Kirjoittaja Aihe: Sikuriinan galleria [Uusia 11.4.2011]  (Luettu 107774 kertaa)

sikuriina

  • ***
  • Viestejä: 170
  • Not all those who wander are lost
Vs: Sikuriinan galleria
« Vastaus #140 : 23.06.2010 15:32:19 »
Kiitos, Layra :) Hajoilen aina anatomian kanssa (kuten varmaan moni muukin kuvataidetta harrastava), joten on kiva kuulla että se osa-alue on kunnossa! Tykkään maalata kasvokuvia, joten kokovartalokuvia mun galleriassa ei hirmuisesti taida edes olla.

// Lisätty Fernando Torres (futari) S (23.6.2010)


// Illusia lisäsi ikärajan ja yhdisti tuplapostauksen.
« Viimeksi muokattu: 30.08.2012 07:05:47 kirjoittanut Illusia »

laaksokukka

  • KRYPTONITE
  • ***
  • Viestejä: 165
    • tumblr
Vs: Sikuriinan galleria
« Vastaus #141 : 24.06.2010 01:34:40 »
Kiitos paljon, laaksokukka! Piirtämiseen kuluva aika riippuu vähän työn aiheesta ja koosta. Pelkkä kasvokuva, joita tykkään piirtää, vie n. 6-10h. Sit jos piirrän koko vartalon/maisemaa ja yksityiskohtia, niin aikaa kuluu tietenkin enemmän, eli 10+ tuntia.
Kiitos tiedosta!:) Huhuh, olisin kyllä tippunut tuolilta, jos noissa olisi kestänyt vähemmän aikaa. Mutta mulla tollasten töiden tekemiseen menis varmastikin yli puoli vuotta, ethäethä.

ja sitten, TOI FUTARI ON AIVAN IHANA OMNOMNOM<33333

no mo?

miuja

  • ***
  • Viestejä: 32
Vs: Sikuriinan galleria
« Vastaus #142 : 27.06.2010 03:14:05 »
wouuuu onpa ihan mielettömän hienoja kaikki nämä! erityisesti nuo uudemmat ;D

arvostan paljon tällaisia töitä, joissa hahmojen kasvot ovat ilmeikkäitä, uniikkeja ja täten realistisia : ) muutenkin aivan upeat asetelmat, värien käyttö, tekniikka, jne jne... mutta erityisesti hahmojen naamat säväytti. : D

nauti lahjakkuudestasi! n-n

sikuriina

  • ***
  • Viestejä: 170
  • Not all those who wander are lost
Vs: Sikuriinan galleria
« Vastaus #143 : 28.06.2010 15:48:55 »
Voi kiitoksia paljon, miuja! Mä rakastan piirtää ihmisten kasvoja, se on mun lemppari puuhaa :) Samoin värien ja valon ja varjon kanssa leikkiminen.

Maggie

  • ***
  • Viestejä: 247
Vs: Sikuriinan galleria
« Vastaus #144 : 06.08.2010 21:37:04 »
Mä olen ollut jo kauan mykistynyt taidoistasi ja käynyt ihastelemassa eritoten Potter-kuviasi ollessani taiteennälkäinen. Pidän useamman ihmisen yhteiskuvistasi, joissa on ihania pieniä yksityiskohtia ja erityisesti tunnelma kohdillaan - esimerkiksi History of Magicista ei katsottava lopu. Tykkäilen hirveästi kasvokuvistasi, kaikista HP-potreteista ja erityisesti Torresista, koska se on niin aidon näköinen ilmeineen, hiuksineen päivineen. Erityismaininnat siitä kuvasta täytyy antaa pisamille, jotka ovat hyvin luonnollisen oloisia, ja paidalle, joka on yksityiskohtineen ihana.

Mutta kuva, jota haluan erityisesti hehkuttaa, on Moony & Padfoot. Se on aivan uskomattoman realistinen ja kerrassaan kaunis työ, jota voisin tuijotella ties kuinka kauan koskaan kyllästymättä. Ja sinua on kiittäminen, että löysin One Night Onlyn. Näin tuon kuvan joitain kuukausia sitten, riensin Googlaamaan Georgen, hakutulokseksi tuli bändi, pistin sen YouTuben hakuun, kuuntelin Just For Tonightin ja se oli menoa se. ONO sinkoutui suoraan mun lempibändien top kolmeen ja siellä on keikkunut. En voi todellakaan kiittää tarpeeksi.

