Kirjoittaja Aihe: Game of Thrones  (Luettu 58873 kertaa)

Eririn

  • valomiekkalesbo
  • ***
  • Viestejä: 956
  • Jedi like my father before me
    • lesbian with a sword and a grudge
Vs: Game of Thrones
« Vastaus #100 : 14.09.2017 08:53:34 »
Kiitoksia Arte, muistutit minua viestilläsi, että pitikin kirjoitella tänne jo aiemmin! :D Spoilaa seiskakauden poistettuja kohtauksia!
Spoiler: näytä
Hitsit, en löydä enää sitä videoita, jonka katsoin, missä oli puhetta joistain seiskakauden poistetuista jaksoista. Kyseisellä videolla kuitenkin puhuttiin siitä, että finaalijakson oli ilmeisesti tarkoitus loppua AIVAN eri tavalla kuin, mihin se sitten lopulta päättyikään. Finaalissa nimittäin oli ilmeisesti tarkoitus olla kohtaus lopussa, jossa Cersei herää vuoteestaan verisenä eli näytettäisiin, että hän sai keskenmenon. Videolla pohdittiin sitä, että tuo taidettiin poistaa sen takia, että nyt (kuten tässäkin topassa monet) fanit spekuloisivat sitä, että onko Cersei oikeasti edes raskaana vai huijaako hän vain kaikkia. Voi siis olla, että näemme tämän kohtauksen myöhemmmin, tai sitten se jää kokonaan pois koko sarjasta.

Poistettu kohtaus spoilerit päättyvät. (:

Spoiler: näytä
Toivon myös, ettei Tormund kuollut, koska se on niin huippu hahmo! Mutta aika hankala sillä on kyllä selvitä... Toisaalta jos Jaime selviytyi rautapanssareissaan järven pohjasta niin mitäs nyt valtavan muurin harjalta tippuminen kellekään tekee.
Spoiler: näytä
Tämä sarja on kyllä vähän sellainen, että jos hahmo on ollut mukana enemmänkin kuin vain sivuhahmon sivuhahmona, niin uskaltaisin väittää, että niin kauan, kun et näe ruudulta hahmon kuolemaa, on suuret mahdollisuudet, että tämä on hengissä vielä. :D Muutenkin Beric ja Tormund on molemmat sellaisia, että ei heitä olisi kannettu näin paljoa mukana seiskakaudella, jos he olisivat vain kuolleet off-screen, kyllä he olisivat ansainneet kuoleman ruudulla, joten en usko, että kumpikaan heistä oikeasti kuoli, vaikka loogisesti ajateltuna Muurin sortumisesta ei nyt ihan noin vain kuuluisi selvitä. Mutta, no, selvisi Jonkin Muurin pohjoispuolella noustuaan järvestä ja ratsastettuaan takaisin Muurille, vaikka loogisesti ajateltuna hänen olisi pitänyt jäätyä siellä. :'D

Ai jaa että tällanen kuvio.
Spoiler: näytä
En oo ihan varma, pitäisinkö keskenmeno-juonikuviosta, mutta toisaalta se saattaisi työntää Cersein reunan yli, missä tapauksessa olisi kyllä jännä nähdä, mitä siitä seuraisi. Cerseillehän on jo kerran käynyt niin, että hän on on menettänyt vauvan (tästä puhuttiin ekalla kaudella, kyseinen vauva on ainoa, jonka Robert oli siittänyt). Luulisin, että vielä yhden lapsen menetys työntäisi Cersein reunan yli.


Spoileri kakkonen:
Spoiler: näytä
Mä oon edelleen sitä mieltä, että kasikauden pitää alkaa niin, että Tormund ja Beric poksahtaa esiin lumesta kuin valkovuokot kommenteilla: "No perkele, toi oli uutta." "Älä vaan!" Bericiin mulla ei ole sen kummempia siteitä, mutta Tormund on yksi pitkäaikaisia suosikkihahmoja, joten totta kai toivon että se selvisi. Kasikautta odotellessa *huokaus*
We had each other. That's how we won.

Fairy tale

  • ***
  • Viestejä: 2 808
Vs: Game of Thrones
« Vastaus #101 : 14.05.2019 12:40:49 »
Syvä huokaus. Ensin; en ole mikään televisioihminen, koska en sellaista omista. Enkä todellakaan käytä maksullisia kanavia, mutta Game of Thrones teki nyt minulle tepposet ja nyt käytössä on HBO. Viisi jaksoa kuudesta mahtui ilmaiseen kokeilukuukauteen. HBO saa osaltani jatkua, koska siellä on muitakin hyviä sarjoja joita olen nyt seurannut.

Mutta asiaan:
Spoiler: näytä
 Tämä kahdeksas kausi poikkeaa kyllä melkoisesti sävyltään muihin kausiin verrattuna. Minua se ei ole haitannut. Tunnelma on todella ollut sitä, että loppua kohden ollaan menossa ja rytinällä. Nelosjakso ja eilinen viitosjakso jaksavat mietityttää. Daenerys on pettynyt ja analysoi omaa tilannettaan kovasti omasta näkökulmastaan. Hän on tehnyt vuosien työn saavuttaakseen eri kansojen luottamuksen (ainakin joltain osin) puolelleen ja nyt vastaanotto meren tällä puolen ei olekaan samanlaista. Eikö hän tullut ajatelleeksi, ettei totuus Jon Snown oikeasta henkilöllisyydestä kertakaikkiaan voi pysyä salassa. Vaikka sen olisi tiennyt vain yksi ihminen, niin eihän Jon voi kieltää totuutta itsestään, halusi hän valtaistuinta tai ei.

Cerceistä sitten päästiin, vaikkakin aivan eri tavalla kun olin asiaa ajatellut. Onneksi hän ei kohdannut loppuaan yksin, vaan juuri sen ihmisen kanssa, jonka kanssa se paras.

Nyt mieleeni jäi kummittelemaan Vuori, joka toivon mukaan kuoli, mutta mitä jos se ei kuollutkaan vaan nousee tuhkan keskeltä ja kävelee valtaistuimelle, joka mahdollisesti kohoaa kaiken kaaoksen keskellä? Hyi kamala. Siinä olisi oikea kuoleman kuningas kakkonen vallassa.

Viimeistä jaksoa odotellen.

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 889
  • ava © Ingrid
Vs: Game of Thrones
« Vastaus #102 : 20.05.2019 19:19:58 »
Olen kyllä todella pettynyt tähän viimeiseen kauteen. Kaikki tuntuu hyvin hätiköiden tehdyltä ja jaksot silti jokseenkin pitkitetyltä, koska ihan turhille asioille annettu screen-aikaa.

Luvassa spoilereita viimeisestä kaudesta!

Spoiler: näytä
Kuuteen jaksoon ängetty valkoisten kulkijoiden sota ja Cercein kukistaminen ja merkittäviä henkilöitä kuolee tuon tuosta, niin ei niitä ehdi edes millään lailla surra. Jotenkin tuntuu, että tekijöiltä on unohtunut, mikä se sarjan suola on. Cerceillä ei ollut juuri minkäänlaista roolia viimeisellä kaudella ja todella ennalta odotettavaa, että sai kuolla yhdessä Jaimen kanssa, hohhoijaa. ::) Jorahin, Hurtan ja Theonin kuolemat oli ehkä ainoat hahmojen arvoiset kuolemat. Jorah puolustaessaan kuningatartaan, Hurtta tappaessaan Vuoren, Theon puolustaessaan Brania. Varysin kuolema oli ihan perseestä. Sellainen, että no, tapetaan nyt tämä hahmo tässä tälleen mahdollisimman tylsällä tavalla, vaikka hahmo itsessään olisi ansainnut muistettavamman kuoleman. Ja valkoisten kulkijoiden tuho hoitui myös yhden jakson aikana.

