Kirjoittaja Aihe: Yuri!!! on Ice: Järjestelmäpäivitys, S, Otabek & JJ, ficlet  (Luettu 684 kertaa)

Maissinaksu

  • Trubaduuri
  • ***
  • Viestejä: 3 120
  • Kurlun murlun
Ficin nimi: Järjestelmäpäivitys
Kirjoittaja: Maissinaksu
Fandom: Yuri!!! on Ice
Ikäraja: S
Mukana: Otabek & JJ
Genre: Slice of life

Summary: "Oikeasti? Haa, JJ style puree!" JJ riemastui, ja Otabek pyöräytti silmiään.

A/N: Pieni tarina siitä, miten Otabek minun mielikuvitukseni mukaan hankki undercutinsa. :D Sijoittuu aikaan, jolloin Otabek luisteli Kanadassa (ja luonnollisesti JJ oli myös paikalla).



***



“Hyvää parturiliikettä lähistöllä?” JJ toisti Otabekin kysymyksen ja kuivasi hiuksensa loppuun niin vauhdilla, että ne jäivät sojottamaan pystyyn kuin hullulla professorilla. “Ajattelitko leikkausta, väriä, molempia?”

“Leikkaus riittää”, Otabek täsmensi pakatessaan luistimia urheilukassiin. “Olen kyllästynyt tähän typerään tukkaani...”

“Toimii kyllä noinkin”, JJ tokaisi. “Mutta hmm... Cut Point on lähellä ja tekee kuulemma hyvää työtä.”

“Hmm. Onko se missä päin?”

“Coconut Mallin toisessa kerroksessa, siinä rautakaupan ja kenkäkaupan välissä."

"Hmm."

"En kylläkään omasta kokemuksesta tiedä, onko se maineensa väärti. Pitäisi varmaan käydä partureissa useammin", JJ tokaisi taistellessaan housut ylleen suihkusta nihkeän ihon tehdessä toimituksesta haastavaa.

"Itsekö sinä sitten leikkaat hiuksesi?"

"Jepulis! Aiemmin äiti oli apuna, mutta tätä nykyä homma hoituu korkeimman omakätisesti. Muutama hiuspinni, kone käteen, kymmenen minuuttia ja säästyy viisitoista dollaria!" JJ kertoili ja osoitti sitten häntä peukaloidensa ja etusormiensa muodostamilla nimikirjaimillaan. "Voin minä sinuakin avittaa, jos et mitään monimutkaista mallia kaipaa!"

Otabek kohautti olkiaan. "Oikeastaan en kaipaakaan. Ajattelin aika lailla samanlaista undercutia kuin sinulla."

"Oikeasti? Haa, JJ style puree!" JJ riemastui, ja Otabek pyöräytti silmiään.

"Puree ja puree..."

"Asia on sitten selvä!" JJ julisti. "Otan tarvittavat vermeet huomenna mukaan ja saat uuden tukkasi heti aamutreenien jälkeen, jos sinulla on vartti ylimääräistä aikaa."

"On minulla."

"Mainiota!"


***


"Mitä varten tarvitset hiuspinnejä?" Otabek kysyi jakkaralla istuskellessaan. JJ haroi piikkikammalla leikkauslinjaa ja kampasi koneen tieltä pelastuvat suortuvat vedellä kohti hänen päälakeaan.

"Ne auttavat hahmottamaan, mistä kohdasta ei pidä sohaista", JJ virkkoi ja kiinnitti muutaman lisäpinnin. Otabek tunsi näyttävänsä melko hölmöltä. "Kurkkaapa, näyttääkö kummoiselta."

Otabek käänteli päätään peilin edessä. "Näyttää sellaiselta kuin ajattelinkin."

"Mainiota!" JJ hihkaisi ja aloitti parturintyönsä Otabekin istuuduttua takaisin alas. Hiustenleikkuukone piti epämukavaa surinaa ja sai hänen ihonsa kananlihalle. Sivusilmällään hän näki mustien suortuvien leijailevan pukuhuoneen lattialle, housuilleen ja hartioilleen. Onneksi hän pääsisi kuumaan suihkuun perästäpäin.

Kuten JJ oli ennustanutkin, leikkaamiseen ei mennyt kymmentä minuuttia kauempaa.

"Tämä on niin helppoa jollekulle toiselle tehdessä!" tämä hymähti käydessään läpi vielä hänen niskansa seutua. "Oman pehkon kohdalla olisi kätevää omistaa silmät selässäkin – noin, tämä on tällä hyvä!"

JJ irrotti viimeisetkin hiuspinnit, suki Otabekin hiuksia asiallisempaan jamaan ja astui askeleen kauemmas nähdäkseen paremmin työnjälkensä. Otabek pudisteli lattialle viimeisetkin irtohaivenet ja katsoi itseään peilistä. Näky oli saada hänen suunsa loksahtamaan perin epäluonteenomaisesti häkellyksestä auki.

Hän näytti nuorelta mieheltä keskenkasvuisen nulikan sijaan.

