Kirjoittaja Aihe: Game of Thrones  (Luettu 58891 kertaa)

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 521
  • 707
Game of Thrones
« : 25.04.2016 20:47:53 »
Game of Thrones
Winter is coming.

Tämä topic on perustettu tv-sarjalle ja sisältää spoilereita!


Huomaathan, että uusien jaksojen spoilaaminen ja muualta kuultujen juonipaljastusten kertominen on kiellettyä! Eli saadessasi tietoon jotain jaksoista merkitse siihen normaalisti spoiler-varoitukset, esim. tietäessäsi ettei näyttelijä x tule jatkamaan sarjan parissa, tai kuka kuolee seuraavalla kaudella. Näyttelijät ovat toisinaan tehneet juonipaljastuksia tulevalta kaudelta, joten niitäkään ei saa jakaa.

Nyt, kun ollaan päästy pakollisesti spoilervouhutuksesta voimme siityä aiheeseen eli kaikkien rakastamaan Game of Thronesiin. Wikipedia kertookin vielä varmuuden vuoksi, mistä on kyse:

Lainaus
Game of Thrones on yhdysvaltalainen fantasiadraamasarja, jonka ovat luoneet David Benioff ja D. B. Weiss. Se perustuu George R. R. Martinin Tulen ja jään laulu -fantasiakirjasarjaan.
Lainaus
Game of Thrones sijoittuu Westerosin ja Essosin maanosiin, missä yhdeksän vuotta kestänyt kesä on muuttumassa talveksi. Westerosin aatelissuvut kamppailevat sen Seitsemän kuningaskunnan vallasta sillä aikaa kun kylmässä pohjoisessa valtavan jäämuurin takana vanhat taruolennot tulevat uudestaan esiin uhaten koko Westerosin turvallisuutta. Sarja käsittelee hahmojensa kautta monia teemoja ja ongelmia, kuten yhteiskuntaluokkaa, uskontoa, sotaa ja väkivaltaa, seksiä, rikosta ja rangaistusta, sekä lojaaliutta ja oikeutta.

Täällä saa fiilistellä uusimpia jaksoja, pohtia menneitä, itkeä suosikkejensa kuolemille. Näyttämö on täysin vapaa. Keskustelkaa asiallisesti, pitäkää hauskaa, väitelkää. Mitä vain! Spekuloikaa tulevaa!

Kuka on suosikkisi? Kenen uskot päätyvät valtaistuimelle? Kenen kuolema riipi eniten? Mitä luulet tapahtuvan seuraavaksi? Siitäpä heti ensi alkuun kysymyksiä keskustelua herättelemään unohtamatta tietenkään viimeisintä jaksoa. ;)

« Viimeksi muokattu: 02.05.2016 17:28:58 kirjoittanut flawless »


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Grenade

  • Fluff-fiilistelijä
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 472
  • ava Claire + bannu Ingrid
Vs: Game of Thrones
« Vastaus #1 : 26.04.2016 00:33:50 »
No hiiskatti, ne kirjatkin olis ollu ihan hyvä keskustelunaihe... Vaikka välillä ovatkin melko puuduttavia, niin silti ihan luettavia.

Njooh, en ole ehtinyt katsoa vitoskauttakaan vielä, mutta kyllä vielä jossain vaiheessa. Eniten mua aina on kiinnostanut se, miten johonkin lopputulokseen päästään, eikä niinkään se lopputulos, joten mua ei spoilaantuminen haittaa, siksipä tuunkin avaamaan päätäni tähänkin keskusteluun. :D Kunhan tuun lätisemään jotain, ehkä tää keskustelu jopa potkis mua katsomaan vihdoin ja viimein ne edelliset jaksot ja nää seuraavatkin!

Lainaus
Kuka on suosikkisi? Kenen uskot päätyvät valtaistuimelle? Kenen kuolema riipi eniten? Mitä luulet tapahtuvan seuraavaksi?
Hmmmmh, tää suosikkikysymys on jotenkin vaikea. Sarjassa mun lemppari on jostain syystä Theon Greyjoy, enkä edes tiedä miksi. Ehkä Alfie Allen vaan on söpis... :D Myös hänen siskonsa on mielenkiintoinen. (siis Theonin sisko) Toisaalta myös Daeneryksen neuvonantaja ser Jorah Mormont on kiva hahmo. Ja tietysti kaiken lisäksi Tyrion, jonka toivon selvityvän, vaikka milloinpa GRRM on kuunnellut fanien piipitystä. Tyrion vain on jotenkin niin nokkela hahmo, että toivon hänen selviytyvän, vaikka nyt joutuikin hiukan oudommalle maaperälle.

AINIIN, miten saatoin unohtaa. Tietysti Brienne of Tarth. Ah, Brienne x Jaime on yksi sarjan lempiparituksistani, miten saatoin unohtaa hänet. Mites teidän muiden lempiparitusten laita on? Onko sellaisia?

Valtaistuimelle saleen nousee joku tosi random hahmo. :D Joku Rickon Stark tai Kuuma Piiras, vain jotta GRRM pääsee nauramaan partaansa. (ellei kuole ennen sitä) Toisaalta, järkevästi puhuen ehkä Daenerys, koska hänellä olisi siihen mahdollisuudet. Tai jos Muurilla tapahtuukin jotain jännittävää. (Jännittävämpää kuin Jon Snown epätiedoton kuolema, koska Jon nyt vaan on jotenkin urgh hahmo)

Tämä oli nyt tällainen aloitusviesti, tulen uudestaan apajille, kunhan saan raivattua itselleni aikaa jostain ja katsottua sarjaa eteenpäin.
Hyppää lehtikasaan!

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 521
  • 707
Vs: Game of Thrones
« Vastaus #2 : 26.04.2016 01:02:17 »
Otan niin osaa, että sun suosikkisi on Theon, Grenade! Ilmeisesti olet päässyt jo siihen asti, mitä Ramsay tekee sille? Sehän alkoi kolmannelta tuotantokaudelta, vissiin... Mä en aiemmin tykännyt Theonista yhtään, mutta siihen suuntaan lähti sitten säälipisteitä. Tässä (kuudennessa) kaudessa "Löyhkästä" alkaa jopa tulla taas Theon itse, joka oli musta aika jee.

Mun tekis hirmuisesti mieli jauhaa vaan tästä uusimmasta jaksosta, mutta ootan, et tänne tulee joku muukin sen katsonut! Sain jo Fracin kanssa puhuttua aika paljon. :D

Mullakin kävi mielessä, että Valtaistuimelle nousee joku random, mutta kyllä se ehkä ennemmin Bran saattaisi olla kuin joku ihan puskista napattu. Dany on liian selvä vaihtoehto siihen, etten jaksa uskoa, että se sinne lopulta päätyy. :D Vaikka Dany ois kyllä hienoa nähdä valtaistuimella, mutta sitä tullaan tuskin näkemään. Mua muuten vaivaa se, että siellä puussa Branille sanottiin, että se tulisi lentämään? Ehkä tää on toteutettu hienosti, mutta tällä hetkellä mulla on vaan hyvin koomisia mielikuvia Branista leijailemassa, mutta ehkä se selviää tällä kaudella, ehkä...

