Kirjoittaja Aihe: The Sims  (Luettu 29158 kertaa)

Karma91

  • Sassmonster
  • ***
  • Viestejä: 415
Vs: The Sims
« Vastaus #40 : 24.04.2020 21:32:18 »
Ihanaa löytää tällainen topicci juuri nyt kun olen pelaillut Sims 4 todella aktiivisesti tässä viime viikot, kun koronan takia ei ole parempaakaan tekemistä. Omistan sekä Sims 1, 3 ja 4 tietokoneversioina ja Sims 2 käytännössä kaikki variaatiot löytyy sitten PS2:lle.

Mitä tulee modeihin, niin olen vasta vähän aikaa sitten niit' ruvennut Sims4 kanssa käyttämään - lähinnä ylimääräisiä hahmonluontiin liittybiä lisäyksiä, kun tuo nelosen valikoima ei itsessään ole niin hyvä (etenkään kuin omistan vain pari lisäosaa). Rakastan pienten yksityiskohtien muokkailuja ja kaikki ne lataamani tatuoinnit, arvet, luomet ja jne on mulle sen takia todella tärkeitä. Liian usein huomaan että sen seitsemännen perheen kohdalla on tullut jo käytettyä moneen kertaan kaikki hyvät hiustyylit ja vaatteet, niin on kiva että on muira keinoja saada hahmot eroamaan toisistaan ulkonäöllisesti.

Mitä tulee pelitapoihin, niin minä otan aina ikääntymisen pois päältä enkä halua Simieni vaihtavan taloutta sillä aikaa kun pelaan jollain toisella perheellä. Se on vaan asia josta en ole koskaan tykännyt, koska haluan olla Simieni herra ja yleensä päässäni on aina erilaisia juonilankoja, joiden mukaan haluan edetä, joten en salli Simien vaihtaa naapurustoa/taloutta jos en itse heillä pelaa. Osittain tämä johtuu siitä, että tekemäni Simit liittyvät yleensä johonkin fandomiin tai itseni tekemään tarinaan, joten olen liian kiintynyt niihin. Tämän vuoksi en ikinä esimerkiksi tapa huvikseni Simejä, vaikka Youtubesta tykkäänkin Simien kidutusvideoita katsella (Call Me Kevin ja GrayStillPlays <3). Ainoat tarkoitukselliset Sim-murhani kohdistuvat aina pelin generoimiin hahmoihin, ja niitäkin tapahtuu harvoin.

Tällä hetkellä minulla on isompi Sim-projekti meneillä, jonka aikana olen lähinnä luonut perheitä, heille äkkiä talon, hankkinut työn ja sitten parin pelipäivän jälkeen siirtynyt seuraavaan, että saan naapuruston täytettyä haluamallani tavalla ennen kuin alan yhyttämään Simejä parisuhteisiin ja lasten hankintaan. Tässä voi mennä tovi, mutta enköhän ensi kuussa viimeistään saa asiat sille mallille, että pääsen ihan kunnolla pelaamaan jatkuvan Simin ja talojen luonnin myötä.


Crys

  • Taivaanrannanmaalari
  • ***
  • Viestejä: 4 503
  • inFINIty
    • Listaukseni
Vs: The Sims
« Vastaus #41 : 25.04.2020 09:59:59 »
Mua alkaa koko ajan enemmän ja enemmän houkutella nelosen hankkiminen :D Pitää vaan yrittää saada opiskelut vähän paremmalle tolalle niin ehkä sitten palkitsen itseni simssillä. En aluks ajatellu hankkia lisäosia, mutta toisaalta ehkä vois olla kiva, jos olis pari. Onko teillä lempparilisäosia?

Karma, pakko sanoa että mäkin katon noita Call Me Kevinin simsvideoita, ne on niin hulvattomia :D Katon myös paria muuta simstubettajaa, olen oikeastaan katsonut jo hyvän aikaa sims 4 videoita omistamatta nelosta itse, mutta viime päivinä on tullu kauhea into että haluun päästä rakentamaan taloja :D yleensä pelaan aika vähän sillee "peruspeliä" koska kyllästyn melko useesti, mutta ois ehkä kiva kokeilla jotain haasteita esim rags to riches yms. risalla pöytäkoneella on sims 2 ja 3 mut kakkosessa tuommoset haasteet ei oikeestaan toimi kun se peli on niin rajoittunut ja 3 kaatuilee koko ajan, joten hermot menee.

nelosessa mietin vaan sitä, että ne naapuristot on niin pieniä, mutta siellä on myös tämmösiä automaattisia taloja ja simejä, jotka ei vissiin siinä kartassa näy? mulle on siis jääny vähän hämärän peittoon että voiko niitä kaikkia valmiita simejä ja niiden taloja pelata/muokata. Että tyyliin jos haluis tehdä jonkun legacy haasteen ja tehdä monta simperhettä niin mahtuisko ne edes naapuristoon välttämättä sillä tavalla että niillä kaikilla vois pelata halutessaan :D

Never underestimate the power of fanfiction

Beatrix Bones

  • Ylempi alilehmä
  • ***
  • Viestejä: 3 605
Vs: The Sims
« Vastaus #42 : 25.04.2020 10:38:17 »
Crysted, nelosessa tuli yhden päivityksen mukana naapurusto nimeltä Newcrest, jossa on pelkkiä tyhjiä tontteja valmiina. Mä tykkään pelata sillä eniten, koska on niin paljon tilaa omille simeille. Tässä pelissä pitää kuitenkin huomioida, että sä et pysty asettamaan tontteja minne haluat vaan sun pitää pelata niillä, mitkä on jo valmiina siellä. Niillä valmiilla simeillä ja taloilla, jotka on naapurustoissa tonteilla, voi pelata. Sims 4 on kans siitä kiva, että kaupungeissa on ns. tyhjässä tilassa sellasia rakennuksia, jotka näkyy itse tontilla pelatessa. :D

