Kirjoittaja Aihe: Syksyn tullen | S | Kaapo (& Topias) | raapale  (Luettu 1102 kertaa)

liljankukka

  • Vieras
Kirjoittaja: liljankukka
Ikäraja: S

A/N: Mulla on ollut niin kamalasti jatkiksia työn alla, että teki mieli kirjoittaa jotain yksiosaista. (okei, ketä ees huijaan, tästä on tulossa lisää, mutta ei samaan topaan :D) Tästä piti tulla suloisempaa, mutta se nyt on mitä on.


Syksyn tullen

Ketun nenä haistoi monia asioita; sieniä, sateen, kirpeän syystuulen, viimeiset, jo maahan pudonneet omenat ja tulevan pakkasen. Punertavan oranssi turkki oli märkä yöllisestä kosteudesta ja pörröinen häntä heilui ketun juostessa niityn poikki. Päässä pyöri eilinen keskustelu, teki mieli vikistä, heittäytyä keskelle niittyä ja ulvoa kuin susi konsanaan.

”Ei meistä taida olla tähän.”

Ja paskat, kettu ajatteli. Vielä hän näyttäisi Valtterille, että hän ei ollut kenenkään leikkikalu. Kettu pysähtyi aukiolle, nuuhkaisi kirpeää ilmaa vielä kerran ja muuntautui sitten. Ketun paikalla istui nyt punahiuksinen poika, jonka silmissä kiilsi kyyneleitä.

”En mä jaksa tällaista Kaapo!”

Valtterin sanat kaikuivat pojan päässä, kun tämä siisti märkää nurmikkoa pois vaatteiltaan. Eriväriset lehdet leijailivat puista maahan, tuuli puhalsi kylmästi, saaden vilunväreet kulkemaan pitkin Kaapon selkää.

Kaapon sisällä kettu heräsi, joku oli lähistöllä eikä se joku ollut ihminen, ainakaan sillä hetkellä. Nopeasti hän nousi seisomaan ja katseli ympärilleen. Aukion toisella laidalla seisoi tummanruskea kettu. Tämä oli isompi kuin Kaapo kettumuodossaan ja siten myös varmasti vanhempi.

”Kuka sinä olet?” Kaapo kysyi, hän vihasi sitä, kuinka hänen äänensä tärisi.

Kettu kallisti päätään ja astui hieman lähemmäs Kaapoa. Sitten se muuttui. Poika oli ainakin kymmenen senttiä pidempi kuin hän, tällä oli tummanruskeat hiukset ja sinertävät silmät. Virnistäen hän astui vielä hieman lähemmäksi Kaapoa.

”Topias. Entä sinä?” Poika, Topias, kysyi. Kaapon sydän pomppasi kurkkuun, toisen ääni oli matala ja hieman karhea, seksikäs jopa.

”Kaapo”, Kaapo kuiskasi, hänen ujoutensa tuli esille aina väärässä kohtaa, mutta minkä sille voi.

”Kaapo”, Topias sanoi, nuolaisten huuliaan. ”söpö. Sopii sinulle.”

Ja Kaapon sydän oli taas kurkussa. Topiaksen tilalla oli jälleen kettu, joka heilautti häntäänsä ja katsoi häntä odottavasti. Nopeasti Kaapo muuntautui ja pian aukiolla temmelsi kaksi kettua, tummanruskea ja punertava.

”Ei susta kukaan tykkää!”

Kaaposta tuntui kuin Topias olisi todiste siitä, että Valtteri oli ollut väärässä. Ja ehkä se olikin, tai niin Kaapo salaa toivoi.
« Viimeksi muokattu: 04.10.2018 22:50:31 kirjoittanut liljankukka »

Isfet

  • Kaamoskirjuri
  • ***
  • Viestejä: 1 396
  • kuppi teetä kaipaukseen
Vs: Syksyn tullen | S | Kaapo (& Topias) | raapale
« Vastaus #1 : 05.10.2018 06:32:16 »
Tervehdys Etsi otsikko ja kommentoi -haasteesta! Aihesanana tosiaan tällä viikolla syksy, ja voi miten iloinen olin napatessani tämän heti tuoreeltaan! Pitää kommentoida nyt puhelimella, ja linkata myöhemmin  :D

Muodonmuuttajat on tietysti kivoja, ja olet kirjoittanut hyvin ketun aisteista ja vikinäkin mainittiin! <3 Kuitenkin parasta oli syksyinen kuvailu, tosi nättiä maatuvine omenoineen kaikkineen!

Kaapo vaikuttaa tosi sympaattiselta hahmolta, mielelläni lukisin hänestä (ja Topiaksesta) lisää ;)

Kiitos tästä somasta palasesta!
ja mä uskon ihmeisiin
tai ainaki sanon niin
olihan joskus tääl
lentävii dinosauruksii

Dokumentti

  • ***
  • Viestejä: 1 324
Vs: Syksyn tullen | S | Kaapo (& Topias) | raapale
« Vastaus #2 : 08.10.2018 10:00:54 »
Mä löysin tämänkin Etsi otsikko ja kommentoi - haasteen kautta.

Oon lukenut tosi vähän muodonmuuttajista originaali muodossa, mutta onhan nämä söpöjä!
Komppaan Isfettiä ketun aisteista, olit onnistunut kuvailemaan ne tosi hyvin.

Riita on mun mielestä aina kiva teema, vaikka eihän se kivaa ole. Mut tykkään siitä kuinka erilaisia ihmiset on riidan hetkellä ja sen jälkimainingeissa, kaikki kun reagoivat eri tavoin. Kuten Kaapo tässä, mäkin saatan olla tuollainen joka miettii toisen sanomisia ja vähän katkeroituu jopa niistä. Vaikka vihaisena sanotut asiat pitäisi osata käsitellä hieman eri tavoin.

Tää oli oikein mukavaa luettavaa!<3
Ava&banner @Waulish
Spend life with the people who make you happy,
not the people who you have to impress.