Kirjoittaja Aihe: Vahinkorakkaus (kelmific, k-11) 25.luku 7.12.2016!  (Luettu 35729 kertaa)

Kaira

  • ***
  • Viestejä: 215
Vs: Vahinkorakkaus (kelmific, k-11) 20.luku 3.8.2016!
« Vastaus #80 : 04.08.2016 15:05:35 »
Vannoutuneena Kelmit-tyttönä lukaisit sitten tähän mennessä kirjoitetut luvut tänä aamuna :D

Onpa mainio fikki! Se on taattua - ja vielä erityisen hyvälaatuista - Kelmit-tavaraa luutakomeroineen ja ihmissuhdekiemuroineen. Vahvuutesi on ehdottomasti dialogit, jotka tuntuvat uskottavilta ja joihin on piilotettu oikeita huumorin kultakimpaleita; ei nimittäin ollut yksi tai kaksi kertaa kun nauroin ihan ääneen. Dialogia on niin paljon, että koko ficci rakentuu suuriltaosin sen varaan, mikä ei haittaa ollenkaan silloin kun se on näin hyvin kirjoitettu, sillä se antaa tarinalle persoonallisen sävyn. Jokaisella hahmolla on myös oma tunnistettava puhetapansa.

Minusta oli ihanaa, että monille kelmificeille tyypillisen heteronormatiivisen menon sijaan olet parittanut tähän Siriuksen ja Remuksen. Olen aina rakastanut tätä paritusta, sillä ajatus siitä, että Sirius olisi Azkabanista pakenemisen jälkeen päässyt takaisin rakkaansa luokse on ah-niin-lohdullinen. Kirjoitat poikien tunteista ja suhteesta ihanasti, ja varsinkin heidän välinen dialoginsa on tosi aidon tuntuista ja saa minut hymyilemään kerta toisensa jälkeen. Myös kohta, missä Sirius ja James vetävät kännit ja Sirre kertoo suudelleensa Remusta oli yksi lemppareitani. Siinäpä vasta todelliset BFF:t.

Nostan vielä lopuksi esille lempilukuni, joka oli tietenkin uusivuosiluku. Sekä Sirren ja Remuksen että Lilyn ja Jamesin vaihtamat suudelmat olivat niin kutkuttavia, ja kuvasit etenkin vuodenvaihtumisen ja sitä edeltävien sekuntien epäröinnin hyvin. Pakko sanoa, että Heatheria minun kävi ihan erityisesti sääliksi, vaikka olikin selvää, että ei James ketään muuta voi rakastaa kuten Lilyä.

Summa summarun, kiitos tästä fikistä, sitä on ilo lukea, odotan innolla lisää! :)


Lasijoutsen

  • ***
  • Viestejä: 134
Vs: Vahinkorakkaus (kelmific, k-11) 20.luku 3.8.2016!
« Vastaus #81 : 06.08.2016 11:51:03 »
Tämä luku oli taas todella hyvä! Ja kiva, että Sirius ja Remus saivat vihdoin sovittua. Mutta siis ei mulla mitään kovin rakentavaa nyt löydy, joten kiitos taas tästä luvusta ja seuraavaa odotellessa

Lasijoutsen

DragonHeart58

  • ***
  • Viestejä: 270
  • Use your imagination
Vs: Vahinkorakkaus (kelmific, k-11) 20.luku 3.8.2016!
« Vastaus #82 : 08.08.2016 11:05:57 »
Oi miten ihana luku! :3

Tykkäsin tästä tosi paljon! Ihanaa että Sirius ja Remus saivat välinsä selvitettyä, hyvä pojat! :D Oli kyllä ihan Jamesin tapaista lukita pojat makuusaliin loitsulla, jonka Sirius ja James löysivät joskus kolmannella salaisten kirjojen osastolta ja jota hän ei ole koskaan aiemmin kokeillut :D Mutta se oli ovela siirto Jamesilta, vaikkakin ehkä vähän kyseenalainen, kun sitä loitsua ei koskaan oltu kokeiltu :D Kivasti olit pohjustanut tuon kohdan, olit osannut hyvin ja hauskasti selittää, miksi James tiesi jonkun sellaisen loitsun :D