Mä en ole vielä niin pitkään ehtinyt pelata kaikilla omistamillani lisäosilla, että oisin vielä ehtinyt muodostaa sen suurempia mielipiteitä siitä, mitkä on ehdottomat lempparit ja mitkä inhokkeja. Kaikista eniten mä tykkään Yliopisto-lisäosasta, koska tykkään kokeilla eri tutkintoja ja sitä, mitä niillä tutkinnoilla voi saavuttaa (eli sun sim käytännössä aloittaa työt sitten joltain 7 tai 8 -tasolta niissä ammateissa, joihin tietty tutkinto valmistaa ja saa aloitusbonuksen ja parempaa palkkaa). Lisäosissahan merkkaa se, että mitä sä tykkäät tehdä (ja mistä oot tykännyt aikasempien simsien lisäosissa).

- Vuodenajat tuo luonnollisesti vuodenajat ja säätilat, mutta myös uuden ulottuvuuden puutarhan hoitoon (eli esim. jokaiselle kasville on määritelty yksi tai useampi vuodenaika, jolloin ne menestyy parhaiten).
- Get to Work tuo uusina ammatteina terveydenhoidon, poliisin ja jonkun kolmannen (oisko ollut keksijä?) ja sun on mahdollista mennä simin mukana työpaikalle, jolloin sun työpäivän suoritus riippuu siitä, miten paljon tehtäviä ehdit suorittaa. Tää tuo muistaakseni myös uuden naapuruston.
- Get Famous tuo uutena ammattina näyttelijän ammatin ja samalla ainakin näyttely-taidon, jota voi kehittää. Tässäkin sä voit mennä simin mukana studiolle suorittamaan tehtäviä. Näyttelijän ammatti on keikkapohjainen eli sä käyt koe-esiintymisissä jne. Sim voi myös kehittää julkkisstatustaan ja saa siitä pisteitä, joilla voit "ostaa" simille tiettyjä etuja. Tässä on kivaa se, että pitää oikeesti nähdä vaivaa sen eteen, että status kehittyy.
- Yliopistossa luonnollisesti sim menee yliopistoon. Sinne haetaan, voi hakea myös stipendejä ja voit valita kahdesta eri yliopistosta, joissa on eri distinguished degrees. Se, mille aloille tuut hyväksytyksi riippuu täysin siitä, mitkä sun simin taidot on ja miten korkealla ne ovat. Mä hokasin parissa päivässä, että mun kannattaa kehittää teininä simin taitoja aika paljon. Tässä tulee uusina uravaihtoehtoina Law, Education ja muistaakseni Engineering. Oiskohan ollut muitakin? Yliopisto tuo myös uuden naapuruston.
- Lemmikit tuo luonnollisesti lemmikit (kissat ja koirat), mutta niitä ei pysty ohjaamaan. Silti kiva lisä peliin. :) Tässä pystyy myös työskentelemään eläinlääkärinä ja voit omistaa eläinklinikan! Tässäkin tuli muistaakseni uusi naapurusto.
- Island Living tuo uuden naapuruston Sulanin, jossa on rantatontteja. Iso miinus on, että rantatontteja ei pysty muokkaamaan maanmuokkaustyökalulla ja mä toivon, että tää korjattais jossain tulevassa patchissa. :D Tässä tulee myös merenneidot! Vielä en oo tätä ehtinyt paljoa testaamaan.
- City Living tuo myös uuden naapuruston San Mushynon ja tää oli itse asiassa mun eka lisäosa, jonka ostin neloselle. Tässä on mun mielestä kivaa se, että luonnollisesti mukana tulee kerrostaloasunnot ja sä pystyt rahaa kartuttamalla raivaamaan ittes siitä huonoimmasta asunnosta kattohuoneistoon asti. Mun muistaakseni kattohuoneiston rakennusmahdollisuudet on pitkälti samat kuin normaalilla tontilla, eli pystyt rakentamaan useemman kerroksen jne. En oo tolla naapurustolla pelannut pitkään aikaan, mutta pitääkin kokeilla taas. Tässä tuli mukana myös uusia ammatteja, mutta en muista yhtään mitä ne oli.
- Get Togetheria en omista niin en osaa siitä sen enempää kertoa.

Game packeista mä suosittelen Parenthoodia (suomeksi kai vanhemmuus) ja toi on mun ainut omistama gamepack, jonka ostin vain ja ainoastaan ominaisuuksien takia. Tossa tuli esimerkiksi parenting-skill ja huomattavasti laajemmat toimintamahdollisuudet lasten kasvattamisessa ja ylipäänsä simien välisessä kanssakäymisessä lasten ja aikuisten välillä. Tässä erilaisilla toiminnoilla pystyy muokkaamaan lapsen "piirteitä" (emotional control, responsibility ja conflict resolution). Tämän packin ominaisuuksia mä itse asiassa käytän eniten, joka johtuu siitä, että imo tää vaikuttaa mun pelaamiseen suoraan eniten, koska mä pelaan perheillä ja yritän kasvattaa legacy-tyyppistä sukupuuta. Nää ominaisuudet näkyy siis ihan suoraan taaperoiden opettamisessa ja esim. jos lapsi korjaa tiskit niin saa siitä suoraan plussaa vastuullisuudesta. Jos saa noi kolme piirrettä tietyn verran plussan puolelle siihen mennessä, kun sun simin pitäisi kasvaa teinistä aikuiseksi, saat siitä automaattisesti ekstrapiirteitä. Sitä en tiedä, mitä tapahtuu, jos ne on saman verran miinuksella. :D

