Kirjoittaja Aihe: HP: Kuinka pyytää Dean Thomasia joulutanssiaisiin ja muita anekdootteja, K-11, Seamus/Dean (hiddenben & Kaarne), 24/24  (Luettu 3096 kertaa)

Kaarne

  • Unenkutoja
  • ***
  • Viestejä: 9 356
  • Lunnikuningatar
Nimi: Kuinka pyytää Dean Thomasia joulutanssiaisiin ja muita anekdootteja
Ikäraja: K-11
Kirjoittajat: hiddenben & Kaarne
Fandom: HP
Vastuuvapautus: Rowling kirjoitti Potterit, hänen hahmojaan ovat + Tylypahka myös. Mutta ärh vaan hänen möläyttelyilleen.

K/H: Tämä on minun ja hiddenbenin oivallinen yhteisfic, joka on myös joululahja Thelinalle. Sen kirjoittaminen alkoi eilen, ja hiddenben oli aluksi sitä mieltä, että nyt ei oikein ehdi, mutta ei kyllä vaatinut kamalasti suostuttelua. :P Sellainen on Seamusin ja Deanin lumovoima! Ai niin ja: minä kirjoitan Seamusin osuudet, hiddenben vuorostaan Deanin.


*

1.


Asioita, joihin minulla hajoaa pää:

naiset
Draco Malfoy
“Kahdeksan jalkaa eikä yhtään vähempää, Seamus Finnigan” (kenellä on muka aikaa kirjoittaa niin pitkiä esseitä joulukuussa?)
naiset (Parvati ei ole vieläkään vastannut tanssiaiskutsuun, vaikka lähetin kirjeen neljä päivää sitten)
tämä muodonmuutosten oppitunti
sinä (kuka jättää parhaan ystävänsä sellaiseen pinteeseen kuin sinä minut eilen? Alhaista, Dean, alhaista.)
näin kehno sää, taas jäävät huipaustreenit väliin
Nevillen jalan sietämätön naputus, mikähän häntä taas hermostuttaa? (toisaalta, mikäpä ei Nevilleä hermostuttaisi)
Parvati
naiset
naiset
ajatus joulutanssiaisista ilman paria
naiset

Kärsivin terveisin,

S. F.

P. S. Jos kuolen tylsyyteen, joudut pitämään puheen hautajaisissani, joten paras vastata tähän viestiin.





Ai, listaammeko me asioita, joihin hajoaa pää? Katsopas tätä listaa:

Ginny
se, että McGarmiwa takavarikoi tänne salakuljettamamme joulukonvehdit
sinun muistutuksesi joulutanssiaisista
ja sitä seuraava ajatus, etten ole vieläkään pyytänyt ketään, sillä
Luna menee Nevillen kanssa, ja hän oli ainoa järkevä vaihtoehtoni

niin ja:
parhaan piirustuslehtiöni sivut ovat loppu

No, eihän minun listani ollutkaan pitkä. Onko minulla siis asiat paremmin kuin sinulla? Se olisikin vasta jotain. Kahdeksantena oppivuotena, vuotena, jona teimme paluun Tylypahkaan, asiat ilmeisesti voivat muuttuvat. Jopas jotain.

Pahoittelut, ei ole tarkoitus kääntää veistä haavassa. Paitsi vähäsen.

On nimittäin surkeaa syyttää minua jostain, mikä ei lainkaan ollut minun vikani.

D
« Viimeksi muokattu: 25.12.2020 10:00:23 kirjoittanut Kaarne »


someone i loved once gave me a box of darkness.
it took me years to understand that this, too, was a gift.

