Kirjoittaja Aihe: Kipua ja rakkautta (ota vastaan) | K-11 | bestisjuttuja & hurt/comfort | Aatu & Mika | 5/x 1.3  (Luettu 2806 kertaa)

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 5 999
Ikäraja: K-11
Paritus/hahmot: Aatu & Mika, taustalla Mika/Petja
Tyylilaji: bestisjuttuja, hurt/comfort, draama, angst
Haasteet: Spurttiraapale V, FinFanFun1000 285. Tee ja Vuosi raapalehtien VII

A/N: En saa näistä poitsuista tarpeekseni. Bestisjutut best. Nää on kaikki Aatun näkökulmasta :3




Kipua ja rakkautta (ota vastaan)

1

Ennen Petjaa Mika ei ollut mikään kovin kummoinen teenjuoja. Kun ne sitten alkaa tapailla, heidän teekaappinsa räjähtää eikä tilaa jää millekään muulle, vähiten kahville. Aatua vituttaa, kun Petja hifistelee ja pätee kaikesta koko ajan, mutta etenkin teestä, ja Mika kuuntelee Petjaa kuin se olisi jokin helvetin oraakkeli.

Mika alkaa juoda teetä silloinkin, kun Petja ei ole kylässä. Ensin Mika juo tavallisimpia pussiteitä, sitten erikoisempia irtoteitä. Kaiken maailman siivilöiden lisäksi astiakaappiin muuttaa mintunvihreä teepannukin. Ensin Mika käyttää maitoa ja hunajaa, runsaasti kumpaakin, mutta teekeisari Petjasta se on vääränlaista teenjuontia. Niinpä Mika jättää maidon ja hunajan pois, vaikka jälkimmäistä se selvästi kaipaa paljon.

”Saathan sä juoda teesi miten lystäät!” Aatu hermostuu, kun Mika juo väkisin kitkerää teetä eikä todellakaan nauti siitä.

”Saan, saan”, Mika vakuuttaa, ”mutta Petjan mielestä –”

”Vitut Petjasta ja sen mielipiteistä! Se manipuloi ja määräilee sua, etkö sä tajua!” Aatu huutaa.

”Petja ei manipuloi mua”, Mika sanoo järkyttyneenä. Mika katsoo Aatua tuikeasti. ”Sä et saa puhua siitä tolla tavalla, kuulitko?”

Aatu vaikenee, mutta hän on edelleen sitä mieltä, ettei tuollainen kumppanin mielipiteiden orjallinen noudattaminen ole yhtään tervettä. Saattaa kuitenkin olla, että Aatun sanat ovat menneet osittain perille, sillä Mika alkaa jälleen juoda teetä hunajan kanssa, vaikka Petja nyrpistelisikin vieressä.

« Viimeksi muokattu: 01.03.2020 03:24:44 kirjoittanut Sokerisiipi »

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 5 999
2

Aatu on ehtinyt kuulla jo vaikka mitä Petjasta ennen kuin hän varsinaisesti edes tapaa pojan. Kohtaaminen tapahtuu yllättäen eräänä aamuna, kun Aatu kömpii unenpöpperöisenä sängystä suuntana vessa, ja Petja osuu samaan aikaan käytävälle, varmaan samoissa aikeissa. Aatu ymmärtää heti, miksi Mika on siihen niin lääpällään.

”Huomenta!” Aatu tervehtii reippaasti. Petja on aivan häkeltynyt, suorastaan pökertynyt nähdessään Aatun. Aatu ojentaa kättään ja kaappaa Petjan käden itselleen rempseään tervehdykseen. ”Sä oot varmasti Petja! Mä oon Aatu, Mikan kämppis! Kiva vihdoin tavata, kun oon kuullu susta niin paljon. Vaude, sä oot luonnossa vielä söpömpi kuin kuvissa!”

”Joo, hei. Öh, kiitos?” Petja mumisee vaivaantuneena ja vilkuilee kaikkialle muualle paitsi Aatuun. Ehkä se on ujo tai vain niin yllätetty, ettei se osaa edes käsitellä uusia tuttavuuksia niin aikaisin aamusta. Aatua ei haittaa. Hän ottaa mielellään hoidettavakseen erilaiset sosiaaliset tilanteet, ne kaikista kiusallisimmatkin.

