Kirjoittaja Aihe: Tyhjää (täynnä) • S • yksinäinen joulu, kertoja(/Joonatan) & Sulo-kissa • 3,5-raapale  (Luettu 3471 kertaa)

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 821
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50




S

Kirjoitin tämän raapaleen Finin joulukalenteriin, mutta julkaisen sen nyt täälläkin haastetta (Teelusikan tunneskaala II vapaavalintaisella tunteella tyhjyys) ja listaukseen linkkaamista varten. :)




Joonatan muutti pois joulukuun ensimmäisenä. Kun ovi loksahti kiinni hänen perässään, minä vajosin tyhjiöön.

Kaksio oli ollut minun ennen kuin olimme muuttaneet yhteen, ja vuokrasopimukseen jäi minun nimeni, joten asunto ei tietenkään ollut tyhjä Joonatanin lähdettyä, ei sanan varsinaisessa merkityksessä, mutta jotenkin se silti oli tyhjillään. Seinät kaikuivat hiljaisuutta, kun Joonatanin omaleimainen, käheä nauru ei enää raikunut niistä – ei sillä, että Joonatan olisi loppuaikoina muutenkaan juuri nauranut, mutta minä muistin hänen naurunsa, muistin kivuliaan hyvin. Huoneilma tuntui vähähappiselta, kun Joonatan ei enää jakanut sitä kanssani. Sängyssä oli luonnottoman paljon tilaa, kun siellä oli vain yksi täkki ja yksi tyyny, yksi yksinäinen vartalo vailla kosketusta.

Toinen puoli kylpyhuoneen peilikaapista oli pelkkiä tavarattomia, persoonattomanvalkoisia hyllytasoja. Olohuoneen nurkka ammotti tyhjyyttään, se nurkka jossa oli seissyt maalausteline ja lipasto täynnä maalipurkkeja ja paletteja ja siveltimiä. Joonatanin vanha perintökeinutuoli oli poissa. Joskus sohvannurkkaan sykertyessäni kuvittelin näkeväni silmäkulmastani, kuinka se keinui, mutta se oli pelkkä hengetön haamu.

Tyhjillään oli minun sydämenikin. Siihen sattui, voi kyllä, mutta mitään siellä ei ollut – ammottavat eteiset ja kaikuvat kammiot vain.

En hakenut joulukoristeita häkkivarastosta. En askarrellut joulukortteja. En leiponut pipareita. Sykerryin vain sohvannurkkaan ilta toisensa jälkeen ja vetelin synkkiä viivoja piirustuslehtiööni. Sivut täyttyivät tummista pyörteistä, hirmumyrskyistä, mutta minä tuskin näin niitä. Olin tyhjä, tyhjilläni.

Eräänä iltana tunsin pehmeät mutta määrätietoiset tassunpainallukset reidelläni. Oranssinkirjava pörröpää kurottui puskemaan kättäni, joka piteli lyijykynää. Kynä työntyi hallitsemattomaan syöksyyn keskelle sivua ja jätti jälkeensä heiveröisen viivan.

Jähmetyin. Tunsin lämpimän nenänpään painalluksen kämmensyrjälläni, pitkien viiksien kutittelun ranteellani. Pehmeä karva syleili ihoani, kun kissa hieroi poskeaan kättäni vasten.

Yhtäkkiä sydämeni sykähti. Yhtäkkiä siellä oli jotain muutakin kuin kipua, aivan kuin uutta verta olisi hyökynyt sinne. Hädin tuskin olin muistanut, miltä elävän olennon kosketus tuntui. Se tuntui siltä, että minulla oli jotain merkitystä – etten ollutkaan yksin tyhjiössäni.

Samassa kuohahti syyllisyys siitä, miten olin saattanut unohtaa Sulon. Tietysti olin täyttänyt ruokakuppeja ja siivonnut hiekkalaatikkoa, mutta minä olin unohtanut itse Sulon.

Sulo oli jo vanha. Suurimman osan ajasta se pysytteli omissa oloissaan. Oli hyvin harvinaista, että se osoitti tai haki hellyyttä, mutta siinä se oli, puski kättäni ja kehräsi.

