Kirjoittaja Aihe: BBC Sherlock: Kelmit Kahvilla S, Harry Potter AU  (Luettu 1335 kertaa)

Linne

  • ***
  • Viestejä: 706
  • Hämmentynyt pesukarhu
Ficin nimi: Kelmit kahvilla

Kirjoittaja: Linne

Ikäraja: S

Fandom: Uusi Sherlock (BBC), viittauksia Harry Potteriin

Paritukset: Sherlock/John, Mycroft/Lestrade, John & Lestrade

Summary: Eräänä sateisena iltapäivänä puuskupuh ja rohkelikko pohtivat, mitä tehdä jästipoikaystäviensä suhteen

A/N: Tämä on syntymäpäivälahjani Waulishille! Toiveissa mainittiin muun muassa nämä paritukset ja sitten maaginen realismi, mistä idea lähti. Ihanaa synttäriä ja toivottavasti viihdyt tekstin parissa!



John kääntyi pienelle sivukadulle ja päätyi suosikkileipomonsa eteen.

Oli sateinen iltapäivä ja leipomo oli täynnä kastuneita ja mutaisia ihmisiä, jotka etsivät lohtua suklaacroissanteista ja mantelileivoksista. John pujotteli mutkittelevan jonon läpi ja päätyi leipomon pikkuiseen kahvihuoneeseen, jossa muutama vanha lady joi teetä ja maisteli banaanikakkua.

Hän hivuttautui vanhan kaappikellon viereen, varmisti että se peitti hänet näkyvistä ja antoi sitten itsensä pudota seinän läpi.
Toisella puolella oli hiljaisempaa. Viistokujalla vallitsi usein erilainen sää kuin muualla Lontoossa, ja niin oli tälläkin kertaa: korkeista ikkunoista John pystyi näkemään, että taivas oli pilvinen mutta aurinko pilkahteli silti esiin. Taas kerran hän tunsi lievää katumusta siitä, että oli päätynyt jästien Lontooseen, mutta sitten hän muisti Sherlockin ja tunne hälveni kuin sadepilvet taivaalla.

Lestrade istui jo heidän tutussa nurkkapöydässään, kuppi mustaa kahvia edessään. Hän oli tilannut Johnillekin, oli jopa muistanut sokerit ja maidon.

John asteli puolityhjän kahvilan halki ja istui alas. “Oliko sinun vaikeaa lähteä?”

“Ei ollenkaan”, Lestrade vastasi ja sulki Päivän Profeetan jota oli selaillut odotellessaan. “Hiljainen päivä tänään. Vain yksi murha eikä sekään maaginen. Entä sinun?”

John pudisti päätään. “Sanoin Sherlockille, että lähden hakemaan croissantteja. Jos hän kysyy, sanon vain että leipomossa oli ruuhkaa. Mutta hänellä on uusi juttu kesken, voisin olla poissa vaikka viisi tuntia eikä hän tajuaisi mitään.”

“Niin, se Adlerin juttu.” Lestrade rummutti pöytää sormillaan. “Luuletko että…?”

“En”, John vastasi ja sekoitti sokeria kahviinsa.

“Kuulostat varmalta.”

“Minä olenkin varma. Tarkistin Tylypahkasta. Adler ei ole meikäläisiä.”

“No hyvä. Hän olisi taatusti ollut luihuinen.”

“Tupasyrjintää, Greg? Ihan oikeasti?”

“No joo, joo. Tiedänhän minä, että sinä ja Jones olitte hyviä kavereita. Puuskupuhit ja luihuiset ja niin edelleen. Mitä hänelle muuten kuuluu nykyään?”

“Hän tekee osa-aikaisesti opinto-ohjaajan töitä Tylypahkassa. Viihtyy kuulemma hyvin, vaikka vanhat pierut käyvätkin joskus hermoille.” John nojasi taaksepäin ja katseli Lestradea kriittisesti. “Mitä Mycroftille kuuluu?” hän kysyi.