”Vessaanko sä olit menossa?” Aatu auttaa. Petja nyökyttelee. ”Mee vaan. Ei mulla oo tässä mikään hengenhätä. Vielä.”

Aatu virnistää leveästi. Petja menee vessaan naama punaisena. Petja ei viivy vessassa kauaa vaan luikahtaa takaisin Mikan huoneeseen sanomatta Aatulle enää sanaakaan. Aatu menee vessaan tarpeilleen ja on iloinen Mikan puolesta, että vihdoin se jätkä saa munaa. Mika on totisesti ollut sen tarpeessa jo pitkään.

Ulos astuessaan Aatu melkein törmää Mikaan, joka näyttää pöyristyneeltä.

”Ei helvetti, sä oot oikeesti alasti!” Mika älähtää. ”Aatu! Meillä on ihmisiä kylässä! Et sä voi silloin hillua ympäri asuntoa ilman vaatteita! Ei vittu nyt, mua hävettää niin paljon.”

”Ai, huppista”, Aatu virnistää tajuten vasta nyt, ettei hänellä tosiaankaan ole mitään yllään. ”Saiko se sun namu poitsus nyt kauheita traumoja?”

”Aatu”, Mika sanoo vakavasti. ”Sun pitää muistaa ajatella muidenkin mukavuutta. Yritä jatkossa pitää ees bokserit päälläs, okei?”

Aatu nyökyttelee tottelevaisesti, jotta saarna vihdoin jo päättyisi.

”Panitteko te?” Aatu utelee.

”Aatu!” Mika puhahtaa tuohtuneena. ”Ei se kuulu sulle!”

Mistä lähtien? Aatu kohottelee kulmiaan. Mika punastuu.

”Ei”, se sanoo hiljaa, ettei Petja vahingossakaan kuule. ”Me halailtiin ja pussailtiin.”

”Pihtaileeko se?”

”Mitä, ei!” Mika huudahtaa. ”Se ei vaan ole vielä ajankohtaista. Aatu pliis, pukisit nyt päälles.”

Sanomatta muuta Mika palaa puhisten huoneeseensa. Aatu virnistää ja on erittäin tyytyväinen antamaansa ensivaikutelmaan, koska se on takuulla unohtumaton.


« Viimeksi muokattu: 05.09.2019 13:20:03 kirjoittanut Sokerisiipi »

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 5 999
3

Mikalla menee aina tanssilattialla lujaa. Mika näyttää ihanalta tanssiessaan. Se menee niin täysillä ja tanssii koko kehollaan. Jos näkee Mikan tanssimassa, siitä tulee väkisinkin mahtava fiilis. Aatu haluaisi saada osansa siitä riemusta ja ilosta, joka säteilee Mikasta tälläkin hetkellä, mutta ei Mikaa kiinnosta paras kaveri, koska poikaystävä on paikalla. Aatua harmittaa istua täysin unohdettuna pöydässä. Hänellä on ikävä Mikaa. Aatusta tuntuu, ettei hän näe Mikaa enää edes kotona, koska se on aina Petjan kanssa jossakin. Poikaystäviä tulee ja menee, mutta ystävyyden pitäisi olla ikuista. Eikö Mika kaipaa häntä yhtään? Aatua masentaa ja vituttaa.

”Kai Mika sulle nyt yhden tanssin voi säästää”, Jami sanoo tympääntyneenä Aatun murjotukseen.

”Ei Mikaa kiinnosta”, Aatu vastaa katkerasti. ”Sillä on ton maailman muka ihmeellisimmän jäbän huomio. Ei se siitä aio luopua mun takia.”

”Sä oot aina mustasukkainen Mikasta”, Jami sanoo, ”mutta et ikinä musta.”

”Haluaisitko sä, että oisin?” Aatu kysyy, mutta ei irrota katsettaan Mikasta ja Petjasta. Ne ovat alkaneet pussailla.

”Ehkä joskus”, Jami vastaa. Aatu katsoo poikaystäväänsä, joka virnistää anteeksipyytävästi. Aatu ei tiedä, mitä sanoa Jamille.

”Mika on –”

”– sun paras kaveri”, Jami sanoo. ”Teillä kahdella on hyvin erityiset välit. Oon kyllä huomannut.”