Minä suljin silmäni keinutuolin haamulta, upotin käteni ystäväni turkkiin ja itkin.


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

liljankukka

  • Vieras
Kommenttikampanjasta moikku!

Luin tämän jo joulukalenterista, kun tämän sinne laitoit ja tykkäsin kovasti! Tämä on niin kovin surullinen, että teki lukiessa ihan mieli itkeä :( Hirmuisen surullinen ajatus, että kertojan täytyy olla yksin jouluna, mutta olihan hänellä kuitenkin Sulo-kissa! <3 Kissat ja lemmikit ylipäänsä ovat ihanaa seuraa, eivät tuomitse tai puhu päälle (ollenkaan) :3

Olet kuvaillut kertojan tuskan todella hyvin, niin hyvin, että sattuu itseäkin, kun tätä lukee! Eikä vain henkisesti vaan myös psyykkisesti! Tätä lukiessa tulee vähän väkisinkin sellainen olo, että osaisipa itsekin kirjoittaa tällaista! :) Tykkään siitä, kuinka tässä ei sinänsä ole itse kuvailua, mutta silti kertojan tunteita on kuvailtu tosi hyvin <3

Herää myös kysymys, että miksi? Miksi Joonatan on lähtenyt? Ilmeisesti heillä ei ole mennyt kovin hyvin 'loppuaikoina', joten olisko se sitten ollut sitä "erilleen kasvamista" kenties? Vastauksia olisi aina kiva saada, mutta toisaalta se on mukavaa, kuinka lukiessa herää kysymyksiä ja voi sitten itse päätellä ja miettiä vastauksia!

Kiitos paljon tästä <3

Avaruuspiraatti

  • varattua puraisi
  • ***
  • Viestejä: 2 240
Voi ei, onpa tämä surku :c Onneksi lopussa sentään häämöttää toivonpilkahdus paremmista ajoista! Tämä välittää mahtavasti kertojan tuntemukset lukijalle asti, ja minä ainakin samaistun niihin kovasti, vaikka syyt tuntemusten taustalla ovatkin olleet erit, kuin tässä tarinassa. Tuo on aivan totta, että eläimet tuovat hirveästi lohtua vaikeimpinakin aikoina. Jokin jo siinä, että ympärillä häärii turriainen, tekee olosta heti paremman.

Minullekin heräsi heti aimo kasa mietteitä siitä, mitä kertojan ja Joonatanin menneisyydessä on tapahtunut. Mitkä asiat heidän suhteensa loppumiseen ovat johtaneet? Johonkin toiseen sinun tekstiisi taisin kommentoida siitä, miten hauska on lukea välähdyksiä erilaisten hahmojen elämistä. Tämä kysymysten tulva on sitten näiden välähdysten lukemisen ikävä puoli :D Uteliaan lukijan tiedonnälkää on varmaankin mahdotonta tyydyttää!

Kiitos tästä, tämä oli oikein kaunis ja tunnepitoinen raapale!

"I am as constant as a northern star."
"Constantly in the darkness, where's that at?"

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 821
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Iiks, kommentteja, ihanaa!

Liljis, olen samaa mieltä, kissat ja eläimet ylipäänsä ovat mitä mainiointa seuraa! Niiden seurasta saa niin paljon, lohtuakin ilman ihmisvuorovaikutuksen kommervenkkejä. Olen iloinen siitä, että kertojan tunteet välittyivät! Onhan tällainen yksinäinen joulu aika surullinen skenaario, mutta onneksi kertojalla tosiaan on Sulo-kissa. Syyt Joonatanin lähtöön jätin auki siksi, etten kokenut niiden olevan kovin olennaisia tekstin kannalta, kun keskiössä on kertojan nykytilanne ja yksinäisyys. En sitä ajatellutkaan sen pidemmälle kuin että parilla tosiaan oli vaikeaa loppuaikoina. Kivaa jos avoimissa kysymyksissä on kuitenkin hyvätkin puolensa! Paljon kiitoksia! :-*

