Kirjoittaja Aihe: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all  (Luettu 221642 kertaa)

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 891
  • ava © Ingrid
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #340 : 16.02.2017 19:17:25 »
Minäkin tsekkasin äsken tuon uusimman päivityksen. Neljä parasta pokemonia on kaikki poikia (Gyarados, Rhydon, Vaporeon ja Machamp) ja sitten yllättäen Arcanine on tyttö ja se on tosiaan mun viidenneksi paras, aww. :3 Onko kenelläkään tyttö-Gyaradosta? Eikös sen viiksien pitäisi olla valkoiset, jos se on tyttö? Mä meinaan ihmettelin tuossa pokemon-listassa, kun Gyaradoksen viikset oli siinä pienessä kuvassa ehkä vähän vaaleamman siniset kuin tavallisesti, mutta kun klikkasin hahmon auki, niin ihan tavalliset siniset viikset sillä on, ei sellaiset turkoosit kuin siinä pikkukuvassa. Grafiikoita on kai vähän muutettu niiden sukupuolierojen hahmottamiseksi, kun joillainhan pokemoneilla on niitä ulkoisiakin eroja, kuten nyt vaikka sillä Gyaradoksella. :) Mulla on kaksi Venusauria, molemmat harmillisesti poikia. Tytöllähän pitäisi olla joku siemen siinä selässä olevassa kukassa ja vähän ehkä toivoin, että olisin saanut siitä molemmat sukupuolen edustajat. :') Yksi Clefable paljastui pojaksi ja olin mun parhaan Clefablen nimennyt jo Keijoksi ja sitten repesin, kun huomasin, että se onkin tyttö, voi raukka. :'D Cleffoja mulla on kaksi, toinen tyttö ja toinen poika. Niin söpöä. X3 Exeggutorkin paljastui tytöksi, aww. :3

Ne omat hahmotkin on nähtävästi vaihtaneet vähän ulkonäköä. :o Niitä pystyy kai nyt tuunailemaan himpun verran persoonallisemman näköisiksi. Pitääkin nyt mennä heti tuunailemaan tuo poitsu vähän enemmän mieleisekseni. :'D

Hei jes, nyt on taas kauhea innostus päällä, kun kaikkea kivaa alkaa tapahtua. Tätä on odotettu. :3 Vähän jo jännittää, mitä kaikkea uutta peliin tulee, jahka toka gene pääsee kunnolla strarttaamaan. :D

//Ai niin lol, löysin eilen luonnosta villin Dragoniten. Huvittavaa sinänsä, että olen onnistunut löytämään luonnosta kaksi villiä Dragonitea, mutta yhden yhtä Kabutoa en ole vieläkään mistään saanut. :')
« Viimeksi muokattu: 16.02.2017 20:00:11 kirjoittanut Kosmik »

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 598
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #341 : 16.02.2017 22:18:47 »
Toi mun ainoa Arcanine on poika. Huomasin myös, että mulla on poika-Vulpix ja -Clefairy. Ja mun kaikki Ponytat/Rapidashit on poikia :D (missä on mun tammat...)
Ja mun Elekid ja Magby on tyttöjä :D Mulla on muutenki ollu aika paljon tyttö-Electrabuzzeja, selkeesti enemmän ku 25 prossaa mikä on niiden normisuhde. Ei myl kyl kauheen montaa Elecrtrabuzzia ole (12 vissiin), mutta ainaki puolet ollut tyttöjä (olin säästänyt kaikki tähän päivään asti :D). Sähäköitä mimmejä ^^
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Kiirsu

  • ***
  • Viestejä: 2 165
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #342 : 17.02.2017 01:33:09 »
Aaaaa voi ei miksi näiden uusien piti tulla nyt keskellä yötä!!! Peli kyllä lagii ihan kiitettävästi mutta nää on niin suloisia etten kestä!! Hirmusti uusia möykkyjä ja joka paikassa ja voi että, en malta odottaa, että pääsen huomenna pelaamaan ihan kunnolla!! Kauhea kun pitää ihan vastustaa kiusausta lähteä juoksemaan ulos keskellä yötä :D Hihii on kyllä taas ihan mieletön innostus pelaamiseen, kun on niin paljon kaikkea uutta ja ihmeellistä ja eeee!!!!