Lestrade huokasi. “Hyvää. Tekee liikaa töitä. Sherlock?”

“Sama juttu.”

He istuivat hetken hiljaisuudessa, kahvejaan siemaillen. John pohti, uskaltaisiko viedä rasiallisen suklaasammakoita Sherlockille, mutta päätti sittenkin tyytyä pussilliseen hedelmäetanoita. Pitihän jopa hänen harvinaislaatuisen hajamielisen poikaystävänsä tietää, ettei makeisten ollut tarkoitus hyppiä seinille.

“Oletko sinä ajatellut-” Lestrade aloitti samaan aikaan kun John sanoi: “Minä en vielä-”

He kumpikin sulkivat suunsa ja  istuivat hiljaa silmäillen synkeinä toisiaan. Lopulta Lestrade huokasi.

“Mycroft ei usko. Ei ennen kuin saa todisteita. Minun pitäisi viedä hänet Viistokujalle, että hän uskoisi.”

John kohautti olkiaan. “Sherlock ei ole sen helpompi, usko pois. Eilen minä tipautin teekannun lattialle, taioin sen ehjäksi ja leijutin takaisin hyllyyn. Hän ei silmäänsä räpäyttänyt, kysyi vain mitä teetä keitin.”

Lestrade huokaisi uudelleen. “Miten kaksi Englannin älykkäintä miestä voivatkin olla niin typeriä?”

“Älä minulta kysy”, John vastasi synkeänä. “Siitä puheen ollen, ettekö te ole vieläkään saaneet Moriartya kiinni?”

“Me painamme ylitöitä”, Lestrade vastasi kireästi. “Mutta mies on liukas kuin ankerias. Oppi ilmeisesti kuolonsyöjäsedältään tempun tai pari.” Hän vilkaisi Johnia. “Hän on muuten luihuinen.”

“Älä taas aloita”, John mutisi. “Ei meillä mene töissä sen paremmin. Minä olen tällä viikolla unhouttanut jo kuusi jästiä ja lähettänyt seitsemän teiniä ministeriön kuulusteltavaksi. Miten vaikeaa se taikasauvan pitäminen laukussa voi olla? Yksi heistä taikoi suoraan ikkunani alla!”

“Ja Sherlock edelleen luulee, että sinä kirjoitat blogia päivät pitkät”, Lestrade sanoi hekotellen. John hymähti.

“Ei siinä mitään ihmeellistä ole. Se mies on toivoton tietotekniikan kanssa. Ostin hänelle uuden älypuhelimen jouluksi, eikä hän vieläkään osaa lähettää ääniviestejä.”

“Ei Mycroft ole sen parempi. Minun piti jouluna lukea hänen uuden tietokoneensa ohjekirja alusta loppuun, ja minun pitäisi tietää niistä vielä vähemmän.”

John vain murahti osoittaakseen että kuunteli. Hän joi kahvinsa loppuun ja huokaisi, sulkien hetkeksi silmänsä. Päivät ministeriön palveluksessa olivat pitkiä, Sherlockin uusin juttu oli yllättävän työläs, ja illallistakin pitäisi taikoa vielä tänään…

Kirjaimellisesti.

“Kesään mennessä”, hän sanoi ja avasi silmänsä. “Me kerromme kesään mennessä.”

“Kesään mennessä”, Lestrade vahvisti. Hän hieraisi kasvojaan ja John näki vilauksen rohkelikkojen parhaimmasta etsijästä sitten Harry Potterin, mutta sitten näky peittyi uupuneen aurorin alle. “Minä lennätän Mycroftin vaikka kattoon, jos on pakko. Ehkä hän sitten uskoo.”

John hymähti ja nousi seisomaan. Yhteisistä kahvitteluhetkistä oli tullut nopeasti tapa, ja ne olivatkin tärkeä hengähdystauko muuten jästien ehdoilla eletyssä arjessa. John oli mielestään sopeutunut hyvin arkeen ilman taikaa (hän oli jopa oppinut käyttämään astianpesukonetta) mutta joskus oli helpottavaa mutista taika tai pari tarvitsematta huolehtia siitä, seisoiko Sherlock tai rouva Hudson hänen selkänsä takana.