Hahmojen dialogi on tosiaan verratonta, se saa nauramaan ja sopii hahmoille älyttömän hyvin :D Tykkään kovasti siitä, kuinka olet onnistunut rakentamaan jokaisen henkilön oman persoonallisuuden myös vuorosanoihin, ja se elävöittää dialogia uskomattoman paljon. :)

”Sarvihaara, Matohäntä, saanko esitellä uuden poikaystäväni, Kuutamo Lupinin”

”Hauska tavata, Kuutamo Lupin. Onko se ihan sinun ristimänimesi? Kuutamo?”

 ;D ;D ;D


Sirius nosti kätensä ylävitoseen ja Remus läppäsi sitä kyllästyneen oloisesti, vaikka pieni huvittunut hymy nyki hänen suupielessään.

”Selvä, mutta me tarvitsemme muutamia sääntöjä”, James ilmoitti. ”Ensinnäkin, ei mitään k-18 toimintaa makuusalissa.”

”Itseasiassa – ” Sirius aloitti, mikä sai Remuksen posket taas punertumaan. James löi nopeasti kädet korvilleen.

”Lalalaa, minä en halua tietää! Ei ENÄÄ k-18 toimintaa makuusalissa, ainakaan jos me Matohännän kanssa olemme paikalla. Eikä mitään siirappisia rakkaudenosoituksia. Eikä ainakaan mitään imeliä lempinimiä.”

”Mistä hän oikein puhuu, hanipupuseni?” Sirius kysyi herttaisesti ja räpytteli silmiään koomisesti Remukselle. ”Emmehän me tekisi mitään tuollaista.”

”Emme tietenkään, kultamuruseni”, Remus vastasi yhtä herttaisesti. ”Ei k-18 toimintaa.”

Vuosisadan naurut tuli valehtelematta tässä :D :D :D Loistavaa dialogia! :D


”Älkää jääkö kiinni”, James sanoi vetäessään yhden Peterin jättämistä kirjoista eteensä. Remus pyöräytti hänelle silmiään.

”Sinun johtajapojan taidoissasi on vielä parantamisen varaa.”

James kohautti olkiaan huvittuneena.

”Minä en halua olla nuoren rakkauden tiellä. Älkää kertoko Lilylle.”

Taidan olla samaa mieltä Remuksen kanssa, vaikka Jamesilla on kyllä jalo pointti :D

Tykkään tästä ficistä kaikenkaikkiaan älyttömästi. Osaat kirjoittaa mielettömän hyvää tekstiä, omiin silmiini ei virheitä juuri osu ja muutenkin rakenteellisesti tämä on oikein hyvä. Juonesta tykkään kovasti, tämä on sellainen teksti joka tuottaa hyvää mieltä ja jota lukemalla voi hetkeksi keskittyä johonkin muuhun kuin omiin murheisiinsa :) Tätä lukiessa saa nauraa ja virnistellä typerästi, kokea sympatiaa hahmojen puolesta ja odottaa mielenkiinnolla, miten kaikki selviytyy ja mitä seuraavassa luvussa tulee tapahtumaan. Uutta lukua odottaa aina innolla, ja sitten kun sen huomaa saapuneen, on pakko mennä lukemaan se uusi luku hetitässänyt :D Olen viihtynyt erinomaisesta tämän ficin parissa! :)

Kiitos taas uudesta ihanasta ja piristävästä luvusta, jatkoa odottelen (jälleen ;D) suurella mielenkiinnolla ja innolla! :)

-DH58
 


Ipzu

  • *
  • Viestejä: 2
Vs: Vahinkorakkaus (kelmific, k-11) 20.luku 3.8.2016!
« Vastaus #83 : 09.08.2016 09:34:35 »
Hei ;)
Musta tuntuu et mä ootin tota 20. Lukuu ikuisuuden mut nyt se oli tullu:) 
Tuo Siriuksen ja Remuksen suhde on ihan kiva, kunhan se ei me liiian suvälliseks :P  Osaat kirjoittaa tosi hyvin enkä löytänyt kirjoitusvirheitä
Tässä tälläinen minimaallinen kommentti, laita jatkol nopeesti niin seuraava kommentti vois olla pidempi ja rakentavampi ;D