Mutta kuvaan palatakseni, ensimmäistä kertaa kyseisen teoksen nähdessäni olin vähän hämmentynyt. Siriuksen olen helposti ja perinteisesti kuvitellut ennemmin Sirius - Remus -kuvan musta- ja suorahiuksiseksi kalpeanaamaksi, Remuksen ulkonäöstä taasen minulla ei koskaan ole ollut erityisen tarkkaa kuvaa. Silti minulla ei ollut mitään vaikeuksia mieltää kuvan poikia juuri Siriukseksi ja Remukseksi, päinvastoin. Kummassakin oli jotain niin kelmiä ja omalaatuista. Jännän erilainen, mutta äärimmäisen toimiva tulkinta näistä.

Georgessa on kyllä kieltämättä hyvin paljon siriusmaisia piirteitä - se nuorimies on kerrassaan jumalainen ja erittäin hyvännäköiseksi olen myös nuoren Siriuksen mieltänyt. Vieläkin, vaikka George alkaa olemaan minulle jo aika tuttu kasvo, tässä yhteydessä, tässä kuvassa, tuota naamaa vilkaistessani ensimmäinen ajatus on nimenomaan ”Sirius!”. Varsinkin nuo siriusmaisen ilmeikkäät silmät tekevät sen efektin, ah. Voisin upota noihin silmiin. Uppoaisin ihan mielelläni.

Olisin aika ilkeä jos ohittaisin kuvan Remuksen ja hehkuttaisin vain Siriusta, niin paljon kuin se hehkutusta ansaitseekin, joten. Rakastan kuvan Remusta! Se on vain niin herttaisen ja suloisen ja kiltin pojan oloinen tässä – ja eikös se sitä kaikkea olekin? Ja hiukset, ne ovat molemmilla pojilla ihanat. Siriuksen kohdalla niissä on jotain kivan koiramaista, joka vahvistaa mielikuvaa nimenomaan siitä Siriuksesta.

Tuntuu, että tulin juuri kirjoittaneeksi harvinaisen sekavan kommentin. Toivottavasti kuitenkin tärkein on rivien välistä luettavissa, mutta jos ei - pidän hirveästi töistäsi ja erityisen lämpimästi suhtaudun Moony & Padfoot -kuvaan, joka on oikeasti ehkä hienointa HP-fanitaidetta, mitä olen nähnyt. Kiitos! <3
it seemed a place for us to dream

raitakarkki

  • mrs. Finnigan
  • ***
  • Viestejä: 1 201
Vs: Sikuriinan galleria
« Vastaus #145 : 07.08.2010 21:43:30 »
FERNANDO TORRES. Lisäsin sen aikaa sitten faveksi DAssa ja Tumblrissäki hehkutin, mutta täällä vielä: IHANAMAHTAVASIKAHIENOPARAS! Tosi upee. Keep it up :)
in the bleak midwinter

Aiqsu

  • bubble
  • ***
  • Viestejä: 436
Vs: Sikuriinan galleria
« Vastaus #146 : 10.08.2010 14:33:41 »
Voi hyvä luoja tässähän menee ihmisparka ihan sanattomaks.
Sanotaan vaikka näin: Sä olet IHAN JÄRKYTTÄVÄN HYVÄ!

Chuva

  • Mursumarsu
  • ***
  • Viestejä: 656
Vs: Sikuriinan galleria
« Vastaus #147 : 02.09.2010 18:58:24 »
*pyörtyy*

Et suinkaan ole lahjakas? Avasin sieltä vaan jonkun ja sitte lävähtää esiin tällästä taidetta?! Pelottavaa..

Sun työt on tosi hienoja, osa kävis ihan valokuvista. Näissä kaikissa on ihan omat tunnelmansa, eikä ole tosiaankaan mitään massatöitä. Niiku toi Torreski. Ihan aivottoman hienoja ja kauniita kuvia, joita katellessa nousee hymy huulille. Sä tosiaan osaat asiasi!