Lempiparitusta mulla ei oikeestaan oo tästä sarjasta! Ygritte/Jon oli aika kivaisa, josta tykkäsin, mutta sekin meni sitten... Tällä hetkellä molemmat on heittänyt lusikan nurkkaan, ettei siinä hyvin käynyt. :D Dany/Khal Drogo oli kanssa aika kivaisa, mutta sekin loppui saman tien, kun alkoi mennä hyvin. Tästä muuten tuli mieleen, että Dany yritti veritailla herättää henkiin Drogon ja huonostihan siinä kävi. Joten hmm., kyllä mä edelleen uskon jonkunlaiseen Jonin ylösnousemukseen, mutta tuo pistää taas miettimään.

Oon ihan liian väsy nyt ajatustyöhön, mutta palaan keskustelemaan.  Hienoa Grenade, että tulit mukaan juttuun! Toivottavasti saadaan aktiivinen keskustelu. (En kyl voi ymmärtää, miten kestät spoilereita. : D Taitolaji kai?)



“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 643
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Vs: Game of Thrones
« Vastaus #3 : 26.04.2016 11:44:38 »
Ahh, Game of Thrones, tuo ihanakamala tv-sarja, johon koukuttuu liian herkästi, terkuin, Myy, joka epäili sarjan olevan liian raaka ekaa kertaa katsoessani (pääsin ekaa jaksoa siihen kohtaan, kun Ned katkaisee kaulan siltä yhdeltä randomilta Muurilta karanneelta) ja sitten antoi sarjalle toisen mahiksen ja jumitti kolme ekaa tuotantokautta viikossa pukteen. Ohoh? :D

Kuka on suosikkisi?
Yhtä ainoaa suosikkihahmoa on aika mahdotonta sanoa, mutta mun suosikkiperheeni on alusta asti ollut Starkit, joten inhoan GRRM:ää sydämeni pohjasta, kun hänellä tuntuu olevan joku anti-Stark kampanja menossa koko ajan. >: Miksi hitossa ne kaikki parhaat tyypit pitää tappaa ensimmäisinä? >: Starkien lisäksi Tyrion on kyllä aivan supersymppis. Grenaden mainitsema Theon Greoyjoy ei ole ikinä kuulunut lempihahmoihini, mutta kyllä ne säälipisteet nousi siinä kohtaa kun Ramsay sai tämän käsiinsä. Kutoskauden ekan jakson perusteella myös alan muutenkin tykätä tästä, koska jee, Theon auttoi Sansaa pakenemaan Ramsaylta! <3

Kenen uskot päätyvät valtaistuimelle?
Ei suoraan sanottuna aavistustakaan. Jos olisitte kysynyt, että kenen TOIVOISIN päätyvät valtaistuimelle, olisi tähän ollut semihelppoa vastata, koska Robbin kuoltua Daenerys on ehkä ykkösvaihtoehtoni hallitsijaksi. Mutta ihan suoraan sanottuna näitä hahmoja kuolee siihen tahtiin, että tällä hetkellä en oikein usko kenenkään päätyvän sille pirun valtaistuimelle. :'D

Kenen kuolema riipi eniten?
Varmaankin Robb Stark ja Jon Snow (kieltäydyn käyttämästä Nietosta, koska wtf, mikä käännös!), koska hitto oikeasti. Can't these Starks catch a break ever? Robbin kuoleman jälkeen en halunnut hetkeen katsoa koko sarjaakaan, koska ihan törkeetä tällainen ja Jonin kuolema vaan pysäytti tosi pitkäksi aikaa. Tuijotin mun ruutuani varmaan 10 min jakson loputtuakin, että "ei se voinut kuolla!!!!!". >:

Mitä luulet tapahtuvan seuraavaksi?
Nyt ei voi enää edes verrata kirjoihin (ei sillä, en muutenkaan ole edes päässyt näin pitkälle vielä kirjoissa :'D), mutta sanoisin, että Meereenissä nousee jonkinlainen kapina Danyn poissaollessa, Jorah ja Daario jatkavat Danyn etsimistä (tosin, miten he aikovat saada tämän dothrakien kynsistä onkin sitten ihan toinen kysymys). Aryan kuviot on ihan täysin epäselvät, mutta Sansa ja Theon varmaan matkaavat Briennen ja Podin mukana joko Muurille etsimään Jonia tai sitten jonnekin muualle Starkin suvulle uskollisten luokse, jotta Sansa pysyy turvassa. Kuninkaansatamassa Jamie ja Cersei varmaan kehittelevät jotain High Sparrow'n (miten tää on edes käännetty?) pään menoksi, Margaery ja Loras tuskin pääsevät kovin nopeasti vankilasta jajajajaja... jotain, en tiedä? :D

Mites teidän muiden lempiparitusten laita on? Onko sellaisia?
Jon/Ygritte oli aika söpö, samoin Brienne/Jamie. Dany/Khal Drogo oli aluksi aika mehh, mutta loppuvaiheessa mä aloin lämmetä sillekin, mikä sitten meni aika persiilleen lopuksi. Ei vissiin pitäisi tykätä yhdestäkään parituksesta, kun kaikki menee mönkään. Muutoin sitten mulla ei oikein ole sarjan pohjalta mitään lempiparituksia. Luin joskus jonkun ficcin AO3:sta Robb/Margaerya, mikä oli mun mielestä hieno (muutenkin kuin vain sen takia, että siinä Robb ei kuollutkaan!).

Mutta nyt sitten, tää uusin jakso!!!! Eli suomeksi sanottuna SPOILEREITA!!

Ääää, jo se aloitus oli ihan tuskaa, kun kuuluu vaan Ghostin ulvontaa ja wääää! Muutoin koko jaksossa ei ollut oikein mitään ihmeellistä tai odottamatonta, mutta siis herramunjee sitä Melisandren muutosta lopussa. Tuijotin ruutuani silmät selällään, että mitä VITTUA tässä oikein tapahtuu? Onkohan siinä kaulakorussa sitten ollut jokin ihmeellinen taika, joka on pitänyt Melisandren nuorena kaikkien näiden vuosien ajan ja sitten, kun hän otti sen pois kaulastaan, hänestä tuli sen näköinen kuin minkä ikäinen hän oikeasti on? Vai mitä mitä häh? Se oli kyllä oikeastikin aika... erikoinen ratkaisu mun mielestä, kun mä ainakin olin odottanut, että tällä kaudella nähtäisiin vähän lisää tulitaikoja yms. mutta ei sitten vissiinkään. Tai, jos nähdäänkin, niin ei ainakaan Melisandren käsien kautta.

