Kirjoittaja Aihe: Game of Thrones  (Luettu 58872 kertaa)

Arte

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 5 390
Vs: Game of Thrones
« Vastaus #60 : 07.08.2017 11:15:44 »
S07E04:

Spoiler: näytä
Olipas kiva jakso! Mietin just, että minä kyllä lentäisin Lanistereiden & co armeijan yli lohikäärmeillä ja polttaisin ne kuoliaaksi, kun alkoi kuulua huutoa ja Lanistereiden armeija alkoi asettua taisteluvalmiuteen! Oli hienoa nähdä, millaista tuhoa lohikäärme sai aikaan, ja erityisesti tykkäsin siitä, että lohikäärmeentappaja-asettakin päästiin käyttämään ja nähtiin, mitä se oikein tekee! Ei vaikuttanut ihan kauhean pätevältä vehkeeltä, vaikka kyllähän se lohikäärmettä selvästi häiritsi. Aseita pitäisi olla monta vierekkain ladattuna ja vain yksi lohikäärme taisteltavana niin toimisi varmaan vähän tuhoisammin.

Tykkäsin myös Tyrionin ja Jaimen "kohtaamisesta", kun Tyrion hoki, että mene nyt karkuun ja veli taas tuumaa mitään muuta näkemättä että tässä on hänen tilaisuutensa tappaa Dany. Jaimen pelastuminen oli tosi epärealistinen, koska missään ei näkynyt mitään juoksevaa tyyppiä, ja kuka ihminen nyt muka pysyisi laukkaavan hevosen tahdissa? Mutta no, näitä nyt tapahtuu alvariinsa. Yilpäänsä jäi harmittamaan, että Jaimen pelastajaa ei näkynyt, mutta hänen henkilöllisyytensä varmaan selviää seuraavassa jaksossa. Toivoisin, että Jaime joko uppoaa järvenpohjaan raskaine varustuksineen (epätodennäköistä) tai jäisi Danyn vangiksi! Olisi ihan supersiistiä nähdä ihan kunnon Jaime-Tyrion-kohtaaminen.

Dany-Jon-kuvio taisi jäädä yhä vieläkin varsin avonaiseksi. Dany uskoo white walkereihin, mutta Jon taas ei halua kumarrella. Sitä odotellessa, että Jonin oikea syntyperä selviää? Oisin muuten toivonut, että Jonin ja Theonin kohtaaminen olisi ollut vähän tappelullisempi, sillä oikeasti, hyvittääkö Sansan pelastaminen sen kaiken muun, mitä Theon teki? Toki sen ansiosta Theonia ei esim. tarvitse tappaa, mutta ois se nyt kyllä ansainnut kunnon löylytyksen. ):


“Tomorrow may be hell, but today was a good writing day,
and on the good writing days nothing else matters."
- Neil Gaiman

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 642
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Vs: Game of Thrones
« Vastaus #61 : 07.08.2017 12:42:31 »
O__________________________________________O MIKÄ JAKSO!!!!!!!!!!!!!!
SPOIL S7E4
Spoiler: näytä
Siis oikeasti, WOW! kiteyttää ehkä aika hyvin mun ajatukseni tuosta! VIHDOINKIN Lannistereilla on jotain takaiskuja, koska ei niilläkään nyt voi kaikki koko aikaa mennä ihan ruusuisesti. Pelkäsin kyllä ihan älyttömästi Drogonin puolesta, kun Bronn meni hakemaan sitä skorpionia, mutta onneksi ei mitään sen kamalampaa sattunut kuin pieni haaveri vain. Mutta entäs se loppu sitten?! Kun Bronn heitti Jaimen sinne veteen (en tiedä, oliko se joki, vai järvi vai jotain muuta) ja Jaime näytti vain uppoavan sinne!! Kuoliko Jaime, kun varusteet painavat liikaa, eikä hän sen takia pysty uimaan takaisin pintaan? Voisi olettaa näin, koska se täyttäisi Cersein ennustuksen, että hän menettää kaiken rakastamansa ennen kuin kuolee.

Itsekin Arten tavoin olin sitä mieltä, että tässä olisi hyvä tilaisuus käydä vähän Lannister-pesää sohaisemassa, koska heillä oli pitkä marssi takana ja kauheasti kärryjä mukana, joten matkanteko olisi varsin hidasta. Se skorpioni kyllä olisi varmasti kovin kätevä, nyt Bronn ei vaan kerinnyt kunnolla tähdätä, ja muutenkin niitä tosiaan tarvittaisiin useampi per lohikäärme, koska kerran kun osut, jos et onnistu tappamaan lohikäärmettä, niin toista kertaa ei tule.

Lainaus
Jaimen pelastuminen oli tosi epärealistinen, koska missään ei näkynyt mitään juoksevaa tyyppiä, ja kuka ihminen nyt muka pysyisi laukkaavan hevosen tahdissa? Mutta no, näitä nyt tapahtuu alvariinsa. Yilpäänsä jäi harmittamaan, että Jaimen pelastajaa ei näkynyt, mutta hänen henkilöllisyytensä varmaan selviää seuraavassa jaksossa. Toivoisin, että Jaime joko uppoaa järvenpohjaan raskaine varustuksineen (epätodennäköistä) tai jäisi Danyn vangiksi! Olisi ihan supersiistiä nähdä ihan kunnon Jaime-Tyrion-kohtaaminen.
Minusta se ei ollut epärealistinen, koska Bronn (oletan sen olleen Bronn, tai kenties Dickon?) RATSASTI Jaimen rinnalle ja sitten hyppäsi sinne veteen vieden Jaimen mukanaan. Itse uskon, että Jaime uppoaa sinne pohjaan, koska ainakaan tässä kohtaa ei vielä näytä siltä, että hän voisi mitenkään selvitä sieltä raskaiden varusteidensa vuoksi ja tämä täyttäisi Cersein ennustusta hienosti... Mutta, tietysti on ihan mahdollista, että tämä pelastava enkeli onnistuu jotenkin uimaan kaksien varusteiden (omiensa ja Jaimen) painostakin huolimatta, mitä pitäisin paljon epärealistisempana. Mutta, never know, pitää jaksaa odottaa viikko, että tämä selviää.

Dany-Jon -kuviota tässä kyllä pyöritellään ihan älyttömästi, mutta mä alan uskoa, että ehkä se Dany jossain kohtaa kuitenkin taipuu, tai sitten Jon tulee siihen tulokseen, että hänen on pakko polvistua saadakseen pohjoisen pelastettua? Koska ei tuota kuviota pyöriteltäisi koko aikaa ruudussa, jos se ei olisi johtamassa yhtään mihinkään. Kenties Jorah saapuu Dragonstonelle ja suostuttelee Danyn suostumaan auttamaan pohjoista, jos Jon lupaa sen jälkeen auttaa häntä saamaan Rautajakkaran? En tiedä, mutta voisi kenties tapahtua...

Theon olisi kyllä ansainnut kuonoonsa oikein kunnolla, mutta ehkä Jon ei kehdannut heti ruveta väkivaltaiseksi, kun Theon kerta on selvästi Danyn puolella, ja hän tarvitsee Danyn apuja. Ei varmaan olisi hyvä tapa yrittää saada kuningattarelta apua, jos hän menisi murtamaan tämän auttajan nenän tms. :D Mutta odotan kyllä, että tästä tulisi muutakin, koska Sansan auttamisen ei tosiaankaan pitäisi sulkea kaikkia muita Theonin pahoja tekoja pois.

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

Crys

  • Taivaanrannanmaalari
  • ***
  • Viestejä: 4 503
  • inFINIty
    • Listaukseni
Vs: Game of Thrones
« Vastaus #62 : 07.08.2017 14:00:06 »
Apua, olen ihan fiiliksissä ton 4. jakson takia! 3. jaksosta en jaksa muuta sanoa kun että se oli vähän tylsä, niin ei innostanut tulla siitä avautumaan tänne.