Nyt hän oli kuitenkin enemmän kuin valmis palaamaan poikaystävänsä luo. Ehkä hänen pitäisikin kosia Viistokujalla: se voisi lieventää shokkia.

“Älä kosi Sherlockia Viistokujalla”, Lestrade sanoi kun he suuntasivat kohti salaista ovea, “hän ei koskaan pääsisi yli siitä.”

“Että minä inhoan, kun sinä käytät lukitilistä.”

Lestrade nauroi, ja sitten he astuivat takaisin sateiseen jästien Lontooseen.

Kaikki perinteet ovat typeriä. Siksi ne ovat perinteitä

Sisilja

  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 050
Vs: BBC Sherlock: Kelmit Kahvilla S, Harry Potter AU
« Vastaus #1 : 28.08.2022 12:08:09 »
Hurjan ihanaa synttäripäivää Waulishille! :-* Ja oikein erinomaista sunnuntaipäivää mulle, voi että ilahduin kun näin tämän fikin!! Jouduin katsomaan kahdesti että ihanko totta oli uusiin viesteihin putkahtanut ihka uusi Sherlock-fikki, totesin että kyllä näin on ja kirmasin suunnattomalla riemulla paikalle! ;D

Miten riemastuttava crossover tämä olikaan! Musta oli hauskaa arvailla, tulisiko tarinassa vastaan Potter-hahmoja vai olisiko tässä pelkkiä taikamaailmaan sijoitettuja Sherlock-hahmoja, arvelin että kyseessä olisi ehkä jälkimmäinen tapaus, mutta ehei, siellä mainittiin nimeltä Harry Potter! <3 Johnin Jones-niminen kaveri jäi mietityttämään, koska etunimeä ei kerrottu, ja pohdin, onko kyseessä Potter-maailman Gwenog tai Hestia vai kuitenkin jompikumpi Sherlock Holmesien Jones-nimisistä konstaapeleista. ;D

Ah, tykkäsin kovasti tästä Johnin ja Gregin yhteisestä ja terapeuttisesta poikaystävien puimistuokiosta! Dialogi oli toimivaa ja hauskaa, hörähtelin ilahtuneesti niin sille, että Gregin tutkinnassa oli vain yksi murha eikä sekään maaginen, kuin myös Gregin kohtalaisen avoimille luihuisennakkoluuloille. ;D Mulla oli myös itselläni ilmeisesti väärät ennakko-olettamat, koska ehdin jo fikin summaryn luettuani lajitella Johnin rohkelikoksi ja Gregin puuskupuhiksi, mutta tuvat taisivatkin olla just toisinpäin! :D

Lainaus
“Mycroft ei usko. Ei ennen kuin saa todisteita. Minun pitäisi viedä hänet Viistokujalle, että hän uskoisi.”

John kohautti olkiaan. “Sherlock ei ole sen helpompi, usko pois. Eilen minä tipautin teekannun lattialle, taioin sen ehjäksi ja leijutin takaisin hyllyyn. Hän ei silmäänsä räpäyttänyt, kysyi vain mitä teetä keitin.”

Lestrade huokaisi uudelleen. “Miten kaksi Englannin älykkäintä miestä voivatkin olla niin typeriä?”
Niiiiinpä! Erittäin veikeää, että molemmat Holmesit ovat noin totaalisen pihalla (tai sitten hyvin syvällä kieltäymyksessä, hehee) kumppaniensa taikavoimista. Naureskelin sillekin, että John piti hedelmäetanoita turvallisempana ostoksena Sherlockille kuin suklaasammakoita. En nyt äkkiseltään muista, onko hedelmäetanoita kuvailtu Potter-kirjoissa tarkemmin, että matelevatko ne kielellä vai mitä, mutta varmasti sellainen hidas liikehdintä on tosiaan helpompi selitellä pelkäksi karkin sulamiseksi suussa kuin ruveta järjellistämään seinille hyppivää suklaata. :'D

