Kirjoittaja Aihe: Varjojen Kaupungit - kirjasarja  (Luettu 20989 kertaa)

mervii

  • ***
  • Viestejä: 69
Vs: Varjojen Kaupungit - kirjasarja
« Vastaus #20 : 18.06.2018 23:23:15 »
Mä oon kans tän sarjan fani! Lempihahmot on Clary,Jacr,Izzy,Simon,Magnus,Alec ja Luke. :)
Inhokkihahmoja en oikein osaa sanoo. Mutta parhaat parit on Malec, Clace ja Sizzy. Ja oon kattonu Netflixistä tota sarjaa ja tykkään kyllä.

Potterhead_Hermione

  • Vieras
Vs: Varjojen Kaupungit - kirjasarja
« Vastaus #21 : 07.07.2018 19:30:36 »
Mä oon kans tän sarjan fani! Lempihahmot on Clary,Jacr,Izzy,Simon,Magnus,Alec ja Luke. :)
Inhokkihahmoja en oikein osaa sanoo. Mutta parhaat parit on Malec, Clace ja Sizzy. Ja oon kattonu Netflixistä tota sarjaa ja tykkään kyllä.


Hyvä hyvä :D sehän on mukavaa, että faneja löytyy. Milloin luit tämän sarjan?

mervii

  • ***
  • Viestejä: 69
Vs: Varjojen Kaupungit - kirjasarja
« Vastaus #22 : 09.07.2018 22:17:38 »
Mä oon kans tän sarjan fani! Lempihahmot on Clary,Jacr,Izzy,Simon,Magnus,Alec ja Luke. :)
Inhokkihahmoja en oikein osaa sanoo. Mutta parhaat parit on Malec, Clace ja Sizzy. Ja oon kattonu Netflixistä tota sarjaa ja tykkään kyllä.


Hyvä hyvä :D sehän on mukavaa, että faneja löytyy. Milloin luit tämän sarjan?
Taisin lukea vuonna 2015 loppuvuodesta tai 2016 alku vuodesta :)

Eririn

  • valomiekkalesbo
  • ***
  • Viestejä: 956
  • Jedi like my father before me
    • lesbian with a sword and a grudge
Vs: Varjojen Kaupungit - kirjasarja
« Vastaus #23 : 22.07.2018 00:36:06 »
Mä suosin nykyään TV-sarjaa. Kirjat olen toki lukenut, mutta niissä on tosi paljon kamaa, josta en yhtään pitänyt + kolme vikaa kirjaa eteni kuin täi tervassa. Enkä ole oikein CClareen persoonana kovin mieltynyt. Mutta TV-sarjasta pidän, imo korjasi kaiken sen mikä kirjoissa on vialla. Jacestakin aloin oikeasti pitää, kun se ei ollut pelkästään kiintiökusipää. Malec toimii paljon paremmin (plus niillä on oikeasti myös ruutuaikaa, eikä riidat johdu mistään pikkumaisesta, eikä Alec ole bifobinen), ja ylipäänsä mun mielestä sarja on parempi.

Malec on ykkösparitus ja rakastan Magnusta ja Alecia hahmoina^^ muita suosikkeja ovat Maia, Izzy, Clary, Simon, Luke ja Aline. Paritusten suhteen en ole kovin nirso, mutta Clizzy, Claia, Saia, Luke/Maryse (sarjassa) ja Aline/Helen ovat suosikkeja joiden takana seison vaikka mikä olisi.
We had each other. That's how we won.

Potterhead_Hermione

  • Vieras
Vs: Varjojen Kaupungit - kirjasarja
« Vastaus #24 : 22.07.2018 16:33:53 »
Mä suosin nykyään TV-sarjaa. Kirjat olen toki lukenut, mutta niissä on tosi paljon kamaa, josta en yhtään pitänyt + kolme vikaa kirjaa eteni kuin täi tervassa. Enkä ole oikein CClareen persoonana kovin mieltynyt. Mutta TV-sarjasta pidän, imo korjasi kaiken sen mikä kirjoissa on vialla. Jacestakin aloin oikeasti pitää, kun se ei ollut pelkästään kiintiökusipää. Malec toimii paljon paremmin (plus niillä on oikeasti myös ruutuaikaa, eikä riidat johdu mistään pikkumaisesta, eikä Alec ole bifobinen), ja ylipäänsä mun mielestä sarja on parempi.

