Kirjoittaja Aihe: MCU: Manttelinperijät | S | Sam/Bucky  (Luettu 2613 kertaa)

Angelina

  • back to my roots
  • ***
  • Viestejä: 6 494
MCU: Manttelinperijät | S | Sam/Bucky
« : 22.01.2020 20:09:01 »
Title: Manttelinperijät
Author: Angelina
Fandom: MCU
Rating: S
Genre: fix-it, slice of life, humor, pre-slash
Paring: Sam Wilson/James "Bucky" Barnes (if you squint), Steve Rogers/Tony Stark

A/N: Ja vielä Aurinkolapselle, kolmas osa elämästä Endgamen jälkeen. Tämä poikkeaa melko selkeästi kahdesta aiemmasta, koska tää ei ole selkeä paritusficci - tää on enemmänkin fiilistely tulevasta The Falcon and the Winter soldierista. Tämä oli myös yllättäen kaikista hankalin (eikä Peter/Wade wut), koska ilmeisesti en osaa kirjoittaa parituksetonta tekstiä :'D

LOPUN JÄLKEEN -verse:
1. Kanssasi kokonainen | S | Steve/Tony
2. Sinä olet siinä | K-15 | Peter/Wade
3. Manttelinperjät | S | Sam+Bucky

Haasteet: Salainen ystävä, Vuosi raapalehtien, Sana/kuva/lause10 #2 x kuva




MANTTELINPERIJÄT




I
[100 sanaa]

“Ei tämä voi olla totta. Sinähän olet idiootti.”

Sam katsoo Buckya kulmat koholla.

“Steve siis antoi kilpensä sinulle ja ilmoitti karkaavansa auringonlaskuun Starkin kanssa?”
“En aio selittää tätä enää neljättä kertaa, Barnes. Uskot tai et, mutta en minä löytänyt vibraniumkilpeä maasta lojumasta.”

Bucky rojahtaa istumaan hotellihuoneen nojatuoliin, näyttäen edelleen epäuskoiselta.

“Mutta… sinähän olet idiootti. Miten sinä voisit muka olla seuraava Captain America?”

“Ja sinä olet aivopesty entinen HYDRA, sinulleko tämä olisi pitänyt antaa?” Sam tivaa puristaen kilpeä käsissään.

Bucky tuhahtaa.

“No ei todellakaan. Se olisi pitänyt pitää meistä molemmista mahdollisimman kaukana.”

Sam laskee kilven varovasti pöydälle, huokaisten samalla syvään.

“Totta.”


II
[100 sanaa]

Fury katsoo heitä molempia hetken ja pudistaa sitten päätään.

“Stark ja Rogers päättävät lähteä viettämään yhdessä eläkepäiviään ja minulle jää hämähäkkipoika ja... te kaksi.”

Bucky ja Sam vilkaisevat toisiaan, mutta eivät sano mitään.

Fury huokaa syvään ja heittää tehtäväkansion Samille. Sitten hän nousee ylös ja kävelee ovelle poistuakseen, mutta kääntyy vielä tiukka ilme kasvoillaan.

“Tehtävän on parasta onnistua, sillä minä en halua siivota jälkiänne. Ymmärsittekö?”

Bucky nyökkää, mutta Sam nousee salamannopeasti ylös.

“Voit luottaa meihin.”
“Se jää nähtäväksi.”

Ja kyllähän Fury joutuu siivoamaan heidän jälkiään, mutta heidän ensimmäiseksi yhteiseksi missiokseen se sujuu yllättävän hyvin.

Eivätkä he tappele keskenään kuin kolmesti.


III
[150 sanaa]

“Mikä helvetti tuo on?!” Bucky huutaa ja osoittaa metsästä heitä kohti leijailevaa, epäilyttävästi kalaa muistuttavaa avaruusoliota.

“En minä tiedä, enkä aio kysyä, ammu jo!” Sam karjuu vastaukseksi, kun kilpi kimpoaa kolmatta kertaa olennon kyljestä pois, aiheuttamatta juuri vahinkoa.