Kosmorosmo, ihanaa että kertojan tunteet välittyivät ja että niihin pystyi samaistumaankin! Eivät ne kovin mukavia tunteita tosiaan ole, mutta ihanaa jos pieni toivonpilkahduskin kuitenkin välähti. Olen samaa mieltä, karvaturriainen ympärillä häärimässä parantaa kummasti oloa. ♥ Äää, pahoittelut kysymystulvasta! :D Tuossa liljikselle jo avasinkin, etten kokenut tarkemman taustatarinan palvelevan tätä tekstiä, mutta samaistun kyllä siihen tunteeseen, kun lukijana haluaisi tietää enemmän. Ehkä olisi pitänyt johonkin rakoseen ujuttaa vähän lisätietoa kertojan ja Joonatanin teiden erkanemisesta. Kiitos kovasti sinullekin! :-*


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

FractaAnima

  • Francesca R. Anima
  • ***
  • Viestejä: 4 096
  • Like Molly Weasley, but Slytherin
Hei vain vaihdokkaista. :)

Oivoi, tämäpä on samaan aikaan haikea ja suloinen. On niin riipivää lukea siitä kuinka ison aukon toinen ihminen voi jättää lähtiessään. Kuinka sen tyhjyyden voi nähdä, se kuulostaa niin omituiselta, sillä tyhjä on vain tyhjää, mutta tuossa tilanteessa se ei olekaan. Hienoa kuvailua! Tykkäsin erityisesti sydämen ammottavista eteisistä sekä kaikuvista kammioista. Keinutuolin haamu oli myös hieno, siitä tuli hyvinkin elävä kuva mieleeni.

Ja sitten, vanha Sulo-kissa. Tiedän hyvin, mitä tarkoittaa, kun välillä unohtaa itse kissan, vaikka sen perustarpeista pitäisikin huolta. Vaikka meidänkin kisut aina tunkevat syliin ja ovat siinä, niin ei niitä silti edes aina huomaa, niin kuin oikein toden teolla huomaa, kun on tuo ihmislapsi vipeltelemässä ja viemässä kaiken huomion. :P Onneksi meidän kaksikko pitää itse huolen siitä, että saavat rapsutuksia ja hellyyttä tarpeeksi. :D Ja onneksi niin teki myös Sulo. Sulo oli selkeästi päättänyt, että nyt riitti se seinän tuijotus. Kissaton koti voi toki olla hiukan tyhjä, mutta ei ainakaan m(i)auton. :P

Hehe, kyllä huomaa, että kello alkaa olla jo enemmän kuin normaali nukkumaanmenoaikani, mutta piti sanomani, että pidin tästä tekstistä ja tämän tunnelmasta, ja siitä, että vaikka kertoja itkikin lopussa, niin jotenkin koin, että se oli sellaista helpottavaa itkua, jonka jälkeen saattaa sitten alkaa taas arki helpottaa. Toivottavasti. :)

Kiitos!

- Frac


I'm into Herbology now u_u

Vuorna

  • tahdonalainen
  • ***
  • Viestejä: 932
Iltapäivää ja isot onnittelut Kommenttiarpajaisten voitosta! Pidän erityisesti sun originaaleista, joten niiden joukosta oli helppo lähteä etsimään jotain kivaa. Kissa, joulu, yksinäisyys ja sulkuotsikko houkuttelivat minut tämän pariin, enkä kyllä pettynyt laisinkaan. Sattumalta olen erotekstejä lukenut viime aikoina useampiakin, ja tämä oli oikein kivasti erityyppinen kuin ne viimeisimmät lukemani.

Tyhjyys on vallan mainio tunne kuvailemaan eron jälkeisiä tuntemuksia, ja olit erinomaisesti saanut kertojan fiilikset välitettyä. Tykkäsin kovasti myös siitä, miten tyhjyys tuli esille tavallaan monella eri tasolla – niin kertojan tunteissa kuin sitten kaksion tyhjissä nurkissakin. Tämän tunnelma oli surumielisen haikea, mutta kuitenkin loppujen lopuksi tietyllä tapaa lohduttavakin. Vaikka Joonatanin ja kertojan ero on selkeästi ollut kertojalle musertava, se tuntuu silti oikealta ratkaisulta ja semmoiselta, että siitä voi myös selviytyäkin. Sulo-kissa ilahdutti aivan valtavasti ja minusta tuo huomio siitä, että kertoja oli ikään kuin unohtanut Sulon, oli oikein oivallinen. Ja siis ai että, omissa oloissaan viihtyvä kissaherra tuli kuitenkin lohduttamaan surevaa omistajaansa! Uskomattoman hieno ja hellyyttäväkin lisäys tähän.

