Kirjoittaja Aihe: The 100  (Luettu 7448 kertaa)

ceecee

  • ***
  • Viestejä: 19
The 100
« : 04.01.2017 13:04:36 »
Oletteko katsoneet kyseistä sarjaa tai lukeneet kirjan?
Mitä mieltä olette olleet?

ceecee

  • ***
  • Viestejä: 19
Vs: The 100
« Vastaus #1 : 24.01.2017 17:56:00 »
Ensiviikolla alkaa 4 tuotantokausi.
Eikö löydy innokkaita seuraajia vai missä oikein luuraatte?  ;)

Nyyhti

  • ***
  • Viestejä: 3 899
Vs: The 100
« Vastaus #2 : 25.01.2017 23:14:47 »
Mistä näitä tuottareita näkee? :) Katsoin muistaakseni ensimmäisen (vai kaksi?) Netflixistä vuosi sitten, ja tykkäsin kyllä kovasti! Vähän on tosin hatarat muistikuvat tapahtumista ;D

Kirjakin olisi tarkoitus jossain vaiheessa lukea. :)
Never regret something that once made you smile.

ceecee

  • ***
  • Viestejä: 19
Vs: The 100
« Vastaus #3 : 26.01.2017 08:32:39 »
Netflixissä on 2 tuotantokautta nähtävissä ja kolmannen kauden olen katsonut netistä.

Kirjaa ei taideta olla suomennettu? Tai itse en ainakaan löytänyt. Olen aatellut kanssa lukea kirjan jossain kohtaa mutta tuo englannin kielen taito on aika surkea joten tarvisi saada inspiraatio, että jaksaa ryhtyä lukemaan.

Lyra

  • ***
  • Viestejä: 1 984
Vs: The 100
« Vastaus #4 : 24.06.2018 15:18:34 »
Herättelenpäs vähän tätä topicia. Minä innodtuin uudestaan aivan valtavasti tästä sarjasta kun sain netflixin neljä kauyta katsottua. Viides kausi on vasta parhaillaan tulossa ulos ja sitäkin seuraan parhaillaan hyvin tiiviisti. Kirjoitan loput asiani sarjasta spoilerin alle, sillä saatan huomaamattani spoilata vitoskauden juttuja myös.

Spoiler: näytä
siis todellakin kannataa tämä sarja. Katsoin ensimmäiset pari kautta kauan aikaa sitten ja nyt spurttasin kerralla julkaisuun asti kiinni. En oikeen kunnolla enää muista ensimmöisten kausien tapahtumia tarkasti, mutta kaikki kaudey tuntuu noudattavan vähän samaa kaavaa, on vihollinen jota avaarudesta tulleet joutuvat jotenkin vastustamaab ja koko ajan on käsillä sotaa. Kolmas ja neljäs kausi oli ehkä musta kaikkein huonoimpia, ei kuvatusti vaan juonen sisällöllä, sillä juoni vähän tökki ja ei kantanut yhtä hyvin kuin kahdella ekalla kaudella. Valon kaupunki ja ydinreaktoreiden sulaminen oli vähän semmonen nääh, mutta onneksi katoin neloskauden loppuun asti, koska vitonen on tähän mennessä ollut aivan loistava.

Ykkös kausi oli ehkä sarjalle uskollisin ja siinä tarina pysyi hyvin kasassa. Kakkoskauden mukana tais tulla mount weatherin porukka, mutta siinäki musta tarinaa kuljetettiin tosi hyvin eteenpäin. On ollut positiivista huomata miten hahmot kasvaa tarinan edetessä. Vähän miinusta kirjoittajille kyllä, kun koko ajan tapahtuu jtn missä suuri määrä ihmisiä kuolee, mm mount weatherin kaikki ihmiset kuoli kun Clarke veti vivusta, arkissa happityhjennyksissä, kun muut tuli maan pinnalle niin koko farm stationin väki, uus räjähdys mount weatherilla, valon kaupungin takia kuolleet ja valitut bunkkeriin viideksivuodeksi oli puolestaan ainoat jotka selvisi, kansaa rokotetaan tiukkaan tahtiin ja aika yllätys että noin monta on edelleen elossa.

Viidennekaudelle tultaessa edelleen hengissä oleva porukka on kyllä aika hyvin syvennettyä ja kaikista on hyvät mielikuvat. Viiden vuoden aika hyppy oli aika taktinen, mutta monta asiaa on tässä uudessa kaudessa jäänyy ihan pimentoon vielä toistaiseksi, en nyt muista monta näitä jaksoja on tulossa mutta seitsemän olen tähän mennessä katsonut.

Tän viidennen kauden juoni on tähän mennessä vaikuttanut vähän hataralta kyllä, lasti vankeja jotka on ollut kryounessa viimeset sata vuotta, mutta ihania uusia hahmoja on päässyt mukaan tarinaan, mm Madi, jollr mun pieni sydämeni sulaa ja tämä pilotti Shaw, joka on kuu-ma.

Uudrn kauden myötä olen myös ruvennut täysille shippaamaan Bellamya ja Clarkea, joista en mitenkään käsitä, miten he eivät ole pari. Ja lisäksi Shaw ja Raven on mahtava tulevaisuuden pari.

Illian ja Octavia oli ihania yhdessä, samoin kuin Lincoln ja Octavia, mutta kun molemmat jätkät on nyt kuollut niin on aika selkeeyä, että Octavia tulee olemaan tämän kauden yksin ja ehkä kuolee? Roanille ja Clarkelle olis ollut ruudussa kans tilaa. Clarke ja Lexa oli ihan ymmärrettävää ja pointsit siitä suhteesta kyllä käsikirjoittajille. Clarke/Niylah tuli kyllä aika puskista. Echo/Bellamy on myös jtn mitä en voi kerta kaikkiaan sirtää

Tällä kaudella Abby vois kyllä kerätä itsensä, se on vajonnut vähän alas siitä vahvadta naisesta joka se oli pari kautta sitten, Joku vois takoa vähän järkeä Octavian ka sen ykkösnaisen (joka ri enää oo Indra) päähän. Toivon että Madille ei köy huonosti, koska se on mun silmiddä vähän kun Bellamyn ja Clarken lapsi, tosin ne ei varmaa tuu koskaan pääsemään niin pitkälle suhteessaan. Mutta joo, mielessä paljon asiaa tästä sarjasta, toivottavasti joku muukin heräö puhumaan