And some people, dance.
"Ja pysyä loitolla heteromiehistä, lesboista ja biseksuaaleista."
-Severus Kalkaros

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 543
  • 707
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #343 : 17.02.2017 08:07:11 »
Nyt tuli sit uudet pokemonit! Onhan tää ihan hauskaa, mut ei oo sellanen jeejeejee-fiilis, kun uuden nappaa. :D Pelkästään työmatkalla kuusi uutta poksua. Muuten en katellut, mitä päivitys toi tullessaan. Pitäisi tarkistaa montako vanhaa ehdin napata ennen uusia, vissiin 103-105. Vielä ois ollut paljon jälellä!

Ja hitsi, että eilen harmitti. Kerrankin joku faboryhmässä ilmoitti, että nyt on pokemon jossain, ei vasta puoli päivää myöhemmin. Olisi ollut tarjolla lentävä muumi (Draconair vai Draconite?) ja Pinsir! Jos oisivat olleet just toisinpäin, olisin ehkä päässyt nappaamaan! Toinen oli ~1km päässä kotoa ja sillon olin menossa kaupunkiin ja kaupungissa toinen, kun olin just tullut kotiin. Rhyhornin kuitenkin sain, n. 1800cp, nyt mun kovin pokemon! Piti ihan hypätä kesken matkan bussista, et sen sain ja oli kyllä sydämentylytyksiä ja jännitystä, kun ultra pallot loppu ja great pallot vähissä kun heittelin hitosti liian lyhyitä. Kahden karkauksen jälkeen kolmannella purkkiin ja oli jeejeejee-fiilis! :D

// Näköjään vanhoja poksuja 104, uusia nyt 8.
« Viimeksi muokattu: 17.02.2017 08:24:19 kirjoittanut Odo »
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 598
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #344 : 17.02.2017 09:58:11 »
Uuuu jes, toka sukupolvi on täällä ^^ En oo vielä ulos asti päässyt, mutta Murkrow ilmestyi kotiin. Ja nyt seuraavaks aion kehittää Espeonin ja Umbreonin itelleni :3c


// Jaaha, karkit riitti vain Espeoniin, mutta nyt mulla on se. Ja Crobat myös.
« Viimeksi muokattu: 17.02.2017 10:24:24 kirjoittanut Larjus »
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 891
  • ava © Ingrid
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #345 : 17.02.2017 10:51:03 »
Onneks mulla oli paljon Eeveeitä säästössä ja karkkejakin sille yli 700. :'D Eeveen uusille muodoille on myös nimeämiskikat. Jos annat Eeveelle nimeksi Sakura, siitä tulee Espeon ja jos annat sille nimen Tamao, siitä tulee Umbreon. En kehittänyt noita uusia muotoja, kuin vasta sitten, kun kaivoin jostain esiin tuon tiedon, koska pelkäsin, että joutuisin kehittämään miljoona Vaporeonia, Jolteonia ja Flareonia ennen kuin onnistaisi noiden uusien kanssa. :)

Olin niin innoissani, kun yöllä huomasin tokan genen tulleen, että vaikutti kivasti yöuniinkin, kun teki vaan mieli lähteä pihalle juoksemaan noiden uusien hahmojen perässä. :'D

Arte

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 5 391
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #346 : 17.02.2017 10:57:30 »
Minulla kaatuu koko peli edelleen, kun yritän ottaa pokemonin kiinni, vaikka monta kertaa oon poistanut pelin ja vastaavaa. :/ Siispä loppui pelin peluu tähän! Harmi, koska olisi ollut ihan mielenkiintoista tutustua noihin uusiin pokemoneihinkin. :D Onneksi teillä näyttää olevan hauskaa uusien lasten kanssa!


“Tomorrow may be hell, but today was a good writing day,
and on the good writing days nothing else matters."
- Neil Gaiman

Sarveiskalvo

  • ***
  • Viestejä: 177
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #347 : 17.02.2017 11:25:57 »
Voi ei Arte, onpa tylsää. :/  Toivottavasti saisit pelin vielä jossain vaiheessa toimimaan!