Lopun itkuun puhkeaminen tuntui minusta ennen kaikkea katharttiselta, tavallaan käänteenä parempaan päin. Jäi semmoinen fiilis, että Sulon hellyydenosoitus auttoi tönäisemään kertojan ns. paranemisprosessin alkuun. Kokonaisuutena tämä oli erinomainen teksti, raapalemitta sopi tähän mainiosti ja tässä oli valtavan paljon kaikkea hienoa. Pitää selkeästi lukea enemmän tekstejä, joissa seikkailee kissoja, se näyttäisi nimittäin piristävän vaikka kuinka. Kiitos paljon tämän kirjoittamisesta, tämä oli kaikessa haikeudessaan todella kaunis teksti!
i'm planning to build a whole new beautiful life here. one where, in my own small way, i can make the world a better place.

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 723
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Tämä oli tosi herkkä ja puhutteleva tarina yksinäisyydestä. Ja raapalemitasta huolimatta niin ehjä, siinä tuli esiin kaikki tarpeellinen. Tämä teksti loihti tunnelman ja mielikuvan niin vahvasti silmien eteen, että sen ihan eli mukana.

Oli todella suloista, että kisu tuli pelastamaan yksinäisen kertojan tyhjyytensä keskeltä. Vuornan tavoin minäkin koin, että kissan aikaansaama tunnereaktio ja kyyneleet aloittivat toipumisen prosessin ja jäi tunne, että tästä elämä sitten taas jatkuu, kun viimein päästään eteenpäin siitä kaipauksen kierteestä. Ihana haikean kaunis teksti!

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

marieophelia

  • Pajunkissa
  • ***
  • Viestejä: 841
  • 🇺🇦
Onnea Kommenttiarpajaisten voitosta! :) Maininta kissasta päähenkilönä houkutteli minut avaamaan tämän tekstin ja lukiessa ilahduin, että tässä oli tällainen hurt/comfort-rakenne, jossa kissa toi lohtua.<3 Mulla oli itselläni hieman vastaavanlainen tilanne juuri nyt vuodenvaihteessa: oltiin eron partaalla puolisoni kanssa ja olin hyvin onneton, sitten eräällä iltakävelyllä eräs naapurustossa asuva ylpeänoloinen kissa, joka ei ole koskaan osoittanut mitään mielenkiintoa minua kohtaan, halusikin yhtäkkiä olla ystäväni. Ehkä eläimet vaistoavat, kun on oikein surullinen.

Tässä tarinassa on todella hyvin kuvattu päähenkilön tyhjyyden ja onttouden tunnetta. Erityisesti ammottavat eteiset ja kaikuvat kammiot on hieno vertaus. Vaikka itsekin mietin tarinaa lukiessa, miten eroon on mahdettu päätyä, huomasin, ettei teksti tunnelman puolesta oikeastaan kaivannut erityistä taustatarinaa. Luulisin eron aina tuovan mukanaan onttoutta, vaikka se olisikin yhteinen päätös, elämä muuttuu kuitenkin niin rajusti. Koen myös, että jokainen suhde tarvitsee suruajan, jotta siitä pääsee kunnolla yli.

Teksti oli lopulta hyvin lohdullinen, tosiaan hieman katharttinen, kuten Vuorna sanoi. Vaikka asunto ensin tuntui tyhjältä, kolkolta ja melkein kuolleelta, siellä oli kuitenkin yhä elämää ja lohtua.

Kiitokset!

Angelina

  • back to my roots
  • ***
  • Viestejä: 6 494
Siis voe elämä miten samaistuttava teksti tää oli! Mietin alusta asti tätä lukiessani ja ihan loppumetreille asti että "Niinpä!", "Joo, just tolta se tuntuu", "JEP", "MOOD" ja kaikkea muuta yhtä järkevää :D Juurikin tuo, miten huomaa että mitä kaikkea puuttuu. Ne olohuoneen nurkassa olleet maalaustelineet ja keinutuolit, peilikaapissa nököttäneet purnukat jne. Auts.