Daeneryksen kuolema oli ehkä raukkamaisin teko ikinä. Ja miten koko hahmonkehitys pilattiin hänen kohdallaan. Se kaupungin tuhoaminen ja viattomien tappaminen ei kyllä yhtään sovi yhteen mun käsitykseen Danysta ja moni muu on ilmeisesti samaa mieltä. Ja jotenkin raukkamainen veto Jonilta tappaa Dany tuolla lailla. Olisi nyt edes Drogon käräyttänyt sen hengiltä sen jälkeen kun huomasi Jonin tappaneen Danyn.

Ja Bran, uusi kuningas!? Missä on pohjustus? Tuo tuli kyllä ihan puskista. Ja muutenkin, olisivat ne nyt voineen jonkun noista Starkin sisaruksista tappaa, koska se olisi ollut odottamatonta. Aryan kuolemaa pelkäsin koko kauden ajan, koska siihen olisi ollut tarpeeksi pohjustamista, mutta toisaalta hyvä, ettei kuollut, koska on ollut yksi suosikkini ekasta kaudesta lähtien.

Pettyneet fiilikset. Olisin toivonut enemmän panostusta tuohon vikaan kauteen. Nyt tuntui vain siltä, että tapetaan nyt ne viimeiset merkittävät hahmot ja jätetään katsojien suosikit eloon (miinus Dany). Sentään yksi lohikäärme selvisi elossa, joten jes! Ja miten nopeasti Harmaa Matokin muuten taipui niiden muiden tahtoon, vaikka oma kuningatar tapettiin mahdollisimman raukkamisesti. Tuntui nyt siltä, ettei kukaan loppujen lopuksi oikeasti välittänyt Danysta ja että hän oli vain yksi tyranni muiden joukossa...

Tuittu

  • ***
  • Viestejä: 412
Vs: Game of Thrones
« Vastaus #103 : 22.05.2019 12:05:09 »
Spoiler: näytä
Joo pettynyt olen kyllä minäkin. Seiskakauden jälkeen toki tällaista vähän osasi epäilläkin, mutta toivoin silti että käsikirjoittajat olisivat ylittäneet itsensä. Sen sijaan vaikuttaa siltä etteivät edes yrittäneet :( Sinänsä ymmärrän heitä kyllä, kun ei kirjailija itsekään osaa kirjoittaa omaa teostaan loppuun, niin ei heiltä voi mitään ihmeitä odottaa.

Ensimmäiset viisi jaksoa vielä jaksoin antaa epäloogisuudet ja huonot juonet jotenkuten anteeksi, mutta vika jakso oli minusta pelkästään typerä. Mutta jos nyt vaikka jakso kerrallaan:
Ensimmäinen jakso nyt oli lähinnä ennalta odotettuja kohtaamisia yms. Dialogi olisi voinut olla parempaakin, vähän liian vitsipainotteista oli.
Tokassa jaksossa oli hyvä maailmanlopun odotuksen tunnelma, jonka oikeastaan pilaa vain se, että seuraavassa jaksossa sitä maailmanloppua ei tullutkaan ::)
Kolmas jakso sitten... No itse en taistelujaksoista muutenkaan niin välitä, mutta olihan se aika tylsää. Koko Night Kingin keksiminen ei tainnut olla kovin hyvä idea, kun sitten koko kuolleiden armeijan tuhoaminen kävi niin äkkiä ja muut white walkerit oli täysin turhia. Puhumattakaan siitä, että kun kyseinen hahmo oli kerran keksitty, niin sille olisi tarvinnut kyllä keksiä jonkunlainen syykin... minulle ainakaan tuo Branin tappaminen syynä ei oikein avautunut.
Neljäs jakso oli taas minusta ihan ok, tosin Jaime/Brienne oli kyllä kiusallista katsottavaa. Tykkäsin kun lopussa tuli vähän "yllättäviä käänteitä", tosin mies sanoi 5 sekuntia ennen Rhaegalin kuolemaa että nyt se kuolee ;D Olihan se vähän epäuskottavaa, että lohikäärmeet ei nähneet laivastoa, ja että linnakin vaan odotti siellä tyhjillään (niin kuin seiskakauden alussakin), mutta ei minua tuollaiset niin paljon häiritse.
Viides jakso oli minusta tämän kauden paras, siinä oli sitä todellista Game of Thronesin tunnelmaa, kun kaiken mustavalkoisuuden jälkeen Cersei saikin inhimillisen lopun (jes Jaime & Cersei kuoli romanttisesti yhdessä!) ja Danysta tulikin "pahis". Minua Danyn muuttuminen ei niin häirinnyt, vaikka olisihan sen voinut uskottavamminkin varmaan tehdä. Erityisen outoa oli se, että Dany ei mitenkään edes varmistanut että Cersei kuoli.

Kuudes jakso oli tosiaan minusta aivan surkea. Ensin kätevästi Dany ei sitten jaksanut polttaa Tyrionia vaan jätti odottelemaan, ja Jonkin sai vapaasti käydä juttelemassa. No ei siinä mitään, mutta sitten Jon vaan tappaa Danyn ja kukaan ei tee mitään! Drogonkin vaan polttaa valtaistuimen eikä Jonia :D Tahrattomat ja dothrakit antaa myös sen olla ja jää vaan hengailemaan, ja vaikka ne väittää, että "tämä on meidän kaupunki", niin sitten ne kuitenkin antaa lordien ja ladyjen ja vangin päättää että ei olekaan ;D
Branin valitseminen kuninkaaksi oli vähän outoa ja kävi tosi äkkiä ja kaikki oli yhtä mieltä... Miksi koko valtaistuinpeliä on edes ollut olemassa jos yksimielinen hallitsijan valinta on noin helppoa. Toisaalta jos teorisoi että Bran suunnitteli kaiken koska näkee tulevaisuuteen, niin tavallaan sillä saa jopa etäisesti järkeä siihen, että Night King yritti juuri sitä tappaa. Sansasta meni ihan täysin maku kun ei suostunut Branin hallintoon, vaan halusi itse kuningattareksi. Sansa toistaa nyt Cerseitä ja Danya itseoikeutettuna kuningattarena, joten olisi ansainnut menettää henkensä hänkin. Mitä järkeä Branin edes olla kuningas jos Pohjoinen ei ole mukana ::)
Ja Jon sitten lähetettiin takaisin Yövartioon, vaikka sillä ei ole mitään virkaa kun ei ole kuolleiden armeijaa enää ja villitkin saa tulla ja mennä miten haluaa. Että vissiin sellainen hengailupaikka sitten vaan? Taisi lähteä kuitenkin muurin taakse hengaamaan, ehkä jopa kuninkaaksi sinne. Vähän outoa että minkäänlaista reaktiota keneltäkään ei tullut Jonin perimään, vaikka ymmärsin että Varys ehti niitä kirjeitä kuitenkin lähetellä.
Sitten toki mukana vielä kaikki kliseet "Tulen ja jään laulu" ja Brienne kirjoittamassa Jaimesta siihen kirjaan...
Sarja tavallaan palasi lopussa siihen alun Stark-painotteisuuteen, mikä on tavallaan vähän ärsyttävää. Jotenkin puolueellista, että "nyt kun Starkit on vallassa, kaikki on hyvin ja ei ole mitään sotia tms. joista olisi mitään kerrottavaa, joten sarja loppuu", mutta toisaalta tykkään ajatella että oikeasti pyörä pyörii edelleen ja nyt Starkit on tavallaan ne pahikset, koska niinhän valtaapitävät tässä sarjassa ennenkin on olleet. Sansa itseoikeutettuna kuningattarena ja Bran kaikkia manipuloiden (ihan kuin Dany, joka sanoi että muut ei saa valita).

