Kirjoittaja Aihe: HP: Kuinka pyytää Dean Thomasia joulutanssiaisiin ja muita anekdootteja, K-11, Seamus/Dean (hiddenben & Kaarne), 24/24  (Luettu 3024 kertaa)

Thelina

  • Ilomarja
  • ***
  • Viestejä: 2 552
Hihii, ovat nämä kyllä tosiaan ihania :)) vai on Dean liian komea Parvatin pariksi, eivät taida pojat vieläkään tajuta, kuinka he kilvan kehuvat toisiaan :D ihanaa, että Dean heti ensimmäiseksi piirsi Seamusin uuteen lehtiöönsä! Mielenkiinnolla odotan, mitä Seamus siihen sanoo. Hauska tuo sanonta jos ei herjaa joulun alla, ei herjaa koko alkuvuotena, olipa sitten vitsi tai ”oikea” velhomaailman lausahdus :D
Kurkista listaukseeni

Avatar Ingridiltä ♥

Kaarne

  • Unenkutoja
  • ***
  • Viestejä: 9 337
  • Lunnikuningatar
jossujb: Sun taide on niin hienoa, ettei se mitään korjausehdotuksia kaipaa - tai ainakaan parempia ideoita. :D Ja slowburnia tämä kyllä on, saas nähdä koska edes toinen uskaltaa tunnustaa tunteensa suoraan. Ihanaa kun luet! ♥

Thelina: Tuo Deanin sanonta on kyllä loistava, hihittelin sille itsekin. :D Ja Dean on koko velhomaailman komein poikamies, ainakin jos Seamusilta kysytään.  8) Ihanaa, että nämä ovat edelleen ilahduttaneet! ♥

*

10

Hienoa, että Parvatin kanssa meni hyvin. Todella hienoa.

Voin kysyä asiasta terapeuttinoidaltani, vaikka en tiedä, että osaako hän pelkästään tuon perusteella sanoa mitään. Ehkä sinun kannattaisi kysyä Ginnyltä? Tai Susanilta? He ovat tyttöjä, joten saattavat ymmärtää tällaisia, öm, tunnejuttuja paremmin.

Ehkä.

Kuva oli hieno. Lihakseni ovat tosin suuremmat, mutta ymmärrän, että hait siihen jotakin taiteellista herkkyyttä. Näytin siinä jotenkin paljon lempeämmältä ja söpömmältä kuin oikeasti. Minussa on kyllä enemmän särmää ja olen komeampi, mutta sitä on varmasti vaikea vangita paperille.

Enkä kyllä anna kuvaa valitulleni, koska minulla ei ole valittua. Ja vaikka olisi, niin ehkä hän haluaisi mieluummin, että hankkisin hänestä nätin kuvan. Vaikka en minä osaakaan piirtää, joten hypoteettinen valittuni varmaan vain loukkaantuisi, jos yrittäisin. Ah, ollapa Dean Thomas.

S. F.


*

Susan,

Minulla on ongelma! Olen saattanut aiheuttaa sen, että Dean pyytää Parvatia pariksi joulutanssiaisiin. Olen idiootti. Auta!

Seamus


someone i loved once gave me a box of darkness.
it took me years to understand that this, too, was a gift.

hiddenben

  • Yksinpurjehtija
  • ***
  • Viestejä: 2 747
11


Hmm, Seamus?

Oletko varma, ettet sittenkin haluaisi mennä tanssiaisiin Parvatin kanssa? Käyttäydyit vähän oudosti tänään pimeyden voimilta suojautumisen tunnilla, kun suostuin harjoittelemaan suojaloitsuja Parvatin kanssa enkä ollut sinun parisi niin kuin yleensä. Loitsusi menivät niin ympäri luokkaa, että tuli vähän Nevilleä sääliksi. Ainoa selitys, minkä keksin (ja jota ohjasivat ne oudot vilkaisut, jotka sinun suunnaltasi huomasin) on Parvati, joten… miten on? Olenko oikeassa: haluatko mennä tanssiaisiin hänen kanssaan?

Voisin kyllä jutella Ginnyn kanssa. Minun ja Susanin välit ovat kyllä hyvät, mutta emme ole puhuneet erityisemmin koulun alun jälkeen. Tuntuu jotenkin… vaikealta yrittää herätellä ystävyyttä kyselemällä heti alkuun tällaisista asioista. Puhun mieluummin Ginnyn kanssa, ehkä heti huomenna huispaustreenien jälkeen.

Lunaltakin voisin kysyä, mutta pelkäänpä, että päätyisin yhtäkkiä Kiellettyyn metsään tekemään jonkinlaista rakkaustaikaa, johon kuuluu transsi, näkymättömiä taikaolentoja ja jokin kummallinen soitin. Niin vakava ei tilanteeni kuitenkaan ole. Vaikka tanssiaisiin onkin enää… alle kaksi viikkoa.