Toivottavasti nää avasi lisäosia ja auttaa sua päätöksessä. :)
Ava © flawless

Crys

  • Taivaanrannanmaalari
  • ***
  • Viestejä: 4 503
  • inFINIty
    • Listaukseni
Vs: The Sims
« Vastaus #43 : 25.04.2020 12:42:47 »
Kiitos vinkeistä! Alan päätymään tuon City Livingin puoleen, koska haluan kattohuoneistoja ja mun mielestä naapuristoista tuo näyttää siisteimmältä. Ja ehkä Get famous ja Parenthood myös. En sitten tiedä kuinka kauan nuo alennukset pysyvät, mutta ehkä alotan yhdellä lisäosalla ja sitten kattelen jos tulis myöhemmin lisää alennuksia :D Nyt riittää motivaatiota opiskellakin kun haluan nopeasti pelaamaan :D

Never underestimate the power of fanfiction

Aionka

  • Vapaamatkustaja
  • ***
  • Viestejä: 1 298
Vs: The Sims
« Vastaus #44 : 01.01.2021 13:46:45 »
Ostin pari päivää sitten alesta Sims 4:n pitkällisen pohdinnan tuloksena ja vaikka yritin olla odottamatta liikoja, on se silti ollut aika pettymys. On hyviäkin puolia: rakentaminen ja koristelu on paljon helpompaa ja grafiikat on edelleen miellyttävät, vaikka peli jo yli 5 vuotta vanha. Tykkään myös että simit tekee asioita samaan aikaan. On jotenkin hupaisaa seurata kun simi lähteekin lautasensa kanssa makkariin syömään koska vaimo heräsi ja voi jutella.

Mutta tuntuu jo 9h pelaamisen jälkeen, että tekeminen meinaa loppua kesken? Tuntuu, että peli on tarkoitettu enemmän kauniiksi sisustussimulaattoriksi, kuin elämäsimulaatioksi. Sekin kävisi minulle, mutta yllätyin kuinka vähän tavaroita peruspelin mukana tuli! Ajattelin laittavani hienon terassin ja upottavani sinne poreammeen, mutta vaihtoehtoina olikin vaan yksi, järkälemäinen amme joka ei kyllä sulaudu minnekään. Myös muut sellaiset Sims-klassikkoesineet vaikuttaa uupuvan: esim. pieni kaukoputki tähtien tähystämiseen (pakko laittaa joku valtava kone tai ei mitään).
Pelatessa Simit voi olla kotona vaikka viikon putkeen ilman että haluavat lähteä minnekään. Tiesin, ettei avointa maailmaa ole, mutta ajattelin että noi mininaapurustot olis edes vähän eläväisempiä. Tuntuu hassulta, että autotietä ei voi ylittää (ja ilmeisesti autoja ei varsinaisesti tarvita mihinkään, kun kaikki vaan teleportaa töihin yms?) ja että jos naapurissa näkyy olevan rakennus, siellä ei voi silti käydä? Tykkään noista tunnetiloista ainakin ideatasolla, mutta tuntuu silti ettei ne kyllä ihan hirveästi vaikuta mihinkään. En tiedä oonko vaan epäonninen, mutta tuntuu että tässä pelissä ei oikein tapahdu mitään. Ei oo näkynyt murtovarkaita, ei mitään tapahtumia, joihin osallistua (konsertti teatterilla tai shakkikilpailu yms) ja simit ei tunnu kauheasti haluavan mitään muuta kuin se päätavoite. Ja sitten ne pikku viestit joita tulee pitkin peliä, tuntuu että samat viestit pyörii koko ajan?

Maksoin tästä alessa sen 5€ joten ei mikään hirveä taloudellinen menetys, mutta vähän kyllä harmittaa kun oon ollut viimeiset 20 vuotta Sims-fani :-[  Ei oikein houkuta laittaa lisää rahaa lisäosiin kun tää kokemus tähän mennessä on niin ohut, mut ehkä yritän pelata vielä pari tuntia, jos tulisi joku ahaa-elämys.

Grenade

  • Fluff-fiilistelijä
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 472
  • ava Claire + bannu Ingrid
Vs: The Sims
« Vastaus #45 : 01.01.2021 15:17:34 »
Mulle on tullu samoja fiiliksiä Aionka nelosesta kuin sulle. Ehkä syynä on se, että oon vaan niin tottunut pelaamaan kakkosta, että neloseen tottumisessa kestää. Ja totta kai siinä on omat hyvät puolensa, kuten rakentamisen paljon laajemmat mahdollisuudet. Mutta ehkä näin pelaajana, joka tykkää enemmän keskittyä just pelaamiseen ja tekee ne talot periaatteella "noh, kyllä tässä nyt asuu", niin se on vähän njääh. :D Ehkä olen myös kuullut niin paljon kritiikkiä nelosesta, etten osaa kunnolla sivuuttaa sitä pelatessani.

Pelasin tässä just nää välipäivät vanhalla koneellani kakkosta ja olin jo unohtanu, miten dramaattinen tää peli on. :D Murtovaras kävi, tulipaloja oli jotain viis, salama iski simiin kahdesti ja se meinas delata, mutta aviomies tuli anelemaan kuolemalta armoa. Mutta ai että, kun on jo vähän ehtinyt tottua siihen, että muut simit vanhenee, niin vähän turhauttaa aina pelata jokaista perhettä vuorollaan, kun ei ne toiset vanhene mihinkään ja jos vaikka haluaisi parittaa kaksi teiniä, niin ensin perhe ykkösessä pelaa teinin aikuiseksi ja sitte pitää vielä pelata perheessä kaksi teini aikuiseksi ellei halua muuttaa niitä yhteen jo teineinä.

