Kirjoittaja Aihe: Kuunnellaan maailmaa (ja Beatlesii) | Sallittuja tajunnanvirtapätkiä (kai tätä voi tarinaksikin kutsua)  (Luettu 2050 kertaa)

Ansa

  • runostaja
  • ***
  • Viestejä: 2 878
  • rakastettu
Nimi: Kuunnellaan maailmaa (ja Beatlesii)
Kirjoittaja: Ansa
Ikäraja: Sallittu
Tyylilaji: Tajunnanvirtaa, romantiikka, draama, fluffy, ficklet
Omistusoikeus: En omista otsikon Beatlesia, mutta muuten joo.
A/N: En laske näitä songfickeiksi, mutta kuuntelen kuitenkin aina yhtä kappaletta kirjoittaessani yhtä tällaista. Jotenpa joo. Merkkaan biisit aina pätkän alkuun.



1. Vahinkokahvia (Np: We can work it out - The Beatles)

Iltapäiväkahviini laitoin taas juoksevaa kukkaishunajaa, vahingossa totta kai. Syytän siitä sinua, sellaisella ironisella puolihymyilevällä tavalla. Ja ihan vain siksi, että ei minulla muuten koskaan edes olisi hunajaa, jos et olisi niin hinautunut minuun ja elämääni teetä ja hunajaa rakastavana. Eihän se ole MINUN vikani jos assosioin vedenkeittimen sinuun ja sinulle teen keittämiseen, enkä muista muistaa että hei, tässähän nyt keitetään minulle pikakahvia himputin teen sijaan. No jaa. Ei se haittaa, olen tottunut jo makuun ja pidän siitä huomattavasti entistä enemmän nyt  kun yhdistän sen sinuun ja sinun aamukoomaiseen kömpelyyteesi.

Iltapäiväaurinko on keväällä kaunis, eikä sen paljastamat ilmassa leijailevat pölyhiukkaset haittaa ollenkaan. Elämä on ihanaa ihanaa ihanaa sataa taikka paistaa, ja vaikka olen nyt yksin, näen sinut silloin pian, ja sitä ennen tyydyn juomaan hunajaista vahinkokahvia.


kirjoittelen runoja ja tunnelmoin

Kiirsu

  • ***
  • Viestejä: 2 165
Beatles ei ole ihan ominta alaani, enkä niiden tuotantoa kovin laajalti tunne, mutta eipä se tuntunut tätä luettaessa haittaavan. Kiva teksti tämä on silti :3

Pidän hirveästi näistä sun onnellisista fluffyteksteistä, jatka ihmeessä tätä linjaa!! Nämä on niin ihania, kun kaikki on vaan iloista ja onnellista ja silti niin arkista. Ihan rupesin miettimään, että miksi aina tarvitsee jonkun erityisen syyn olla onnellinen, miksi ei muuten vain voi kirjoittaa onnellisista ihmisistä. Angsti on niiiiiin paljon helmpompaa, joten ihanaa, että joku kirjoittaa tällaisia onnellisia pätkiä!!

Voi että tämä rakastunut fiilis <3 On kyllä ihanaa, kun muu maailma vain katoaa eikä pysty muuta ajattelemaan, kun kaikki muistuttaa siitä ihmisestä, jopa kahvin keittäminen. Hunajainen vahinkokahvi oli kanssa tosi söpö ilmaus :3 Koko teksti on kyllä tosi söpö ja niin ihana tämä höppänä fiilis tässä! Ei yhtään haittaa, että tämä on näin siirappista ja kahvi on hunajaista. Joskus elämän ja tekstien on ihan hyvä olla sellaisia.

Lainaus
pidän siitä huomattavasti entistä enemmän nyt  kun yhdistän sen sinuun ja sinun aamukoomaiseen kömpelyyteesi.