Lainaus
Tyhjillään oli minun sydämenikin. Siihen sattui, voi kyllä, mutta mitään siellä ei ollut – ammottavat eteiset ja kaikuvat kammiot vain.

Tämäkin, voi että. Kyllä, niin samaistuttavaa. Sulla on kyllä todella upea taito kirjoittaa todella aitoja ja samaistuttavia tekstejä!

Lainaus
Minä suljin silmäni keinutuolin haamulta, upotin käteni ystäväni turkkiin ja itkin.

Been there, done that ♥♥♥ Tää loppu oli kuitenkin onneksi ihana, vaikka päällimmäisenä mieleen jäikin melankolisuus. Eläinystävät on kyllä niin tärkeitä ja yleensä just aina paikalla silloin, kun niitä eniten tarvitsee. Meenpä tästä rapsuttelemaan omaa lattialla kuorsaavaa pöhköäni <3


or perhaps in slytherin,
you'll make your real friends


bannu © Inkku

Linne

  • ***
  • Viestejä: 707
  • Hämmentynyt pesukarhu
Kommenttikampanjasta moi!

Etsiskelin jotain iltaluettavaa ja valitsin tämän siksi että olit merkinnyt tämän itsellesi tärkeäksi tekstiksi. Ajattelin että tässä on varmasti merkityksellinen sanoma ja niin olikin!

Alku tekstissä on hirmuisen surullinen ja kaikki nuo pienet yksityiskohdat kuten keinutuolin haamu vain korostavat sitä. Pimeä synkkä joulukuu sopii tunnelmaan hyvin ja korostaa lohdutonta yksinäisyyttä. Samoin nuo synkät piirustukset luovat kuvan särkyneestä sydämestä.

Mutta sitten Sulo! Pelastus kissan muodossa on hyvin tervetullut ja tekee hyvää sydämelle. Ihana nähdä miten pieni asia kuten kissan hellä ele lohduttaa ja luo valoa tulevaisuuteen.

Kirpeänkaunis teksti, pidin kovasti!
Kaikki perinteet ovat typeriä. Siksi ne ovat perinteitä

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 821
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Voi miten paljon ihania kommentteja, joihin minä mokoma en ole vastannut! Kiitos kaikille ja pahoittelut, korjataanpa tilanne. ♥

Fracta, kivaa että teksti herätti haikeuden ohella myös suloisia tunnelmia! Toisen ihmisen jättämä aukko voi tosiaan olla valtava ja täynnä kaikkea kipeää ja toisesta muistuttavaa, vaikka se olisi sinänsä vain tyhjää. Lopun itku tuntuu minustakin kuitenkin pikemminkin helpottavalta kuin lohduttomalta, ikään kuin sellaiselta paranemisprosessin todelliselta alulta. :)

Tuo huomaamalla huomaaminen on hyvä pointti - joskus on helppo ajautua vain huolehtimaan lemmikin perustarpeista ilman, että todella huomioi sitä ja antaa sille aikaansa. Tunnistettava ilmiö omassakin arjessa, vaikka minulla ei kissoja olekaan, vaan nuo degupalleroiset! Ne eivät toki sillä tavalla ihmisseuraa kaipaa, kun niillä on toisensa, mutta voihan niillekin vaikka minkälaista aktivointia keksiä. Onneksi Sulo tässä tosiaan pitää itse huolen siitä, että läheisyyttä ja huomiota lopulta tulee.

Kiitoksia kovasti! :-*

Vuorna, onpa kivaa että noin moni asia houkutteli tämän tekstin pariin Kommenttiarpajaisten tiimoilta, ja hauskaa että tämä teksti tarjosi vähän toisenlaista näkökulmaa muihin lukemiisi eroteksteihin. :) Ihanaa, että tyypillisesti omissa oloissaan pitäytyvän kissaherran lohdutusyritys oli hellyttävää luettavaa! On siinä kyllä jotain erityistä, kun kissa, joka yleensä ei niin piittaa läheisyydestä, tuleekin hakemaan (ja tarjoamaan) sitä. Lemmikkieläimet ovat joskus ihan ihmeellisen hyviä vaistoamaan ihmisten tunnetiloja.