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 521
  • 707
Vs: Game of Thrones
« Vastaus #4 : 26.04.2016 13:40:09 »
LillaMyy, tämänkin kauden jaksoja saa spoilata ilman varoituksia! Eli tosiaan kaikkia, mitkä on Suomeen rantautunut. Myös kuudennetta kautta! Erityisesti sen takia mahtispoilervaroitukset.

Tuosta avausjaksosta tosiaan. Ei mitään hurjan odottamatonta tapahtunut, mutta kyllä Dorne hieman pysäytti. Odotin kyllä jonkunlaista juonittelua ja valtapeliä kenties, mutta homma hoidettiin aika suoralta kädeltä. :D Mietin kyllä, mitä siellä sit seuraavaksi tapahtuu, että rupeaako se nainen jonka nimeä en ikinä muista hallitsijaksi... ja jos rupeaa niin se luultavasti hyökkää Kuninkaan satamaan ennemmin tai myöhemmin ellei Lannisterit ennen sitä lähetä sinne porukkaa. Yhteenotto on joka tapauksessa varmasti luvassa. Melisandren (vai miten kirjoitetaankaan, kutsun sitä aina punaseks akaks) vanhuus oli kanssa aika wou, mutta tuossa spekuloitiin sitä, että kenties se herättää tavalla tai toisella Jonin. Uhraa ehkä itsensä? Tuntui kiintyvän Joniin ja oli varma, että se taistelee vielä Talvivaarassa. Tosin niin se oli varma Stannisistakin, ja miten kävikään...

High Sparrow on käännetty Ylivarpuseksi tai joksikin sellaiseksi muistaakseni. :D Veikkaan, että Cercei tosiaan kääntyy niitä vastaan ja siivoo omat sotkunsa luultavasti väkivalloin. Muistaako joku millä valtuuksilla se edes antoi näille uskontyypeille tyyliin kaikkein suurimmat oikeudet yli kuninkaallistenkin? Mä niin toivosin, että Tommen ryhdistäytys ja hankkis Margaeryn ulos sieltä, mutta se on vähän vässykkä. Jos Margaery olisi vielä Joffreyn kanssa se polttattaisi elävältä tai muuta vastaavaa joka uskontyypin välittämättä seurauksista. Tommen taas käänty  ovelta pois, kun sille sanottiin, että "et nyt saa tulla", niimpä niin.

Kenestä muuten tulee hallitsija, jos Tommen potkasis nyt tyhjää muuten vain? Kun tää eka kuningas (Baratheon, etunimeä en muista) kuoli niin Cercei tais kuningattarena olla sijaishallitsija siihen asti, että Joffreysta tuli isopoika. Joffreyn jälkeen tuli tietenkin Tommen seuraavana "perijänä", mutta hänellä ei oo perillisiä, mutta hän on naimisissa Margaeryn kanssa. Mutta eihän Margaery voi jäädä yksin kuningattareksi ilman kuningasta, kun ei ole lapsiakaan tai Cercei sen paremmin entisenä kuningattarena. Jonkunhan on periaatteessa oltava kuningas... Ottajia kyllä ois, ei sen puoleen, mutta kuka sinne kuuluisi "oikeasti", jos maailma siis uskoisi edelleen, että Tommen oli oikea hallitija (eikä äpärä).

// Laillista kuningastahan ei tällä hetkellä oikeastaan edes ole millään logiikalla. Lannisterin muksut on alunperinki ollu äpäriä, Baratheonit on kuolleita. Dany tietysti viimeisenä Tarqaerynina voisi olla periaatteessa laillinen kuningatar, mutta toisaalta Tarqaeryt syrjäytettiin vallasta ja tilalle tuli Baratheonit, joten Danylla ei ole mitään mitä periä.
« Viimeksi muokattu: 26.04.2016 13:42:22 kirjoittanut Odo »


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 643
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Vs: Game of Thrones
« Vastaus #5 : 26.04.2016 13:58:51 »
Ahh, ihanaa, ei tarvitse leikkiä väreillä ja kirjasinkoolla enempää! :D

Mutta siis, joo, Dorne, oli kyllä aika odottamaton käänne! Kyllä mä osasin odottaa jotain juonittelua Ellarialta, mutta paljon myöhemmin ehkä kuitenkin, joten se, että tämä tapahtui jo EKASSA jaksossa oli aika whaaaaaaaaaaaat?? Mä todella toivon toisaalta, että Ellaria Sandista ei tule seuraavaa hallitsijaa, mutta en kyllä sitten keksi, että kukapa muukaan siihen ryhtyisi. Taistelu Dornen ja Lannisterien välillä on kylläkin varmaan odotettavissa ennemmin tai myöhemmin (todennäköisesti ennemmin), ja eikös jossain taistelussakin näytetty Jamie Lannister-armeijan keskellä Lannister-varusteissaan, joten voisiko se olla kuvaa sitten taistelusta Lannisterien ja Dornen välillä? Punainen akka on tosiaan Melisandre, mutta tuo spekulaatio, että hän tuolla tavalla herättäisi Jonin voi kyllä olla aika lähellä totuutta. Toki, itse katsoin juuri videon, jossa spekuloitiin, että Jon pysyttelee varmaan aika pitkään kuolleena, että Sansan asema nousee tämän kauden aikana, koska jos Jon heräisi saman tien, porukka varmaan unohtaisi Sansan nousunkin helpommin.

Ylivarpunen, okei nyt hajosin ja aika pahasti! x) Mutta, todennäköisesti aika väkivaltaiset siivoukset tulee olemaan, koska Cersei ei ole anteeksiantavaista tyyppiä. En nyt muista, millä valtuuksilla Cersei antoi niille oikeutensa, mutta varmaan tyyliin jotenkin, että kun hän on kuninkaan äiti ja en ole ihan varma onko Tommen vielä aivan täysi-ikäinen? Tämä menee kyllä ihan arvauspeliksi, koska en tosiaankaan muista, joten saapi korjata, jos joku muistaa paremmin. Tommen on kyllä vähän vässykkä, eikä saa mitään aikaiseksi, mutta Joffrey olisi kyllä varmaan polttanut jokaisen uskontyypin, mutta varmaan sitten tehnyt Margaeryllekin jotain, koska "eihän kuningas voi olla naimisissa syntisen kanssa", että siinä mielessä parempi, että Joffrey on jo kanttuvei.