Nawwww voi miten herttaista <3

Hii ihana teksti kyllä, piristää minun ankeaa mieltäni tämä niin kovin. Jään seuraamaan, että mitä hupsuuksia jatko tuokaan tullessaan :3

And some people, dance.
"Ja pysyä loitolla heteromiehistä, lesboista ja biseksuaaleista."
-Severus Kalkaros

Ansa

  • runostaja
  • ***
  • Viestejä: 2 878
  • rakastettu
Kiirsu: Aaw, ihanaa kuulla että onneliset tekstini on luettavia, minä kun oon aika epävarma tästä uudesta genrelöydöstäni. :3 <3



2. Alakuloa ja facepuheluita (Np: Something - The Beatles)

Heräsin tänään kovaan kuumeseen ja löysin mieleni taas tutusta menneestä alakulosta. Varsinkin kun sinä et ollut täällä, etkä ole nytkään. Ehkä me ei ollakaan me, ehkä minä muistan tai luulen väärin, pilkkaa aivoni, ja minua itkettää, koska sinä olet sinä ja me ollaan Me, ja me ollaan enemmän kuin minä koskaan.

Huomaat heti että mulla on jotain, kun en laita viestin perään kulunutta :3 hymiötä, mikä on rasittavuudestaan huolimatta tehnyt kotinsa nettisanavarastooni. 19 sekuntia ja facebookin messenger vilkkuu videopuhelua ja minä vastaan koska Sinä.

Et sano mitään, edes kokeillaksesi toimiiko niin usein reistaileva mikkisi, vaan silität näyttöä kasvojeni kohtaa. Hymyilen ja haluaisin itkeä, haluaisin että pidät minua sylissä, ja sinä tiedät. Tietenkin sinä tiedät.

Kaksi tuntia katsomme toisiamme kasvoihin tietokoneen välityksellä, ja jossakin vaiheessa unohdan ikäväni, tai ainakin se helpottuu. Hymyilet enkä voi olla vastaamatta.

Sanot sata kertaa rakastavasi minua vain muistuttaaksesi, ja kello on neljä aamulla kun menemme nukkumaan.

Enää kaksi tuntia ja astut junaan.

Enää kolme tuntia ja voin pitää sinut ikuisesti itselläni.


kirjoittelen runoja ja tunnelmoin

Kiirsu

  • ***
  • Viestejä: 2 165
Voi että, tämä on niin siirappia, että minun sisäinen kyynikkoni ei enää tiedä mitä sanoa :D Tosi söpöä kyllä, en kiellä!

Lainaus
Huomaat heti että mulla on jotain, kun en laita viestin perään kulunutta :3 hymiötä, mikä on rasittavuudestaan huolimatta tehnyt kotinsa nettisanavarastooni.

Oi samaistun kyllä, enkä tiedä onko se yhtään hyvä asia! Tuo hymiö on juurtunut minuun ihan liikaa. Ja toisaalta pistän heti merkille, jos ihmisiltä puuttuu niiden vakiohymiöt tai kirjoitustapa on vähänkään outo.

Lainaus
Sanot sata kertaa rakastavasi minua vain muistuttaaksesi, ja kello on neljä aamulla kun menemme nukkumaan.

Huh! Tämä kuulostaa samaan aikaan tosi ihanalta ja kamalan ahdistavalta. En osaa itse nähdä yhtään itseäni juttelemassa kenenkään kanssa yötä päivää, tarvitsen ihan liikaa omaa tilaa. Mutta tosi ihanaa, että joillain on tällaisia suhteita ja he kokevat sen hyväksi ja ihanaksi :3

Söpöä on, älä turhaan ole epävarma <3

And some people, dance.
"Ja pysyä loitolla heteromiehistä, lesboista ja biseksuaaleista."
-Severus Kalkaros

Kineza7

  • ***
  • Viestejä: 304
Naw, tää pistää mun hymyilee sillee vaa jatkuvaa hymyä. Ihan niinku toi hymiökin, mitä mä ihan liian useasti käytän (tosin oon finissä päättänyt olla laittamatta hymiöitä). MUTTA siis, tää oli ihan älyttömän ihana. Meni sellasella helpolla lukutyylillä ja tykkään sun sanavalinnoista.

