Kirjoittaja Aihe: Game of Thrones  (Luettu 58870 kertaa)

Crys

  • Taivaanrannanmaalari
  • ***
  • Viestejä: 4 503
  • inFINIty
    • Listaukseni
Vs: Game of Thrones
« Vastaus #80 : 28.08.2017 19:21:57 »
Seiskakauden finaalista
Spoiler: näytä
No olipahan jakso, niin monta ihanaa reunionia, kuten Tyrion+Bronn, Hound+Brienne, Brienne+Jamie (heti luomassa silmäyksiä toisiinsa kun saapuivat :D) Sitten tietty nämä Cersei+Dany+Jon kuvio, Cerseillä on kyllä koko kauden ollut koko ajan sellanen ilme että jotain pahasti pilaantunutta olis sen nenän alla. Tykkäsin Danyn näyttävästä isääntulosta ja siitä "Olemme olleet täällä kauan", "Anteeksi" -vaihdosta :D

Jon ja Theon keskustelu oli myös mainiota <3 oli aika tärkeetä Theonille kuulla että se voi olla sekä Greyjoy että Stark ja vihdoin character development, Theon teki viimein oikean asian ja lähti pelastamaan Yaraa.

Aaah, Sansa my queen, Littlefingerin ilme oli kyllä mahtava kun se tajus että Sansa kääntyi sitä vastaan :D Olin vähän huolestunut kun Sansa kutsutti Aryan sinne saliin, mutta onneksi asiat kääntyi näin päin. Siinä vaiheessa kun Littlefinger kävi maahan anomaan niin oli aika selvää että Littlefingerin päivät on luetut. Olihan se jo aika tälle hahmolle vetää veivinsä. Ja ihanaa että Arya oli se joka Littlefingerin loppujen lopuks tappo, mutta kuten Arya myöhemmin sanoi, Sansa oli se joka antoi tuomion. Muutenkin lopun Arya ja Sansa siskobondind oli mahtia :))

Bran kyllä on pari viime jaksoa vaikuttanut vaikuttanut sivuhahmolta, mutta onneks sitten Sam ja Bran tapas ja vihdoin tuli koko Jon-on-Targaryen juttu sanoiksi.

Yyh, Dany/Jon kuviosta en kyllä nyt ole niin innostunut... mutta saa nähdä särkyykö lempi kun he saavat selville olevansa sukua vai vahvistuuko se päin vastoin.

Vielä vähän enemmän Cerseistä, vähän odotin siinä vaiheessa kun nää kaikki saapu sinne areenalle vai mikä lie että tulis kunnon taistelu ja Cersei tappais vaan kaikki :D mutta onneks saivat puhuttua, tässä vaiheessa Cersei vaikutti melkein järkevältä, mutta ois pitänyt arvata, että kaikki on vaan silmänlumetta. Eikai Cersei nyt olisi niin hyväsydäminen että menisi taistelemaan muiden kanssa. Toisaalta jos niin ois käynyt, ois tullu aika tylsä kasikausi. Cersei ja Jamie riita kyllä vähän yllätti, Cersei on kyllä aika kylmä, noin vain hylkäisi lapsensa isän, kun kaiken hän on tehnyt Jamien puolesta. Olin kyllä oikeesti vähän että apua, Cerseihän vois ihan oikeesti vaan tappaa Jamien ja ei ois siinä vaiheessa tullu yllätyksenä. Jamie sitten tajus saman ja yhtäkkiä hän onkin sitten ihan yksin ja samalla alkoi pyryttääkin, tykkäsin siitä visuaalisesta puolesta. Mutta komppaan Eririniä siinä, jo oli aikakin että nämä kaksi eroavat. (Nyt Jamie voi sitten laukata Briennen luokse :D)

No mutta ens kaudella nähdään sitten heti kunnon taistelua vissiin. Kuoliko sitten kaikki nää Thoros ja Tormund? :(
Pääspähän sentään joku muukin ratsastamaan lohikäärmeellä kuin Dany :D Aika moisella rysinällä se muuri sitten tulikin alas.



//oho typosin Branin nimen Brann :D ärsytti niin paljon että piti tulla korjaamaan, miksi näillä hahmoilla on niin samallaiset nimet... ja eikös ne vaihtanut kirjojen Ashan nimen Yaraksi sarjaan, koska se oli liian samallainen Oshan kanssa? Eikö kukaan sitten ajatellut Brann ja Bran??? Logiikka, olisivat vaan pitänyt Ashan Ashana...
« Viimeksi muokattu: 28.08.2017 20:19:26 kirjoittanut Crysted »

Never underestimate the power of fanfiction

niiina

  • Ylikuolonsyöjä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 5 592
  • Malfoysexual
Vs: Game of Thrones
« Vastaus #81 : 28.08.2017 20:55:16 »
Pitäisi itsekin korkata tämä topa, kun GOT on tosiaan yksi lempisarjoistani ja katson jaksot aina ns. reaaliajassa. En silti tiedä, miksi jotenkin tänne on jäänyt kirjoittamatta ja on kihissyt yksinään ajatuksiensa ja hehkutuksiensa kanssa. ::)

Spoiler: näytä
Tämä seitsemäs kausi on ollut minulle melkein ehdoton lemppari! Mielestäni asiat on soljunut kunnolla eteenpäin ja ollaan tosiaan käsitelty asioita viimein, mistä on näytetty vaan pieniä vilauksia tuossa muilla kausilla eikä kaikesta ole osannut edes solmia nauhojen päitä yhteen. Varsinkin itseäni on suuresti innostanut se, kun erinäiset hahmot on pitkien aikojen jälkeen tavannut toisiaan ja odotan ehdottomasti vielä Aryan ja Jonin tapaamista. Lisäksi mielestäni kausi sai viimein Danyn kunnolla mukaan sarjaan kun hän nyt on tavannut kaikki, kenestä hän on vaan puhunut kausi tolkulla ja halunnut valloittaa maan, missä ei ollut edes paikalla. Olen aivan fiiliksissä kuinka mukavasti kausi on edennyt! Lisäksi mahtavaa, että tällä kaudella otettiin käsittelyyn kuolleiden armeija ja sen todellinen uhka. Tosin itkin verta kun tajusin välittömästi kun Dany tuli pelastamaan miehiä kolmen lohikäärmeen kanssa, että nyt ei käy hyvin. Ainut plussa kuollaiden armeijassa on, että jos ns. luojan tappaa, kuolee myös kaikki hänen luomansa "kuolleet". Eli sinänsä toivottavasti he yrittävät suunnitella kuinka tappaa nämä komentajat, niin sota loppuisi lyhyeen.

Onneksi viimein Littlefinger kuoli ja vielä loistavasti kuolikin. Ilme oli aivan huippu, kun hän tajusi Sansan pettäneen hänet. Mietin jo kauhuissani, että Sansa josta en pidä yhtään, jatkaa tyhmänä olemistaan kaudesta toiseen, mutta tässä jaksossa tunsin sellaisen järjen hivenen, ettei hän sokeasti uskonut kaikkea mitä tuo herra manipuloija lässytti!

Cersei taas on tosiaan hahmo myös sarjassa ketä en voi sietää ja jotenkin sekin oli aika selkeää, että hän ei pidä sanaansa. Itse taas ymmärrän Jamien ratkaisun kääntää selkänsä Cerseille. Jamie on mielestäni kausi kaudelta muuttunut enemmän sympaattisemmaksi ja järkevämmäksi hahmoksi, joka ei enää haluaisi kenties käyttää turhaa väkivaltaa ja olla sellainen tyranni kaikessa, mitä taas Cersei selkeästi haluaa olla. Cersei on vetänyt viimeiset kaudet Jamieta kun pässiä narussa ja olin jotenkin ihan fiiliksissä, että Jamie viimein uskalsi irrottautua ja näyttää siskolleen, että kyllä häneltä vielä munat löytyy. Cerseillä ei tosiaan ole paljoa läheisiä ja oli sinänsä hänen puoleltaan aika erikoista, kuinka helposti hän lopulta oli valmis päästämään Jamien pois. Cersein ilmeestä kyllä huomasi, että taisi kirpaista tämä ratkaisu, mutta itse hän on hautansa kaivanut. (kuolen kyllä jos tuo nainen voittaa sodan mitenkään, tuollainen ihminen ei sovi hallitsijaksi, olen hämmästynyt kuinka siinä vielä henki pihisee...)

Jon/Dany kuvio on jotenkin suloinen, mutta en saa itse päästäni ajatusta siitä, että he ovat kuitenkin sukua toisilleen. Itseäni tosiaan kiinnostaa kovasti se, aikooko Dany kumartaa koskaan Jonille, ottaen huomioon, että Jon on virallisesti oikea perijä. Toisaalta jos he pysyvät kumppaneina, olisi heillä molemmilla varmasti valtansa. Kuitenkin aikaisemminkin sarjassa on puhuttu, että varsinkin juuri näiden kahden suvussa on ollut tuota, että naidaan omia sukulaisiaan, että en sinänsä ihmettelisi, jos näin kävisi nytkin. Varsinkin kun Dany ja Jon eivät ole kasvaneet yhdessä ja tunteneet toisiaan aikaisemmin.