Tavallaan kyllä odotan jo, että Sims 5 tulisi, niin nähtäisiin, mihin suuntaan pelintekijät haluaa peliä viedä. Onhan nelosellakin jo ikää, vaikka siihen aktiivisesti lisäosia ja kamasettejä tuleekin.

Ehkä vähän Sims-aiheesta poiketen: Oletteko seurailleet tätä Paralives-pelin julkaisua? Vielä ei taida olla mitään varmaa päivää tai aikataulua. Peli näyttää siltä, että siitä voisi tosissaan tulla Sims-pelien haastaja, ainakin pienesti. Ehkä tällaisille simulaatiopeleille on tosiaankin jo tarvetta tulla muitakin kuin vain Sims, jotta Sims-tiimikin saa vähän jotain kilpailua.
Hyppää lehtikasaan!

Crys

  • Taivaanrannanmaalari
  • ***
  • Viestejä: 4 503
  • inFINIty
    • Listaukseni
Vs: The Sims
« Vastaus #46 : 01.01.2021 15:19:46 »
Aionka, allekirjotan kaikki sun kommentit. Sitä pelii kritisoidaan yleisesti just siitä että peruspeli on tosi suppea (ja sit miettii niitä kammottavia peruspelivaatteita joita ne on onneks vähä päivittäny mut esim suurin osa farkuista on matalavyötäröisiä ja jaiks hameet on karseita=näkyy että on tehty vuonna mitä 2014?) Ja sit miettii et lisäosineen peli maksaa jtn 700€ ja on silti puutteellinen. Rakennan pelissä enemmän ku itse pelaan ja sitä myötä oon ostanu 5 lisäosaa sen perusteella missä on kivoimmat tavarat. Ostan aina alesta mutta kyllähän niihi silti kuluu rahaa, oon mä kai jotai satasen kuluttanu jo siihen. Kaupunkielämää on mun mielestä se yks lisäosa jos haluu jotain ostaa koska sen maailma ja tavarat on tosi hienoja ja siinä tulee myös niitä kaupunkifestivaaleja. Itseä ärsyttää kyl se miten hankala simejä on tappaa. Spontaanisti niitä ei saa kuolemaan sitte millään! Myös niiden ea:n valmiiden talojen ulkonäköö on kyl kritisoitu ja anteeks ne on ihan karmeita :D sen takia alotin just oman renovation jutun jossa renevoin ne kauheet talot. Se kauhee poreamme on kyllä yks munkin ärsytyksen kohteista. Fitness stuffin mukana kai tulee poreamme mutta lol en kyllä sen takia sitä hanki.

Saanko myös valittaa galleriasta? Tietääkö joku miten siellä saa valittua sillee että haku näyttäis ne tulokset joissa käytetyt paketit omistat? Siinä on siis joku semmone näytä omistetut paketit/kaikki/peruspeli ja vaikka aina laitan sen omistetut paketit niissä taloissa on aina muitaki paketteja käytetty ja sit se on karsee homma yrittää seuloo sieltä niitä joissa ois vaan omistamat lisäosat ja pitää klikata kaikki läpi...

Suosittelen hankkimaan jotain modeja, on semmosii jotka elävöittää peliä hauskasti. Montaa modia ei kyl kannata olla samaan aikaa jotta peli ei lagi. Mä en osaa enää pelata ilman MCCC ja IU cheats modeja niillä saa esim tapettuu simejä ja huijaa taitotasoja/uria. Sims 2 ja3 tykkäsin siks ku huijauskoodit oli nii helppo käyttää eikä tarvinnu esim uraylennykseen modeja.

Mäki kaipaan noita spontaaneja juttui kute murtovarkaat (vaikka olinki aina kauheen peloissani pikkunaperona kun mun hienot telkkarit vietiin :( ) ja kärpäskuolema!! (Muistan lämmöllä ku tein ylipoistokommuuneja ja sit otin aina yhen valmissimin sinne mun simien kaa ja lukitsin sen huoneeseen jossa oli vaa kiinalaista ruokaa ja pitsaa ja sit se lopulta kuoli kärpäskuolemaan! Tälleen mä pelaan simssii :D ) En tiiä tuleeks kärpäskuolema jossai lisäosassa mutta ainakaa peruspelissä sitä ei oo :(( ja se luurankokodinhoitaja!

//Grenu hyviä pointteja! Tuo ikääntyminen oli kyllä sims kakkosen ärsyttävin homma. Se että piti jatkuvasti seilata eri perheestä toiseen ikääntämään vauvoja ja sitten uudestaan kun ne on lapsia jne. Oon tietoinen tosta paralives pelistä, mutta mua se ei ihan saanut hyppimään innosta. Mutta kuka tietää, ehkä siitä tulee tosi hyvä!
« Viimeksi muokattu: 01.01.2021 15:39:10 kirjoittanut Crys »

Never underestimate the power of fanfiction

Kaarne

  • Unenkutoja
  • ***
  • Viestejä: 9 336
  • Lunnikuningatar
Vs: The Sims
« Vastaus #47 : 01.01.2021 15:22:44 »
Pelasin kerran Simsiä, ehkä kakkosta. Nimesin hahmot itseni ja ihastukseni mukaan.

Ihastukseni ei kiinnostunut mun mukaan nimetystä hahmosta, ja sitten kun se mun mukaan nimetty yritti laittaa ruokaa, hän syttyi palamaan ja kuoli. Rip.

Siinä mun kokemukset The Simsistä, jatkakaa. :D


someone i loved once gave me a box of darkness.
it took me years to understand that this, too, was a gift.