Malec on ykkösparitus ja rakastan Magnusta ja Alecia hahmoina^^ muita suosikkeja ovat Maia, Izzy, Clary, Simon, Luke ja Aline. Paritusten suhteen en ole kovin nirso, mutta Clizzy, Claia, Saia, Luke/Maryse (sarjassa) ja Aline/Helen ovat suosikkeja joiden takana seison vaikka mikä olisi.

Uijui, hyvä hyvä :D itse tykkään sarjasta ja kirjoista, mutta minun mielestäni sarjat jäivät hieman, eh, puutteellisiksi. Mutta mielipiteensä kullakin.

dramaqueen

  • Work In Progress
  • ***
  • Viestejä: 709
  • Good at being weird
Vs: Varjojen Kaupungit - kirjasarja
« Vastaus #25 : 21.02.2020 19:25:21 »
Olen taas myöhään liikkeellä, mutta rustataanpa nyt tännekin. Itse tutustuin sarjaan Netflix-mukaelman kautta tuossa viimevuoden puolella. Olin niin kiukkuinen, kun viimeinen kausi piti kiirehtiä päätökseen, kun sarjalta vedettiin ns. "piuhat irti" kesken kaiken. Kirjat on tällä hetkellä mun ikuisesti venyvällä "Plan to read"-listalla. Pääsin aloittamaan ensimmäistä osaa jonkin matkaa, mutta henkilökohtaisessa elämässä osui kevyesti paska tuulettimeen ja se projekti jäi siihen. Suurin yllätys mulle tuli kuitenkin heti alussa, kun tajusin miten paljon nuorempia hahmot olivat kirjan sivuilla verrattuna TV:n. Yritä siinä tuntea olosi normaaliksi, kun ensin kuolaat vähintäänkin täysi-ikäisten kuumien naisten perään ja sitten avaat kirjan ja tyypit on tyylin 15v. Luet jotain ja se yhdistyy ruudussa näkemääsi, oot silleen uuh, tuo näyttäisi varmaan kuumalta. Sitten yhtäkkiä muistat, että ai niin... Näin 25-vuotiaana tuntuu hieman syylliseltä :D

               Ava: Herkkuoone
               Banneri: Ingrid

Nyyhti

  • ***
  • Viestejä: 3 899
Vs: Varjojen Kaupungit - kirjasarja
« Vastaus #26 : 21.02.2020 21:29:14 »
Lainaus
Suurin yllätys mulle tuli kuitenkin heti alussa, kun tajusin miten paljon nuorempia hahmot olivat kirjan sivuilla verrattuna TV:n.


Siis :D Sehän se vasta kivaa olikin, kun olet lukenut kirjat ensin ja sen jälkeen alat katsoa sarjaa ja vain pohdit, että miten hitossa nuo voi muka esittää jotain teinejä ::) Mutta kaipa ne siinä sarjassa sitten olivat muutenkin vanhempia! Tosin muistelen, että alussa olisi kuitenkin jotenkin viitattu Claren koulujuttuihin...?

En tiennytkään tuosta viimeisen kauden kiirehtimisestä! Olen itse siitä kuitenkin ihan iloinen, koska vika kausi oli jotenkin toooosi kökkö muihin verrattuna. Jakson kerrallaan sitä kuitenkin viitsin edetä (aiemmissa oli monesti tehnyt mieli katsoa useampi putkeen), ja loppua kohti se hitusen parani.
Never regret something that once made you smile.

dramaqueen

  • Work In Progress
  • ***
  • Viestejä: 709
  • Good at being weird
Vs: Varjojen Kaupungit - kirjasarja
« Vastaus #27 : 21.02.2020 23:19:26 »
Sain eloa johonkin topaan, hyvä minä! ;D

Mutta kaipa ne siinä sarjassa sitten olivat muutenkin vanhempia! Tosin muistelen, että alussa olisi kuitenkin jotenkin viitattu Claren koulujuttuihin...?