"Johan on, sinähän vanhenit silmissä!" JJ tokaisi ja heti perään naurahti sanavalinnalleen. "Tai no et sillä tavalla, mutta koit... järjestelmäpäivityksen!"

"Niin todella koin", Otabek mutisi huvittuneena ja tunnusteli lyhyeksi leikattuja alueita. Se vaatisi ehkä pientä totuttelua, mutta muutos oli vain ja ainoastaan positiivinen. "Kiitos vain. Mitä olen velkaa?"

"Plääh, et niin mitään. Sainpahan mikäkin lisää hiustenleikkuukokemusta!"

"Ai. Öh, no kiitos vielä..." Otabek sanoi keksimättä muutakaan. JJ hymyili tavanomaisen aurinkoisesti.

"Eipä kestä, Salon Jean palvelee jatkossakin!"

"Hyvä tietää."
"Harakka."
"Oi kyllä! Krää krää."

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 598
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
No niin, muistinpahan nyt tulla kommentoimaan tätä ihan kunnolla :D Muistan vaan sun reaktion niihin mun kirjoittamiin wapp-viesteihin XD Ja iloksesi/hämmennykseksesi voin kertoa, että ne pätee yhä! JJ jostain syystä laukaisee mussa taistele tai pakene -reaktion, tai oikeammin vain taistele-reaktion, koska edelleen tätä lukiessa teki mieli vetää häntä turpaan XD Enkä tiedä miksi, koska vaikka se on toope, on se niin ihana toope.

Lainaus
JJ kertoili ja osoitti sitten häntä peukaloidensa ja etusormiensa muodostamilla nimikirjaimillaan.
Okei, ehkä se on kaikki tällainen, mikä herättä mussa halua lyödä JJ:tä XD Koska jfc, onks sen pakko olla tollainen 😂😂 Tekis mieli sitoa sen kädet yhteen.

Mut öäää kilttiä JJ:ltä auttaa Otabekia hiusten leikkuussa, ettei sen tarvitse tuhlata rahojaan parturikäyntiin. Ja lopputuloskin on onneksi ihan hyvä. Ite oon kyllä nyt ja aina sitä mieltä, että Otabek sai undercut-inspiraationsa muualta kuin JJ:ltä :D Mut meillä menee monen muunkin asian kohdalla sukset ristiin, mut ei se ainakaan mua haittaa :D

Lainaus
Hän näytti nuorelta mieheltä keskenkasvuisen nulikan sijaan.
Tää on kyl niin totta! Vaikka se pikkuinen pörröpää-Otabek'kin on niin ihana ;___; ♥ Mut kyllä undercut miehistää! Ainakin yleensä. (Mulla on muutenkin joku heikkous undercuteihin, ne on niin päheitä.)

Kaiken kaikkiaan kiva pieni arjen palanen. Tämmöstä on mukavan freesiä lukea, koska kuten varmaan tiedät, en kykenis tällaista kirjoittamaan :D Mut hauska lukea muiden kirjoittamana (vaikkei yks yhteen mun headcanonien kanssa sovikaan ;D) Kiitos tästä!

Lainaus
"Eipä kestä, Salon Jean palvelee jatkossakin!"
Siinäpä JJ:lle tekemistä (ja tulevaisuuden ammatti) sit joskus kun lopettaa taitoluistelemisen :D
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Maissinaksu

  • Trubaduuri
  • ***
  • Viestejä: 3 120
  • Kurlun murlun
JJ on kyllä melkoinen raasu, kun lähestulkoon saa turpaansa joka tapauksessa, teki mitä hyvänsä. xD Tässäkin hän oli vain ja ainoastaan apuna, anna nyt vähän edes rakkautta, Larjus! No eei, kaikkihan me tiedämme että JJ on pohjimmiltaan mussukka. <3

Jotenkin tällainen hiusten leikkely tms. on jotenkin niin viehättävä aihe sekä kirjoittaa että toteuttaa tosielämässä. Olen pari kertaa saanut leikellä kavereiden hiuksia ja siitä saa itsellekin hyvän mielen sen lisäksi, että kaikilta säästyy rahaa. Toimii myös päinvastoin! Mikäs sen mukavampaa kuin hengata kaverilla ja katsoa samalla leffaa kun toinen perustaa kiertävän amatöörikampaamon. Sisälläni asuu siinä määrin kunnon Roope Ankka, että jos voi itse tehdä ja siten säästää seteleitä, hell yeah. Tulee mukava tekemisen meininki ja ennen kaikkea minulla on tapana saada kampaamoideoita keskiyöllä, jolloin olisi aika paha lähteä ammattilaisen pakeille. xD No joo, tämä on sellainen asia josta jaksan aina jauhaa. Siinä olisi kyllä JJ:lle hyvä uraidea luistelun jälkeen, jos vaikka musiikkijutut eivät maistuisikaan!

Lainaus
Vaikka se pikkuinen pörröpää-Otabek'kin on niin ihana ;___;
Se on kyllä suloinen tenava. Ja aina yhtä jurnun näköinen. xD

- Mai
"Harakka."
"Oi kyllä! Krää krää."