Jippu

  • ***
  • Viestejä: 135
Vs: Vahinkorakkaus (kelmific, k-11) 20.luku 3.8.2016!
« Vastaus #84 : 23.08.2016 19:37:46 »
Kukkamaaria: Kiitos kommentista! Kiva että tykkäsit luvusta ja erityisesti Sirius/Remuksesta. Eiköhän Jamesin ja Lilynkin tarina ala kohta etenemään, johan tässä mennää 21.lukuun (hui!). Siriusta ja Remusta on tottakai myös lisää luvassa  :) ja mikään kommentti ei ole turha, sekin että joku vain käy ilmoittamassa lukevansa piristää kirjoittajaa kovasti!

Kaira: Kiitos kommentista ja tervetuloa uudelle lukijalle! Ja ennen kaikkea mukava kuulla että tykkäsit tästä! Olet ihan oikeassa tuon dialogin kanssa, olen yrittänyt päästä vähän eroon siitä mutta en voi mitään että sitä tulee minulta niin luonnostaan. Onneksi se ei tunnu teitä lukijoita ihan hirveästi häiritsevän  :) Minusta Sirius ja Remus vaan kuuluvat yhteen ja toisaalta olen ehkä vähän kasvanut yli ficeistä, missä Lilyllä sattuu sopivasti olemaan kolme hyvää ystävätärtä ja kelmit sitten seurustelevat heidän kanssaan. Ja voi ei, taas yksi Heatherin säälijä, olisi ehkä pitänyt kirjoittaa hänestä ärsyttävämpi että kaikkia ei harmittaisi niin kovasti kun James hylkäsi hänet Lilyn takia!  :D

Lasijoutsen: Kiitos kommentista! Kiva että tykkäsit luvusta  :)

DragonHeart58: Kiitos kommentista! Heh, minustakin on hyvin jamesmäistä kokeilla loitsua josta ei ole mitään kokemusta, onneksi sillä oli onnelliset seuraukset. Dialogista on aina kiva kuulla positiivista palautetta, kuten on jo useamman kerran tullut esille, en osaa vähentää sitä vaikka haluaisin! Ja muutenkin kommenttisi sai taas hymyn huulille, kiva kuulla että joku tosiaan tykkää tästä tarinasta noin paljon. Ihanaa että olet viihtynyt tämän parissa! Yritän pitää tämän jatkossakin yhtä hyväntuulisena.

Ipzu: Kiitos kommentista! Pahoittelut ikuisuudelta tuntuvasta odottelusta, minustakin näiden lukujen ilmestymisen välissä menee nykyään ikuisuus. Yritän parantaa tapani mutta nyt alkaa kouluhommat taas painaa päälle ja muutenkin mälsä syksy edessä. Plää.

Writer's block näköjään jatkuu... Saatan olla viikkokausia vilkaisemattakaan tätä ficciä ja sitten kirjoitan kokonaisen luvun yhdessä illassa. No, käyhän se näinkin. Uutta lukua pukkaa, nauttikaa!  :)

--------------------------------

21.luku

”Joten, ystävänpäivä ja retki Tylyahoon ovat ensi viikonloppuna.”

Lily oli niin keskittynyt lukemaan Päivän profeetan artikkelia jästisyntyisiä koskevasta lakimuutoksesta, että ei ollut huomannut Jamesin lähestyvän häntä. Siksi hän hätkähtikin kevyesti pojan istahtaessa sulavasti aamiaispöytään hänen viereensä. Lily laski lehden käsistään ja kohotti kulmiaan kääntyessään katsomaan Jamesia.

”Olen tietoinen asiasta”, hän sanoi.

James virnisti rennosti ja nappasi itselleen paahtoleivän.

”Huoli pois, Lils, minä tarjoudun vapaaehtoiseksi pelastamaan sinut yksinäisyydeltä ystävänpäivänä”, poika julisti mättäessään marmeladia leivän päälle.