Kauden päätös jakso oli tosiaan jännittävä ja varsinkin viimein kohtaus muurin kaatumisesta oli aika pysäyttävä ja toi tosiaan enemmän sitä tunnetta, että sota on todella lähellä. Kuinkahan kuolleiden armeija olisi koskaan päässyt muurin läpi ilman lohikäärmettään? Tavallaan Dany ja Jon mahdollistivat heidän seikkailullaan tämän sodan.

Hienoa myös, että Jon jutteli Theon kanssa. Jotenkin se oli sellainen keskustelu mikä piti käydä. Onneksi Theon viimein myös löysi sisältään hitusen sitä entistä itseään, että uskalsi lähteä etsimään siskoaan. Varsinkin taistelun jälkeen hänen ilmeestään huomasi, että hän itsekin tunsi löyteneensä jotain kauan kadoksissa ollutta.

En tiedä miten jaksan taas odottaa sarjaa lisää! Ja varsinkin kuinka sen kestää, että seuraava kausi on tosiaan jo viimeinen ja sitten se on ohitse. Toki jostain spin-offeista on puhuttu, mutta ne ei ole koskaan sama asia. Mun päässäni on miljoona asiaa ja en saa niitä nyt järjesteltyä, mutta jospa tästä nyt saisi jonkun selon. Jatkan myöhemmin, jos saan nuppini kasaan.

/piti ihan poistaa pari _viiiimein_ sanaa, kun viljesin ihan urakalla. Koska tosiaan kausi on ollut yhtä viimein-fiilistä!!


Pakko myöntää, että on kyllä upea sarja! 8)
« Viimeksi muokattu: 28.08.2017 21:01:35 kirjoittanut niiina »

niiina
Dramione

flawless

  • Alempi ylilehmä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 10 687
  • d a d d y
Vs: Game of Thrones
« Vastaus #82 : 28.08.2017 22:13:49 »
Joo... Olihan vika jakso.

Spoiler: näytä

Kausi meni liian nopeasti ohi. Harmittaa, että taaa pitää odotella. Meh.

Vika jakso oli huomattavasti parempi kuin edeltäjänsä, joka oli musta koko sarjan historian huonoin. Tykkäsin erityisesti jaksossa olleesta politiikasta ja juonittelusta, koska se on musta tän sarjan yhdin ja mua harmittaa siitä erkaantuminen. Cercein katalat juonet ja niistä seuranneet käänteet ja paljastukset oli parhautta.

Cerceistä kun oli puhe, mä uskoin ennen tätä jaksoa että se saattaisi vaan kusettaa olevansa raskaana, jotta saisi pidettyä Jaimen hallinnassaan. Nyt kuitenkin kun Cercei teki Jaimelle niin inhasti, niin muutin osin mieleni. Toisaalta tuntui oudolta, että Cercei tuolla lailla hylkäisi Jaimen, mutta toki Cerceillä on omat tarkoitusperänsä ja Jaime kenties on liian jalo niihin. Kuitenkin tuntuu oudolta, että Cercei oikeasti vähät välittäisi Jaimesta yhtäkkiä, kun se on kuitenkin ainoa ja viimeinen ihminen jota Cercei rakastaa ja niillä on pitkään ollut se "me vastaan maailma" -juttunsa meneillään. Tekisi mieli syyttää bluffaamisesta. Mutta toisaalta jos näiden välinen kuilu kasvaa niin edetään lähemmäs sitä minkä toivoisin tapahtuvan, eli sen että Jaime tappaa Cercein lopulta. Joten saa nähdä.

Aloin edellisen jakson jälkeen miettimään Aryaa ja Sansaa ja tulin siihen lopputulokseen, että pakko niiden on vaan pelata Littlefingeriä. Ja olin tosi tyytyväinen, kun niin olikin. Olisi ollut tosi brutaalia, jos viimeisetkin eloonjääneet Starkit vaan tappelisi ja pahimmassa tapauksessa tappaisi keskenään ja toisensa. Onneksi Arya ei ollutkaan siis niin ärsyttävä oikeasti :D Sansa on jo pitkään ollut Tyrionin ohella mun lemppari, ja oikeastaan Sansa on muuttunut musta kiinnostavammaksi ja badassiksi ja Tyrion taas tylsemmäksi. Littlefingerin pelaaminen ja tappaminen oli musta parhaita asioita pitkään aikaan, ja nautin siitä että Sansa on jo pitkään tiennyt Littlefingerin olevan tuollainen inha pikku kusiainen ja että hän on vaan käyttänyt tätä hyväkseen niin pitkään kuin tarvitsi ja siitä oli jotain irti saatavana.

Jon/Danaerys taas oli musta todella tylsää ja ennalta-arvattavaa ja aivan superfloppi juonenkäänteenä. Meh. Mä en näe siinä ollenkaan kemiaa ja musta ainoa kiinnostava asia tässä suhteessa on se surkuhupaisa tietämättä tehty suvun tyylin jatkaminen parinvalinnassa. Ihan kiinnostavaa nähdä miten reagoivat kumpainenkin tietoon sukurutsauksesta ja erityisesti Dany siitä, ettei olekaan oikeutettu perijä vaan Jon on. Jos ne menee naimisiin vallan takia ja/tai Dany tulee raskaaksi niin mä oksennan. Liian helppoa, liian siirappista, liian tylsää ja arvattavaa. Pliis ei. Jon/Sansa, siinä olisi kipinää ja pikkutuhmaa aspektia, mä niin shippaan niitä :P

Jakson loppu sitten taas... Jaa. Toivoisin että white walkersit saataisiin jo tapettua ja tuo fantasiamömmö pois alta ja päästäisiin siihen valtaistuimesta juonitteluun, mutta jakson loppu näytti siltä että toiveeni taitaa olla turha ja white walkersit iso osa seuraavaa kautta. Inhottavia otuksia. Ja mua edelleen harmittaa se kuollut lohikäärme, koska se vahvistaa white walkerseja ja pidentää tuota mittelöä. Voi parka lohis :(


bannu by Ingrid

Tuittu

  • ***
  • Viestejä: 412
Vs: Game of Thrones
« Vastaus #83 : 28.08.2017 22:28:24 »
Spoiler: näytä
Toisaalta tuntui oudolta, että Cercei tuolla lailla hylkäisi Jaimen, mutta toki Cerceillä on omat tarkoitusperänsä ja Jaime kenties on liian jalo niihin. Kuitenkin tuntuu oudolta, että Cercei oikeasti vähät välittäisi Jaimesta yhtäkkiä, kun se on kuitenkin ainoa ja viimeinen ihminen jota Cercei rakastaa ja niillä on pitkään ollut se "me vastaan maailma" -juttunsa meneillään.

Spoiler: näytä
Vaikka shippaankin antaumuksella Jaime/Cerseitä, niin on kyllä sanottava, että tuo rakastaminen ja "me vastaan maailma" on kyllä lähinnä Jaimen heiniä. Pikemminkin syy, miksi Cersein ei olisi pitänyt hylätä Jaimea on se, että Jaime on ainoa, joka häntä rakastaa. Ja vaikka suhteen epätasaisuuden vuoksi on ymmärrettävää, että Jaime hylkäsi Cersein, olisin todella toivonut, että niin ei olisi tapahtunut :'( Kunpa Cersei vihdoin löytäisi rakkauden Jaimea kohtaan ja kävisi pelastamassa tilanteen ;D



//oho typosin Branin nimen Brann :D ärsytti niin paljon että piti tulla korjaamaan, miksi näillä hahmoilla on niin samallaiset nimet... ja eikös ne vaihtanut kirjojen Ashan nimen Yaraksi sarjaan, koska se oli liian samallainen Oshan kanssa? Eikö kukaan sitten ajatellut Brann ja Bran??? Logiikka, olisivat vaan pitänyt Ashan Ashana...
Siis tarkoitit kai Bronn ja Bran? En tiedä kuulostaako Asha ja Osha sitten enkuksi jotenkin enemmän samalta kuin Bran ja Bronn. Vaikuttaa varmaan sekin, että Bran on enemmän päähahmo, niin eiköhän sen muista paremmin. Yara ja Osha molemmat sivuhahmoja, niin menee ehkä helpommin sekaisin.

Nyt kun näistä kirjoitusasuista tuli muutenkin puhe, niin haluaisin myös tiedottaa kaikille, että Jaime kirjoitetaan J-A-I-M-E. Ei Jamie. Sori ::) (Ja Cersei kirjoitetaan Cersei.)

