Kirjoittaja Aihe: Gintama: Satuimme sattumalta samaan sakepaikkaan (K-11, huumori, romance, Gintoki/Hijikata)  (Luettu 1815 kertaa)

Röhkö

  • ***
  • Viestejä: 1 171
  • Oot kuuma.
Nimi: Satuimme sattumalta samaan sakepaikkaan
Ikäraja: K-11
Fandom: Gintama
Paritus: Gintoki/Hijikata
Genre: huumori, romance, Slice of Life

Summary: Gintoki ja Hijikata sattuvat sattumalta samaan baariin juhlimaan vuoden vaihtumista. Juomakilpailuhan siitä syntyy.
Oneshot


 “Yorozuya!”

Gintoki kohotti päätään ja toljotti Hjikataa, joka katsoi vihaisesti takaisin. Miksi tuo Shinsengumin apulaiskomentaja näytti jatkuvasti siltä, että joku oli kussut hänen aamumajoneesiinsa?

Voi että, Gintoki haluaisi joskus oikeasti tehdä niin.

 ”Kas, hyvää uutta vuotta, Hijikata-san!” Gintoki toivotti ja kohotti kädessään olevaa sakepulloa. ”Tai no – ilmeisesti tässä on vielä puolisen tuntia aikaa nauttia vanhaa vuotta.”

Hijikata marssi hänen pöytänsä viereen ja täräytti oman pullonsa sen päälle.

 ”Täällä ei ole muita pöytiä vapaana”, Hijikata tokaisi monotonisesti ja istui alas, häntä vastapäätä.

”Hmm? Olet yksin liikkeellä?” Gintoki ihmetteli ja vilkuili ympärilleen.

”Mieluusti”, Hijikata kommentoi, ”ja sinä voit poistua, kun olet valmis. En tarvitse seuraa.”

”Pah, ajattelin juoda itseni kunnon känniin”, Gintoki huomautti virnuillen ylimielisesti ja huiskutti kädellään ilmaa, ”eikä siihen riitä muutama hassu pullo.”

 ”Kallista ajanhaaskausta juoda paljon”, Hijikata huomautti, ”et ilmeisesti pysty juomaan tarpeeksi teräviä.”

”Tarjoilija!” Gintoki huudahti ja kohotti kätensä. ”Kaksi lasia talon vahvinta viinaa, kii-tos!”

Hijikata nosti toisen kätensä torjuvasti eteensä.

 ”En olisi tarvinnut –”

”Molemmat ovat minulle”, Gintoki totesi ykskantaan, ”tarvitsen kaksi lasillista tullakseni edes pieneen hiprakkaan.”

”TARJOILIJA!” Hijikata huusi käsi suorana, ”kolme lasia talon vahvinta viinaa kiitos!”

”Minulle vielä yksi iso lasillinen lisää!” Gintoki karjahti ja pyyhki suupieliään.

He alkoivat kiskoa kirkkaita nesteitä kurkkuihinsa. Tarjoilija-parka juoksi heidän pöytänsä ja tiskin väliä.

 ”Makoisaa”, Gintoki yski. Viina valui hänen suupielestään rinnuksille.

”Melkein kuin vettä”, Hijikata sanoi ja irvisti.

 ”Tunnen tuskin minkäänlaista vaikutusta”, Gintoki huomautti ja kulautti viimeisen lasillisen suuhunsa. Puolet lasin sisällöstä lensi ohi, hänen naamalleen.

 ”Älä tuhlaa kallista ainetta”, Hijikata kähisi ja konttasi Gintokin viereen. Hän osoitti tätä syyttävästi sormella.

 ”Shinä – sinä olet humalassa, idiootti!”

”En ole!” Gintoki vastusti ja ja huojui hieman. ”Tein sen tahallani. Haluan, että alkoholi puhdistaa ihohuokoseni. Tiesitkös, juoma imeytyy verenkiertooni myös ihon kautta. Kaksi kärpästä yhdellä iskulla!”

Hijikata nuolaisi varoittamatta Gintokin märkää poskea.

