Kirjoittaja Aihe: Ihonaluskasvillisuuteen | Harry/Draco, K11 | 12/12 + epilogi  (Luettu 7399 kertaa)

kaaos

  • huitulapää
  • ***
  • Viestejä: 1 090
Hiddenben, wää! Ihanan ihana palaute! Kiitos kovasti, että otit aikaa kommentoidaksesi tätä :3 mainitsemaasi sugaredin fikkiä en ole lukenut, mutta etsin sen joku päivä käsiini, nyt kun sen mainitsit, koska itsekin tykkään kyllä kun keksitään tarinaan taikajuttuja lisää! Koska siis, oikeasti mahdollisuudethan ovat miltei rajattomat.

Hähääh sitähän ei tässä suoraan sanottu, mutta mä ajattelin niin että ollivander on ehkä jo vähän vetäytynyt eläkkeelle tässä vaiheessa... aika traumaattisia juttuja sekin vanhusrukka joutui sodassa kokemaan!

Vielä kertaalleen, kiitän kovasti tästä mieltä piristävästä palautteesta <33

kaaos
words make worlds

tuorein jatkis: Hämäränsäteet, K15, H/D

ava: sokerisiipi, bannu: Ingrid

Elfmaiden

  • ***
  • Viestejä: 1 223
  • haaveilija
Loistava tarina, löysin tämän juuri ja luin putkeen!

Kiinnostavia kuvioita etenkin tuo Dracon ihmissuteus ja ne susikokoontumiset! Repesin nauruun, kun siellä mainittiin jotain että susimuodossa ketään ei kiinnostanut juuri muu kuin onko jollakulla kiima, tai kellä on PALLO! Kovin koiramaista! Jäin kyllä miettimään, että onkohan niissä taikajuomissa jotain ehkäisevääkin, ettei synny jälkeläisiä, joiden isästä ei ehkä kellään (paitsi ehkä sillä tarkkailevalla aurorilla) olisi tietoa?

Harrylle sopii myös hyvin tuo taikasauvojen teko, ja hän olikin siinä oikein mestari. Upea se yllätys Dracolle! Olikohan se tehty jo kauan sitten, vai sen jälkeen kun Ron otti taikasauvat puheeksi (ja Draco kieltäytyi olemasta tekemisissä Harryn kanssa yli viikon)?

Oli kiva lukea tuosta suuresta ja rönsyilevästä ystäväporukasta, ja oli hauska kuulla heistä. Vaikka siellä välillä olikin välillä kiusallista ja ymmärrän Dracon mielihalut hankkia muuta seuraa...

Draco oli tässä todella symppis, etenkin kun hän ei ymmärtänyt jästitekniikkaa, eikä Harryn flirttiä.

Jäin miettimään sitä suukkoa silloin 8.vuonna, Harryn lohduttaessa orvoksi jäänyttä Dracoa. Dracohan monesti ennen tuon paljastamista mietti, että mitä oli muuttunut, ja miksi Harry nyt osoittikin kiinnostusta, kaikkien niiden vuosien jälkeen. Draco ainakin vaikutti ottianeensa silloin suojelevan asenteen, ettei hänen kannata toivoa eikä odottaa mitään Harryn suhteen. Milloinkohan Harry muutti mielensä, että hän voisi sittenkin...?

Loppu oli ihana!
USKO, TOIVO JA (POIKA)RAKKAUS

kaaos

  • huitulapää
  • ***
  • Viestejä: 1 090
Elfmaiden: hei ihanaa, että sait lukea yhteen pötköön, se on ainakin mun mielestä kyllä aika paljon kivempaa kuin venailla uusia lukuja :’D hiemanko kärsimätön.... hahaha ihanaa myös, että tää onnistui paikoin naurattamaankin. Susiseurat PALLOineen oli kyllä mun omastakin mielestä ihan hauskoja läppiä. Hmm hyvä kysymys, että missä vaiheessa Harry on Dracolle sauvan tehnyt, mutta ehkä vasta silloin kun Ron otti puheeksi.,, ainakin Harryn on pitänyt ensin tajuta/muistaa ettei Draco käyttänyt omaa sauvaansa ensinkään. Hyvä kysymys myös tuo viimeinen. Tämä kun oli kuitenkin pelkästään Dracon PoV, Harryn tunteista ei tarkemmin tiedetä. Mutta ehkä voidaan ajatella, että kummallakin on ollut jonkinlaisia tunteita toisiaan kohtaan jo kauan ennen tämän fikin ensimmäistä lukua. Kiitos ihanasta kommentista tähänkin!
words make worlds