Lainaus
“Mutta mies on liukas kuin ankerias. Oppi ilmeisesti kuolonsyöjäsedältään tempun tai pari.” Hän vilkaisi Johnia. “Hän on muuten luihuinen.”
Voi Greg, oivaa tupa-analyysia taas!<3<3 Ihastuin myös ajatukseen Moriartyn kuolonsyöjäsedästä. ;D

Lainaus
“Ja Sherlock edelleen luulee, että sinä kirjoitat blogia päivät pitkät”, Lestrade sanoi hekotellen. John hymähti.

“Ei siinä mitään ihmeellistä ole. Se mies on toivoton tietotekniikan kanssa. Ostin hänelle uuden älypuhelimen jouluksi, eikä hän vieläkään osaa lähettää ääniviestejä.”
Sherlockin puolustukseksi on sanottava, että ääniviestien opetteleminen on aivan turhaa, pään voi täyttää jollain olennaisemmallakin tiedolla! 8) Ahahaa, ilahduin myös kovasti siitä, että Johnin blogi on silkka valkoinen valhe!

Lainaus
Sherlockin uusin juttu oli yllättävän työläs, ja illallistakin pitäisi taikoa vielä tänään…

Kirjaimellisesti.
Hehhah! Ehkä on helpompi vain tilata noutoruokaa. <3

Oijoi, toivottavasti tämä kaksikko saa vielä taiottua myös tarpeeksi rohkeutta ja kerrottua (tai siis todistettua) kumppaneilleen, että nämä seurustelevat velhojen kanssa. Kosinta Viistokujalla kuulostaa kyllä aikamoiselta, oon siis Gregin kelkassa tässä että mikä kannattaa ja mikä ei  - tosin ehkä olisi kerrankin Sherlockin vuoro järkyttyä kunnolla kosinnan hetkellä!! <3

Voi että, ihanaa että menit ja kirjoitit Wallen toiveiden pohjalta tällaisen fikin! Tämä ilostutti mun sunnuntaiaamua niin paljon. Toivon kovasti että kirjoitat Sherlock-fikkejä toistekin!
Kirjoittamisen riemusta

Avasta kiitos aijulle!

Vendela

  • Teeholisti
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 7 259
Vs: BBC Sherlock: Kelmit Kahvilla S, Harry Potter AU
« Vastaus #2 : 28.08.2022 12:21:30 »
Onnea kommenttiarpajaisten voitosta :)

Voi että tämä oli riemastuttava tarina! Tykkäsin ihan hurjan paljon tästä crossoverista :D Ihana idea hyödyntää kaikille tuttua HP-maailmaa tähän Sherlockiin ja vielä tällä tavoin etteivät Holmesin veljekset tiedä mitään taikamaailmasta! Hykerryttävä tilanne :D

Lisäksi tämän nimi oli mainio ja liitti nämä universumit kivasti toisiinsa. Mukavaa että nämä kaksi voivat tavata toisiaan ja puhua taika-asioita keskenään. Olisi kyllä ihanaa olla kärpäsenä katossa kun nämä viimein kertovat kumppanilleen keitä oikeasti ovat, joten jatko-osa olisi oikein tervetullut!

Minäkin onnittelen tämän kautta Wallea, sait ihanan lahjan ❤️

Kiitos tästä, tykkäsin kovasti :D

Vendela

Bannu©Waulish

I think it's time for little story... It's definitely Storytime!

Angelina

  • back to my roots
  • ***
  • Viestejä: 6 492
Vs: BBC Sherlock: Kelmit Kahvilla S, Harry Potter AU
« Vastaus #3 : 28.08.2022 14:53:57 »
Minäkin onnittelen Kommenttiarpajaisten voitosta! BBC!Sherlock ja Harry Potter!AU kuulosti niin ohittamattomalta yhdistelmältä, etten voinut olla klikkaamatta - ja miten huikea toteutus tässä olikaan! :D

Aivan mahtavaa miten John ja Greg bondaavat sekä taikuuden että mahdottoman viisaiden, mutta myös typerien poikaystäviensä kautta. Vertaistuki taitaa todellakin tulla tarpeeseen!

