Kirjoittaja Aihe: YouTube ja "tubettajat"  (Luettu 21669 kertaa)

Arte

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 5 390
Vs: YouTube ja "tubettajat"
« Vastaus #20 : 07.06.2019 22:10:45 »
Oiii että joo, harjausääni on tosi ihanaa! ASMR:ssä on kyllä kaikenlaisia ihania triggereitä. Joskus tykkään tosi paljon siitä, että ahdistusta esimerkiksi "nypitään" pois, tai kerrotaan, että kaikki on hyvin ja sellaista. En ole suuri roolileikkien ystävä, mutta esimerkiksi Gibi ASMR:llä ja ASMR Glow:lla on aivan upeita ja todella taidokkaasti tehtyjä roolileikkejä, joita on kyllä todella ilo seurata!

Nyt vasta aloin seurata kahta äitiä, joilla on kaksoset, ja heillä on ihanan normaaleja videoita. (: On mielenkiintoista kuulla sekä sateenkaariperheen että kaksosperheen vauva-arjesta yhtä aikaa.
Oi, nyt kiinnostuin! : ) Mikä heidän kanavansa on nimeltään?
Kaksi äitiä ja kaksoset. (:


“Tomorrow may be hell, but today was a good writing day,
and on the good writing days nothing else matters."
- Neil Gaiman

summerblue

  • Vieras
Vs: YouTube ja "tubettajat"
« Vastaus #21 : 07.06.2019 22:23:25 »
Olen itse ehkä vähän old school, enkä ole koskaan päässyt täysillä sisällä tuben ja tubettajien maailmaan. Mikäli Youtubeen eksyn, etsin sieltä yleensä uusia hyviä kappaleita kuunneltavaksi. Hurahdin country-musiikkiin joskus 2014 ja Youtube on auttanut löytämään hyviä artisteja.

Aina silloin tällöin eksyn kuitenkin katsomaan ihan tubettajienkin videoita. Mulla ei ole ketään henkilöä, jota seuraisin säännöllisesti, mutta tykkään itseni ikäisten naisten videoista, joissa on ihan tavallisia, samaistuttavia juttuja. Jonkun verran olen katsonut myös pelivideoita. Pelaan itse säännöllisesti vain yhtä peliä. Kyseisessä maailmassa on paljon kehittämistä, mutta myös potentiaalia ja on kiva nähdä muiden ihmisten mielipiteitä ja ideoita aiheeseen liittyen.

Viime viesteissä on ollut kommentteja ASMR-videoista. Ne ovat myös ihan jees. En usko, että missään muussa yhteydessä pitäisin vastaavista roolileikeistä, mutta ASMR:n puolella tykkään eniten videoista, joissa olet muka kampaajalla tai vaikka kauneushoitolassa. Noissa videoissa kiinnitän huomiota yksityiskohtiin ja siihen miten paljon ajatustyötä videon takana täytyy olla, että siitä on saatu toimiva ja uskottavan oloinen. :)

Vanilje

  • haywiress
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 437
  • © Ingrid
Vs: YouTube ja "tubettajat"
« Vastaus #22 : 08.06.2019 20:35:43 »
Oiii että joo, harjausääni on tosi ihanaa! ASMR:ssä on kyllä kaikenlaisia ihania triggereitä. Joskus tykkään tosi paljon siitä, että ahdistusta esimerkiksi "nypitään" pois, tai kerrotaan, että kaikki on hyvin ja sellaista. En ole suuri roolileikkien ystävä, mutta esimerkiksi Gibi ASMR:llä ja ASMR Glow:lla on aivan upeita ja todella taidokkaasti tehtyjä roolileikkejä, joita on kyllä todella ilo seurata!
Tykkään kanssa siitä, miten monipuolisia triggereitä ASMR:stä löytyy! Joskus joitain videoita kuunnellessa tulee vastaan triggereitä, joita ei olis itse keksinyt, mutta jotka on tosi miellyttäviä. Kiitos vinkistä, itse en oo kanssa hirveesti noihin roolileikkeihin tutustunut. Voisin noilta käyttäjiltä tosin käydä jonkun kuuntelemassa, kun oli niin lupaavan näköisiä videoita!