Koomisinta tilanteesta tekee sen, että he luulivat saavansa pienen hengähdystauon. Ensimmäisen, kohtalaisen hyvin sujuneen mission jälkeen, Fury oli hukuttanut heidät töihin. Uuden Avengers-ryhmän kokoaminen vei aikaa, eikä potentiaalisia kandidaatteja tuntunut olevan riittävästi.

Sam on sitä mieltä, että Fury salaa ikävöi vanhoja suojattejaan, eikä siksi halua perustaa Avengers-aloitetta uudelleen.

Bucky lataa aseensa, tähtää ja osuu kalaolentoa suoraan silmään. Sam kaartaa siivillään tiukaan syöksyyn, nappaa Buckya käsistä ja lennättää tämän alta pois, kun olento (“Vai onko se kone?!”) päästää kirskuvan äänen ja rojahtaa maahan, kaataen puita mukanaan.

He laskeutuvat turvallisen matkan päähän ja vetävät syvään henkeä. Samin otsa on hiestä märkä ja Buckyn tuuheasta tukasta sojottaa neulasia.

“Minä valitsen sitten seuraavan lomakohteen”, Sam murahtaa.


IV
[100 sanaa]

Kun he kävelevät kadulla ja ohikulkevat lapset tunnistavat Samin ensimmäistä kertaa Captain Americaksi, tämä on haljeta ylpeydestä. Bucky siirtyy sivummalle ja antaa lasten piirittää uuden Capin, sillä hän tietää, miten vaikeaa Steven saappaisiin astuminen on Samille ollut. Miten kukaan voi korvata elävän legendan?

Yksi lapsista kuitenkin seuraa Buckya ja tuijottaa tämän metallista käsivartta silmät innosta hehkuen.

“Saako siihen koskea?”

Aiemmin kysymys olisi laukaissut stressireaktion, mutta nyt Bucky hymyilee ja ojentaa kätensä lapsen tarkkailtavaksi. Hän seuraa, miten lapsi piirtelee sormillaan kuvioita metalliseen pintaan. Yhtäkkiä tämä hymyilee ja katsoo Buckya silmiin.

“Oletko sinä uuden Captain American Iron man?”

Vastaukseksi Bucky yskii punastuen.


V
[150 sanaa]

Steven ja Tonyn häät ovat juuri heidän näköisensä, eivätkä yhdenkään vieraan silmäkulmat säily kuivina.

Kun Tony lausuu valojaan, Bucky joutuu alttarilla ojentamaan nenäliinoja sekä Stevelle että Samille ja toisella puolella Rhodey ottaa Pepperin tiukasti kainaloonsa.

Illan edetessä Bucky huomaa ensimmäistä kertaa vuosikausiin hymyilevänsä aidosti. Hänellä on ystäviä, hänellä on tarkoitus ja hän saa seurata vierestä parhaan ystävänsä onnea. Ystävän, joka ansaitsee Buckyn mielestä maailmassa kaiken.

“Parempi pitää hänestä huolta, Sta- Tony”, Bucky sanoo maljapuheessaan ja viimeinenkin kireys hänen harteiltaan katoaa, kun Tony hymyilee ja nyökkää vastaukseksi.

“En tiedä”, Sam sanoo myöhemmin, kun he istuvat Buckyn kanssa kahdestaan kattoterassilla viskilasit kädessä, “en näe itseäni ukkomiehenä.”

Bucky kohauttaa olkiaan.

“Ei sinulla olisi aikaakaan. Ehkä sitten, kun jäät eläkkeelle?”

Sam nauraa.

“Entä sinä? Winter soldier olisi taatusti kuumaa kamaa treffimarkkinoilla.”

Bucky läimäyttää Samia käsivarteen, mutta hymyilee. Hän ei ole miettinyt asiaa, mutta juuri nyt hän ei kaipaa mitään eikä ketään.

Kaikki on hyvin.