Kiva kuulla, että tyhjyys ilmeni monella eri tasolla ja sopi kuvaamaan eron jälkeisiä tunnelmia. Täytyy tunnustaa, että "katharttinen" oli minulle ihan uusi termituttavuus, mutta kieltämättä se sopii oivasti kuvastamaan kertojan kokemaan tunnevyöryä, jonka käsittely lopulta toivon mukaan antaa sijaa toipumiselle.

Kiitos kovasti! :-*

Fio, ihana kuulla, että kokonaisuus tuntui raapalemitasta huolimatta ehjältä ja siltä, että se sisälsi kaiken tarpeellisen. Muistan, että tätäkin tekstiä piti jonkin verran karsia ja venkslata, jotta sain sen sopimaan 350 sanaan ja silloiseen joulukalenteriluukkuideaani, joten on helpottavaa, jos teksti ei kärsinyt siitä liiaksi, vaan onnistui välittämään tunnelman ja puhuttelemaan. :)

Kiitos paljon! :-*

marieophelia, kivaa että päähenkilökissa houkutteli lukemaan tämän tekstin Kommenttiarpajaisten tiimoilta! Voi että, kipeänkaunis tuo sinun kokemuksesi vastaavanlaisesta tilanteesta, ja toivon että asiat ovat tällä hetkellä jo paremmin. ♥ Minulle kävi joskus niin, että olin hoitamassa erästä kissaperhettä, jonka emokissa oli aika viileä ja pidättyväinen (nimenomaan sellainen ylpeänoloinen!), mutta kerran kun olin jostain asiasta tosi murheissani ja istuin lattialla itkemässä, se tuli syliini kehräämään. Olen vakuuttunut siitä, että jotkin kissat kyllä tunnistavat herkästi ihmisten tunnetiloja ja ottavat silloin enemmän kontaktia.

Ymmärrän hyvin, että tämä teksti herättää kysymyksiä siitä, mitä tilanteen taustalla oikein on ja miten eroon on päädytty, mutta hyvä jos taustatarinan puuttuminen ei kuitenkaan lopulta häirinnyt. Minäkin uskon, että ainakin pidemmän suhteen päättyminen tuo aina mukanaan jonkinlaista tyhjyyttä ja tarvetta suruajalle ja irti päästämiselle, ja siinä mielessä tässä tekstissä kuvatut tunnelmat voivat sopia monenlaiseen erotarinaan.

Kiitos paljon! :-*

Angie, voi että, ihanaa (ja toisaalta myös kamalaa, koska suhteen päättyminen voi olla tosi kova paikka) kuulla, että teksti herätti samaistumista ja sai eläytymään. Joskus kun olin viittä vaille eroamassa pitkästä suhteesta, koin pahimmaksi juuri sen konkretian, kun yhtäkkiä niin paljon oli vaarassa jäädä puuttumaan omasta arjesta - ei enää toisen tavaroita, ei vaatteita, ei tuoksuja, ei mitään. Kun se näkyy, sitä ei voi unohtaa senkään vertaa kuin mitä ajatusleikeillä ehkä itseään voisi harhauttaa. :-\

Ihanaa että löysit tekstistä kuitenkin myös lohtua, ja ihana asia on tietysti myös oma lattialla kuorsaava pöhkö. ♥

Lämpimät kiitokset kommentista! :-*

Linne, on aina kiva yllätys kun joku löytää mieluista luettavaa ja kommentoitavaa listauksen sydänmerkityistä teksteistä! :) Tämän tekstin olen alun perin sydänmerkittänyt muistaakseni siksi, että ihmisten ja eläinten väliset siteet on minulle tärkeä teema ja eroaiheenkin koen merkitykselliseksi, etenkin kun mukana on myös huojentavia selviytymisen ja ylitse pääsemisen elementtejä. Hurt/comfort on ikuinen lempparini, heh!

Joulukuun pimeys kyllä kieltämättä sopii hyvin yksinäisiin ja synkkiin tunnelmiin. Sellaista joulumelankoliaa! Kivaa kuitenkin, että koit mukana olevan myös lohtua ja valoa.

Kiitos paljon! :-*


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day