Lainaus
“Sherlock ei ole sen helpompi, usko pois. Eilen minä tipautin teekannun lattialle, taioin sen ehjäksi ja leijutin takaisin hyllyyn. Hän ei silmäänsä räpäyttänyt, kysyi vain mitä teetä keitin.”

Huuts, niinpä niin :'D Ei Sherlock ehdi keskittyä moisiin jonninjoutavuuksiin, kuten teepannujen ehjäksi taikomiseen.

Mua huvitti myös Lestraden harjoittama tupasyrjintä, vaikka samalla mietin että äläpäs nyt Greg viitsi, ei me kaikki Luihut olla niin kamalia ;) Mäkin muuten Sisiljan tavoin ajattelin summarya lukiessani, että John olisi Rohkelikko ja Lestrade Puuskupuh, mutta olikin hauska ylläri että tuvat olivat toisinpäin! Lestrade etsijänä oli myös ihana yksityiskohta <3

Tää mun mielestä huutaa ihan ehdottomasti jatkoa - haluan nimittäin tietää, miten taikuus lopulta paljastuu Sherlockille ja Mycroftille ja miten he siihen reagoivat :D


or perhaps in slytherin,
you'll make your real friends


bannu © Inkku

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 820
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Vs: BBC Sherlock: Kelmit Kahvilla S, Harry Potter AU
« Vastaus #4 : 03.09.2022 20:10:04 »
Miten ihana ja inspiroiva synttäriylläri! :-* En muista koskaan lukeneeni minkäänlaista Sherlockin ja HP:n yhdistelmää, mutta ai että miten luontevaksi ja saumattomaksi tällainen yhdistelmä osoittautui. Nautin kovasti siitä, miten tarina alkaa aika tavalliselta vaikuttavasta piipahduksesta suosikkileipomoon, mutta sitten John yllättäen meneekin kaappikellon taakse ja seinän läpi ja jutun juju valkenee! Minusta on niin hauskaa, miten toisella puolella on jästi-Lontoon kahvila ja toisella taas kahvila Viistokujalla - ja miten säätila on kummassakin paikassa samaan aikaan erilainen! Se korostaa maisemanvaihdosta hauskasti.

Nautin myös siitä, miten tilanne avautuu pikkuhiljaa kahdenkeskisen kahvihetken ja luontevan vuoropuhelun myötä. Miten hykerryttävä idea ja skenaario, että Holmesin veljekset ovat jästejä ja heidän kumppaninsa taas velhoja, jotka tapaavat säännöllisesti vertaistuen merkeissä! :D On huvittavaa (ja toisaalta myös myötätuntoa herättävää) ajatella, että John ja Greg tuskailevat viettäessään eräänlaista kaksoiselämää, kun molemmilla on työtkin taikamaailmassa. Ihan ymmärrettävää, että kertominen tuntuu vaikealta ja sitä tekisi mieli pitkittää, kun vastassa on kaksi kieltämättä hyvin älykästä, mutta kuitenkin vahvasti järkiperusteisiin ja logiikkaan nojaavaa ihmistä. :P Voin niin kuvitella esimerkiksi sen, ettei Mycroft uskoisi, ellei häntä sitten raijaisi Viistokujalle todistamaan taikamaailmaa omin silmin, ja että Sherlock ei silmäänsä räpäytä rikkoutuneelle ja sittemmin ehjäksi taiotulle teekannulle! Tulee vähän sellainen kutina, että John ja Greg taitavat molemmat toivoa, että Sherlock ja Mycroft vain yhtäkkiä tajuaisivat itse ilman, että näiden maailmaa pitäisi järkyttää kertomalla, mutta selvästi se ei nyt vain ota tapahtuakseen. Tämä naurattaa minua kovin:
Lestrade huokaisi uudelleen. “Miten kaksi Englannin älykkäintä miestä voivatkin olla niin typeriä?”