Kävin myös jo vähän katsastamassa tuota Kaksi äiti ja kaksoset -kanavaa ja oon samaa mieltä, että ihanan normaaleja videoita! Plus ne kaksoset sulatti sydämen välittömästi <3

Mutta olen viime aikoinan "joutunut" melko aktiivisesti passiivisen tupakoijan rooliin eikun siis tubettajan seuraajaksi, koska puolisoni seuraa aktiivisesti Suomeen muuttaneiden ulkomaalaisten elämää.
Itse olen myös seuraillut joitan vastaavanlaisia tubettajia/videoita ja osa on kyllä ihan mielenkiintoisia! On ihan siistiä kuulla, miten ulkomailta maahan muuttanut kokee Suomen. Tykkään muutenkin videoista, joissa joku ulkomaille muuttanut kertoo elämästään ja kokemuksistaan uudessa kotimaassa.

Viime viesteissä on ollut kommentteja ASMR-videoista. Ne ovat myös ihan jees. En usko, että missään muussa yhteydessä pitäisin vastaavista roolileikeistä, mutta ASMR:n puolella tykkään eniten videoista, joissa olet muka kampaajalla tai vaikka kauneushoitolassa. Noissa videoissa kiinnitän huomiota yksityiskohtiin ja siihen miten paljon ajatustyötä videon takana täytyy olla, että siitä on saatu toimiva ja uskottavan oloinen. :)
En ole oikein roolileikkeihin ASMR-puolella perehtynyt, mutta kampaajaroolileikki kyllä kuulostaa aikas hyvältä, etenkin kun kaikki harjausäänet sun muut miellyttää. Mikäli niitä siis on roolileikissä mukana! Onko siulla jotain erityisesti mieleen jääneitä kampaajaroolileikkivideoita?


i lost my heart / my home is the ocean

Tundra

  • ***
  • Viestejä: 585
Vs: YouTube ja "tubettajat"
« Vastaus #23 : 09.06.2019 11:35:26 »
Täällä myös yksi ASMR-tubettajien seuraaja! Löysin ASMR:n reilu vuosi sitten, kun Sita Salminen perusti oman ASMR-kanavansa. Hän on siis yksi niistä muutamasta ainoasta "perus"tubettajasta joita seuraan, ja sitä kautta eksyin sitten heti hänen ensimmäiseen ASMR-videoonsa ja tykästyin kyllä heti. Sittemmin mulle on tullut moooonia uusia suosikkeja, joista erityisenä suosituksena voisin heittää ASMR rooms, jos ette hänen videoihinsa ole vielä tutustuneet. Hän siis tekee erilaisista fandomeista inspiroituneita äänimaisemia, joita on mielestäni ihana kuunnella taustalla esim. opiskellessa. Harry Potter -maailmastakin löytyy vaikka mitä kaikkien eri tupien oleskeluhuoneista (se luihuisten on <3) suureen saliin, pihamaille, valvojaoppilaiden kylpyhuoneeseen ym.

Itsekin vierastin roolileikkivideoita aluksi ja pitkään ikään kuin välttelin niitä, mutta löysin niiden pariin sitten kuitenkin lopulta.  Omat suosikkini ovat yleensä juurikin esim. kampaaja-/kosmetologikäyntivideoita tai sitten energy pulling -tyyppisiä - vaikka en sellaiseen uskokaan (ja tuskin kovin moni ASMR-artistikaan tituleeraa itseään miksikään energiahoitajaksi), niin ASMR:ssä se rauhoittaa. Plus että tykkään tosi paljon hand movements -triggereistä sekä myös visuaalisisita triggereistä, joita noissa videoissa usein on.

