Kirjoittaja Aihe: Voltron: Rauha Maassa (Keith & Lance, hengailua, S)  (Luettu 1538 kertaa)

Beelsebutt

  • old but not obsolete
  • ***
  • Viestejä: 4 630
Keith ei oikeastaan edes tiennyt, miksi vaivautui yhä puhumaan Lancen kanssa.


Fandom: Voltron: Legendary Defender
Nimi: Rauha Maassa
Kirjoittaja: Beelsebutt
Oikolukija: sieerra
Päähenkilöt: Keith & Lance
Lajityyppi: hengailua, juttelua
Sanamäärä: < 1000
Haasteet: Tonttuiluhaaste (Odo)
Ikäraja: S (sallittu)


Tonttuiluhaasteeseen Odolle, jonka tonttutoiveessa oli mm. .....Voltron..... Klance...... K-18...... seksiä..... ja muuta genreä. Ei ollut nyt K-18 eikä seksiä EIKÄ EES KLANCEA!!11 mut toivottavasti kelpaa silti! <3

AU koska nää kaksi tuntevat toisensa ennen Leijonia (A.L.). (Mistä tulikin mieleen, että ilmeisesti Leijona latinaksi on jotain ällällä alkavaa (myös) ja tän parituksen pitäis olla paremminkin Leith eikä Klance koska syy x, mut en enää muista enkä löydä viittausta joten ääh!) Mut ehkä niille tän ficin jälkeen tulee välirikko ja Keith on sarjan alussa silleen "Lance? Kuka Lance?" ihan vain kettuillessaan ;D

Kiitos sieerralle jälleen ajankäytöstä ja jaksamisesta ja olemisesta ja niin! <333


Hox! En omista Voltron-maailmaa enkä sen hahmoja, annetaan niistä kunnia... niin, ilmeisesti alkuperäiset omistusoikeudet ovat epäselvät (?) mut hei, kudos sille jolle kudos kuuluu! En tahdo ficilläni tuottaa mielipahaa kenellekään enkä tienaa tällä mitään!




Rauha Maassa




Keith nojautui laavulle kyynärpäidensä varaan. Kipinämikkona ollessa oli aikaa tuijotella taivasta ja täällä, keskellä ei-mitään, tähdet näkyivät kirkkaina. Oli kannattanut jalkautua mukaan ekskursiolle, vaikka sitten joutuikin nukkumaan ohuella telttapatjalla.
 
"Nuotio sammuu kohta", Lance heitti Keithin selän takaa.

"Ei sammu", Keith tokaisi vastaan ärtyneenä. Hän oli luullut, että kaikki muut nukkuivat jo.

"No kohta sammuu varmasti, jos et lisää puita", Lance intti vastaan ja asettui istumaan laavulle liian lähelle Keithiä.

Keith pyöritti silmiään ja tuijotti Lancen profiilia. Pystynenän päällä oli pisamia, Keith tiesi, vaikkei nähnytkään niitä pelkkien liekkien valossa. Lance laski poskensa polvilleen ja katsoi Keithiä päästä varpaisiin.

"Eikö sulla ole kylmä?"

Keith pudisti päätään. Kieltämättä prätkätakki oli varsin outo valinta asusteeksi telttaretkellä, mutta Keith ei ollut luopunut takista sen jälkeen, kun Shiro sen hänelle antoi. Sitäkin oudompi oli Lancen äänensävy, joka kuulosti aivan normaalilta, ei irvailevalta kuten tavallisesti. Keith ei oikeastaan edes tiennyt, miksi vaivautui yhä puhumaan Lancen kanssa. Hän halusi vain opiskella, tulla maailman parhaaksi pilotiksi ja päästä avaruuteen. Häntä ei kiinnostanut kaveerata kenenkään, saati sitten Lancen kanssa. Tämä oli maineeltaan kuumakalle ja lisäksi tuntui ottaneen hänet silmätikukseen. Tosin jokusta päivää aiemmin Lance oli herjan heitettyään kääntynyt pulpetissaan ja hymyillyt Keithille. Toki Lance oli hymyn päälle näyttänyt kieltään, mutta Keithistä hymy oli vaikuttanut yllättävän anteeksipyytävältä.

Kuvittelua tietysti, Keith tuhahti itsekseen. Aivan kuin Lance osaisi pyytää anteeksi, saati sitten katsoisi sellaista tarpeelliseksi.

"Kuule, halusin pyytää anteeksi", Lance sanoi hiljaa ja väisti Keithin katsetta. "Kun sanoin sua tänään isopäiseksi."

Keith nielaisi ja kohautti harteitaan. Hän oli kuullut pahempaakin.

"Oikeasti se on vain tuo takatukka, joka tekee sun päästä isonnäköisen. Ilman sitä se olis ihan tavallinen, jopa normaali ", Lance jatkoi ja virnisti toispuoleisesti.