Hm. Osaatko kenties myös jonglöörata ja niellä tulta? En yhtään ihmettelisi... :D

Ja niin, mun kommentit on mitä on. ^_^

Tom^^
"I understand what you're saying, and your comments are valuable, but I'm gonna ignore your advice."
-Roald Dahl (Fantastic Mr. Fox)

sikuriina

  • ***
  • Viestejä: 170
  • Not all those who wander are lost
Vs: Sikuriinan galleria
« Vastaus #148 : 12.09.2010 19:07:45 »
Lisätty Sergio Ramos (futari) S (12.9.10)

// Kauhia kun mulla on kestänyt tän vastaamisen kanssa ikuisuus! Oon ollut tosi epäaktiivinen finiläinen koko kesän ja alkaneen syksyn  :'(

Migdi, kiitos aivan valtavasti pitkästä kommentistasi! Ihanaa luettavaa :)  Miä rakastan maalata ihmisten kasvoja, siks mulla varmaan onkin niin paljon noita potretteja tuolla mun galleriassa :P Tosi kiva kuulla, että tykästyit One Night Onlyyn! Mäkin tykkäilen niiden musasta aivan mielettömästi. Ja George Craig todellakin on kuin ilmetty Sirius!

Raitakarkki, mun oli aivan pakko tuhertaa Nandosta fanarttia, se on mun tapa kanavoida ja ilmaista mun rakkaus johonkin asiaan, joka on mulle todella tärkeä :)

Aiqsu, kiitoksia ja niiaus  ;D

Tom^^,  sait mut nyt kyllä punastumaan! Kiitos valtavasti! Hehe, mandariineilla aina välillä jonglööraan ja onnistun joka kerta viskomaan ne pitkin lattioita, eli sitä en todellakaan hallitse :P

// Lisätty Iker Casillas (futari) S (11.4.2011)


// Illusia yhdisti tuplapostaukset ja lisäsi ikärajat.
« Viimeksi muokattu: 30.08.2012 07:07:00 kirjoittanut Illusia »

flawless

  • Alempi ylilehmä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 10 687
  • d a d d y
Vs: Sikuriinan galleria
« Vastaus #149 : 11.04.2011 21:15:10 »
Pakko kai munkin tulla jotain sepustelemaan taas, näin alkajaisiksi varoitan etten tiedä tällaisista jutuista juuri mitään, joten ei ole fiksua ja asiantuntevaa palautetta tulossa, mutta parhaani yritän :D

Eli lähinnä huomioni kiinnittyi noihin futaajiin, mutta paria sellaista muutakin mitä en muistanut aiemmin nähneeni vilkuilin summamutikassa myös. Niistä kaikista eniten pidin tuosta kuvasta, jossa ovat nuo kaksi tyttöä, se on suloinen ja välittää jonkinlaista viestiä. Ensin ajattelin taustan olevan turhan rauhaton ja huomiotaherättävä, mutta sitten tajusin, että noilla väreillä oli luultavasti tarkoituskin, ja yhtäkkiä tuosta taustasta tuli lempiasiani koko kuvassa. Hyvin keksitty siis, ja taitavasti tehty myös. Toinen lempparini oli tämä, jossa vaan on jotain, mitä en osaa selittää. Noiden poikien ilmeet ja kasvonpiirteet näyttävät todella realistisilta, ja lisäksi tuo tumma tausta sopii hyvin ja tuo intensiivisyyttä. Erittäin hienoja piirroksia, vihreäksihän tässä muuttuu kateudesta :D


Sitten noista futareista, joiden vuoksi varsinaisesti tänne eksyinkin.

Torresin kuva on älyttömän upea. Muistaakseni olen törmännyt tähän ennenkin (saattoipa jopa olla, että Googlen kuvahaulla tuli tämä vastaan, en ole varma) ja ihastellut tämän kauneutta silloinkin. Ensinnäkin, tämä on todella näköinen! Tarkkaa työtä, pieniäkin yksityiskohtia on otettu huomioon, ja mitä enemmän tuota kuvaa katselee niin sitä vakuuttuneemmaksi sun taidoistasi tulee. Tämä voisi melkeinpä olla valokuva; hiukset näyttävät aidoilta, kasvojen ilme on juuri oikeanlainen, kaikki on kohdallaan. Erityisesti tuon paidan kangas teki vaikutuksen, se on todella aidon ja liikkuvaisen näköinen - sitä katsoessa melkein tuntee tuon materiaalin sormiensa päissä, mikä on todellakin osoitus siitä, että se on todella aidon näköinen. Hienoa työtä, en oikein osaa muuta sanoa.

Myös Ramosin kuva sai aika lailla mykistymään. Kasvonpiirteet ovat juuri oikeanlaiset, tätäkin voisi nopealla vilkaisulla luulla valokuvaksi. Kaikki pienet yksityiskohdat kuten kulmakarvat on piirretty todella hyvin ja tarkasti, ja esimerkiksi parransänki näyttää todella aidolta. Tausta on toimiva, se keskittää huomion Sergion kasvoihin ja on sopivan huomiota herättämätön. Paita ei tässä ehkä ole niin onnistunut kuin edellisessä, se näyttää hieman vahalta tai joltain, mutta pikkuvika jolla ei oikeastaan ole merkitystä kun pääasia kuvassa nyt ei ole tuo paita. Älyttömän hieno ja näköinen tämäkin.