« Viimeksi muokattu: 23.08.2021 00:16:16 kirjoittanut Angelina »


or perhaps in slytherin,
you'll make your real friends


bannu © Inkku

Vendela

  • Teeholisti
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 7 261
Vs: MCU: Manttelinperijät | S | Sam+Bucky
« Vastaus #1 : 22.01.2020 20:23:01 »
Ihana ajatus tämä, että nämä kaksi perivät Capin ja Iron Manin roolit Avengers-porukassa :D Vaikka totuus on tietenkin se, ettei kukaan voi ikinä korvata heitä!

Kohta, mikä sai minut virnuilemaan:
Lainaus
“Oletko sinä uuden Captain American Iron man?”

Vastaukseksi Bucky yskii punastuen.
Mitäs se Bucky nyt yskii ja oliko tässä siis paritusta vai ei ;D Sillä kyllä tähän voisi lukea pientä sutinaa näiden välille. Ehkä sellainen pre-slash-juttu?

Täytyy sanoa, että tuo sana/kuva/lause haasteen kuva on varsin haastava, mutta hienosti olit toteuttanut sen tässä :) Ja siinäkin tuli ihan pieniä viboja tuohon slashin suuntaan ;)

Ihanaa, että viimeinen rapsu oli häitä vaikkakin näiden hahmojen näkökulmasta, mutta silti. Voin niin kuvtella kuinka Bucky ojentelee noita nenäliinoja ;D

Kiitos näistä,
Vendela

Bannu©Waulish

I think it's time for little story... It's definitely Storytime!

Auri

  • the end of an era
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 1 409
  • and — the beginning
Vs: MCU: Manttelinperijät | S | Sam+Bucky
« Vastaus #2 : 22.01.2020 20:26:22 »
APUA ;;;;;;;;;;; ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥ Tämä on IHANA!! Miksi sinä aina mollaat itseäsi ja sitten deliveraat tälläisiä täydellisyyksiä? Hei nyt hei.

Oot niin muru, en kestä!! Oon sanonu tän varmaan jo monesti, mutta sietää toistaakin: oon niin ONNELLINEN ♥ Itkettää taas. Enkä taas osaa sanoa mitään hyödyllistä tai järkevää! Tämä on aivan ihana! Sam ja Bucky on niin rakkaita. Kirjoitat heistä(KIN) tosi taitavasti! Ja ihana lukea noista Steven ja Tonyn häistäkin ;;;;

Lainaus käyttäjältä: Vendela
Kohta, mikä sai minut virnuilemaan:
Lainaus
“Oletko sinä uuden Captain American Iron man?”

Vastaukseksi Bucky yskii punastuen.
Mitäs se Bucky nyt yskii ja oliko tässä siis paritusta vai ei ;D Sillä kyllä tähän voisi lukea pientä sutinaa näiden välille. Ehkä sellainen pre-slash-juttu?
TÄMÄ!! Minä ainakin luen sen pre-slashinä, ettekä te voi minua estää!! >:----) Sam/Bucky best, niiden dynamiikassa on vaan Sitä Jotakin.

PS. Luin ton heti siitä linkistä asti Mantelinperijät ja oon täällä nyt hihitellyt sitä :---------D En SELVIÄ. Tällä on aivan täydellinen nimi, mutta. Sos.

someone who, when they arrive, makes you think that
everything's gonna be all right

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 723
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: MCU: Manttelinperijät | S | Sam+Bucky
« Vastaus #3 : 25.01.2020 14:55:45 »
Lainaus
Tää ei ole selkeä paritusficci - tää on enemmänkin fiilistely tulevasta The Falcon and the Winter soldierista.
Mikä tekee siitä entistäkin paremman minun silmissäni. :) Odotan kovasti, millainen sarjasta tulee, ja toivon että se olisi kiva ja viihdyttävä. Vaikka kumpikaan miehistä ei ole saanut elokuvissa kovin paljon ruutuaikaa, ja olleet samoissa kohtauksissa vielä harvemmin, heillä kuitenkin on selkeästi jonkinlainen hyväntahtoiseen naljailuun perustuva kemia ja sarjassa sillä on mahdollisuus leikitellä, toivon mukaan se onnistuu hyvin. :)

Lainaus
“Mutta… sinähän olet idiootti. Miten sinä voisit muka olla seuraava Captain America?”