Voi ei...

D.T.




Ginny,

Ehtisitkö jutella kanssani huomenna huispaustreenien jälkeen? Minulla on… tyttöongelma. Tai ehkä sittenkin poikaongelma. En oikein tiedä, kumpi. Ehkä molemmat.

Dean


between the sea
and the dream of the sea

Kaarne

  • Unenkutoja
  • ***
  • Viestejä: 9 337
  • Lunnikuningatar
12

Seamus Finnigan,

sinä räjähteiden erikoisasiantuntija ja Sianpään pölyisiä nurkkia myöten mainetta niittänyt pelimies, minua kiinnostaa kovasti tietää, miten onnistuit johdattelemaan Deanin kysymään tanssiaisiin Parvatia etkä itseäsi? Minähän ehdotin, että ottaisit häntä kädestä kiinni ja kysyisit suoraan. Mitä oikein tapahtui sille itsevarmuudelle, mistä me sinut tunnemme?

Taidat tosin kärsiä teostasi riittämiin itsekin ilman minun syytöksiäni. Sen sijaan yritän tarjota hieman lohtua ja sanon, että en usko tilanteen olevan aivan menetetty. Siihen on kolme syytä, jotka ovat seuraavat:

Dean ei ole vielä pyytänyt Parvatia
Dean viihtyy sinun seurassasi paljon paremmin kuin Parvatin (tarkkailin teitä kolmea lounaalla - näytit muuten siltä kuin olisit syönyt sitruunan joka kerta, kun koit jääväsi keskustelun ulkopuolelle)
Olen 99-prosenttisen varma siitä, että Dean vastaa myöntävästi, jos vain pyydät häntä.

Tilanne ratkeaa siis rohkeudella - ja nopealla toiminnalla. Tanssiaisiin ei ole enää pitkä aika, joten lakkaa ujostelemasta ja vain tee se. Ehdota Deanille, että menette yhdessä ja katso, mitä tapahtuu. Kysy vaikka huispausharjoitusten jälkeen, kun olette molemmat hikisiä ja väsyneitä. Ehkä sinua silloin hermostuttaa vähemmän?

En tiedä, miksi puuskupuhin pitää puhua rohkelikolle rohkeudesta, mutta tähän on ilmeisesti tultu. Uskon sinuun, Seamus.

Susan

P.S. Tässä lisämotivaatiota, jos edelleen ujostelet: Dean on todella hyvä suutelemaan.


*

Susan Bones,

Et voi päättää kirjettäsi noin. Et vain voi! Hirveän epäreilua muistuttaa minua siitä, että sinulla on enemmän kokemusta Deanin suutelemisesta kuin minulla.

Ystävällisin terveisin,

Seamus “Ikuisesti sinkku” Finnigan



*


Susan,

Kiitos kuitenkin, aion noudattaa ohjettasi! Vaikka luulenkin, että kysyn häntä kirjeitse. Se on… vähemmän pelottavaa.

Pidä peukkuja!

Seamus “Olisipa minulla felix felicistä” Finnigan




someone i loved once gave me a box of darkness.
it took me years to understand that this, too, was a gift.

hiddenben

  • Yksinpurjehtija
  • ***
  • Viestejä: 2 747
A/N: Valoa ja iloa Lucian päivänä! Deanillä ei tosin vaikuta olevan valoa tunnelin päässä vaan sumu sen kuin sakenee tanssipariasioiden suhteen, kun Seamuskin jo aiheuttaa päänvaivaa. Ei ole helppoa olla Dean! Ginnyn kirje on Kaarnen käsialaa, eilinen Susanin kirje taas minun :)


13

Dean,

Tietenkin ehdin. Kiinnostavaa kuulla, että olet onnistunut sotkeutumaan ongelmiin kahdella rintamalla. Odotan kieltämättä kuulumisiasi suurella innolla, joskin osaan ehkä arvailla, kenestä pojasta on kysymys. Tyttö sen sijaan on yllätys! Toivottavasti ei mitään yhtä pöljää kuin Susanin kanssa pari vuotta sitten, tosin.

Nähdään siispä huispaustreenien jälkeen! Minä tuon kermakaljaa, tuo sinä jotakin naposteltavaa. Keho kaipaa palautumista urheilun jälkeen, eikö totta?