Thelina

  • Ilomarja
  • ***
  • Viestejä: 2 554
En edes tiennyt, että todellakin tarvitsen tällaisen ficin. Luette ajatuksia! Rakastan viestittely- ja kirjeficcejä ja näillä hahmoilla siitä saa varmasti irti paljon kaikkea hauskaa, johan sen näkee näistä ensimmäisistä pätkistä :D Voi apua, olette ihania ja tietäkää myös se, että olette molemmat ihan lempikirjoittajiani, joten tällainen yllätyslahja saa minut vähän liikuttumaan ja samalla hihkumaan innosta. Kiitos, kiitos, kiitos! Jatkoa odotan totta kai <3
Kurkista listaukseeni

Avatar Ingridiltä ♥

Beatrix Bones

  • Ylempi alilehmä
  • ***
  • Viestejä: 3 605
Tämäpä oli hauska! Mä pidin todella paljon siitä, miten fic oli tehty lapuilla viestittelyn kautta, koska tyyli oli todella erilainen verrattuna siihen, mitä olen tottunut lukemaan. Tavallaan mulle tuli tästä myös erittäin suuri tajunnanvirtafiilis, varsinkin tuosta Seamuksen lappusesta. Siinä jotenkin oli juuri sellaista, että listataan kaikkea ajatus kerrallaan paperille, kaikki mitä mieleen vain juolahtaa. Huvittavaa olikin erityisesti se, miten ajatukset pyörivät naisten ympärillä (teinipojat ;D) eikä yllättänyt lainkaan, että myös Draco Malfoy on päässyt hajoilulistalle.

Deanin lappusesta puolestaan mua huvitti erityisen paljon se, että McGarmiwa oli takavarikoinut poikien joulukonvehtisuklaat. Jotenkin niin hauskaa ja kävi sääli poikia, ettei edes suklaa ollut lohduttamassa tylsän muodonmuutostunnin aikana. :D Kiitos kovasti tästä! :-*
Ava © flawless

jossujb

  • Q
  • ***
  • Viestejä: 4 083
  • Peace & Love
Tämähän on hyvin hauska! Jännittävä nähdä, miten muotoilu ja fontti oikeasti voivat tehdä kokonaan oman vaikutuksensa. Monihan on sitä mieltä, että teksti tekstinä, ja kaikki muu on pintaa, mutta minusta tässä kahden henkilön dialogi suorastaan vaatii eriteltyä visuaalista otetta. Ja toisaalta, onhan tämä myös dialogi kahden kirjoittajan kannalta. Kaksoisdialogi! Paritanssia, eikö.

Jään todella odottamaan mielenkiinnolla lisää.

jjb
Here comes the sun and I say
It's all right

Kaarne

  • Unenkutoja
  • ***
  • Viestejä: 9 356
  • Lunnikuningatar
Thelina: Oi, ihanaa, että tykkäsit tästä! ♥ Tätä on nimittäin ollut hauska kirjoittaa, joten on mahtavaa, että se välittyy myös ruudun toiselle puolelle. Olet itsekin meidän lempikirjoittajia! ♥

Bea: Ihanaa, että huumorikuningattarenakin pidit tästä! ♥ Ja kieltämättä Seamus (ja kirjoittaja) on kirjeensä aika tajunnanvirtamaisesti kirjoittanut. :D McGarmiwa myös todennäköisesti söi ne suklaat itse... Kiitos kommentista!

jossujb: Oi, hauska tuo ajatus kaksoisdialogista, sehän on aivan totta! ♥ Hyvä myös, että fontit ainakin toistaiseksi toimivat. Oot best!


*

2.

Dean, olet nolo. Kirje allekirjoitetaan nimikirjaimin, ei yhdellä kirjaimella. Se on tosi… jästiä.

Vielä nolompaa on syyttää minua jostakin sellaisesta, mikä oli aivan selvästi sinun vikasi. Plus että ei minulla mitään haavoja ole, joten niissä ei voi kääntää veistä.

(Ja veitsen kääntäminen haavassa vasta jästiä onkin. Kunnon velho käyttää sellaiseen sauvaa.)

Ja luulin, että Neville menee Hannahin tai Susanin kanssa! Mikähän tässä on nyt taustalla?