“Ja sinä olet aivopesty entinen HYDRA, sinulleko tämä olisi pitänyt antaa?” Sam tivaa puristaen kilpeä käsissään.

Bucky tuhahtaa.

“No ei todellakaan. Se olisi pitänyt pitää meistä molemmista mahdollisimman kaukana.”
Ihan osuvan kuuloinen lähtötilanne. ;)

Lainaus
Kun he kävelevät kadulla ja ohikulkevat lapset tunnistavat Samin ensimmäistä kertaa Captain Americaksi, tämä on haljeta ylpeydestä. Bucky siirtyy sivummalle ja antaa lasten piirittää uuden Capin, sillä hän tietää, miten vaikeaa Steven saappaisiin astuminen on Samille ollut. Miten kukaan voi korvata elävän legendan?
Bucky on niin kiltti ja suloinen. <3

Lainaus
“Oletko sinä uuden Captain American Iron man?”
Vastaukseksi Bucky yskii punastuen.
Kikatus. ;D Sekö Buckya nolostuttaa, jos heitäkin ajatellaan nyt parina? ;) Ainakin hänessä on osansa rautaa - tai vibraniumia. Ehkä lapsukaisen kysymys olikin ihan viaton, vaikka herättikin Buckyn mielessä ajatuksia liittyen ihan muuhun...

Ja oi, lutunen Bucky bestmanina häissä... Ihana ajatella, että toisella on nyt hyvä olla juuri näin. :) Elämällä on tarkoitus eikä kuitenkaan ole jäänyt ihan yksin. Niin pitää ollakin.


I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Okakettu

  • revonhäntä
  • ***
  • Viestejä: 1 152
Vs: MCU: Manttelinperijät | S | Sam+Bucky
« Vastaus #4 : 26.01.2020 15:16:10 »
Moikka kommenttiarpajaisista! :) Olen tykännyt Samin ja Buckyn keskinäisestä dynamiikasta leffoissa todella paljon, (sen vähäisen ajan ruutuaikaa mitä se on saanut) ja minusta se välittyy hirmuisen hyvin tästä tekstistä. Etenkin tuo ensimmäinen osa oli mahtava, voin kuvitella molemmat erittäin elävästi lausumassa nuo repliikit siitä, ettei kumpikaan ole sopiva erinäisistä syistä astumaan Steven saappaisiin. :D Samissa ja Buckyssa on yhdessä vähän sellaista kaoottista energiaa, joka näkyy tuossa kolmososassa eritoten: minustakin olit toteuttanut hienosti tuon kuvahaasteen liittämisen mukaan tekstiin. Myös raapalemuotoisuus oli tässä tosi toimiva, ihailen miten sait kerrottua kaiken tarpeellisen näin tiiviissä muodossa ja tunne välittyen, etenkin neljäs raapale oli siltä osin hieno. Tykkäsin paljon myös lopetuksesta ja siitä miten se vertautui tunnelmaltaan niin erilaisena tuohon ensimmäiseen osaan:
Lainaus
Bucky läimäyttää Samia käsivarteen, mutta hymyilee. Hän ei ole miettinyt asiaa, mutta juuri nyt hän ei kaipaa mitään eikä ketään

Kiitos paljon lukukokemuksesta! :)
sentimentaalista löpinää.

ava & banneri ©️ Ingrid
avan taide ©️ Coco

Angelina

  • back to my roots
  • ***
  • Viestejä: 6 494
Vs: MCU: Manttelinperijät | S | Sam+Bucky
« Vastaus #5 : 08.02.2020 12:51:59 »
Vendela: Naaaww <3 Hah tää oli vähän hankala, kun en osannut suoraa kirjoittaa tästä parituksellista, mutta sitten tekstin edetessä tulikin tommosia pieniä vihjauksia sekaan :'D Pre-slash on aika hyvä ja accurate kuvaus! Mulle iski epätoivo ton kuvan kanssa, mutta aattelin että tää on tarpeeks hölmö teksti sille :3 Kiitos muru ♥