Mä en ole kovinkaan innostunut tästä kakkosgenestä. Ykkösgenestäkin puuttuu edelleen useampi pokemon, mutta suurempana syynä on se, että kakkosgene ei ole mulle ennestään kovinkaan tuttu. Joitain pokemoneja kyllä tiedän, mutta tähän ei liity mulla samaa nostalgiaa kuin ykkösgeneen. Mutta eipä tässä, saapahan uusia kehitettäviä. :)

Mulla ei edelleenkään ole vauvapokemoneista muita kuin Cleffoja. :/ 2 km munien määrä tuntuu lisääntyneen ja olin siitä hirmuisen innoissani ja haudoin niitä monta peränjälkeen. Viimeisistä neljästä 2 km munasta kolmesta on kuoriutunut Nidoran... Kirous jatkuu!
"I'm surrounded by idiots." - Scar

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 723
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #348 : 17.02.2017 12:12:41 »
Sain sopivasti vapaapäivän töistä niin kävin tänään aamulenkillä ja sain jo monta uutta ja varjoista näkyy että enemmänkin olisi, mutta puhelimen akkua piti tulla lataamaan välissä. :) Sain useamman söpön vihreän linnun (ja isomman rumemman linnun), pallopäälinnun ja söpön pörröhäntäisen palleron. :) Heti nousi innostus koko peliin. Eilen kun latasin sen päivityksen niin ärsytti vain, kun kaikki pokemonit tuntuivat vain hankalammin napattavilta ja karkailivat, meinasin jo hetken että poistan koko mokoman pelin. ;)

Minullakin tuo peli tökki aika tavalla etenkin eilen, ja tänäänkin sai kerran avata uudelleen, kun se "jähmettyi" kesken kaiken. Toivottavasti johtuu vain ihmisten alkuinnostuksesta eikä jatkuisi pitkään.

Olipa hyödyllinen tieto, että nyt saa lisää eri Eeveitä! :) Onneksi en vielä kerinnyt kehittää kun oli tarpeeksi candyja, nyt voi kokeilla tulisiko vaihteluksi erilainen!

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Melodie

  • ***
  • Viestejä: 1 355
  • Banneri @ Crysted
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #349 : 17.02.2017 12:44:38 »
Meidän tyypillä oli ennen punaiset hiukset, mutta päivityksessä ne muuttui sinisiksi eikä punaisia enää edes ollut valittavissa. :( Nyyh, luulin että vaihtoehtoja piti tulla lisää!

MUTTA sain monta (2) uutta pokemonia kiinni! Ii olen innoissani niistä, vaikka ne on ihan vieraita! Puoliso oli nihkeä koska niissä ei ole nostalgia-arvoa, mutta se tarkoittanee että saan ottaa niitä kiinni enemmän! Jee!

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 598
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #350 : 17.02.2017 12:46:57 »
Hiusten (ja ihon, silmien ja sukupuolen) muuttamiseen on erillinen kuvake yläkulmassa. Eli kyllä ne voi vaihtaa myös.
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Virhrearvio

  • ***
  • Viestejä: 130
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #351 : 17.02.2017 15:32:11 »
Oon innossani uusista, kun tänään "viimein" pääsin kunnolla nappaamaan niitä. Ja kyllähän niitä kerääntyi, jei! Taitaa kaikki mahdollinen aika tänä viikonloppuna mennä pokeiluun  :D Haluun semmosen söpön oravan!! Ja Donphanin kun sekin on lutuinen.

Nimistä ei oo  kauhesti tietoa eikä täyttä varmuutta mitkä on kovimpia poksuja saleille, mutta tällä hetkellä niiden sanotaan olevan Tyranitar, Blissey (on kyl kova salilla!), Heracross ja Donphan. No mutta nuo on tän hetken, joten voi vielä muuttua.

Itse en kauheasti välitä saada tietää poksujen sukupuolta. Mitä sillä edes oikein tekee, kun tuntuu olevan niin turhake. Ja oon pettyny, ettei mun kovimmat poksut ole tasapuolisesti kumpaakin sukupuolta.

