen on kulttuurisessa mielessäkin eri kivaa, kun voi keskittyä meidän paikallisiin juttuihin, ja omalla tuntemuksella ja etukäteistiedoilla pärjää taatusti tarpeeksi.

Lainaus
Kissat ovat myös hurjan suloiset, ja tykkään noista nimistä tosi paljon! Awwailin hallitsemattomasti sille miten samalla tavalla kissat ja omistajat cuddlailevat.
Nekotalia-kissat on kyllä söpöjä, ja kiva kuulla että pidät nimistäkin! Niiden keksiminen silloin aikoinaan oli hauskaa, ja oon iloinen, että edes muutama pääsee kunnolla käyttöön (kun en niitä sarjiksia koskaan saanut julkaisukuntoon). Ehkä pitää kirjoitella kissoja lisääkin ficeihini että pääsisi käyttämään niitä nimiä enemmänkin :D

Lainaus
Voi itku, en kestä miten söpöjä he ovat!!
Niinhän he ovatkin ♥

Kiitos kommentistasi ♥ Tää selvästi täytti tehtävänsä jos kerta tätä lukiessa vain hymyilit höperösti ja awwittelit (mutta onneksi oli maski piilottamassa ilmeesi muilta matkustajilta ;D)
« Viimeksi muokattu: 29.03.2021 17:58:58 kirjoittanut Larjus »
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

marieophelia

  • Pajunkissa
  • ***
  • Viestejä: 830
  • 🇺🇦
Vs: Hetalia: Lussekatter (S, Ruotsi/Suomi & kissat, ficlet)
« Vastaus #8 : 19.11.2021 11:17:57 »
Onnea Kommenttiarpajaisten voitosta! Yllätys yllätys mua houkutteli lukea sulta jokin kissa-aiheinen tarina ja koska tämä teksti alkaa pian olla pian ajankohtainen, nostan tätä ilomielin muidenkin luettavaksi. :) Meilläkin oli umpisuomalaisessa lukiossa joka vuosi ruotsinopettajien organisoima Lucia-kulkue, mutta kun en ole vaalea, enkä osaa laulaa, ei minua siihen koskaan valittu. Ottaisin kuitenkin mieluummin oman pienen lussekattin kuin kynttiläkruunun. :D

Ensinnäkin lussekatt-oivallus on mun mielestä hurjan hauska. Olet tosi kivasti ujuttanut sen tekstiin, kun Suomi ensin kutsuu kissoja pullanmuruiksi ja Ruotsille tulee siitä luciapulla mieleen. Tällä tavallahan parisuhteessa (tai muussakin) voi parhaimmillaan täydentää toisen ajatuksia. Minäkin pidän siitä, että Ruotsi puhuu ruotsia, siitä tulee juuri oikeanlainen Suomi-Ruotsi-parisuhdetunnelma. :D

Oot myös kuvannut Ruotsi- ja Suomi-kissoja vallan ihanasti:

Lainaus
Ihmissilmille moinen näyttäytyisi pelkkänä yhdentekevänä tuijotuskilpailuna. Todellisuudessa kissat viestivät toisilleen koko ajan. Greve kutsui Pumpulia luokseen, ja lopulta tämä vastasikin kutsuun.

<3<3 Tässä on tosi kaunis ja levollinen tunnelma! Hyvä, että kissat tulevat noin hyvin toimeen - se ei ole aina mitenkään itsestään selvää, jos on kaksi kissaa samalla reviirillä. :D Mitenköhän kissat mahtavat suhtautua joulukuuseen sitten kun varsinainen joulu koittaa - siitä voisi saada jatko-osan. ;) Tosi kivat nimet olette kaverisi kanssa kissoille valinneet, tulee heti paljon mielleyhtymiä kissojen mahdolliseen luonteeseen liittyen. :D Katselin myös piirtämiäsi kuvia, ne ovat hienoja ja kissakuva on hurjan suloinen lisä tähän ficciin.<3

Kiitos paljon, pääsin tästä mukaviin joulunodotustunnelmiin! Joulupukilta voisinkin toivoa kissaa. :D
« Viimeksi muokattu: 19.11.2021 11:31:26 kirjoittanut marieophelia »

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 928
Vs: Hetalia: Lussekatter (S, Ruotsi/Suomi & kissat, ficlet)
« Vastaus #9 : 20.11.2021 23:08:34 »
Voi ei, mielikuva kissoista siellä uunin edessä oli niin suloinen, että ihan sulin😭😍
Tässä oli hienosti joulunodotuksen rauhallista ja lämmintä tunnelmaa, Suomi ja Ruotsi olivat keskenään lähestulkoon yhtä söpöjä kuin kissansa<3

