Kirjoittaja Aihe: Kissantanssi (S • kissanpentuhömppä, Jasper & Nipa-kissa • raapale)  (Luettu 1622 kertaa)

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 765
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50




S

FinFanFun1000 sanalla 673. Nipa
Otsikoinnin iloja -kevätkurssi 2020 yhdyssanaotsikolla

Minulle on iskenyt taas jokin kummallinen kirjoittamiskriisi, jonka mukaan kaikki kirjoittamani on yhtä kurakökkelöä. Päätin taistella sitä vastaan kirjoittamalla tasan sata sanaa hömppää vailla merkitystä tai tarkoitusta. Avaruuspiraatti heitti inspiraatioksi (kiitos siitä :-*) kömpelön kissanpennun, jolla on liian isot tassut, ja tässä on lopputulos!




Nipa-kissa nimettiin Touko Laaksosen elämänkumppanin mukaan, mutta se oli kaikkea muuta kuin sulavaliikkeinen ammattitanssija. Se oli pörheänpulska maatiaispentu, jolla oli kokoonsa nähden ylisuuret tassut. Niillä se yhtenään hyppelehti, kompasteli ja menetteli tasapainoaan.

Sinä talvena Jasper oli pelännyt hiipuvansa päiviin, joina ei jaksanut tehdä muuta kuin hengittää. Ne päivät olivat harventuneet Nipan saavuttua löytöeläintalolta. Silloinkin, kun Jasper ei keksinyt syytä nousta sängystä, hän jaksoi leikittää Nipaa kuljettelemalla kättään Tom of Finland -lakanoidensa uumenissa. Nipa ei ehkä ollut hurja kissapeto, mutta loputtoman herttainen ja kaunis se oli kömpelyydestään huolimatta, tai ehkä sen takia.

Pieni tanssijani, Jasper hymyili ja heräsi taas uuteen päivään.
« Viimeksi muokattu: 27.01.2020 20:09:00 kirjoittanut Waulish »


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

Avaruuspiraatti

  • varattua puraisi
  • ***
  • Viestejä: 2 240
Minä jos kuka pystyn samaistumaan siihen elämänhaluun, jota pörheät karvakaverit voivat antaa. Minä adoptoin tuossa syksyllä kaksi kissanpentua (joista toinen on isotassuinen ja kömpelö, ylläripylläri ;D) ja ne ovat kyllä auttaneet mua jaksamaan niinä päivinä, kun itseni takia en jaksa nousta sängystä. Kissat tuo hirveästi iloa ja hengenrauhaa elämään, ainakin minun kokemuksen mukaan. Totta kai särkyneiltä ruukuilta ja levinneiltä mullilta ei olla säästytty, mutta ne on pieniä pahoja kaiken sen hyvän rinnalla, mitä kissat voi ihmiselleen antaa <3

Tässä kissankehräystä muidenkin lukukokemusta söpöstyttämään ^-^

Kiitos ihanasta raapaleesta <3

"I am as constant as a northern star."
"Constantly in the darkness, where's that at?"

Fairy tale

  • ***
  • Viestejä: 2 808
Tästäpä löytyi oikeaa "kisuterapiaa"  :)
Huomasin tuolla FFF1000:ssa että olet saanut sanalla "nipa" kirjoitettua jotain ja jäin vain miettimään että miten niin nipa? Miten siitä voi keksiä jotain, koska sehän tuo väkisinkin mieleen jonkun nimen. Mutta nyt kun luin tämän, niin eipä tällä sanalla paljoa pehmoisempaa ja pörröisempää olisi voinut kirjoittaakaan.

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 563
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Kissanpentuhömppä on ehkä söpöin genre, josta olen koskaan kuullutkaan, ja oon niin in! :D
Ja sööttiähän tämä olikin. Kuvaus kissanpennusta oli varsin herttainen, pörheänpulskeasta aina ylisuuriin tassuihin. Näen mielessäni, miltä sellainen pentu näyttää, ja ai että <3