- G




Ginny,

kiitos eilisestä ja ennen kaikkea siitä, että suhtauduit niin ystävällisesti siihen, mitä kerroin Seamusista, Parvatista ja kaikesta kaaoksesta, mitä yhdet yksinkertaiset joulutanssiaiset ovat tässä kuussa aiheuttaneet. Huomiosi Parvatista oli osuva. Miksi veisin tanssiaisiin sellaisen henkilön, jonka kanssa minulla ei ole juorujen lisäksi mitään puhuttavaa?

En tosin edelleenkään tiedä, kenen kanssa menen. Toisaalta: olisiko se niin paha asia mennä yksin?

Jäin miettimään kysymystäsi minun ja Seamusin ystävyydestä. Olen tuntenut hänet ensimmäisestä vuodesta lähtien ja olemme olleet parhaita ystäviä siitä asti. Hänen viime päivien käytöksensä on minulle kuitenkin aivan vierasta ja mietin, johtuuko se siitä, että olen tehnyt jotain… tai jättänyt tekemättä.

Tai sitten hän on löytänyt itselleen jonkun.

En tiedä, mitä mieltä olen siitä.

Dean


between the sea
and the dream of the sea

jossujb

  • Q
  • ***
  • Viestejä: 4 083
  • Peace & Love
Se on hyvä että kun angstaa keskellä yötä niin löytyy siihen joku piristysruiske, niin kuin tämä teksti <3

Mä niin arvasin että tähänkin pitää muutaman muun hahmon sotkeentua, tai pojat jatkaa siitä vänkkämiistään vielä uutena vuotena. Erittäin hyvään kohtaan siis osuin Susan. Potki poikia perseelle, ei tästä muuten tule mitään xD On se hyvä kuitenkin, että toinen osapuoli on jo sinut tunteidensa kanssa sikäli, vaikkei toimi niiden mukaan. Se on hei paree ottaa ennen kuin jättää Seamus, jos nukkuu onnensa ohi, ei voi kuin syyttää itseään ;D

jjb
Here comes the sun and I say
It's all right

Kaarne

  • Unenkutoja
  • ***
  • Viestejä: 9 337
  • Lunnikuningatar
jossujb: Huomenta vaan! Toivottavasti angsti on jo helpottunut ja herätessä tuntuu paremmalta. <3 Ja Susan ja Ginny ovat onneksi eittämättä oivallisia takomaan sankariparivaljakkomme päähän järkeä. Ehkä Seamuskin viimein pääsee asioissa eteenpäin...
...tai sitten ei. :p

K/H: Lempeää alkanutta viikkoa! Seamusin kirje(yrityks)et ovat meikän käsialaa, Susanin hiddenbenin. :)

*

14



Hei Dean,

Olen ajatellut, että haluaisitko


*

Dean “koulun komein kolli” Thomas,

Muistatko kun kysyit, että kenen kanssa oikeasti haluaisin mennä -



*

Dean,

Totuus on, että mieluiten menisin joulutanssiaisiin sinun kanssasi.



*

Dean,

Jos pyytäisin sinua joulutanssiaisiin - siis ihan hypoteettisesti - mitä vastaisit?



*

Seamus,

mitä oikein raapustat kaikille noille lappusille? Kysyitkö jo Deaniä?

Susan



someone i loved once gave me a box of darkness.
it took me years to understand that this, too, was a gift.

Kaarne

  • Unenkutoja
  • ***
  • Viestejä: 9 337
  • Lunnikuningatar
15

Hei Dean,

Jos sinun pitäisi - ihan hypoteettisesti - pyytää jotakuta joulutanssiaisiin pariksesi, mutta sinua hermostuttaisi, kuinka tekisit sen? Kysyn vain, koska tiedän, että sinulla on näistä asioista ainakin jotain kokemusta. Olet pyytänyt Ginnyä silloin kerran, ja onnistunut puhumaan Susanille suoraan!

Ja tämä ei siis tarkoita sitä, että olisin pelkuri! Haluan vain hyviä vinkkejä, että voin maksimoida onnistumismahdollisuuteni. Tiedäthän, mitä matami Rosmerta aina sanoo: “Parempi voittaa matsi kuin siepata sieppi.”

Tai jotain. En tiedä, että päteekö se tähän tilanteeseen, koska ihan mielelläni nappaisin sen kuvitteellisen siepin tässä tapauksessa.

Tai siis. En halua verrata unelmieni tanssiaisparia sieppiin, tietenkään. Vaikka tuntuu, että tämä on ihan yhtä hankala homma.

Joo. Anteeksi jaarittelu. Onko vinkkejä?

S. F.


someone i loved once gave me a box of darkness.
it took me years to understand that this, too, was a gift.

hiddenben

  • Yksinpurjehtija
  • ***
  • Viestejä: 2 747
16

Seamus,

tämänkö takia olet ollut kuin gäätä pistoksissa viime päivät? Olet löytänyt Sen Oikean, jonka haluat pyytää tanssiaisiin, et vain tiedä miten sen tekisit?