Mä sanoisin, että jos Tommen nyt potkaisis tyhjää, niin Cersei ainakin yrittäisi hallita, mutta todennäköisesti sitten vaan joku Baratheonin suvun vesa, joka on seuraavana jonossa nousee valtaistuimelle. Koska siis näinhän kävi esim. Hobitissakin, kun Thorin, Fíli ja Kíli kuolivat ilman perillisiä, niin sitten Thorinin serkusta Dáinista tuli kuningas. Joten joku Robertin, Stannisin ja Renlyn sukulaisista varmaan sitten nostettaisiin kuninkaaksi, mutta Lannisterit varmaan yrittäisivät ainakin pitää valtaistuinta hallussaan kaikin mahdollisin keinoin. Jos siis noilla kolmella veljeksellä on jotain elossa olevia serkkuja, pikkuserkkuja, tms. niin joku näistä olisi tällä hetkellä se "oikea hallitsija". Se onkin sitten eri asia, onko näitä tällaisia tapauksia. Jos ei, niin sitten varmaan Lannisterit jollain konstein kaappaavat valtaistuimen itselleen, jos Tommen potkaisee tyhjää.

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

Grenade

  • Fluff-fiilistelijä
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 472
  • ava Claire + bannu Ingrid
Vs: Game of Thrones
« Vastaus #6 : 26.04.2016 14:34:46 »
Lainaus käyttäjältä: Odo
Otan niin osaa, että sun suosikkisi on Theon, Grenade! Ilmeisesti olet päässyt jo siihen asti, mitä Ramsay tekee sille? Sehän alkoi kolmannelta tuotantokaudelta, vissiin... Mä en aiemmin tykännyt Theonista yhtään, mutta siihen suuntaan lähti sitten säälipisteitä. Tässä (kuudennessa) kaudessa "Löyhkästä" alkaa jopa tulla taas Theon itse, joka oli musta aika jee.
Hahah, kiitos. :D Jotenkin Theon on niin kompleksinen hahmo, että se on mielenkiintoista. Ja tosiaan joo, olen päässyt ihan koko hänen tarinankaarensa läpi, eikä jätkää tosiaankaan ole helpolla päästetty.

No niin, sain katsottua ensimmäisen osan ja jeeees, olin niin innoissani tän jakson vahvoista naiskuvista, ettei rajaakaan. Kun Brienne tuli pelastamaan Sansaa ja Theonia, kun olin jo miltei toivoni menettänyt, hihkuin täällä vain innoissani, koska KYLLÄ! vihdoinkin. Ja toisekseen tämä Dornen vallankumous. Todella ilahduttavaa naisten vallan ottamista omiin käsiinsä, kun miehet hallitsevat huonosti. Muutenhan osa taisi olla aika lailla sellaista, että heräteltiin katsoja muistelemaan, mihin viime kaudella jäätiin. Lopun muodonmuutos oli tosiaan mielenkiintoinen, mutta pisti miettimään, onko tämä jokin Melisandren jokailtainen rituaali vai onko jokin once-in-lifetime -juttu. Jotain tekoa sillä kuitenkin tulee tulevaisuudessa olemaan, koska tuskin sitä muuten olisi edes näytetty.

Lainaus käyttäjältä: LillaMyy
Joten joku Robertin, Stannisin ja Renlyn sukulaisista varmaan sitten nostettaisiin kuninkaaksi, mutta Lannisterit varmaan yrittäisivät ainakin pitää valtaistuinta hallussaan kaikin mahdollisin keinoin.
Niin ja Robertillahan tiettävästi näitä äpärälapsosia oli melko paljon, joten joku niistäkin voisi kenties olla mahdollinen vaihtoehto. Tokihan ne taidettiin suurimmaksi osaksi siivota pois katukuvasta jossain vaiheessa, mutta Gendryn mahdollisuus on tiettävästi jätetty hiukan avoimeksi.
Hyppää lehtikasaan!

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 643
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Vs: Game of Thrones
« Vastaus #7 : 26.04.2016 14:48:17 »
Lainaus käyttäjältä: Grenade
Lainaus käyttäjältä: LillaMyy
Joten joku Robertin, Stannisin ja Renlyn sukulaisista varmaan sitten nostettaisiin kuninkaaksi, mutta Lannisterit varmaan yrittäisivät ainakin pitää valtaistuinta hallussaan kaikin mahdollisin keinoin.
Niin ja Robertillahan tiettävästi näitä äpärälapsosia oli melko paljon, joten joku niistäkin voisi kenties olla mahdollinen vaihtoehto. Tokihan ne taidettiin suurimmaksi osaksi siivota pois katukuvasta jossain vaiheessa, mutta Gendryn mahdollisuus on tiettävästi jätetty hiukan avoimeksi.
Totta, että Robertilla on niitä äpärälapsia vähän joka lähtöön, mutta jos Joffrey ja Tommen eivät ole soveltuvia hallitsemaan, koska he ovat äpäriä, niin epäilenpä, että Robertinkaan äpärälapsia sen kummemmin hyväksytään kuninkaaksi. Sitten se varmaan olisi ihan eri asia, jos Robert olisi tunnustanut jonkun äpäränsä lapsekseen, jolloin tämän sukunimeksi olisi virallisesti tullut Baratheon, mutta tiettävästi näin ei ole käynyt yhdenkään lapsen kanssa. Joten, en usko, että yksikään äpärä tulee enää Tommenin jälkeen nousemaan valtaistuimelle.

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

Grenade

  • Fluff-fiilistelijä
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 472
  • ava Claire + bannu Ingrid
Vs: Game of Thrones
« Vastaus #8 : 26.04.2016 15:05:44 »
Lainaus käyttäjältä: Grenade
Lainaus käyttäjältä: LillaMyy
Joten joku Robertin, Stannisin ja Renlyn sukulaisista varmaan sitten nostettaisiin kuninkaaksi, mutta Lannisterit varmaan yrittäisivät ainakin pitää valtaistuinta hallussaan kaikin mahdollisin keinoin.
Niin ja Robertillahan tiettävästi näitä äpärälapsosia oli melko paljon, joten joku niistäkin voisi kenties olla mahdollinen vaihtoehto. Tokihan ne taidettiin suurimmaksi osaksi siivota pois katukuvasta jossain vaiheessa, mutta Gendryn mahdollisuus on tiettävästi jätetty hiukan avoimeksi.
Totta, että Robertilla on niitä äpärälapsia vähän joka lähtöön, mutta jos Joffrey ja Tommen eivät ole soveltuvia hallitsemaan, koska he ovat äpäriä, niin epäilenpä, että Robertinkaan äpärälapsia sen kummemmin hyväksytään kuninkaaksi. Sitten se varmaan olisi ihan eri asia, jos Robert olisi tunnustanut jonkun äpäränsä lapsekseen, jolloin tämän sukunimeksi olisi virallisesti tullut Baratheon, mutta tiettävästi näin ei ole käynyt yhdenkään lapsen kanssa. Joten, en usko, että yksikään äpärä tulee enää Tommenin jälkeen nousemaan valtaistuimelle.
Tuo on kyllä totta. Eikä enää oikein ole edes ketään, kuka voisi heitä nostaa valtaistuimelle, kun ei Baratheonin nimellä ole pahemmin enää henkilöitä hengissä. (Enkä usko, että Tommen olisi kovin innoissaan vaihtamassa valtaistuintaan keneenkään tuntemattomaan.)
Hyppää lehtikasaan!