Sekin on hykerryttävää, miten hahmojen väliset suhteet ja historia avautuvat vähitellen tarinan lomassa, ilman että niitä selittämällä selitetään. On hauskaa, miten Johnin ja Gregin puheissa vilahtelee tuttuja nimiä, ja miten tekstistä muutenkin paljastuu kutkuttavia yksityiskohtia. Esimerkiksi tämä:
Hän hieraisi kasvojaan ja John näki vilauksen rohkelikkojen parhaimmasta etsijästä sitten Harry Potterin, mutta sitten näky peittyi uupuneen aurorin alle.
Miten sympaattinen ja paljon kertova kuvaus kuormittuneesta Gregistä, ja lisäksi oivallinen katsaus hänen vaiheisiinsa Tylypahkassa!

Tämä tarina jättää minut tosi hyvälle mielelle. Vaikkei kaksoiselämä varmasti ole helppoa tai yksinkertaista, ainakin Johnilla ja Gregillä on toisensa ja sen myötä rutkasti vertaistukea. ♥ Holmesin veljekset ovat kyllä sellaisia tapauksia, ettei kuka tahansa varmasti ymmärtäisi suhteen haasteita, mutta John ja Greg ymmärtävät toisiaan täysin. :D

Tosi ihana hyvän mielen synttärilahja, ja vieläpä suosikkihahmoillani ja -parituksillani Sherlockista - aikamoista lukuherkkua. Kiitos hurjasti, kun kirjoitit minulle, ilahduin kovasti! :-* -Walle


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

Linne

  • ***
  • Viestejä: 706
  • Hämmentynyt pesukarhu
Vs: BBC Sherlock: Kelmit Kahvilla S, Harry Potter AU
« Vastaus #5 : 06.09.2022 23:38:39 »
Sisilja kiva, että teksti ilahdutti! Finissä voisi tosiaan olla enemmän BBC-Sherlockia, luen sitä mielelläni :)
Jonesia ajattelin vain joksikin Johnin kurssikaveriksi, en edes muistanut miten paljon Joneseja kummassakin fandomissa on!
Minuakin Lestraden luihuisennakkoluulot naurattivat ja kirjoitin ne tekstiin ihan siksi, että onhan se nyt omituista inhota yhtä tupaa ja sitten ihmetellä, miksi vain sieltä tulee pahoja velhoja.
Kiitos kovasti kommentista, se lämmitti kovasti! Ja kuka tietää, ehkä innostun kirjoittamaan lisääkin Sherlock-ficcejä, varsinkin alkuperäisteoksesta!

Vendela, vertaistuki on varmasti tarpeen :D Saa nähdä, innostunko kirjoittamaan jatko-osan!

Angelina Hauska, miten eri tavalla tässä ollaan ajateltu! Myönnän, että on kulunut hetki siitä, kun sarjan näin mutta olen aina mieltänyt hahmot juuri näin päin, Johnin Puuskupuhiksi ja Lestraden Rohkelikoksi. Vaikka kyllähän ne tupien rajat tuppaavat olemaan aika häilyviä.
Kirjoitin tuon tupasyrjinnän mukaan juuri siksi, että on sekä hölmöä että tyhmää syrjiä koulukavereita tuvan perusteella. Onko se nyt mikään ihme, että luihut alkavat toteuttaa heille asetettua ennustetta ja kääntyä pimeyden voimien pariin, jos heitä inhoaa koko koulu. Kiitos paljon kommentista!