Potter-fandomiin liittyen täytyy vielä heittää suosituksia, että ASMR Sita Sofia -kanavalla on pari suomenkielistä Harry Potter -roleplaytä. Ihan veikeää kuunneltavaa ja katsottavaa nekin. :D

Angelina

  • Stark-Rogers
  • ***
  • Viestejä: 6 480
Vs: YouTube ja "tubettajat"
« Vastaus #24 : 11.06.2019 21:45:00 »
Oi ASMR! Jotenkin kun tän topan avasin niin ei jostain syystä tullut mieleen yhdistää tätä tubettamiseen, mutta totta tosiaan! Itsekin joku aika sitten löysin tieni ASMR:n ihmeelliseen maailmaan ja tykästyin. Jotain todella rauhoittavaa siinä on. Sekin on mielenkiintoista, miten erilaisista äänistä eri ihmiset tykkää. Onko siulla jotain tiettyjä suosikkivideoita tai -ääniä? : )
Rakastan Gibi ASMR:n videoita! Katson pääosan videoistani häneltä! Tykkään sellaisesta keskitason vauhdista, ja kuiskaukset on ehdottomasti mun lempparit. Gibi tekee just minulle sopivia videoita, sillä hän aina puhuu niissä ainakin jonkin verran, ja sitten mukana on jotain pieniä suuääniä ja naputusta, joista tykkään.

easyASMR tekee myös aaaaaivan mahtavia suuäänivideoita, niistä tykkään tosi paljon (tosin niitä on kyllä varsin vähän). Nykyään tunnun tosin tarvitsevan yleensä jotain puhetta, johon keskittyä, jotta saan rauhoituttua, vaikka tykkään kyllä tosi paljon myös esim. tapping-videoista. Niitä minulla saattaa olla joskus esim. töissä taustahälynä.

Mistä sinä tykkäät, Vanilje? Entä muut? (:

Mä oon myös tutustunut ASMR:ään varmaan tässä viimeisen puolen vuoden aikana ja nykyään tykkään kuunnella/katsoa niitä nukkumaan mennessä :) Mulla on paljon juttuja joista tykkään, mutta sitten myös paljon sellasia nounou-juttuja. Esimerkiksi suu- ja syömisäänet on sellasia, että pienissä määrin ne menee, mutta joskus ne triggeröi ihan väärällä tavalla on vaan pakko laittaa koko video pois :''D Samaten silloin, jos joku tekee tapping-ääniä liian nopeasti, oikein sellasella kauheella vimmalla. Mulle tulee niistä sellanen olo että "RAUHOTU!!", enkä todellakaan pysty rentoutumaan, joten vaihtoon menee. Mulla täytyy myös ehdottomasti olla videoissa puhetta, en pysty kuuntelemaan pelkkiä ääniä, joten tästä syystä periaatteessa nuo aiemmin mainitut roolileikkivideot ovat suosikkejani. Riippuu tyypistä ja aiheesta, mutta usein niissä on hyviä ääniä ja paljon puhetta, niin ne sopii mulle hyvin. Mun yksittäisiä suosikkitriggereitä on näppäimistöäänet ja kirjojen/lehtien selailu!

Gibin videoita oon muutamia katsonut, mutta joissain niissä sen puhetyyli tai joku häiritsee mua, niin siitä ei oo sitten tullut suosikkia. Mun oma lemppari tällä hetkellä on Peace and Saraity. Hänellä on mm. roolileikkivideoita, erilaisia "get ready with me"-videoita jne. Melkein kaikissa (ellei kaikissa) taitaa olla puhetta. Tingtingillä on myös todella tasokkaita videoita ja hän näkee niihin paljon vaivaa, mutta niissä on se huono puoli, että mun täytyy yleensä katsoa niitä, että pysyn perässä kaikessa mitä se sanoo ja se ei aina onnistu, kun yritän olla silmät kiinni, kuunnella ja nukahtaa ;D Uusin tyyppi, jonka videoita katson on Articulate design. Hänen äänensä on todella rauhoittava ja näihinkin videoihin on nähty vaivaa :)