Ikerin kuva... Vau. Voinko vain sanoa vau? Ai että pitäisi jotenkin selventääkin... no. Ensinnäkin, hemmetin näköinen kuva! Tuo ilme kasvoilla on niin Ikeriä kuin vain voi olla, tuo pieni hymy ja pilke silmäkulmassa ovat jotenkin niin ominaisia sille. Taas kaikki pienet yksityiskohdat tekevät vaikutuksen, kaikki on niin huoliteltua ja viimeisteltyä. Tätäkään ei voi kuin vain tuijottaa suu auki ja hokea, kuinka lahjakas sä olet. Ja en tiedä, että mikä juttu mulla nyt on näihin paitoihin, että ne vievät mun huomioni, mutta paidan kangas näytti tässä taas älyttömän aidolta, ja samoin esimerkiksi hiukset. Yksinkertaisesti upea.


Jonkinlaisena tiivistelmänä tähän loppuun voisin sanoa vain, että älyttömän hyvää työtä. Upeita kuvia, joista näkee että niiden tekemiseen on käytetty aikaa ja niihin on panostettu. Todella lahjakas olet, jatka samaan malliin!
« Viimeksi muokattu: 12.04.2011 20:39:54 kirjoittanut flawless »

bannu by Ingrid

sikuriina

  • ***
  • Viestejä: 170
  • Not all those who wander are lost
Vs: Sikuriinan galleria
« Vastaus #150 : 12.04.2011 20:33:08 »
Kiitoksia valtavasti kommentistasi, Flawless :) Olen piirtänyt noita futareiden potretteja viime kesästä alkaen ja Torres oli ensimmäinen. Iiks! Kaverin pisamat hajottivat mun käden niin totaalisesti, että piti napata särkylääkettä seuraavana päivänä :P

Ramosin kuvassa paita ei minunkaan mielestä ole niin onnistunut. Siinä taisi käydä niin, että keskityin niin kovasti kasvoihin, että paita tuli tehtyä sitten vähän niin ku hutaisemalla kun väsähdin. Sergio oli ehdottomasti haastavin noista kuvista, koska sillä on melko omalaatuiset piirteet ja niitä oli aivan mielettömän vaikea vangita.

Ikeriä multa pyydettiin pitkään, mut aina jotenkin jänistin, kun herra on minun mielestäni niin hitsin täydellinen, että olin varma etten koskaan pystyisi tekemään sen kasvoille oikeutta. Mutta Iker olikin yllättävän helppo maalata, koska sillä on jotenkin todella selkeät ja klassiset kasvonpiirteet.

Chuva

  • Mursumarsu
  • ***
  • Viestejä: 656
Vs: Sikuriinan galleria
« Vastaus #151 : 12.04.2011 22:29:10 »
Mä oon kyllä sun fanis ;D

Tom^^
"I understand what you're saying, and your comments are valuable, but I'm gonna ignore your advice."
-Roald Dahl (Fantastic Mr. Fox)

sikuriina

  • ***
  • Viestejä: 170
  • Not all those who wander are lost
Vs: Sikuriinan galleria
« Vastaus #152 : 15.04.2011 13:37:54 »
Awws kiitoksia, Tom^^ :3

Puhalluskukkapoika

  • perhonen
  • ***
  • Viestejä: 39
Vs: Sikuriinan galleria
« Vastaus #153 : 19.04.2011 21:34:00 »
Tykkään kyllä tosi paljon sun piirrustustyylistä! Etenkin kelmikuvat ovat mielestäni erittäin onnistuneita, Remus on juuri sen näköinen kuin miksi hänet olen aina kuvitellut.

Jään mielelläni stalkkaamaan tulevaa tuotantoa :)
i can see the shine in you

Elfmaiden

  • ***
  • Viestejä: 1 223
  • haaveilija
Vs: Sikuriinan galleria
« Vastaus #154 : 13.05.2011 10:15:32 »
Minun on pakko ilmaista ihailuni muutamista kuvistasi (ja teen sen täällä, koska minulla ei ole galleriasivuille profiilia):


Kelmit - Union Jack -kuva on upea!!  Pidän kaikkien ilmeistä ja ulkonäöstä - suloinen joukko. Ja todella hieno kokonaisuus lippuineen ja teksteineen...