 ”HEI!” Gintoki huudahti. ”Ä-älä varasta nuoruudenlähdettäni!”

”Hitot sshe mitään imeydy”, Hijikata väitti sopertaen ja puristi Gintokin naamaa kaksin käsin. ”Tänne sshe!”

Hijikata sai nuolaistua Gintokia vielä muutaman kerran. Sitten tämä vetäytyi ja kulautti loput juomat pullostaan.

 ”Vuosi vaihtuu kymmenen minuutin päästä!” Joku baarissa huudahti.

Gintoki hieroi naamaansa hihaansa ja naurahti:

 ”HAH! Shinä olet ihan umpijurrissa, kun vuosikymmen vaihtuu, Hissikata!”

”Parashkin puhuja, Pöytäliina”, Hijikata mutisi ja nojasi pöytään kaksin käsin, ”minä olen Majoneeshiplaneetan prinssi! Minä en ole hu-humalassa!”

He molemmat vaappuivat hakemaan tiskiltä vielä yhdet pullot.

 ”Ota tästä, kuomaseni”, Hijikata sanoi kohteliaasti ja kaatoi Gintokin lasiin sakea.
”Tässä sinulle”, Gintoki vastasi ja kaatoi puolestaan Hijikatan lasin täyteen.

Nuoripari heidän viereisessä pöydässään piteli toisiaan kädestä ja puhui jotain suutelemisesta sitten, kun vuosi vaihtuisi.

 ”Säälittävää”, Gintoki kommentoi matalalla äänellä ja otti tukea Hijikatasta, ”ei suuteleminen mitään auta. Yhtä paska vuodesta silti tulee.”

Hijikata nyökkäsi.

 ”Hmm-m. Suurin osa suutelevista pareista eroaa kuitenkin.”

”Se on kuin kirous”, Gintoki päätteli.

He vilkaisivat toisiaan.

 ”Ajatteletko samaa kuin minä?” Gintoki kysyi.

”Majoneesia?”

 ”Ei, idiootti. Mitä jos me suutelisimme kohta, kun kello tulee kaksitoista? Sitten… meidän ei tarvitsisi katsella toistemme rumia naamoja vuoteen!”

Hijikata laittoi kätensä Gintokin olalle.

 ”Mainio tuuma, Yoorozuua!”

Ihmiset alkoivat laskea sekunteja H-hetkeen.

 ”Kymmenen… Yhdeksän…”

”Valmiina?”

”Synnyin valmiina.”

He asettuivat vastakkain ja katsoivat toisiaan tiiviisti silmiin.

 ”Neljä… Kolme… Kaksi…”

He kumartuivat lähemmäs toisiaan.

 ”YKSI!”

He painoivat huulensa toisiaan vasten.

”Hyvää uutta vuotta!”

Hijikata raotti huuliaan. Gintoki työnsi kielensä hänen suuhunsa. Suudelma maistui vahvalle viinalle. Hijikata puristi Gintokia selästä. Gintoki tarrasi Hijikatan mustiin hiuksiin. He eivät enää kuulleet ympärillään meluavia ihmisiä.

Yhtäkkiä Gintoki veti päänsä taakse ja toljotti yllättyneesti Hijikataa.

 ”Tai-taidan olla humalassa”, Gintoki sopersi ja vetäytyi irti syleilystä. ”Olen valmis… Tai siis, minun pitää –”

Hijikata tuijotti hämillään maahan.

 ”Niin, joo.”

Gintoki kohotti kättään hyvästiksi ja kiiruhti pois baarista.

Hijikata kampesi itsensä seisomaan ja tuijotti ovelle.

 ”Nähdään ensi vuonna, Yorozuya.”


Baarin omistaja köhi kurkkuaan.

 "Anteeksi, herra. Tässä lasku, olkaa hyvä."