”Häiritseekö se sua?” Aatu kysyy kulmat kurtussa. ”Mun ja Mikan välit.”

”Välillä.”

”Mikset sä oo puhunut siitä aiemmin?”

”En oo halunnut aiheuttaa ikävää fiilistä”, Jami sanoo. ”En haluu sitä vieläkään. Aion nyt varastaa ton Petjan, jotta sä pääset tanssimaan Mikan kanssa, okei?”

”Mut jos sua haittaa –”

”Ei haittaa”, Jami vakuuttaa. ”Mees nyt vittuun siitä, oikeesti. En jaksa katella sua tommosena.”

Kiitollisena Aatu suutelee Jamia syvään. Hän sädehtii innostuksesta ja ilosta. Jami nousee ja menee tanssilattialle erottamaan unelmaparin. Aatu sieppaa Mikan heti itselleen.

”Muru!” Mika hihkaisee ja kietoo kätensä Aatun kaulaan. Aatu tarttuu Mikaa lanteilta ja omaksuu Mikan riehakkaan rytmin. Elämänilo sädehtii Mikan silmistä. Aatun sydänkammioissa kolisee. Mika on niin kaunis.

”Ai, sä muistat vielä kuka mä oon?” Aatu vittuilee.

”Tiiän, ettei me olla ehditty hengailla tyyliin yhtään viime aikoina”, Mika sanoo. Se on siis huomannut. Aatulle tulee vähän parempi mieli. ”Oon pahoillani. Ollaanko huomenna ihan vain kaksistaan?”

Aatu nyökyttelee innoissaan. Mika hymyilee ja painautuu lähemmäs. Kaikesta muusta on tullut merkityksetöntä.

« Viimeksi muokattu: 08.10.2019 16:06:51 kirjoittanut Sokerisiipi »

Kaarne

  • Unenkutoja
  • ***
  • Viestejä: 9 336
  • Lunnikuningatar
Tämäpä olikin virkistävän erilainen! En ole juurikaan päässyt lukemaan tekstejä parhaista ystävistä, ja musta tässä on kiva lähtöasetelma. Ymmärrän hyvin tuollaisen mustasukkaisuuden parhaasta ystävästä, ja kovasti toivon, ettei tähän tule mitään romanssikolmiodraamaa - vaikka varmasti sitäkin ois kiva lukea sun kirjoittamana. :) Mutta tällainen on vaan niin paljon tuoreempaa!

Tykkään siitä, että Aatu on niin kuriton, ja että Petja on ujompi, ja ylipäätään näistä suhdekuvioista tässä. Jami vaikuttaa myös kivalta ja jotenkin järkevältä, ehkä järkevimmältä koko porukasta, vaikka toki on vielä aika aikaista sanoa. Musta oli ihanaa, että pojat tanssivat keskenään ihan ystävinä ja se oli silti tosi mukaansatempaavaa ja hauskaa. Bestisten välinen kemia on sellainen aihe, josta voi varmasti ammentaa vaikka kuinka paljon!

Jään mielenkiinnolla seurailemaan tätä ficciä. ♥ Ihanaa, että tällainen löytyi kommenttikampanjan kautta, koska alku lupaa totisesti hyvää!


someone i loved once gave me a box of darkness.
it took me years to understand that this, too, was a gift.

kaaos

  • huitulapää
  • ***
  • Viestejä: 1 090
Moi kommenttikampanjasta!

Mukavia lukupätkiä, eläväisiä hetkiä. Samaa mieltä Nevillan kanssa, että ystävyyskuviot on ihania ja mun mielestä selvästi vaikeampi teema kuin rakkaus/ihastumiset. Ystävyyden tunteet on monesti aivan eri tasolla tärkeitä ja vaalittavia. Kiinnostavaa seurata miten tässä aiheeseen enemmän pureudut! Mutta siis jep, sekä bestisjutut, että H/C ovat mun sydäntä lähellä. toimii!