Spoiler: näytä
Iik! Arya+Sansa+Bran ovat yhdessä!!! Melkein tuli kyyneleet silmiin Arya+Sansa halissa : )))) Bran on kyllä vähän creepy. Sisaruksille tulee varmaan vielä vähän kahakkaa, kun kaikki ovat kokeneet aikamoisia seikkailuja, eivätkä todellakaan ole samoja henkilöitä kuin silloin kun viimeeksi tapasivat.

Hassua, miten alan inhota Littlefingeriä :D Ennen tykkäsin siitä, mutta nyt oon vaan sillee yh mene pois kukaan ei kaipaa sua :D Mutta tavallaan toivon että se nyt juonittelisi jotain, josta se jäisi kiinni ja sitten se tapetaan. Ehkäpä tuo tikarin antaminen Branille oli alkua. Onko muuten saatu selville, kenen se tikari oikeasti alunperin oli? En nimittään enää muista.

Tykkäsin Aryan ja Briannen taistelukohtauksesta ja sen että Sansa näki sen. Siinä oli kyllä hieno koreografia, pisteet siitä. Siinä vaiheessa Sansa taisi tajuta, että se Aryan tappolista oli ihan oikea eikä mitään vitsiä. Aikookohan Arya paljastaa, että se tappo kaikki Freyt :D Olis mielenkiintosta nähdä muiden reaktiot siihen. Muutenkin odotan tarinahetkeä, jossa jokainen paljastaa mitä on tapahtunut ja muiden reaktiot niihin, vaikka jotenkin en usko, että se tulee tapahtumaan kunnolla, kun juonellisesti on meneillään koko ajan niin paljon. Ja tietysti Arya+Jon kohtaaminen! Milloin???????? Jotenkin tuntuu, että kun Jon oppii kuka Arya nykään on, se on aikamoinen shokki sille.

Sitten tuo lopun taistelukohtaus! Alkoikin Cersein ylivoima ärsyttää. Ennen kun aloin jaksoa kattomaan niin vähän harmitti, kun tiesin tämän jakson kestävän vain 50min, mutta kun lopun näin, tajuan miksi niin tehtiin. Tuo cliffhanger nimittäin oli aikas hyvä, sai mut tuijottamaan sitä pimentyvää ruutua jonkin minuutin ajan kun kävin läpi päässäni mitä seuraavaksi voisi tapahtua. Oon aikalailla samaa mieltä Arte kaikessa mitä sanoit, mäkin haluan Jamie+Tyrion kohtaamisen. Ois kiva saada tietää mitä Jamie mahtaa tuumia veljestään nyt, kun hän sai tietää, ettei tämä tappanut Joffreytä. Tosin kyllähän Tyrion silti Tywinin tappoi, mutta näistä kahdesta ehkä pienempi paha Jamien mielessä. En ajatellutkaan, että Jamie kuolisi tällä tavalla, se tuntuu jotenkin ihan liian merkityksetön kuolema näin tärkeälle hahmolle. Tai no onhan se aika sankarillista kaiketi, mutta odotin, että Jamie joko selviää hengissä ja tappaa Cersein tai sitten kuolee Cersein kanssa. No, onhan vielä mahdollisuus, että joku sukeltaa sen sieltä pohjamudista. Tavallaan haluaisin myös, että Jamie jää Danyn vangiksi, olisi kiva nähdä näiden kahden hahmon kohtaaminen. Oliko tuo Jamien pelastaja muuten Bronn? En nähnyt kovin selvästi.

Olin ihan fiiliksissä kun Bronn vihdoin otettiin mukaan, taidettiin häntä viime jaksossa näyttää parin sekuntin verran, mutta odottelinkin jo innolla milloin häntä näytetään kun en edes muistanut mitä hänelle kävi viime kaudella :D Tavallaan haluaisin, että Bronn/Tyrion bromance saataisiin taas aluille, mutta nyt se näyttää vähän epätodennäköiseltä kun Bronn tosiaan ampui Drogonia.

Olin kyllä ihan kauhuissani tuosta lohikäärmeentappoaseesta että eikai se voi tappaa lohikäärmeitä!! Mutta tavallaan oli järkevää ja juonellisesti hyvä näyttää, että on jokin keino, millä lohikäärmeetkin voidaan päihittää. Mutta siis, osasin odottaa että se osuisi, mutta onneksi ei tosiaan käynyt tuon pahemmin. 

Mulla vaan häiritsee se, että maantieteellisesti miten nämä tyypit ehtivät matkustaa toiselle puolelle maata hetkessä??? Eihän kukaan tiedä Westerosin mittakaavaa, mutta kun vieläkin häiritsee se, että King's Landingistä Winterfelliin meni 1. kaudella Robertilla joukkoineen joku kuukausi ja sitten Dragonstonesta Highgardeniin tai jonnekin sinne lähistöille missä tuo taistelu sitten pidettiin niin se on ehkä puolet siitä matkasta, joten kaipa siinä pitäisi mennä joku 2 viikkoa vähintään??? Sanotaan nyt että koska Robert+porukoilla oli paljon tavaraa ja ne halus matkustaa ylellisesti niin ehkä Danyn joukot vois matkustaa ton ajan puolessa eli yhessä viikossa, mutta silti se on yks viikko, eikä mikään yks päivä. Lisäksi ei näyttänyt että Danyn joukoilla olis ollut mitään tavaroita mukana, kai nekin ois tarvinnut ruokaa yms matkalleen. Tai ehkä ne jätti tavaransa fiksusti kauemmas. Mutta sitten herää kysymys mistä ne tiesi tarkalleen, missä Jamien joukot on??? Ehkä tää on tyhmä asia olla ärsyyntynyt, mutta olen kuiteskin :D

Mä uskon, että Dany taipuu vasta siinä vaiheessa, kun oppii, että Jon onki Targaryen, kosks sitten siinä olis järkeä, että Westerosilla ois kaks hallitsijaa. En usko, että Jonilla on halua rautavaltaistuimelle, ja ehkä Dany siinä vaiheessa ajattelee että pienempi paha antaa Jonin pitää pohjoinen.

Mäkin olin vähän pettynyt, siitä että Jon+Theon kohtaaminen oli vähän laimea. En tiedä suhtautuuko Danykaan Theoniin mitenkään kovin hyvin, koska eihän tästä ole mitään hyötyä Danylle enää, kun jäljellä on vain kourallinen miehiä.


//jahkailin tässä niin kauan muuta tehden, että LillaMyy ehti väliin :D

Never underestimate the power of fanfiction

Sarveiskalvo

  • ***
  • Viestejä: 177
Vs: Game of Thrones
« Vastaus #63 : 07.08.2017 16:08:01 »
S07E04
Spoiler: näytä
Huh mikä jakso, varsinkin loppu!

Mä olen varmaan ainoa ihminen, joka yhä edelleen tykkää Littlefingeristä. :D Tajuan kyllä miksi sitä inhotaan, mutta mulla on vaan hirmu suuri heikko kohta älykkäisiin, karismaattisiin hahmoihin, ja sen takia aina kuitenkin hykertelen kun Littlefinger jossain taas juonii. En mäkään halua sen missään nimessä häiritsevän Starkien välejä, mutta kuitenkin hahmona se on mun mielestä hirmu mielenkiintoinen.