Olisin halunnut vihreät hiukset, mutta höh kun puuttuu. Silinteri oli kyllä siisti, mut tuntuu turhalta käyttää rahaa asusteisiin kun sitä tarvitsee niin paljon kaikkeen muuhunkin.
So give me just one chance
And one by one I'll prove you wrong

Karma91

  • Sassmonster
  • ***
  • Viestejä: 416
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #352 : 17.02.2017 21:11:21 »
Tämä oli kyllä loistava päivä pokeilun suhteen, kun onnistuin saamaan jo sen hopeisen mitalin, kun oon pyydystänyt yli kolmekymmentä uuden genin poksua! Eniten kaduilla pyöri oikeastaan niitä pokémoneja, joiden olin ajatellutkin olevan yleisiä, tosin ötököitä näkyi vähemmän kuin mitä olin arvellut ja niitä ruskeita porsaita sitten enemmän. No, varmaan noita ötököitä olisi löytynyt enemmän jos olisin pelaillut jossain puistossa yms, koska nyt pelailu jäi lähinnä työmatkaviihdykkeeksi.

Päivän kohokohdat olivat Girafarigin ja Cyndaquilin löytäminen! Molemmat ihan lemppareitani kakkosgenestä, ja ainakin Cyndaquilin myöhempien muotojen saaminen tulee varmasti olemaan kovan työn takana, kun nämä startterit ovat aika rareja. Tuo Cyndaquil oli mukava piristys, kun en onnistunut pyydystämään Totodilea, vaan se karkasi kolmannen pallon jälkeen. Tuli muuten pitkästä aikaa juostua pokémonin perässä, mutta totta kai turhaan. Haluan mun söpön pikku krokon :(

Luulin muuten munapäivitysten takia, että kympit tulisivat olemaan ihan kiven alla, mutta mitä vielä! Oon eilisen päivityksen jälkeen saanut jo kolme kymmenen kilometrin munaa, joista kaksi on parhaillaan hautumassa. Nyt kun onixit ja kumppanit alennettiin vitosen muniin, mulla on aika kovat odotukset noiden suhteen. Hartaimpana toiveena olisi Larvitarin saaminen ja ainoa pettymys olisi joku vauva, koska ne kaikki mulla on, eikä niiden kehittyneillä muodoillakaan hirveesti tee mitään esim salitaisteluissa.

Virhrearvio noi sukupuolet ei sinällään kiinnosta, mutta mä luulen tuon ominaisuuden tarkoittavan sitä, että jossain vaiheessa mukaan tulee mahdollisuus lykkiä noita poksuja johonkin daycareen tms tekemään keskenään vauvoja. Breedaushan on alkuperäisten pokemon pelien yksi pääominaisuus, ja etenkin kaikki tappeluperfektionistit harrastaa tuota, koska munasta tuleville pokemoneilla on paremmat tappelutaidot ja niitä pystyy alusta asti kehittämään siihen suuntaan mihin tahtoo. Myös shiny-hunttaajille breedaaminen on elintärkeää, koska paritettujen pokejen vauvat on paljon todennäköisemmin kiiltäviä kuin luonnosta napatut.

Mitkä on ollut tähän mennessä teidän parhaita löytöjä uudesta sukupolvesta, ja osuiko kohdalle lainkaan harmituksia, joissa löysitte jonkun kivan pokemonin, mutta se karkasi?


Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 723
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #353 : 17.02.2017 22:43:14 »
Kävin vielä iltalenkilläkin ja tässäpä päivän saldo! :D Sain kaikki, joista olen nähnyt edes varjon, paitsi isoa karvakasaa, joka karkasi, mutta sain niin paljon pikkupossuja, että niistä sai sen kuitenkin kehitettyä.

Tässä ihan lista, ettei mikään unohdu:

Sentret, Furret, Hoothoot, Noctowl, Ledyba (ja enää muutama niin senkin saa kehitettyä!), Spinarak, Ariados, Crobat, Chinchou, Natu, Xatu, Marill, Hoppip, Aipom, Sunkern, Wooper, Murkrow, Swinub ja Piloswine. Ja lisäksi Sakura entisestä Eeveestä kehitettynä ja Smoochum munasta. Näin monta uutta pokemonia yhtenä päivänä! :D

Nyt on Pokedexin luku 151 / 168!