Siinä tapauksessa onneksi olkoon.

Haluaisin tietenkin kysyä, kenestä on kyse, mutta jotenkin arvaan, että aiot jatkaa salaperäisyyttäsi ja lyhyitä lauseitasi etkä kerro. Kuinka vain, Tylypahkassa on enää noin kahden kämmenen verran vapaita naisia, joten paljon ei jää arvauksen varaan…

Mutta, kysymykseesi. On totta, että olen uskaltautunut puhumaan niin Susanille kuin Ginnyllekin. Muistat varmasti, että jännitin molemmilla kerroilla. Kädet tärisivät, oli vaikeaa ajatella selkeästi ja vaikka olin miettinyt etukäteen, mitä halusin sanoa, sanat unohtuivat heti, kun avasin suuni. Joten... valmistaudu siihen.

Jotta tilanne kuitenkin menisi mahdollisimman sujuvasti, sanoisin, että


  • käy suihkussa ja pue päällesi siistit vaatteet
  • esitä pyyntösi rauhallisessa ja yksityisessä paikassa, jossa tunnet olosi mukavaksi (mutta älä valitse paikaksi luutakomeroa tai venevajaa - se voi herättää epäilyksiä)
  • mieti etukäteen, miten haluat kysymyksen esittää äläkä ala höpöttämään mitään heti kysyttyäsi vaan anna toisen miettiä rauhassa

Jos Valittusi vastaa kieltävästi (vaikka en sitä oikein uskokaan, olet varsin hyvännäköinen ja mukava ihminen), lupaan viedä sinut tuliviskille Sianpäähän.

Ja jos hän vastaa myöntävästi, vien sinut tuliviskille Sianpäähän.

Onnea matkaan!

D.T.

P.S. Olisiko niin paha asia mennä tanssiaisiin ilman paria?

between the sea
and the dream of the sea

Thelina

  • Ilomarja
  • ***
  • Viestejä: 2 552
Tämä tekee minut niin iloiseksi joka päivä! Mahtavaa, että myös Ginny ja Susan saatiin mukaan ja tottahan toki tytöt taitavat olla poikien päänmenosta paremmin kartalla kuin he itse :D ihana Dean, joka ei muka tiedä, onko hänellä tyttö- vai poikaongelma, tai että mitä hän ajattelee siitä, jos Seamus onkin löytänyt parin... Susanin kirje oli huippu, mahtavaa että hän tietää Seamusin tuntemuksista! Seamusin kirjeyritelmät ja kaikki nuo lainausmerkeissä olevat asiat olivat hauskoja.

On se hyvä tietää, että pojat pääsevät ainakin yhdessä tuliviskille Sianpäähän, jos ei muuta :D mutta eiköhän heidät vielä sinne tanssiaisiinkin saada!
Kurkista listaukseeni

Avatar Ingridiltä ♥

Kaarne

  • Unenkutoja
  • ***
  • Viestejä: 9 337
  • Lunnikuningatar
Thelina: Dean on kyllä ihanin! ♥ Ja kieltämättä tyttöjen neuvot alkavat olla tarpeen, kun sankarimme eivät tunnu mitään itse tajuavan. :P Mutta kas niin, tuliviskimeiningit lähestyvät pikemminkin kuin saatoimme arvatakaan. ;) Kiitos kommentista! ♥

*

17

Kuulehan Dean Thomas,

Sinä et todellakaan voi mennä tanssiaisiin ilman paria! Minä voin - jos siis epäonnistun tässä kysymisprojektissa - mutta sinun kohdallasi se ei tule kuuloonkaan. Olisi suoranainen häpeä velhokunnalle, jos Tylypahkan komein nuorukainen jäisi vaille paria. (No, olen minäkin aika komea, mutta…)

Minusta ehdotuksesi Sianpäästä ja tuliviskistä on hyvä! Jopa niin hyvä, että ehkä me voisimme aloittaa siitä? Jos voitaisiin vaikka, tuota, harjoitella sitä prosessia? Saisin vähän itsevarmuutta - se kai on näissä hommissa aika tärkeää.

(Tämä etu on kyllä siinä, että on täysi-ikäinen velho Tylypahkassa. Kammottaa ajatellakin tätä prosessia ilman lupausta siitä, että tuliviski voi turruttaa epäonnistumisen tuoman murheen. Vaikka siis toivottavasti en epäonnistu.)