Arya on ihana, ja mahtavaa, että likka pääsi sisaruksiensa luokse! Mäkin odotan kyllä innolla Aryan ja Jonin kohtaamista, mutta sen lisäks mä toivoisin Aryan ja Houndin tapaavan piakkoin. Houndista tuli yksi mun suosikkihahmoista sen ja Aryan yhteisen seikkailun aikana, ja nyt haluaisin nähdä ne taas yhdessä.  ;D

Komppaan aiempia: Cersein ylivoimaan alkoi mennä hermot, joten lopun taistelukohtaus oli enemmän kuin tervetullut! Sinällään joo mä en kauheasti jaksa katsella ylipitkiä taisteluita, mutta jotain säpinää aloin jo kaivata. Mä en millään halua uskoa Jaimen kuolleen tässä tilanteessa, vaikka HBO:n sarjoissa ei tietenkään voi ikinä luottaa mihinkään. Mutta jotenkin kuolema tässä kohti tuntuisi hirmu turhalta - Jaime ja Tyrion eivät ehtineet tavata, Jaime ei ehtinyt kertoa Cerseille totuutta Joffreyn kuolemasta... Ja jos Jaime olisikin kuollut, niin olisi nyt sitten palanut poroksi, eikä kuollut pelastusyrityksen seurauksena! :D

Mä pidin jostain syystä muuten hirmuisesti siitä, miten Tyrion huolehti Jaimesta ja haukkui sitä idiootiksi, kun se ei paennut paikalta. Vaikka Tyrion miten taistelee Cerseitä vastaan, kyllä se ainakin Jaimesta välittää.
"I'm surrounded by idiots." - Scar

Tuittu

  • ***
  • Viestejä: 412
Vs: Game of Thrones
« Vastaus #64 : 08.08.2017 00:01:44 »
Spoiler: näytä

O__________________________________________O MIKÄ JAKSO!!!!!!!!!!!!!!
Tämän perusteella odotin jaksoa kauhulla ja noh, pahin saattoikin tapahtua, tai sitten ei... ???

Siis oikeasti, WOW! kiteyttää ehkä aika hyvin mun ajatukseni tuosta! VIHDOINKIN Lannistereilla on jotain takaiskuja, koska ei niilläkään nyt voi kaikki koko aikaa mennä ihan ruusuisesti.
No niillähän meni kaikki ihan surkeasti koko ajan, paitsi viime jaksossa :D Sen perusteella arvasinkin, että tässä jaksossa on Daeneryksen vuoro iskeä, ja siksi pelkäsin katsoa. Vaikka siis tykkään kyllä Daeneryksestakin, enkä toivo että se häviää :D Ja Jonistakin tykkään. En osaa päättää kenen puolella olisin, vaan toivon ettei kukaan häviäisi ;D

odotin, että Jamie joko selviää hengissä ja tappaa Cersein tai sitten kuolee Cersein kanssa.
Sama. Olin aika varma, ettei Jaime kuole, vaikka toisaalta tilanne näytti koko ajan tosi huonolta sen kannalta, kun se ei yrittänytkään paeta tai mitään. Nyt minusta loppu näytti kyllä siltä, että se kuoli. Lopputekstitkin oli sellaiset kuolematunnelmaiset. Tietty se voi olla vain hämäystä, ja toivottavasti onkin. Ja olisihan se tosiaan tyhmää, että se kuolisi siihen että se tavallaan pelastettiin ??? Sitä paitsi miksi muutenkaan kukaan ei kiskoisi sitä sieltä ylös? Ja kyllä se oli selvästi Bronn, ainakin minun mielestäni, tai ainakin mieheni mielestä, jolla on meistä kahdesta enemmän silmät auki kamalissa kohtauksissa :D

Mulla vaan häiritsee se, että maantieteellisesti miten nämä tyypit ehtivät matkustaa toiselle puolelle maata hetkessä???
Siis minun käsittääkseni Jaime joukkoineen oli jo aika lähellä Kuninkaansatamaa, eli ei niiden Daeneryksen joukkojen tarvinnut kovin pitkälle mennä. Enemmän minua tässä hämmensi se, että Daeneryksen lähtöä ei mitenkään näytetty. Tietty se oli varmaan sen takia, että se olisi sitten katsojalle yllätys kun se sinne hyökkää, mutta kuitenkin se oli minusta vähän outoa, että se oli yhtäkkiä vain häipynyt sieltä Dragonstonelta. Ehkä Daeneryksen porukoilla oli tiedossa, mistä Jaimen porukat on menossa ja mihin, joten ne tiesi ainakin mitä tietä ne on menossa. Lohikäärmeen selässähän voi myös vähän lentää katsomassa... :D

Noh, jos se Jaimesta sitten, ei kun odottelemaan viikon verran :-\ Jaime/Cerseitä ei tässä oikein nähty, mutta onhan Jaime yksinkin ihana. En kyllä kestä jos loput jaksot pitää pärjätä ilman sitä. Vaikka toki Jaimen ja Cersein kuolemaa olen tälle kaudelle aavistellutkin.



Jonista taas, viimeksihän juuri mietin, että Daenerys pitäisi saada jollain vakuutettua, niin eikös sitten löytynyt piirrustukset, jotka vakuutti :D Eli nyt molemmat on periaatteessa samaa mieltä, pitäisi vain saada arvovaltakiista ratkaistua.

Mä uskon, että Dany taipuu vasta siinä vaiheessa, kun oppii, että Jon onki Targaryen, kosks sitten siinä olis järkeä, että Westerosilla ois kaks hallitsijaa. En usko, että Jonilla on halua rautavaltaistuimelle, ja ehkä Dany siinä vaiheessa ajattelee että pienempi paha antaa Jonin pitää pohjoinen.
Tämä voisi tosiaan ratkaista, mutta miten Jon ja Daenerys saavat sen selville, kun Branilla ei ole aikomustakaan lähettää mitään tietoa asiasta, ja Jon taas ei ole lähdössä takaisin, ennen kuin kiista on selvinnyt. Voisivatko he saada tiedon jostain muualta? Vai jopa kehittää jonkun romanssin, joka sitten aiheuttaisi sekaannusta, kun sukulaisuus ilmenee...

Tuittu

  • ***
  • Viestejä: 412
Vs: Game of Thrones
« Vastaus #65 : 15.08.2017 00:00:08 »
Hei, mitä, miksei kukaan ole tullut puhumaan tänne uudesta jaksosta?? Teen kyllä uuden viestin tälle jaksolle, vaikka edellinenkin on minun.

Spoiler: näytä

En edes tiedä mitä sanoa. Jakso oli aivan mahtava, en oikein välitä taistelukohtauksista, niin tarinan eteneminen muilla tavoin sopii minulle.

No siis, tärkeimpänä tietty, huh Jaime on hengissä! Entistä ehompana, tai ainakin yhtä hyvänä kuin ennenkin! :D Jaime on paras.

En ole taas kauden alkamisen jälkeen pystynyt ajattelemaan juuri muuta kuin Jaime/Cerseitä, paitsi nyt viikonloppuna eräiden omaan elämään liittyvien juttujen takia tuli siihen päälle vauvakuume, niin mitä tapahtuu jaksossa? Yhdistetäänpä nämä! :o Meinasin hyperventiloida koko jakson sen jälkeen. Joo, tiedän, Jaime+Cersei+vauvasta ei millään todennäköisyydellä tule mitään idyllistä vauvaperhettä, pikemminkin kaikki kuolee ennen kuin vauva edes syntyy, mutta en silti voi estää sydämiä leijailemasta silmissäni...

Ja sitten Jonin vanhempien avioliitto paljastui, mutta mitenköhän tiedot saadaan yhdistettyä, kun ei Sam edes kuunnellut ??? No jos ne lähti pohjoiseen, ja Gilly pidetään mukana keskusteluissa, niin se voi vielä selvitä. Tai tietenkin se selviää aikanaan, katsojien annetaan vaan odottaa ja odottaa :D

Gendryn löytyminen oli kyllä hauskaa, juuri kun mieheni sanoi "ei se näköjään soudakaan enää", Davos sanoi "luulin että soutaisit vieläkin"  :D Gendry oli ihanasti heti valmiina lähtöön!

Pikkusormen juonetkin etenee. Mikähän lie valelappu oli se, minkä Arya löysi?

No, kiva kuitenkin että ketään ei olla tappamassa, vaan suunnitellaan pikemminkin aselepoa. Jaime + Cersei + Daenerys + Jon on nimittäin kaikki sellaisia, joiden toivoisin pysyvän hengissä.
« Viimeksi muokattu: 15.08.2017 00:03:02 kirjoittanut Tuittu »

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Game of Thrones
« Vastaus #66 : 15.08.2017 10:02:35 »
Minäkin tulen nyt viimein höpisemään, vaikka vähän jäi viestin kirjoittaminen aiemmin.