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 563
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: The Sims
« Vastaus #48 : 01.01.2021 15:43:51 »
Mä katoin just eilen YouTubesta Cindyn (PleasantSims) videon siitä, mitä Sims 4:ssa ei ole vieläkään näin monen vuoden jälkeen :D (Tämä video)
Olin oikeesti ihan yllättynyt, ettei nelosessa ole vieläkään autoja, ja murtovarkaita ylipäätään?? Muutenkin siitähän puuttuu ihan järkyttävästi asioita, joita oon pitänyt oikeestaan itsestäänselvyyksinä Simsissä :D Mä oon kyllä aika iloisesti pihalla nelosen touhuista, koska en vieläkään sitä pelaa. Silloin joskus latasin sen peruspelin, kun sen sai ilmaiseksi, mutta kyllästyin hetkessä. En ole moneen vuoteen oikein välittänyt talojen rakentamisestakaan (tai sisustamisesta), joten sen suhteen tehdyt parannuksetkaan eivät houkuta puoleensa.

Sims 2 on kyllä edelleen mielestäni paras Simseistä, vaikka mulla se toimiikin kunnolla vain 13 vuotta vanhalla koneella, joka on niin rämä, että ihan itkettää :D Niinpä olen useamman vuoden pelannut lähinnä kolmosta. Siinä nyt olen viime ajat pelannut yhdellä sarjahurmurilla, jolla on suunnilleen 30 lasta lähes yhtä monen naikkosen kanssa 🙈 Niitä muksuja vois olla paljon enemmänkin, mutta kun se kasvoi nuoresta aikuisesta aikuiseksi, ajattelin, että kohta täällä kaupungissa ei ole muuta kun sen aviottomia lapsia (no, tilanne on jo suunnilleen se joka tapauksessa), ja alkoi ehkä muutenkin vähän kyllästyttää se muiden jatkuva viettely (vaikka hauskaahan sekin :D). Nyt se herra on jo vanhus, ja itse asiassa lopulta naitin sen yhdelleni omatekemälleni simille, ja on peräti yksi avioliitossa syntynyt lapsi ;D Ajattelin siitä muksusta tehdä merenneidon, jahka hän kasvaa isommaksi. En ole jostain syystä pelannut vielä lainkaan merenneidoilla, vaikka se lisäri mulla on useamman kuukauden jo ollut. Onkin jo aika kokeilla!
Harmittaa kyllä, että se Isla Paradiso -kaupunki lagittaa paljon, koska olisin halunnut pelata sillä. Mutta en jaksa sitä jatkuvaa pätkimistä... :/ Muut maailmat onneksi pyörivät ihan kelvollisesti.

Ehkä vähän Sims-aiheesta poiketen: Oletteko seurailleet tätä Paralives-pelin julkaisua? Vielä ei taida olla mitään varmaa päivää tai aikataulua. Peli näyttää siltä, että siitä voisi tosissaan tulla Sims-pelien haastaja, ainakin pienesti. Ehkä tällaisille simulaatiopeleille on tosiaankin jo tarvetta tulla muitakin kuin vain Sims, jotta Sims-tiimikin saa vähän jotain kilpailua.
En ole aktiivisesti seurannut sen tilannetta, mutta muutaman videon olen aiheeseen liittyen katsonut. Isosti en ole innostunut, vaikka siistejä juttuja siihen on mahdollisesti tulossa (esim. sisustamisen suhteen), mutta musta on kyllä ihan hyvä, että tulee jotain vaihtoehtoja Simsin suhteen elämäsimulaatiopelien saralla. Ehkä se houkuttais EA:nkin panostamaan taas vaihteeksi vähän enemmän (vaikka epäilen).
« Viimeksi muokattu: 01.01.2021 15:46:54 kirjoittanut Larjus »
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Aionka

  • Vapaamatkustaja
  • ***
  • Viestejä: 1 298
Vs: The Sims
« Vastaus #49 : 01.01.2021 15:54:25 »
Grenade, googlasin ton pelin! En ollut kuullut siitä mut oon miettinyt tässä viime päivinä et kumpa tulis joku kunnon haastaja niin vois pelata joko sitä tai sitten EA sais jotain tolkkua tohon touhuun. Oon pelannut muita simulaattoripelejä (My Time in Portia, Stardew Valley) mutta ne ei oikeen osu täysin samalle tontille kuin Simsit.

Se kauhee poreamme on kyllä yks munkin ärsytyksen kohteista. Fitness stuffin mukana kai tulee poreamme mutta lol en kyllä sen takia sitä hanki.
Tämäpä juuri! Selasin vähän noita lisäosia ja kamasettejä vai mitä lie ja härregyyd minkä hintaisia siihen nähden mitä niissä on :D Mut hyvä vinkki noi modit, pitääpä tarkastaa ne seuraavaksi!

Mietin, että olisi varmaan helpompi nauttia tästä pelistä jos ei olisi pelannut aiempia Simsejä kun nyt tahtomattaankin vertaa niihin. Uskon, et tää tuntuis ihan täysin uutena pelinä itselle (kuten se varmaan monille lapsille on, joille tää vaikuttaa olevan suunnattu) tosi kivalta kun nyt musta tuntuu et multa on otettu vaan pois asioita. Esim. toi töihin teleporttaus on jotenkin vähän masentavaa kun kaikki tietää jo 20 vuoden takaa et Simsit menee töihin kimppakyydillä tai sitten vaikka pyörällä jos nukkuu pommiin.