ava & bannu © Inkku

Vlad

  • Sudenmorsian
  • ***
  • Viestejä: 3 438
  • Loveatar
Vs: YouTube ja "tubettajat"
« Vastaus #25 : 26.06.2019 21:52:16 »
Mä oon itse tykännyt CrinkleLuvinin ASMR-videoista. En tiedä mikä mua varsinaisesti lääkäri-roolileikeissä viehättää, mutta ne on yleensä saaneet mut nukahtamaan kesken kaiken. Noin muuten mulla toimii visuaaliset triggerit tosi hyvin, esim. kaikki semmoset "osoittelenpas tässä sua taskulampulla silmiin" on aivan ihania ♥ Gibin videoita oon katsonut itsekin, mutta niihin ei ole sinällään tykästynyt. En tiedä miksi, mutta mä en vaan tykkää. Tykkään itse myös erilaisista kampaajaroolileikeistä. Mä oon noin muutenkin ihan fiiliksissä, jos joku harjaa ja laittaa mun hiuksia, joten videomuodossakin se on aivan lemppareiden joukossa.

Oon kanssa tykästynyt syystä tai toisesta vieraskielisiin ASMR-videoihin. Oon jonkin verran katsonut koreankielisiä ASMR-videoita, mutta erityisesti japaninkielisiä ja välillä tuntuu, että ne toimii melkein paremmin kuin enkunkieliset. Viimeisimpänä löytönä itsellä on PASMO ASMR, joka on japanilainen ASMR-artisti, jolla on muunmuassa muutama Attack on Titan roolileikki, joista tykkään ihan mielettömästi. Niissä vain on puheääni huomattavasti kovempi kuin ns. länsimaalaisissa, jotka on enemmän kuiskuttelua, mutta on siellä muitakin ääniä.

Sitan ASMR-videoista tykkään itekin. En oo paljon suomenkielisiä katsonut, Sita Salminen ASMR ja Flikkaanen ehkä ainoita, jälkimmäiseltäkin lähinnä hammaslääkäriroolileikki. Angelinan mainitsemasta Tingtingistä tykkään itsekin. Mä en itse niin hirveästi diggaa mistään suuäänistä, oon varmaan sen verran misofoninen, että niistä tulee lähinnä huono olo ja tekis mieli vaan liueta paikalta pois.
I love not man the less, but N A T U R E more.

私は悪魔で執事ですから。



"Always"
1946-2016

Unohtumaton

  • Uno
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 703
Vs: YouTube ja "tubettajat"
« Vastaus #26 : 26.06.2019 23:47:31 »
ASMR <3

Kulutan sekä kotimaisia että ulkomaalaisia asmr-kanavia, ja mulla vaihtelee ihan päivän fiiliksen mukaan, että mistä tulee kutkutukset. Ootteko huomannu, että samat asiat ei aina toimi, vaan tarvitsette vaihtelua triggereihin? Yhtenä päivänä toimii kameralle tehdyt sormiliikkeet, toisena päivänä pelkkä pehmeä puhe, naputukset, tietyt äänteet (k ja t sillain terävästi lausuttuna <3<3<3) ja sitten on päiviä, kun kaikki menee. Roolipeleistä meikkaajat ja kampaajat on parasta, sen sijaan lääkärit sun muut hoitajat ei oo kyllä ominta juttua. Se on kans ihan parasta, kun joku aukaisee ripsiväriputelia ees taas, tai esittelee luomivärivaihtoehtoja.  ;D Uusin triggeri on mulle ollut kännykän taskulampun valo, jota kuljetetaan hitaasti pitkin ruutua. Ai ai että.

Muutaman suosituksen voisin laittaa tähän alas, kun täällä selvästi on asmr-henkisiä ihmisiä.