S. F.

P. S. Mistä arvasit, että halusin esittää pyynnön juuri luutakomerossa? Sehän on romanttisin mahdollinen paikka.
« Viimeksi muokattu: 19.12.2020 11:36:51 kirjoittanut Kaarne »


someone i loved once gave me a box of darkness.
it took me years to understand that this, too, was a gift.

hiddenben

  • Yksinpurjehtija
  • ***
  • Viestejä: 2 747
18

Seamus,

usko minua, kun sanon, että häpeän seuraavaa kysymystäni enemmän kuin mitään, mutta…

Mitä eilen illalla tapahtui?

Muistan, että otimme yhden tuliviskin. Sitten tilasin meille kermakaljat, mutta sinä vaadit Aberforthia tarjoamaan jotain vahvempaa ja hän löi tiskiin… jotain, mitä on keittänyt itse? Miksi hän sitä kutsui? Aberforce? Se taisi olla kunnon tavaraa se juoma.

Tiedän vain, että sen jälkeen en muista kuin pieniä pätkiä sieltä täältä. Esimerkiksi sen, että autoit minut ylös lumihangesta, kun en löytänyt enää takaisin tielle. Ja että intin sinulta kymmenen kertaa, milloin aiot pyytää min Valittuasi tanssiaisiin.

Mutta et tainnut kertoa minulle, ethän?

Voisitko yrittää täydentää aukot muistissani?

D

P.S. Tiedätkö, missä Pomfrey säilyttää palautumisliemiä? Tarvitsisin kipeästi yhden sellaisen ennen oppitunnin alkua...

« Viimeksi muokattu: 19.12.2020 17:41:26 kirjoittanut hiddenben »

between the sea
and the dream of the sea

Kaarne

  • Unenkutoja
  • ***
  • Viestejä: 9 337
  • Lunnikuningatar
19

Oletko varma, ettet muista? Tai siis, hmm.

En tiedä. Ei tapahtunut paljon mitään. Me juttelimme ja autoin sinut nukkumaan, joskin oksensit kyllä kengilleni. Ei ollut hohdokkain hetkesi.

(Mutta pidän sinusta silti.)

Tanssiaisten suhteen… No, taidan olla itse ihan ok sen kanssa, että menen yksin. Ei huolta.

S. F.

P. S. Unohdit taas sen sukunimikirjaimen. Jästipäisyytesi korostunee krapulassa.


someone i loved once gave me a box of darkness.
it took me years to understand that this, too, was a gift.

sugared

  • ginger spice
  • ***
  • Viestejä: 1 514
Tää on niin ihana!!! Avasin ekan luukun ajallaan ja tiesin. että tätä täytyy seurata, mutta niin kuin mulle tuppaa joulukalentereiden (ihan sellaisten fyysistenkin) kanssa käymään, luukkuja kertyi koko joukko kerralla avattaviksi. Mutta mikäs sen mukavampaa!

Päällimmäisenä ajatuksena mulla on, että tässä jotenkin tiivistyy fanfictionin lumo. Vapaus leikitellä maailmalla, hahmoilla ja muodolla, ja jakaa ilo muiden kanssa. Nää viestilappuset on tosi kiva idea, ja tykkään siitä, miten mutkattomasti tarina niiden kautta rakentuu. On hauskaa ja virkistävää päästä kokemaan tapahtumat vaihteeksi näin, ei omin silmin vaan sen kautta, miten Dean ja Seamus päättävät niistä toisilleen kertoa. Lukijana tuntee myös itsensä nokkelaksi, kun tietää salaisuuden, jota pojat ovat kumpikin tahollaan vasta raottamassa. :--D

Poikien viestinvaihto on myös hulvatonta seurattavaa! Haha. Tykkään hirmuisesti kaikesta piikittelystä, josta kuitenkin paistaa lämpö ja se, miten Dean ja Seamus tuntevat toisensa läpikotaisin. Ja onpas kutkuttavaa, miten verkko pikku hiljaa kiristyy! Onneksi lopulta haaviin taitaa jäädä juurikin se oikea tanssipari. <3 Sitä odotellessa naureskelen nuorukaisten tuliviskin sumentamalle illalle. Aberforce!

Kaiken kaikkiaan tätä on tosi ilahduttava lukea, mutta olipas huikea yllätys bongata pieni Umppari-easter egg! :--D Mandy ilahtuisi varmasti, jos tietäisi Deanin harkinneen hänen pyytämistään. Toivotaan kuitenkin, että kumpikin rohkaistuu pyytämään sitä tyyppiä, jonka kaikkein eniten haluaa parikseen!