Crys

  • Taivaanrannanmaalari
  • ***
  • Viestejä: 4 503
  • inFINIty
    • Listaukseni
Vs: Game of Thrones
« Vastaus #84 : 28.08.2017 22:58:49 »
//oho typosin Branin nimen Brann :D ärsytti niin paljon että piti tulla korjaamaan, miksi näillä hahmoilla on niin samallaiset nimet... ja eikös ne vaihtanut kirjojen Ashan nimen Yaraksi sarjaan, koska se oli liian samallainen Oshan kanssa? Eikö kukaan sitten ajatellut Brann ja Bran??? Logiikka, olisivat vaan pitänyt Ashan Ashana...
Siis tarkoitit kai Bronn ja Bran? En tiedä kuulostaako Asha ja Osha sitten enkuksi jotenkin enemmän samalta kuin Bran ja Bronn. Vaikuttaa varmaan sekin, että Bran on enemmän päähahmo, niin eiköhän sen muista paremmin. Yara ja Osha molemmat sivuhahmoja, niin menee ehkä helpommin sekaisin.

Nyt kun näistä kirjoitusasuista tuli muutenkin puhe, niin haluaisin myös tiedottaa kaikille, että Jaime kirjoitetaan J-A-I-M-E. Ei Jamie. Sori ::) (Ja Cersei kirjoitetaan Cersei.)

Oho joo lol oon feilannu nyt kunnolla 🙈 Mietinki että miksi "Brann" ja Bran on niin samalaiset :D syynä on kai se että en yleensä näe näitä kirjoitettuna kun ei oo tekstityksii ni menee sekasi heh sama Jaimen kanssa ku sanotaan samalla tavalla ku Jamie :D (no kyllähä Bronn vähä eri taval sanotaa ku Bran, mutta sen oonki kai useimmite osannu :D ) no mutta ku tunteella kirjottaa niin ei ehi kattomaan oikeinkirjotuksen perään, siinä mun syy XD

Never underestimate the power of fanfiction

flawless

  • Alempi ylilehmä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 10 687
  • d a d d y
Vs: Game of Thrones
« Vastaus #85 : 29.08.2017 13:07:15 »
Tää nyt ei varsinaisesti spoilaa kuin ihan inasen, mutta laitan silti tägin alle.

Spoiler: näytä
Lainaus
Vaikka shippaankin antaumuksella Jaime/Cerseitä, niin on kyllä sanottava, että tuo rakastaminen ja "me vastaan maailma" on kyllä lähinnä Jaimen heiniä.
Ehkä tulkitaan asiat eri tavalla, mutta kyllä mä koen että tuota on molempien puolesta, mutta vaan hyvin eri tavalla. Kuitenkin Cerseilläkin toistuu se perheen tärkeyden korostaminen ja se että muulla ei ole väliä kuin perheellä. Eihän Cersei ole selkeästi missään vaiheessa rakastanut Jaimea samalla lailla kuin Jaime häntä, mutta kyllä Jaime on ollut Cerseille lähempänä rakkauden kohdetta kuin kukaan muu, vaikkei se olekaan ollut "oikeaa" rakkautta. Ei Cersei rakasta puhtaasti ja pyyteettömästi niin kuin Jaime, ei tietenkään, mutta omalla erikoisella tavallaan mun mielestä kyllä, vaikka se ei olekaan samalla tasolla ja yhtä vahvaa kuin Jaimen puolesta.

Toki Cerseillä on vahvasti läsnä luonteessa se että hän ei halua häneltä otettavan mitään pois, se näkyi jo lapsien kohdalla, ja musta näyttää siltä että Cerseillä on sitä samaa omistuksenhalua myös Jaimeen jota hänellä oli lapsiinsa. Siinä mielessä on loogista, että hän suutahti niin kovasti, kun Jaime alkoi vetäytyä. Cerseillä on siinä mielessä lapsellinen tapa käsitellä pettymyksiä, että se suuttuu aika tulisesti pienistäkin asioista ja kantaa kaunaa kaukaakin, joten siinä mielessä tuo on linjassa aiempaan, mutta musta se on suuressa ristiriidassa tuon perheasian suhteen. Luulisi, että Cersei haluaisi vain pakottaa tiukemmin Jaimen pysymään luonaan, kun porukka alkaa harventua ja on vähemmän kohteita sille omistuksenhalulle.

Lainaus
syynä on kai se että en yleensä näe näitä kirjoitettuna kun ei oo tekstityksii ni menee sekasi
Joo sama, siitä on pitkä aika kun oon kirjoja lukenut enkä käytä tekstityksiä niin välillä menee sitten sinne päin. Mutta eipä varmaan oo niin vakavaa kun kaikki tietää kyllä, kenestä puhutaan. Tekisi mieli kirjoittaa vieläkin Cercei ihan vaikka vaan kiusallaan, ei varmaan oo niin tarkkaa ;D

bannu by Ingrid

Tuittu

  • ***
  • Viestejä: 412
Vs: Game of Thrones
« Vastaus #86 : 29.08.2017 20:48:00 »
Jes, kerrankin joku haluaa keskustella Jaime/Cerseistä, lempiaiheestani ;D

Spoiler: näytä

Ehkä tulkitaan asiat eri tavalla, mutta kyllä mä koen että tuota on molempien puolesta, mutta vaan hyvin eri tavalla. Kuitenkin Cerseilläkin toistuu se perheen tärkeyden korostaminen ja se että muulla ei ole väliä kuin perheellä. Eihän Cersei ole selkeästi missään vaiheessa rakastanut Jaimea samalla lailla kuin Jaime häntä, mutta kyllä Jaime on ollut Cerseille lähempänä rakkauden kohdetta kuin kukaan muu, vaikkei se olekaan ollut "oikeaa" rakkautta. Ei Cersei rakasta puhtaasti ja pyyteettömästi niin kuin Jaime, ei tietenkään, mutta omalla erikoisella tavallaan mun mielestä kyllä, vaikka se ei olekaan samalla tasolla ja yhtä vahvaa kuin Jaimen puolesta.

Toki Cerseillä on vahvasti läsnä luonteessa se että hän ei halua häneltä otettavan mitään pois, se näkyi jo lapsien kohdalla, ja musta näyttää siltä että Cerseillä on sitä samaa omistuksenhalua myös Jaimeen jota hänellä oli lapsiinsa. Siinä mielessä on loogista, että hän suutahti niin kovasti, kun Jaime alkoi vetäytyä. Cerseillä on siinä mielessä lapsellinen tapa käsitellä pettymyksiä, että se suuttuu aika tulisesti pienistäkin asioista ja kantaa kaunaa kaukaakin, joten siinä mielessä tuo on linjassa aiempaan, mutta musta se on suuressa ristiriidassa tuon perheasian suhteen. Luulisi, että Cersei haluaisi vain pakottaa tiukemmin Jaimen pysymään luonaan, kun porukka alkaa harventua ja on vähemmän kohteita sille omistuksenhalulle.
Joo, onhan Cerseikin toki sitä mieltä, että "me vastaan maailma", mutta se tuntuu tarkoittavan sillä "minä vastaan maailma, ja sinä autat". Kyllähän Cersei haluaisi olla Jaimen kanssa, sen näki siitäkin kun se kertoi siitä vauvasta ja että aikoo sanoa Jaimen isäksi. Cersei on kuitenkin koko maailmaa vastaan ihan vain vallan takia, Jaimella taas sen koko "me vastaan maailma"-jutun pointti on saada olla Cersein kanssa.

Ja olet oikeassa, kyllä Cerseillä varmasti jotain tunteita Jaimea kohtaan kuitenkin on. Sen näkee siinäkin, ettei se pystynyt tappamaan Jaimea. Cersei vaan ei kestä sitä, jos Jaime ei tee juuri niin kuin Cersei haluaa (nyt tiedän miksi samaistun Cerseihin, eh). Ihmettelen tosiaan, miksi se päästi Jaimen pois. Olisihan se voinut laittaa vaikka Vuoren seisomaan oven eteen niin kuin Tommenin kanssa :D Toivottavasti Jaime olisi ymmärtänyt sen rakkaudenosoituksena, eikä tappanut Cerseitä siitä hyvästä...

Mutta en nyt oikein tiedä millä sen Jaimen saisi takaisin :( Tietty lähettämällä joukot sinne taisteluun, mutta ei Cersei taida antaa Jaimelle periksi, kun sen mielestä Jaime on se, jonka täytyy aina antaa periksi... Kaikki aina puhuu siitä, että hienoa kuinka Jaimen hahmo kehittyy jne. (eli eroaa Cerseistä), mutta olisipa hienoa, kun tässä kerrottaisiinkin siitä, kuinka Cersein hahmo kehittyy, oppii nielemään ylpeytensä ja saa Jaimen takaisin. Okei nyt menee vähän fantasioinnin puolelle... Eiköhän ne vaan kuole, tavalla tai toisella.