tuorein jatkis: Hämäränsäteet, K15, H/D

ava: sokerisiipi, bannu: Ingrid

spQr

  • omenavaras
  • ***
  • Viestejä: 38
Olih kyllä hieno ficci, ihmisusi!draco oli mielenkiintoinen! En ole törmännyt ennen tällaseen ficciin, jossa Harry ja Draco olisivat pyörineet toistensa ympärilla vuosia ::) tekemättä mitään, kivaa vaihtelua, ja toi myös paljon aitoutta mukaan, kun ei heti hyökätä toisen kimppuun :D.

Kiittäen, omenavaras
Tänään paistaa aurinko.

kaaos

  • huitulapää
  • ***
  • Viestejä: 1 090
spQr: kiitos kommentista! Hauska kuulla, että tässä oli mielestäsi mukavaa vaihtelua :) mulle se pining on niin herkkua että pystyin hyvin kuvittelemaan tällaisen skenaarion!
words make worlds

tuorein jatkis: Hämäränsäteet, K15, H/D

ava: sokerisiipi, bannu: Ingrid

marieophelia

  • Pajunkissa
  • ***
  • Viestejä: 831
  • 🇺🇦
Oon joskus katsellut listaustasi ja silmiini on osunut sana noitajumppa. Nyt kun pyysit Kommenttikampanjassa kommenttia johonkin ficciin listaltasi, mulle tuli heti mieleen, että haluan lukea sen noitajumppa-ficin! :D Tykkään hirveästi lukea kaikenlaisista velhoharrastuksista ja ammateista -- tai ehkä vaan ylipäätään ihmisistä, joilla on joku elämä :D -- ja siksi parasta tässä ficissä olikin, ettei ollut pelkkä noitajumppa, vaan myös Susiseurat, Lavenderin baari, Harryn sauvapuoti, Thestralintori ja Dracon opinnot! En edes tiedä, mistä aloittaisin, kun tässä oli niin paljon kaikkea valloittavaa!

Yllätyin vähän, että Harrylla on sauvapuoti :D Mutta ihan hyvällä tavalla -- tykkään siitä, että Harry on hylännyt ihmistenpelastamisvaiheensa ja tekee jotain ihan muuta. :) Ja tuo canoniin sidottu kuvio, että Harry on säilyttänyt Dracon sauvaa kaikki vuodet loi tähän tarinaan tosi hienot kehykset. Vaikken ole mikään H/D-shipperi, tässä oli aivan harvinaisen kaunis tarina! Varsinkin tämä kohta lopusta:

Lainaus
Draco ei ollut varma, missä vaiheessa hän oli rakastunut Harryyn. Hän oli ihastunut tummaan, rohkeaan ja ärsyttävään poikaan varmasti suurinpiirtein puolivälissä kolmivelhoturnajaisia, mutta rakkaus miestä kohtaan oli eksynyt häneen helposti ja vahingossa. Ehkäpä Draco rakastui Harryyn vasta siinä ja nyt?

Ehkä Draco rakastui mieheen tämän heilutellessa pitkiä hiuksiaan puolelta toiselle luukuttaessaan yhdeksänkymmentäluvun rokkia. Ehkä Draco oli rakastunut, kun Harry oli istunut Dracon keittiössä hiljaa ja rapsuttellut sulkakynällä nenäänsä. Ehkä hän oli rakastunut mieheen saadessaan häneltä typeriä tekstiviestejä keskellä yötä. Ehkä Draco rakastui, kuin sitriineistä muodostui tähdistö maailman parhaan taikasauvan kahvaan.

teki muhun todella suuren vaikutuksen. Samalla haikeasti ja pakahduttavasti kerrottu rakastumisen kuvaus, ehkä hienoimpia, joihin oon ficeissä törmännyt. Jotenkin mietin, mitä kaikkea olisi voinut olla, jos he olisivat puhuneet toisilleen aiemmin ja sitten kuitenkin tuntuu, että kaikki meni aivan oikein juuri niin kuin se meni.<3