Kiitos ihanasta joulukuun piristyksestä, onneksi tätä on vielä useampi luukku jäljelläkin! <3 Rentouttavaa joulunaikaa Kaarne ja hiddenben!

her shaking shaking
glittering bones

jossujb

  • Q
  • ***
  • Viestejä: 4 083
  • Peace & Love
No niin! Kännisekoilua! Rohkaisuryyppy ollee ok, mutta eikös se toisaalta aina rötvähdä ryyppäämisen puolelle. Meni taas tunnustukset plörinäksi. Tosin nyt selkeästi alkaa laputtelussakin jo valua todelliset ajatukset, että ei tässä montaakaan lappua mene, että pojat tulevat järkiinsä.

Aberforce xDD Mahtaakohan olla sukua Long Island Ice Tealle, jonka huisin kerran työkaverin tilaamaan baarissa xDD

Toinen mikä nauratti oli jästipäisyys <3 Naulankantaan pojat <3

jjb
Here comes the sun and I say
It's all right

hiddenben

  • Yksinpurjehtija
  • ***
  • Viestejä: 2 747
sugared, kiitos aivan ihanasta kommentista, oltiin Kaarnen kanssa molemmat ihan yhtä hymyä, kun tahoillamme sen luimme! ♥ Ilahduttaa kuulla, että tästä on iloa ja että fanfictionin lumo tiivistyy - hienosti sanottu! Ja ihan totta tuo, että poikien viestittelyä on vielä hauskempi seurata, kun tietää, mitä toinen oikeasti ajattelee :D Huikeaa, että huomasit tuon Umppari-viittauksen! Mietinkin, osuuko se silmään ;) Kiitos vielä kommentista ja rauhallista joulun odotusta! ♥

jossujb, uskonpa hyvinkin, että Aberforth on ottanut inspiraatiota kohtalokkaasta Long Island Ice Teasta, sen verran tujua tavaraa vaikuttaa tuo Aberforce olevan ;D (Ja voi ei työkaveria! Mahtoi olla... ikumuistoinen yö.) Kyllä tässä alkaa pikku hiljaa loppu häämöttää, tai ainakin tanssiaiset alkavat olla ihan nurkan takana! Saa nähdä, miten poikien käy ;) Kiitos kommentista ♥

K/H: Niin, tosiaan. Tässähän on enää muutama yö jouluun (ja näin ollen tanssiaisiin) eli neljä päivää aikaa selvittää tämä epäonninen tunteiden vyyhti, johon Dean ja Seamus ovat itsensä kerineet. Tämän päivän viestittelyssä asiat eivät ainakaan mene kauhean reippaasti eteenpäin :D Ihanaa sunnuntaita!


20

Seamus,

olen todella pahoillani kengistäsi, ihan oikeasti. Aberforth olisi voinut varoittaa, että hänen keitoksiaan ei voi noin vain pestä pois yksinkertaisella taialla. Hänen alkoholinsa tuntuu syövyttävän kaikenlaista. Maton, nahkakengät, pienen palan kaapua...  Voin kirjoittaa hänelle ja kysyä putsausneuvoa, että saat kenkäsi taas kuntoon.

Mutta… miten niin menet yksin? Ethän ole edes ehtinyt kysyä ketään! Paitsi minua, mutta sehän oli vain harjoittelua! ?...!

Vannon, että puhun totta, kun sanon, etten muista.

Kenen kanssa sinä haluaisit mennä? Voisitko vain kertoa niin pääsisimme tästä yli ja eteenpäin?

Näitkö edes lahjapaketin, jonka olin asettanut jalkopäähäsi?

Sinun,
Dean Thomas




Hei Dean,

Parvati tässä (tai tunnistat ehkä käsialastakin). Tiedät varmaan, että tanssiaisiin on ihan vain muutama päivä aikaa ja minulla ei vielä ole paria. Haluaisin mennä kanssasi, jos olet vielä vapaa? Olisi ihanaa, jos suostuisit!

Odotan vastaustasi pikimmiten, sillä jos et jostain syystä voi tulla (olen kyllä tarkistanut kaikilta Seamusia myöten, ettei sinulla ole vieläkään paria), yritän löytää jonkun toisen. Mieluiten tanssisin kanssasi!

Mutta... eiköhän Seamuskin käy, jos sinä olet varattu.

Parvati
« Viimeksi muokattu: 22.12.2020 09:30:43 kirjoittanut hiddenben »

between the sea
and the dream of the sea

Kaarne

  • Unenkutoja
  • ***
  • Viestejä: 9 337
  • Lunnikuningatar
21

Dean,

Rauhoitu. Ei sinun tarvitse stressata tuolla tavalla. Kenkäni ja ystävyytemme ovat ihan ok.

Harjoitukset olivat oikein hyvästä, mutta niiden myötä tajusin, että minun ei ole viisasta edes kysyä. Tanssiparikseni toivomani henkilö tuskin edes muistaisi koko asiaa enää seuraavana päivänä, sen verran suosittu ja ihastuttava hän on.