Kiitos kuitenkin kun annoit luottamusta Cersein tunteisiin, meinasin jo olla vähän epätoivoinen sen suhteen. <3


Joo sama, siitä on pitkä aika kun oon kirjoja lukenut enkä käytä tekstityksiä niin välillä menee sitten sinne päin. Mutta eipä varmaan oo niin vakavaa kun kaikki tietää kyllä, kenestä puhutaan. Tekisi mieli kirjoittaa vieläkin Cercei ihan vaikka vaan kiusallaan, ei varmaan oo niin tarkkaa ;D
Ei olekaan, Cersein osalta. Jaime sen sijaan... täytyy myöntää että menee tunteisiin ::)

flawless

  • Alempi ylilehmä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 10 687
  • d a d d y
Vs: Game of Thrones
« Vastaus #87 : 29.08.2017 21:10:28 »
Spoiler: näytä
Lainaus
Ihmettelen tosiaan, miksi se päästi Jaimen pois. Olisihan se voinut laittaa vaikka Vuoren seisomaan oven eteen niin kuin Tommenin kanssa :D Toivottavasti Jaime olisi ymmärtänyt sen rakkaudenosoituksena, eikä tappanut Cerseitä siitä hyvästä...

Mutta en nyt oikein tiedä millä sen Jaimen saisi takaisin :( Tietty lähettämällä joukot sinne taisteluun, mutta ei Cersei taida antaa Jaimelle periksi, kun sen mielestä Jaime on se, jonka täytyy aina antaa periksi... Kaikki aina puhuu siitä, että hienoa kuinka Jaimen hahmo kehittyy jne. (eli eroaa Cerseistä), mutta olisipa hienoa, kun tässä kerrottaisiinkin siitä, kuinka Cersein hahmo kehittyy, oppii nielemään ylpeytensä ja saa Jaimen takaisin. Okei nyt menee vähän fantasioinnin puolelle... Eiköhän ne vaan kuole, tavalla tai toisella.
Mä itse asiassa sekunnin ajan uskoin, että Cersei olisi kilahtanut niin pahasti, että olisi oikeasti tappanut Jaimen siinä. Silloin kuitenkin Jaime olisi ikään kuin jäänyt hänen luokseen eikä olisi voinut ikinä lähteä, vaikkakin tosi brutaalilla tavalla. Vähän jopa petyin kun Jaime jäikin henkiin, se olisi ollut sentään jännittävä ja ennalta-arvaamaton käänne :D Vaikka toisaalta kauheesti haluaisin että Jaime jäisi henkiin, kun on kehittynyt ja kasvanut niin hyvään suuntaan. Mutta mustakin oli tosi outoa, että Cersei antoi Jaimen lähteä ja häpäistä itsensä sillä tavalla vielä kaiken sen päätteeksi.

Mä en kanssa usko, että Cersei lähettäisi joukkojaan Pohjoiseen. Sille on tärkeämpää valta ja hallitseminen, ja se on tainnut laskeskella aika lailla sen varaan että Jon ja Dany pystyy yhdessä white walkersit kukistamaan. Ja eihän sitä kiinnosta vaikka koko valtakunta ympäriltä tuhoutuisi, kun saa vaan valtansa lopulta. Cersei on sen verran suuruudenhullu etten usko että se ylpeyttään nielee. Vähän epäilen että tämä sinetöi sen, että Cersei menettää Jaimen. Pikkuhiljaa, askel askeleelta. Siitä on ollut jo merkkejä. Mutta herättelen sit taas toiveita, että ehkä Jaime ja Brienne sitten... Vaikka toisaalta, Brienne ja Tormund olisi aika nannaa kanssa :P Tormund kuitenkin varmana jollain ihmeen kaupalla selviää hengissä muurilta. Tai sit ei. Mutta Jaimella ja Briennella on ehkä enemmän kemiaa. Idk. Cersein ja Jaimen suhde on kaikkine ulottuvuuksineen tosi kiinnostava, mutta oon yllättynyt jos se vielä selviää. Musta olisi hienoa, jos se loppuisi yhtä kieroutuneesti kuin on elänytkin, ja kunniallinen Jaime lopulta tappaisi hiukkahullun Cersein. Mutta saa nähdä.

Lainaus
Cersei on kuitenkin koko maailmaa vastaan ihan vain vallan takia, Jaimella taas sen koko "me vastaan maailma"-jutun pointti on saada olla Cersein kanssa.
Tämä on musta aika hyvin kiteytetty. Periaatteessa sama asia, me vastaan maailma, mutta kuitenkin aivan eri tavalla. Ja se se suurin ristiriita heidän välillään varmaan onkin. Jaime rakastaa eniten Cerseitä ja Cersei eniten valtaa.

bannu by Ingrid

Tuittu

  • ***
  • Viestejä: 412
Vs: Game of Thrones
« Vastaus #88 : 29.08.2017 22:53:42 »
Spoiler: näytä
Mä itse asiassa sekunnin ajan uskoin, että Cersei olisi kilahtanut niin pahasti, että olisi oikeasti tappanut Jaimen siinä. Silloin kuitenkin Jaime olisi ikään kuin jäänyt hänen luokseen eikä olisi voinut ikinä lähteä, vaikkakin tosi brutaalilla tavalla. Vähän jopa petyin kun Jaime jäikin henkiin, se olisi ollut sentään jännittävä ja ennalta-arvaamaton käänne :D Vaikka toisaalta kauheesti haluaisin että Jaime jäisi henkiin, kun on kehittynyt ja kasvanut niin hyvään suuntaan. Mutta mustakin oli tosi outoa, että Cersei antoi Jaimen lähteä ja häpäistä itsensä sillä tavalla vielä kaiken sen päätteeksi.
Minä pelkäsin sitä ihan todella siinä kohtauksessa. Cersei olisi hyvinkin voinut tehdä sen, kostoksi siitä, että Jaime taas "petti" sen. Se olisi ollut oikeastaan enemmän Cerseimäistä kuin tuollainen toteuttamaton uhkaus. Vaikka olen tietysti iloinen, että Cersei välitti Jaimesta edes sen verran, ettei voinut tappaa sitä. Tosin jos Jaime nyt päätyy yhteen Briennen kanssa, niin kadun iloinneeni sen henkiin jäämisestä.

Se olisi tosiaan ollut ennalta-arvaamaton käänne, jollaista vikaan jaksoon oikeastaan olisi odottanut... Katsojia uhattiin Jaimen kuolemalla kahdesti tällä kaudella, ja niistä teki jännittävää se, että Jaimen voisi oikeasti uskoakin kuolevan. Toisin kuin Jon, jonka jättäminen upoksiin jäiseen lampeen zombiarmeijan keskelle ei herättänyt juurikaan tunteita, kun sen selviytyminen oli lähes itsestäänselvää. (Toki Jaime nyt herättää muutenkin enemmän tunteita <3) Vikalla kaudella juttu on tietenkin eri, koska silloin voi jo kuka tahansa kuolla.

Cersei on sen verran suuruudenhullu etten usko että se ylpeyttään nielee. Vähän epäilen että tämä sinetöi sen, että Cersei menettää Jaimen. Pikkuhiljaa, askel askeleelta. Siitä on ollut jo merkkejä.
Minusta ne menetti toisensa nyt aika lailla kerrasta poikki... tai en oikein usko, vaikka toki toivon, että ne palaisi enää mitenkään yhteen.

Mutta herättelen sit taas toiveita, että ehkä Jaime ja Brienne sitten... Vaikka toisaalta, Brienne ja Tormund olisi aika nannaa kanssa :P Tormund kuitenkin varmana jollain ihmeen kaupalla selviää hengissä muurilta. Tai sit ei. Mutta Jaimella ja Briennella on ehkä enemmän kemiaa. Idk. Cersein ja Jaimen suhde on kaikkine ulottuvuuksineen tosi kiinnostava, mutta oon yllättynyt jos se vielä selviää. Musta olisi hienoa, jos se loppuisi yhtä kieroutuneesti kuin on elänytkin, ja kunniallinen Jaime lopulta tappaisi hiukkahullun Cersein. Mutta saa nähdä.
Ei Jaime/Brienneä kiitos >:( Vaikka onhan sitä tosiaan sarjassa vihjailtu, ei tosin ihan viime aikoina enää niinkään. Pidän silti Jaime/Brienneä ehkä uskottavampana kuin Tormund/Brienneä, vaikka minusta Tormund/Brienne olisi tosi kiva ::) Kaipaisin kyllä Jaime/Cerseille jotain kunnon lopetusta, koska jos ne nyt ei enää ikinä kohtaa toisiaan, niin on kyllä aika laimea loppu noin mahtavalle tarinalle.

Se että Jaime tappaisi Cersein on tietty se eniten odotettu loppu niille, mutta en nyt oikein näe, miksi Jaime enää tappaisi Cersein. Se olisi ollut jotenkin loogista tuossa kohdassa, jotta Jaime olisi estänyt Cerseitä pettämästä lupausta, mutta ei minusta enää. Voihan sitä tietty tulla uusia syitä, mutta vähän toivoisin, että niin ei kävisi, koska se nyt vaan on tylsää, jos käy niin kuin kaikki on jo vuosikausia sanoneet. Jos Jaime sen kuitenkin tekee, niin sopii kyllä sitten kuolla myös itse, eikä rynnätä Briennen luokse, koska se kyllä pilaisi koko jutun. Jaime sanoi aiemmin, että haluaa kuolla rakastamansa naisen käsivarsille. En oikeasti kestä jos se on Brienne, vaikka siellä taistelukentällä se kyllä onnistuisi.