Suurin harmi tässä kaudessa on ollut se, että hahmot jää tosi pinnallisiksi. Dialogit on merkityksettömiä ja epäloogisia, hahmojen pään sisään ei näe samalla tavalla kuin aiemmilla kausilla, joten päätyy olemaan vain hämmentynyt sen sijaan, että herättäisi oikeasti tunteita :( Oikeastaan ainoa kohta jossa olen tuntenut jotain oli kun nauroin Tormundin jättiläistarinalle.

flawless

  • Alempi ylilehmä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 10 688
  • d a d d y
Vs: Game of Thrones
« Vastaus #104 : 05.06.2019 15:25:40 »
Spoiler: näytä
Vähän meh-fiilikset uusimmasta kaudesta. Ekat kolme jaksoa oli musta hyviä: ensimmäisen jakson jälleennäkemiset ja hahmojen vuorovaikutus olivat kiinnostavia ja nostalgiaa aiheuttavia, kun taas kolmosjakson taistelu oli upeasti toteutettu ja viihdyttävä. Muutoin koko kausi tuntui todella kiirehtivältä ja jotenkin siitä vaan puuttui se fiilis, ja loppua kohti juonenkäänteet oli ihan ripulipaskaa. Musta parasta gotissa on aina ollut se, kuinka ennalta-arvaamaton, järkyttävä ja villejä käänteitä tekevä se on. Koskaan ei oo voinut tietää mitä tapahtuu, on tullut isoja yllätyksiä ja järkytyksiä, kun taas nyt uusi kausi tuntui ihan kädenlämpöiseltä. Arvostan sitä suurta urakkaa mikä sen tekemiseen on mennyt, ja näyttelijöiden ja muiden sen eteen työskennelleiden panosta, mutta got olisi ansainnut paremman lopun. Moni asia jäi ihan auki, koskaan ei esim. selitetty niiden metsän lasten ja night kingin yhteyttä, sitä kuka night king on ja miksi se luotiin, moni merkittävä hahmo oli ihan unohtunut, oli paljon asioita joilla ei ollut mitään merkitystä enää esim. Aryan faceless men -kyky, Jonin perimää ei hyödynnetty yhtään niin hyvin kuin mihin olisi ollut potentiaalia... En tajua miksi tässä piti kiirehtiä niin että asioita jäi ihan auki ja sutaisten tehdyksi. Aikaa olisi ollut, ja kausi olisi voinut olla pidempikin, mutta ei.

Danyn sekoaminen oli musta hyvä storyline, joka oli tehty huonosti. Musta sitä on pohjustettu pitkään, että kuinka se on kuin kolikonheittoa että tuleeko syntyvästä Targaryenista hullu vai ei, jnejne, mutta lopulta toteutus oli liian sutaistu. Kontrasti siihen oikeudentajuiseen, ehdottomaan hahmoon oli liian suuri. Dany on tehnyt ja sanonut aiemmin niin paljon asioita viattomien satuttamista vastaan, että musta olisi pitänyt pohjustaa enemmän ja hitaammin tuota sekoamista, ei kukaan napsahda noin. Missandein kuolema oli hyvin toteutettu, mä tykkäsin siitä että hän kuollessaan ns. neuvoi Danya polttamaan koko paskan maantasalle, se oli hyvin tehty, mutta musta se ei silti olisi Danyn kaltaiselle hahmolle tarpeeksi motiivia vaan sitä olisi pitänyt pohjustaa enemmän. Musta se oli hyvä, että Jon tappoi Danyn, musta oli selvää jo pitkän aikaa että jompi kumpi tulee tappamaan toisen, kysymys vaan oli että kumpi ehtii ensin. Mä olisin odottanut että Dany olisi tappanut Jonin vallanhimoissaan ja epäluuloisena pahimmasta kilpailijasta, ja sitten taas joku muu olisi kylmännyt Danyn (koska se oli aivan päivänselvää että se tulee kuolemaan lopussa eikä voi voittaa koska se olisi liian itsestäänselvää), mutta no jaa.

Lainaus
No ei siinä mitään, mutta sitten Jon vaan tappaa Danyn ja kukaan ei tee mitään! Drogonkin vaan polttaa valtaistuimen eikä Jonia :D
Tämä taas oli musta ainoa hyvä asia tuossa kohtauksessa, musta oli hienon runollista että Drogon tajusi valtaistuimen tavoittelun ja vallanhimon tappaneen Danyn - nehän hänet siihen mielentilaan jonka vuoksi Jon hänet tappoi ajoivat.

Lainaus
Branin valitseminen kuninkaaksi oli vähän outoa ja kävi tosi äkkiä ja kaikki oli yhtä mieltä... Miksi koko valtaistuinpeliä on edes ollut olemassa jos yksimielinen hallitsijan valinta on noin helppoa.
Joo tää oli kyllä ihan wtf. Niinku miksi hitossa vanki saa yhtäkkiä ohjailla keskustelua ja ehdottaa kuningasta ja sit kaikki on silleen että joo otetaan tuo joka on kasvanut politiikan ulkopuolella jo vuosikaudet??? :D Periaatteessa mä ymmärrän sen että Bran voisi olla hyvä kuningas ihan vaan sen kaiken tiedon takia, sehän on valtaa tietää niin paljon menneestä ja tulevasta ja varmasti hänestä tulee viisas kuningas, mutta musta se myyntipuhe Branista kunikaaksi koska sillä on "hyvä tarina" oli ihan lame ja outo, olematon pointti.

Lainaus
Sansasta meni ihan täysin maku kun ei suostunut Branin hallintoon, vaan halusi itse kuningattareksi. Sansa toistaa nyt Cerseitä ja Danya itseoikeutettuna kuningattarena, joten olisi ansainnut menettää henkensä hänkin.
Eeeei :D Sansahan tuki Brania, mutta musta on pohjoisesta tulevalle täysin odotettavissa että haluaa sen itsenäistyvän. Sitähän Sansan velikin kuollessaan yritti tehdä, musta olisi ollut Sansalta ihan uskomattoman typerää olla ottamatta mahdollisuutta toteuttaa se asia jonka eteen tuhannet pohjoisen ihmiset ovat kuolleet ja johon he ovat pyrkineet ja josta he ovat haaveilleet jo kauan: siitähän on ihan sarjan alussakin puhetta, että pohjoinen on iso ja sillä on oma tahto ja sitä on kuninkaan ollut vaikeaa hallita. Pohjoisesta tulevana Brankin ihan taatusti arvostaa itsenäistymistä ja sitä, kuinka Sansa tavallaan kunnioittaa heidän veljeään toteuttamalla sen, mihin hän pyrki.

