Kirjoittaja Aihe: Arrowverse: Mikä aion olla isona | S, jouluinen sisarusfluffy (Barry & Iris)  (Luettu 1435 kertaa)

Parris

  • menteur artistique
  • ***
  • Viestejä: 3 185
Nimi: Mikä aion olla isona
Kirjoittaja: Ronen
Ikäraja: S
Fandom: Arrowverse (spesifimmin The Flash)
Genre: jouluinen sisarusfluffy
Hahmot: Barry & Iris
Vastuuvapaus: En omista, en tienaa.
Haasteet: Ficlet300 sanalla 90. Sisko

A/N: Julkaistu alun perin Finin joulukalenterissa 2017. Julkaisen vielä erikseen, koska haasteet. :>




Barry istui takan vieressä lattialla, jalat ristissä, ja katseli liekkien leikkiä tulipesässä. Välillä hän otti hörpyn mukista vierestään ja irvisti – Esther-mummu osasi kyllä tehdä melkoisen tujua munatotia. Westien talo tuntui olevan täynnä elämää, kun suvun jäseniä virtasi läheltä ja kaukaa tuomaan joulutervehdyksiä. Kesti kuitenkin yllättävän kauan ennen kuin kukaan huomasi Barryn istuvan hetki toisensa jälkeen paikoillaan olohuoneen reunamilla.

Ja kun joku sen viimein huomasi, totta kai se oli Iris. Ainahan se oli Iris, tarkkana kuin porkkana.

”Onko kaikki kunnossa, Bar?”

Barry hymyili väsyneesti Irisille, joka painautui hänen kylkeensä ja nojasi olkapäätä vasten.

”Kaikki on ihan hyvin, Iris. Minä vaan… mietin.”
”Jaa? Mitäs mietit?”

Irisin kasvoilla paistava lempeä, kysyvä hymy lämmitti Barryn mieltä enemmän kuin takka tai toti yhteensä.

”No, vähän vaan näitä yliopistoasioita ja tulevaisuutta… taisin keksiä, miten suuntaan opintoni ensi vuonna.”
”Ooh, kerro!”
”Hmm, noh, siis. Jokin isäni tapauksessa häiritsee minua edelleen, ja toki siis Joe ja Ben ovat molemmat poliiseja. Minusta ei kyllä koskaan olisi poliisiksi, mutta tämänhetkisillä tutkinnoilla mietin, että voisin –”
”– suunnata rikostutkijaksi isona?”
”Niin.”

Iris nappasi kiinni Barryn vyötäröltä ja rutisti tätä niin tiukasti, että Barry yskähti pari kertaa ja joutui laskemaan totimukinsa lattialle.

”Bar kulta, tuo kuulostaa niin hyvältä suunnitelmalta. Ja minä luulen, että se sopisi sinulle tosi kivasti.”
”Niinkö?”
”Toivottavasti saat sen sujumaan. Tai mitä minä oikein höpisen, totta kai saat! Sinähän olet Barry Allen ja saat aina kaikki asiat ratkeamaan!”
”No höps…”

Iris jatkoi halaustaan vielä hetken ja lopulta kaksikko siirtyikin muiden seuraan, kun Barry sai päänsä selvitettyä tuosta pohdintakuopasta ylös.

Kaarne

  • Unenkutoja
  • ***
  • Viestejä: 9 337
  • Lunnikuningatar
Olipa tämäkin suloinen! The Flash ei ole minulle tuttu fandom, mutta sisarusfluffyä on aina välillä mukava lukea, eikä tässä minusta fandomin tuntemus ollut niinkään välttämätöntä.

Väkevä munatoti oli hauska yksityiskohta, joka kertoi heti Esther-mummosta jotakin. Tykkäsin myös siitä, miten juuri sisko oli se, joka huomasi Barryn mietteliäisyyden, ja Iriksen kannustavasta asenteesta. Sen myötä Barrykin ehkä ehti vielä nauttimaan joulusta ilman jatkuvaa tulevaisuuden pohdintaa (vaikka varmasti sekin oli hyvä!) ja elämään hetkessä.

Toivotaan, että Barryn unelmat toteutuvat. <3 Kiitos tästä ficistä!


someone i loved once gave me a box of darkness.
it took me years to understand that this, too, was a gift.

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 000
Kommenttikampanjasta heips!

Ajattelin ensin, että nämä ovat lapsia (ehkä otsikon takia) ja terästetty munatoti sai minut miettimään, että mimmonen huithapeli se Esther-mummu onkaan, kun tuommoista tarjoaa lapsille! Hauska yksityiskohta, vaikka väärä hälytys olikin. On Iriksen hahmolle ominaista, että hän huomaa heti Barryn pohdiskelevan, eristäytyneen mielentilan. Ihanasti Iris myös tsemppasi ja rohkaisi Barrya, kun huomasi tämän epäröivän. Iris on kyllä niin ihana, lämmin ihminen, ja se välittyi tästä ficistä hyvin! Kiva, että Barrykin piristyi ja pystyi lopulta nauttimaan seurasta ja joulusta yhdessä muiden kanssa <3

Kiitos kivasta sisarushetkestä, pidin!