Ja mietin sitäkin et joo kyllähän Sims 3:ssa kanssa jupistiin että kamalaa rahastusta kaikkine lisäosineen mut siitä peruspelistä sai kuitenkin irti ainakin 60 tuntia ennen kuin alkoi kaipaamaan lisäosia. Kakkosessa varmaan lähemmäs 100 tuntia :D

Larjus, toi oli just parasta kolmosessa :D oon itse tehnyt sellaista et yrittänyt hankkia mahdollisimman paljon lapsia ja sitten potkia ne pihalle niin että koko kaupunki kaikki on vaan sukua keskenään ja joka taloudella on sama sukunimi. Mietin etten nyt raaski ladata tälle koneelle uudelleen (2017 peliläppäri...) kolmosta kun en pystynyt pitämään siinä kuin max 3 lisäosaa samaan aikaan ilman että on ihan täynnä bugeja. Elättelen toivoa, että se pyöris seuraavalla koneella paremmin, vaikka tuskin se tässäkään koneessa tehoista kiinni oli.

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 563
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: The Sims
« Vastaus #50 : 04.08.2021 17:59:27 »
Mulla on taas heinäkuun alusta asti ollut oikee kunnon peli-into Simsiä kohtaan (kolmosta edelleen). Pitkästä aikaa, sillä en tossa keväällä pelannut oikeastaan lainkaan. Sims tuntuu olevan mulle semmonen peli, että aina hetkittäin tulee semmonen into et vois pelaa 24/7, sit se loppuu ku seinään eikä avaa peliä kuukausiin :D

Vähän kyllä harmittaa, että en voinut enää kunnolla pelata tolla perheellä, jonka aikaisemmassa viestissäni mainitsin. Siinä olin ollut jo siinä vaiheessa, että merenneidoksi kaavailemani sim (josta merenneidon tein) oli naimisissa ja hänen ainoa tyttärensä (joka oli kans merenneito) oli juuri kasvanut nuoreksi aikuiseksi. Naapurusto kuitenkin bugitti sen verran, ettei pelaamisesta oikein tullut mitään, joten poistin sen kokonaan 😞 Sen jälkeen mulla oli pari ihan tuoretta naapurustoa, mutta toiseen kyllästyin nopeasti, ja toisen kanssa oli jotain häikkää siinä, etten saanut simiä ilmestymään yliopistoon tai lomakohteisiin, ja kun nimenomaan olin matkustelua ja yliopistossa opiskelua sille simille kaavaillut, ärsytti moinen niin että poistin senkin naapuruston.

Nyt oon viime päivät pelannut yksin asuvaa miessimiä, jota olen lähinnä käyttänyt Egyptissä matkatehtäviä tekemässä ja muinaisesineitä keräämässä. Olen rakentanut sille kotiin oman pienen museon, jossa on jo mm. kanooppikokoelmia, muutama sarkofagi ja vaikka mitä niitä Egyptin raunioista löytyvistä patsaista. Laajennan sitä sitten Kiinaan ja Ranskaan, jahka menen tutkimaan niitä. Similläni on myös puutarha ja työpaja, johon aion ostaa kaikki ne rakennuspisteet ym.  toistaiseksi vain timanttileikkuri ja se romurakennuspiste, koska aion mahdollisesti tuon simin jälkeläisellä (aattelin adoptoida ja lähettää lapsen sisäoppilaitokseen siihen asti että sekin on aikuinen :D) rakentaa simbotteja. Muumionkin haluan jossain välissä kutsua, koska sen pitäisi olla mahdollista sarkofagilla ja täydellä kanooppikokoelmalla (joka mulla on). En oo koskaan kokeillut, eikä mulla oo ollut muumioita omassa perheessäni kuin ehkä minuutin, kun erehdyin kokeilemaan, mitä se pullotettu muumion kirous tekee... 😅😅

En oo similleni hankkinut töitä ollenkaan, kaikki rahat se on saanut myymällä keräämiään juttuja. Sillä on yhdeltä piirteeltään keräilijä, ja en tiedä onko se vaikuttanut paljon, mutta esim. auringonkukkia ja kosmoksia on löytynyt paljon, ja niistä saa myymällä joku 600 simeleonia per kukka... Jalokiviä myymälläkin tienaa hyvin, vaikka jossain vaiheessa haluan jonkinmoisen "jalokivigalleriankin", ja sinne niitä pääkallojalokiviä! En vain tarkkaan muista, mitä kaikkea piti asettaa sille yhdelle hyllylle niitä saadakseen (täytyy varmistaa Sims wikistä sitten kun on sen aika pelissäni).

Seuraavan kerran kun lähetän simini reissuun, taidan vaihteeksi ottaa Kiinan määränpääksi. Siellä on jostain syystä matkaillut paljon vähemmän, ainakin niitä raunioita ja luolia tutkiessa. Egyptin ja Ranskan muistan paljon paremmin... (Toisaalta Kiina on aina ollut mulla se pahiten bugittava mesta, että ehkä siksi.)


Larjus, toi oli just parasta kolmosessa :D oon itse tehnyt sellaista et yrittänyt hankkia mahdollisimman paljon lapsia ja sitten potkia ne pihalle niin että koko kaupunki kaikki on vaan sukua keskenään ja joka taloudella on sama sukunimi.
Niin onkin ;D Musta tuntuu, että tosi usein kun pelaan miessimillä, sillä on ainakin pari lasta talouden ulkopuolisten simien kanssa, ihan vaan koska se on mahdollista :D Tällä mun nykyisellä simillä en kyllä aio niin tehdä, ei oo aikaa romantiikalle kun pitää kerätä muinaisia aarteita ja jalokiviä ;D (ja nostaa puutarhanhoitotaitoa vielä vähän niin pääsen istuttamaan ison kasan kaikkia tuntemattomia siemeniä, joita simini on löytänyt.)