Ja mikä vielä tärkeämpää: millä perusteella Luna muka on ainoa järkevä vaihtoehto? Koulu on täynnä oppilaita, jotka pyörtyisivät, jos pyytäisit heitä pariksesi.

Sinua vähemmän nolo,

S. F.

P. S. Älä osta uutta piirrustuslehtiötä ainakaan vielä.



someone i loved once gave me a box of darkness.
it took me years to understand that this, too, was a gift.

hiddenben

  • Yksinpurjehtija
  • ***
  • Viestejä: 2 750
Kiitos minunkin puolestani ihanista ja ilahduttavista kommenteista, Thelina, Bea ja jossujb! ♥ Minäkin epäilen, että McGarmiwa söi kaikki konvehdit itse. Ei ole pojilla helppoa. No, kohti seuraavaa luukkua!


3.

(Ensimmäinen kahdesta)

On kulunut kolme päivää siitä, kun suutuit minulle Suuressa salissa. Mutta sinä tartuit minun käteeni keskellä käytävää ilman selitystä - ja sitten sanot minun toimineen alhaisesti, kun en pelastanut sinua pinteestä, jonka olit itse itsellesi aiheuttanut?

En tiedä, mitä sanoa. Tai ehkä tiedänkin: laitan tähän yhden sellaisen jästimäisen ilmauksen:

ei kuuna kullan valkeana.

Mitäs siihen sanot? En edes aio yrittää pyytää sinulta anteeksi vaan saat vihoitella ihan itseksesi.

Sain muuten äidiltä niitä suklaakarkkeja, joista pidät. Niistä, joissa on kokonainen hasselpähkinä sisällä. Joten… jos selität minulle, mitä tapahtui, voimme jakaa karkit.

Ja kyllä - olen kahdeksantoista ja ehdotan karkkien jakamista sovintona.

D.T.




(Toinen kahdesta)

Ai niin - huomasin, etten vastannut lainkaan kysymyksiisi. Vastaan niihin nyt:

Luna on koulun ainoa tyttö, jonka kanssa olen hyvissä väleissä. Tarvitsen parikseni jonkun, joka pitää minusta ja jota ei haittaa tanssitaidottomuuteni. Kuten ehkä muistat, osaan pelata huispausta: se ei vaadi tahtilajien tuntemusta tai kiiltäviä kenkiä. Huispatessa rapa roiskuu ja niin edelleen. Joten: onko ehdotuksia?

Neville on mysteeri. Hän on saanut lihaksia, muuttunut itsevarmaksi ja aikoo hakea taikayliopistoon. Ja hänellä on naisia. Mitä viime vuonna oikein tapahtui, kun olin poissa?

Haluaisin myös huomauttaa, että olen jästiperheestä. Siksi lienee normaalia, että käyttäydyn välillä kuin sellainen.

Niin ja: pitäydyn ostamasta uutta lehtiötä.

D.T.
« Viimeksi muokattu: 04.12.2020 07:53:54 kirjoittanut hiddenben »

between the sea
and the dream of the sea

Thelina

  • Ilomarja
  • ***
  • Viestejä: 2 554
Nämä palaset saavat kyllä hymyilemään! Esimerkiksi Seamusin puheet jästimäisistä jutuista ja että haavassakin pitää kääntää taikasauvaa, eikä veistä :D ja tietysti Deanin tarjous jakaa karkit (ovatko ne Toffifeetä, vanhoja suosikkejani<3). Myös viittaukset hiddenbenin Susan-sarjan ficceihin ilahduttavat! Deanin ja Lunan ystävyys, Nevillen naiset :D Ai että, ette voi uskoa miten mielelläni tätä seuraan<3
Kurkista listaukseeni

Avatar Ingridiltä ♥

Kaarne

  • Unenkutoja
  • ***
  • Viestejä: 9 356
  • Lunnikuningatar
Thelina: Hihii, oispa olleet Toffifeeta! Pitääkin pyytää, että kumppani tuo niitä kaupasta. :D Ja joo, Susan-sarjaan tullaan viittaamaan vielä pari kertaa jatkossakin, joten hauskaa, että sekin ilahdutti! Kiitos kommentista! ❤️

K/H: Lempeää perjantaita! ❤️

*

4.