Samoin Potretti: Luna Lovegood on ihana. Todella kauniit ja Lunamaiset värit ja hänellä on kaunis, vähän mystinen ilme!

Moony and Padfoot elikkäs Remus ja Sirius Kelmien ajoilta -kuva on teknisesti upea, pisamia myöten. Sirius ei tosin näytä minun mielikuvaltani Siriuksesta, Remuksesta en osaa sanoa. Enemmän ostaisin kuvasi Sirius & Remus, joka on suloinen.

Creepy Young Severus Snape on todella hieno, ja varsinkin hänen katseensa, joka on intensiivinen, sekä ehkä sekä pelokas että uhmaava. Vau!


Lyra & Pantalaimon on kaunis, revontuli/jouluvalomainen tausta varsinkin. Pantalaimon on suloinen, vaikkei liikaa, ja Lyran takki on upea.

Indy, Marion & Mutt -kuva on todella upeasti väritetty ja kasvonpiirteet ovat uskomattoman hienosti piiretyt - menee melkein valokuvasta!

Summer Day (The Pacific) on hyvin kaunis ja tunnelmallinen, pystyn helposti kuvittelemaan lämpötilan ja sirkkojen sirityksen ym... Nuorukainen on myös komean kaunis, vaikken hahmoa tunnekaan.


Kalevala: Pohjolan Tyttäret on kaunis postikorttimaisema, jossa on talven lämpöä (vaikka ilmaisu ehkä kuulostaa paradoksaaliselta...). Samaa täytyy sanoa myös kuvasta Kettu talviyössä.

Kalevala - Aino hukuttautuu. Huomioni kiinnittyi taustametsään, joka on todella upea ja hämyinen.

ElfQuest 30-vuotis kuva on hieno, siinä on paljon katsottavaa! Tällaiset kuvat saavat aina minut hämmästelemään, miten joku jaksaa piirtää...!

The Beatles - Words of Wisdom (A3 juliste) on vähän samaa sarjaa, mutta tällä kertaa luettavaa on valtavasti. Todella hieno!

Julia parvekkeellaan (Romeo & Julia) on ihanan tunnelmallinen ja kaunis kuva kauniista Juliasta.

Kaiken se kestää -kansikuva on kaunis, vaikka melko traaginen.  Luukas/Tuukka (verkkosivuille) -kuva on iloisempi. Minusta on ollut pelkästään ihanaa, että olet kuvittanut tarinaa aikoinaan näin paljon, koska kuvat ja tarinat kulkevat niin saumattomasti yhdessä, ja kuvat ovat ikään kuin luoneet lisää uskottavuutta.  Simple facts (Luukas/Tuukka) - lahjaksi fanipostia lähettäneelle tytölle -ystäväkirjaprofiilit on myös ihana :) Ah, upeaa että julkaisit kirjasi!

Girls - kaunis, värikäs ja tunnelmallinen!

Fernando Torres (futari) suloinen kuva. Ja tottakai kauniisti ja hyvin piirretty, kuinkas muutenkaan...
« Viimeksi muokattu: 13.05.2011 10:47:07 kirjoittanut Elfmaiden »
USKO, TOIVO JA (POIKA)RAKKAUS

sikuriina

  • ***
  • Viestejä: 170
  • Not all those who wander are lost
Vs: Sikuriinan galleria [Uusia 11.4.2011]
« Vastaus #155 : 09.08.2011 16:45:34 »
Todella paljon kiitoksia ihanista kommenteista, Puhalluskukkapoika ja Elfmaiden <3

Intia

  • ***
  • Viestejä: 122
Vs: Sikuriinan galleria [Uusia 11.4.2011]
« Vastaus #156 : 24.08.2011 11:47:21 »
Eksyin katselemaan sun töitä enkä voi kuin ihailla! Ihan mahtavaa jälkeä. (: ...Ainakin ne, jotka pystyn avaamaan. DA nimittäin vihaa mua. -_-' En nyt mitään kauheen rakentavaa osaa sanoa, yritän vaan suostutella DA:n toimimaan koska haluan nähdä lisääää!
"Can we move on from this and focus on me?