Ymmärrän toisaalta, miksi nämä eivät ole kaikille niin nostalgisia kuin muut, ne ovat selkeästi jotenkin sarjakuvamaisempia, niin kuin vaikka tuo vihreä Natu-lintu on kuin piirroshahmo verrattuna tavalliseen Pidgey-lintuun, joka näyttää enemmän oikealta linnulta. Minun silmään kaikki ihan Pikachuja ja Bulbasaureja ym lukuunottamatta ovat yhtä vieraita, niin sinänsä ei haittaa. Se oli hauska huomata, että nämä uudet ovat söpömmän ja kiltimmän näköisiä kuin monet entisistä. Uusi hiirikin on paljon söpömpi kuin vanha hiiri. :) Ja ferretti on kehittyneempi muoto, mutta sekin on söpö eikä vihainen. :)

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Nyyhti

  • ***
  • Viestejä: 3 911
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #354 : 18.02.2017 14:35:15 »
Minäkin nyt pitkästä pitkästä aikaa avasin pelin :D Innoittajana ei ollut niinkään nuo uudet pokemonit, vaan lähinnä se, että tästä on taas ollut niin paljon puhetta. Tyhmänä odotin, että monet päivitykset olisivat jotenkin auttaneet noihin minua eniten häirinneisiin juttuihin, mutta ei sentäs. Pelillä kesti edelleen miljoona vuotta avautua, se kadottaa jatkuvasti gps:n, saan edelleen arvuutella että milloin olen pelin mielestä minkäkin stopin kohdalla koska se katsoo sijainnit jotenkin ihan randomisti. Mutta no, tulipa nyt napattua muutama jännä uusi pokemon :D En kyllä jaksa tämän kanssa lähteä ulos, joskin taidan pitää pelin edelleen puhelimessa. Ehkä sitten taas kesällä voisi heitellä random lenkkejä, kun ei keksi muutakaan syytä mennä pihalle talsimaan!
Never regret something that once made you smile.

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 958
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #355 : 19.02.2017 13:46:37 »
Suurin osa näistä uusista on itselle totaalisen vieraita, nimet ihan totaalisen hakusassa, siksi paha mennä niitä uusia tässä luettelemaankaan. Ylpeyksiäni ovat ainakin toistaiseksi Cyndaquil (tulistarteri), Snubble(pinkki bulldogi) ja sitten se toinen koira, vähän dobermannin näköinen. Ja se yökissa mikä ihme sen nimi nyt olikaan.
Marill pääsi karkuun ja se harmittaa eniten. Toisaalta lauantai-aamuna vähän kaikki otti ja karkasi savuna ilmaan... ::)
Totodile ja se apina ja teddiursa on näkyneet varjoina tässä lähistöllä, ehkä nekin saa pian kokoelmiin.

Eilen hakkailin yhtä keltaisten salia (täällä keltainen tuntuu olevan se yleisin tiimi), jolla oli lyhtykalan ja Umbreonin lisäksi kaksi Blisseytä ja aika loppui aina kesken, kun niihin Blisseyn pahuksiin menee niin hemmetisti aikaa. Katkeruutta kyseistä lajia kohtaan lísää sekin, etten ole itse koskaan nähnyt edes chanceyta muualla kuin saleilla, ja kymppimunan hyvä jos saa haudottavakseen joka toinen kuukausi...
Pitää ensi kerralla lähteä joukolla hakkaamaan, jos salilla on yksikin blissey :P

Kyllä tuon kakkosgenin myötä on taas noussut tuo todennäköisyys, että ottaa ja lähtee spontaanisti kävelylle, kun nearbyssa näkyy jotain uutta ja jännää...
Se vähän kyllä ärsyttää, että ainakin ekoina päivinä kaikki tähän mennessä kerätyt vanhat on äkkiä alkaneet tuntua merkityksettömiltä :'(

Sekin tuntuu viime aikoina yleistyneen, että esim bussista tai autosta kun yrittää pyörittää stoppeja, niin niistä ei saa mitään vaan herjaavat vaan, että "try again later"...
« Viimeksi muokattu: 19.02.2017 16:29:10 kirjoittanut Violetu »

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 543
  • 707
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #356 : 19.02.2017 14:29:31 »
Lainaus
etten ole itse koskaan nähnyt edes chanceyta muualla kuin saleilla, ja kymppimunan hyvä jos saa haudottavakseen joka toinen kuukausi...