Lainaus
Cerceillä ei ollut juuri minkäänlaista roolia viimeisellä kaudella ja todella ennalta odotettavaa, että sai kuolla yhdessä Jaimen kanssa, hohhoijaa. ::)
Joo, se vaan seisoi ja katsoi ulos ikkunasta koko kauden ajan :D Mä tykkäsin siitä että he kuolivat yhdessä, joskin olisin toivonut että Jaime olisi tappanut Cersein koska kirjoissa esiintyneeseen ennustukseen nähden se olisi ollut mahtava loppu sille hahmolle, mutta kaipa se syy miksei tuota ennustuksen osaa ollut sarjassa oli se että niin ei aiottu näiden hahmojen tietä lopettaa. Vähän oon pettynyt tuohon ratkaisuun, mutta kakkosvaihtoehtona tämä oli ihan ok, vaikkakin oon pettynyt siihen että Jaimen hahmokehitys huuhdeltiin pytystä alas kun se palasi takaisin Cersein luokse olemaan vanha mäntti itsensä.

bannu by Ingrid

Tuittu

  • ***
  • Viestejä: 412
Vs: Game of Thrones
« Vastaus #105 : 09.06.2019 23:44:35 »
Spoiler: näytä

Ei Jaime ole mikään mäntti! Tosin Briennen paneminen+jättäminen oli tietty vähän mänttiä. Hahmonkehityksestä silti aika samaa mieltä, tai siis en varsinaisesti mitään kehitystä kaivannut, mutta jotenkin en enää ymmärtänyt sen ajatuksenkulkua samalla tavalla kuin aiemmilla kausilla. Kommentti siitä, kuinka ei ole koskaan välittänytkään Kuninkaansataman kansalaisista oli vähän hassu, kun aiemmin kuitenkin kehui pelastaneensa ne. Kenties itsekkäistä syistä, mutta olisi sitä pitänyt sitten edes jollain tapaa käsitellä.

Lainaus
Danyn sekoaminen oli musta hyvä storyline, joka oli tehty huonosti. Musta sitä on pohjustettu pitkään, että kuinka se on kuin kolikonheittoa että tuleeko syntyvästä Targaryenista hullu vai ei, jnejne, mutta lopulta toteutus oli liian sutaistu. Kontrasti siihen oikeudentajuiseen, ehdottomaan hahmoon oli liian suuri. Dany on tehnyt ja sanonut aiemmin niin paljon asioita viattomien satuttamista vastaan, että musta olisi pitänyt pohjustaa enemmän ja hitaammin tuota sekoamista, ei kukaan napsahda noin.
Minusta tuo oikeudentajuisuus ja ehdottomuus oli juuri sitä pohjustamista. Kyseessähän ei ollut varsinaisesti napsahtaminen, vaan se että Dany ehdottomasti uskoi hänellä ja vain hänellä olevan oikeanlainen oikeudentaju.

Lainaus
Lainaus
No ei siinä mitään, mutta sitten Jon vaan tappaa Danyn ja kukaan ei tee mitään! Drogonkin vaan polttaa valtaistuimen eikä Jonia :D
Tämä taas oli musta ainoa hyvä asia tuossa kohtauksessa, musta oli hienon runollista että Drogon tajusi valtaistuimen tavoittelun ja vallanhimon tappaneen Danyn - nehän hänet siihen mielentilaan jonka vuoksi Jon hänet tappoi ajoivat.
Minusta tuo on vaan aivan liian filosofinen pohdinta istutettavaksi lohikäärmeen päähän :D Ja lisäksi tarkoittaisi sitä, että Drogonin mielestä Jon oli oikeassa tappaessaan Danyn, ja en vaan voi kuvitella Drogonin olevan sitä mieltä Danysta.

Lainaus
Lainaus
Sansasta meni ihan täysin maku kun ei suostunut Branin hallintoon, vaan halusi itse kuningattareksi. Sansa toistaa nyt Cerseitä ja Danya itseoikeutettuna kuningattarena, joten olisi ansainnut menettää henkensä hänkin.
Eeeei :D Sansahan tuki Brania, mutta musta on pohjoisesta tulevalle täysin odotettavissa että haluaa sen itsenäistyvän. Sitähän Sansan velikin kuollessaan yritti tehdä, musta olisi ollut Sansalta ihan uskomattoman typerää olla ottamatta mahdollisuutta toteuttaa se asia jonka eteen tuhannet pohjoisen ihmiset ovat kuolleet ja johon he ovat pyrkineet ja josta he ovat haaveilleet jo kauan: siitähän on ihan sarjan alussakin puhetta, että pohjoinen on iso ja sillä on oma tahto ja sitä on kuninkaan ollut vaikeaa hallita. Pohjoisesta tulevana Brankin ihan taatusti arvostaa itsenäistymistä ja sitä, kuinka Sansa tavallaan kunnioittaa heidän veljeään toteuttamalla sen, mihin hän pyrki.
Mutta nythän olisi ollut helpompi kuninkaan hallita Pohjoista kun kuninkaana on Stark! Ja aika superitsekästä Starkeilta haluta hallita valtakuntaa ja silti olla kuulumatta siihen. Starkeista tuplahallitsijat ei ollut minusta ihan reilu loppu :D


flawless

  • Alempi ylilehmä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 10 688
  • d a d d y
Vs: Game of Thrones
« Vastaus #106 : 10.06.2019 11:51:14 »
Spoiler: näytä

Moni asia jäi ihan auki, koskaan ei esim. selitetty niiden metsän lasten ja night kingin yhteyttä, sitä kuka night king on ja miksi se luotiin
Itse asiassa tää seikka selitettiin kuudennella tuotantokaudella. Leafhan kertoo Branille, että metsän lapset loi white walkerit puolustamaan heitä ensimmäisiltä ihmisiltä, jotka leikkasi/kaatoi heidän pyhiä puitaan ja teurasti heidän väkeään.
Joo mutta olisin siis halunnut tietää tästä tarkemmin. Esim. juuri että kuka night king oli ennen sitä, miten ja miksi juuri hänet luotiin sellaiseksi jne. Mun teoria on että NK oli ensimmäinen Targaryen, koska tuli ei tapa lohikäärmettä :D  Ja muutenkin musta white walkerseista olisi voinut saada tosi paljon enemmän irti, esim. siihen liittyen kun he muuttivat vauvoja kaltaisikseen, mikä ainakin mua kiinnosti karmeudessaan, se kuvio unohtui ihan. Esim. kakkosjaksoon olisi saanut paljon kiinnostavampaa asiaa jos jotain taustaa olisi käsitelty, imo.

Lainaus
Hahmonkehityksestä silti aika samaa mieltä, tai siis en varsinaisesti mitään kehitystä kaivannut, mutta jotenkin en enää ymmärtänyt sen ajatuksenkulkua samalla tavalla kuin aiemmilla kausilla. Kommentti siitä, kuinka ei ole koskaan välittänytkään Kuninkaansataman kansalaisista oli vähän hassu, kun aiemmin kuitenkin kehui pelastaneensa ne. Kenties itsekkäistä syistä, mutta olisi sitä pitänyt sitten edes jollain tapaa käsitellä.
Joo! Tuo soti mustakin tosi vahvasti Jaimen hahmoa vastaan, kun hän aiemmin katkerana puhui siitä kuinka hän pelasti koko Kuninkaansataman ja kukaan ei tiedä sitä vaan hänen teostaan puhutaan vaan halventavasti.

Lainaus
Minusta tuo oikeudentajuisuus ja ehdottomuus oli juuri sitä pohjustamista. Kyseessähän ei ollut varsinaisesti napsahtaminen, vaan se että Dany ehdottomasti uskoi hänellä ja vain hänellä olevan oikeanlainen oikeudentaju.
Tavallaan joo mutta musta taas pääasiassa ei, koska aiemmin Danyn oikeudentaju oli nimenomaan sitä että viattomia ei satuteta. Hänelle kun sanottiin että hän ei pääse valtaistuimelle vuodattamatta verta, hän vastasi että vihollistensa verta, ei koskaan viattomien verta. Samanlaisia kohtauksia Danyn oikeudenmukaisuudesta ja halusta suojella viattomia on ensimmäisillä kausilla kasoittain. Miten tämä oikeudentaju ja ehdottomuus siinä periaatteessa kääntyy siihen, että onkin ok lahdata kokonaisia kaupunkeja? Sitä muutosta ei musta pohjustettu läheskään riittävästi.

