Kirjoittaja Aihe: Kyllä Lajitteluhattu tietää | S | Neville/Luna  (Luettu 9053 kertaa)

Ansa

  • runostaja
  • ***
  • Viestejä: 2 878
  • rakastettu
Vs: Kyllä Lajitteluhattu tietää | S | Neville/Luna
« Vastaus #20 : 22.12.2020 15:25:17 »
Kommenttiarpajaisista hei!

Voi luoja tämä on söpö! Luna/Neville oli minulle suuri yllätys Kuoleman varjeluksissa, siis leffassa, kun se ei ole canonia, ja aina jotenkin ihmettelin että mites se nyt noin. Mutta tämän luettuani en haluaisi Nevilleä enää muille kuin Lunalle. Kumpikin tosi IC ja Nevillen tuntemukset siitä, että vain Harry ja Hermione Rohkelikoista hyväksyvät hänet herkisti mieltäni. Voi pientä. <3

Hykertelin sille, miten Luna piti Nevilleä jo poikaystävänään, vaikka toinen sai juuri ja juuri kysyttyä toista ulos. :,D Lunassa on pakko olla jotakin näkijää.

Kiitos tästä söpöstä tekstistä. <3

-Ansa


kirjoittelen runoja ja tunnelmoin

niiina

  • Ylikuolonsyöjä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 5 598
  • Malfoysexual
Vs: Kyllä Lajitteluhattu tietää | S | Neville/Luna
« Vastaus #21 : 22.12.2020 19:30:10 »
Kommenttiarpajaisista hei o/

Onnea voitosta! Selasin sinun listausta ja mietin, että olen ehkä enemmän lukenut sinulta juuri tuota Marvel osuutta, että olisi kiva lukea välillä jotain muutakin ja kurkata vähän, mitä kivaa olet saanut aikaan.

Tämä oli tosi suloinen. Ensinnäkin musta tässä oli jo tuo lähtökohta tosi kiva, että miksi ylipäätään Neville ikinä päätyi Rohkelikkoon. Se ei tosiaan välttämättä olisi varsinkaan silloin ensimmäisenä vuotena ollut se, mihin itsekään olisin pojan ajatellut, vaikka hän saikin loppuvuodesta siitä kiitosta, että uskalsi uhmata ystäviään - mikä sekin oli rohkeutta. Tässä kuitenkin käytiin hyvinkin läpi sitä, että rohkeus ei välttämättä ole aina pelkästään tietynlaista vaan sitä löytyy eri ulottuvuuksista. Parhaiten tosiaan tuo otsikko varmasti kuvaa tätä tekstiä, että lajitteluhattu tiesi jo paljon ennen Neville-parkaa, että kyllä hän tosiaan on Rohkelikko. Nevillen kasvutarina on kuitenkin aivan mieletön.

Musta tässä oli myös tosi suloista Luna/Neville asetelma. Jotenkin ne kaksi vaan sopii toisilleen. Tässä oli paljon ihania kohtia, kuten juuri tuo ettei Neville ehkä tuntenut koskaan omaavansa sellaista parasta ystävää ja Lunasta viimein tuli sellainen! Muutenkin oli tosi Lunamaista, että hän oletti heidän olevan jo parisuhteessa, Luna on aina ollut hyvin suoraviivainen ja se on varmasti sopiva tapa toimia juuri Nevillen kanssa, joka varmasti vielä kärsii useinkin pienistä epävarmuuksista, että on hyvä kun toinen on jo varma asioista ja tietää. :D

Olit kirjoittanut tämän tosi kivasti ja pidin lukemastani kovin! Ehkä tässä tuli susta hieman uusi puoli myös kun tekstiä oli selkeästi enemmän kuin aikaisemmat tekstit mitä olen sinulta lukenut ja vaikka olen sua kehunut siitä, että saat tosi lyhyeenkin/ytimekkääseen tekstiin mukavasti tunnetta niin oli sitä tässäkin ja pidin myös tästä tavastakin! Sulla on tosi tunnistettava tyyli kirjoittaa.