Mulla sama ongelma, etten ole koskaan nähnyt Chanseytä. Kaikenlisäksi kymmenen kilometrin munia olen saanut yhden koko pelin aikana ja olen levelillä 23. En ymmärrä, miksi en saa kymmenen kilometrin munia. En haudo kovin paljoa munia, mutta siitä huolimatta olisi voinut kuvitella, että välillä saisi edes sen kymppikilsan, mutta ei. Kaikki on aina vaan 5km munia ja ihan harvakseltaan saanut 2km muniakin.

Mulla on noita uusia jokunen, mutta kun nimiä ei osaa niin ei osaa oikein kertoa mitä on. :D Enkä jaksa luntata. Ihan kivaa saada uusia poksuja, mutta ei ole yhtä jännää kuin niiden entisten saaminen.

Mietin muuten sellaista tykkäättekö nappailla pokemonit vai evolvata? Mulla olisi useampi pokemon, jos olisin evolvannut ne, mutta kun haluaisin napata kaiken ensiksi villinä ennen kuin evolvaan. Toki muutaman poikkeuksen olen tehnyt, mutta pääasiassa odotan sitä nappausta ennen kuin evolvailen. Mietin, pitäisikö 2. genin kanssa tehdä kokonaan niin, etten evolvaa ennen kuin on napattuna ne vai sitten juuri toisin päin, että evolvaan vaan kaikki, kun näiden nappaukseen ei ole sellaista samanlaista paloa kuin 1. geniin. Tällä "haluan napata"-taktiikalla tosin en saa varmaan ikinä kaikkia Pokemoneja. :D Nyt olisi tarpeeksi candyja Rapidashiin ja Arcanineen (josta jälkimmäinen on lempipokemonini), mutta en millään viitsisi evolvata, kun tahtoisin ensin saada ne villinäkin. Tosin epäilen, että saako niitä edes koskaan, kun en ole ikinä nähnyt edes varjoa...

Huomasin muuten, että uusilla pokemoneilla tai ainakin niillä, mitä minä olen napannut on monilla tosi kovat iskut. Kakkosiskut saattavat olla 80-150 vaikka cp ei olisi kovinkaan kummoinen, eikä pokemon vaikuttaisi mitenkään ihmeelliseltä (vaikka en oikein tiedä, mihin vertaan). Kuitenkin 1 genissä mitään supervahvoja poksuja ei ihan joka päivä tullut vastaan ja iskut olleet paljon pienempiä. Mietin, miten isoja iskuja noilla sitten olisi evolvauksen jälkeen, että muuttuuko salejen taso nyt huomattavasti. Toinen hauska huomio, minkä tein yksi päivä oli se, että Jigglypuffilla on aika hyvät iskut ja hp:t. :D En ole ennen edes katsellut sitä kauheasti, kun ajatellut, ettei mistään vajaan 300cp:n poksusta kuitenkaan ole salille, mut nyt tekisi mieli jo koettaa.