Ansa

  • runostaja
  • ***
  • Viestejä: 2 878
  • rakastettu
Kiirsu: Haa, :3 on paras hymiö koskaan, jos äksdeetä ei lasketa! xD Sori jos saan sun sisäisen kyynikön kyyneliin.. mietipä mitä tämä minun postangtinen fluffysiirappi tekee sielulleni joka identifioi itsensä kerran mustaksi? xD Hmm... itse harrastan monituntisia nettikeskusteluja  ja facepuheluita aamuneljään asti parhaan nettiystäväni kanssa all the time fyi, kai ihmiset on sitten erilaisia. En edes osannut ajatella että kohta voisi vaikuttaa jonkun mielestä oudolta, koska itse teen niin all the time. :,D Aws, kiitos kommenteistasi ja tuesta! <3  :-*

Kineza7: Oi, sinä kommentoit minua, whii! <3 Aaw, hyvä että hymyilit, se saa mut hymyilemään! :,D Kiitos kommentistasi, arvostan sitä! <3  :-*



3. Kliseet on kliseitä koska ne toimii aina (Np: Because - The Beatles)

En tajunnut kuinka kliseistä on mennä merenrannalle ensimmäisenä lämpimänä kevätyönä katsomaan auringonlaskua ja myöhemmin syttyviä tähtiä ennen kun sanoit sen ääneen. Nauroin, koska se ON kliseistä, vaikka kumpikin meistä tietää että romantiikkaa enemmän retkeä inspiroi pakkomielteeni ja rakkauteni avaruuteen.

Sen retken jälkeen kliseistä on tullut meidän Juttu. Ja siis taas ah niin ironisella tavalla, koska eihän me nyt oikeasti, hahah.

Me naurettiin aina romanttisille kynttiläillallisille, kunnes alettiin itse polttaa hattaran ja lumpeen tuoksuista kynttilää ruokapöydässä ihan vain viihdearvollisista syistä.

Tai kun ostit mulle ruusun torimyyjältä ja katsoit mua silmiin yltiösiirappisesti saaden muut asiakkaat huokailemaan ihastuksissaan (ja me juostiin heti kun kehdattiin jokirantaan ja naurettiin vatsamme kipeiksi.)

Joskus ostan sulle yllätyssuklaata ihan vain siksi kun sä tykkäät, enkä hymyile huvittuneena, vaan rakastuneena. Joskus ei haittaa että me ollaan klisee, koska kliseet toimii aina.


kirjoittelen runoja ja tunnelmoin

Kineza7

  • ***
  • Viestejä: 304
Eiiii. Hymyilen täällä (TAAS) ja hihittelen samaan aikaan. Niin suloista, etten ehkä kestä! TÄÄLLÄ VAAN NAURAN TÄLLEE JULKISEL PAIKAL. Mut joo, kliseet toimii, hehe. Tykkään noista isoista kirjaimista, ne sopii tähän ja tuo mukavan vahvan tunnelman (ne ei sovi kaikkeen), ja sit kanssa tykkään sun kappalejaoista. Ja siis tykkään.
Ja kyllä, täällä mä vaan kommentoin, heh.

Kiirsu

  • ***
  • Viestejä: 2 165
Kliseet on niiiin aliarvostettuja!!! Oikeesti ne on tosi tosi ihania ja toimivia. Ihan syynsä siihen on, miksi ne on kliseitä. Ei kai ne sitä olisi, jos ne olisi ihmisten mielestä tyhmiä. Ihan tylsä ajatus, että kliseitä pitäisi välttää ja olla omaperäinen ja keksi kaikkea uutta ja persoonallista. Johan sekin on kohta klisee :'D Kaikki tässä mainitut asiat, merenrannat, auringonlaskut, kynttilät, kukkaset, on ihan mielettömän ihania ja romanttisia. Niitä pitäisi kuvata enemmänkin, koska joskus sellainen "tavallinen" on paljon ihanampaa kuin mikään erikoinen.

On nämä vaan <3 Nää saa mut hymyilemään ihan hölmösti ja piristää ihanasti. Käytän sanaa ihana ehkä miljoona kertaa, mutta ei näitä voi muutenkin luonnehtia. Kiitos <3

And some people, dance.
"Ja pysyä loitolla heteromiehistä, lesboista ja biseksuaaleista."
-Severus Kalkaros

Aewyn

  • ***
  • Viestejä: 75
  • Syöksylaskija
No niin, kommenttikampanjasta terveisiä! Nämähän oli herttaisia ja suloisia ja ihania ja fluffisia! En itse varsinaisesti ole kyseisen genren ylin ystävä, mutta kyllä nämä oli hauskaa vaihtelua.