Nikita

  • Epäinhimillinen
  • ***
  • Viestejä: 24
Vs: Sikuriinan galleria [Uusia 11.4.2011]
« Vastaus #157 : 21.09.2011 19:14:38 »
Vau! Todella uskomattoman ihania ja hienoja! No joo siinä oli monta adjektiivia, mutta kuitenkin :D Rakentava palaute tais nyt unohtua tästä...
Auringon paiste
sadepiraroiden kaste
kaunis kuin kuolema
olemassaolostaan epävarma

Maddy

  • ***
  • Viestejä: 14
  • ava by eisitten
Vs: Sikuriinan galleria [Uusia 11.4.2011]
« Vastaus #158 : 10.04.2013 01:42:05 »
apuva  :o
Tositositosi hianoja! vaikken mitään mistään taiteesta ymmärräkään...
Siis toi Torres!!!  ;D Tai Jasper! Tosi realistisen näkösiä.

Nirhaatko meikäläisen jos otan jonkun kuvan tietsikan taustakuvaks???

-Maddy
"I will never let you fall
I'll stand up with you forever
I'll be there for you through it all (through it all)
Even if saving you sends me to heaven" (Red Jumpsuit Apparatus - Your Guardian Angel)
Banner by eisitten

Cilla

  • ***
  • Viestejä: 74
Vs: Sikuriinan galleria [Uusia 11.4.2011]
« Vastaus #159 : 16.04.2013 19:07:28 »
Näitä kuvia katsellessa ei voi muuta todeta kuin vaude. Tämän olet varmasti kuullut jo aiemminkin, mutta sinulla on selvästi piirtämisen lahja. Minulla piirtäminen rajoittuu lähinnä tikku-ukkoihin, joten vähän kateellisenakin selasin kuvia lävitse, mutta on aina kiva katsella jonkun taitavan tekijän töitä.

Potter -aiheisista kuvista ehdoton suosikkini on Luna. Kuvassa on kivasti käytetty värejä ja vieläpä kirkkaita värejä, jotka sopivat hahmolle. Mielestäni Luna muistuttaa tässä aika paljon näyttelijäänsä Evanna Lynchiä, mikä ei ole huono asia. Mietin vain, että onko kuva piirretty sen mukaan, minkälaisen ulkonäön hahmo saa näyttelijän myötä vai oman kuvittelun perusteella, miltä sinun Lunasi näyttää. Täytyy Lunan ilmeestä sanoa, että se näyttää vähän vihamieliseltä. Kulmakarvojen asento saa sen jotenkin aikaan. Hienosti tässä on yksityiskohtia mukana. Voisin hyvin kuvitella Lunan käyttävän esimerkiksi tuollaista pullonkorkeista tehtyä kaulakorua.

Sekalaisista töistä tykkäsin eniten Kalevala: Pohjolan Tyttäret ja Kettu talviyössä -piirroksista. Pohjolan tyttäret on todella kaunis kuva. Maisema tuo heti Lapin mieleen. Revontulet on toteutettu hienosti, tuo värin vaihtuminen vihreästä häivähdykseen liilaa ja sinertävään, ja vieläpä se, että värit vaihtuvat myös siinä kohtaa, jossa Pohjolan tyttäret ovat, ettet ole heitä siis yhdellä värillä tehnyt ja jatkanut sen jälkeen seuraavalla. Pohjolan tyttäret eivät ole minulle hirveän tuttuja hahmoja (muistan Kalevalasta oikeastaan Ainon, Väinämöisen ja Joukahaisen), mutta nyt tuli kyllä sellainen olo, että pitäisi heti rynnätä kirjastoon lainaamaan Kalevala ja lukea näistä tytöistä.

Sitten tuo Kettu talviyössä on kanssa upea. Tästä kuvasta ja myös muuten Saunatontusta tulee aivan joulukortit mieleen. Tunnelmaa ainakin riittää, kun on täysikuu, savua tulee piipusta ja valot kajastavat ikkunoista. Omalla tavallaan siinä mielessä surumielinen kuva, että kuvan mökki on itse asiassa oikein kutsuvan ja lämpimän oloinen, mutta kettuhan jää ulkopuolelle. Toisaalta kun kuvassa on ulkopuolella eläin, kettu, niin ulkopuolisuus ei ole niin vahvasti läsnä kuin miltä se tuntuisi, jos kuvassa olisi esimerkiksi yksinäinen ihminen.

Toteanpa vielä kerran, että sinä osaat totisesti piirtää hienoja kuvia! Näitä oli ilo katsella.
from the road where the cars never stop going through the night
to a life where I can watch the sun set and take my time