”Kuka sanoi että minä olen yksin ystävänpäivänä?” Lily kysyi huvittuneena. ”Minullahan on Kate.”

”Matohännän puheista päätellen Katella on jotain ihan muuta tekemistä kuin olla sinun kanssasi. Harmin paikka.”

”Olen varma että sinua harmittaa todella paljon”, Lily sanoi silmiään pyöritellen. ”Hyvä on, mitä sinulla on mielessä?”

”Minä vien sinut Tylyahoon”, James sanoi yksinkertaisesti. Lily puraisi alahuultaan epävarmasti.

”Mutta – ”

”Ystävinä, tietenkin, ne eivät olet mitkään treffit. Lupaan ja vannon että en yritä mitään”, James kiirehti lisäämään ja painoi käden vakuuttavasti sydämelleen merkiksi, että oli tosissaan. ”Kelmien kunniasanalla.”

Lily mietti hetken mutta katsoessaan Jamesin vilpittömiä kasvoja, hän päätyi tulokseen että yksi reissu ystävinä Tylyahoon ei olisi yhtään hullumpi idea. Hän ei kuitenkaan halunnut viettää ystävänpäivää itsekseen ja kuunnella koko yötä miten kaikki makuusalin tytöt hehkuttivat toinen toistaan paremmista treffeistään. Lopulta tyttö nyökkäsi ja Jamesin kasvoille ilmestyi niin leveä hymy, että Lily ei katunut päätöstään lainkaan.

”Loistavaa!” James sanoi innoissaan ja nappasi vielä toisen paahtoleivän mukaansa, ennen kuin pomppasi seisomaan. ”Minun täytyy hoitaa yksi... juttu Siriuksen kanssa mutta nähdään illalla partioinnissa.”

”Juttu?” Lily kysyi ennen kuin ehti estää itseään. Oikeastaan hän ei halunnut edes tietää. James jähmettyi hetkeksi paikoilleen ja hieraisi niskaansa kiusaantuneen näköisenä.

”Juttu, mikä ei missään nimessä sisällä kuudesluokkalaisia luihuisia ja kitalakeen liimaantuneita kieliä. Hei hei, Lils!”

Ja sitten James jo kiirehti kohti uloskäyntiä Lilyn seuratessa paikaltaan hänen etenemistään. Tyttö pudisti päätään mutta ei oikeastaan jaksanut olla edes vihainen Jamesin ja Siriuksen tempauksesta. Siitä lähtien kun he olivat Jamesin kanssa sopineet olevansa vain ystäviä, poika oli käyttäytynyt erittäin herrasmiesmäisesti. Hän ei ollut kertaakaan yrittänyt mitään eikä edes ottanut puheeksi koko ihastumisasiaa. Ainoa muuttunut asia oli se, että heidän keskusteluihinsa oli ilmestynyt pieni flirttaileva sävy, josta Lily itseasiassa nautti, ja se, että James kutsui häntä nykyään hyvin usein lempinimellä ’Lils’.

Joten kyllä, Lily oli erittäin tyytyväinen siihen miten asiat olivat edenneet. Ja kyllä, nyt kun hän tarkemmin ajatteli, hän oli erittäin iloinen että James oli pyytänyt häntä Tylyahoon kanssaan. Ainoa ongelma koko tilanteessa oli Hugo. Lily vilkaisi Hugoa, joka istui juttelemassa ystäväporukkansa kanssa hieman kauempana pöydässä, ja huokaisi syvään. Siinä missä James oli käyttäytynyt asiallisesti, Hugo oli keskittynyt kyräilemään sekä Lilyä että Jamesia ja heittämään ilkeitä kommentteja aina kuin siihen tuli tilaisuus. Ja Lily ei halunnut edetä suhteessaan Jamesin kanssa, ennen kuin tiesi, että Hugo oli sinut asian kanssa.

Lily huokaisi uudemman kerran ja taitteli sanomalehden auki samasta kohdasta, mihin oli jäänyt. Hän ei voinut muuta kuin toivoa, että Hugo pääsisi asian yli ja antaisi hänenkin jatkaa elämäänsä.