Ja hei, tuli mieleen vielä toinen juttu, mitä en muistanut aiemmin sanoa:
Spoiler: näytä

Aryan listalla on käsittääkseni jäljellä enää Cersei ja Vuori. Lähteekö Arya siis Hurtan kanssa tappamaan näitä?
« Viimeksi muokattu: 30.08.2017 00:47:26 kirjoittanut Tuittu »

Hazyel

  • Master of Godspeed
  • ***
  • Viestejä: 4 776
  • Not killing people is really hard.
Vs: Game of Thrones
« Vastaus #89 : 05.09.2017 13:32:18 »
Katsoin viikonlopun aikana koko kauden, kauheaa ollut vältellä spoilereita viimeiset seitsemän (vai kahdeksan? kauanko tästä jo on) viikkoa, kun oltiin kumppanin kanssa sovittu että katsotaan yhdessä eikä lueta spoilereita :D Teki kyllä aika monesti mieli mennä HBO:lle ja vaan katsoa edes yksi jakso! Kommentoin tässä nyt vähän kaikkea mieleen pälkähtävää kun en ole päässyt erikseen joka jaksosta puhumaan, joten vähän vanhojakin juttuja, sori siitä :D

Koetan kirjoittaa tän kommentin nyt niin, ettei kukaan spoilaannu muista kuin niistä jaksoista jotka on mainittu ennen tuota spoileritägiä. Ihan siltä varalta että joku lukee näitä samalla kun katsoo sarjaa eikä halua spoilaantua tulevista jaksoista!

S7E1
Spoiler: näytä
Lainaus käyttäjältä: LillaMyy
Dany olikin sitten ohitettu aika vähällä koko jaksossa, vaikka odotin paljon enemmän jakson nimen perusteella. Pakko kyllä sanoa, että oli tosi eriskummallista, että Danyn annettiin ihan noin vaan rantautua Dragonstonelle, vaikka varmasti kaikki järkevät ihmiset tiesivät, minne hän aikoo rantautua. Aegon valloittaja myös valloitti koko hiton Westerosin Dragonstonelta käsin, joten oliko nyt oikeasti fiksu idea päästää Dany noin vaan maihin siellä? :D Siis, jos ei halua Westerosin päätyvän Danyn hallittavaksi.
Mä veikkaan, ettei kenelläkään ole juuri tuolla hetkellä ollut resursseja laittaa ketään vahtimaan Dragonstonen edustaa. Tän lisäksi ei ole tiedetty paljonko Danylla oikeasti on joukkoja, eikä Dragonstonella ole mitään arvokasta, niin tuskin on ajateltu, että se on paha että Dany sinne rantautuu. Näin ainakin olettaisin :D


S7E2
Spoiler: näytä
Lainaus käyttäjältä: Odo
Kaikista eniten vaivaa se, että dothrakit on ohitettu kokonaan. Danyn veriratsastajista ei ole tietoakaan, eikä neuvonpidossa ollut yhtäkään dothrakia. Kaikki lähti liikkeelle siitä, että Danysta tuli khaleesi ja se sai khalasarin seuraamaan itseään ja sitten Tahrattomat puolelleen. Harmaa mato on kyllä saanut huomiota, mutta dothrakit on unohdettu kokonaan. Kaiken lisäksi Dany sai kaikki khalasarit puolelleen, joten vielä typerämpää, että ne jätetään noin sivuun ihan niin kuin ne vain odottaisi, että Dany antaa käskyjä ja olisivat kaikki vaan rivisotilaita, vaikka ne on kokonainen kansa ja vielä huomattavasti erilaisempia kuin vaikkapa westerolilaiset tai ketkään edes vapaakaupungeista tai muualta. Tykkäsin dothrakeista, vaadin niille ruutuaikaa. :< Toivottavasti nyt ainakin valloittavat sen Castarynkallion ja päästäisiin niitä näkemään.
Tää on hei ihan totta! Danyn neuvostossa ei taida olla yhtäkään dothrakia, mikä on vähän sääli. Onhan heilläkin kuitenkin oma tahto. En tiedä, miksi tätä ei ole otettu huomioon, mutta harmittaa silti kun dothrakit on kuitenkin niin kivoja :(

Musta Theonin hyppääminen laivasta pois oli oikeastaan ihan järkevä teko. Theon tiesi, ettei voisi mitenkään voittaa Euronia ainakaan siinä suorassa tappelussa ja että Euron vain viiltäisi Yaran kurkun poikki, jos hän kävisi kimppuun, joten vaihtoehtoja ei juuri jäänyt. After all Theonilla kuitenkin tuolla tavalla on mahdollisuus jäädä henkiin (myöhemmissä jaksoissahan tuli ilmi jäikö hän vai ei, mutta en kerro sitä tässä jos joku lukee näitä sitä mukaa kun katsoo jaksoja :D) ja myöhemmin ehkäpä pelastaa Yara. Joten musta se oli loppujen lopuksi ihan hyvä ja järkevä ratkaisu ja Yarakin varmasti fiksuna naisena sen tajuaa. Sitä en usko, että Theon haluaa Rautasaarten johtajaksi, mutta en pitäisi mahdottomana, että hän haluaa pelastaa Yaran, joka on käyttänyt resurssejaan Theonin pelastamiseen.


S7E3
Spoiler: näytä
Lainaus käyttäjältä: Odo
Kaiken lisäksi Margaerya rakastanut kansa hurrasi Cerseille, kun tämä sai Euronin ansiosta voiton. Kyllähän Cersei puhui,
 että Danyllä on joukossaan Tahrattomia ja dothrakeja, mutta silti kaikki ne aiemmat puheet insestistä, se häpeäkävely ja kaikki muu sai kansan vihaamaan sitä ja nyt sitten olevinaan se on hyvä kuningatar kansan mielestä? Ja se lienee aika selvää, että Cerseillä oli tekemistä septin räjähtämisen kanssa, koska se sattui olemaan juuri ainut selvinnyt henkilö joka ei mennyt omaan oikeudenkäyntiinsä.
Kuninkaansataman kansa on ihan mätää noin lähtökohtaisesti - niille ei ole mitään merkitystä kuka on vallassa ja kuka ei, kunhan saavat viihdykettä ja heidän oma elämänsä ei muutu. Ja niinhän se pääasiassa meneekin, hallitsi sitten kuka tahansa. Ei ketään Kuninkaansatamassa varmasti kiinnostanut mihin Arryn kuoli tai kuka Arrynin myrkytti saati sitten mikään muukaan. Kunhan saavat haluamaansa viihdykettä. Ei Kuninkaansatamalaiset ole uskollisia kenellekään muulle kuin henkilölle, joka sillä hetkellä hallitsee. Jos valta murenee, henkilön arvostus murenee yhtä nopeasti.


S7E4
Spoiler: näytä
Lainaus käyttäjältä: Tuittu
Mulla vaan häiritsee se, että maantieteellisesti miten nämä tyypit ehtivät matkustaa toiselle puolelle maata hetkessä???
Siis minun käsittääkseni Jaime joukkoineen oli jo aika lähellä Kuninkaansatamaa, eli ei niiden Daeneryksen joukkojen tarvinnut kovin pitkälle mennä. Enemmän minua tässä hämmensi se, että Daeneryksen lähtöä ei mitenkään näytetty. Tietty se oli varmaan sen takia, että se olisi sitten katsojalle yllätys kun se sinne hyökkää, mutta kuitenkin se oli minusta vähän outoa, että se oli yhtäkkiä vain häipynyt sieltä Dragonstonelta. Ehkä Daeneryksen porukoilla oli tiedossa, mistä Jaimen porukat on menossa ja mihin, joten ne tiesi ainakin mitä tietä ne on menossa. Lohikäärmeen selässähän voi myös vähän lentää katsomassa... :D
Siis joo Jaimen joukothan olivat jo hänen omiensakin sanojen mukaan aivan Kuninkaansataman porteilla, ja Dragonstonelta ei sinne ole pitkä matka. Danyn joukkoja nyt on muutenkin näytetty hyvin vähän ja varmasti haluttiin että se olisi katsojalle yllätys - ja mitä tulee itse Daenerykseen, lohikäärmeellähän pääsee pitkiäkin matkoja ihan järjettömän nopeasti, eli Dany on voinut päästä Jaimen joukkojen kimppuun ihan tunneissa, ehkä minuuteissakin :D Omasta mielestäni tuossa siis ei ollut mitään kauhean epäloogista.