flawless

  • Alempi ylilehmä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 10 688
  • d a d d y
Vs: Game of Thrones
« Vastaus #9 : 26.04.2016 20:25:31 »
Hitsi että hermostuttaa, kun lupasin poikaystävälle että katsotaan tämäkin kausi yhdessä, ja mua polttelisi hirveesti katsoa uusin jakso mutta täytyy odottaa lauantaihin :D On tämä tilapäinen erossaolo riesa kun sekoittaa meidän normaalit telluntöllötysrutiinitkin, pyh.

Mun lemppari on ehdottomasti Tyrion! Tykkään Tyrionin nerokkuudesta ja karusta huumorista ja tavasta nähdä elämä ja suhtautua asioihin. Viime kausi oli vähän hermojaraastava, kun pelotti että lempparille tulisi karu kohtalo, mutta ei onneksi ainakaan vielä... Cersei on kanssa sellainen hahmo josta tykkään yli muiden, mulla on soft spot nokkelille naishahmoille jotka ovat jollain tapaa pahiksia - moni mun lempparihahmo lukeutuu samaan kategoriaan, esim. Merlinin Morgana ja TVD:n Katherine. Eniten kieltämättä sielun päälle kävi Oberynin kuolema, koska se oli tosi muksa hahmo ja kuoli niin kamalalla tavalla, sekä brutaaliuden kannalta että sen, että oli juuri saavuttamassa tavoitettaan ja sitten...

Parituksia en kauheena harrasta tämän sarjan suhteen, enkä hirveästi yleensäkään, eli en siihen sinällään osaa ottaa kantaa koska en parituksien hohtoa ihan täysin tavoita. Daenerys ja Khal Drogo tosin oli musta mielenkiintoinen ja hyvä pari! Mua niiden suhteen tosin ärsyttää vähän se, millainen ratkaisu sarjassa oli tehty, kun seksi kuvattiin niin paljon puhtaampana raiskauksena kuin kirjoissa, musta kirjoissa se kohtaus Danyn ja Drogon ensimmäisestä kerrasta oli paremmin toteutettu, musta siinä se miten Drogo ilmaisi että Dany voi kieltäytyä oli toteutettu tosi nokkelalla tavalla ja musta sen seikan muuttaminen muutti ko. hahmoa vähän liikaa.

Mä en ole koskaan kauheasti osannut pohdiskella sitä että kuka loppujen lopuksi vallan saa, Daenerys olisi jotenkin liian obvious vaihtoehto ja toisaalta joku Stark taikka Lannister olisi tietyllä tavalla ehkä vähän tylsäkin käänne, koska ne ovat sellaisia joiden voisi olettaa nousevan "voittoon"? GoT on yllättänyt mut niin monta kertaa, etten edes viitsi spekuloida, kun en ole oikeassa kuitenkaan :D Toisaalta sellaisessa maailmanlopun ratkaisussa, jossa kaikki tuhoutuu ja kukaan ei voita, olisi jotain tälle sarjalle sopivaa kaikua ainakin siinä mielessä, että tappaminenhan on kovin vallitsevana teemana. Voihan se olla, että rajoja ja hallitsemistapoja lopulta pistetään uusiksi, ja kukaan ei pääse valtaistuimelle sellaisena kuin se nyt on.

bannu by Ingrid

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 643
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Vs: Game of Thrones
« Vastaus #10 : 26.04.2016 20:39:22 »
Lainaus käyttäjältä: flawless
Toisaalta sellaisessa maailmanlopun ratkaisussa, jossa kaikki tuhoutuu ja kukaan ei voita, olisi jotain tälle sarjalle sopivaa kaikua ainakin siinä mielessä, että tappaminenhan on kovin vallitsevana teemana. Voihan se olla, että rajoja ja hallitsemistapoja lopulta pistetään uusiksi, ja kukaan ei pääse valtaistuimelle sellaisena kuin se nyt on.
Tuo on kyllä ihan totta, että tässä sarjassa sitä väkivaltaa ja tuhoa on sen verran paljon, ettei olisi kovin suuri ihmekään, jos lopulta kukaan ei nousisi Iron Thronelle. (Sorry, nää enkkutermit hei oikeasti, mutta katson sarjaa ilman tekstejä ja luen kirjoja englanniksi, niin en osaa lennosta kääntää noita suomeksi. :'D) Tuosta tuli myös mieleen, jos joku seurasi/oli mukana Battle of Thrones-juonarissa täällä finissä, kun pahiksista viimeisenä kuoli Daenerys, joka sitten pisti lohikäärmeensä (olikohan Drogon?) tuhoamaan King's Landingin periaatteella "jos minä en voi hallita, niin ei sitten kukaan muukaan", mikä voisi kyllä olla ihan varteenotettava loppu sarjallekin. Voisin oikeasti hyvin kuvitella, että näitä taisteluita ja sotia on niin paljon, että jossain kohtaa ihmiset vain huomaavat, että "ohopsista, meillähän ei olekaan enää yhtään aatelismiestä hengissä, joka voisi nousta kuninkaaksi, joten perustetaan sitten minivaltioita" tai jotain vastaavaa. Toinen vaihtoehto olisi sitten myös se, että Valkoiset kulkijat (? White Walkers) tulevat Muurin läpi/yli/ali/jotain ja tappavat kaikki, jolloin ei edes tarvita mitään kuninkaita, kun on se yksi pelottava heebo, joka 'johtaa' noita otuksia.

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

Eririn

  • valomiekkalesbo
  • ***
  • Viestejä: 956
  • Jedi like my father before me
    • lesbian with a sword and a grudge
Vs: Game of Thrones
« Vastaus #11 : 29.04.2016 14:55:49 »
Multa meni ajat sitte maku Game of Thronesiin, kun tuntuu että naishahmoja vaan sarjaraiskataan, koska se on "edgyä" ja koska "historia". No pärkkele, jos historiallista tarkkuutta kaipaa, nii kui ois kainalo- ja säärikarvat naisilla? Tai verenmyrkytykset? Tai ylipäänsä kaikki taudit? Ai ne ei oo seksikkäitä? No just.