Sitten piti kysyä sitä, että pystyykö oman salin edustaja siis puottamaan minut salilta? Tai kun jotain sellaista puhuitte ja en tajunnut, joten annoin asian olla. Mutta yksi päivä sain Rhydonini salille ja sittne huomasin sen tippuneen. Sali oli edelleen meillä, mutta ajattelin, että joku on hakannut sen välissä ja sitten taas punaiset valloittaneet sen. Mutta Rhydonillani oli täydet hp:t, kun rupesin parantelemaan sitä ja mietin, miten se voi olla mahdollista, jos se on hakattu pois salilta?? En käsitä tai sitten se oli joku bugi, mikä nyt vaan sattu hassusti kohdalle. Ärsyttää muuten, että itse salit joille pääsen ei pysy ikinä punaisilla ja sellaiset "hyvät salit", jotka on jatkuvasti punaisten hallussa on aina sellaisia, ettei niihin pääse. Luulen, että joku porukka käy niitä yhdessä ylläpitämässä siellä level kympillä ja niillä on poket siellä, mutta itselle ei oo oikein mahdollisuutta päästä noihin projekteihin mukaan. Toisaalta, mun pokemonit on ihan onnettomia verrattuna niihin, jotka noita 10lvl saleja pitää. ~1800 Rhydon kuitenkin paras, eikä niitä yli 2000 cp:n poksuja ole yhtään saati Snorlaxia tai Draconiteä (vai Draconite, se lentävä muumi) ollenkaan. En ole nähnyt niistäkään edes varjoa, paitsi jälkimmäisestä joku ilmoitti, että olisi keskustan tuntumassa ollut yksi päivä. Mutta en ollut oikealla suunnallakaan. Kesällä oli kyllä yksi pogo-miitti, että käytiin pari salia hakkaamassa, mutta silloinkin olin vähän onneton muiden rinnalla ja mun surkeat poket toki hakattiin heti pois. ;D
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 891
  • ava © Ingrid
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #357 : 19.02.2017 16:16:12 »
Odo, jotkut käyttää rinnakkaistilejä pudottaakseen oman tiiminsä edustajia pois saleilta, jotta saisi oman pokemoninsa sinne salille sisään. Eli siis käytännössä yhdellä ihmisellä on siis olemassa useampi eri käyttäjätili pelissä ja voi niiden avulla kikkailla omia hahmojaan saleille. Eli jollain punaisen tiimin jäsenellä voi olla rinnakkaistili, jossa hän on sinisessä tiimissä ja voi sen rinnakkaistilin avulla siis hakata punaisten saleilta pois porukkaa, jotta saa lisättyä sinne sitten oman pokemoninsa sisään sillä toisella tilillä. Tolleen mä olen sen ymmärtänyt, sillä eihän pelissä ole mahdollista pudottaa muutoin oman tiimin edustajia saleilta.

Mulla ei ole vielä mitään kovin ihmeellisiä tokan genen pokemoneja. Wobbuffetteja onnistuin nappaamaan eilen pari, pojan ja tytön ja hilpeyttä aiheutti se kun huomasin, että sillä naispuolisella Wobbuffetilla on punaista huulipunaa, aww. :') Toi on yks niitä harvoja tokan genen pokemoneja, jotka on mulle ennestään tuttuja ulkonäöltä ja käsittääkseni toi pokemon on luonteeltaan vähän hömelö. Ainakin se on vähän koomisen näköinen. :') Alkuinnostuksen jälkeen on muutenkin vähän ristiriitaiset tunteet tästä uudesta sukupolvesta, sillä noi uudet hahmot ei jotenkin iske muhun samalla lailla kuin ne vanhat tutut ekan genen pokemonit. Ehkä noihinkin tottuu, kun alkaa enemmän hahmottaa nimiä ja sitä, mitkä hahmot on harvinaisempia ja näin, mut en tiedä.

Se muuten ärsyttää, kun niitä evoluutiokiviä ei ole kohdalle osunut vielä ensimmäistäkään, vaikka useampaa pokestoppia on tullut jo pyöräytettyä. -__- Mulla on kaikille sellaisille ekan genen pokemoneille, joille tuli uusi muoto tokan genen myötä, säästössä tarpeeksi karkkia, mutta niitä evoluutiokiviä ei sitten saa mistään. Musta tuntuu muutenkin, että mulle on jaettu tosi huonot kortit tässä pelissä. Taas pelkkiä vitosmunia varastossa ja kympit loistaa jälleen poissaolollaan ja niitä kiviä ei tule mistään.

Salitaistelutkin on muuttuneet mun mielestä jotenkin tasavertaisemmiksi. Hyökkäävät pokemonit iskee hitaammin ja noin yleisesti ottaen iskujen tehot on tainneet nousta. Ja jotenkin sekin tuntuu nyt korostuvan enemmän, että minkä tyypin pokemonilla kannattaa hyökätä mitäkin vastaan. Korkeamman CP:n pokemonit on helpommin voitettavissa, jos osaa valita sitä vastaan oikean tyypin pokemonin, vaikka se olisikin CP:ltään heikompi.