Waulish ihanaa, että ylläri ilahdutti! Tämä oli aika random idea joka syntyi fandomtoiveistasi, enkä malttanut olla kirjoittamatta sitä!
Taikamaailmasta kertominen jästille ei varmasti ole helppoa, mutta erityisen vaikeaa se on Sherlockin ja Mycroftin kohdalla xD. Johnin ja Lestraden pitäisi keksiä vaikka mitä temppuja ennen kuin nämä kaksi uskoisivat ettei heitä ole jymäytetty.
Kiva että tarinasta jäi hyvä mieli, se oli tarkoituskin! Vaikka velhojen tilanne ei olekaan mikään helppo, ainakaan he eivät joudu kantamaan huoliaan yksin vaan saavat tarvittaessa toisistaan tukea. Paljon onnea vielä kerran!
 
Kaikki perinteet ovat typeriä. Siksi ne ovat perinteitä

Grenade

  • Fluff-fiilistelijä
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 481
  • ava Claire + bannu Ingrid
Vs: BBC Sherlock: Kelmit Kahvilla S, Harry Potter AU
« Vastaus #6 : 16.09.2022 21:13:47 »
Sain tässä syksyllä katsottua Sherlockin ja näin kymmenen vuotta sarjan alkamisen jälkeen on vähän ehkä hämmentävää hypätä fandomiin, mutta olipa kivaa huomata täällä uusikin ficci. Piti heti napata luettavaksi!

Olipa ihana crossover ja musta oli hienoa, että just John ja Greg oli taikovia, sopii hyvin kuvioon.
Lainaus
Lestrade huokaisi uudelleen. “Miten kaksi Englannin älykkäintä miestä voivatkin olla niin typeriä?”
Tätä ihmettelee varmaan koko Sherlock-fandom, lmao.

Lainaus
illallistakin pitäisi taikoa vielä tänään…

Kirjaimellisesti.
Aaaa, hirnuin täällä tälle. :D

Awww ja ihana loppukin. Johnin ja Gregin kaveruus on ihan parasta ja hienoa, että heillä on toisensa, jolle voi mäkättää poikaystävän uusista oudoista jutuista. :D Oli myös kiva bongailla molemmista fandomeista tuttuja juttuja ja hahmoja ja miten ne nivoutuvat yhteen kokonaisuuteen. Kiitos paljon tästä! ^^
Hyppää lehtikasaan!

Thelina

  • Ilomarja
  • ***
  • Viestejä: 2 553
Vs: BBC Sherlock: Kelmit Kahvilla S, Harry Potter AU
« Vastaus #7 : 27.11.2022 20:01:18 »
Minulla oli mennyt täysin ohi tällainen Sherlock-ficci! Muistan hämärästi nähneeni otsikon jossain vaiheessa, mutta Kelmeistä tuli tietenkin ensimmäisenä mieleen ihan muut Kelmit kuin nämä kaksi <3 tätä oli erittäin kiinnostavaa lukea, kun ei oikein voinut tietää mihin suuntaan tämä lähtee, mutta tässä oli ihan erinomaisesti toteutettu se, että koko ajan lukiessaan sai hieman lisää tietoa siitä, miten olet limittänyt nämä kaksi fandomia toisiinsa.

Voin hyvin kuvitella, että Johnille ja Gregille nämä juttutuokiot ovat henkireikä, kun kumpikin joutuu jakamaan taiatonta arkeaan Holmesin kanssa :D Johnin livahdus Viistokujalle oli hyvin kuvattu ja oli myös hyvä oivallus, että Viistokujalla on usein eri sää kuin muualla. Sopii hyvin taikamaailmaan!

Sisiljan tavoin minäkin pidin kovasti tuosta ”Vain yksi murha eikä sekään maaginen” -kohdasta, tupapohdinnoista ja Moriartyn kuolonsyöjäsuhteista. Myös tuo oli nerokasta, että Johnin piti tarkistaa, oliko Adlerin tapaus jollain tapaa kytkeytynyt velhomaailmaan. Gregin ja Johnin työt taipuvat velhomaailmaan hyvin ja on suloista, miten he yhdessä tuskailevat, milloin ja miten kertoa kaikesta poikaystävilleen. Vai voisiko sittenkin olla niin, että Sherlock on huomannut jotain, muttei vain ole noteerannut asiaa kunnolla, koska taikaa ei hänen logiikallaan ole olemassa :D olisipa herkullista lukea ficci, jossa John kertoo Sherlockille velhoudestaan!