Kyllä sinun huispaustaitosi ovat minulla hyvin tiedossa, olemme samassa joukkueessa. (Ja sinun “huispauslihaksesi” ovat tiedossa myös, näin kun esittelit niitä Hermionelle tarjoutumalla kantamaan hänen kirjapinonsa, pah. Ei sinun silti tarvitsisi liioitella, kyllä me huomaamme muutenkin, että olet komea.)

Ja mitä tulee Nevilleen: Kyllä minä oikeasti suon hänelle naiset (tai ehkä yhden naisen, mieluiten, että muillekin jää) siitä hyvästä, mitä hän teki. Hän ja Luna ja Ginny saivat ylläpidettyä taisteluhenkeä silloinkin, kun se oli vähällä meiltä loppua. Tiedän, etten ole vieläkään puhunut niistä ajoista kovin paljon, mutta. Sota ja kaikkea. Terapeuttinoitani tosin sanoo, että pitäisi avautua enemmän, joten ehkä joku päivä.

Menipä synkäksi!

Oli miten oli, Neville on onnensa ansainnut, ja lihaksetkin kasvavat kirouksia väistellessä ja käytävillä pakoon säntäillessä. (On minullakin niitä nyt enemmän. Etkö muka ole huomannut? Luulisi, että sinulla olisi piirtäjänä silmää mieskomeudellekin.)

Aion tänään marssia Parvatin pakeille ja kysyä suoraan, mitä mieltä hän kutsustani on. Toivota onnea!

S. F.


someone i loved once gave me a box of darkness.
it took me years to understand that this, too, was a gift.

Beatrix Bones

  • Ylempi alilehmä
  • ***
  • Viestejä: 3 605
Ovatpa nämä kolme luukkua olleet ihania! ♥ Mä tykkään tästä Seamuksen ja Deanin välisestä kinastelusta lappujen välityksellä, ihan kuin joku vanha kolmekymmentä vuotta naimisissa ollut aviopari liikenteessä! Ja voi kyllä, täytyy kompata Deania siinä, että Neville on nykyisin erittäin komea, sotakokemukset sopivat hänelle! Onpa muuten sääli, ettei Dean ole huomannut Seamuksen mieskomeutta, aivan ymmärrettävästi on rivien välistä luettavissa ehkä hienoista verisesti loukkaantumista. ;D

Pidän muuten siitä, miten Dean tuo esille omaa jästiperimäänsä, tuo sanonta ei kuuna kullan valkeana oli mahtava veto ja voin kuvitella, miten Seamus katsoo sitä sellaisella "um what" -ilmeellä. XD Plus, en näe mitenkään lapsellisena jakaa karkkeja 18-vuotiaana, allekirjoittanut on kuitenkin 26 ja edelleenkin jakaisin karkit sovintona!!

Keep up the good work! Tätä kalenteria on ilo seurata! ♥
Ava © flawless

jossujb

  • Q
  • ***
  • Viestejä: 4 083
  • Peace & Love
Ihanaa, jatkoa! Pyrkimykseni oli kommentoida joka väliin, mutta en lahoilta aivoiltani ehdi.

Näissä on niin kivat eriävät äänet - totta kai, onhan teilläkin eri äänet kirjoittanija noin niin kuin muutenkin. Jotenkin aidon oloinen dialogi, mahdatteko kirjoittaa omat vastauksenne tietämättä mitä kirjoittaa vai kuinka teette yhteistyötä? Olen vain niin utelias.

Ja mä tykkään miten miljöö tulee silla tavalla kautta rantain selviteyksi. Vai on Nevillellä naisia, no miksei toisaalta olisi. Ja karkkien jakaminen on iästä riippumatta toimiva ratkaisu kaikkiin ongelmiin.