Keith puristi sormensa nyrkkiin. "Mitä helvettiä sulla on mun takatukkaa vastaan?"

"No se..." Lance aloitti, mutta sitten hänen ilmeensä hyytyi, ja hän käänsi päänsä tuijottaen nyt rinteen alla kimaltelevaa järvenselkää. "Ei mitään."

"Sulla on aika omaperäinen tapa osoittaa se."

Lance kohautti harteitaan ja puhalsi hiuskiehkuran syrjään silmäkulmastaan. "Mä tiedän."

Keith käänsi jälleen katseensa taivaalle. Lancen käytös ei ollut aivan tavanomaista, mutta yö oli liian kaunis murehtimiseen. Tuolla jossain Shiro matkasi kohti Kerberosta, ja Keith olisi antanut oikean kätensä, jos olisi saanut Shiroon yhteyden juuri tuolloin. Hän huokaisi ääneen.

"Tyttöongelmia?" Lance kysyi kääntäen jälleen katseensa kohti Keithiä.

"Ei", Keith vastasi lyhyesti. Ehkä hänen pitäisi nousta lisäämään puita. Nuotion liekit olivat käyneet pieniksi.

"Poikaongelmia?" Lance jatkoi hieman vaisummalla äänellä.

Keith naurahti kuivasti ja nousi istumaan. Hän matki Lancea ja kietoi myös kätensä polviensa ympärille. "Tavallaan joo. Shiro on jossain tuolla", Keith selitti ja osoitti peukalollaan kohti taivasta. Sitten hän huokaisi jälleen. "Milloinkahan me päästään oikeasti lentämään?"

"Shiro?" Lance kysyi ja kurtisti kulmiaan. Sitten hänen ilmeensä selkeni ja muuttui hieman hämmästyneeksi. "Takashi Shirogane? Ai oletteks te...?"

Keith tuhahti. "Ei. Shiro on vähän kuin mun isoveli."

"Okei", Lance sanoi. Hän katsoi edelleen Keithiä. "Mulla on vain pikkuveljiä."

Keith ei vastannut vaan nousi lisäämään puita nuotioon.

"Kaksi pikkuveljeä ja yksi pikkusisko. Karmeita kakaroita. Ei hajuakaan, kuka ne on kasvattanut. Ei ainakaan mun vanhemmat, koska musta tuli näin kohtelias ja mukava."

Keith tuhahti. "Tosi kohtelias ja mukava. Vielä pari minuuttia sitten haukuit mun kampausta."

"No, onhan se aika kamala?" Lance virnisti röyhkeästi.

"Eikö sun olis jo aika mennä nukkumaan?" Keith kysyi merkitsevästi asettuessaan jälleen laavulle, tällä kertaa mahdollisimman kauas Lancesta.

"Ei väsytä", Lance vastasi ja laskeutui selälleen kääntäen katseensa taivaaseen. "Sitä paitsi harvoin näkee tähdet näin kirkkaasti. Kasarmilla on liikaa ulkovaloja, vaikka sekin on keskellä autiomaata."

Keith ei vastannut. Hän silmäili syrjäkarein Lancea. Ei tämäkään ollut tehnyt muita myönnytyksiä kuin vaihtanut iänikuiset farkkunsa tyköistuviin tummansinisiin maihinnousuhousuihin. Keith asettui takaisin kyynärpäidensä varaan ja keskittyi jälleen tähtiin. Hän laski tunnistamiaan tähtikuvioita. He olivat Shiron kanssa joskus kilpailleet, kumpi löytää niitä enemmän. Shiro oli aina voittanut.

"Otava", Lance sanoi.

"Pieni karhu", Keith nokitti. Kesti hetken aikaa hiljaisuutta, jonka aikana Keithin suupieli nousi ainakin senttimetrin. Sitten...

"Lyyra", Lance tokaisi.

"Kassiopeia", Keith sanoi oitis.

"Orion!" Lance älähti.

"Hiljempaa!" Keith suhahti ja tökkäsi Lancea kyynärpäällä kylkeen. Hän katseli tähtitaivasta hetken. "Leijona."

Lance ei vastannut. Keith odotti hetken, virnisti, ja odotti sitten toisenkin hetken, ennen kuin käänsi päätään. Lance ei kuitenkaan tuijottanut taivaisiin, tämän kulmat eivät olleet keskittyneessä kurtussa eivätkä suupielet olleet kääntyneet alaspäin tappion merkiksi. Sen sijaan Lance tuijotti Keithiä, eikä Keith saanut ilmeestä selvää.

"No?" Keith sanoi lopulta, kun Lancesta ei enää irronnut mitään. Tiivis katse alkoi pikkuhiljaa hermostuttaa, eikä Keith tiennyt mitä tehdä. Poiskaan ei oikein sopinut katsoa. Olihan hän voittanut heidän kisansa.