ASMrkus, uusin löytöni kotimaisista tubettajista. Miehellä on täydellinen ääni ja tekee omaperäisiä ja vaihtelevia asmr-videoita. Video, jossa esitteli tietokoneen osia, oli jo niin mielenkiintoinen, että ei tullutkaan väsy.

ASMR Flikkaanen, on mun go-to kanava kun kaipaan meikkiaiheista roolipeliä. Myös inaudible-videot on 5/5.

SuperFly, englanninkielistä meikkiroolipeliä useamman videon verran. Todella rauhoittava ääni!

Scottish ASMR blueberry, skottiaksentti, need I say more? Hänellä on niin ikään meikkivideoita, mutta oon katsonu myös kauppakassin esittelyitä sekä kaupan kassa roolipelejä. Oikein ihana <3

Assi ASMR, etenkin hiljattain tullut video jossa piirtää kynällä ilmaan on puhdasta asmr-kultaa. <3

Makoto.ASMR, japaniksi eli en ymmärrä hölkäsen pöläystä mutta se on näissä hommissa vain hyödyksi. sukat pyörii jaloissa joistakin äänteistä ja mm. meikkivideoista.

// ja uusin löytöni FredsVoice ASMR, oikein herrasmiesmäistä asmr-matskua ja videoita löytyy laidasta laitaan.
« Viimeksi muokattu: 07.07.2019 22:58:45 kirjoittanut Unohtumaton »

ja ilo viilsi heitä miekan lailla
ja heidän ajatuksensa liitivät maille joilla tuska ja ilo virtaavat yksiin
ja kyyneleet ovat siunauksen viini.

listaus

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: YouTube ja "tubettajat"
« Vastaus #27 : 05.10.2020 13:52:02 »
Tuun herättelee keskustelua panikoimaan! :D Perustin Youtube-kanavan, jossa nyt mun ensimmäinen esittelyvideo ja tämä on ihanaakamalaajännääahistaa omituista. :D Oon pitänyt tarinakartta tiliä Instagramissa nyt vuoden ja oon miettinyt yli vuoden Youtube-videoiden tekemistä, mutta no. Nyt. Tein.

Onko teillä Youtube-kanavia? :) Miltä videoiden kuvaaminen tuntuu, vinkkejä, kokemuksia? :D 


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Crys

  • Taivaanrannanmaalari
  • ***
  • Viestejä: 4 503
  • inFINIty
    • Listaukseni
Vs: YouTube ja "tubettajat"
« Vastaus #28 : 05.10.2020 18:18:51 »
Odo, oi vähän hauskaa että oot uskaltanu perustaa kanavan! Oon itse salaisesti ajatellu että ois hauskaa tehdä sims-rakennus kanava tai streemata twichiin, mutta en oo uskaltanu + mulla ei oo kaikkia simssin packeja (itseasiassa vaan 2 mut oon ajatellu hankkii muutaman lisää seuraavan kerran ku tulee alennuksii). Se tietty mietityttää vähän, että kuinka hankalaa videoiden leikkaaminen on / mitä ohjelmia siihen tarvitsis. En tiedä tuleeko tästä ikinä muuta kuin salainen unelma mutta :D

Never underestimate the power of fanfiction

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: YouTube ja "tubettajat"
« Vastaus #29 : 05.10.2020 18:21:17 »
Rohkeesti vaan kokeileen! :) Musta ne rakennusvideot on siistejä, vaikka en oo ite tainnut Elämän tarinoita kummempaa pelata ikinä koneella simssiä. :D Minua jännitti (jännittää yhä) ihan mahdottomasti tuo ensivideo, kun se on vähän kotikutoinen yms. mutta ainakin se nyt on siellä ja jostain se on aloitettava tai muuten jänistän lopunikääni. :D