Lainaus
Minusta tuo on vaan aivan liian filosofinen pohdinta istutettavaksi lohikäärmeen päähän  Ja lisäksi tarkoittaisi sitä, että Drogonin mielestä Jon oli oikeassa tappaessaan Danyn, ja en vaan voi kuvitella Drogonin olevan sitä mieltä Danysta.
Tavallaan joo, mutta mä en katsokaan asiaa noin kirjaimellisesti hahmon toiminnan kannalta vaan niin, että musta se oli tarinankerronnan kannalta hieno ja runollinen kuvio :D Ja sitä paitsi, lohikäärmeethän ovat sarjan mukaan älykkäitä. Tyrion sanoo yhdessä vaiheessa, että joidenkien mestarien mukaan jopa älykkäämpiä kuin ihmiset ;) En siis pitäisi mahdottomana, että ne voisivat ajatella syvällisemmin kuin että oliko se hyvä asia.
« Viimeksi muokattu: 13.06.2019 20:39:16 kirjoittanut flawless »

bannu by Ingrid

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 643
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Vs: Game of Thrones
« Vastaus #107 : 14.06.2019 13:02:57 »
Olen minäkin nyt ehkä istunut ihan tarpeeksi kauan tämän kauden päällä, että voisin siitä jotakin sanoa.

Spoiler: näytä
Pettynyt olen minäkin, liian harvaan jaksoon tungettiin liian paljon asiaa, niin sitten siitä tuli vaan yksi iso sekametelisoppa. Todella sääli, että yhdelle varmaan kaikkien aikojen suurimmista tv-sarjoista kävi näin köpelösti, mutta loppupeleissä siitä vaan haluttiin mahdollisimman nopeasti eroon. Tämä on siis käytännössä kuultu jo osan näyttelijöistäkin suusta, että he halusivat siirtyä uusiin hommiin, niin osaksi senkin takia sitten varmaan meni näin läskiksi tämä lopetus, kun yritetttiin saada viimeinen kausi liian nopeasti purkkiin.

Lainaus käyttäjältä: Kosmik
Daeneryksen kuolema oli ehkä raukkamaisin teko ikinä. Ja miten koko hahmonkehitys pilattiin hänen kohdallaan. Se kaupungin tuhoaminen ja viattomien tappaminen ei kyllä yhtään sovi yhteen mun käsitykseen Danysta ja moni muu on ilmeisesti samaa mieltä. Ja jotenkin raukkamainen veto Jonilta tappaa Dany tuolla lailla. Olisi nyt edes Drogon käräyttänyt sen hengiltä sen jälkeen kun huomasi Jonin tappaneen Danyn.
Minä en itse ollut ikinä mikään kova Dany-fani, joten en pidä tuota hahmonkehitystä ihan täysin pilattuna. Tosin, aivan liian nopeasti Dany kääntyi tähän suuntaan, mutta osasin jotenkin odottaakin sitä, että jossain kohtaa neiti päätyy hullumpaan suuntaan. Seiskakaudellahan sitä jo vähän osoiteltiin sormea siihen suuntaan, kun Dany niin kovin innoissaan oli polttamassa Tarlyja esim. Etenkin, kun olisi ollut olemassa muitakin ratkaisuja. Jon ei puolestaan voinut oikein muuta, ehkä vähän olisin kaivanut itsekin kyllä jotain toisenlaista tyyliä, ehkä jotain samanlaista kuin OuaT:issa, kun Tittelintuure tappoi Peter Panin omalla tikarillaan työntämällä sen Panin ja itsensä läpi. Kenties Jonkin olisi voinut tappaa Danyn ja itsensä samalla, niin tämä ei olisi tuntunut aivan niin raukkamaiselta teolta? Ja Drogonin pelkkä valtaistuimen polttaminen oli hyvin eriskummallista. Koska miksi? Drogon on lohikäärme, ei se tajua sitä, että se on sen jakkaran syy, että Dany kuoli? En ymmärtänyt tuota käännettä sitten ollenkaan, olisi käräyttänyt Jonin ja sitten karannut paikalta. Se olisi ollut jotenkin sopivampi lopetus ehkä.

Lainaus käyttäjältä: Kosmik
Ja Bran, uusi kuningas!? Missä on pohjustus? Tuo tuli kyllä ihan puskista. Ja muutenkin, olisivat ne nyt voineen jonkun noista Starkin sisaruksista tappaa, koska se olisi ollut odottamatonta. Aryan kuolemaa pelkäsin koko kauden ajan, koska siihen olisi ollut tarpeeksi pohjustamista, mutta toisaalta hyvä, ettei kuollut, koska on ollut yksi suosikkini ekasta kaudesta lähtien.
Lainaus käyttäjältä: Tuittu
Miksi koko valtaistuinpeliä on edes ollut olemassa jos yksimielinen hallitsijan valinta on noin helppoa.
Branin kuninkuus tuli itsellenikin vähän puskista, mutta kyllä siinä oikeasti on aika paljon järkeä, kun sitä loppupeleissä ajattelee. Aikaisemmin tällaista ei ole voitu tehdä, koska jokainen kuningas ja kuningatar on aina ennen noussut valtaistuimelle juurikin perimysjärjestyksen takia (tämän takiahan Dany tai Jonkin olisi sille noussut!). Mutta nyt, kun koko Kuninkaansatamakin on käytännössä tuhottu, on kuningas tai kuningatar revittävä jostain, jos halutaan saada Westeros takaisin kasaan. Jon se ei voi olla, koska sitten palattaisiin tavallaan takaisin päin, kukaan lordeista tai ladyistä se ei voi olla, koska he vain laittaisivat sitten taas oman jälkeläisensä jakkaralle itsensä jälkeen, joten Bran on loistava vaihtoehto, koska häntä kukaan ei ole odottanut eikä hän VOI päästää poikaansa/tytärtään valtaan, koska ei voi saada lapsia. Also, aikaisemmin historiasta ei tuntunut piittaavan kukaan kuninkaista, niin nyt jos kuningas näkee ja tietää kaiken, ei siitä voi olla välittämättä.

Lainaus käyttäjältä: Kosmik
Ja miten nopeasti Harmaa Matokin muuten taipui niiden muiden tahtoon, vaikka oma kuningatar tapettiin mahdollisimman raukkamisesti.
Lainaus käyttäjältä: Tuittu
Tahrattomat ja dothrakit antaa myös sen olla ja jää vaan hengailemaan, ja vaikka ne väittää, että "tämä on meidän kaupunki", niin sitten ne kuitenkin antaa lordien ja ladyjen ja vangin päättää että ei olekaan
No siis, käytännössähän Harmaalla Madolla ei pitäisi olla minkäänlaista sananvaltaa koko asiaan, koska hän ei ole Westerosin kansalainen, ja lähtee vieläpä heti päätöksen jälkeen koko mantereelta pois. Totta, hänen kuningattarensahan siinä murhattiin, mutta Harmaa Mato on silti vierasmaalainen, jolla ei pitäisi olla mitään asiaa sanoa Westerosin valtaapitäville, mitä tehdä Westerosin asioiden suhteen. En edes ymmärrä, että millä perusteella tahrattomat ja dothrakit väittivät kaupunkia omakseen, kun käytännössä mitään kaupunkia ei enää ollut. Puhumattakaan siitä, että he eivät olleet ainoita, jotka sitä olivat valtaamassa. Toki, Jon johti Pohjoisen joukkoja, joten siten käy järkeen, ettei se heidän mukaansa ainakaan Pohjoisen joukoille kuulu, mutta ei vain nyt istunut taas minun järkeeni.