Jeesbox, lisää tätä <3

jjb
Here comes the sun and I say
It's all right

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 961
Ai että, Seamus/Dean on <3 ja sitä saa luettavakseen aivan liian harvoin. Ja nyt on tiedossa näin ihanan monta päivää tällaista herkkua😍
Tykkään tästä hurjasti!

~Violet

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

hiddenben

  • Yksinpurjehtija
  • ***
  • Viestejä: 2 750
Ihana huomata, että karkkien jakaminen on muidenkin mielestä aikuisenakin ok! :D

Bea, täytyy toivoa, että Dean hiljalleen alkaisi jo havahtua Seamusin komeuteen ja tajuaisi tämän lukuisat kohteliaisuudet ;) Ja olipa osuvasti kuvailtu tuo ihan kuin joku vanha kolmekymmentä vuotta naimisissa ollut aviopari liikenteessä ;D Kiitos kommentista ja että seuraat mukana! ♥

jossujb, ei haittaa, vaikka et ehdi kommentoida joka luukkua! Nämä kuitenkin ilmestyvät sen verran tiheään tahtiin :P Hauska kuulla, että äänet erottuvat selkeästi! Me mennään Kaarnen kanssa samalla periaatteella kuin Nanossa: tiedetään suurin piirtein, mihin suuntaan ollaan menossa, mutta yllätyn silti joka kerta siitä, mihin Kaarne keskustelua johdattaa (ja toisin päin). Teemme siis yhteistyötä, mutta toisiamme jatkuvasti yllättäen :D Kiitos kommentista!

Violetu, onpa kiva, että sinäkin olet mukana seuraamassa! Seamus/Deaniä on tosiaan melkoinen rare-paritus... Outoa kyllä! Tervetuloa ja kiitos, että kommentoit! :)



5.

Menipä tosiaan synkäksi, mutta toisaalta, en minäkään ole kaikesta puhunut. Tällaiset asiat vaativat aikaa. Hienoa tosin, että käyt puhumassa jonkun kanssa! Ja hienoa, että vuodesta oli jotain hyötyäkin: huispaustaitosi ovat parantuneet ja olet fyysisesti loistavassa kunnossa. Juttusi taas…

(vitsi, vitsi)

Hoidit muuten hienosti sen Parvatin kohtaamisen. Pidin erityisesti siitä kohdasta, jossa käytit valesauvaa oikean taikasauvan sijasta ja pamautit sillä tinalinnulla Parvatia nenään. Todella sulava liike. Mitä hän muuten vastasi kutsuusi?

Minun tanssipariongelmani ei ole ratkennut. Luna ehdotti Mandy Brocklehurstia, mutta… En tiedä. Hänellä on ollut silmäpeliä Blaise Zabinin kanssa. En halua riskeerata, että astuisin Zabinin varpaille.

Muuten: kiitos kehuista huispauslihaksiini liittyen. Otan sen sovinnon eleenä, vaikka saitkin jo puolet karkeista. En tosin fleksaillut lihaksiani vakuuttaakseni Hermionea - en harrasta vispilänkauppaa varattujen tyttöjen kanssa. Olen nimittäin lähes täysin varma siitä, että Hermione on varattu.

Olemmeko me Tylypahkan ainoat yli 16-vuotiaat sinkut? Miten se on mahdollista?

D.T.

between the sea
and the dream of the sea

Thelina

  • Ilomarja
  • ***
  • Viestejä: 2 554
Asioita, joista pidän:
- Se, että Seamus käy terapeuttinoidalla ja kertoo siitä Deanille<3 ja myös lihaksista :D
- Miten Deanin kirjeessä paljastuu, kuinka Parvatin kanssa kävi :D valetaikasauvat ovat edelleen in!
- Mandy/Blaise viittaus, tämä ei voi olla muuta kuin kunnianosoitus sugaredin ihanalle Umpisolmuja ja urotekoja -ficille! Ihanaa!
- Arvoitus, nimeltä Kenen kanssa Hermione seurustelee? Tämä ei ole ollenkaan itsestään selvää: onko kyseessä Ron vai sittenkin Draco, vai ehkä Pansy? Vai onko Severus kenties elossa ;D Tämä kysymys pitää minua jännityksessä, samoin kuin se, että milloin Dean ja Seamus tajuavat, ettei se haittaa yhtään, jos he tosiaan ovat koulun ainoat yli 16-vuotiaat sinkut :))
Kurkista listaukseeni

