Kirjoittaja Aihe: Aurinko ja Kuu | S, raapale  (Luettu 1316 kertaa)

Uhkarohkea

  • piilossa
  • ***
  • Viestejä: 141
  • unelmoija
Aurinko ja Kuu | S, raapale
« : 13.08.2018 18:01:57 »
Nimi: Aurinko ja Kuu
Kirjoittaja: Uhkarohkea
Genre: draama
Ikäraja: S


Aurinko ja Kuu
200 sanaa


Kuu haroi tummanruskeita, lähes mustia hiuksiaan eteisessä. Sen kengännauhat olivat auenneet matkalla, eikä se solminut niitä ulkona. En uskaltanut katsoa silmiin, häpesin sitä kuinka onnelliseksi olin tuntenut itseni herättyäni Kuun halauksessa.

”Sun äitihän tulee vasta maanantaina kotiin?” Kuu kysyi, hymyili hieman.

”Joo, jos se ei muuta mieltään kesken viikon”, naurahdin hermostuneesti ja toivoin että Kuu ei nähnyt mun lävitse. Se nyökkäsi ja kumartui riisumaan kenkänsä. Purin huultani, Kuu oli kaunis tänäkin iltana. Olin ajatellut Kuun olevan kaunis paljon kauemmin kuin sopivaa, niin monta hukkaan heitettyä kuukautta. Ei se kuitenkaan musta pitänyt.

Kuu alkoi rupatella jostain jokapäiväisestä, vastailin lähinnä erilaisin äännähdyksin. Siniharmaita silmiä oli niin mukavaa vilkuilla. Ja katsella sen onnea. Harhauduin ajatuksiini, ihmettelemään Kuuta.

”Aurinko”, se kutsui mun nimeä ja säpsähdin. Kuu katsoi syvälle silmiin. ”Kai mä saan nukkua tänäänkin sun vieressä?”

Nyökkäsin hiljaa. Ajatus Kuusta mun sängyssä sai hymyilemään ääneenkin. Se naurahti takaisin, vaikkei tiennyt mille olin naurahtanut ja mitä mietin. Liikahdin huoneeni suuntaan, Kuu ymmärsi vihjeen.

Se istui sängyllä mun vieressä, heilutteli jalkojaan. Riisuin paitani kuumuudessa ja tuntui kuin Kuu olisi vilkaissut mua, mutta se oli varmasti kuvitelmaa. Helppo hävitä ajatuksiin. Hukkasin ne, kun tajusin päätyneeni Kuun syliin, kasvot sitä päin. Jotenkin vaistomaisesti halasin Kuuta.

”Mä pidän susta.”
[16:38] <@Odo> Uhis hanki samantien koko kerä punasta lankaa ja vedä se sellaseen solmuun et lopulta tajuat sen olevan yliarvostettua!



lasken päiviä järkevään hetkeen

Lyra

  • ***
  • Viestejä: 1 984
Vs: Aurinko ja Kuu | S, raapale
« Vastaus #1 : 25.03.2020 10:01:03 »
Heissan ja terveisiä kommenttikampanjasta. Valitsin tämän tekstin koska Aurinko ja Kuu ovat ehkä söpöimmät nimet ikinä millekkään. Tiedän, että tässä tekstissä nämä tyypit ovat vähän vanhempia, mutta olisi ihanaa lukea polven korkuisista Auringosta ja Kuusta ja siitä millaisia he lapsina olivat ja mitä tekivät.

Auringon hermostuneisuus Kuun seurassa tulee tässä mukavasti ilmi. Ja se, että Aurinko huomaa tuollaisia pieniä yksityiskohtia Kuusta oli kiva lisä. Oli jotenkin todella onnistuneesti saanut kuvailtua ihastumista ja niitä pieniä iloja, mitä silloin on. Pidin kohdasta, jossa Aurinko vastailee Kuulle vain äännähdyksin, koska on niin keskittynyt sen silmiin:D

Ja onhan ne aivan ihania keskenään. Kuu kun tahtoo nukkua taas Auringon sängyssä ja kun se niin hymyilyttää Aurinkoa. Tykkäsin kovasti näistä tällaisista pienistä yksityiskohdista. Ja siitä kun vaikka tässä selvästi on jotain jo menossa, niin Aurinko saa sanottua tunteensa suoraan.

Kuten jo mainitsin, näistä kahdesta olisi mukava lukea lisää ja huomasinkin kun sun listausta selailin, että siellä muutama pätkä näistä onkin. Pidin nimistä, pidin näiden kemiasta. Kokonaisuudessaan varsin loistava teksti. Kiitos tästä lukukokemuksesta!