Lainaus käyttäjältä: Tuittu
Viides jakso oli minusta tämän kauden paras, siinä oli sitä todellista Game of Thronesin tunnelmaa, kun kaiken mustavalkoisuuden jälkeen Cersei saikin inhimillisen lopun
Itse olin lievästi pettynyt Jamien ja Cersein loppuun. En ehkä niinkään sen takia, että se ei mennytkään niin kuin itse oletin, vaan enemmänkin sen takia, että se oli käytännössä vahinko. Yön kuninkaan kuoleman jälkeen Cerseistä maalattiin koko loppukauden pahista, ja sitten hän kuoleekin sattuman kaupalla linnakkeen romahduksessa kivijärkäleiden alle, koska Jamie yrittää auttaa häntä karkuun. Blaaah. En nyt ehkä kaivannut ihan mitään julkista mestaustakaan, mutta jotain nyt sentään edes vähän tarkoituksenomaisempaa, please. Etenkin, kun kukaan ei edes tarkistanut (ennen Tyrionia), että Cersei oikeasti kuoli. Nyt se oli vähän puolihuolimaton vahinko, joka ei loppupeleissä tuntunut edes kiinnostavan ketään muuta kuin Tyrionia. Vähän niin kuin se olisi ollut Danylle lopuksi aivan se ja sama, että kuolikokaan Cersei edes, kunhan on poissa kuvioista. Ei tunnu järkeenkäyvältä, kun juuri aikaisemmin Dany on polttanut suurimman osan kaupungista ja kaupunkilaisista tappaakseen Cersein.

Lainaus käyttäjältä: Tuittu
Sansasta meni ihan täysin maku kun ei suostunut Branin hallintoon, vaan halusi itse kuningattareksi. Sansa toistaa nyt Cerseitä ja Danya itseoikeutettuna kuningattarena, joten olisi ansainnut menettää henkensä hänkin. Mitä järkeä Branin edes olla kuningas jos Pohjoinen ei ole mukana
Minusta taas Sansa teki järkevän ratkaisun, koska Pohjoisen ihmiset ovat jääräpäisiä, ja heidät on petetty jo tarpeeksi monta kertaa eteläisten kuninkaiden taholta, että he voisivat täysillä luottaa eteläisiin. Tosin, Bran on itsekin Pohjoisen asukki, mutta asuessaan etelässä hänen on vaikeampi reagoida Pohjoisen asioihin kuin Sansan. Toki, Sansa kyllä toistaa tässä itseoikeutettujen kuningattarien oikeuksia, mutta Jon antoi Pohjoisen hänelle, sitä ei sovi unohtaa. Tämäkin tapahtui jo edellisellä kaudella, joten Sansalla on jo kokemustakin Pohjoisen puolustamisesta, puhumattakaan siitä, että Äpärien taistelu olisi kääntynyt Ramsayn hyväksi, ellei Sansa olisi puuttunut peliin, joten kyllä hänellä kuitenkin on tietynlainen oikeus jättää Pohjoinen omaksi osakseen. Sitä paitsi, Pohjoinen on itsessään lähes yhtä suuri kuningaskunta kuin loput kuusi yhteensä, joten Bran pärjää kyllä varsin hyvin kuudellakin kuningaskunnalla, niitä vain on aikaisemmin ollut seitsemän Targaryenien lohikäärmeiden takia.

Lainaus käyttäjältä: Tuittu
Ja Jon sitten lähetettiin takaisin Yövartioon, vaikka sillä ei ole mitään virkaa kun ei ole kuolleiden armeijaa enää ja villitkin saa tulla ja mennä miten haluaa. Että vissiin sellainen hengailupaikka sitten vaan?
Tämä oli minustakin tosi kummallista. En ymmärrä, mitä virkaa Yövartiolla on enää, kun ei ole kuolleiden armeijaa, eikä villejä vastaankaan tarvitse suojautua. Onko se sitten vain joku hätävara, että jos jotain sattuu? Vai lähetetäänkö kaikki rikolliset sinne vain, koska mitään muutakaan ei keksitä ja näin on ennenkin tehty?

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

Tuittu

  • ***
  • Viestejä: 412
Vs: Game of Thrones
« Vastaus #108 : 15.06.2019 11:29:07 »
Spoiler: näytä
Lainaus käyttäjältä: flawless
Joo mutta olisin siis halunnut tietää tästä tarkemmin. Esim. juuri että kuka night king oli ennen sitä, miten ja miksi juuri hänet luotiin sellaiseksi jne. Mun teoria on että NK oli ensimmäinen Targaryen, koska tuli ei tapa lohikäärmettä :D  Ja muutenkin musta white walkerseista olisi voinut saada tosi paljon enemmän irti, esim. siihen liittyen kun he muuttivat vauvoja kaltaisikseen, mikä ainakin mua kiinnosti karmeudessaan, se kuvio unohtui ihan. Esim. kakkosjaksoon olisi saanut paljon kiinnostavampaa asiaa jos jotain taustaa olisi käsitelty, imo.
Minä ajattelen että tuli ei tapa sitä siksi, kun se tuottaa niin paljon kylmää itse että saa pidettyä itsensä viileänä. Tai nehän on sammuttaneet tulta aiemminkin viileydellään. Mutta joo samaa mieltä että turhaa rakentaa noin paljon taustajuonta ja sitten jättää se kaikki käyttämättä. Olisi siinä vauvojen muuttamisessakin ollut jotain järkeä, jos niistä muista white walkereista olisi ollut edes jotain hyötyä, mutta eipä ne tehneet mitään ::)


Lainaus käyttäjältä: flawless
Tavallaan joo mutta musta taas pääasiassa ei, koska aiemmin Danyn oikeudentaju oli nimenomaan sitä että viattomia ei satuteta. Hänelle kun sanottiin että hän ei pääse valtaistuimelle vuodattamatta verta, hän vastasi että vihollistensa verta, ei koskaan viattomien verta. Samanlaisia kohtauksia Danyn oikeudenmukaisuudesta ja halusta suojella viattomia on ensimmäisillä kausilla kasoittain. Miten tämä oikeudentaju ja ehdottomuus siinä periaatteessa kääntyy siihen, että onkin ok lahdata kokonaisia kaupunkeja? Sitä muutosta ei musta pohjustettu läheskään riittävästi.
Minusta Dany ei niinkään muuttanut mieltään siitä, ettei viattomia satuteta, vaan hän alkoi nähdä kaikki vihollisinaan. Ja vihollisiaan kohtaan Dany on aina ollut armoton.


Lainaus käyttäjältä: flawless
Tavallaan joo, mutta mä en katsokaan asiaa noin kirjaimellisesti hahmon toiminnan kannalta vaan niin, että musta se oli tarinankerronnan kannalta hieno ja runollinen kuvio :D Ja sitä paitsi, lohikäärmeethän ovat sarjan mukaan älykkäitä. Tyrion sanoo yhdessä vaiheessa, että joidenkien mestarien mukaan jopa älykkäämpiä kuin ihmiset ;) En siis pitäisi mahdottomana, että ne voisivat ajatella syvällisemmin kuin että oliko se hyvä asia.
Niin, älykkäitä varmasti, mutta minusta oleellisempaa on, että mikä se motiivi oikein on. Minun on vaikea uskoa, että Drogonin motiivi olisi esimerkiksi säästää Westerosin ihmiset valtaistuinpeliltä, koska miksi sitä kiinnostaisi Westerosin ihmiset? Sitä paitsi jos se on älykäs, niin tajuaahan se senkin, ettei se konkreettinen valtaistuin ole siinä se pointti. Minun on myös vaikea uskoa, että Drogon haluaisi kostaa tuolille Danyn kuoleman, koska jos se on älykäs, niin tajuaahan se, ettei tuoli sitä tappanut ;D Ehkä loogisin selitys on, ettei se halunnut kenenkään muun kuin Danyn saavan sitä valtaistuinta.