"YOROZUYAAA!!"
« Viimeksi muokattu: 22.04.2020 22:04:04 kirjoittanut Waulish »
Mitä tapahtuu ficissä, jossa päähenkilö kirjoittaa ficciä? Ficcinception, K-15

Maissinaksu

  • Trubaduuri
  • ***
  • Viestejä: 3 124
  • Kurlun murlun
Lainaus
”minä olen Majoneeshiplaneetan prinssi! Minä en ole hu-humalassa!”
Kuulostaa ihan minun eilisiltä kekkereiltäni. :'D

Slice of life, ja etenkin alkoholin huurruttama slice of life tällä parituksella on kyllä mainiota viihdettä. Viharakkaussuhteet, oih. <3 Hupaisa idea oli tuo idea kirouksesta ja etenkin tuo Hijikatan tuuminta, jonka mukaan puolet suutelevista pareista eroaa. Aukotonta päättelyä!

Lainaus
”ei suuteleminen mitään auta. Yhtä paska vuodesta silti tulee.”
Nauroin tälle muutenkin, mutta tuli lisäksi mieleen Piisamirotta ja sen kuuluisa tokaisu. xD

Tattista vain ja uuden vuoden alut! <3

- Mai
"Harakka."
"Oi kyllä! Krää krää."

Thelina

  • Ilomarja
  • ***
  • Viestejä: 2 556
Kurkkasin kommenttikampanjaan ja teki mieli lukea jotakin hauskaa, joten uskaltauduin nappaamaan tämän luettavaksi, vaikken fandomia tunnekaan.

Otsikko oli mielestäni hauska ja tuo sa-sa-sa-sa -alkusointu toimii hyvin! Arvelin, ettei tällaisessa huumori/romance -shotissa haittaa, vaikkei hahmoja tunnekaan, ja oikeassa olin. Tämä oli mielestäni tosi hauskasti kirjoitettu ja jotenkin tuo, että tässä oli tosi paljon dialogia, toi heti hyvällä tavalla sellaista hassun animekohelluksen tunnelmaa ;D. Melkein näin silmissäni säntäilevän tarjoilijan ja kilpaa juomia kiskovan kaksikon (googlasin toki, miltä nämä herrat näyttävät ja täytyy sanoa, että pidin heistä heti ;)).

Lainaus
”Molemmat ovat minulle”, Gintoki totesi ykskantaan, ”tarvitsen kaksi lasillista tullakseni edes pieneen hiprakkaan.”

”TARJOILIJA!” Hijikata huusi käsi suorana, ”kolme lasia talon vahvinta viinaa kiitos!”

Nauroin heti kun kilpailu lähti käyntiin ja juttu tuntui eskaloituvan aika nopeasti :D En tiedä yhtään, miten majoneesi liittyy tähän fandomiin, mutta Majoneeshiplaneetan prinssi nauratti silti. Samoin tämä erittäin looginen päättely:

Lainaus
”Ei, idiootti. Mitä jos me suutelisimme kohta, kun kello tulee kaksitoista? Sitten… meidän ei tarvitsisi katsella toistemme rumia naamoja vuoteen!”

Maissinaksun kommentista päättelin, että kaksikolla on jonkin sortin viha-rakkaussuhde (tai että heille kirjoitetaan sellaista fikeissä) ja se kyllä välittyi tekstistä hyvin. Loppu oli vallan mainio myös: taisi suudelma lämmittää kummankin mieltä (ja jotain muuta...) enemmänkin kuin he aavistivatkaan ja toivotaan, että laskun tasaaminen antaa hyvän syyn tavata pian uudelleen.

Kiitos tästä, olipa virkistävää lukea välillä jotain aivan muuta, kuin niitä tuttuja fandomeja :D
Kurkista listaukseeni

Avatar Ingridiltä ♥

Röhkö

  • ***
  • Viestejä: 1 171
  • Oot kuuma.
Kiitos kommentista, Thelina!

Jep, näillä kahdella on animessakin viharakkaussuhde, ja Hijikatalla on puhdas rakkaussuhde majoneesiin. ;D

Animessa myös naureskellaan sille, että näitä kahta shipataan fandomissa.  ::) Suosittelen joskus tutustumaan, jos haluaa katsoa jotain hauskaa (mutta ei välttämättä loogista).

