Kirjoittaja Aihe: Auringonkukkia | S | kuuden virkkeen novelli  (Luettu 1395 kertaa)

Avaruuspiraatti

  • varattua puraisi
  • ***
  • Viestejä: 2 240
Auringonkukkia | S | kuuden virkkeen novelli
« : 17.03.2020 21:27:21 »
Nimi: Auringonkukkia
Kirjoittaja: Avaruuspiraatti
Ikäraja: S
Tyylilaji: scifi, dystopia/utopia

A/N: Minulla ei ollut mitään aavistusta, mitä kirjoittaisin aiheella dystopia/utopia. Koska en keksinyt mitään kunnolliseen novelliin, päätin kokeilla Seitsemän virkkeen novellin kirjoittamista. No, tästä tuli lopulta vain 6-virkkeinen, koska en keksinyt kivaa seitsemättä :D Tämä oli ihan hauska kokeilu, vaikkakin seitsemän virkkeen novellin kirjoittaminen osoittautui yllättäväksi haasteeksi, vaikka kuvittelin sen tällaiselle paljon raapaleita raapustelevalle olevan helppo. Tämä on vain 62 sanaa pitkä (ja varmaan jo tätä alkutietohöpinää lyhyempi), mutten tiedä, kutsuisinko tätä siltikään ficletiksi (ja sydämeni itkee, koska en saa tätä raapalehtisiin) :D Kiitos Aurinkolapsi, hiddenben, jossujb, Lyra, Rosmariini ja Thelina kannustavista kommenteistanne kirjoituspiirissä!





AURINGONKUKKIA


Lasitornin katolla kasvaa auringonkukkia. Ne kurottavat kohti taivasta, kuten tekee myös Käpyn multainen ja pieni käsi.

"Minä haluaisin olla yksi niistä", Käpy sanoo hiljaa.

"Sinä et koskaan kasva yhtä korkealle", Maaemon ääni vastaa hänelle kaikkialta ja ei mistään.

Käpy yskii verta pieneen nyrkkiinsä: keuhkorakkulat ovat täynnä vihreitä ituja.

Hän kasvaa itseään korkeammalle, eikä Kasvien vallankumous tunnu lopulliselta, kun hän kääntää kasvonsa aurinkoon.



"I am as constant as a northern star."
"Constantly in the darkness, where's that at?"

Kaarne

  • Unenkutoja
  • ***
  • Viestejä: 9 356
  • Lunnikuningatar
Vs: Auringonkukkia | S | kuuden virkkeen novelli
« Vastaus #1 : 20.03.2020 14:33:05 »
Itse haluaisin olla käpy. (Aateltiin, että meidän häissä yksi ohjelmanumero ois vaan kerätä käpyjä lattialta. Siis vieraat keräis, ei me.  8) ) //edit. Ja siis mun ja mun puolison, ei sun ja mun. Koska ei tietääkseni olla menossa naimisiin. :(

Käpy on kovis! Oon iloinen, että siitä tulee kasveja valtavampi, ja vallankumoukset on aina mielenkiintoinen asia. Musta olit saanut näin lyhyeen tekstiin mahtumaan tosi hienon ja monisyisen tunnelman, joten tätä oli ilo lukea. Vei ihan toiseen maailmaan sellaiseksi välähtäväksi silmänräpäykseksi, tsaijaijai.

Piraatti-laatu! *chef's kiss*


someone i loved once gave me a box of darkness.
it took me years to understand that this, too, was a gift.

Avaruuspiraatti

  • varattua puraisi
  • ***
  • Viestejä: 2 240
Vs: Auringonkukkia | S | kuuden virkkeen novelli
« Vastaus #2 : 22.03.2020 16:07:23 »
Öö siis anteeks, mutta eikö me ollakaan menossa naimisiin? Auts, vähän kirpaisee tämä julkinen ero :'(

Lyhyet tekstit on kyllä hankalia, mutta kiva kuulla, että pikakatsaus tähän maailmaan mahdutti silti myös tunteita, joihin tarttua! Kiitos Vehka kommentista <3

"I am as constant as a northern star."
"Constantly in the darkness, where's that at?"

kaaos

  • huitulapää
  • ***
  • Viestejä: 1 090
Vs: Auringonkukkia | S | kuuden virkkeen novelli
« Vastaus #3 : 24.03.2020 13:38:31 »
Hei tää oli hieno! Hauska idea myös tämmönen miniskidi novelli. Tarinaa ja maailmaa sait tiivistettyä uskomattoman paljon ilman, että tuntui lainkaan tiivistetyltä tai ahtaalta. Vautsi!

Oli kiva lukuhetki, kiitiii :3
words make worlds

tuorein jatkis: Hämäränsäteet, K15, H/D

ava: sokerisiipi, bannu: Ingrid

Avaruuspiraatti

  • varattua puraisi
  • ***
  • Viestejä: 2 240
Vs: Auringonkukkia | S | kuuden virkkeen novelli
« Vastaus #4 : 24.03.2020 13:44:11 »
Kiitos kaaos kommentista ♥

"I am as constant as a northern star."
"Constantly in the darkness, where's that at?"