"Ei mitään", Lance vastasi ja kohautti hartioitaan. Sitten hän vihdoinkin käänsi katseensa taivaisiin ja työnsi kädet niskansa taakse. Lancen kyynärpää hieraisi Keithin olkapäätä, mutta lievä asennonmuutos korjasi tilanteen.

Keith ei kääntänyt katsettaan. Hän tuijotti nyt, kun hänellä kerrankin oli siihen mahdollisuus. Tavallisesti Keith kaihtoi katseita ja pidättäytyi mieluummin omissa oloissaan. Autiomaan hiljaisuudessa tuntui kuitenkin luontevalta katsoa ja ajatella sellaisiakin asioita, joita normaalisti ei päästäisi päähänsä pyörimään. Kuten sitä, miten levolliseksi Keith olonsa tunsi maatessaan siinä laavulla Lancen vieressä. Kosketusetäisyydellä.

Lance hengitti rauhallisesti, tasaisesti, ja Keith huomasi ajastavansa omankin hengityksensä samaan tahtiin.

Jossain ulvahti susi. Kuului isojen siipien lepatusta. Nuotiopuu paukahti.

Ehkä Lance ei ollutkaan niin mulkku kuin Keith kuvitteli. Aika näyttäisi.


Beelsebuttin laari
sometimes my brain doesn't work so brain

Avaruuspiraatti

  • varattua puraisi
  • ***
  • Viestejä: 2 240
Vs: Voltron: Rauha Maassa (Keith & Lance, hengailua, S)
« Vastaus #1 : 09.12.2017 15:05:56 »
Uijuijui, kun tämä on ihana! <3 Mä olen kovin viehtynyt "avaruussotailuun", joten poikien kasarmiajasta lukeminen on oikea herkku mulle. Ja kun tämä on vielä yhdistetty tällaiseen "ihastus on aivan käsillä" -aikaan, niin on pieni piraatti hyvin iloinen \o/ Tässä on pieniä makoisia kasarmiyksityiskohtia, jotka hivelee kovasti mieltymyshermojani, kuten liian ohuet makuupatjat ja Lancen maihinnousuhousut <3 Ja aaw, kun Keith ei suostu olemaan hetkeäkään erossa takistaan, kun Shiro on sen hälle antanut ;-; Ja aaw (vol.2) Lancelle, joka aika sniikisti utelee Keithin mahdollisesta sinkkuudesta!

Toivottavasti kirjoittelet poikien kasarmiajoista (vaikka sitten eri tarinauniversumiin) lisää, koska nyt kun olen tiedostanut olevani kovin kasarminälkäinen, tarvitsen lisää täytettä masuuni!

"I am as constant as a northern star."
"Constantly in the darkness, where's that at?"

Beelsebutt

  • old but not obsolete
  • ***
  • Viestejä: 4 630
Vs: Voltron: Rauha Maassa (Keith & Lance, hengailua, S)
« Vastaus #2 : 10.12.2017 17:43:21 »
Piraatti-piraattimus! En pääse yli siitä, että laitoin otsikkoon sanan "hengailua". Se iski minulle silmää heti osastolle saapuessani kuin Voltron ikään! No, ehkä annan sen olla.

Niin, kommentti! Kasarmi. Mulla oli tässä tosiaan, mikähän se oli, varuskunta? ensin Galaxy Garrisonia kuvaamassa, mut onneksi otin sun kans puheeksi! Mähän katson sarjaa enkkusubeilla joten nää suomen kielen yksityiskohdat jäävät pimentoon :F kääntäminen on kyllä tässä mielessä aika pyllystä, mut on siinä omat puolensakin, koska saa lähtä melko tyhjältä pöydältä! Kunhan Piraatti hyväksyy käännöksen -> kaikki on okei. Edellenkään en oo törmännyt meitä ja Odoa lukuunottamatta muihin suomekielisiin voltronisteihin x) ja subitkin on aina välillä vähän mitä on, niin en niihinkään ihan 100% kykene luottamaan.