Spoiler: näytä
Pari juttua tuosta Tuitun viestistä, joista olisin kyllä tullut puhumaan muutenkin. Cersein raskaus oli minusta aika jees,
 saa nähdä kuoleeko lapsi ennen Cersein kuolemaa vai ei. Ennustuksen mukaanhan Cersei saa kolme lasta, joten todennköisesti lapsi ei tule syntymään elävänä. Eniten mua kyllä ihmetetyttää, miten Cersei aikoo puhua julkisesti siitä, että vauva olisi Jaimen. Ylipäätään noiden kahden suhde oli yksi syy, miksi sotaa ylipäätään käytiin. Sitä paitsi, Cersei hallitsee tällä hetkellä, koska on Robert Baratheonin perillisten, Joffrey ja Tommen Baratheonin, äiti. Jos koko äpäräkuvio selviää Cerseillä ei ole minkäänlaista oikeutta kruunuun ja se on hallitsemansa maan maanpetturi. :D Tietysti voihan sitä olla kuningatar ilman oikeutta kruunuunkin, koska onhan Jonkin Pohjoisen kuningas ilman, että sillä olisi oikeutta kruunuun (paitsi nyt).

Minusta muuten Jonin selviäminen tuolleen sivulauseessa Targaryeniksi, eikä vain äpäräksi oli todella hyvä. Neilikka sanoo kyllä fiksuja juttuja, mutta Sam ei vaan kuuntele. :D Toisaalta eihän Samilla ollut aavistustakaan siitä, että asialla voisi olla tekemistä Jonin kanssa, joten miksipä sitä kiinnostaisi avioliiton mitätöinnit. Mutta kuten sanoin niin Jonilla on nyt oikeus kruunuun Rhaegarin perillisenä. Danyn paasaukset siitä, miten hänelle kuuluisi valtaistuin menee nyt kyllä metsään.

Mitä tulee Pikkusormeen ja Aryaan, niin toivon, ettei Arya mennyt Pikkusormen ansaan ihan noin helposti. Sen varjostaminenkin kasvottomaksi oli aivan onneton suoritus. :D Aryan pitäisi olla fiksu ja taitava, mutta ei tuo nyt siltä vaikuttanut ellei se huijaa sitten Pikkusormea, joka koettaa huijata sitä, tai jotain. Mutta siitä lapun sisällöstä; kaveri sanoi pausettaneensa ja lukeneen,
 että se on se Sansan kirje, jonka se kirjoitti Cersein käskystä joskus ykköskaudella, että Pohjoinen polvistuu kuningas Joffreyn edessä, tms. Kai sillä on tarkoitus saada Aryan ja Sansan välillä eripuraa, koska Aryan on vaikea ymmärtää, miksi Sansa on koskaan kirjoittanut tuollaista. Mutta luulisi jopa Aryan huomanneen, että Sansa on kasvanut.

Gendry oli kyllä ihana. :D Toivottavasti pääsee Talvivaaraan ja kohtaa Aryan. Hauskaa, ettei ne tiedä kumpikaan, että tuleevat ehkä törmäämään. Nyt kun homma lähestyy loppuaan niin alkaa tulemaan näitä kohtaamisiakin, kuten Jaime ja Tyrion. Olisin toivonut vähän enemmän siltä kohtaukselta, mutta kaikkea ei voi saada. Jäin kyllä arpomaan, mitä Cersei juonii, kun suostuu aselepoon niin helposti (vaikka se kyllä on sen ainut toivo ylipäätään) ja aikooko se pettää sopimuksen heti ensikättelyssä. Todennäköisesti. Se odottaa palkka-armeijan tulemista ja pistää rytisemään tai muuta vastaavaa.

Nyt lyö kyllä ihan tyhjää, mitä kaikkea mun jaksosta piti sanoa. :D Jon ja Drogon oli kyllä ihana, siitä kohtauksesta tykkäsin.
 Lopussa nautin siitä, että Hurtta tuli taas mukaan, mutta en osaa sanoa, onko tuossa yhtään minkäänlaista loogista järkeä,
 että Hurtta, Thoros ja en ikinä muista sen yhden nimeä, olisivat koettaneet päästä Muurin pohjoispuolelle. :D

Olihan tämä jakso rauhallinen, mutta varsin kiva. Erityistä plussaa Aryan ja Sansan välisestä keskustelusta ja siitä, että Sansa haluaa miehet puolelleen ja Pikkusormi vaikuttaisi puhuvan pohjoisten miesten joukossa siitä, että Sansan pitäisi johtaa niitä tai ainakin jotain sen suuntaista. Veikkaisin ainakin.


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Rutto

  • kaunis pappi
  • ***
  • Viestejä: 390
    • לֵ֗ב י֭וֹדֵעַ מָרַּ֣ת נַפְשׁ֑וֹ וּ֝בְשִׂמְחָת֗וֹ לֹא־יִתְעָ֥רַב זָֽר
Vs: Game of Thrones
« Vastaus #67 : 21.08.2017 20:33:44 »
Siis en ole tätä GoT-teorisointia sillai jaksanut kauheasti kun katson sarjaa lähinnä aivojennollausmielessä, mutta ei jeesus kun oli typerä jakso. :D Tällä kaudella on minusta ollut koko ajan ilmassa sellainen kiireen tuntu,

Spoiler: näytä
joka jaksossa pitää jonkun suvun päättyä, jonkun liittoutua ja joidenkin tapella, ja paikasta toiseen siirrytään sillai sormia napsauttamalla. Kaikki suosikkihahmot tuntuvat pelastuvan kuin ihmeen kaupalla, varmaan Olennakin jonka kuolinkohtauksesta tykkäsin hirveästi kohta pompahtaa henkiin. Ihan huvitti, kun siellä Muurin takana ne odottelivat lohikäärmeiden saapumista samaan tyyliin kuin odottaisi asuinkumppanin hakevan ruokakaupasta kahvimaitoa. :P Aika nopeasti sai Gendry juosta, korppi lepattaa ja lohikäärme lennähdellä...

Kaiken huippu oli kyllä tämä white walker -lohikäärme. :P Voin jo kuvitella jonkun huikaisevan lopputaistelun jossa nämä toisilleen vastakkaiset lohikäärmeet sylkevät sinistä ja punaista tulta päälleen niin kuin Veljeni Leijonamielen lopussa. Toivottavasti olen väärässä, mutta jotenkin turhauttavaksi tämä on nyt mennyt. :D
 
I am not slow at finding beauty; but really there was none to find.

Tuittu

  • ***
  • Viestejä: 412
Vs: Game of Thrones
« Vastaus #68 : 22.08.2017 09:48:56 »
Joo olisi saanut vaan olla ne 10 jaksoa tälläkin kaudella, niin ei olisi tarvinnut pitää niin kiirettä.

Spoiler: näytä

Kaikki suosikkihahmot tuntuvat pelastuvan kuin ihmeen kaupalla, varmaan Olennakin jonka kuolinkohtauksesta tykkäsin hirveästi kohta pompahtaa henkiin.
Olennan en usko palaavan, mutta kieltämättä Jonin pelastuminen oli hieman epäuskottavaa. Sieltä aivan jäätävästä vedestä vaan noustaan ylös kuolleiden keskelle ja jatketaan ::) Toisaalta en jaksa enää välittää näistä epäuskottavuuksista, kun niitä on niin paljon. Satuahan se onkin ;) Ilmeisesti ne haluaa pelotella katsojia, että lempihahmot kuolisi, mutta eivät kuitenkaan viitsi oikeasti niitä tappaa ;D Olisi kyllä aika kohauttava lopetus kaudelle, jos seuraavassa jaksossa joku päähahmo kuolisikin... Toisaalta se olisi kyllä tyhmää, juonet on niin kesken.