Iso kiitos tästä somasta tekstistä. <3

niiina
Dramione

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 614
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Kyllä Lajitteluhattu tietää | S | Neville/Luna
« Vastaus #22 : 27.12.2020 14:01:31 »
Voi Neville </3 Hän ei todellakaan ole mikään perinteinen rohkelikko, mutta se ei hänen paikkaansa tuvassaan vähennä sitten niin yhtään (vaikka itse sitä epäileekin, ja moni muukin sen valitettavasti kyseenalaistaa :<). Tämän alkua lukiessa mulle tuli vähän surku hänen puolestaan, eniten siksi, että hän kaipaa itselleen jotakuta hyvää ja läheistä ystävää, kun meinaa porukoissa kuitenkin jäädä ulkopuolelle. Sitä ei kauhean usein tule ajateltuakaan, mutta totta, Nevillellä ei kirjoissakaan tunnu olevan oikein ketään. Niinhän se monien kohdalla kyllä on, ja itsellenikin yksinäisyys on monessa suhteessakin turhan tuttua, mutta pistää se kyllä miettimään, miten Neville on canonissakin asiaan suhtautunut.

Onneksi Nevillelläkin on elämässään myös sitä valoa. Sen kyllä huomasi kirjoissakin, miten tärkeä Albuksen kaarti Nevillelle oli! Hänen rohkelikkoluontonsa tuli vähän paremmin esiin. Somaa myös tuo hänen ja Lunan ystävystyminen (ja rakastuminenkin). Mulle ei ole siitä parituksesta muodostunut sen kummempaa mielipidettä (ne pienet viittaukset siihen leffoissa kyllä tulivat ihan puskista ja hämmensivät mua :D), mutta tässä tykkäsin siitä, että heidän suhteensa oli laitettu syntymään ystävyyden kautta. Mä oon ihan heikkona friends to lovers tropeen, ja se puree tässäkin. Ihana myös tuo Lunan "sinä pidät minusta, ja minä pidän sinusta, niin kyllähän sinä olet poikaystäväni" -päättely :D Sopii Lunalle hyvin. Muutenkin hän oli tässä kivasti oma tunnistettava itsensä. Vilkaisin noita aiempia viestejä ja olit sanonut jotain, että Lunan kirjoittaminen oli haastavaa, mutta hyvin olet kyllä onnistunut!

Lainaus
(tai oikeastaan hän vastasi “miksen minä haluaisi naimisiin poikaystäväni kanssa?”)
:D

Tää oli kyllä söötti teksti (hyvin sulta hetti sujuu! ;D), ja hyvä että Nevillekin sai lopulta täyden vahvistuksen siitä, että hän on kuin onkin rohkelikko. Lajitteluhattu todellakin tietää!
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Angelina

  • back to my roots
  • ***
  • Viestejä: 6 501
Vs: Kyllä Lajitteluhattu tietää | S | Neville/Luna
« Vastaus #23 : 29.12.2020 19:08:27 »
Ansa - Jooo, Neville/Luna tuli itsellekin ihan puskista, mutta muistan sillon ajatelleeni että heeetkinen, tässähän vois ollakin jotain ;D Hettiparitukset jää itsellä hyvin vähäiselle huomiolle, mutta tää oli yllättävän toimiva! Luna ei oo silleen koskaan kuulunut mitenkään omiin suosikkeihini, kun taas Neville on musta tosi mielenkiintonen ja hieno hahmo, joten tosi kiva kuulla että molemmat olivat sun mielestä IC! Kiitos hirveesti kivasta kommentista <3

niiina - Hah no joo, ennen Marvelia mun kirjottaminen oli aika vähäistä ja nyt en sitten käytännössä muuta kirjoitakaan... :'D Kiva kuitenkin, että löysit tämän! Ja joo, kuten tuossa Ansalle kirjoitin, niin Neville on musta tosi mahtava hahmo ja juurikin tuo kasvutarina on ihan omaa luokkaansa :D Mäkin näen tuon, että Luna tasapainottaa hyvin Nevillen edelleen esiintyvää epävarmuutta ja se tekeekin näistä kivan parin. Apua, oon aina ajatellu ettei mun teksteissä oo mitään tunnistettavaa tai sellasta joka tekis niistä jotenkin selkeesti 'mun' tekstejä, joten otan ihan todella valtavana kehuna sen, että mulla on susta tunnistettava tyyli ;__; Kiitos paljon ihanasta kommentista ♥