Toivon sydämestäni, että sinulla ja Parvatilla on mukavaa tanssiaisissa. :) (Te jästipäät vissiin käytätte tuollaisia hymiöasioita ilmaisemaan tunteita, näin olen kuullut.)

S. F.


P. S. Kiitos lahjasta. Avaan sen sitten joulupäivänä, kuten kunnon velhoperinteisiin kuuluu.

P. P. S. Susan lupasi tanssia kanssani, joten ihan tanssitta en jää. Jos lykästää, niin ehkä saan napattua tanssin myös Nevilleltä. (Hän on tosiaan komea nykyään.)


someone i loved once gave me a box of darkness.
it took me years to understand that this, too, was a gift.

hiddenben

  • Yksinpurjehtija
  • ***
  • Viestejä: 2 747
K/H: Vain muutama hassu päivä jouluun ja tanssiaisiin ja tilanne alkaa... kiihtyä :D


22

Dean,

senkin idiootti! Etkö tajua?


Susan



Susan,

mistä sinä nyt olet minulle vihainen?

Dean




Dean,

te pojat olette niin typeriä… Pitääkö teille kaikki hakata päähän taikahalolla vai mikä on?

Etkö tajua, että Seamus pitää sinusta?! Hän haluaa mennä tanssiaisiin
sinun kanssasi! Ei Parvatin, ei Nevillen, ei minun kanssani, ei edes huispausihastus Viktor Krumin itsensä kanssa, jos tämä vaikka sattuisikin osallistumaan näihin tanssiaisiin.

Hän haluaa parikseen
sinut. Ja tunnen sinut sen verran hyvin, että tiedän sinun haluavan viettää illan hänen kanssaan. Joten lakkaa leikkimästä vispilänkauppaa Parvatin kanssa ja pyydä Seamusia pariksesi. Nyt. Heti.

Muuten päästän jonkin kamalan taikaolennon makuusaliinne kesken makoisten yöunienne.


Susan



Susan on oikeassa.

Neville




Anteeksi nyt vain, Neville,

mutta nämä viestilaput ovat yksityisiä!

Mutta, hmm… tarkoittaako tämä, että kaikki muutkin tietävät?

Dean




Parvati ei taida tietää, mutta moni muu kyllä.

Neville




Dean,

McGarmiwa katsoo meitä uhkaavasti. Jutellaan lisää myöhemmin.


Susan



Dean Thomas on määrätty jälki-istuntoon joulukuun 22. iltana yhden tunnin ajaksi lippulappujen lähettelyn takia kesken oppituntia. Hän suorittaa rangaistuksen tupavalvojansa toimistossa järjestelemässä vanhoja kokeita aika- ja aakkosjärjestykseen ilman taikaa.



Arvoisa professori McGarmiwa,

Ajattelin, että joulun kunniaksi lähettäisin sinulle lapun myös.

Ystävällisin terveisin,

Seamus Finnigan




Seamus Finnigan on määrätty jälki-istuntoon joulukuun 22. iltana yhden tunnin ajaksi lippulappujen lähettelyn takia kesken oppituntia. Hän suorittaa rangaistuksen tupavalvojansa toimistossa järjestelemässä vanhoja kokeita aika- ja aakkosjärjestykseen ilman taikaa.
« Viimeksi muokattu: 22.12.2020 09:38:36 kirjoittanut hiddenben »

between the sea
and the dream of the sea

Thelina

  • Ilomarja
  • ***
  • Viestejä: 2 552
Aah, jännitys tiivistyy toden totta! Huikea tuo poikien Sianpäävierailu, Aberforce sai kerralla legendaarisen maineen :D Voi Dean, kun ei ota uskoakseen, ettei Seamus ihan pelkästään harjoitellut kysymyksillään... Parvati meinaa kovasti ehtiä väliin, mutta onneksi Susan on kartalla tilanteesta! Ja Neville ♥ Ihana tämä viimeisin osa, kun pääsi nauttimaan oikein kunnon Tylypahkameiningistä, lappuset ja yhteinen jälki-istunto ja kaikki! Tuskin maltan odottaa, mitä siellä oikein tapahtuu ;) Mutta voi Parvatia, toivottavasti hän ei jää nyt ilman paria, vai lieneekö hänkin tässä juonessa mukana jollain tapaa... Katsotaan, miten käy!
Kurkista listaukseeni

Avatar Ingridiltä ♥

Kaarne

  • Unenkutoja
  • ***
  • Viestejä: 9 337
  • Lunnikuningatar
Thelina: Ihanaa, että olet tykännyt! :D Näitä lappuja on ollut hurjan hauska kirjoittaa, ja tietenkin Nevillekin piti saada mukaan. ;) Kiitos kommentista ja katsotaanpa, miten poikien käy! ♥

*

23

Seamus,

mitä eilen oikein tapahtui? Ryntäsit ulos luokasta heti, kun olin pyytänyt sinua tanssiaisiin. Voisitko selittää?