Avatar Ingridiltä ♥

jossujb

  • Q
  • ***
  • Viestejä: 4 083
  • Peace & Love
Ei se ole niin vakavaa olla 16 ja sinkku, sitä voi olla 30 ja sinkku *yksinäinen jossunkyynel*

Ei mut siinähän on teille pässeille miettimistä, etä jos on kaksi yksinäistä ja vailla seuraa niin tämä ei ole kovin korkean tason matematiikkaa päätyä loogiseen ratkaisuun.

Minuakin rupesi kiinnostamaan, että ketä se Hermione heilasteleepi, sikäli mikäli se tulee edes ilmi. Mukava kuulla monista muista hahmoista tällä tavalla luontevasti kuin sivussa junaillen <3

jjb
« Viimeksi muokattu: 06.12.2020 09:49:32 kirjoittanut jossujb »
Here comes the sun and I say
It's all right

Kaarne

  • Unenkutoja
  • ***
  • Viestejä: 9 356
  • Lunnikuningatar
Thelina: Terapia on tärkeää ja hyödyllistä. ♥ Ja tuo sugaredin fic on aivan ihana! Ja sietääkin siellä elää jännityksessä, sehän on (tällaisessa turvallisessa yhteydessä) elämän suola. ;)

jossujb: Oletpa sitten sinkku tai et, olet ihana! ♥ Ja pässejä Dean ja Seamus kyllä osaavat olla, joten katsotaan, koskapa he moisen laskutoimituksen saavat tehtyä. :D Kiitos paljon kommentista! ♥


K/H: Lempeää ja levollista itsenäisyyspäivää minulta ja hiddenbeniltä! ♥

*

6.

Olisi sinuakin hermostuttanut, jos olisit joutunut puhumaan suoraan yhtä kauniille tytölle kuin Parvati! Ja vielä mokannut sen, häneltä murtui melkein nenä siinä rytäkässä. Mutta pakko sanoa, että Parvati otti sen aika hyvin, ja hän lähtee kuulemma mielellään kanssani kahville.

Ystävinä.

(Mutta lähti kuitenkin, on sekin jotain.)

Ja höpönlöpön, varmasti sinkkuja on muitakin! Neville ainakin. Kuulin nimittäin, että hän ja Hannah olivat eronneet myös, yrittäneet uudelleen ja eronneet sitten taas. Siksi Hannah ei palannut kahdeksanneksi vuodeksi - tai niin Parvati sanoi. (Kävimme jo kerran kahvilla. Hän kyseli sinusta ja kertoi juoruja vastineeksi. Ihan hyvä vaihtokauppa.)

Ja ei, en tietenkään kertonut mitään tärkeää! Mutta näin meidän kesken: jos sinua kiinnostaisi pyytää Parvatia tanssiaisiin, hän varmaan suostuisi innosta hihkuen. Ja hän on aika sieväkin. Joskin en tiedä - ehkä olet häneen nähden vähän turhan komea kuitenkin. Jättäisit Parvatin varjoosi ja sitä ei kai kukaan tyttö toivo.

Minua se ei onneksi haittaa, olen niin itsevarma. Heh.

S. F. [/font@]
« Viimeksi muokattu: 09.12.2020 10:17:32 kirjoittanut Kaarne »


someone i loved once gave me a box of darkness.
it took me years to understand that this, too, was a gift.

hiddenben

  • Yksinpurjehtija
  • ***
  • Viestejä: 2 750
7

Hei, hetkinen - sinä teit mitä?

D.T.