- Röh
Mitä tapahtuu ficissä, jossa päähenkilö kirjoittaa ficciä? Ficcinception, K-15

Grenade

  • Fluff-fiilistelijä
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 484
  • ava Claire + bannu Ingrid
Löysin tämän jotain kautta ja mulla on fiilis, että luin tämän silloin uuden vuoden aikoihinkin jo, mutta olipa vallan piristävää vähän virkistää muistiaan uudestaankin (ja vihdoinkin jättää kommenttia, kun siitäkin olen näköjään luistanut).

Ah, nää kaksi on kyllä sellaisia veikkoja, etten yhtään ihmettelisi, vaikka tällainen kohtaus olis ihan canonissakin. Heidän välinen kinastelu tuli hyvin esiin tässä ja hihittelin täällä ylettömälle viinankiskomiselle, kun on vaan pakko päästä näyttämään toiselle, että on parempi, vaikka aamulla varmaan kaduttaa ihan kiitettävästi. :D Repeilin myös noille majoneesimaininnoille tuolla, koska mitäpä olisi Hijikata ilman majoneesiaan, tyhjä kuori vain.

Ah, kylläpä tää piristi näin pimeän syksyn keskellä, kiitos tästä! ^^
Hyppää lehtikasaan!

Röhkö

  • ***
  • Viestejä: 1 171
  • Oot kuuma.
Kiitos päivää piristävästä kommentista, Grenade!
Samalla tuli huomattua, miten nopeasti vuosi on sujahtanut!
Mitä tapahtuu ficissä, jossa päähenkilö kirjoittaa ficciä? Ficcinception, K-15

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 607
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Tämän ihanasti soljuva otsikko (josta mulle tuli alkusointujen takia mieleen Kalevala :D) veti puoleensa, kuin myös lupaukset huumorista ja Gintoki/Hijikasta! Ja odotukset tämä lunasti erinomaisesti, naurua varsinkin kaipasin ja sitä sain (vaikka en tiiä oliko fiksu veto lukea tätä metrossa... :DD vaati oman osansa olla räkättämättä ääneen). Jo heti alussa aamumajoneesit oli saada mut tukehtumaan, koska vaikka joo, Hijikata ja sen majoneesit, mun härskit aivoni saivat ihan muita mielleyhtymiä 🙈🙈🙈 vähä toisenlaiset majoneesit mulla mielessä 😂😂😂

Voi että kun tätä oli niin ilo lukea. Aihe, dialogi, eteneminen, kaikki toimii ja viihdyttää. Tässä olis niin monta kohtaa, jotka voisin lainata, kun ne on täyttä kultaa, mut se olis käytännössä et vaa kopsaisin koko ficin tähän :D Ja lopun suudelma viel kruunas kaiken! Kuin myös tuo, että Gintoki luikkii pois paikalta ennen laskun maksamista :D

Lainaus
Mitä jos me suutelisimme kohta, kun kello tulee kaksitoista? Sitten… meidän ei tarvitsisi katsella toistemme rumia naamoja vuoteen!”
Tää saa sen jotenkin kuulostamaan siltä, että jos ne ei suutelis, ne joutuis pakosti kattelemaan toisiaan vuoden jokaisena päivänä ;D Mut kai sitä pitää yrittää jotain "oikeutusta" löytää suudelmalle, ku oikee jonkinlaista pohjustustakin ehdotkselle tehtiin (ku kyllähän ne molemmat sitä oikeesti halus, eiks nii ;) )

Jos nää heebot joskus päätyy sattumalta (tai "sattumalta") samaan sakepaikkaan toistamiseenkin, niin mä kyllä olisin valmis siitä lukemaan... ;D Mut sentääs on tämä yksi meidän kaikkien ilona. Kiitoksia tästä!
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Röhkö

  • ***
  • Viestejä: 1 171
  • Oot kuuma.
Kiitos suuresti kommentista, Larjus!

Kruunasi mun synttäripäivän, että sain Ginkata-ficciin kommentin! Ihanaa tuottaa ihmisille iloa..  ;D
- Röh
Mitä tapahtuu ficissä, jossa päähenkilö kirjoittaa ficciä? Ficcinception, K-15