Auri: NOKUN! Oon lukenu niin paljon mahtaviaupeita tekstejä, niin omat tuntuu aina ihan paskoilta ja oon myös todella epävarma aikaansannoksistani :''D Toki se nyt on varmaan tullu selväksi... Ihan parasta kun tykkäsit tästä versestä, oon niin ilonen :33 <3 Häät oli pakko saada mukaan ja näiden näkökulmasta niistä tuli ehkä vähiten sokeriset :'D Pre-slash on edelleen hyvä ja Mantelinperijät myös ;D Kiitos ♥

Fio: Mä niiiiin odotan tota sarjaa!! Apua, odotukset on niin korkeella että salettiin joudun pettyyn, mutta ei mahda mitään :''DD Ihanaa kun lainasit noita kohtia! Mun oma suosikki on juurikin tuo lapsen "viaton" kysymys, joten parasta että muutkin on tykänneet siitä! Kiitos hirveästi kommentista <3

Okakettu: Olin niin ilonen, kun valkkasit juuri tämän! Yritin saada Buckysta ja Samista mahdollisimman uskottavia ja toi kaoottinen energia kuvaa näitä kyllä hyvin :''D Oon onnistunut, jos se välittyi teksistä! Kiitos <3


or perhaps in slytherin,
you'll make your real friends


bannu © Inkku

Crys

  • Taivaanrannanmaalari
  • ***
  • Viestejä: 4 503
  • inFINIty
    • Listaukseni
Vs: MCU: Manttelinperijät | S | Sam+Bucky
« Vastaus #6 : 31.03.2020 15:06:36 »
Tervehdys vaihdokkaista! Heh tämän otsikko on kyllä hauska ja kuvaava. Kaksikon väittely siitä että Steve antoi Samille kilpensä on kultaa, hahmoille hyvin sopiva. Sam ja Bucky ovat kyllä melkoinen kaksikko, tappelemassa toistensa kanssa mutta todellisuudessa tykkäävät kuitenkin toisistaan :)
Lainaus
“Mutta… sinähän olet idiootti. Miten sinä voisit muka olla seuraava Captain America?”

“Ja sinä olet aivopesty entinen HYDRA, sinulleko tämä olisi pitänyt antaa?” Sam tivaa puristaen kilpeä käsissään.
Tämä :D heheh kovin Samin tyylistä :D no Buckykin ymmärtää ettei olisi halunnut kilpeä itselleen, mutta :D
Lainaus
“Voit luottaa meihin.”
“Se jää nähtäväksi.”

Ja kyllähän Fury joutuu siivoamaan heidän jälkiään, mutta heidän ensimmäiseksi yhteiseksi missiokseen se sujuu yllättävän hyvin.

Eivätkä he tappele keskenään kuin kolmesti.
Täytyy lainata koko tämäkin kohta koska paras ;D Mun lempikohta ehdottomasti!

Lainaus
“Oletko sinä uuden Captain American Iron man?”

Vastaukseksi Bucky yskii punastuen.
Ja tämä hehehhh ihana :D Mutta kiva että Buckyllä menee paremmin, eikä metallikäteen koskeminen ole enää ptsd-trigger. Muutenkin ihanaa miten manttelinperijät kommunikoivat lasten kanssa :3

Tykkäsin huomiosta, että Pepper on Rhodyn kanssa, koska syntyi heti ajatus siitä kun Steve/Tony mainittiin että entä sitten Pepper. En kyllä ole ajatellut Pepperiä ja Rhodyä yhdessä, mutta miksipäs ei! Rhody on kuitenkin ollut aina paikalla Pepperin kanssa Tonyn sekoiluja seuraamassa, niin mikseivät he voisivat hakea lohtua toisiltaan ja bashata (hyväsydämisesti kuitenkin) yhdessä Tonyn typeryyksiä :D