-

Siitä huolimatta että ne eivät olleet treffit, Lily ei voinut olla tuntematta oloaan hieman hermostuneeksi ystävänpäivän aamuna. Se ei myöskään estänyt häntä vaihtamasta vaatteita kahdeksaa kertaa, kunnes hän vihdoin löysi juuri sen täydellisen asun heidän ei-treffejään varten, ja laittamasta ripsiväriä, mitä hän hyvin harvoin jaksoi tehdä. Kun Kate vihdoin nyökkäsi hyväksyvästi Lilyn ulkonäölle, tyttö nappasi laukkunsa lattialta ja laskeutui hitaasti oleskeluhuoneeseen, missä he olivat sopineet tapaavansa Jamesin kanssa. Poikaa ei vielä näkynyt, joten Lily keskittyi peilailemaan ikkunasta heijastuvasta kuvajaisestaan että Katen huolella väsäämä lettikampaus oli vielä kunnossa.

”Sinun hiuksesi näyttävät oikein hyvältä, Lils.”

Jamesin pehmeä ääni kuului niin läheltä tytön korvaa, että hän päästi pienen kiljaisun ja hypähti vaistomaisesti kauemmas. Hän käännähti nopeasti pojan suuntaan, joka katseli häntä huvittuneena, ja tunsi punan kohoavan poskilleen.

”Onneksi edes toisen meistä”, Lily näpäytti. James jatkoi virnuiluaan ja tyttö ei voinut muuta kuin pyöritellä silmiään. Oikeastaan Jamesin hiukset näyttivät ihan hyvältä, kuten poika muutenkin. Hän oli pukeutunut siisteihin farkkuihin ja kauluspaitaan, ja piteli kädessään tulipunaista ruusua. Kun poika huomasi Lilyn katselevan kukkaa, hän ojensi sen tytölle tyytyväisesti hymyillen.

”Jos en tietäisi paremmin, voisi melkein luulla että nämä ovat treffit”, Lily sanoi ottaessaan ruusun vastaan.

”Onneksi sinä tiedät paremmin”, James vastasi. ”Että tämä on vain viaton huomionosoitus ystävältä ystävälle.”

Lily vastasi pojan hymyyn ja asetti ruusun laukkuunsa niin, että se ei päässyt rypistymään. He liittyivät Peterin ja Katen seuraan matkalle eteisaulaan, jossa heidän piti odottaa hetki että vahtimestari Voro tarkisti kaikkien lupalaput Tylyahon reissua varten. Lily näki vilaukselta Heatherin, joka oli erittäin pitkän ja komean seitsemäsluokkalaisen korpinkynnen kainalossa ja jopa vilkutti, kun huomasi Lilyn katselevan heitä. Lily heilautti kättään takaisin ja mietti taas kerran mielessään miksi Hugo ei osannut suhtautua asiaan yhtä kypsästi kuin siskonsa.

He saapuivat Tylyahoon hieman puolenpäivän jälkeen. He kiersivät kaikki normaalit liikkeet, James osti Lilylle suuren suklaalevyn Hunajaherttuasta ja he seisoivat melkein vartin postin edessä nauramassa, kun näyteikkunassa pieni pöllönpoikanen yritti saada muut pöllöt leikkimään kanssaan. Sen jälkeen he istahtivat Kolmeen luudanvarteen juomaan kermakaljat, kunnes varttia vaille kaksi James ilmoitti että heidän pitäisi jatkaa matkaa koska poika oli suunnitellut heille jotain pientä. Lily seurasi Jamesia ihmeissään kylän halki syrjäisemmille kaduille, joissa oli lähinnä aivan liian kalliita merkkivaateliikkeitä ja hienostuneita pikkukahviloita ja ravintoloita, joihin harvoilla Tylypahkan opiskelijoilla oli varaa. Vihdoin he pysähtyivät erään rakennuksen eteen, jonka ikkunat oli naulattu umpeen ja ovessa roikkui kulunut ’suljettu’-kyltti. Lily katsoi rakennusta epäilevästi, ja sitten Jamesia.