Neloskauteen asti jaksoin katsoa, mutta sitte meni maku. Vitoskautta en ole nähny, eikä kutonenkaan inspaa. Luen kyllä juonipaljastukset ja oon oikeestaan helpottunu, etten ole katsonut. Dornen juonikuviot on kirjaan verrattuna pilattu täysin, Ellaria ja Sand Snakes on ihan ooc ja olen ikuisesti katkera siitä, että Dorianin tytär ja Dornen oikea kruununperillinen Arianne Martell leikattiin sarjasta kokonaan. Arianne on ihana hahmo, kenen urpon idea oli jättää hänet pois???

Mutta joo, suosikkihahmoja just nyt Ariannen lisäksi ovat Sansa ja Arya, Dany, kirjan Sand Snakes, Asha Greyjoy, Ygritte ja Brienne. Miespuolisista hahmoista ei oikein iske kukaan. Podrick on kyl ihan suloinen, samoin Sam, ja täytyy myöntää että olin aika ihastunu khal Drogoon. On se edelleen tosi dreamy vaikka olenkin enemmän naisin päin xD
We had each other. That's how we won.

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 643
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Vs: Game of Thrones
« Vastaus #12 : 02.05.2016 09:51:53 »
Okei, NYT tulee niin major-spoilerit uusimmasta jaksosta, eli älä lue pidemmälle, jos et ole vielä katsonut GoTin kutostuottiksen tokaa jaksoa, mutta JON SNOW ON ELOSSA!!!!!!!!!!!!!!1 Meinasin saada sydänkohtauksen oikeasti tuossa jakson lopussa, kun ensin Ghost nousee pystyyn ihan normaalisti ja sitten Jon vetää yhtäkkisesti henkeä Melisandren taikomisten jälkeen. Mä olin oikeasti jo luopua toivosta, että ei tästä mitään tule, kun siinä kesti ihan älyttömän pitkään, mutta olin näköjään väärässä. :D

Eririnillä on kyllä pointti, että tässä sarjassa naisten kuvaus on aika... kaksiteräinen miekka, koska seksikkyys ja historiallinen tarkkuus on sotkettu keskenään tuottamaan jotain seksikästä sarjaraiskausta. Tässä uusimmassa jaksossa myös Ramsay tapattaa isänsä ja tämän vaimon ja tuoreen pojan, joten siinäkin tulee naisiin kohdistuvaa väkivaltaa taas vähän lisää, vaikkei sitä oikeasti näytettykään ruudulla. Onneksi, koska sen verran ällöttävä kohtaus kyllä, en uskaltanut katsoa sitä ollenkaan suoraan, vaan luurailin sitä sormieni läpi.

Oli toisaalta ihan jännää nähdä Brania, mutta jotenkin se alun kohtaus oli ihan turha. Ei siinä oikeasti tapahtunut mun mielestä yhtään mitään niin tärkeää, että se olisi pitänyt saada mahtumaan jaksoon! Pikemminkin jotain vanhan kertausta vähän erinäköisellä Branilla varustettuna, tylsää! Tosin, mun mielestä kaikki nämä Branin jutut on aika tylsiä... Kuninkaansatamassa Tommen alkaa ehkä vähän saada enemmän otetta siihen kruununsa, etenkin kun tämä pyysi Cerseiltä apua vahvaksi tulemisessa, joten EHKÄ tästä seuraa vielä jotain oikeasti mielenkiintoista? Ehkäpä Tommen saa vihdoin ja viimein tarpeeksi munaa saadakseen vaimonsa takaisin? Tai sitten ei. Never know.

Mitäs muuta, Wildlingsit tuli aika sopivaan aikaan, ettei Ser Davos ja kumppanit kuolleet puolustaessaan Jonin ruumista. Tyrionille hatunnosto, itse en olisi uskaltanut lähteä katsomaan Danyn lohikäärmeitä varmaan edes Danyn itsensä kanssa, saati sitten yksin! Mutta aika söpön tarinan Tyrion kyllä kertoi niille lohikäärmeille! Tui tui, pieni Tyrion, joka halusi itselleen pienen lohikäärmeen! <3 Aryakin  on edistynyt, koska hän taisi saada jopa pari osumaa sokeana perille, joten odotan innolla, miten hän kehittyy.

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

Hazyel

  • Master of Godspeed
  • ***
  • Viestejä: 4 776
  • Not killing people is really hard.
Vs: Game of Thrones
« Vastaus #13 : 02.05.2016 10:02:27 »
HOXHOX varokaa spoilereita lainauksessa (ja sen jälkeenkin)!

Okei, NYT tulee niin major-spoilerit uusimmasta jaksosta, eli älä lue pidemmälle, jos et ole vielä katsonut GoTin kutostuottiksen tokaa jaksoa, mutta JON SNOW ON ELOSSA!!!!!!!!!!!!!!1 Meinasin saada sydänkohtauksen oikeasti tuossa jakson lopussa, kun ensin Ghost nousee pystyyn ihan normaalisti ja sitten Jon vetää yhtäkkisesti henkeä Melisandren taikomisten jälkeen. Mä olin oikeasti jo luopua toivosta, että ei tästä mitään tule, kun siinä kesti ihan älyttömän pitkään, mutta olin näköjään väärässä.

Siis en oo kattonut ees siihen asti kun se "kuolee", koska oon laiska ja saamaton ihminen välillä enkä oo jaksanut kattoa, saati sitten uusimpia jaksoja, mutta siis oliko tää oikeesti jollekin YLLÄTYS? :D En tiedä, mutta siitä lähtien kun sain kuulla, että Jon Snow kuolee, niin olin ihan satavarma, että se jossain vaiheessa vielä herää eloon. Koska siis... no en tiedä, jotenkin oli vain sellainen tunne. Onhan toi sarja tietty tunnettu siitä, että siinä kuolee aina ja kaikki (varmimmat tavat päästä hengestään tuntuu olevan 1) mene naimisiin ja 2) ryhdy kuninkaaksi), mutta Jon Snow on muutenkin ollut koko ajan hahmo, joka oli se, josta oisin ensimmäisenä olettanut, että se herää henkiin. Tai että se ei koskaan kuollutkaan. Sitkeä pirulainen perkele :D Ja no, onhan tossa nyt muutenkin ihan selkeä kaava, että ketkään oikeasti juonikaavojen kannalta tärkeimmät hahmot eivät ole kuolleet - esim. yksi kokonainen juonihaara olisi kuihtunut kokonaan, jos Jon Snow olisi kuollut, koska siellä ei ollut ketään muuta oikeasti niin tärkeää hahmoa, joka olisi ollut ns. pakko pitää hengissä. Ainakin mun näkemyksen mukaan.