Kiitos, tämä oli todella ihana löytö ja hyvin kirjoitettu fandomsekoitus!
Kurkista listaukseeni

Avatar Ingridiltä ♥

Linne

  • ***
  • Viestejä: 706
  • Hämmentynyt pesukarhu
Vs: BBC Sherlock: Kelmit Kahvilla S, Harry Potter AU
« Vastaus #8 : 03.12.2022 19:22:43 »
Thelina kiva kun kumminkin eksyit tämän pariin! Kiva kuulla, että fandomit limittyivät hyvin toisiinsa ja kivoja yksityiskohtia löytyi. Hengähdystauot ovat varmasti kummallekin velholle tärkeitä, mutta toivottavasti niitä ei tarvita ikuisuutta, vaan nämä kaksi keräävät vihdoin tarpeeksi rohkeutta kertoa paremmille puoliskoilleen totuuden :D

Kiitos kovasti kommentista!
Kaikki perinteet ovat typeriä. Siksi ne ovat perinteitä

Meldis

  • puuskupurilainen
  • ***
  • Viestejä: 2 493
Vs: BBC Sherlock: Kelmit Kahvilla S, Harry Potter AU
« Vastaus #9 : 04.12.2022 21:48:09 »
Olin silmäillyt tätä jo siitä saakka, kun tämä ilmestyi, mutta jotenkin en tajunnut, mistä oli kyse. Nyt maratoni pakotti ottamaan selvää ja Merlinin parta mikä crossover! Ihan superhauska idea ja mukaan mahtui saumattomasti maininta Harrysta. Menin vähän hämilleni alkuun, koska olin kuvitellut, että tietenkin John on rohkelikko ja Lestrade puuskupuh, mutta kyllä se toimii näin päin myös. Hirveän hauskoja yksityiskohtia oli tässä, miten taikamaailma ja jästien maailma kohtaa ja erittäin hyvin olit luonut tuota maagista realismia mielestäni. Kauhean hyvin kaikki kuvaukset sopivat myös dialogin sekaan, joka oli muuten ahh, niin parasta ja hauskinta ikinä. Hulvatonta, miten molemmat kokoontuvat valittamaan poikaystävistään, jotka ovat tyhmiä ja älykkäitä yhtä aikaa. Ja samalla hahmot olivat uskollisia alkuperäisversioilleen, kuten Sherlock, joka ei ihmettelisi, jos John hakisi croissantteja viisi tuntia. ;D

Lainaus
“Tupasyrjintää, Greg? Ihan oikeasti?”

Joo, puuskupuhit eivät syrji! ;D Luvattoman hauskaa oli miten miehet pohtivat, kuinka heidän kumppaninsa eivät vieläkään olleet ymmärtäneet seurustelevansa velhojen kanssa. Oi ja miten kivalta kuulosti, että Moriartylla on kuolonsyöjäsetä ja aloin heti spekuloida kukahan se mahtaisi olla, hmm! Hauskaa oli myös, että John oli lopultakin oppinut käyttämään astianpesukonetta tai että Lestrade oli etevä etsijä aikanaan, öhö, vaikka miten hän löytäisi sieppiä, kun ei löydä murhaajiakaan, öhö. ;D Tosi paljon kivoja jippoja, joita olit tähän keksinyt, en osaa edes valita yhtä, joka olisi ollut ehdoton lempparini, koko teksti oli täynnä rikasta ideointia, millaiselta Johnin ja Lestraden elämä taikamaailman ja jästimaailman välimaastossa näyttäisi. :)
Kiitos tästä tosi paljon, oli ihan hirveän piristävä! ^^
Hine on ylde, eft gewunigen wilgesiþas, þonne wig cume.

˚*・༓☾ Tóspringe!☽༓・*˚