Kirjoittaja Aihe: Tv-sarjat #2  (Luettu 127580 kertaa)

Tamsin

• Vieras
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #540 : 24.06.2023 12:24:15 »
Oletteko ehtineet katsoa And Just Like That... -sarjan jatkoa? Eka kausi viime kesänä oli täydellistä melankolista terapiaa. Huolellisesti toteutettua, kivaa katsoa. Kun omat surut oli lukossa, teki hyvää saada olla surullinen ja toivoton myötäeläessä sarjaa.

Skorpioni

• Ava by Ingrid
« Vastaus #541 : 09.08.2023 14:39:54 »
Halusin vain tulla tänne hehkuttamaan Heartstopperia, jonka 2. kausi tuli tällä viikolla Netflixiin ja jonka ehdinkin jo kahdessa päivässä katsoa läpi. Spoilaamatta liikaa tämä kakkoskausi oli ykköskauden tapaan valtavan liikuttava ja kerrassaan ihana. Tykkään siitä, että sarjakuvamaisuutta on vähän tuotu tähän tv-sovitukseen, ja se täydentää kerrontaa tosi kivasti. Heartstopperissa on ihanaa myös sen kuvaus ystävyydestä, kun kaikki saavat olla sellaisia kuin ovat, ja toisia tuetaan jotenkin ehdoitta ja riidatkin syntyy suurinpiirtein siitä, että välitetään toisesta, muttei osata näyttää sitä. En tiedä, onko maailma nykyään vähän parempi paikka, mutta mun teini-iän muistoissa asiat eivät olleet noin ihanasti.

Iloitsin myös siitä, että tässä kakkoskaudella muutkin hahmot, kuin päähenkilöt pääsivät esiin ja heidän tarinansa syvenivät. Erityisesti tykkäsin jotenkin Isaacin itsensä löytämisestä, koska hän on ollut jotenkin kauhean symppis hahmo, mutta jäi ykköskaudella vähän pinnalliseksi. Nuoret näyttelijät on myös hirveän taitavia, ja sarjasta välittyvä tunnelma on tosi aito ja välitön. Taidanpa mennä tästä katsomaan molemmat kaudet uudestaan läpi...

Tykkään myös ylipäänsä kovasti siitä, miten nykyään on paljon nuorille suunnattuja sarjoja (tulee mieleen Skam ja Sex Education), joissa oikeasti käsitellään nuorten elämässä tärkeitä asioita jotenkin fiksusti ja oivaltavasti ja joissa on representaatiota jotenkin luontevasti. Missä sellaiset sarjat oli silloin, kun olin itse teini? Tuntuu, että monia nykysarjoja tehdessä on oikeasti haluttu tuoda esiin mm. seksuaalisen suuntautumisen, sukupuolen, mielenterveyden ja ympäröivän maailman odotusten kanssa kamppailua ja näyttää, että ne ovat osa elämää ja että vaikeuksienkin kanssa voi elää. Ja se tehdään jotenkin luontevasti eikä mässäillen, toivoa herättävästi.
Just some things to say,
things that looked good yesterday

Gil Galad

• Luihuinen
  • LightHowl8815
« Vastaus #542 : 12.08.2023 22:29:03 »
Olen nyt kesällä katsonut YLEltä Outlanderin 7. kautta. Olen katsonut aiemmat kaudet myös yleltä kun ne ovat tulleet. Nyt erona oli se että olen myös lukenut kirjat.

Nyt kun olen lukenut kirjat osaan aavistella mitä voisi tapahtua seuraavaksi sarjassa, mutta sitä hankaloittaa se että sarjassa asioita on siirrelty paikasta toiseen niin ei aina voi olla sata varma että mitä seuraavaksi tulee. Asiaa hankaloittaa myös se että luin ensimmäiset 8 kirjaa putkeen niin mulla ei aina ole varmuutta mitkä tapahtumat oli missä kirjassa vaikka tiedänkin suurinpiirtein niiden järjestyksen.

Outlanderista ei ehkä tulee enää uusia kausia.
Se, mitä ihminen näkee ja kuulee, riippuu hyvin paljon siitä, missä hän seisoo; se riippuu myös siitä, millainen hän on. TS 51

Fairy tale

« Vastaus #543 : 29.08.2023 14:15:32 »
Netflixille on tullut 3. kausi katsottavaksi norjalaissarjasta Ragnarök.
Aloitin katsomaan sarjaa alusta enkä vielä päässyt uuden kauden jaksoihin. Kestää mielestäni hyvin uusintakatsomisenkin.
Sarja sijoittuu nykypäivään, joskin muinaisuuden tapahtumat vyöryvät myös nykyhetkeen.

*

Annoin HBO:lle kenkää ja otin sen sijaan Chrunzyrollin listoilleni joksikin ajaksi. Ilmaisversiokin tarjoaa paljon hyvää katsottavaa, joskin mainokset katkaisevat katselun vähän liian usein.
« Viimeksi muokattu: 29.08.2023 14:19:10 kirjoittanut Fairy tale »