// Jaa, no, pienet muutokset suunnitelmiin, sillä avaruusoliot tuli ja kaappasi simini, joka tietty tuli raskaaksi 😅😅 Eihän sitä alienmuksua olis pakko pitää mut päätin tehdä niin, sillä ei niitä oo mulla kovin montaa ollut. Mut sit kun se kasvaa lapseks niin sisäoppilaitokseen vaa aikuisikään asti :D
« Viimeksi muokattu: 06.08.2021 13:30:53 kirjoittanut Larjus »
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

valokki

  • ***
  • Viestejä: 1 274
Vs: The Sims
« Vastaus #51 : 03.01.2022 18:00:30 »
Oon tässä viime päivinä koittanut hiljalleen tutustua tähän Finin valikoimaan, ja nyt sattui kyllä osuva aihe kohdalle! :D Tätä ketjua on ollut tosi kiva lueskella! Hauska, kun täällä ihmiset vaikuttavat tasaisemmin jakautuneilta Sims-version mukaan (toisin kuin esim. Jodelissa, jossa suurin osa keskustelusta tuntuu pyörivän vain nelosen ympärillä).

Mä oon Simsin suhteen hyvin samanlainen kuin Larjus, välillä Simsin olemassa olon unohtaa lähes kokonaan, kun taas välillä sitä voisi pelata tosiaan sen 24/7. :'D Jotenkin tämä joulun seutu kuuluu aika usein tähän 24/7-kauteen, mihin toisaalta saattaa vaikuttaa se, että Steamin parhaat alennukset sattuu aina olemaan juurikin joulun ja vuodenvaihteen tienoilla.

Mä pelailin joskus kakkosella, mutten koskaan hankkinut muuta kuin peruspelin, joten innostus lopahti melko nopeaan (mulla oli silloin käytössä vie sellainen kone, johon Sims piti ladata neljällä CD:llä CD-romina, ja se oli aika urakka). Nyt olen kuitenkin pelaillut enää vain kolmosta, kun olen Steamin alennuksista mennyt lopulta hankkimaan kaikki lisäosat ja muutamia kamasettejä, ja mulla on niissä edelleen vaikka kuinka paljon tutkimista. Vähän on pelottanut, miten kone jaksaa pyörittää näitä, varsinkin kun Paratiisisaaresta luin etukäteen, että se ilmeisesti bugisi aika paljon. Lueskelin kuitenkin vähän keskusteluja siitä, miten pelin (ja eritoten Paratiisisaaren) saisi pyörimään smoothisti, ja löysinkin aika hyviä vinkkejä, eikä mitään isompia ongelmia ole ollut! Toki aina välillä jotain pienempää, ja Paratiisisaarella miesmerenneidoilla ei ole pyrstöä, mutta ei mitään, mikä onneksi pahemmin haittaisi peliä :)

Mulla ei pelitaktiikan suhteen oo vakiintunut mitään tiettyä tapaa, vaan pelailen aina vähän miten sattuu. Mulla on noissa lisäosissa edelleen niin paljon tutkittavaa (ammatteja, hotellin hoitamista, seikkailuja Maailmanmatkaajassa jne), että kaikki aika menee siinä. Ja kun uuden tutkiminen ei enää kiinnosta, laitan simit hetkeksi yliopistoon, tulevaisuuteen tai johonkin muuhun tutumpaan ympäristöön, niin sen jälkeen jaksaa taas kokeilla kaikkea uutta :D Oon onnistunut vielä yhdistämään mun HP-intoiluni Simsiin, ja mulla onkin Paratiisisaarella Luna, Ginny ja Pansy kämppiksinä (Luna on toimittaja, Ginny hengenpelastaja ja Pansy on vaan opetellut sukeltamista) ja Supernaturalin mukana tulleessa kaupungissa (en saa nyt nimeä mieleeni) isossa kartanossa pariskuntana Romione ja Drarry ja heillä katras lapsia (tosin vanhimmat potkasin jo pihalle). Kaikilla olen tutkinut uusia ammatteja ja etenkin Harry ja Draco on päässyt paljon matkailemaan ja kasvattelemaan viisumia eri kohteissa. Nyt kun löysin viimein vielä Pangun kirveen, on vähän helpompi päästä tutkimaan loputkin sopit pyramideista, hautaholveista ym. :D
(ava @Claire ja bannu @Ingrid)

Tippi

  • ex-Hopeakettu
  • ***
  • Viestejä: 652
  • avatar ja banneri Ingridiltä
Vs: The Sims
« Vastaus #52 : 03.01.2022 21:45:25 »
Pelasin kerran Simsiä, ehkä kakkosta. Nimesin hahmot itseni ja ihastukseni mukaan.

Ihastukseni ei kiinnostunut mun mukaan nimetystä hahmosta, ja sitten kun se mun mukaan nimetty yritti laittaa ruokaa, hän syttyi palamaan ja kuoli. Rip.

Siinä mun kokemukset The Simsistä, jatkakaa. :D

:D :D

Muksuna tuli pelattua kovasti The Simsin ensimmäistä versiota ja voi pojat mitkä nostalgiat siihen liittyvätkään. :D Jostain syystä mun piti kirjoittaa kaikkien simien nimet caps lockilla ja rakentaa kaikista taloista isoja laatikoita, joissa toinen kerros oli käytännössä vain yksi valtava huone. :D Kaikki absurdit yksityiskohdat olivat myös ihan loistavia, kuten kivi-sakset-paperin pelaaminen Kuoleman kanssa (tasapelissä kuollut läheinen palasi henkiin zombina) tai se, miten avioparille saatettiin vain soittaa ja kysyä, haluaisivatko he lapsen. Ja sitten oli se surullinen klovni tai mikä lie, joka tuli toisinaan kylään ja oli vain tiellä ja ärsytti ja joka lopulta aina teki mustan aukon maahan ja hyppäsi sinne.