~Violet kiittää

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 562
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Hetalia: Lussekatter (S, Ruotsi/Suomi & kissat, ficlet)
« Vastaus #10 : 28.11.2021 12:22:31 »
marieophelia: Pitäisi varmaan kirjoittaa enemmänkin kissa-aiheisia tarinoita :D Ei välttämättä just Nekotalia-kissoista vaan kissoista ylipäätään. Ja muistakin eläimistä. Tää tosiaan alkaa kohta olla ajankohtainen (vaikka fluffin aika on aina :D), ja kyllä sitä itselläkin kauden odotus jo nostelee päätään. Lucian päivää odotan tosin lähinnä sen takia, että se on myös syntymäpäiväni.
Lainaus
Ottaisin kuitenkin mieluummin oman pienen lussekattin kuin kynttiläkruunun. :D
Joo sama täällä. Oli kyse sitten pullasta tai ihan oikeasta kissasta :3

Lainaus
Mitenköhän kissat mahtavat suhtautua joulukuuseen sitten kun varsinainen joulu koittaa - siitä voisi saada jatko-osan. ;)
Oi tässä olis kyllä aikas houkuttava aihe... Mulla onkin pitkään kummitellut mielessä ajatus, että olis kiva kirjoittaa Hetaliasta pitkästä aikaa lisää (oon ylipäätään kirjoittanut siitä aika vähän, vaikka oon rakastanut sarjaa jo noin 13 vuotta). Toisaalta mulla on ihan liikaa kaikkia muitakin ideoita ja työn alla olevia ficejä kesken. Noh, ehkä saisin joulukuussa viriteltyä hyvää kirjoituspöhinää taas päälle... Olis kyllä tosi ihana vähän ruotia tämän kaksikon joulua :3 (Ja siihen ois oikeestaan kiva ottaa mukaan muitakin Pohjoismaita ja näiden kissoja...)

Iso kiitos sulle kommentista, ihana kuulla että olet nauttinut tämän sisällöstä ja tunnelmasta kuin myös vanhoista piirustuksistani! Hyviä joulunodotuksia sinne ♥


Violetu: Voi että, toivottavasti et sulanut ihan kokonaan! ;D ♥ Kissat ylipäätäänkin ovat niin suloisia otuksia, mahtava kuulla että olen saanut sitä söpöyttä siirrettyä tähänkin.

Joulunodotukseen kuuluu ehdottomasti lämmin ja rauhallinen tunnelma, vaikka monilla siihen kuuluu myös kiire, halusin mukaan kiireettömänkin hetken. Suomi ja Ruotsi ovat todella soma pari. Pitäisi kirjoittaa heistä lisää, ihan vaan jo siksikin että kaikelle söpölle on aina tilausta! Jos ei muuta niin minä tilaan :D

Sullekin isot kiitokset kommentista, ihanaa että oot tykännyt ♥
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Ansa

  • runostaja
  • ***
  • Viestejä: 2 878
  • rakastettu
Vs: Hetalia: Lussekatter (S, Ruotsi/Suomi & kissat, ficlet)
« Vastaus #11 : 28.11.2022 06:34:10 »
En ole vuosiin lukenut hetaliafikkejä, mutta nyt kommenttiarpajaisten vuoksi päädyin tähän fandomiin taas, ja tuntuu kyllä ihanalle! Ruotsi/Suomi forever! ❤️

Tämä on ihanan tunnelmallinen ja söpö pikku tarina, mikä sai omalla tavalla minut joulutunnelmaan. Voisin jopa leipoa luciapulliakin. :)

Kiitos.

-Ansa


kirjoittelen runoja ja tunnelmoin

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 562
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Hetalia: Lussekatter (S, Ruotsi/Suomi & kissat, ficlet)
« Vastaus #12 : 04.12.2022 09:22:46 »
Ansa: Ruotsi/Suomi on kyllä ihana paritus ♥ Eipä ole itsekään hetkeen juurikaan luettua saati kirjoitettua tästä sarjasta mitään (vaikka se on yhä lähellä sydäntäni), mutta tosi kiva saada kommenttia tähän. Niin ihana juttu, että tuntui ihanalle, ja että fici vei joulutunnelmiin 😍 Pullien leipomistakin suosittelen, jos yhtään tekee mieli (ja jos et ole vielä ehtinyt). Leipominen on kivaa!

Kiitos ihanasta kommentistasi ♥
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中