Ihan huvitti, kun siellä Muurin takana ne odottelivat lohikäärmeiden saapumista samaan tyyliin kuin odottaisi asuinkumppanin hakevan ruokakaupasta kahvimaitoa. :P Aika nopeasti sai Gendry juosta, korppi lepattaa ja lohikäärme lennähdellä...
Ja tämä kyllä, mutta eikös ne kuitenkin yön yli siellä odottaneet? Minusta siinä on ihan ok:sti aikaa, varsinkin kun lentäminen on varmaan aika nopeaa. Ihme kyllä, ettei ne kuolleet tai white walkerit keksineet tehdä mitään sinä aikana...


Ainiin ja o-ou, Brienne menossa Jaimen luo...  :-\

flawless

  • Alempi ylilehmä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 10 688
  • d a d d y
Vs: Game of Thrones
« Vastaus #69 : 22.08.2017 11:54:27 »
Joo, tuo kiireen tuntu häiritsee muakin. Tapahtumissa kiirehditään, jokaisessa jaksossa tapahtuu ihan kauheasti kaikkea ja ajassa hypitään ihan hirveästi. Kokonaisuudessaan tämä kausi on ollut musta koko sarjan huonoin. Se on kiireinen ja levoton, ja liikaa yritetään pakata liian pieneen tilaan. Lisäksi mua harmittaa kuinka kauas ollaan etäännytty siitä alkuperäisestä tyylistä, siitä valtaistuinpelistä. Aikaisemmin pointtina oli juonitteku ja politiikka ja sukujen välinen mittelö, nyt ollaan menty aivan liikaa tuollaiseen fantasialiibalaabaan. On lohikäärmeitä ja white walkerseja ja kuolleita ja kaikenlaista, ja siihen keskitytään lähes täysin. Ei enää siihen peliin. Tuntuu että peliä on enää vaan pieni osa ja suurin osa tuota fantasialätinää. Meh. Viimeisin jakso oli musta koko kauden pohjanoteeraus, todella ennalta-arvattavia juonenkäänteitä (etenkin se lopun "iso ja dramaattinen juttu" oli todella ennalta-arvattava, koska spoiler totta kai pitää tasata vähän puntteja tai white walkersit on ihan liian helposti kukistettu eikä kunnon uhka lainkaan.

Spoiler: näytä

Eniten mua ärsyttää uudella kaudella Arya. Se on ollut siisti ja badass hahmo jo pitkään ja yhtäkkiä kotiin päästyään muuttuukin taas siksi samaksi inhoa huokuvaksi pikkutytöksi. Eniten mua ärsyttää Aryan suhtautuminen Sansaan, kun se vaan olettaa tietävänsä kaikesta kaiken vaikka todellisuus on se, ettei Arya tiedä lainkaan mitä kaikkea Sansa on joutunut kokemaan ja miten se häntä on muuttanut. Etenkin siitä kohtauksesta, jossa Sansa ja Arya puhuivat siitä kuinka lordeista osa haluaa johtajaksi mieluummin Sansan kuin Jonin, tulee ilmi todella selkeästi se, että Sansa ymmärtää peliä ja sitä miten asiat toimii oikeassa elämässä ja Arya taas ei ymmärrä sitä lainkaan. Arya tuntuu raivostuttavan koppavalta ja vihamieliseltä, ja musta uudella kaudella on tullut selväksi se, että Aryan taistelutaidot on kehittynyt muttei niinkään ajattelutaidot, kaikilta osin. Mä toisaalta ymmärrän Aryan reaktion, mutta toisaalta olisin toivonut että se olisi sarjan aikana kasvanut pois niistä ekan kauden "sisko on tyhmä, kiusataan sitä" -jutuista. Mutta eipä kai.

bannu by Ingrid

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 642
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Vs: Game of Thrones
« Vastaus #70 : 22.08.2017 19:38:42 »
Spoiler: näytä
Lainaus käyttäjältä: Tuittu
Joo, tiedän, Jaime+Cersei+vauvasta ei millään todennäköisyydellä tule mitään idyllistä vauvaperhettä, pikemminkin kaikki kuolee ennen kuin vauva edes syntyy, mutta en silti voi estää sydämiä leijailemasta silmissäni...
Odokin sanoi tästä jo, mutta tosiaan tuo vauva mitä todennäköisimmin ei tule syntymään joko ollenkaan tai ainakaan elävänä, koska siinä ennustuksessa sanottiin, että Cersei saa kolme lasta: Joffreyn, Myrcellan ja Tommenin. Tässä muuten tuli yhtäkkiä mieleen ekalta kaudelta kohtaus, kun Cersei käy Branin vuoteen vierellä ja kertoo Catelynille hänen menettäneen esikoisensa kuumeeseen. Tätäkään ei ilmeisesti ole laskettu noihin kolmeen lapseen ennustuksessa, joten kenties on mahdollista, että tämäkin lapsi syntyy, mutta kuolee ensimmäisen vuotensa aikana tms.? Mutta, tuskin ainakaan tämä lapsukainen tulee elämään kovin vanhaksi tuon ennustuksen takia. (Eikä Cersein lapset nyt muutenkaan ole kovin vanhoiksi eläneet...) Odolla on myös pointti tuossa, että jos Cersei julkisesti ilmoittaa lapsen isäksi Jaimen, voi hyvin käydä niin, että sitten tulee virallisesti esille myös se, että Jaime on Cersein muidenkin lasten isä, jolloin Cersei voidaan erittäin helposti sysätä syrjään valtaistuimelta. Luulisi hänen olevan nyt sentään vähän fiksumpi, ettei lähtisi tällä tavalla ajamaan itseään alas vallasta, kun on kerran viimeinkin päässyt sinne.

Lainaus käyttäjältä: Odo
Mutta kuten sanoin niin Jonilla on nyt oikeus kruunuun Rhaegarin perillisenä.
Muistaako kukaan, sanottiinko siinä jaksossa, että tuliko siitä avioliiton mitätöinnistä mitään? Koska jos sitä aiempaa avioliittoa EI mitätöity, ei sen pelkkä suunnittelu muuta mitään. Itse ainakin muistelisin niin, että Gilly sanoi Rhaegarin vain hakeneen avioliiton mitätöintiä, mutta en muista, sanottiinko siinä mitään sen onnistumisesta. Voi siis ihan hyvin olla niinkin, että Jon on edelleen äpärä, nyt vaan Rhaegarin ja Lyannan, eikä Nedin ja jonkun. Unohtakaa tuo, koska GoT-wikian mukaan ""Prince Ragger" had his marriage annulled by Maynard so that he could remarry at a secret ceremony in Dorne." joten kyllä, Odo oli oikeassa, Jonilla ON nyt oikeus kruunuun Rhaegarin perillisenä. :D Pitäisi vissiin tarkistella nämä asiat, ENNEN KUIN höpötän täällä. :D

Lainaus käyttäjältä: Tuittu
mutta kieltämättä Jonin pelastuminen oli hieman epäuskottavaa. Sieltä aivan jäätävästä vedestä vaan noustaan ylös kuolleiden keskelle ja jatketaan
Myönnän auliisti, että tuossa on aika paljonkin epäuskottavuutta, koska Jonin olisi kaiken järjen mukaan pitänyt jäätyä kuoliaaksi viimeistään noustessaan sieltä järvestä(?), ellei jo veteen joutuessaan. Thoroskinhan jäätyi kuoliaaksi, niin miten vitussa Jon sitten siitä selvisi... Mutta, toisaalta sitten taas musta tuntuu, että tässä vaiheessa sarjan tekijät haluavat vain pitää nämä kaikki suosikit elossa edes sinne kasikauden alkuun saakka, koska sinne asti on pakko molemmilla puolilla olla vielä hahmoja, joiden voittoa/häviötä ihmiset voi toivoa. Mutta jos tämä teoria pitää paikkansa, toivoisin kyllä, että sitten vältettäisiin tällaisia ihmepelastuksia, koska tuo nyt vaan oli jo naurettava tapaus. (Toki, mun mielestä sekin hipoi jo epäuskottavuutta, että Jaime nousi sieltä joesta(?) niiden super-painavien varusteidensa kanssa...)