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Vlad

  • Sudenmorsian
  • ***
  • Viestejä: 3 438
  • Loveatar
Vs: YouTube ja "tubettajat"
« Vastaus #30 : 05.10.2020 20:28:53 »
Mä oon kanssa joskus miettinyt videoiden tekemistä, tosin ehkä enemmän luonto ja luonnossa liikkumisteemalla (+ matkailua). En oo saanut aikaseks, vaikka oonkin miettinyt ja kaavaillut, et jos alottais, niin ehdottomasti englanniksi, niin välttyisin siltä, että blackouttaisin joidenkin suomenkielisten sanojen kanssa, koska englanti on kuitenkin elämässä niin isossa osassa. Toisaalta suomeksi tekemisessä ois se kiva puoli, et vois puhua tätä omaa sekasotkumurretta :D Oon kyl kuvannut videoita joskus, joten kuvaaminen, kameran edessä oleminen ja kameralle puhuminen - ja se editointi on kyllä tuttua. Joskus oon tyyliin kouluun tehnyt jonkun koulutyön videoformaatissa (tais olla joku reportaasi) ja vaikka se olikin ryhmätyö, niin mun harteille osui aika iso osa, mm. editoin pitkälti sen koko työn ja lisäsin musiikille oman ääniraidan sen lisäksi, että hoidin ison osan puhumisesta videolla. Se editointi oli kyl semmosta kivaa näpertelyä, kun yritti tehdä leikkauksista mahdollisimman luontevia samalla kun sieltä leikkasi pätkiä puheesta pois (siinä oli haastatteluosuus, josta keskeltä haastattelua leikattiin lopulta kysymyksiä pois - ja tuli leikkailtua paljon muutakin, koska meillä tais olla useampi tunti kuvamateriaalia ja siitä tuli ehkä 20 min video).

Tavallaan Youtubeen videoiden tekeminen kyl kiinnostais paljonkin, koska tykkään videoiden tekemisestä ja tykkään tehdä monenlaisia juttuja (ollaan mm. tehty joskus sketsejä ja yritetty elokuvaakin) ja tykkään kertoilla asioista. Luonnosta toki tiedän eniten ja siellä tulee liikuttua eniten, niin siitä ois helpoin tehdä. Kirjoittaminen tietty on iso osa elämää, et sekin vois olla, tykkään matkailusta ja kielten opiskelusta, niin sekin vois olla ainakin joku osittainen teema. Oon myös miettinyt sitä, että entä jos ihan piruuttaan yrittäis joskus kuvata videoita japaniksi :D tulis ainakin käytettyä kieltä. Ehkä sitä joskus itekin päätyy youtubeen tekemään jotain, serkkukin jossain kohtaa ehdotti, et alkaisin kuvaamaan jotain pelivideoita youtubeen (tai et perustettas yhdessä kanava, jossa mä pelaan konsolipelejä ja serkku simssiä :D) - ja oon oikeesti aika puhelias videopelaaja, en osaa pelata hiljaa :D mulla on aina kommenttiraita päällä, niin periaatteessa samahan se kai ois sitä ehkä joskus kuvatakin :D
I love not man the less, but N A T U R E more.

私は悪魔で執事ですから。



"Always"
1946-2016

Rowena

  • ***
  • Viestejä: 1 014
Vs: YouTube ja "tubettajat"
« Vastaus #31 : 08.10.2020 19:58:13 »
Onnea kanavasta, Odo! Katsoin sun ekan jakson, sulla on tosi miellyttävä ääni :). Ihanaa, kun uskaltauduit luomaan kanavan pitkän mietinnän jälkeen!

Mä oon kesästä asti miettinyt oman kanavan perustamista. Korona pakotti kesällä tekemään töitä osaksi videotallenteiden välityksellä, ja siitä heräsi varovainen haave myös omasta kanavasta. Kuvasin jo yhden jakson, mutta jätin sen julkaisematta, koska kanavan rajaus alkoi mietityttää. Neulominen mulla varmasti olis kuitenkin se kantava teema, neulevlogeja seuraan kaikkein eniten. Mut en oo ite niin taitava neuloja, että pelkästään se tois kovin paljon sisältöä kanavalle.