Takki! Tästä myöhemmin lisää, hehe. Tai siis mulla on tästä vahva headcanon ja siinä tosiaan Shiro on takin Keithille antanut. Ja se on ehkä ollut Keithin arvokkain omaisuus johonkin aikaan. Sekä materialistisesti että henkisesti ajateltuna <3

Hei! Lance on ultimate ladies/gentlemens-mään! Se on sniikki ninja! Vielä parempi kuin marmelaati!Keith O.O se noin vain suit sait seilaa ja kyselee kaikenlaista ja pumppaa infoa siinä samalla, sit seuraavassa ficissä se tietää Keithin kalsareiden värin ja lempikarkkimerkin ja tuo niitä paperipussissa (koska kellä on aikaa kääriä lahjapaperiin, pfft). Lance <3

Mmm, tällä hetkellä ei oo kasarmificcejä kesken, mut ideoita on kyllä! Vaikka muille jakaa! Ja oon jakanutkin! ;D


Kiitos Piraattimus kommentista ja kaikesta <3
Beelsebuttin laari
sometimes my brain doesn't work so brain

Maissinaksu

  • Trubaduuri
  • ***
  • Viestejä: 3 125
  • Kurlun murlun
Vs: Voltron: Rauha Maassa (Keith & Lance, hengailua, S)
« Vastaus #3 : 21.01.2018 22:49:05 »
Ihan aluksi on pakko huitoa käsillä villisti ympäriinsä, sillä ihan häkellyttävää oli bongata samanlaisia headcanoneja, joita itse olen huomannut haalineeni! Varsinkin nuo Lancen nenänvarren pisamat (kai se on headcanon..?) ja sisarusten lukumäärä. <3 Varmaan aiheesta on ehditty puhellakin, mutta tosiaan itse olen siinä ajatuksessa, että nimeomaan nuorempia sisaruksia on tuo jotain kolme tai neljäkin. ;D

Lainaus
Karmeita kakaroita. Ei hajuakaan, kuka ne on kasvattanut. Ei ainakaan mun vanhemmat, koska musta tuli näin kohtelias ja mukava.
Hhahahhahhah, ihan paras! :D

Ja mitä tulee Keithiin, Shirolta saatu nahkatakki on ehdoton yksityiskohta. Plus pitäähän sitä takatukasta sanoa pari tökeröä heittoa, koska Lance ja koska asian huumoriarvo. <3 Parituksettomanakin Keith ja Lance vain toimii niin mainiosti. Aluksi summaryn perusteella ajattelin, että rauha on laskeutunut pitkälti siksi, että kaksikon välit ovat menneet nurin ja mitään yhteisiä puheenaiheita ei juuri ole. :D Jopa oli ikävä ajatus, joka onneksi lakaistiin maton alle tuota pikaa, koska genrenä on hengailua ja muuta mukavaa.

Voih, tämä miljöö sai kaipailemaan laavulle tai telttailemaan. En ole varsinaisesti tosielämässä mikään hc-eräjorma, mutta varsinkin nyt kun edes laavulla ei ole tullut vierailtua vuosikausiin, alkaa tajuta mitä on kateissa, snif. Aivan ihana otsikko sopii hyvin kuvioon sekin, jonka lisäksi tähtikuvioiden tunnistaminen oli mukavaa ajanvietettä. Ne, jotka minä tunnistan, voinee laskea yhden käden sormin. xD

Hii, tämä oli valloittava teksti! Kiitoksia! <3

- Ayu
"Harakka."
"Oi kyllä! Krää krää."

Beelsebutt

  • old but not obsolete
  • ***
  • Viestejä: 4 630
Vs: Voltron: Rauha Maassa (Keith & Lance, hengailua, S)
« Vastaus #4 : 22.01.2018 13:38:33 »
*huitoo takaisin käsillä villisti ympäriinsä*

Hei Ayu!

Pisamat <3 mulla on useita pääkaanoneita pisamoista, joskus niitä on Lancella, no, yleensä niitä on ainakin Lancella, mut joskus niitä on Keithillä (joka on kuitenkin kalpeampi noista kahdesta) ja joskus niitä on naamassa, joskus harteilla, joskus, köh, muissa ruumiinosissa 8) Pisamat <3

Haha, mikä idea ficille! Mykkäkoulua 500 sanaa, kiitos :-D (vaihtuvalla povilla!)

Mä en ole lainkaan ulkoilmaihminen, no, halolla uhaten mut saa ehkä laavulle, jos autolla pääsee alle 1 km päähän, kenties telttaankin yhdeksi yöksi jos tarpeeksi pehmeä patja :D möksälle jopa pariksikin yöksi, kuhan on juokseva vesi, koska muuten paniikki (ja jatkuva lipitys). Mutta niin. Ehkä talvella tai syksyllä paremminkin, koska ötökkäkammoni on vallan valtava. Hmm. koen yllättävää hengenheimolaisuutta Pidgen kanssa juuri nyt xD

Ja joo, tähtikuviot. Tämä oli toinen tähtikuvioficci lyhyen ajan sisään minulta, se eka oli Hermansya ;D mutta kun kerta teemaan soveltui molemmissa ficeissä niin hyvin niin annoin mennä välittämättä itseni plagioinnista (eli toistosta) \o/


Hehei, kiitos kommentista! Mukavata, että ficci miellytti silmää <3
Beelsebuttin laari
sometimes my brain doesn't work so brain