Ajasta minäkin usein inisen, koska tässä sarjassa tuntuu, ettei sitä oikeasti huomaa, että se kuluu mihinkään. Kaikki vaan tapahtuu yhtäkkiä tosi nopeasti ja sitten jälkikäteen huomaa, että kyllä siinä sitten vissiin menikin vähän kauemmin. Nämä sankarit kuitenkin odottelivat tosiaan yön yli siellä Muurin toisella puolella ja sen yön aikana Thoros jäätyi kuoliaaksi. Tämäkin on kuitenkin asia, mikä piti lukea rivien välistä, kun siellä pimeni vähän enemmän välissä ja muuta tällaista. Välillä kaipaisi vähän selvempiä vihjeitä siitä, että "hei, nyt aikaa kuluu niin ja niin paljon", ettei tarvitsisi koko ajan inistä, kuinka kaikki tapahtuu sormia näpäyttämällä.

Lainaus käyttäjältä: flawless
Eniten mua ärsyttää Aryan suhtautuminen Sansaan, kun se vaan olettaa tietävänsä kaikesta kaiken vaikka todellisuus on se, ettei Arya tiedä lainkaan mitä kaikkea Sansa on joutunut kokemaan ja miten se häntä on muuttanut. Etenkin siitä kohtauksesta, jossa Sansa ja Arya puhuivat siitä kuinka lordeista osa haluaa johtajaksi mieluummin Sansan kuin Jonin, tulee ilmi todella selkeästi se, että Sansa ymmärtää peliä ja sitä miten asiat toimii oikeassa elämässä ja Arya taas ei ymmärrä sitä lainkaan.
Aryasta on kyllä taantunut ehkä takaisin jonkun verran, mutta osa selitystä on varmastikin juuri siinä, että hän ei tiedä, mitä Sansa on joutunut käymään läpi. Pahahan sitä on olla siskon puolella samalla tavalla, kun tietää vain osan tarinasta. Arya ei myöskään ole tainnut koskaan edes haluta osata pelata, kun taas Sansa on kasvanut huomaamaan, että ainoa tapa selvitä hengissä Westerosissa korkea-arvoisena ladyna on pelaamalla mukana paremmin kuin muut. Arya on enemmänkin vain halunnut kulkea sitä omaa tietään, tehdä asiat omalla tavallaan, eikä hän taida ymmärtää sitä, että joku haluaisi tehdä asiat "niin kuin on aiemminkin tehty" tms. Mutta, ymmärrän kyllä kritiikkisi, olen itsekin alkanut jo kyllästyä Aryan asenteeseen... Kauden alussa olin ihan innoissani hänestä, mutta nyt tuntuu aivan siltä kuin mitään ei olisi ikinä tapahtunut ja Arya on taas samanlainen kuin ekalla kaudella, ainoastaan ikää ja pari hassua taitoa rikkaampana... >:

Kaikista eniten kyllä sarjassa ärsyttää se, että jaksojen määrää vähennettiin. Pelkäsin jo valmiiksi, että se aiheuttaa kamalia vaikeuksia jaksojen jäsennykselle ja juuri niin on nyt käynytkin. Koko juttu alkaa vaan olla ihan juosten kustu, koska nyt pitää mahduttaa niin älyttömän paljon kaikkea yhteen jaksoon, ettei mihinkään voida keskittyä tarpeeksi paljon, että siitä saataisiin kaikki potentiaali irti. Hirvittää jo valmiiksi, että millainen rysähdys tuo kauden viimeinen jakso tulee sitten olemaan, kun aiemmillakin kausilla on vikassa jaksossa yleensä ollut ihan älytön määrä tavaraa. Vaikka sen vissiin pitäisikin olla vähän tavallista pidempi, mutta kyllä siitä silti varmaan tule aika älyttömän tuhti paketti.
« Viimeksi muokattu: 22.08.2017 19:44:42 kirjoittanut LillaMyy »

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

Tuittu

  • ***
  • Viestejä: 412
Vs: Game of Thrones
« Vastaus #71 : 22.08.2017 20:16:14 »
Spoiler: näytä

Odokin sanoi tästä jo, mutta tosiaan tuo vauva mitä todennäköisimmin ei tule syntymään joko ollenkaan tai ainakaan elävänä, koska siinä ennustuksessa sanottiin, että Cersei saa kolme lasta: Joffreyn, Myrcellan ja Tommenin. Tässä muuten tuli yhtäkkiä mieleen ekalta kaudelta kohtaus, kun Cersei käy Branin vuoteen vierellä ja kertoo Catelynille hänen menettäneen esikoisensa kuumeeseen. Tätäkään ei ilmeisesti ole laskettu noihin kolmeen lapseen ennustuksessa, joten kenties on mahdollista, että tämäkin lapsi syntyy, mutta kuolee ensimmäisen vuotensa aikana tms.? Mutta, tuskin ainakaan tämä lapsukainen tulee elämään kovin vanhaksi tuon ennustuksen takia. (Eikä Cersein lapset nyt muutenkaan ole kovin vanhoiksi eläneet...)
Joo ja pidän aika epätodennäköisenä, että Cersei itsekään elää kovin pitkään :D Muistan kyllä tuon ennustuksen (valitettavasti ;)). Onhan tietty mahdollista, että ennustukset ei jostain syystä toteudukaan, mutta tämä ennustus varmaan kyllä toteutuu.

Odolla on myös pointti tuossa, että jos Cersei julkisesti ilmoittaa lapsen isäksi Jaimen, voi hyvin käydä niin, että sitten tulee virallisesti esille myös se, että Jaime on Cersein muidenkin lasten isä, jolloin Cersei voidaan erittäin helposti sysätä syrjään valtaistuimelta. Luulisi hänen olevan nyt sentään vähän fiksumpi, ettei lähtisi tällä tavalla ajamaan itseään alas vallasta, kun on kerran viimeinkin päässyt sinne.
Eikös se aika selväksi ole tullut jo kaikille muutenkin? Wikissäkin lukee jo kakkoskauden kohdalla "King Stannis Baratheon has made Joffrey's parentage public, by sending letters to all the lords throughout the kingdom, exposing Jaime's incest with Cersei." ja Jaime ja Cersei on itsekin myöntäneet sitä vaikka ja kenelle... Toki eivät virallisesti ilmoittaneet, että aiemmat lapset olisi Jaimen, mutta ei heidän sitä tarvitse tehdä uudenkaan lapsen myötä. Kaikki epäilee joka tapauksessa, mutta eihän sitä varsinaisesti voi todistaa, joten jos eivät virallisesti ilmoita, niin eipä sille paljon mitään voi. Muutenkaan siellä ei taida olla enää paljonkaan väliä, kenellä on oikeus valtaistuimeen, vaan sillä kuka saa muut yrittäjät hengiltä... No joka tapauksessa minusta Jaime + Cersei on niin suloisia kun ne haluaisi vihdoin olla avoimesti yhdessä eikä aina vain salailla yms. Joten ihan ymmärrettävää, että kun on vihdoin päässyt valta-asemaan, niin haluaa käyttää sen hyväkseen niin.

Arya on tosiaan aika lapsellinen, mutta minusta se sopii ihan hyvin. Eihän se kovin vanha vielä olekaan, eikä tosiaan tiedä mitään Sansan kokemuksista. Ihan normaalia siinä tilanteessa ajatella, että itse on kokenut enemmän kovia.

Crys

  • Taivaanrannanmaalari
  • ***
  • Viestejä: 4 503
  • inFINIty
    • Listaukseni
Vs: Game of Thrones
« Vastaus #72 : 22.08.2017 20:17:25 »
7x6 spoilausta
Spoiler: näytä
Joo, kiirehdintäähän tosiaan on, komppailen flawlessia, että se itse valtaistuinpelityyppinen juoniskelu on jäänyt vähemmälle ja koko ajan vain räiskitään tässä kaudessa. No, vähän Littlefinger yrittää vielä, mutta senkin suunnitelmat on kyllä tuomittuo kuolemaan. Ja seuraava jakso on jo finaali. Ihan tyhmää. Mutta se pitää sanoa, että odotan kyllä Danyn, Jonin ja Cercein tapaamista :D Siitä voi kyllä syntyä jotain aika mahtia.