Teininä pelasin Elämäntarinat-versiota, johon ei saanut mitään lisäosia, mutta joka muistutti mielestäni kakkos-Simsiä pelimaailman ulkonäön puolesta. Joskus sitä pelatessani annoin eräälle lapselle nimeksi Kissanpissa ja hirnuin itsekseni aina kun tuli ilmoituksia tyyliin "Kissanpissa, koulusi alkaa tunnin päästä". Voi sentään.

Viime aikoina oon toisinaan miettinyt, että voisi olla hurjan kiva pelata The Sims nelosta, varsinkin jos saisin hankittua siihen sen Maalaiselämää-lisäosan (oon katsellut kun ihmiset ovat pelanneet sitä YouTubessa ja vaikuttaa hauskalta), mutta mutta. No. Hävettää vähän myöntää, mutta en tajua tietokoneista juuri mitään, en edes omasta pikku läppäristäni. Mistä tiedän, jaksaako koneeni pyörittää The Sims nelosta tai riittääkö koneellani tilaa tai ovatko peli ja koneeni muutoin yhteensopivia, jos ostan sen tuolta EA:n sivujen kautta?

Hilbert

  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 318
  • eräänlainen runotäti
Vs: The Sims
« Vastaus #53 : 03.01.2022 23:31:35 »
Minä, minä minä osaan kerrankin vastata melko kattavasti kysymykseen! Saanhan vastata Hopeaketulle? Saanhan :D

Siis jos on kyse windows-koneesta, macista ym en valitettavasti osaa sanoa mitään :(

Wiralliset yhteensopimusvaatimukset näkee tästä: https://www.ea.com/fi-fi/games/the-sims/the-sims-4/pc/system-requirements
mutta koska nuo eivät sinäänsä kerro oikein kauheasti mitään, niin tarkennan vielä (aaah, kuinka olenkaan kaivannut sims-pätemistä:D (suomenkielisten sims-foorumien kuolema ;_____;))

Eli:
-helpoin tapa selvittää jonkinnäköisellä tarkkuudella Sims 4:n toimivuus on Can You Run It (https://www.systemrequirementslab.com/cyri)
-yksi mahdollisuus on ladata kokeiluversio originista ja testata, miten peli toimisi koneella
-usein läppäreillä on näytönohjain se kriittisin osio, niistä ja TS4-yhteensopivuudesta löytyy hurja lista täältä: https://www.notebookcheck.net/Computer-Games-on-Laptop-Graphics-Cards.13849.0.html?type=&sort=&or=0&gameselect%5B%5D=293&gpu_fullname=1
-jos tahdot saada tarkat tiedot tietokoneesi sisällöstä varmasti oikein (can you run it ei aina kai ole ihan 100% varma), niin mene käynnistysvalikkoon ja kirjoita: dxdiag ja paina entteriä (tai vaihtoehtoisesti valitse hiirellä avaa tms kun olet saanut dxdiag-jutun näkyviin)

Hilbert

  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 318
  • eräänlainen runotäti
Vs: The Sims
« Vastaus #54 : 14.09.2022 23:47:32 »
https://www.ea.com/fi-fi/games/the-sims/news/play-the-sims-4-for-free-beginning-october-18 eli The Sims 4 -peruspeli on tulossa ilmaiseen jakoon 18. lokakuuta.

Mulla on ikävä suomalaisia Sims-yhteisöjä. Tai ehkä enemmänkin foorumeiden kulta-aikaa :D

The Sims 4 pelaan edelleen silloin tällöin ja sisältöä tulee ladattua siihen lähes päivittäin. Musta TS4 on kaikkiaan luovien ihmisten peli, koska ilman luovuutta peli on vaan itseään toistavaa yltiöhelppoa arjen pyöritystä.

Pystytin jonkinnäköisen Sims-discord-palvelimen joitain kuukausia sitten. Siellä on joskus jopa elämää :D https://discord.gg/mx3tEAZu2w

Grenade

  • Fluff-fiilistelijä
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 472
  • ava Claire + bannu Ingrid
Vs: The Sims
« Vastaus #55 : 15.09.2022 00:28:02 »
Huomasin tästä itsekin ilmoituksen ja vähän kyllä kiinnostaisi ladata! Vaikka vähän samalla salaa toivonkin, että Sims 5 julkaistaisiin pian. :D (Olen näköjään ollut samaa mieltä jo viime vuonna, eikä vielä ole mitään tapahtunut, lol)

Tällä hetkellä omalla koneella ei ole Simssiä, kun kone on vaihtunut, enkä ole sitä jaksanut sinne asentaa. EA on varmaan tajunnut, että oikein kukaan ei enää osta peruspeliä, kun ne tuuttaa vaan lisäosia ulos. En tiedä, jaksaisko mun perusläppäri sitä edes pyörittää kunnolla, edellisessä se tarjosi vaan sitä toista versiota, johon ei tullut enää mitään päivityksiäkään. Mutta jos kerran ilmaiseksi saa!

Muistan vieläkin, kun osallistuin kerran joskus vuonna nakki ja papu Sims-hahmojen missikisoihinkin! Siinä oli eri kierroksia, joissa lähetettiin eri teemoista kuvia ja sitten niitä sai kaiketi jotenkin äänestääkin. Joka viikko (?) oli joku uusi kierros, esim. uimapuku tai harrastus. Se oli hauskaa, vaikka oma simini ei muistaakseni ihan kauhean pitkälle päässytkään! Nämä simsjutut toimi Vuodatuksessa tai Bloggerissa, mutta nykyään toiminta on siirtynyt muihin medioihin.
Hyppää lehtikasaan!