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 543
  • 707
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #358 : 19.02.2017 16:23:33 »
Niin, että siten toimii rinnakkaistileillä. Onhan tuo ihan loogista, vaikka ei millään tapaa ymmärrettävää. En tosin ymmärrä, miten mun Rhydon sitten tuli täysien energioiden kanssa pois sieltä salilta. Pakkohan sen ois ollut haavottua, jos kerran se on hakattu. Ihme juttu, mutta ehkä tosiaan bugi kyseessä.

Mietin myös itsekin, onko salien valtaaminen helpottunut. Tai siis kävin uteliaisuuttani kokeilee saisinko lvl 3:n salin nostettua neloseen. Siellä oli ~1700 charizard, +2000cp:n venusaur ja gyarados. Ja kokeilin aluksi ihan piruuttani jotain tosi pienen cp:n pokeja ,jotka meni kyl ihan hukkaan charizardia vastaan. Mut lopulta kuitenkin voitin sen salin ja  sain prestigee tarpeeksi, että sain oman pokemonini sinne. Ennen tuntu ihan mahdottomalta pärjätä, jos siellä tosiaan oli kovia monneja vastassa.
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Tuittu

  • ***
  • Viestejä: 414
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #359 : 20.02.2017 10:19:53 »
Ainakaan täälläpäin ei tunnu kyllä olevan kovin yleistä, että oman tiimin jäseniä pudoteltaisi saleilta, eikä siinä kyllä kuulosta olevan oikein mitään järkeäkään, ellei sitten sali ole jo 10-levelillä niin ettei sinne muuten mahdu omaa. Yleisempää on ihan niin että joku valtaa sen ja sitten se vaan vallataan takaisin.

Silloin kun kakkosgeni tuli, kaikki pokemonit sai täydet HP:t, joten jos se Rhydonisi oli sitä ennen pudotettu, niin täydet HP:t johtuu siitä. En tosin tiedä miksi ne kaikki sai täydet HP:t, mutta kuitenkin.

Minusta taas salitaistelut on muuttuneet huomattavasti vaikeammiksi, varsinkin oman tiimin salin prestigen nostaminen. Oman tiimin salillahan täytyy taistella huomattavasti heikomman CP:n pokemoneilla, jotta prestige nousee kunnolla, ja kun noitten superiskujen tehokkuutta nostettiin, niin se hyökkäävä pokemoni taintuu aina ekaan isoon iskuun. Myös toisten tiimien gymien valtaaminen on muuttunut hankalammaksi, mutta sen aiheuttaa lähes yksinomaan Blissey, jota ei kai ole edes mahdollista voittaa yksin.

Minä olen tosi tyytyväinen kakkosgeniin, kun ykkösgenissä ei ollut mitään pelattavaa enää. Onhan se vähän hankalaa kun ei taas tunne noita pokemoneja, mutta en minä ykkösgenin pokemoneitakaan aluksi tuntenut, ja kyllähän ne siinä pelatessa tutuksi tuli. Minulla ei siis ole mitään nostalgiaeroa ykkös- ja kakkosgenin välillä. Mieheni taas on pelannut kaikkia muitakin pokemon-pelejä kuin sitä ekaa, joten se taas tuntee nämä kakkosgeninkin pokemonit oikein hyvin.

Minä kehitän aina heti kaikki uudet mitkä voin. En näe mitään järkeä yrittää etsiä noita harvinaisempia kehitysmuotoja luonnosta, kun ei niitä käytännössä koskaan tule vastaan. Minulla on jo 36 kakkosgenin pokemonia. Olen saanut kehitettyä ykkösgenin pokemoneista Crobatin, Blisseyn, Politoedin, Kingdran, Bellossomin ja Espeonin ja Umbreonin. En muista mainittiinko tässä ketjussa, mutta Espeonia ja Umbreonia ei saa kehitettyä randomilla ollenkaan. Nimikikoilla voi kehittää kerran ja loput pitää sitten kehittää kävelyttämällä Eeveetä buddyna 10 km. Minusta se on ärsyttävää, koska sitä ei ensinnäkään saa mitenkään selville pelistä (joten kehitin jo turhaan ties kuinka monta Jolteonia ja Flareonia) ja toisekseen en jaksa nähdä niin paljon vaivaa noihin. Pidän mieluummin buddyna jotain josta voi saada uuden pokemonin.