Yhyy RIP Viserion, olin ihan kauhuissani pelkästään siitä periaatesyystä koska ei lohikäärmeitä. voi. tappaa. Mutta joo juonellisesti hyvä veto, antaa todellakin lisämaustetta sitten siihen viimeseen taistoon white walkerseja vastaan. muttakun ei. Ei ole reilua >:(

Miksi alan vihata kaikkia ennen lempihahmojani? Dany vaikuttaa kovin kylmältä tässä uudessa kaudessa (vaikka no, lohikäärmeen menetys kyllä liikutti vähäsen) ja komppailen samaa mitä muut on sanonut Aryasta. Mun mielestä toi on kyllä tyhmä veto, että Arya ja Sansa nyt jotenkin juonittelee toisiaan vastaan, olisi luullut, että sisarusrakkaudella kaikki hoituu, kun nämä nyt kuitenkin ovat samalla puolella ja vihollisia on paljon. Ei kai sitä nyt kannata ruveta oman siskon kanssa tappelemaan tälläisellä hetkellä?

No saatiin vähän Dany/Jon romanssia. Hmm, en oikein tiedä miten tähän pitäisi suhtautua. Luulin tykänneeni ajatuksesta näistä kahdesta yhdessä mutta nyt oon vaan sillee meh. No, kuitenkin jos nämä kaksi päätyvät yhteen, se on järkevä ratkaisu, mutta ehkä silti shippaan Jonia enemmän Sansalle :D

Lainaus käyttäjältä: Tuittu
mutta kieltämättä Jonin pelastuminen oli hieman epäuskottavaa. Sieltä aivan jäätävästä vedestä vaan noustaan ylös kuolleiden keskelle ja jatketaan
No jep. Ihme supersankari tämä Jon, kaikkialta se selviytyy. Lisäksi se että Uncle Benjin vaan laukkasi sinne viime hetkellä??? tai siis ihme tyyppi tämä Uncle Benjin, se jotenkin asustelee yksin siellä pohjoisessa vaan sen takia että se kerran parissa kaudessa pääsee pelastamaan jonkun Starkeista (laskettakoon Jon nyt henkisesti Starkiksi). Aikas epäuskottavaa, mutta sellaseksi tää sarja on kausi kaudelta mennyt :)

Lainaus käyttäjältä: Rutto
Ihan huvitti, kun siellä Muurin takana ne odottelivat lohikäärmeiden saapumista samaan tyyliin kuin odottaisi asuinkumppanin hakevan ruokakaupasta kahvimaitoa. :P Aika nopeasti sai Gendry juosta, korppi lepattaa ja lohikäärme lennähdellä...
Niinpä, olen aikaisenkin valittanut tästä epärealisesta ajankäytöstä, mutta näyttää siltä, että tällaisilla realistisilla pikkujutuilla ei ole väliä kirjoittajille kun pitää kaikki saada mahtumaan seitsemään jaksoon :)

Tiesittekö muuten että se taistelukohtaus jäällä oli kokonaan rakennettu? Katselin tämän videon, aika hurjaltahan se vaikuttaa, että ne on rakentanut kokonaisen feikki jäisen järven ihan vaan tota varten. En ihmettele että tämä kausi on vissiin kaikkein kallein :D

Snif Rutto spoilasit mulle Veljeni Leijonamieltä! Jätin sen joskus kesken joku 9v sitten mutta aina on ollut tarkotus tarttua siihen uudestaan :D


//Tuittu ehdit väliin

Never underestimate the power of fanfiction

Arte

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 5 390
Vs: Game of Thrones
« Vastaus #73 : 22.08.2017 20:31:15 »
Tuun vaan komppaamaan teitä kaikkia 7x6-jaksossa, koska voi juma.

Spoiler: näytä
Lainaus
No saatiin vähän Dany/Jon romanssia. Hmm, en oikein tiedä miten tähän pitäisi suhtautua. Luulin tykänneeni ajatuksesta näistä kahdesta yhdessä mutta nyt oon vaan sillee meh. No, kuitenkin jos nämä kaksi päätyvät yhteen, se on järkevä ratkaisu, mutta ehkä silti shippaan Jonia enemmän Sansalle :D
Melkein oksensin Danyn rakkautta ja tuskaa tihkuville katseille ja Jonin hellille kädenpitelyille. Oon jotenkin päättäväisesti ignoorannut kaikki näiden kahden suhteeseen viittaavat jutut, koska en yhtään kaipaa noita kahta kimppaan ja muutenkin se koko sukulaisuusjuttu on nyt ihan pöljä draama tähän. Oon kans Jon/Sansa-shippari, mutta sitä ei taida tapahtua. ): Varsinkaan tällä aikataululla...

Myöskin pakko mainita Crystedinviestistä tuo Uncle Benjin, koska niinpä, mistä se muka ratsasti pelastamaan Jonia? Argh, hermo menee näihin kaikkiin epäuskottavuuksiin. En aiemmin hetkahtanutkaan lyhemmästä kaudesta, mutta nyt kyllä harmittaa, koska tämä kausi tuntuu ihan kiireessä kokoon kyhätyltä, koko ajan pitää taistella jonkun kanssa ja mihinkään ei ehditä keskittyä. Tyhmää ja myös hämmentävää, koska täähän on ihan kauhean suosittu sarja mutta silti kautta lyhennetään? Varmasti sarjan tekemiseen menee rahaa, mutta luulisi kyllä, että jaksot myös tuottaa niin hyvin että sijoitukset saa takaisin.


“Tomorrow may be hell, but today was a good writing day,
and on the good writing days nothing else matters."
- Neil Gaiman

Fairy tale

  • ***
  • Viestejä: 2 808
Vs: Game of Thrones
« Vastaus #74 : 23.08.2017 13:10:13 »
Pitää ottaa itseä niskasta kiinni ja katsoa nuo putkeen viikonloppuna (kun muut katsottavat loppuivatkin jo).
Ongelmani on se, että en saa telkkarittomana ihmisenä mistään käsiini tekstitettyjä versioita, joten joudun
arvatentkin tyytymään tekstittömään. Tulen sitten lukemaan spoilerinne, jotta selviää olenko pysynyt kärryillä.
Englannin kielinen tekstitys toki auttaa jo paljon.

Itselläni on oma toive siitä, miten asiat kehittyisivät, mutta tuskin siinä niin käy *huokaus*.
Lopputuloksena nimittäin Tulen ja Jään (yhteis)laulu eli yhteishallinto olisi aivan helkutin mahtava!

Tuittu

  • ***
  • Viestejä: 412
Vs: Game of Thrones
« Vastaus #75 : 23.08.2017 16:30:56 »
Pitää ottaa itseä niskasta kiinni ja katsoa nuo putkeen viikonloppuna (kun muut katsottavat loppuivatkin jo).
Ongelmani on se, että en saa telkkarittomana ihmisenä mistään käsiini tekstitettyjä versioita, joten joudun
arvatentkin tyytymään tekstittömään. Tulen sitten lukemaan spoilerinne, jotta selviää olenko pysynyt kärryillä.
Englannin kielinen tekstitys toki auttaa jo paljon.
Öh, kyllähän HBO:ta voi tietokoneeltakin katsoa? Ja sinne saa kai ilmaisen kuukaudenkin.

Itselläni on oma toive siitä, miten asiat kehittyisivät, mutta tuskin siinä niin käy *huokaus*.
Lopputuloksena nimittäin Tulen ja Jään (yhteis)laulu eli yhteishallinto olisi aivan helkutin mahtava!
Meinaatko että Night King pääsisi sopuun ihmisten kanssa? Vai että Jon & Dany hallitsisivat yhdessä?

Fairy tale

  • ***
  • Viestejä: 2 808
Vs: Game of Thrones
« Vastaus #76 : 23.08.2017 18:47:33 »
...Vai että Jon & Dany hallitsisivat yhdessä?

^^
Tuo vaihtoehto olisi kova sana.