Joo siis siinä alussa puhuttiin Brooklyn Academy of Artsiin, joka on käsittääkseni yliopisto(?), että kai ikä olisi  jotain 18v jos jenkkien koulurytmiä ajatellaan. Aika paljonhan sarjassa ja kirjoissa ainakin mun ymmärryksen mukaan on eroja muutenkin. Kiinnostaisikin kuulla, että kun sarjan puolella montaa asiaa on käsitelty suht kypsällä tavalla, kun ikähaarukkaa on tällä tavalla nostettu, niin miten syvästi eri teemoja käsitellään sitten kirjoissa?

En tiennytkään tuosta viimeisen kauden kiirehtimisestä! Olen itse siitä kuitenkin ihan iloinen, koska vika kausi oli jotenkin toooosi kökkö muihin verrattuna. Jakson kerrallaan sitä kuitenkin viitsin edetä (aiemmissa oli monesti tehnyt mieli katsoa useampi putkeen), ja loppua kohti se hitusen parani.
Olen samaa mieltä siitä, että 4. kausi oli hiekompi edellisiin verrattuna. Itse olen ajatellut, että se johtuu juurikin siitä että sarja peruttiin kesken kaiken. Suunnitelmia oltiin tehty ainakin kokonaista uutta kautta varten ja juonikuvioita rakennettu sen jaottelun mukaan. Sitten pitikin tehdä uusia ratkaisuja, jotta saataisiin homma jotenkin niputettua pakettiin. Sitä kun ei kuitenkaan haluttu jättää ihan kesken roikkumaan. Olen joka tapauksessa iloinen, että joitakin lankoja saatiin sidottua, vaikka lopullinen tulos ei ollut tekijöiden originaaleihin kaavailuihin nähden ideaali



               Ava: Herkkuoone
               Banneri: Ingrid

mervii

  • ***
  • Viestejä: 69
Vs: Varjojen Kaupungit - kirjasarja
« Vastaus #28 : 15.04.2020 18:56:52 »
Mä tykkäsin siitä sarjasta netflixissä. tosin se loppu oli vähän sellainen että en niin pitänyt. mutta Malec<3 Ja Clary+Jace. Ja samoin Izzy, Simon,Luke on lemppareita :)

mervii

  • ***
  • Viestejä: 69
Vs: Varjojen Kaupungit - kirjasarja
« Vastaus #29 : 21.08.2021 19:00:51 »
Moniko on lukenut ne Varjometsästäjät kirjat, missä pääosass ja Emma ja Julian? Mitä pidit? Mä luin ne tänä vuonna suomeksi. :) Tykkäsin kyllä niistäkin. Harmi kun ei oo muita kirjoja tullut Clarelta tähän sarjaan liittyen, suomeksi ainakaan.

Kineza7

  • ***
  • Viestejä: 303
Vs: Varjojen Kaupungit - kirjasarja
« Vastaus #30 : 22.08.2021 09:43:14 »
Olen lukenut ne, missä on Emma ja Julian, suomeksi myös. Luen pääasiassa suomeksi, niin on kaikki ne suomennetut tullut luettua. On mulla yksi Cassandran kirja englanniksi hyllyssä, mutta en kovin pitkälle pötkinyt sen lukemisessa.

Vähän meni mun mielestä turhan samalla tavalla, mutta en tiedä, ei sitä kai muutakaan, kun kirjoittaa paljon, niin kai ne tuppaa vähän menemään jollain tavalla samanlaisiksi. Voi myös olla, että itse olen vähän kasvanut yli tästä sarjasta, vaikka joskus olin suurikin fani.

Luin kuitenkin Varjojenkaupungit ollessani siinä yläasteella ja silloin ne oli mulle sellainen turvasatama, mutta en ole siitä enää niin varma. On niillä silti oma paikkansa mun sydämessä ja joskus voisi koittaa kirjoittaa jotain omaa ficciä siihenkin maailmaan. On pitänyt jo kauan kokeilla kirjoittaa siihen jotain. Oon kyllä kerran cossannut Clarya ja se onkin niitä mun harvoja cosplay-asuja, mitä mulla on ollut. Ja se oli kyllä ihan kivaa!