Seamus,

vastaa minulle heti! Annoitko Parvatin ymmärtää, että voisin mennä hänen kanssaan tanssiaisiin? Sanoitko? Sillä nyt minusta tuntuu siltä, että minun on pakko mennä.

D.T.




S,

nyt, kun ensipaniikkini on ohi (sen lisäksi minusta tuntui, että Lipetit alkoi vilkuilla minua huolestuneen oloisena pöytänsä päältä), voisin yrittää sanoittaa tuntemukseni toisin. On totta, että Parvati on erittäin sievä ja hänellä on hauskat jutut. Osittain siksi, että hän kertoo tarinoita ennustustunneilta ja on edelleen hämmentävän vakuuttunut Punurmion taidoista, mutta osittain myös siksi, että hän tietää hyvin paljon kaikesta, mitä koulussa tapahtuu.

Mutta samalla minusta tuntuu, että haluan mennä tanssiaisiin jonkun kanssa, jonka oikeasti haluan parikseni.

Neljäntenä vuotena parin löytäminen kolmivelhoturnajaisten joulutanssiaisiin oli tuskaa. Se oli pelkkää paniikinomaista edestakaisin juoksentelua, hikoilua ja haparoivia lauseita, kun itse kysymys piti esittää tytölle. Muistat varmaan itsekin. Tiivistettynä: se oli kamalaa - ja päädyimme silti menemään tansseihin ilman paria (se ei tosin ollut maailmanloppu, boolihan oli kamalan hyvää - varsinkin, kun olit käynyt juomien kanssa Fredin ja Georgen luona). Ja siksi nyt, kun meillä on mahdollisuus käyttäytyä kuin aikuiset eikä säntäillä edestakaisin kysymässä ketä tahansa pariksemme, haluaisin mennä tanssiaisiin jonkun oikean henkilön kanssa.

En sentään Sen Oikean. Se olisi liioiteltua: joulutanssiaisiin on vain kaksi viikkoa.

Oletko jo löytänyt korvaavan vaihtoehdon Parvatille? Tai oikeastaan: kenen kanssa sinä oikeasti haluaisit mennä?

D.T.

P.S. Jos et nyt vastaa, heitän päällesi herjan, jonka näin (ja myöhemmin opettelin) itse herja-mestari Ginny Weasleyn langettavan Zacharias Smithin päälle. Ja lupaan sinulle: et halua kokea samaa.

between the sea
and the dream of the sea

Kelsier

  • Korpinkynsi
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 476
  • ava by Claire
Pojat ovat aika söpsejä :-* Tätä viestittelyä on kiva lukea.

-Kel
"Miten vaikeaa onkin pitää se mun mielessä
       Kuinka täysin tyhjin käsin olen täältä lähdössä."
           (Reino Nordin: Pysähdy kanssani tähän)                       
                            

                

                    
      
          

Kaarne

  • Unenkutoja
  • ***
  • Viestejä: 9 356
  • Lunnikuningatar
Kelsier: Niin ovatkin. ♥ Ihanaa, että luet, ja kiitos kommentista!

*

8

Pihpah, en tietenkään antanut Parvatin ymmärtää mitään sellaista. Parvati vain oli kiinnostunut menemään tanssiaisiin kanssasi, ja tietenkin halusin kertoa asiasta sinulle, ei sen kummempaa. En ottanut kantaa suuntaan tai toiseen. (Tai no, sanoinhan minä, että olet ehkä liian komea Parvatin pariksi, mutta olen ehkä vähän jäävi arvioimaan sellaista.)

Vai että kenen kanssa minä haluaisin oikeasti mennä? Tietenkin jonkun hurmaavan, upean ilmestyksen, joka osaisi tanssia ja näyttäisi tyrmäävältä käsikynkässäni. (Enkä pistäisi pahakseni myöskään makoisaa suudelmaa mistelin alla.) Pahoin pelkään, että sellaiset henkilöt ovat kuitenkin ulottumattomissani.