Larjus - Mun mielestä oli jotenkin ihan kauheeta miettiä, että Rohkelikossa kaikilla muilla oli joku ja sitten Neville jäi sitten yksinäisenä taustalle :< Harry & Ron ja Dean & Seamus oli kuitenkin sellaset selkeet parivaljakot tolla vuosikurssilla poikien puolelta ja vaikka Hermione oli tytöistä 'yksin', niin sillä oli kuitenkin Harry ja Ron. Yhyy, taas tuli paha mieli :'D Ja joo, Albuksen kaarti oli kyllä Nevillelle varmasti iso juttu ♥ Hahmoina nää on molemmat sellaisia, että musta niille sopii hyvin juurikin tällänen friends to lovers -asetelma, vaikka yleensä ite oon enemmän enemies to loversin kannalla ;D Hienoa kuulla, että sun mielestä Luna oli onnistunut! Se on mulle aina tärkeetä, että hahmoissa on jotain tunnistettavaa ja ettei ne olisi ihan OOC. Kiitos kommentista <3


or perhaps in slytherin,
you'll make your real friends


bannu © Inkku

Meldis

  • puuskupurilainen
  • ***
  • Viestejä: 2 514
Vs: Kyllä Lajitteluhattu tietää | S | Neville/Luna
« Vastaus #24 : 13.10.2021 11:55:53 »
Nevillestä on aina kiva lukea päähenkilönä, liian harvoin tulee itsekin luettua hänestä tekstejä. Tämä oli tosi ihana vilkaisu Nevillen elämään ja pohdintoihin siitä, miksi ihmeessä hän päätyikään Rohkelikkoon. Iski todella syvälle huomio, että hänellä ei pitkään aikaan oikein ollut yhtä sydänystävää, hän on vain ollut muille kaveri, hyvänpäiväntuttu. Itselle kun tuo tunne on todella tuttu ja ehkä eniten sen takia olen aina tuntenut hengenheimolaisuutta Nevilleen, tosi ihanaa, että otit esille asian. Ihanaa myös, miten Neville ei erityisesti masentunut asiasta vaan jaksoi toivoa, että kyllä hän vielä saa läheisen ystävän.

Pitää myöntää, että en ole ollut suuri Neville/Luna-shipperi, mielestäni Luna ja Neville ovat ihastuttavia yhdessä ystävinä, se on minulle aina ollut mieluisampaa kuin parisuhde. Mutta tykkäsin siitä huolimatta, miten kivasti olit kuvannut tässä heidän suhdettaan, miten mutkaton se on ja miten Neville sen kautta löysi itsestään uudenlaisia paikkoja olla rohkea. Minulle Lunan kommentti siitä, että hän jo oletti Nevillen olevan hänen poikaystävänsä kuulosti omaan korvaan hieman itseriittoiselta, tuollaisen suhteen statuksen pitäisi olla kyllä molemmille selvää, eikä Lunan kuuluisi päättää sitä itse. :D Mutta olihan se toisaalta hyvin lunamaista olla niin kursailematon suhteissaan kaikkiin läheisiinsä. ;D

Ihanaa, että teit Nevillestä Rohkelikon tuvanjohtajan! Se on todella arvo, jonka hän ansaitsisi. ^^ En muistaakseni ole nähnyt missään tietoa, että näin asia olisi canonissa, mutta se on todella helppoa kuvitella. Tykkäsin myös, miten lopulta Nevillelle hänen elämänsä rohkein hetki oli tyttärensä syntymä ja siitä selviytyminen, eikä suinkaan kaikki sodassa tehdyt asiat. Se todella oli hyvin nevillemäistä. ^^ Kiitos paljon tästä tekstistä, oli ilo lukea vähän erilaisesta näkökulmasta hahmosta, joka ansaitsee paljon rakkautta. :)
Hine on ylde, eft gewunigen wilgesiþas, þonne wig cume.

