Kirjoittaja Aihe: Oikein (S, RW/SF)  (Luettu 2341 kertaa)

Hopeaprinssi

  • Vieras
Oikein (S, RW/SF)
« : 03.05.2008 11:23:30 »
Title: Oikein
Author: Hopeaprinssi
Beta: -
Raiting: S (jos sitäkään)
Genre: Fluff, romance
Pairing: Ron/Seamus
Warnings: Slash
Disclaimer: Hahmot ja maailma kuuluvat Rowlingille.
Summary: Onko oikein tehdä mikä on muiden mielestä oikein, vai mikä tuntuu itsestä oikealta?
A/N: Tässä tämä nyt sitten on, ihkaensimmäinen ficci jonka julkaisen koskaan ikinä missään. Olen tähän ihan suhteellisen tyytyväinen, vaikka jotkut kohdat vammaavatkin, ja vaikken vieläkään tiedä kirjoitetaanko se Seamusin, vai Seamuksen  :-[. Itse olen suosinut ensimmäistä, mutta jos (ja todennäköisesti kun) olen väärässä, mainitkaa toki siitä niin korjaan virheet. Kommenttia, varsinkin sitä negatiivista ja rakentavaa ottaisin ilomielin tästä tekstinpätkästä vastaan.
Sataseen tämä menee sanalle 038. Tunto (99 to go, yey!)

Oikein
Ronin hengitys kulki raskaana, kun hän saavutti tumman vedenrajan ensimmäisenä. Hän kääntyi vilkaisemaan taakseen, ja virnisti perässään tulevalle Seamusille. Lyhyempi poika pysähtyi aivan Ronin viereen, katsahti toisen pojan sinisiin silmiin nopeasti, ja kääntyi sitten katsomaan järveä, joka kylpi loppusyksyn kauniissa, mutta viileässä auringonvalossa.

Hyytävä viima puhalsi järveltä, ja se kylmetti poikien punaisia poskia, hengitysten tasaantuessa hiljalleen. Aurinko oli maalannut taivaan punaisen ja sinisen kaikilla sävyillä, jotka tummuivat sitä mukaa kun aurinko painui hiljalleen mailleen. Viimeiset valonsäteet häikäisivät poikien silmiä, mutteivät juurikaan lämmittäneet viilenevää iltaa.

Ron kääntyi katsomaan vieressään seisovaa poikaa, ja hymyili tälle, kun ruskeat, auringonvalossa kimmeltäviin hiuksiin sointuvat silmät tuikkivat häneen päin. Kumpikaan ei sanonut mitään. Pojat vain hymyilivät toisilleen, ja kääntyivät taas pian katsomaan järvelle.

Hetkeen kumpikaan poika ei tehnyt mitään.

Kun Seamus sitten aivan yllättäen tarttui Ronia kädestä kiinni, jätti punahiuksisen pojan sydän lyönnin väliin. Ronin hengitys muuttui epäselväksi, eikä hän rohjennut enää vilkaista toiseen poikaan. Seamusin sirompi käsi tuntui niin lämpimältä ja pieneltä Ronin omaa vasten. Niin oikealta.

Hetkeen Ron ei uskaltanut tehdä mitään. Hän ei uskaltanut juurikaan hengittää, saatikka sitten liikkua. Se oli väärin. Ei hänen kuulunut seistä järvellä pitämässä toista poikaa kädestä. Toista poikaa. Mitä jos joku näkisi? Hän ei saanut, hänen ei kuulunut... Mutta miten joku niin väärä saattoi tuntua niin hyvältä, niin oikealta? Seamusin kädestä säteilevä lämpö lämmitti Ronin koko kehoa ja toisen pojan pelkkä läsnäolokin sai Ronin sydämen hakkaamaan tavallista nopeammin.