Luulin jostain syystä alussa, että Draco seurustelee Astorian ja Harry Ginnyn kanssa. Harryn tilanne selitettiinkin, mutta kun sitten tuli tieto, että Draco oli käynyt treffeillä "komistuksen" kanssa olin ihan, että mitä ihmettä, ai juu, käsitin väärin! :D Ehkä ei vaan näin turvaetäisyyksien päästä tajua, että jos ihmiset halailee baarissa, niillä ei tarvitse olla juttua keskenään. :D Nauroin tuota, että Ginny on saanut ulkonäköönsä iän tuomaa arvokkuutta. Ja Ronin kolmenkympin karismaa! ;D ;D (Katsoin peiliin, eikä mulla näy olevan kumpaakaan..) Sulla on kivoja tapoja kuvailla hahmojasi ja tykkäsin siitä, miten hyvät välit kaikilla tässä oli. Silti, kun Draco tuolla alkupuolella jotain kuittaili Weasleyiden köyhyydestä, se oli ihan tervetullutta. Samoin Narcissan liian jästimäinen tapa kuolla. Eihän tuolle saisi nauraa, mutta nauran silti. On hyvä, ettei Draco ole ihan pullanpehmoinen kuitenkaan.

Ja tuo loppu, jossa Dracosta tuli PÄTEVÄ juomamestari oli musta myös todella onnistunut. Ihan huippujuttu, että Tylypahkaa uudistetaan! Tuokin oli hyvin kuvattu, miten on ollut vaikea palata kouluun, joka on toiminut taistelupaikkana. Siinä mielessä musta oli hienoa, miten Draco sai tässä itselleen uuden alun monellakin tavalla. Ai niin -- ihonaluskasvillisuus! En arvannut aluksi yhtään, mihin sillä viitataan, mutta kun selvisi, että se kuvaa Dracon muodonmuutosta, olin ihan riemuissani, miten hyvä vertaus! Keksit ihan huikeita juttuja! (Sitä paitsi luulen, että unohdin varmaan ainakin kymmenen asiaa, mitä piti tästä vielä sanoa. :) )

Kaiken kaikkiaan tämä oli ihan huippuviihdyttävä ja samalla riipaiseva ficci, josta pidin hurjan paljon!<3 Mulla olisi myös spinoff-idea, nimittäin kirjoita Pansy pitämään kunnon noitaHIIT-tunti! Voin sitten lueskella ja jumpata samaan tahtiin. :)

kaaos

  • huitulapää
  • ***
  • Viestejä: 1 090
hei, marieophelia!

noitajumppatunnille olisi kyllä mahtavaa päästä, mutta olen ite niin epäurheilullinen ja awkward ryhmäliikuntatunneilla, että jos kirjoittaisin (toisenkin) spin-offin tästä ja pansyn hiitistä, niin sen pitäisi kyllä olla sitten jonkun... tyyliin lunan näkökulmasta x) Mä usein mietin harrylle jotain muita kuin auroriuria. jotenkin sille toisaalta sopisi tuollainen hidastaminen ja hiljentyminen sitten aikuisiällä. ymmärrän kyllä myös hyvin, että alussa saattoi hämätä hahmojen lämpimät välit keskenään… en tiedä oliko se paras ratkaisu, ettei suhteet olleet selvemmin kirjoitettu mutta näillä mennään. ja siis pandemia on kyllä vaikuttanut monella tavalla viihteen nauttimiseen. katson jatkuvasti tv-sarjoja ihan kauhuissani XD "EI OLE TURVALLISTA TUOLLANEN"

kiitos ihanasta kommentista <3

kaaos
words make worlds

tuorein jatkis: Hämäränsäteet, K15, H/D

ava: sokerisiipi, bannu: Ingrid

HevosIhminen

  • ***
  • Viestejä: 7
Tämä on kirjoitettu jotenkin niin taitavasti, vaikka tämä menee loppua kohden vähän fluffyn puolelle tykkäsin tästä silti paljon. Yleensä luen jotain angstia enkä todellakaan mitään romanttista. Tämän jälkeen en kyllä hetkeen tule lukemaan mitään H/D fikkejä, koska on sait kirjoitettua tämän niin taitavaksi.