˚*・༓☾ Tóspringe!☽༓・*˚

Angelina

  • back to my roots
  • ***
  • Viestejä: 6 501
Vs: Kyllä Lajitteluhattu tietää | S | Neville/Luna
« Vastaus #25 : 21.10.2021 15:44:45 »
Meldis: Joo, mua on siis aiemminkin harmittanut se, että Neville tuntui olevan Rohkelikossa se, joka jäi tavallaan ylimääräiseksi - hän oli kyllä mukana, mutta muut hahmot olivat keskenään läheisempiä. Tunne on myös tullut itselle aika ajoin tutuksi, eikä se todellakaan ole mukavaa. Neville on kuitenkin sinnikäs ♥ Mä en itsekään erityisemmin oo shipannut Nevilleä ja Lunaa keskenään, mutta musta ne on kuitenkin jotenkin suloinen ja toimivakin pari! Hahha, Luna saattoi kieltämättä kuulostaa hieman itseriittoiselta, mutta yritin ehkä enemmänkin hakea sitä että ajatus heidän seurustelemisestaan oli Lunalle jo itsestäänselvyys, kun taas Neville epävarmaili että haluaako Luna nyt todella olla hänen kanssaan :3 Ja siis Neville todellakin sopisi Rohkelikon tuvanjohtajaksi! Mä oon itse aika hyvin jo siirtynyt Pottereista pois (ainakin väliaikaisesti), mutta ihanaa silti että joku näitä tekstejä vielä lukee :3 Kiitos paljon kommentista, Neville todellakin ansaitsee rakkautta <3


or perhaps in slytherin,
you'll make your real friends


bannu © Inkku

Altais

  • ***
  • Viestejä: 1 359
Vs: Kyllä Lajitteluhattu tietää | S | Neville/Luna
« Vastaus #26 : 09.08.2022 21:31:13 »
Onnea kommenttiarpajaisten voitosta!  :) Tartuin juuri tähän ficiin, koska Neville. Olen aina tykännyt Nevillestä, mutta yllättävän vähän tulee hänestä luettua, ja siksi tekikin nyt mieli lukea jotain, jossa juuri hän on päähenkilönä. Luna on myös ihana, ja tyttöhahmoista ihan lemppareitani Pottereissa. Lunan ja Nevillen kuvitteleminen yhdessä on myös kivaa, jännä kun leffoissa he olivat juttu ja kirjoissa eivät, mutta itse tykkäsin ehkä enemmän siitä, että olivat. Kai se nyt on jotenkin niin ihana ajatus, että kaksi toisten kieroon katsomaa ja päähän potkimaa olisikin yhdessä, mutta tietty niin, että siinä kohtaa muilla onkin syytä katsoa heitä jopa vähän ylöspäin. Niin sen pitääkin mennä, koska ihania nämä ovat molemmat, eikä fluffy ja pehmoisen pörröiset loput minua haittaa missään nimessä, vaan rakastan niitä hiukan liiankin kanssa.  :)


Nevillellä oli kavereita ja hyvänpäiväntuttuja, mutta ei varsinaisesti parasta ystävää, mikä häntä aika-ajoin harmitti. Lähes kaikilla muilla oli se läheisin ystävä, mutta hän oli jäänyt ylimääräiseksi. Eikä hänestä kyllä tuntunutkaan, että kukaan olisi täysin ymmärtänyt häntä. Hän kuitenkin jaksoi uskoa (ja toivoa), että hänkin löytäisi itselleen parhaan ystävän.
Niinpä, voi Neville. En ollut oikein miettinytkään tältä kannalta, mutta niinhän se tietysti oli, ettei Nevillellä ollut kouluaikoina oikein parasta kaveria, ja yritinkin nyt oikein miettiä, kenen kanssa mahtoi liikkua ja tehdä asioita. Tässä oli suloista, miten hän sitten löysi todellisen ystävän Lunasta, vaikka Hermione ja Harrykin olivat aina olleet mukavia, niin vasta Luna osasi todella tajuta häntä.  :)