Lainaus käyttäjältä: Tuittu
Noh, jos se Jaimesta sitten, ei kun odottelemaan viikon verran :-\ Jaime/Cerseitä ei tässä oikein nähty, mutta onhan Jaime yksinkin ihana. En kyllä kestä jos loput jaksot pitää pärjätä ilman sitä. Vaikka toki Jaimen ja Cersein kuolemaa olen tälle kaudelle aavistellutkin.
Mitä taas tähän tulee, niin yksikään päähahmohan tässä seitsemän kauden aikana ei ole oikeasti kuollut - näihin itse lasken Jonin, Aryan, Sansan, Branin, Daeneryksen, Cersein, Jaimen ja Tyrionin. Unohtuikohan tästä joku? Nää on siis oman näkemykseni mukaan niitä hahmoja, joiden tarinoita tässä on seurattu ja jotka on _ihan oikeasti_ niitä kantavia hahmoja. En siis oikein jaksa uskoa, että ainakaan ilman oikeasti suuria seremonioita (vertauskuvallisesti) yksikään näistä hahmoista kuolisi ennen kuin sarja on ihan oikeasti ihan lopussa.



Sitten yleisiä juttuja yleensäkin koko kaudesta:
Spoiler: näytä
Cersein raskaushomma vaikuttaa mun mielestä aika selkeästi bluffaukselta. On oikein tuntunut kohtauksissa siltä, että hän on harkitusti näyttänyt sekä Jaimelle että Tyrionille olevansa raskaana (cmoon käsi vatsan päällä hee hee onpas vaikea arvata!), ja Cersei on kuitenkin hahmo, jolle tuommoinen manipulointi sopii paremmin kuin hyvin. Olisihan se hyvä yritys saada veljiä tottelemaan, kun kummallekin varmasti mahdollinen syntyvä lapsi on tärkeä. Kyllähän Tyrionkin rakasti Tommenia ja Myrcellaa (Joffreyta ehkä vähän vähemmän, heh), vaikka eivät hänen lapsiaan olleetkaan. En tiedä, jotenkin mulla vain on sellainen fiilis, että Cersei ei kyllä nyt ole oikeasti raskaana. Mitä taas tulee siihen, että Jaime jätti Cersein, olin ihan että VIHDOINKIN!! Olen odottanut varmaan viimeiset 3 tai 4 kautta että se tapahtuisi, sitä mukaa yhä enemmän kun Cerseistä on kuoriutunut esiin aina vain kamalampi hahmo :D Sinänsä kyllä kiva ja tärkeä hahmo, kun on edistänyt juonta ihan hirveästi, mutta sitten taas luonteeltaan ei iske minuun. Itken verta aina kun Cersei saa voittoja, kunniaa ja onnistumisia :(

Mitä tulee tähän Jon/Daenerys kuvioon niin tykkään! Olen shipannut heitä pitkän aikaa ja odottanut heidän tapaamistaan ja pidän hurjasti siitä miten tämä päättyi! Tosin koko rakkaustarina vaikutti kauhean nopeasti kehittyvältä, eikä se itsessään iskenyt minuun, mutta odotan hirveästi mitä tästä tulee ensi kaudella!
"When I say it doesn't hurt me, that means I can bear it."

Tuittu

  • ***
  • Viestejä: 412
Vs: Game of Thrones
« Vastaus #90 : 05.09.2017 15:27:33 »
Spoiler: näytä
Mitä taas tähän tulee, niin yksikään päähahmohan tässä seitsemän kauden aikana ei ole oikeasti kuollut - näihin itse lasken Jonin, Aryan, Sansan, Branin, Daeneryksen, Cersein, Jaimen ja Tyrionin. Unohtuikohan tästä joku? Nää on siis oman näkemykseni mukaan niitä hahmoja, joiden tarinoita tässä on seurattu ja jotka on _ihan oikeasti_ niitä kantavia hahmoja. En siis oikein jaksa uskoa, että ainakaan ilman oikeasti suuria seremonioita (vertauskuvallisesti) yksikään näistä hahmoista kuolisi ennen kuin sarja on ihan oikeasti ihan lopussa.
No helppohan se on tässä vaiheessa sanoa, että ne on päähahmoja jotka ei ole kuolleet :D Minusta tässä on kyllä seurattu monia sellaisiakin hahmoja, jotka nyt ovat jo kuolleet, ja nyt kun sarja menee kohti loppua, odotan päähahmoja kuolevan lisääkin.


Cersein raskaushomma vaikuttaa mun mielestä aika selkeästi bluffaukselta. On oikein tuntunut kohtauksissa siltä, että hän on harkitusti näyttänyt sekä Jaimelle että Tyrionille olevansa raskaana (cmoon käsi vatsan päällä hee hee onpas vaikea arvata!), ja Cersei on kuitenkin hahmo, jolle tuommoinen manipulointi sopii paremmin kuin hyvin. Olisihan se hyvä yritys saada veljiä tottelemaan, kun kummallekin varmasti mahdollinen syntyvä lapsi on tärkeä. Kyllähän Tyrionkin rakasti Tommenia ja Myrcellaa (Joffreyta ehkä vähän vähemmän, heh), vaikka eivät hänen lapsiaan olleetkaan. En tiedä, jotenkin mulla vain on sellainen fiilis, että Cersei ei kyllä nyt ole oikeasti raskaana. Mitä taas tulee siihen, että Jaime jätti Cersein, olin ihan että VIHDOINKIN!! Olen odottanut varmaan viimeiset 3 tai 4 kautta että se tapahtuisi, sitä mukaa yhä enemmän kun Cerseistä on kuoriutunut esiin aina vain kamalampi hahmo :D Sinänsä kyllä kiva ja tärkeä hahmo, kun on edistänyt juonta ihan hirveästi, mutta sitten taas luonteeltaan ei iske minuun. Itken verta aina kun Cersei saa voittoja, kunniaa ja onnistumisia :(
Äh, tätä mietittiinkin silloin, mutta sitten joku sanoi että ei olisi huijausta ja uskoin. Nyt sinä sanot että on huijausta ja uskon :D Menen ihan sekaisin. (Hankalaa varsinkin kun pitäisi kirjoittaa ficcejä juuri noista ja en yhtään tiedä mitä pitäisi ajatella niistä :P) Ja kyllähän se ainakin Jaimelle kertoikin tarkoituksella, mutta siitä nyt ei voi päätellä onko se huijausta vai ei.

Uskon että se voisi olla huijausta, koska:
1. Se on ollut jotain 20 vuotta hankkimatta/saamatta lapsia, miksi se yhtäkkiä olisi nyt raskaana? (Miksi se alun perin lopetti lasten tekemisen/saamisen?)
2. Kun se kertoi Jaimelle, se sanoi "lupaa ettet petä minua enää ikinä". Eli haluaa käyttää raskautta syynä pitää Jaime uskollisena. (Toki aika Cerseimäistä sanoa noin, vaikkei olisikaan huijausta, vaikka se kyllä pilasi sillä koko tilanteen.)
3. Se muistutti Jaimea asiasta kahdesti silloin, kun Jaime uhkasi lähteä. (Mutta toisaalta käytti sitä myös perusteluna, miksei tarvitse Jaimea.)

Minä en aluksi tykännyt Cerseistä (koska se oli ilkeä niille susille :D), mutta nykyään samaistun siihen, ja vaikka se onkin tavallaan aika kamala, niin ei mielestäni ansainnut niin paljon vihaa :P

Hazyel

  • Master of Godspeed
  • ***
  • Viestejä: 4 776
  • Not killing people is really hard.
Vs: Game of Thrones
« Vastaus #91 : 06.09.2017 12:12:12 »
Spoiler: näytä
Lainaus käyttäjältä: Tuittu
Mitä taas tähän tulee, niin yksikään päähahmohan tässä seitsemän kauden aikana ei ole oikeasti kuollut - näihin itse lasken Jonin, Aryan, Sansan, Branin, Daeneryksen, Cersein, Jaimen ja Tyrionin. Unohtuikohan tästä joku? Nää on siis oman näkemykseni mukaan niitä hahmoja, joiden tarinoita tässä on seurattu ja jotka on _ihan oikeasti_ niitä kantavia hahmoja. En siis oikein jaksa uskoa, että ainakaan ilman oikeasti suuria seremonioita (vertauskuvallisesti) yksikään näistä hahmoista kuolisi ennen kuin sarja on ihan oikeasti ihan lopussa.
No helppohan se on tässä vaiheessa sanoa, että ne on päähahmoja jotka ei ole kuolleet :D Minusta tässä on kyllä seurattu monia sellaisiakin hahmoja, jotka nyt ovat jo kuolleet, ja nyt kun sarja menee kohti loppua, odotan päähahmoja kuolevan lisääkin.
No voihan sen noinkin ottaa, mutta itse oon kyllä alusta asti ajatellut noita mainitsemiani hahmoja päähahmoina. On tässä seurattu monia jo kuolleita hahmoja jotka ovat juontakin liikuttaneet, mutta ainakin omasta mielestäni oli alusta asti selvää, että esim. Robb tulee kuolemaan jo paljon ennen vikaa kautta. Kyllähän juurikin esim. Littlefinger on liikuttanut juonta sarjassa eteenpäin tosi paljon, mutta ei hän minusta silti ollut missään vaiheessa päähahmo. Ennemminkin nuo on olleet ehkäpä sellaisia vähän enemmän merkityksellisiä sivuhahmoja joita on käytetty juurikin siksi, että näiden päähahmojen juonet saadaan etenemään ja päähahmot saadaan lopulta niihin paikkoihin, mihin kuuluukin. Mutta siis tämä toki vain oma mielipiteeni miten koen nämä asiat, ei mikään absoluuttinen totuus :)