Nyt en saanut mitään järkevämpää aikaiseksi, koska satun kommentoimaan finiin aina väsyneenä ::)

kaaos

  • huitulapää
  • ***
  • Viestejä: 1 090
Hevosihminen, voi lue ihmeessä lisää h/d:tä, finissä on tosi paljon upeita fikkejä <3 mutta kiitos kovasti mieltä lämmittävästä kommentista. Ei yhtään tarvitse vähätellä, ei kommentissa mitään järkevää tarvitse ollakaan!
words make worlds

tuorein jatkis: Hämäränsäteet, K15, H/D

ava: sokerisiipi, bannu: Ingrid

valokki

  • ***
  • Viestejä: 1 270
Olin jo pidemmän aikaa miettinyt, että tämä tarina pitäisi lukea, ja kun huomasin sun listan kommenttikampanjassa, oli pakko tarttua tilaisuuteen! Ja voi että, kun tää olikin ihana! ❤ Nyt jo joitakin sun fikkejä lukeneena pitää sanoa, että pidän todella paljon sun kirjoitustyylistä! Tämäkin tarina vain soljui ja tätä oli niin mukavaa ja helppoa lukea. Jopa angstisemmat ja raskaammatkin kohdat olet osannut kirjoittaa jollain tavalla "kevyesti" (en nyt tiedä onko 'kevyt' sana, jota haen tähän yhteyteen, koska angsti nyt ei koskaan ole kovin kevyttä...), että sitä on tosi miellyttävää lukea eikä lukija hautaudu angstin alle. :D

Tykkäsin niin hirmuisesti siitä, että kaikki olivat tässä kavereita keskenään ja kaikilla oli kaikki pääpiirteittäin hyvin. Luihuiset ja rohkelikot (+Luna) tuntuivat sopivan hyvin samaan porukkaan, ja heillä oli oikein hyvä yhteishenki. Oli myös todella mielenkiintoista päästä lukemaan, mitä kukakin on päätynyt tekemään Tylypahkan jälkeen! Pansyn noitajumppa oli yksi yksityiskohdista, jotka tätä tarinaa houkuttelivat lukemaan, mutta noitajumppailun lisäksi myös Lavender tunnelmallisen baarin pitäjänä oli tosi kiva idea, ja Harrysta taas sauvaseppänä oli todella kiehtovaa lukea! Mielestäni sauvasepän ammatti sopikin oikein hyvin Harrylle. Monesti tulee luettua Harrysta aurorina, eikä siinäkään mitään vikaa ole, mutta sodan jälkeen Harrylle sopivat hyvin myös tällaiset rauhallisemmat ammatit. Erityisesti vielä tässä fikissä sauvaseppänä toimiminen tuntui tuovan Harrysta vain parhaat puolet esille, kun hän tuntui todella nauttivan työstään ja olevan hyvä niin sauvojen tekemisessä kuin asiakkaiden palvelemisessa.

Tämä tarina oli muutenkin täynnä todella mielenkiintoisia yksityiskohtia! Lavenderin baari, Dracon uusi sauva ja Harryn alruuna olivat omia lemppareitani, minkä lisäksi nauroin niin paljon tuolle, kun Harry jutteli kärmeskieltä Dracon ovinupille. ;D

Lainaus
”Ennen kuin muutun ihmissudeksi. Räyh!” Draco karjaisi.

Potter hämmästyi hymyyn ja naurahti kerran. ”Niin.”

”En näin sekaisin. Lupaan sen. Nyt on vain vuorovesi tosi korkealla ja lisäksi Lavenderin drinksut olivat, hmm, vahvoja.”

Ovi aukesi Dracolle, mutta kolkuttimen messinkinen käärmeenpää katsoi epäillen Potteria, joka sihisi sille hymyillen.

”Mitä sinä sanoit?”

”Kerroin, ettei minun tarvitse saattaa sinua sisälle asti, kun kerran noin epäilyttää.”

Draco oli kadehtinut Potteria kärmeskielestä kouluaikoina, se olisi ollut niin kätevä taito, mutta nyt hän kadehti ovennuppia.

”Voit sihistä minullekin”, Draco sanoi vahingossa ääneen ja kauhistui Potterin virneen levitessä hänen silmiinsä asti.
Ehkä Harryn sihisemistä enemmän tässä nauratti se, kuinka Harryn sihinä vaikutti Dracoon. Erityisesti tällaiseen pienessä maistissa olevaan Dracoon. ;D Harry ja Draco olivat läpi koko fikin muutenkin aivan ihania tässä. Heitä on oikeastaan vaikea kuvailla, kun molemmat olivat hieman pihalla toistensa tunteista, mutta silti jollain tavalla itsevarmoja toistensa kanssa. Erityisesti Harrysta sai sellaisen kuvan, että hän oli todella rento ja leikkisä Dracon seurassa ja haki jatkuvasti kontaktia tähän esimerkiksi pienillä fyysisillä kosketuksilla. Ehkä Draco oli tässä se epäitsevarmempi osapuoli, varsinkin siinä kohtaa, kun hän pohti Harryn syitä pitää hänen vanhan sauvansa. Onneksi fikillä oli kuitenkin onnellinen loppu ja viimeisen luvun ja epilogin hymyilinkin vain, niin ihanaa siirappisuutta oli mukana rakkaudentunnustusten ja muun mukana!