Lainaus
Illan edetessä Bucky huomaa ensimmäistä kertaa vuosikausiin hymyilevänsä aidosti. Hänellä on ystäviä, hänellä on tarkoitus ja hän saa seurata vierestä parhaan ystävänsä onnea. Ystävän, joka ansaitsee Buckyn mielestä maailmassa kaiken.
Bucky my smol little bean you deserve the world <3 Ficit joissa Bucky on onnellinen ansaitsee aina mun sydämen :)

Ja vielä näin hyväntuulinen kaikki on hyvin -loppu! Ihanaa :)

-Crys

Never underestimate the power of fanfiction

Angelina

  • back to my roots
  • ***
  • Viestejä: 6 494
Vs: MCU: Manttelinperijät | S | Sam+Bucky
« Vastaus #7 : 11.04.2020 13:56:39 »
Crys: Naawws kiitos ihanasta kommentista ♥ Ja ihanaa kun lainailit kivoja kohtia, tykkään aina nähdä mitkä kohdat ovat toimineet! Hahha siis, itseasiassa mä en ees aatellut tossa Pepperiä ja Rhodeyä parina - lähinnä vaan, että ne ovat Tonyn rinnalla alttarilla kaason/bestmanin etc roolissa :3 Mutta joo nyt kun sanoit, niin voisihan nuo ihan hyvin nähdä parinakin! Yhdessä bashaaminen on ainakin ihan satavarma, olivat he pari tai eivät ;D <3 Ja joo, Bucky deserves happiness kyllä. Kiitos <3


or perhaps in slytherin,
you'll make your real friends


bannu © Inkku

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 958
Vs: MCU: Manttelinperijät | S | Sam+Bucky
« Vastaus #8 : 21.03.2021 20:02:20 »
Ja kyllä, Tfatws oli selvästi hoitavaa salvaa Stony-ongelmilleni, koska nyt oon vaan tippa linssissä tämän luettuani, koska BUCKY ON ONNELLINEN 😭🥰

Niiden kemiat Samin kanssa oli erittäin IC ja viihdyttävät tässä, nää kaks niin ansaitsee toisensa<3
Fury huvitti tässä allekirjoittanutta kovasti, pitäähän jonkun olla ihan done, jos Bucky ei ole xD

Lainaus
“Mikä helvetti tuo on?!” Bucky huutaa ja osoittaa metsästä heitä kohti leijailevaa, epäilyttävästi kalaa muistuttavaa avaruusoliota.
I see what you did there xD pisti hykertelemään tämä erinomainen canonviittaus.

Ja kyllä, Winter soldier on kuumaa kamaa treffimarkkinoilla, its canon. Voin kuvitella, miten Sam tuon sanoessaan katsoo Buckya "vaivihkaisesti" (niin hyvin ku se nyt osaa muka olla vaivihkainen) päästä varpaisiin ja nuolee huuliaan 😏

Kaikki on hyvin, ääää 😭 kerrankin joku antaa Buckylle mitä se ansaitsee.

Kiitoossss <33

~Violet

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Angelina

  • back to my roots
  • ***
  • Viestejä: 6 494
Vs: MCU: Manttelinperijät | S | Sam+Bucky
« Vastaus #9 : 22.03.2021 17:45:44 »
Vio: Haha lol, hyvä että pääsit Stony-ongelmista ainakin sen verran yli että uskaltauduit lukeen tän :''D Oon sanonu sata kertaa, mutta Bucky deserves happiness ja Sam toki myös ♥ Hyvä jos molemmat oli IC, tää tais olla aikalailla ensimmäisiä tekstejä, joita heistä kirjoitin ylipäätään! Kiitos kun luit ja kommentoit, katotaan tulisko näistä joskus vielä kirjotettua lisää ;) Buckyn what the hell on kyllä niin m00d.


or perhaps in slytherin,
you'll make your real friends


bannu © Inkku