Oikeastaan muutenkin musta tuntuu, että kaikki pyörii koko sarjassa Jonin, Sansan, Aryan ja Daeneryksen ympärillä, ja lähes kaikki muut hahmot on tehty vähän sellaisiksi "no nää voi kuolla pois sitten kun on tarvetta". Oikeastaan itse ainakaan en koe, että vielä ois kuollut (lopullisesti) pois yhtäkään sellaista oikeasti tärkeää ja päähenkilöä, vaan lähinnä juurikin sellaisia ei väliä -hahmoja. Ja suureksi osaksi sellaisia, että ne on luotu sitä varten, että ne jossain vaiheessa saavat surmansa. Ketä oikeasti yllätti esim. se, että Joffrey kuolee jossain välissä? No ei varmaan ketään, koska ainakin mun mielestä se oli alusta lähtien hahmo, joka kuolee jossain vaiheessa, ja sanoin itseasiassa jo ensimmäistä kertaa Joffreyn esiinnyttyä ruudulla (siis silloin, kun itse näin sen, enkä ollut spoilaantunut) kaverilleni, että tää hahmo tulee ihan sataprosenttisen varmasti kuolemaan. Ja niin kävi :D
"When I say it doesn't hurt me, that means I can bear it."

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 643
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Vs: Game of Thrones
« Vastaus #14 : 02.05.2016 10:58:16 »
Lainaus käyttäjältä: Lauchuo
Okei, NYT tulee niin major-spoilerit uusimmasta jaksosta, eli älä lue pidemmälle, jos et ole vielä katsonut GoTin kutostuottiksen tokaa jaksoa, mutta JON SNOW ON ELOSSA!!!!!!!!!!!!!!1 Meinasin saada sydänkohtauksen oikeasti tuossa jakson lopussa, kun ensin Ghost nousee pystyyn ihan normaalisti ja sitten Jon vetää yhtäkkisesti henkeä Melisandren taikomisten jälkeen. Mä olin oikeasti jo luopua toivosta, että ei tästä mitään tule, kun siinä kesti ihan älyttömän pitkään, mutta olin näköjään väärässä.
Siis en oo kattonut ees siihen asti kun se "kuolee", koska oon laiska ja saamaton ihminen välillä enkä oo jaksanut kattoa, saati sitten uusimpia jaksoja, mutta siis oliko tää oikeesti jollekin YLLÄTYS? :D
No siis, ensinnäkin, tuo sun tyyli sanoa tuo, kuulostaa ihan siltä, että mä olisin joku aivoton idiootti nyt, että kiitoksia siitä (Huom! tiedän, ettet varmaankaan tarkoittanut sitä niin, mutta siltä se kuulostaa), ja toisekseen, ei, se ei ollut yllätys sinälleen, että se tapahtuisi, tiesin sen. Mutta SE, että se tapahtui näin nopeasti, OLI yllätys, koska oletin, että Jon Snow olisi herännyt vasta paljon myöhemmin kaudella, että kaikki varmasti älyäisivät, että se ihan oikeasti oli kuolleena pidempäänkin tms. Että siitä olisi tehty jotenkin isompikin haloo kuin mitä se nyt oli, koska nyt se vaan oli, että okei, tyyppi oli puolitoista jaksoa kuolleena, ennen kuin heräsi henkiin, so what? Jotenkin siitä olisi saatu paljon isompi juttu aikaiseksi, jos Jon olisi oikeasti ollut kuolleena tyyliin viiden jakson verran, mun mielestäni ainakin.

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

Hazyel

  • Master of Godspeed
  • ***
  • Viestejä: 4 776
  • Not killing people is really hard.
Vs: Game of Thrones
« Vastaus #15 : 02.05.2016 11:04:35 »
Lainaus käyttäjältä: Lauchuo
Okei, NYT tulee niin major-spoilerit uusimmasta jaksosta, eli älä lue pidemmälle, jos et ole vielä katsonut GoTin kutostuottiksen tokaa jaksoa, mutta JON SNOW ON ELOSSA!!!!!!!!!!!!!!1 Meinasin saada sydänkohtauksen oikeasti tuossa jakson lopussa, kun ensin Ghost nousee pystyyn ihan normaalisti ja sitten Jon vetää yhtäkkisesti henkeä Melisandren taikomisten jälkeen. Mä olin oikeasti jo luopua toivosta, että ei tästä mitään tule, kun siinä kesti ihan älyttömän pitkään, mutta olin näköjään väärässä.
Siis en oo kattonut ees siihen asti kun se "kuolee", koska oon laiska ja saamaton ihminen välillä enkä oo jaksanut kattoa, saati sitten uusimpia jaksoja, mutta siis oliko tää oikeesti jollekin YLLÄTYS? :D
No siis, ensinnäkin, tuo sun tyyli sanoa tuo, kuulostaa ihan siltä, että mä olisin joku aivoton idiootti nyt, että kiitoksia siitä (Huom! tiedän, ettet varmaankaan tarkoittanut sitä niin, mutta siltä se kuulostaa), ja toisekseen, ei, se ei ollut yllätys sinälleen, että se tapahtuisi, tiesin sen. Mutta SE, että se tapahtui näin nopeasti, OLI yllätys, koska oletin, että Jon Snow olisi herännyt vasta paljon myöhemmin kaudella, että kaikki varmasti älyäisivät, että se ihan oikeasti oli kuolleena pidempäänkin tms. Että siitä olisi tehty jotenkin isompikin haloo kuin mitä se nyt oli, koska nyt se vaan oli, että okei, tyyppi oli puolitoista jaksoa kuolleena, ennen kuin heräsi henkiin, so what? Jotenkin siitä olisi saatu paljon isompi juttu aikaiseksi, jos Jon olisi oikeasti ollut kuolleena tyyliin viiden jakson verran, mun mielestäni ainakin.

Joo anteeksi, ei tosiaankaan ollut tarkoitus sanoa, että oot joku aivoton idiootti tai muutakaan, vaan lähinnä tuoda esiin se, että olihan tää aika odotettavissa. Anteeksi, jos koit sen noin.

Ja no, muuhun mä en oikeastaan otakaan vielä kantaa, koska kuten sanoin, en oo kattonut noita uusimpia jaksoja tai edes edellistä kautta kokonaan, joten paha sanoa niistä oikein mitään.
"When I say it doesn't hurt me, that means I can bear it."

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 521
  • 707
Vs: Game of Thrones
« Vastaus #16 : 02.05.2016 12:57:43 »
Jonin herääminen ei tullut yllätyksenä, mutta ajoitus ja miten. Kuka muistaa vielä khal Drogon henkiinherättämisen? Danyn ja Drogon lapsi kuoli, eikä khal Drogosta tullut edes kunnon elollista. Ja siinä taiottiin koko yö. Nyt Melisandre mutis muutamaa sanaa, poltti hiuksia ja tsädäm! Anteeks mitä?!