Yksi lempparijutuistani tässä fikissä oli myös Dracon tutustuminen jästijuttuihin, tai tarkemmin sanottuna kännyköihin.

Lainaus
Hyvä Harry Potter,

Mitä kuuluu? Haluaisitko tänään illalla kävelylle kanssani?

Ystävällisin terveisin
Draco Malfoy

Nauroin niin paljon näille Dracon tekstailuyrityksille! Draco-raukkaa, kun on vielä vähän pihalla kännyköistä ja tekstailukoodista! Eiköhän hän onneksi nopeasti opi, kun kaikki puhdasveriset kaveritkin ovat jo oppineet, kuinka kännykkää käytetään, ja samassa kaveriporukassa on jästien parissa kasvaneita ihmisiä, jotka voivat vähän ohjeistaa. ;)

Tämä fikki oli todella hyvä kokonaisuus ja todellista hyvän mielen luettavaa, ja luinkin tämän tarinan lähes alusta loppuun hymy huulilla. Pidin kovasti myös angstista ja flashbackeista, joita olit tarinaan ujuttanut mukaan, ja tuntuikin, että ne toivat hahmoihin ja koko tarinaan lisää syvyyttä. Tätä kaikkea täydensivät vielä ne kaikki lukuisat yksityiskohdat, enkä millään ole tässä kommentissa voinut mainita kuin murto-osan omista suosikeistani. Kiitos todella paljon tästä tarinasta, tämä oli mahtava lukuelämys! :)
(ava @Claire ja bannu @Ingrid)

kaaos

  • huitulapää
  • ***
  • Viestejä: 1 090
Voi valokki, miten kivaa oli saada juuri tähän fikkiin kommentti <3! Tämä oli mulle aika tärkeä tarina silloin kirjoittaa, ja oon iloinen että näin parin vuoden jälkeenkin se yhä viihdyttää. Puuskupuhit jäivät kyllä vähän tässä tarinassa pimentoon, mutta en oikein muista keitä niitä näiden ikäluokassa edes oli :'D cedric-mokoma olis ollut hyvä lisäys tämmöseen sodanjälkeiseen jengiin, jos olisi jäänyt henkiin <'3

Kiva kuulla, että pidit yksityiskohdista, niiden mietiskely on mun mielestä fikkailussa yksi kivoimmista asioista. Ja siis mä mietiskelen usein Harryn tulevaisuutta. Kirjoista mulle jäi sellainen olo että sen suhtautuminen aurorin uraan oli vähän sellainen "ei ole muuta vaihtoehtoa"-tyyppinen... vaikka kyllä sillä on vaihtoehtoja vaikka mihin!

Mä uskon, että Dracolla menee tämän fikin jälkeenkin vielä pitkään ennen kuin tulee sinuiksi jästiteknologian kanssa :'D jos tulee koskaan.

Kiitos!!
words make worlds

tuorein jatkis: Hämäränsäteet, K15, H/D

ava: sokerisiipi, bannu: Ingrid

Ripple

  • ***
  • Viestejä: 717
Lyhyt kommentti tässä kännykällä kun vielä ehdin. Mukava lukea sulta H/D:täkin, en ole pitkään aikaan lukenutkaan, mutta miten hemmetin kotoisaa se aina on! ❤️ Taikaympärostön olet kirjoittanut älyttömän hyvin ja mielenkiintoisesti. Anteeksi kun mainitsen tästä aina kommenteissani, mutta ripaus enemmän draamaa ja angtia olis ollut mun makuun jees, tavallaan tyhmä kommentoida tota edes, koska jokainen kirjoittaa niille genreillä kun omalta tuntuu ;D H/D:n suhteen olen melko vaativainen, ja hahmojen Ooc hieman häiritsi, mutta jos yritän ajatella tätä enemmän ilman sitä niin oikein ihana leppoisa  tarina. Sun kirjoitustyyli on aina ja joka kerta taitavaa ja mielenkiintoista. Monia ihania kohtauksia sait luotua lukijan verkkokalvoille!  :) kiitos!
"Forget the people from the past, there is a reason why they didn't make it to your future."