Petjasta on sanottava, että toki tää oli Aatun PoV, mutta ärsyttävältä vaikutti xD kauheeta tolleen estää toista juomasta teetä miten tykkää. Saahan sitä toki kettuilla, jos kuvittelee tietävänsä paremmin, mutta manipulointi ja toisen alistaminen ei oo kyl jees. joten ymmärrän ystävän huolen! Jami jäi vielä tässä aika sivuun, ja tuli mulle jotenkin yllätyksenä, että Aatulla ylipäänsä oli myös poikaystävä.

Yks virhe (ehkä?):
Lainaus
Sillä on ton maailman muka ihmeellisin jäbän huomio.

kiitos näistä!
words make worlds

tuorein jatkis: Hämäränsäteet, K15, H/D

ava: sokerisiipi, bannu: Ingrid

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 5 999
Vehka: Kivaa, että tää onnistui virkistämään asetelmallaan! Kaverijuttuja pitäisi kyllä olla enemmän, oon samaa mieltä. Joo, mustasukkaisuus kavereista on itsellekin hyvin tuttua enkä yhtään siitä pidä, mutta kovin inhimillistä ja ymmärrettäväähän se on. Aatu on mustakin tosi valloittava persoona röyhkeytensä vuoksi. Ihana kuulla, että tykkäsit ja kiitos hirmusti kommentista!!

kaaos: Ystävyyssuhteet ja ystävyyteen liittyvät tunteet ovat todellakin tosi tosi tärkeitä! Kivaa, että halua lukea niistä löytyy. Petja on vähän oikukas :D Hän tarkoittaa kyllä hyvää eikä varsinaisesti ole manipuloiva luonne, mutta hän on vähän sellainen, että tietyt asiat täytyy tehdä tietyllä tavalla (eli hänen tavallaan) ja se herättää Aatussa hyvin paljon närää, koska hän ei tällaista ymmärrä sitten ollenkaan. Jamista jatkossa enemmän! Kiitos virheen pongailusta, se oli tarkoitukseton. Kiitos huisisti kommentista!!



4

He suunnittelevat bestispäivänsä huolellisesti. Aatu aivan pursuaa ideoita. Aatu tahtoisi kiertää koko Turun Mikan kanssa, kun tällä vihdoin on aikaa hänelle.

”Mennäänkö trampoliiniparkiin? Ja leffaan ja seinäkiipeilemään! Ja sit testataan se uusi burgerpaikka! Uu, uu, entäs lasertaistelu!”

”Aatu, rauhoitu”, Mika nauraa. ”Ei me millään keretä tota kaikkea yhdessä päivässä.”

”Mitäs oot laiminlyönyt mua”, Aatu tuhahtaa ja mulkaisee Mikaa, joka yhä hymyilee. ”Oot tän kaiken mulle velkaa!”

Yhtä aikaa Aatu pelleilee ja tarkoittaa sanojaan, ja koska he tuntevat toisensa niin hyvin, Mika tajuaa, mitä Aatu yrittää hänelle sanoa. Mikan hymy muuttuu. Vihreisiin silmiin syttyy lämmin tuike. Aatu tuntee itsensä nähdyksi ja kaivatuksi. Se on mukava tunne.

”Okei, selväksi tuli”, Mika sanoo. ”Bestispäiviä jatkossa enemmän.”

”Rutkasti enemmän”, Aatu vaatii. Mika nyökkää ja on samaa mieltä. Aatu säteilee.

”Trampoliinipark ja burgerit sen jälkeen kuulostaa hyvältä”, Mika sanoo. ”Ehkä se leffakin, ja ilta voidaan hengailla kotona, miltä kuulostaa?”

”Okei”, Aatu sanoo hyvillään, ”mut sit et tiiraile puhelinta.”

Mika hätkähtää syyllisenä. Koko keskustelun ajan hän on piilotellut puhelintaan pöydän alla, ihan kuin Aatu ei sitä muka huomaisi.

”Ootpa sä vaativa.”

”No, mun mielestä on kohtuullista pyytää, että silloin, kun hengaillaan, saan sun täyden huomion.”

Mika huokaisee ja nojautuu taaksepäin nolostuneen näköisenä.

”Oot oikeassa. Sori.”

”Hei, tiiän kyllä, miltä tuntuu olla rakastunut”, Aatu sanoo lempeämmin, ”ja sen fiiliksen, kun tahtoo olla toisessa koko ajan kiinni, mutta-”

”Tiedän”, Mika keskeyttää. ”Täytyy olla muutakin elämää ja muistaa kavereita. Sori, oon ollut huono bestis viime aikoina, mutta mä petraan.”