D.T.

P. S. McGarmiwa haluaa sinulta myös selityksen, mutta tuskin minun kysymykseeni vaan siihen, milloin aiot suorittaa jälki-istunnon loppuun.




Dean,

Sinun ei tarvitse pyytää minua pariksesi tanssiaisiin vain siksi, että ajattelet, etten löydä ketään muuta. Minä voin kyllä mennä yksin, ja Parvati kuulemma odottaa edelleen vastaustasi.

S.

P. S. McGarmiwa voi miettiä asiaa puolestani vaikka maailman tappiin. Minä olen nyt joululomalla, palaan asiaan sen jälkeen.




Kukas nyt on jästipää >:(

D.T.




Mutta, nyt ihan totta: minä kysyin kysymykseni aivan tosissani. Minä haluan mennä sinun kanssasi tanssiaisiin. En Parvatin, en Susanin, en Hermionen enkä ainakaan Ginnyn kanssa. Neville voi viedä vaikka heidät kaikki, siinä on nainen melkein joka sormelle.

Kukaan ei saa minua nauramaan niin kuin sinä, Seamus. Joten voisitko nyt vain… suostua?

D.T.




Sanotko noin vain koska pelkäät minun loukkaantuneen? Yritätkö lepytellä? Luuletko, että katkaisisin ystävyytemme vain koska et tunne samalla tavoin? Kertoiko Susan sinulle?

S.

P. S. Ehkä menen NEVILLEN kanssa. >:(  >:(  >:(




Seamus,

mikä sinuun oikein on mennyt? Aiotko kiukutella onnesi ohi? Me kaikki haluamme nähdä sinut ja Deanin yhdessä tanssiaisissa. Lakkaa olemasta typerä peikko.

Ginny (ja Susan, joka seuraa vierestä, kun kirjoitan tätä lappusta)




Dean,

minä kysyin sinua tanssiaisiin ensin. Olin niin hermostunut, että oksensin kaiken Aberforcen Sianpään vessassa ja siksi ei ollut edes humalatilaa helpottamassa, mutta uskalsin silti! Ja sinä sanoit, että tulet, ja olin niin helpottunut - ja sitten et seuraavana aamuna muistanut muka koko asiaa. Ajattelin, että vetosit humalaasi vain siksi, että säästyisit vastaamasta. Ja että kysyit minua eilen siksi, että sinun kävi minua sääliksi. Tai koska pelkäsit ystävyytemme puolesta. Tai mitä nyt ikinä.

Mutta tässä tiedoksesi lista tärkeistä asioista, jotka saavat juuri nyt pääni särkemään:

- Dean Thomas
- se, että olen ollut sinuun ihastunut varmaankin viimeiset kolme vuotta, etkä ole sitä jästipäisyydeltäsi huomannut
- se, että vaikka olen rohkelikko, en ole uskaltanut ottaa asiaa puheeksi
- se, että vaikka haluaisin vastata tanssiaiskutsuusi kyllä, en uskalla
- se, että en oikeastaan osaa tanssia
- Susan ja Ginny, jotka painostavat minua suostumaan kutsuusi
- se, että haluan suostua, mutta pelkään, että et tunne samoin, ja mitä minä sitten teen, jos kaikki menee pieleen, koska olen ihastunut parhaaseen ystävääni

Niinpä niin. Haluatko vielä tämän kaiken jälkeen minut pariksesi?

Seamus “olisipa sitä Aberforcea” Finnigan




Seamus,

tässäpä lista asioista, jotka toteutuessaan tekisivät minut erittäin iloiseksi:

- sinun näkemisesi juhlakaavussa
- sinun näkemisesi juhlakaavussa tanssilattialla
- sinä juhlakaavussa tanssimassa minun kanssani
- sinä ja minä juhlakaavuissa, päät tanssista pyörällä, pussaamassa mistelin alla.

Joten, siinä sinulle vastaus: kyllä, haluan edelleen mennä kanssasi tanssiaisiin.

Huominen tanssiparisi,
Dean Thomas

P.S. Minulla on taskumatissa laimennettua Aberforcea. Ihan vain, jos satut tarvitsemaan, vaikka haluaisinkin uskoa, että tämä viesti riittää rohkaisuksi.


someone i loved once gave me a box of darkness.
it took me years to understand that this, too, was a gift.