Lainaus käyttäjältä: LillaMyy
Branin kuninkuus tuli itsellenikin vähän puskista, mutta kyllä siinä oikeasti on aika paljon järkeä, kun sitä loppupeleissä ajattelee. Aikaisemmin tällaista ei ole voitu tehdä, koska jokainen kuningas ja kuningatar on aina ennen noussut valtaistuimelle juurikin perimysjärjestyksen takia (tämän takiahan Dany tai Jonkin olisi sille noussut!). Mutta nyt, kun koko Kuninkaansatamakin on käytännössä tuhottu, on kuningas tai kuningatar revittävä jostain, jos halutaan saada Westeros takaisin kasaan. Jon se ei voi olla, koska sitten palattaisiin tavallaan takaisin päin, kukaan lordeista tai ladyistä se ei voi olla, koska he vain laittaisivat sitten taas oman jälkeläisensä jakkaralle itsensä jälkeen, joten Bran on loistava vaihtoehto, koska häntä kukaan ei ole odottanut eikä hän VOI päästää poikaansa/tytärtään valtaan, koska ei voi saada lapsia. Also, aikaisemmin historiasta ei tuntunut piittaavan kukaan kuninkaista, niin nyt jos kuningas näkee ja tietää kaiken, ei siitä voi olla välittämättä.
Olen kyllä tästä aika eri mieltä :D Kun siis "aikaisemmin kuningasta ei voitu valita, koska perimysjärjestys", mutta nyt yhtäkkiä voitiin? Ei Jonin valitseminen olisi ollut takaisin päin, vaan ennallaan pysymistä. Joo siinä oli toki muita ongelmia, mutta ei se tarkoita sitä, että kaikki olisi yhtä mieltä asiasta. Bran tavallaan on yksi lordeista ja ladyista, ja hänen lapsettomuustuomionsakin taitaa olla aika tuulesta temmattu. Tuskin se kuitenkaan aikoo lapsia tehdä, mutta varmastikin päättää seuraavan kuninkaan, koska pystyy manipuloimaan maan tapahtumia. Joten periaatteessa sama asia.


Lainaus käyttäjältä: LillaMyy
No siis, käytännössähän Harmaalla Madolla ei pitäisi olla minkäänlaista sananvaltaa koko asiaan, koska hän ei ole Westerosin kansalainen, ja lähtee vieläpä heti päätöksen jälkeen koko mantereelta pois. Totta, hänen kuningattarensahan siinä murhattiin, mutta Harmaa Mato on silti vierasmaalainen, jolla ei pitäisi olla mitään asiaa sanoa Westerosin valtaapitäville, mitä tehdä Westerosin asioiden suhteen. En edes ymmärrä, että millä perusteella tahrattomat ja dothrakit väittivät kaupunkia omakseen, kun käytännössä mitään kaupunkia ei enää ollut. Puhumattakaan siitä, että he eivät olleet ainoita, jotka sitä olivat valtaamassa. Toki, Jon johti Pohjoisen joukkoja, joten siten käy järkeen, ettei se heidän mukaansa ainakaan Pohjoisen joukoille kuulu, mutta ei vain nyt istunut taas minun järkeeni.
No voihan sitä rauniokaupunginkin omistaa :D Eri asia sitten kuinka paljon arvoa sillä on. Jon taisi saada omat joukkonsa lopulta vetäytymään kaupungista, ja siksi se jäi Tahrattomille ja dothrakeille. Totta on, ettei raunioituneen pääkaupungin hallussapitämisellä saa hallittua koko maata, mutta ei hänen silti ole mikään pakko antaa kaupunkia ja vankeja (Tyrion & Jon) takaisin. Toki eivät Tahrattomat ja dothrakit varmaan välittäneet siitä kaupungista kovin paljon, joten ihan ymmärrettävää häipyä ja jättää se westerosilaisille, mutta tuota kuningattaren kuoleman aiheuttaneiden vankien luovuttamista noin vaan en ihan kyllä tajua.

Ja - kun Pohjoinen ei enää ole osa valtakuntaa, Bran on yhtä lailla vierasmaalainen, joten mitä oikeutta hänellä on sitä hallita?


Lainaus käyttäjältä: LillaMyy
Itse olin lievästi pettynyt Jamien ja Cersein loppuun. En ehkä niinkään sen takia, että se ei mennytkään niin kuin itse oletin, vaan enemmänkin sen takia, että se oli käytännössä vahinko. Yön kuninkaan kuoleman jälkeen Cerseistä maalattiin koko loppukauden pahista, ja sitten hän kuoleekin sattuman kaupalla linnakkeen romahduksessa kivijärkäleiden alle, koska Jamie yrittää auttaa häntä karkuun. Blaaah. En nyt ehkä kaivannut ihan mitään julkista mestaustakaan, mutta jotain nyt sentään edes vähän tarkoituksenomaisempaa, please. Etenkin, kun kukaan ei edes tarkistanut (ennen Tyrionia), että Cersei oikeasti kuoli. Nyt se oli vähän puolihuolimaton vahinko, joka ei loppupeleissä tuntunut edes kiinnostavan ketään muuta kuin Tyrionia. Vähän niin kuin se olisi ollut Danylle lopuksi aivan se ja sama, että kuolikokaan Cersei edes, kunhan on poissa kuvioista. Ei tunnu järkeenkäyvältä, kun juuri aikaisemmin Dany on polttanut suurimman osan kaupungista ja kaupunkilaisista tappaakseen Cersein.
No eihän Danylla edes ollut mitään tarvetta polttaa kaupunkia Cersein tappamiseksi, joten tosiaan vaikuttaa siltä, että Dany unohti koko Cersein, mikä on jokseenkin outoa ::) Vitosjakson lopussa vaikutti sentään siltä, että koko linna olisi tuhoutunut, niin sitten siinä olisi ollut jotain järkeä, kun Dany olisi voinut olettaa että kyllä se kuoli sinne, mutta sitten kutosjaksossa näytettiin että ne oli vain sattumalta seisseet siinä kohtaa mistä putosi kiviä? ::) Mikä tekee ihan typerän siitä heidän kuolemastaankin, jonka pointti oli hyväksyä väistämätön, mutta eihän se ollutkaan väistämätön - sen kun olisivat väistäneet niitä kiviä muutaman askeleen sivummalle!