”Et sä ole ikinä huono bestis”, Aatu vakuuttaa, ”mut kiitti.”

Mika hymyilee ja työntää kännykän käsiensä ulottumattomiin. Mika nousee ja kiertää pöydän Aatun luokse. He halaavat tiukasti ja pitkään. Aatu sulkee silmänsä. Se tuntuu niin hyvältä.

”Mulla on ollut ikävä sua”, Aatu tunnustaa hiljaa.

”Mullakin sua”, Mika sanoo eikä päästä irti, vaikka sen puhelimeen kilahtelee kymmenittäin viestejä. Aatu hymyilee mielissään.

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 5 999
5

Salaa Aatu toivoo, ettei se päivä pääty koskaan, koska heillä on ihan vitun hauskaa. Mikan kanssa kaikki on helppoa ja yksinkertaista. Aatu saa perseillä ja olla oma itsensä ilman ärtyneitä sivuvilkaisuja. Niistä Aatu on saanut tarpeekseen, niin Jamilta kuin Petjaltakin. No, Petjaa Aatu ei voi vielä väittää tuntevansa, joten sen mielipiteille on helppo kohauttaa harteitaan, mutta Jamin käytös vaivaa Aatua ihan tosissaan. Ihan kuin Jamia olisi alkanut vituttaa se, kuka Aatu on. Aatu kurtistelee kulmiaan huoneensa katolle. Hän ei ymmärrä tätä tilannetta. He ovat seurustelleet Jamin kanssa yli kolme vuotta. Täytyyhän Jamin jo tietää, millainen Aatu on, ja miksi Jami ylipäätään rakastui Aatuun, jos hänen luonteessaan kerran muka on niin pahoja puutteita?

Aatu puhahtaa äänekkäästi turhautuneisuuttaan.

”Mitä?” Mika kysyy hänen sylistään. He ovat jo tunteja makoilleet Aatun sängyllä, kuunnelleet musiikkia ja puhuneet kaikesta. Aatu ei tahdo pilata heidän hyvää fiilistään puhumalla Jamista.

”Ei mitään.”

”No kyllä jotain. Kerro, Aatu, pliis?”

”Ymm.”

”Aatuu.” Mika kohottaa päätään ja katsoo häntä pyytävästi. Sitä ilmettä on mahdoton vastustaa.

”Pois siitä.” Hän työntää Mikan naamaa kämmenellään kauemmas, ja he kumpikin nauravat.

”Jami vain. En tajuu, mikä sillä on”, Aatu mumisee, kun nauru laantuu.

”Mitä, mikä sillä on?” Mika ihmettelee. ”Ihan okei se oli eilen baarissa.”

”Niin.” Onhan Jami viime aikoina ollut ihana ja hauska, niin kuin se parhaimmillaan on. Nämä asiat tulivat vain mieleen, koska Mikan seurassa Aatu ei mieti, miten hän on tai miten hänen kuuluisi olla, mutta Jamin kanssa Aatu joutuu olemaan jatkuvasti varuillaan eikä hän ole edes tajunnut, kuinka raskasta se on ollut ennen kuin vasta nyt.

”Mutta?”

”Mutta musta tuntuu kuin se odottaisi multa jotakin eikä mulla oo aavistustakaan, mitä se on, ja sitten Jami suuttuu muhun, koska en oo tarpeeksi kypsä, vissiin.”

”Mitä vittua? Oothan sä!”

”Kiitti, beibe.” Mika on yksi vitun ihana ihme, kun se aina onnistuu piristämään häntä.

”Anteeksi, mä en oo ees tajunnut, että teillä on ollut ongelmia”, Mika sanoo syyllisenä. ”Jatkossa kerrot mulle, joohan? Vaikka oisin kuinka Petja-huuruissa.”

”Okei, mä kerron.” Aatu tuuppaa Mikaa. ”Liiku. Mun vuoro olla sun sylissä.”

Mika kierähtää hymyillen selälleen. Aatu ottaa hänet tyynyksi. Kun siinä on tarpeeksi kauan, raskaimmatkin huolet hiipuvat.