Lainaus
Jos hänen pitäisi arvioida mikä Albuksen kaartin tapaamisissa oli parasta, hän sanoisi että toiseksi parasta oli ehdottomasti se, kun Harry Potter katsoi häntä aidosti ylpeänä sillä hetkellä, kun hän teki täydellisen aseistariisuntaloitsun. Kaikista parasta oli kuitenkin se, että Albuksen kaartissa hän tutustui kunnolla Luna Lovekivaan, josta tuli hänen ensimmäinen läheinen ystävänsä.
Albuksen kaartiin liittymisellä oli varmaan tosiaan ihan käänteentekevä vaikutus Nevillen elämään, ja todella mieltä lämmittävä ajatus, että se olisi ollut kaikkein eniten siksi, että Lunakin oli siellä. Tuo hetki on itsellekin jäänyt kyllä leffaversiosta mieleen, kun Neville onnistuu ekan kerran aseistariisuntaloitsussa. Ihan mahtavaa, kun hän alkaa onnistua ja pärjätä, eikä olekaan tuomittu olemaan ikuinen reppana.

Lainaus
“Narsissit ehkä houkuttelivat niitä”, Luna jatkoi hymyillen. “Ovatko ne sinulla houkuttimena?”

Neville huomasi heräävänsä transsistaan ja pudisti päätään punastuen.

“Minäkyllätoinnesinulle”, hän sopersi ja ojensi kimpun Lunalle. Samaan hengenvetoon hän jatkoi (vaikka tunsi pyörtyvänsä pian hapenpuutteeseen), “minäajattelinettähaluaisitkosinälähteäminunkanssaniulos?”
Voi miten Neville oli tässä suloisen ujo ja samalla rohkea voittaessaan kuitenkin ujostelunsa, mutta Lunan vastaus oli yhtä lailla ihan parhautta.  :) Juuri noin se olisi voinut sanoa, ja tuo Lunan asu oli myös ihan mainio, voi vaan kuvitella, että yrttitietoa rakastava Neville on vaikuttunut, kun toinen on ihan mullassa. Suloinen ajatus myös, että Luna ja Neville menivät naimisiin ja saivat perheen, toivottavasti Tylypahkan opettajillakin on tuolloin jo mahdollisuus asua ja elää sillä tavalla, että niillä on myös yksityisyyttä ja mahdollisuus mukavaan perheasuntoon. Sitä kun aina hiukan miettii tuota, miten ne koulun aikuiset ovat ratkaisseet nuo jutut (vai ovatko ylipäätään).  ;D

Kiitos, olipa kerrassaan suloisen pehmoinen lukukokemus, oikea hyvän mielen ficci niin kuin joku toinenkin tuolla jo sanoi!  :)

Angelina

  • back to my roots
  • ***
  • Viestejä: 6 501
Vs: Kyllä Lajitteluhattu tietää | S | Neville/Luna
« Vastaus #27 : 04.09.2022 19:12:24 »
Altais: Siis mäkin ehdottomasti tykkäsin enemmän siitä, kun Neville ja Luna kuvattiin leffoissa parina :D Se kävi jotenkin ihanasti järkeen! Mä en myöskään juurikaan lue Nevillestä tai Lunasta, joten heistä kirjoittaminen oli hauskaa vaihtelua - ja molemmat ehdottomasti ansaitsevat pehmoisia hetkiä <3 Nevillen kasvutarina varsinkin läpi kouluvuosien on jotenkin niin huikea! Kiitos kommentista, jos tästä jäi suloinen ja pehmoinen fiilis niin tavoite on täytetty ;D


or perhaps in slytherin,
you'll make your real friends


bannu © Inkku