Ron kävi taistelua sisällään. Hänellä oli kaksi vaihtoehtoa, oikea ja väärä. Mutta kumpi oli kumpi? Oliko oikein tehdä mikä oli muiden mielestä oikein, vai mikä hänestä itsestään tuntui oikealta? Kuuluiko hänen repiä kätensä irti Seamusin omasta ja juosta pois taakseen katsomatta? Pelkkä ajatuskin vihlaisi Ronin sisintä. Mutta jos hän jäisi siihen, toisen pojan viereen, katsottaisiin häntä kuin kummajaista. Hän olisi inhottava ja outo, kaikin puolin erilainen kuin muut. Hänen ystävänsä inhoaisivat häntä, hänestä tulisi yleinen pilkan kohde. Mutta Seamus oli hänen vieressään, käsi niin lämpimänä ja suloisena, että toista olisi lähes mahdotonta vastustaa.
Oikea ja väärä...

Minuutit kuluivat, ja Ron tunsi kuinka Seamus alkoi muuttua levottomaksi. Toisen käsi tärisi hieman. Kun Seamus melkein irrotti kätensä Ronin omasta, se iski Roniin. Hän ei välittänyt. Hän ei välittänyt mitä toiset ajattelivat. Hän ei välittänyt oliko se muiden mielestä väärin  ja saattaisiko joku inhota häntä sen takia. Se tuntui oikealta. Seamusin käsi sopi täydellisesti Ronin omaan, ja se tuntui oikealta. Muulla ei ollut väliä.

Ron puri huultaan, hengitti syvään, ja puristi sitten varovasti Seamusin kättä. Pienempi poika kääntyi taas katsomaan Roniin, posket hieman punehtuneina, kasvoillaan hämmentynyt, hieman yllättynyt ilme. Kumpikaan ei sanonut mitään, kumpikaan ei rikkonut hiljaisuutta. He katsoivat toisiaan silmiin pitkään, kasvoillaan niin suuria tunteita, ettei sanoja tarvittu.

Sitten he hymyilivät toisilleen, ja kääntyivät taas järvelle päin. Puristaen toisiaan käsistä, jakaen toistensa lämmön, he katsoivat kuinka aurinko painui viimein kokonaan mailleen, vieden kaiken valon mukanaan. Mutta Ronilla ja Seamusilla ei ollut kylmä.

Fin~

(A/N: Wääh, meni syteen tai saveen tässä se nyt sitten oli *Vajoaa maan alle*)
« Viimeksi muokattu: 15.03.2015 03:25:35 kirjoittanut Kaapo »

Polski

  • ***
  • Viestejä: 6
Vs: Oikein (K-7, RW/SF)
« Vastaus #1 : 07.05.2008 08:19:23 »
Ensiksi sanon, että en ole koskaan pitänyt Ron/Seamus parista, mutta tässä ficissä se oli ihan siedettävä. Ficci oli hyvin kirjoitettu niin ettei tarvinnut koko ajan ajatella paritusta. Ficci oli kyllä aika lyhyt, mutta ymmärrän sen koska en olisi itsekkään tehdä pidempää. Kirjotusvirheitä en edes jaksanut etsiä. Rakentavaa kommenttia ei nyt oiken ole. Anteeksi jos tuli tynkä viesti, mutta kommentoiminen ei ole ihan heiniäni (siksi istun hiljaa koneen ääressä ja luen ficcejä kommentoimatta).

arttu

  • ***
  • Viestejä: 36
Vs: Oikein (K-7, RW/SF)
« Vastaus #2 : 08.05.2008 19:47:45 »
Todella hyvä ja juuri sopivan pituinen! Ficcisi kuvasi koskettavasti pienen hetken, herkän tunteen ja epäröinnin, eikä se muuta tarvinnutkaan. Kerrankin näin.

Hopeaprinssi

  • Vieras
Vs: Oikein (K-7, RW/SF)
« Vastaus #3 : 08.05.2008 20:42:05 »
Kiitos Polski ja arttu kummallekkin kommenteistanne! Lämmittivät iltaani ihanasti, ja saivat ajattelemaan etten ehkä olekaan niin toivoton. Kiva että oli mukavaa luettavaa, ja että sain Polskin inhokkiparituksen kuullostamaan edes vähän siedettävemmältä.