Ja mitä tulee herjoihin: et kai sinä tekisi sellaista parhaalle ystävällesi? Ja vielä näin lähellä joulua?

S. F.

P. S. Lähetän joululahjasi jo tämän kirjeen mukana. En kestä ajatusta siitä, että joutuisit viettämään suurimman osan joulukuusta ilman piirustuslehtiötäsi. Ostin sen Säilästä & Imupaperista, joten laadun pitäisi olla hyvä. Kuulemma lehtiö korjaa automaattisesti mustetahrat, jos sitä näpäyttää taikasauvalla, ja antaa pyydettäessä piirustusvinkkejä. Vaikka et varmaankaan sellaisia kaipaa.
« Viimeksi muokattu: 09.12.2020 10:18:00 kirjoittanut Kaarne »


someone i loved once gave me a box of darkness.
it took me years to understand that this, too, was a gift.

hiddenben

  • Yksinpurjehtija
  • ***
  • Viestejä: 2 750
9

Seamus,

suuri kiitos piirustuslehtiöstä. Se on itse asiassa paljon parempi kuin entiseni, jonka ostin eräästä jästien piirustus- ja kuvataideliikkeestä viime kesänä.

Heti paketin avattuani minun teki mieli alkaa piirtää jotain, mutta ulkona satoi räntää enkä halunnut lähteä oleskeluhuoneesta etsimään motiivia, joten... piirsin sinut sillä aikaa, kun kirjoitit muodonmuutosten esseetä. Laitoin kuvan tähän mukaan. Puhuit lihastesi kehittymisestä muutama kirjelappunen sitten (vaikka taidatkin puhua enemmän minun lihaksistani, olen kyllä huomannut), ja yritin saada jäljennettyä kehityksen paperille - toivottavasti onnistuin!

Nyt en tosin tiedä, mitä voisit tehdä tuolla kuvalla. Tuskin laitat sitä omalle seinällesi (se olisi jo vähän outoa). Voisit ehkä antaa sen sille valitullesi, jonka viet tanssiaisiin?

Parvati on oikeastaan vielä mukavampi kuin olin ajatellut. Kävelimme samaa matkaa pöllölään eilen illalla ja juttelimme mukavia (hän ei tosin kertonut minulle yhtäkään juorua, joten mietityttää, mitä olet oikein juottanut hänelle saadaksesi hänen kielenkantansa irtoamaan?). Hän viittasi useasti tanssiaisiin, mutta vältin vihjaukset enkä pyytänyt häntä parikseni - ainakaan vielä.

Se on outoa: en keksi, ketä haluaisin pyytää tansseihin, mutta samalla tiedän ja tunnen, etten halua pyytää Parvatia. Voisitko kysyä asiaa terapeuttinoidaltasi ja kertoa, mitä hän siitä sanoo?

D.T.

P.S. Hyvä on, en kokeile herjaa sinuun. Tiedäthän sanonnan: jos ei herjaa joulun alla, ei herjaa koko alkuvuotena. Että hyvää joulua vain!

P.P.S. Tuo ei tosin ole joululahjasi. Minulla on mielessä jotain muuta.
« Viimeksi muokattu: 09.12.2020 10:14:01 kirjoittanut hiddenben »

between the sea
and the dream of the sea

jossujb

  • Q
  • ***
  • Viestejä: 4 083
  • Peace & Love
Hyvä piirustuslehtiö on niin hieno lahja, että siitä pitäisi heti ottaa onkeensa. En tosin tiedä mitä itse tykkäisin lehtiestä joka kertoisi minulle omiani parempia ideoita. Aattele jos se arvostelis samaan aikaan kun piirtää xD

Voi että on ihana seurata näitä. Molemmilla taitaa kypsyttelee noin tuntee toisiinsa mutta ovat edelleen taitavasti pässiä ja pyörivät selvän ratkaisun ympärillä. Ihanaa, slowburn, niinku sanotaan <3

jjb
Here comes the sun and I say
It's all right