Saattaa hyvin olla, että tää jää vain haaveeksi, ja jatkan videoiden tekemistä ainoastaan töissä, mutta upeaa, että sä, Odo, tartuit tuumasta toimeen :).


mervii

  • ***
  • Viestejä: 69
Vs: YouTube ja "tubettajat"
« Vastaus #32 : 18.10.2020 17:45:28 »
Mä seuraan lähinnä hevos- ja maatalousaiheisia kanavia. Kuten Aada Julia, Tiiavoitto, Maalaisjärki. Ja sit potter aiheisia videoita on Aion Taikoa kanavalla :) ja joskus katon joitain muita.

Natura Morta

  • Iha Namo vaa
  • ***
  • Viestejä: 93
Vs: YouTube ja "tubettajat"
« Vastaus #33 : 11.01.2021 20:17:36 »
Mulle YouTube on Twitterin ohella yks henkireikä. Ja Tubesta katson siis aivan kaikkea, ja siks mulle käykin helposti se klassinen, että mä vaan ajaudun youtuben oudolle puolelle. Katselen / kuuntelen monia kanavia joita listaan myöhemmin. Sen lisäksi katon kaikki löytämäni videot aiheesta, joka koskee mun sen hetkistä intohimon kohdetta. Tällä hetkellä siis Paluu Tulevaisuuteen videot, koska katsoin ne elokuvat miljoonannen kerran just.

Muita semmosii aiheita, joista en muutamaa poikkeusta lukuunottamatta kanavia erikseen seuraa, on reagointivideot. Reaktiot melkeen kaikkeen kiinnostaa, sarjat, leffat, musiikki (erityisesti metallimusiikki ja euroviisut), mutta mun pitää itse tietää se pohjamateriaali, jotta reaktiot olis viihdyttäviä.

Aikasemmin täällä keskustelun aiheena ollutta ASMR:ää mä en voi sietää. Saan kyllä vähän vastaavanlaista nautintoa äänistä, joita ei oo mitenkään tarkotettu ASMR:ksi, kuten jos kävellään lasinsiruilla kengät jalassa, tai monet vedenalaset äänet sukellusvideoissa, on mulle tosi rentouttavia

Ja sitten muutama kanava, joita seuraan ihan aktiivisesti:
maiju eli siis tosi tunnettu suomalainen tubettaja, joka tekee videoita esim. omasta elämästään, kirjallisuudesta, ekologisuudesta ja tabu-aiheista
pahalapsi myös tunnettu suomalainen, goottitubettaja, jonka aiheet pyörii goottimuodin ja leipomisen / ruuanlaiton ympärillä
One Topic At A Time muistaakseni kanadalainen, joka tekee enimmäkseen reddit videoita, mutta lähes pelkästään (muutamaa antivaxxer ja insaneparents videota lukuunottamatta) hyvän mielen aiheista niitä videoita. Eli niissä on aina positiivinen fiilis ja niistä tulee aina hyvä mieli
shiey on ehkä mun lempitubettaja, ainut, jolta mulla on ilmotukset päällä ja jolta katson ihan jokasen videon heti kun ne tulee ulos. Videot on puhdasta laatua. shiey on siis liettualainen, joka tekee "matkustusvideoita" Liettuassa ja muualla Euroopassa, mutta  periaatteessa kaikki, mitä se tekee on laitonta. Menee hylättyihin paikkoihin, kiipeilee kaikkiin torneihin ja talojen katoille. Ja paras sisältö on Train surfing videot, joissa se matkustaa tavarajunilla.
The Proper People tekee myös hylättyjen paikkojen tutkimista ympäri maailmaa, mut tosi ammattimaisella otteella ja niiden videot on kiinnostavia, koska ovat yleensä edes vähän perehtyneet tutkittavan paikan historiaan. Videot on myös tosi esteettisiä ja hyvin kuvattuja, eikä niissä mässäillä mitenkään millään kauhu clickbaitilla
"Maybe if we started looking what's the SAME instead always looking what's DIFFERENT"