Lainaus
Uskon että se voisi olla huijausta, koska:
1. Se on ollut jotain 20 vuotta hankkimatta/saamatta lapsia, miksi se yhtäkkiä olisi nyt raskaana? (Miksi se alun perin lopetti lasten tekemisen/saamisen?)
2. Kun se kertoi Jaimelle, se sanoi "lupaa ettet petä minua enää ikinä". Eli haluaa käyttää raskautta syynä pitää Jaime uskollisena. (Toki aika Cerseimäistä sanoa noin, vaikkei olisikaan huijausta, vaikka se kyllä pilasi sillä koko tilanteen.)
3. Se muistutti Jaimea asiasta kahdesti silloin, kun Jaime uhkasi lähteä. (Mutta toisaalta käytti sitä myös perusteluna, miksei tarvitse Jaimea.)
Tää on niin täyttä asiaa! Onhan Jaime ja Cersei kuitenkin olleet ihan todistetustikin (krhm Bran krhm) sängyssä Tommenin syntymisen jälkeen enkä millään usko, että aina mukamas juuri sellaiseen aikaan, ettei Cersei ole voinut tulla mitenkään raskaaksi, joten herättää kyllä kysymyksiä, että miten Cersei aiemmin ei ole tullut raskaaksi ja nyt yhtäkkiä on. Ja lisäksi tuo, että hän yritti selvästi saada Jaimen pysymään luonaan tuon raskauden avulla - varmasti jo aavistikin, että Jaimella alkaa tulla mitta täyteen.

Lisäksi Cersei ikäänkuin "vahingossa" kosketti vatsaansa Tyrionin käydessä hänen luonaan - ja johan se tiedetään, ettei Cersei oikeasti tee mitään vahingossa. Halusi siis selvästi että Tyrion ikään kuin itse keksii Cersein olevan raskaana. Ja koska Cersei tiesi Tyrionin olevan Daeneryksen Koura niin... Miksi ihmeessä hän olisi paljastanut Tyrionille olevansa raskaana, ellei tämä liity jotenkin hänen juoniinsa? Cersei ei ole hahmo, joka tekisi tuollaisen virheen edes vahingossa, joten tääkin tukee mielestäni teoriaa siitä, että koko raskausjuttu on Cersein juoni. Ainakin minulta löytyy kauhea määrä perusteluja sille, miksen suostu uskomaan tuon naisen raskauteen ennen kuin se vauva on oikeasti syntynyt :D
"When I say it doesn't hurt me, that means I can bear it."

flawless

  • Alempi ylilehmä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 10 687
  • d a d d y
Vs: Game of Thrones
« Vastaus #92 : 06.09.2017 14:15:19 »
Spoiler: näytä
Mun mielestä Ned oli kyllä aika selkeästi ekalla kaudella yksi tärkeimmistä päähahmoista, ja kuolla kupsahtihan se. Ja Catelyn oli myös musta päähahmo ihan yhtä lailla. Eiväthän he toki enää ole, koska ovat kuolleita, mutta heillä on tarinan kannalta aivan hirmuisen suuri rooli, etenkin Nedillä. Sitä voi olla tässä vaiheessa enää hankala muistaa, että mistä ja miten kaikki alkoi, koska tarina etenee ja kuolleet jäävät historiaan, mutta erityisesti Nedin merkitys tarinaan on ollut ja yhä on suuri ja hänestä puhutaan vieläkin usein.

Joten en menisi kehumaan että yksikään oikea päähahmo ei ole kuollut. Enemmänkin muotoilisin asian niin, että pitkään aikaan ei ole kuollut päähahmoja. On mustakin aika epätodennäköistä, että kukaan tämänhetkisistä päähahmoista kuolisi ennen sarjan loppua ilman isoa hulabaloota, joten sinänsä pointti on kuitenkin musta paikkaansapitävä. Mutta saattaahan sarja toki yllättää, on se aikaisemminkin yllättänyt.

bannu by Ingrid

Tuittu

  • ***
  • Viestejä: 412
Vs: Game of Thrones
« Vastaus #93 : 06.09.2017 16:16:27 »
Spoiler: näytä
Samaa mieltä Nedistä, ja kyllähän Catelynillä ja Robbillakin oli isot roolit jossain vaiheessa. Samoin esim. Stannisilla oli tosi pitkä oma juonilinja, joskaan se ei se ollut ykköskaudella mukana, joten ei voi olla "päähenkilö alusta asti". Sitten viime aikoina kuolleista kyllähän esim. Margaerylla ja Olennalla oli aika isot roolit, vaikkei nyt ehkä ihan päähahmoiksi voikaan kutsua.

Sitten taas noista nykyisin jäljellä olevista en kyllä kaikkia pidä edellämainittuja enempää päähahmoina muuten kuin sen puolesta, että ovat säilyneet pitkään hengissä :D Esim. Bran on minusta toistaiseksi ollut aika turha ja sehän ei edes ollut mukana yhdellä kaudella ollenkaan. Varmaan sillä tulee vielä olemaan joku isompi rooli vikalla kaudella, mutta ei se nyt siitä mitään koko sarjan päähahmoa tee. Samoin en jotenkin osaa ajatella Tyrionia varsinaisena päähahmona, vaikka sillä onkin tyyliin eniten ruutuaikaa koko sarjassa :D Sillä ei kuitenkaan ole ollut mitään kunnollisia omia juonikuvioita. Mutta nämä nyt riippuu ihan siitä, miten asian ajattelee, minusta tämä sarja on tosi kiva juuri siksi, ettei ole selkeitä päähahmoja, vaan monia eri tavalla tärkeitä hahmoja. Se mahdollistaa myös yllätyksellisyyden sen osalta, että merkittäviä hahmoja kuolee. Oikeastaan ainoat, joiden on jo pitkään voinut aavistella olevan hengissä vikalle kaudelle asti on Jon ja Daenerys. Tai siis tietty hyvä jos joku on tiennyt kaikista muistakin, että ketkä kuolee ja ketkä pysyy hengissä, mutta en minä ole osannut sellaista arvata :D Oikeastaan ihmettelen että Jaime ja varsinkin Cersei on selvinneet näin pitkälle, se vähän puoltaisi sitä, että ne saisi jonkun kunnon lopun, kun on pitänyt vikalle kaudelle säästää...

Sitä en sitten tiedä mitä isolla hulabaloolla tai suurilla seremonioilla tarkoitatte :D Toki ainakin sitä, että huomaamme varmasti, jos nämä hahmot kuolevat (paitsi minä, joka pidän silmät kiinni pelottavissa kohdissa). Mutta voihan ne niissä taisteluissa hyvinkin kuolla, ja varmasti joku kuoleekin.

flawless

  • Alempi ylilehmä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 10 687
  • d a d d y
Vs: Game of Thrones
« Vastaus #94 : 06.09.2017 16:38:32 »
Lainaus
Sitten viime aikoina kuolleista kyllähän esim. Margaerylla ja Olennalla oli aika isot roolit, vaikkei nyt ehkä ihan päähahmoiksi voikaan kutsua.
Imo Margaerya kyllä voisi, ainakin melkein.

No ja hei Joffrey! Se oli kanssa alusta alkaen aika merkittävä hahmo ja varsinkin vallan kahvaan päästyään tarinallekin aika olennainen. Joffreyn laskisin myös kuolleeksi päähahmoksi.

Alkaahan näitä tulla mieleen, kun miettii. Tämä sarja tappaa hahmoja samaan tahtiin kuin sieniä nousee sateella, joten ei ole kyllä mikään ihmekään ettei heti muistu mieleen... :D

bannu by Ingrid

Eririn

  • valomiekkalesbo
  • ***
  • Viestejä: 956
  • Jedi like my father before me
    • lesbian with a sword and a grudge
Vs: Game of Thrones
« Vastaus #95 : 07.09.2017 08:45:18 »
Mulla on ollut sellainen politiikka kirjojen suhteen, että hahmo on päähenkilö, jos hänen näkökulmastaan on kerrottu vähintään kaksi lukua. TV-sarja on ollut vähän kinkkisempi. Nyrkkisääntönä mulla on ollut, että jos hahmon näyttelijän nimi löytyy tunnarista, niin kyseessä on päähenkilö - mutta toisaalta, esimerkiksi Khal Drogoa näytellyt Jason Momoa ei ollut tunnarissa ja mun mielestä hän oli kuitenkin ekalla kaudella yksi avainhahmoista.