Winga

  • Gremlin
  • ***
  • Viestejä: 2 446
Vs: Oikein (K-7, RW/SF)
« Vastaus #4 : 08.05.2008 21:26:08 »
Tiedätkö, mulla on kanssa sama ongelma, mäkään en ikinä tiedä, pitäiskö pistää Seamusin vai Seamuksen... :D

Tarina oli ihana ja Ron/Seamus=<3
Nätisti olit todella kirjoittanut ja kuvaillut, pidin siitä, että Ron epäröikin jonkin aikaa. En uskoisi Ronin suinpäin suhteeseen syöksyvän (or whatever).
Jotenkin taas helppoa samaistua hahmoihin.

Mutta kirjoittelepa sinä paaljon lisää, niin minä voin lukea ne!  ;)
"It's just like I always say; if you want to find something weird you have to go downtown."

Hopeaprinssi

  • Vieras
Vs: Oikein (K-7, RW/SF)
« Vastaus #5 : 09.05.2008 08:12:46 »
Winga, minullakin oli kaamea miettiminen että kummin Seamus taivutetaan, mutta minun korvaani Seamusin kuullostaa jotenkin... sujuvammalta? Mukavaa etten ole ainoa joka mielestä tämä paritus on jotain todella kaunista. Lisää tekstejä minulta on, tällä parituksella varsinkin, tulossa kasoittain, ja arvostaisin, jos tosiaankin jaksaisit niitä lukea kun ovat tullakseen  :D. Kiitos kommentistasi!

Lallu

  • freak bitch
  • ***
  • Viestejä: 1 256
  • dynamite
Vs: Oikein (K-7, RW/SF)
« Vastaus #6 : 21.12.2008 18:19:16 »
Iiiiiih <3

Miks mä en oo aiemmin tätä lukenut o_O

Ihan ekaks ficiks koskaan tää on tosi hyvä. Mä en ite oo noiden kolmoispisteiden ystävä ja ne saa mut näkemään punasta.  ;D Onneks niitä nyt ei ihan kauheesti tuolla ollut, joten ei häirinnyt lukukokemusta.

Mä tykkään edelleenkin tästä parituksesta, koska se on ihanan erilainen ja odotankin, että sulta tulee lisää tekstejä tästä parivaljakosta. Tässä ficissä oli sellanen lopunajan meininki, eli siis piti just sillä sekunnilla Ronin päättää, kenen kanssa se on jne. Mä tykkäsin tosta tokavikasta kappaleesta tosi paljon <3

Kiitän tästä!

Lallu
[

Hopeaprinssi

  • Vieras
Vs: Oikein (K-7, RW/SF)
« Vastaus #7 : 22.12.2008 14:10:04 »
Oho, joku kommentoi näinkin vanhaa juttua  :o
LaLuna, en itse edes muistanut että olen joskus noita kolmoispidteitä käyttänyt, tänäpäivänä en itsekkään niitä voi sietää, joten turha pelätä uudemmissa teksteissä niitä paljon näkyvän. Kiva etteivät pilanneet lukukokemusta ja ihanaa jos tästä pidit vaikka tämä niin alkeellinen onkin  ;D
Uusia ficcejä en sataan kuukauteen ole saanut aikaiseksi kirjoitettua, kun pyörin nykyään enemmän originalien parissa eikä HP enää liiemmin innosta, mutta tarkoitus olisi tämä satanen saattaa kunnialla loppuun, kunhan löydän innostusta. Ensivuoden puolella olisi tarkoitus oikeasti alkaa työstämään sataseen kirjoittamiani ficcejä jotka ovat painuneet koneeni syövereihin keskeneräisinä.

Muttasiis, kiitos kommentistasi ja mukavaa jos tosiaankin pidit! :)