Kävin katsomassa nyt ekan jakson seiskasta ja sinne tosiaan sai nuo englanninkieliset tekstit.
Auttaa kummasti ymmärtämään. Töllötys jatkukoon parin seuraavan päivän aikana...

Röhkö

  • ***
  • Viestejä: 1 171
  • Oot kuuma.
Vs: Game of Thrones
« Vastaus #77 : 27.08.2017 12:34:54 »
Spoilaan jo HBO:lla nähtyjä seiskakauden jaksoja pohtiessani, mitä vielä tulee tapahtumaan:

Spoiler: näytä
Jäälohikäärme oli mahtava lisä sarjaan, vaikka vähän ärsyttikin, miksei kukaan hoksannut tappaa jäihin pudonnutta lohikäärmettä ennen muutosta. Kaipa kompanialla oli kiire pakoon. Ja se Benjen... huoh ::) Myönnettäköön, luulin pitkään aikoja sitten näytetyn walkerin olleen walker-Benjen.

Veikkaukseni numero 1: Jon ratsastaa jäälohikäärmeellä vielä jossain vaiheessa: onhan Jon myös aiemmin kuollut, mutta lisäksi hänessä on Targaryenin verta. Näin ollen hänellä voisi olla mahkuja kesyttää jäälohikäärme. Olisihan se aika geneeristä, mutta mahtipontista, jos Pohjoisen kuninkaalla (?) olisi jääratsu.

Veikkaukseni numero 2: Jon TAI Daenerys kuolee. Traagiset rakkaustarinat ovat ajattomia. Shippaan heitä ihan täysillä, koska kyse on Tulen ja jään laulusta. Tai ainakin joku pariskunnista kohtaa tämän.

Veikkaukseni numero 3: Valar morgulis, all men must die. Koska feminismi on jo nostanut päätään 6. ja 7. kaudella, miksei sitten sarjan lopussakin. Jos miehet eivät kuole, niin heidän täytyy palvella naisia (valar dohaeris" = "all men must serve). Jollain tapaa tämä toteutuu varmasti. Jospa Sansa tai Arya (TAI mieluiten Lyanna Mormont) johtaa Pohjoista, Daenerys rautavaltaistuinta, Cercei Punalinnaa (epätodennäköistä), Yara Greyjoy Rautasaaria ect.

Veikkaukseni numero 4: Takaumana näytetään vielä totuus Hullusta kuninkaasta. Hänestä on puhuttu joka kaudella, mutta hahmo perustuu mielikuviin ja muiden hahmojen tarinoihin.
« Viimeksi muokattu: 27.08.2017 12:51:52 kirjoittanut Röhkö »
Mitä tapahtuu ficissä, jossa päähenkilö kirjoittaa ficciä? Ficcinception, K-15

Tuittu

  • ***
  • Viestejä: 412
Vs: Game of Thrones
« Vastaus #78 : 28.08.2017 07:41:27 »
Kauden vika jakso katsottu.

Spoiler: näytä

Sydämeni itkee :'( Miksi Jaime ja Cersei hylkäsivät toisensa, juuri kun kaikki meni edes jotenkuten hyvin?? Luulin että yhteinen lapsi olisi yhdistänyt heitä, mutta näköjään päinvastoin... He ovat pysyneet niin pitkään hyvin yhdessä, että en nyt vaan tajua. En edes tiedä kumpi hylkäsi kumman, kumpikaan ei tuntunut välittävän yhtään :( No, pelkäsinkin pahinta tämän vikan jakson osalta, sentään pysyivät hengissä, niin voin elätellä päässäni jotain kuvitelmia. Joihin en usko. Jaime ei niin tule selviämään hengissä pohjoisesta. Ja tuskin Cerseitä oikeasti kiinnostaa mennä naimisiin Euronin kanssa ja tuskinpa Euronkaan välittää Jaimen vauvasta. Miksi Cersei välittää vain vauvasta eikä Jaimesta, kun ei siitä vauvasta mitään tule ilman Jaimea? Ja Jaime, joka aina sanoi, että millään muulla ei ole väliä kuin heillä kahdella, miksi se lähti tapattamaan itsensä? :'( Idiootti todellakin.


Brankin pääsi vihdoin käyttämään tietojaan johonkin hyödylliseen. Hyvä että hän sai Starkin lapset yhdistettyä, ja kiva että Sam muisti jotain, mitä Bran ei  :D
Jon (= Aegon :D) ja Daenerys sentään pääsivät yrittämään lasta ennen kuin heille ehdittiin kertoa ;D Mitähän siitäkin tulee...


Voin jo kuvitella jonkun huikaisevan lopputaistelun jossa nämä toisilleen vastakkaiset lohikäärmeet sylkevät sinistä ja punaista tulta päälleen niin kuin Veljeni Leijonamielen lopussa.
Ja tähän näköjään tullaan päätymään.

Eririn

  • valomiekkalesbo
  • ***
  • Viestejä: 956
  • Jedi like my father before me
    • lesbian with a sword and a grudge
Vs: Game of Thrones
« Vastaus #79 : 28.08.2017 12:53:00 »
Mä en ole vielä virallisesti katsonut ainuttakaan jaksoa (alotetaan äidin kanssa tällä viikolla) mutta joka tapauksessa, oon kärryillä spoilereista, joten tähän kohtaan mietteitä vikasta jaksosta:

Spoiler: näytä
Ekaksikin: Ding dong, Pedofinger is gone! Joffreyn ja Ramsayn kuolemat sai molemmat mut tosi hyvälle tuulelle, mutta Littlefingerin kuolema oli ne molemmat yhdessä potenssiin kymmenen. Viimeinkin! Ja siinä tulikin sitten kaksi asiaa, joita oon odottanut suunnilleen ekasta kaudesta asti: Littlefingerin kuolema, ja se että Sansa ja Arya tulee edes jotenkin toimeen keskenään. Oli se niin kaunista katsottavaa kun YouTubesta kohtauksen katsoin. Sansa, Arya ja Bran pelasi Littlefingerin kauniisti pussiin. Talvivaara-storyline on ollut tällä kaudella lähes luokattoman huono, mutta tää koko höskä kyllä hyvittää aika paljon. Ei kaikkea, mutta paljon.

Tokaksi: Jaime teki viimeinkin jotain fiksua ja dumppasi Cersein ahterin. Tätäkin mä olen odottanut jo tyyliin kakkos-kolmoskaudesta asti. Niiden suhde ei ollut missään vaiheessa hyvällä pohjalla jos multa kysytään ja mä oon iloinen siitä, että Jaime on sen verran fiksu, että panee valtakunnan selviytymisen Cersein edelle.

Kolmanneksi: noh, en aio ihan heti kutsua Jonia Aegoniksi ellei Jon itse päätä alkaa käyttää sitä nimeä itsestään. Pyörittelin kyllä silmiäni sille että Jonerys todistettiin insestiksi samalla kun ne pani toisiaan. Joneryksen puolesta mun on kyllä sanottava, että ennemmin se kuin Jonsa. Puhtaasti siitä syystä, että Jon ja Dany ei tiedä olevansa sukua. Jonsa yököttää koska ne on koko elämänsä kasvaneet siinä uskossa, että ne on sisarukset. (Jonerys kyllä yököttää silti ja mieluummin näkisin Danyn ja Sansan menevän yhteen, mutta mä meen linjalla valitaan kahdesta pahasta se pienempi.) (plus mä en luota D&D:n kykyyn kirjoittaa hyvää f/f paritusta, koska esim. Renly ja Loras meni linjalla "ollaan homoja ja muita luonteenpiirteitä meillä ei olekaan")

Neljänneksi: haastan HBO:n oikeuteen jos Tormund nyt kuoli. Haluan että kasikausi alkaa niin, että se poksahtaa esiin lumesta ja sanoo jotain tyyliin: "No perkele, toi oli uutta." Mistä päästäänkin valkoisten kulkijoiden armeijaan ja zombi-Viserioniin. Westeros on kusessa, sanokaa mun sanoneen.
We had each other. That's how we won.