Toi lemmikkieläimen tuoma elämänilo on kyllä niin totta ja osuu ja iskee itseenikin. Tällä hetkellä ei valitettavasti ole lemmikkejä saman katon alla, mutta aina kun menen käymään porukoilla ja näen rakkaat marsuni, niin ai että, siinä on kuin uudelleensyntynyt! Onneksi on eläimet, jotka antavat elämään iloista sisältöä ja syyn hymyillä <3
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 931
Ei tähän voi muuta sanoa kun awww.
Kiva, että Tom of Finland on mukana koko raapaleen läpi, ja taustalla häilyvä masennus tuo fluffihöttöön mukavasti syvyyttä.
Vaikka oli sellainen olo, etten nyt jaksa mitään kovin pitkää lukea, niin tätä olisi kyllä kevyesti lukenut enemmänkin :)

Lisää kissatekstejä<3

~ Violet

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Grenade

  • Fluff-fiilistelijä
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 472
  • ava Claire + bannu Ingrid
Selailin listaustasi ja kissanpentuhömppä pisti silmään, koska kissanpennut <3. Mutta tämähän olikin paljon enemmän kuin vain kissanpentua. Ihailen tapaa, jolla saat niin paljon tarinaa niin pieneen määrään sanoja. Tässäkin Jasperilla ja Nipalla oli paljon enemmän elämää kuin vain sata sanaa. Se on enemmän kuin ihminen ja kissa, se on jotain vielä tärkeämpää. Voi Jasper, onneksi olet löytänyt elämääsi pientä apua, jolla herätä taas uuteen päivään. Kuinka ne päivät sattuukaan, kuinka tekeekin mieli vain kaivautua sinne lakanan alle ja olla siellä.

Voi että, onneksi raapale loppui kuitenkin vielä positiiviseen uuteen aamuun. Kiitos tästä! ^^
Hyppää lehtikasaan!

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 765
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Kosmorosmo, ihana kuulla, että pystyit samaistumaan tähän tarinaan ja Jasperin kokemaan uudenlaiseen elämänhaluun! Olen samaa mieltä kanssasi siitä, että kissat (ja eläimet ylipäätään) tuovat niin paljon iloa elämään, vaikka siitä joutuisikin maksamaan jokusella särkyneellä kukkaruukulla. ;D Itse en valitettavasti voi kissaa ottaa miehen allergian takia, mutta siksi käyn säännöllisesti hakemassa kissaterapiaa vapaaehtoistyön parista löytöeläintalolla. Kiitos ihanasta kehräyssoundtrackista ja vielä sitäkin ihanammasta kommentista! :-*

Fairy tale, mahtavaa että tämä pieni raapale tarjosi kissaterapiaa fiktion muodossa! Haha, kun huomasin Nipa-sanan FFF1000:ssa, minulle tuli heti mieleen Touko Laaksosen elämänkumppani. ;D Ihana kuulla, että lopputulos oli pehmoinen ja pörröinen. Kiitos kovasti ihanasta kommentista! :-*

Larjus, mahtavaa että kissanpentuhömppä genrenä houkutteli lukemaan! En keksinyt parempaakaan sanaa kuvaamaan tätä pientä raapaletta, joten kiva että se veti puoleensa ja sopi tekstille. Hienoa, että kissanpennun pystyi kuvittelemaan mielessä, ja että lemmikin tarjoama elämänilo välittyi. Olen samaa mieltä, onneksi on eläimiä elämää ilostuttamassa! Kiitos sinulle ihanasta kommentista! :-*

Violetu, aww on mitä ihanin reaktio! Mukavaa, että pidit Tom of Finlandin läsnäolosta läpi raapaleen, ja että tekstistä löytyi myös syvyyttä masennusaspektin myötä. Lämpimät kiitokset ihanasta kommentista! :-*

Grenu, ihana kuulla, että sataan sanaan mahtui mielestäsi paljon ja muutakin kuin kissanpentua! Sata sanaa on minusta tosi vähän, ja välillä tällaista mittaa työstäessäni tuskailen sen kanssa, miten saan tarinan kerrottua ja tunteet välittymään. Olen siis tosi hyvilläni siitä, miten paljon olet saanut tästä pätkästä irti, ja miten Jasperin ja Nipan arki ja yhteiselo välittyi! Minäkin iloitsen Jasperin puolesta, kun hän on löytänyt elämäänsä jotain, mikä auttaa nousemaan sängystä, ja toivoisin kaikkien muidenkin mielenterveysongelmien kanssa kamppailevien löytävän jotain sellaista. Kiitos paljon sinulle ihanasta kommentista! :-*


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day