Lainaus käyttäjältä: LillaMyy
Minusta taas Sansa teki järkevän ratkaisun, koska Pohjoisen ihmiset ovat jääräpäisiä, ja heidät on petetty jo tarpeeksi monta kertaa eteläisten kuninkaiden taholta, että he voisivat täysillä luottaa eteläisiin. Tosin, Bran on itsekin Pohjoisen asukki, mutta asuessaan etelässä hänen on vaikeampi reagoida Pohjoisen asioihin kuin Sansan. Toki, Sansa kyllä toistaa tässä itseoikeutettujen kuningattarien oikeuksia, mutta Jon antoi Pohjoisen hänelle, sitä ei sovi unohtaa. Tämäkin tapahtui jo edellisellä kaudella, joten Sansalla on jo kokemustakin Pohjoisen puolustamisesta, puhumattakaan siitä, että Äpärien taistelu olisi kääntynyt Ramsayn hyväksi, ellei Sansa olisi puuttunut peliin, joten kyllä hänellä kuitenkin on tietynlainen oikeus jättää Pohjoinen omaksi osakseen. Sitä paitsi, Pohjoinen on itsessään lähes yhtä suuri kuningaskunta kuin loput kuusi yhteensä, joten Bran pärjää kyllä varsin hyvin kuudellakin kuningaskunnalla, niitä vain on aikaisemmin ollut seitsemän Targaryenien lohikäärmeiden takia.
Jon antoi sen vain väliaikaisesti, ja sen jälkeen antoi Pohjoisen Danylle :D Toki nyt kun Danya ei enää ole, niin voihan sen ajatella taas itsenäiseksi, mutta kun Branin valinta kuninkaaksi vaan muuttaa tilanteen. Ei Pohjoisen väeltä kukaan edes kysynyt, haluaako ne mieluummin Branin vai Sansan alaiseksi. Ja Bran pystyy kyllä laskemaan vähintään seitsemään ilman Pohjoistakin, joten ei se se ongelma ole, vaan se, että se on tosiaan vierasmaalainen hallitsija valtakunnassaan.


Lainaus käyttäjältä: LillaMyy
Tämä oli minustakin tosi kummallista. En ymmärrä, mitä virkaa Yövartiolla on enää, kun ei ole kuolleiden armeijaa, eikä villejä vastaankaan tarvitse suojautua. Onko se sitten vain joku hätävara, että jos jotain sattuu? Vai lähetetäänkö kaikki rikolliset sinne vain, koska mitään muutakaan ei keksitä ja näin on ennenkin tehty?
Selvästikin lähetetään vaan sinne kun ei muutakaan keksitä :D Luulisi että vähän tyhmempikin tajuaisi, että rikollisten kerääminen yhteen paikkaan hengailemaan toimettomana ei ole ehkä maailman paras idea ::)

flawless

  • Alempi ylilehmä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 10 688
  • d a d d y
Vs: Game of Thrones
« Vastaus #109 : 18.06.2019 17:47:35 »
Spoiler: näytä
Lainaus käyttäjältä: Tuittu
Minä ajattelen että tuli ei tapa sitä siksi, kun se tuottaa niin paljon kylmää itse että saa pidettyä itsensä viileänä. Tai nehän on sammuttaneet tulta aiemminkin viileydellään. Mutta joo samaa mieltä että turhaa rakentaa noin paljon taustajuonta ja sitten jättää se kaikki käyttämättä. Olisi siinä vauvojen muuttamisessakin ollut jotain järkeä, jos niistä muista white walkereista olisi ollut edes jotain hyötyä, mutta eipä ne tehneet mitään ::)
Joo tää olikin vähän heitto vaan, semmoinen puolitosissaan teoria :D Mutta musta olisi ollut tosi kiva tietää night kingin taustoista enemmän! Ja esimerkiksi siitä, että miten homma lähti käsistä ja äityi näin pahaksi, kun lopulta metsän lapset tajusivat taatusti tehneensä virheen. Musta tuo koko homman tausta kaikessa laajuudessa olisi ollut tosi kiinnostava ja tuonut lisää sisältöä uusimpaan kauteen, ihan mälsää että jäi näin pinnalliseksi.

Lainaus käyttäjältä: Tuittu
Kun siis "aikaisemmin kuningasta ei voitu valita, koska perimysjärjestys", mutta nyt yhtäkkiä voitiin?
Toisaalta tähän päinhän sarja on koko ajan ollut kehittymässä. Ihan alusta asti on ollut monta kuninkaaksi tai kuningattareksi itseään nimeäviä, jotka ovat kokeneet että hänellä on oikeus valtaistuimeen, ja muut sitten ovat valinneet puolensa ja hallitsijansa ja sitten on keskenään kahinoitu siitä kuka sen saa. Toki he ovat kaikki olleet perimisjärjestelmään liittyneitä ihmisiä, mutta eikö kaikki sarjan monet kuninkaat ja heidän mittelöintinsä ja puheet joissa he julistavat syitä miksi ovat valtaistuimen todellisesti ansainneet ole osoittanut sen, että perimissysteemissä oli vikoja ja se on ollut vähän kiistanalaista koko ajan. Mä näen, että tämä on ollut selvää murrosaikaa koko sarja, kehitystä juuri tähän suuntaan. Jälleen kerran tämä demokratian raakileen syntyminen oli musta toteutettu kehnosti, mutta itsessään kyllä uskottava ja hyvä juonen linja, koska näen että tuohon suuntaan se on ollut liikkumassa koko ajan.

Lainaus käyttäjältä: LillaMyy
Minusta taas Sansa teki järkevän ratkaisun, koska Pohjoisen ihmiset ovat jääräpäisiä, ja heidät on petetty jo tarpeeksi monta kertaa eteläisten kuninkaiden taholta, että he voisivat täysillä luottaa eteläisiin. Tosin, Bran on itsekin Pohjoisen asukki, mutta asuessaan etelässä hänen on vaikeampi reagoida Pohjoisen asioihin kuin Sansan. Toki, Sansa kyllä toistaa tässä itseoikeutettujen kuningattarien oikeuksia, mutta Jon antoi Pohjoisen hänelle, sitä ei sovi unohtaa. Tämäkin tapahtui jo edellisellä kaudella, joten Sansalla on jo kokemustakin Pohjoisen puolustamisesta, puhumattakaan siitä, että Äpärien taistelu olisi kääntynyt Ramsayn hyväksi, ellei Sansa olisi puuttunut peliin, joten kyllä hänellä kuitenkin on tietynlainen oikeus jättää Pohjoinen omaksi osakseen.
Joo ja onhan se ihan seksististä bullshittiä, että Pohjoisen hallitsijaksi ylipäätään alettiin tituleeraamaan Jonia eikä Sansaa. Jonia ei kiinnostanut taistella Talvivaaran puolesta ennen kuin Sansa puhui hänet siihen, Jon olisi hävinnyt taistelun ilman Sansaa, Sansa on se joka pitää Pohjoista kotinaan ja ajattelee sen parasta ja on valmis taistelemaan siitä. Musta Sansa on koko ajan ollut se taustalla oikeasti toimiva ja ajatteleva henkilö, mutta patriarkaalinen maailma ohittaa naisen ja valitsee hallitsijaksi parhaimman kelpaavan miehen. Mutta silti koko ajan Sansa olisi kelvannut hommaan paremmin kuin Jon, todella paljon paremmin. Jonilla on tahtoa ja taitoa taistelemiseen ja sen strategiaan, mutta sillä ei hallita maata. Sillä voitetaan maat, mutta ei hallita niitä. Niitä hallitaan Sansan neuvokkuudella, viisaudella, oveluudella ja tahdolla ajatella aina ensimmäisenä Pohjoista.

bannu by Ingrid

Rowena

  • ***
  • Viestejä: 1 014
Vs: Game of Thrones
« Vastaus #110 : 19.04.2021 14:20:31 »
Pakko nostaa tätä topicia ja tulla fiilistelemään Iron Anniversarya! Sarjan 10-vuotissynttäreiden kunniaksi HBO:lla on katsottavissa liuta dokumentteja sarjan tekemisestä. Ja ihan parasta viihdettä on myöskin HBO:lta löytyvä näyttelijöiden reunion (kuvattu viimeisen kauden kuvausten päättymisen jälkeen), jota juontaa Conan O'Brien. Vahva suositus, nauroin monissa kohdin ääneen.