// Niin ja mietitään, että Melisandre vaati ihmisuhrin lumisateen lopppumiseen. Ja kuninkaallista verta muutenkin ihmetekoihinsa. Nyt ei tarvinnu mitään...

/// Sain yv:llä muistutuksen, että eihän khal Drogon ollut tarkoituskaan herätä kunnolla koston takia. Mutta niin, silti tuohonkin vähään tapahtui yhtä jos toistakin.
« Viimeksi muokattu: 02.05.2016 14:19:43 kirjoittanut Odo »


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

flawless

  • Alempi ylilehmä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 10 688
  • d a d d y
Vs: Game of Thrones
« Vastaus #17 : 02.05.2016 16:51:22 »
Hei spoilerit kunnolla piiloon muusta tekstistä pienennetyllä fontilla niin, ettei voi vahingossa lukea! Eli sama käytäntö kuin muuallakin foorumilla, pelkästään se ei auta että älä lue pidemmälle kun se voi vahingossa osua silmään. Eli spoilerit niin pienellä fontilla ettei voi vahingossa lukea!!!

// Huomasin vasta nyt että täällä oli moden puolesta sanottu näin:
Lainaus
LillaMyy, tämänkin kauden jaksoja saa spoilata ilman varoituksia! Eli tosiaan kaikkia, mitkä on Suomeen rantautunut. Myös kuudennetta kautta! Erityisesti sen takia mahtispoilervaroitukset.
Mä en ole tästä kylläkään nyt samaa mieltä. Ei meillä ole koskaan saanut spoilata meneillään olevan kauden jaksoja mistään sarjasta, vaikka se olisikin jo nähty Suomessa. Säännöissä ei ole eritelty, että mikä lasketaan spoilaamiseksi, ja joissain tapauksissa rajana on pidetty sitä että kausi on näytetty Suomessa, mutta maalaisjärkeä saa käyttää ja musta on aika selkeä keissi, että kesken olevaa kautta ei saa spoilata, eikä myöskään vikaa jaksoa ennen kuin kauden loppumisesta on mennyt aikaa. Ei voida olettaa, että kaikki on heti kattonut jakson kun se tulee ja sillä perusteella oikeuttaa spoilaus, että jakso on näytetty jossain. Siis miettikää vaikka, jos uusimman Potter-kirjan julkaisupäivänä joku minuutti kirjakaupan avaamisen jälkeen olisi lukenut kirjan vikat sivut ja tullut huutamaan tänne, että HARRI TAPPO VOLDUN!! Samalla järjellä kun millä tuokaan ei ole ok niin ei ole tämäkään. :D
« Viimeksi muokattu: 03.05.2016 08:34:11 kirjoittanut flawless »

bannu by Ingrid

hiekkapaperi

  • ***
  • Viestejä: 58
Vs: Game of Thrones
« Vastaus #18 : 10.05.2016 23:16:12 »
Ah, GoT on kyllä yksi lempisarjoista. Kirjoista tykkään myös, vaikka vasta ekan oon lukenut kokonaan. Suosikkihahmot ehdottomasti Arya Stark ja Jon Snow sekä Daenerys. Tällä hetkellä ehkä mielenkiintoisin juttu kutoskaudella on juurikin Aryan kehitys ja faceless men. Spoil!Jonin henkiin herääminen ei tullut kyllä yhtään yllätyksenä. Saa nähä mitä seuraavaksi tapahtuu nyt kun Jon lähti Mustalinnasta!

Halusin yhessä vaiheessa, että Daenerysistä ja Jonista tulisi pari ja kuningas ja kuningatar, mutta.. Daenerys olisi kyllä edelleen oiva valinta valtaistuimella, tai sitten vaihtoehtoisesti, kukapa muukaan kuin Tyrion! Tyrionista tykkään myös tosi paljon, se vaan tuntuu tietävän aina mitä viisasta sanoa tai tehdä. (“... a mind needs books as a sword needs a whetstone, if it is to keep its edge.” "That's what I do. I drink, and I know things.")

Parasta on kun alkutunnari alkaa ja fiilikset!! Se on niin upea, tosin muutaman kerran oon sen skipannut kun oon oikeen maratoonannu koska onhan se nyt aivan sairaan pitkä. Ainiin! Jos vielä yhden lempparihahmon mainitsis, niin ehdottomasti Ghost! Mäkin haluun oman hurjasuden.

Ehkä järkyttävimmän kuolemat oli tietenkin The Red Wedding... Hrr. Ja Jon. GoTista ehkä vähän hankala valita näitä riipaisivimpia kuolemia, koska kaikkihan kuolee noin koko ajan. :D

//Spoilaa uusinta jaksoa! Onko normaalia olla näin poissa tolaltaan yhden tv-sarjan takia?? Katoin sen uusimman jakson tänä aamuna ja koulussa sitten sen jälkeen pidättelin vieläkin tyyliin itkua. :'D Hodor!! Hold the door ;__; En kestä. Toi jakso oli mun mielestä muutenkin jotenkin erityisen itkettävä koska esim. Jorah! Mutta se loppu... Feels.
« Viimeksi muokattu: 24.05.2016 21:40:51 kirjoittanut hiekkapaperi »
because destiny, John... is a fickle bitch

Röhkö

  • ***
  • Viestejä: 1 171
  • Oot kuuma.
Vs: Game of Thrones
« Vastaus #19 : 24.05.2016 21:21:02 »
hiekkapaperi, samoilla fiiliksillä mennään. :( Uusin jakso oli mun mielestä yksi järkyttävämpiä tähän astisista.

Kuka on suosikkisi?
Vaikea valita yhtä. Tyrion on monessa kohtaa keventävä tapaus ja hahmolla on tasaisen luotettava hyvä dialogi, joten taidan valita hänet. Mielenkiintoisin hahmo taitaa olla Löyhkä, koska Theonin mielenmuutosta oli koukuttava seurata.

Kenen uskot päätyvät valtaistuimelle?
Dany on tähän mennessä kuvattu melkoisena valloittajana, joten hän on vahva ehdokas. En kuitenkaan usko, että se käy ihan noin vain. Saattaa jopa olla, että koko penkki tuhoutuu.

Kenen kuolema riipi eniten?
Hurjasusien, etenkin Red Weddingissä. :(

Mitä luulet tapahtuvan seuraavaksi?
En spoilaa.

Mites teidän muiden lempiparitusten laita on? Onko sellaisia?
Ne on jo tähän mennessä teilattu ;D Toivoisin kyllä sarjaan nyt jotain kipinää, ei mitään lällyhömppää vaan tulista paria!
Mitä tapahtuu ficissä, jossa päähenkilö kirjoittaa ficciä? Ficcinception, K-15