Tarinahan nyt on tosi söpö ja kaunis ja oikeastaan ihan täyden fluffin sijaan vähän haikea ja kaipaileva. Hyvin tulee esiin se, miten vaikeaa on, kun se sinä ei koko aikaa ole siellä paikalla. Sitten sitä ikävöidään ja toivotaan vaan, että se olisi siellä. Tästähän päästään ihan luonnollisena jatkumona siihen, että kun sitten ollaan yhdessä, niin niitä kliseitä on hauskaa harjoittaa, koska hei, joka ei kliseistä muka tykkää, niin sitä tikulla silmään! Jostainhan ne on tulleet. Se, onko kyseessä ironia vai ei, ei tietenkään välity ulkopuoliselle yleisölle, mutta lukijana oli hauskaa päästä siihen sisään minä-kertojan kautta.

Tykkäsin siitä, miten nämä oli tällaisia pieniä tunnelmapalasia. Ensimmäinen osa oli sellainen kepeän kaipailun teksti, toinen osa oli enemmän sellainen pelokkaan ahdistunut kaukosuhde-kuvaus ja kolmas pätkä sitten puhtaasti onnellinen. Tuollaistahan se on ennen kuin parisuhde arkipäiväistyy, kiva siitä on lukea :)

Eritoten tässä pidän siitä, kuinka arkipäiväisellä tyylillä tavallaan kirjoitat. Ihan kuin tämä minä tässä pitäisi päiväkirjaa tai jotain ja siinä päästään jotenkin tosi lähelle ja keskelle päähenkilön mielenmaisemaa. Tekstissä oli muutenkin monia oivallisia kohtia, jotka miellyttivät. Esimerkkejä:

Lainaus
Ja siis taas ah niin ironisella tavalla, koska eihän me nyt oikeasti, hahah.

Jotenkin tuo hahah tuolla kolahti muhun. Se on jotenkin.. en mä tiedä, ihana!

Lainaus
Ehkä me ei ollakaan me, ehkä minä muistan tai luulen väärin, pilkkaa aivoni, ja minua itkettää, koska sinä olet sinä ja me ollaan Me, ja me ollaan enemmän kuin minä koskaan.

Olen pitkien ja joka suuntaan rönsyilevien lauseiden liikakäyttäjä ja rakastaja - tämä oli malliesimerkki sellaisesta.

Lainaus
Elämä on ihanaa ihanaa ihanaa sataa taikka paistaa, ja vaikka olen nyt yksin, näen sinut silloin pian, ja sitä ennen tyydyn juomaan hunajaista vahinkokahvia.

Tässä on ihana tyylikeino tuo välimerkkien poisjättö, se jotenkin näyttää tyylikkäältä ja antaa vähän sellaista runomaista olemusta tälle jutulle. Se, että keskellä on loppusointuja, mutta sitten lopussa ei olekaan, on kiinnostava yksityiskohta.

Joo, mitähän muuta... Niin! Siitä myös tykkään, että tällä kokonaisuudella on nimi, mutta sitten nämä jokainen on yksittäin numeroitu ja nimetty. Varsinkin numerointi viihdyttää itseäni, siitä tulee sellainen listamainen olo, joka antaa sellaisen aika erilaisen säväyksen. Tykkään kyllä kovasti!

Se vähän häiritsee, että kirjoitustyylissä vaihtelevat vähän minät, mät, sinät, sät, minullet ja mullet, sinullet ja sullet jne. Jotenkin tuntuisi ehkä luontevammalta, että käytössä olisi jommat kummat, ettei sieltä sitten yllättäen pomppaa silmille se toinen muoto. Kummastakin tavasta pidän, mutta jotenkin tämä sekoitus särähtää silmään. Samoin myös jotenkin koen, että jonkin sanan painottamiseen olisi ehkä muitakin mahdollisia keinoja, kuin capslockilla kirjoittaminen, mutta se on kyllä ihan makuasia, varsinkin kun tää on kuitenkin tällainen teksti, jossa leikitellään tällaisella arkisuudella ja internet-hymiöillä ja muilla.

Mutta kokonaisuudessaan tykkäsin kyllä näistä ja odottelen tässä mielenkinnolla jatkoa!  Positiivinen kokemus, kiitos siitä :)
Toiveitten tunkio, sielu tuskiemme.