Aloin muuten katsoa koko sarjaa alusta^^ eka jakso meni linjalla "hei muistatteko kun kaikki ei ollut päin helvettiä?" (plus Sansa, Arya ja Bran oli pieniä voi ei <3<3<3<3). Kakkoskauden katsomisen aloitin eilen illalla. (Ja samalla mulla on seiskakautta vielä kolme jaksoa katsomatta äidin kanssa, varmaan katsotaan vitonen ja kutonen tänään ja seiska huomenna tms - meillä on ollut sellainen systeemi että katsotaan aina kaksi jaksoa, koska yksi on liian vähän, mutta seiskajakso on kumminki reippaasti yli tunnin, niin se varmaan menee hybin sellaisenaan.) Mutta joo, on kyllä tosi nostalginen olo ja samalla kun tietää, mitä tapahtuu tulevaisuudessa, niin sitä reagoi hahmoihin eri tavalla.

Esmes Joffrey sanoi Sansalle jossain kohtaa ennen Nedin teloitusta: "En enää koskaan satuta sinua." Oma reaktio: Why you always lying, why the fuck you lying~
Ja kaikki reaktiot Littlefingeriä kohtaan on menneet linjalla: "I see you villain! I see you and your stupid villain moustache!"
We had each other. That's how we won.

Arte

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 5 390
Vs: Game of Thrones
« Vastaus #96 : 12.09.2017 13:00:10 »
Miekin sain viimein katsottua vikan jakson!

Spoiler: näytä
Miksei Cersei tappanut Tyrionia??????? Sillä olisi ollut siihen täydellinen mahdollisuus. Mutta no, ehkä se oli jo ennen sitä keksinyt, että sen pitää esittää, että antaa sotilaansa pohjoiseen marssitettaviksi, joten siksi Tyrionia ei voinut tappaa,
vaikka olisi mieli tehnytkin. Jaime-kohdassa mietin vain koko ajan, että ei Jaime voi kuolla kun ei se Tyrioniakaan tappanut! :D Oon kans ehkä sen kannalla, että Cersei esittää olevansa raskaana, mutta toisaalta hänen koko ajan kasvavaa pähkähulluuttaan voisi jossain määrin selittää lapsen tulolla (koska Cersei tekee mitä tahansa lastensa vuoksi).

Oon ihan jeejee siitä, että Jaime viimein otti hatkat Cerseistä! Tätä on odotettu. Shippaan Jaime/Briennea, joten toivon näiden saavan edes vähän ruutuaikaa keskenään. Dany/Jon taas on ällöä, ja toivon kovasti Jonsaa, vaikka sitä tuskin tapahtuu. Ois aika karua, jos Dany tuosta nyt tulisi raskaaksi, mutta tässä sarjassa mikään ei ole mahdotonta...

Myöskin: JEE Pikkusormi kuoli. Viimein. Sansa on ihan huippu, ja ihanaa että Arya ja Sansa vedättivät Pikkusormea oikein kunnolla. Tykkäsin etenkin siitä, kuinka Sansa sanoi olevansa tyhmä mutta oppivansa kuitenkin lopulta. Niinpä!

Toivon myös, ettei Tormund kuollut, koska se on niin huippu hahmo! Mutta aika hankala sillä on kyllä selvitä... Toisaalta jos Jaime selviytyi rautapanssareissaan järven pohjasta niin mitäs nyt valtavan muurin harjalta tippuminen kellekään tekee.


“Tomorrow may be hell, but today was a good writing day,
and on the good writing days nothing else matters."
- Neil Gaiman

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 642
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Vs: Game of Thrones
« Vastaus #97 : 12.09.2017 15:00:40 »
Kiitoksia Arte, muistutit minua viestilläsi, että pitikin kirjoitella tänne jo aiemmin! :D Spoilaa seiskakauden poistettuja kohtauksia!
Spoiler: näytä
Hitsit, en löydä enää sitä videoita, jonka katsoin, missä oli puhetta joistain seiskakauden poistetuista jaksoista. Kyseisellä videolla kuitenkin puhuttiin siitä, että finaalijakson oli ilmeisesti tarkoitus loppua AIVAN eri tavalla kuin, mihin se sitten lopulta päättyikään. Finaalissa nimittäin oli ilmeisesti tarkoitus olla kohtaus lopussa, jossa Cersei herää vuoteestaan verisenä eli näytettäisiin, että hän sai keskenmenon. Videolla pohdittiin sitä, että tuo taidettiin poistaa sen takia, että nyt (kuten tässäkin topassa monet) fanit spekuloisivat sitä, että onko Cersei oikeasti edes raskaana vai huijaako hän vain kaikkia. Voi siis olla, että näemme tämän kohtauksen myöhemmmin, tai sitten se jää kokonaan pois koko sarjasta.

Poistettu kohtaus spoilerit päättyvät. (:

Spoiler: näytä
Toivon myös, ettei Tormund kuollut, koska se on niin huippu hahmo! Mutta aika hankala sillä on kyllä selvitä... Toisaalta jos Jaime selviytyi rautapanssareissaan järven pohjasta niin mitäs nyt valtavan muurin harjalta tippuminen kellekään tekee.
Spoiler: näytä
Tämä sarja on kyllä vähän sellainen, että jos hahmo on ollut mukana enemmänkin kuin vain sivuhahmon sivuhahmona, niin uskaltaisin väittää, että niin kauan, kun et näe ruudulta hahmon kuolemaa, on suuret mahdollisuudet, että tämä on hengissä vielä. :D Muutenkin Beric ja Tormund on molemmat sellaisia, että ei heitä olisi kannettu näin paljoa mukana seiskakaudella, jos he olisivat vain kuolleet off-screen, kyllä he olisivat ansainneet kuoleman ruudulla, joten en usko, että kumpikaan heistä oikeasti kuoli, vaikka loogisesti ajateltuna Muurin sortumisesta ei nyt ihan noin vain kuuluisi selvitä. Mutta, no, selvisi Jonkin Muurin pohjoispuolella noustuaan järvestä ja ratsastettuaan takaisin Muurille, vaikka loogisesti ajateltuna hänen olisi pitänyt jäätyä siellä. :'D

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

Arte

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 5 390
Vs: Game of Thrones
« Vastaus #98 : 12.09.2017 15:17:03 »
Spoiler: näytä
Toivon myös, ettei Tormund kuollut, koska se on niin huippu hahmo! Mutta aika hankala sillä on kyllä selvitä... Toisaalta jos Jaime selviytyi rautapanssareissaan järven pohjasta niin mitäs nyt valtavan muurin harjalta tippuminen kellekään tekee.
Spoiler: näytä
Tämä sarja on kyllä vähän sellainen, että jos hahmo on ollut mukana enemmänkin kuin vain sivuhahmon sivuhahmona, niin uskaltaisin väittää, että niin kauan, kun et näe ruudulta hahmon kuolemaa, on suuret mahdollisuudet, että tämä on hengissä vielä. :D Muutenkin Beric ja Tormund on molemmat sellaisia, että ei heitä olisi kannettu näin paljoa mukana seiskakaudella, jos he olisivat vain kuolleet off-screen, kyllä he olisivat ansainneet kuoleman ruudulla, joten en usko, että kumpikaan heistä oikeasti kuoli, vaikka loogisesti ajateltuna Muurin sortumisesta ei nyt ihan noin vain kuuluisi selvitä. Mutta, no, selvisi Jonkin Muurin pohjoispuolella noustuaan järvestä ja ratsastettuaan takaisin Muurille, vaikka loogisesti ajateltuna hänen olisi pitänyt jäätyä siellä. :'D

Spoiler: näytä
Olet kyllä ihan oikeassa! Jonin todellakin olisi pitänyt kuolla tuossa jaksossa noin viisi miljoonaa kertaa, joten varsin mahdollista on, että nuo tuolta vielä elossa esiin kömpivät. Tormund etenkin tuntuu olevan aika suosittu hahmo fanien kesken, joten olisi aika ilkeää vain tappaa hänet tuolleen puolihuomaamattomasti.



“Tomorrow may be hell, but today was a good writing day,
and on the good writing days nothing else matters."
- Neil Gaiman

Tuittu

  • ***
  • Viestejä: 412
Vs: Game of Thrones
« Vastaus #99 : 12.09.2017 19:57:46 »
Spoiler: näytä
Miksei Cersei tappanut Tyrionia??????? Sillä olisi ollut siihen täydellinen mahdollisuus. Mutta no, ehkä se oli jo ennen sitä keksinyt, että sen pitää esittää, että antaa sotilaansa pohjoiseen marssitettaviksi, joten siksi Tyrionia ei voinut tappaa, vaikka olisi mieli tehnytkin. Jaime-kohdassa mietin vain koko ajan, että ei Jaime voi kuolla kun ei se Tyrioniakaan tappanut! :D

Spoiler: näytä
Se varmaan pelkäsi Daenerysta. Helpompi vaan huijata, että on mukana.
Jaime-kohtauksessa mietin samaa, että ei vaan voi mennä niin, että se ei tappaisi Tyrionia mutta Jaimen. Silti pelkäsin Jaimen puolesta ;D
Vaikka tosiaan ei Jaimen tappaminen olisi ollut samalla tavalla vaarallista.