”Minusta tuntuu että tämä paikka on suljettu”, tyttö sanoi ja osoitti kylttiä. James vaan hymyili ja koputti napakasti oveen. Lily ei oikein tiennyt mitä hänen olisi pitänyt odottaa ja hän yllättyikin suuresti, kun ovi lennähti auki paljastaen pyylevän, keski-ikäisen naisen jossa oli kiharat hiukset ja kirkkaat silmät.

”Hei, James!” nainen tervehti iloisesti ja piti ovea auki että kaksikko pääsi sisälle. ”Ja tämä on varmasti Lily, et arvaakaan miten paljon olen kuullut sinusta vuosien varrella. Tervetuloa!”

”Kiitos, Amanda”, James sanoi astellessaan peremmälle. Lily seurasi häntä epävarmasti ja mykistyi täysin nähdessään mitä hänen edessään avautui.

Huone oli suuri ja ollut ilmeisesti ennen jonkinlainen kahvila. Nyt tilan keskellä oli vain yksi pöytä, johon oli katettu kahdet astiat, ja joka puolella leijui palavia kynttilöitä, jotka loivat paikkaan erittäin romanttisen tunnelman. Lily ei edes huomannut, kun Amandaksi kutsuttu nainen tökkäsi hänen käteensä lasillisen kuohuviiniä ja katosi sitten takahuoneeseen mutisten jotain alkupaloista. James ohjasi Lilyn pöydän ääreen ja herrasmiesmäisesti auttoi tämän istumaan, ennen kuin kiersi pöydän toiselle puolelle omalle paikalleen. Lily tuijotti vieläkin suu hieman raollaan ympärilleen.

”Hyvin ei-treffimäistä, James”, hän sanoi huvittuneena ja siemaisi lasistaan. James punastui hieman ja painoi katseensa pöydän pintaan.

”Amanda innostui hieman liikaa. Minä sanoin että muutama kynttilä, en muutama sata kynttilää.”

”Mikä paikka tämä oikein on?” Lily kysyi uteliaana.

”Amanda pitää pubia Godrickin notkossa, missä minä asun. Kävimme siellä Siriuksen kanssa joululomalla ja meille tuli puheeksi, että Amanda oli perinyt tämän liiketilan isotädiltään ja haaveili ravintolan avaamisesta, mutta hänellä ei ollut aikaa siihen. Ja sitten kun mietin mihin veisin sinut ystävänpäivänä, muistin Amandan puheet ja kysyin häneltä haluaisiko hän kokata meille. No, lopputulos on tämä.”

Lily nyökkäsi mietteliäänä ja antoi katseensa kiertää taas huoneen ympäri. Siellä oli kieltämättä kaunista.

”Minä olen pahoillani”, James sanoi hetken hiljaisuuden jälkeen. ”Tämä varmaan näyttää että yritän jotain vaikka vannoin että en yritä ja – ”

Lily kiirehti tarttumaan Jamesin pöydällä lepäävään käteen ja poika katsahti häntä yllättyneenä. Lily vain hymyili.

”Älä ole pahoillasi”, tyttö sanoi. ”Minä pidän tästä. Tämä on täydellistä.”

James vastasi hieman epävarmasti mutta sydämellisesti Lilyn hymyyn. He irrottivat otteensa vasta siinä vaiheessa kun Amanda kantoi alkuruuat pöytään hyräillen hiljaa tunnetun rakkauslaulun sävelmää.

-------------------------------------
Empty minds make the most noice.

Lasijoutsen

  • ***
  • Viestejä: 134
Vs: Vahinkorakkaus (kelmific, k-11) 21.luku 22.8.2016!
« Vastaus #85 : 24.08.2016 08:11:33 »
Ihanaaaaa, uusi luku! :D

Tämä luku oli ihanan fluffyinen, mutta olihan tietenkin ystävänpäivä. Kiva, että Lily suostui lähtemään Tylyahoon, mutta yhä minua tuo Hugo mietityttää. Entä jos hän sittenkin tekee jotain... No mutta joka tapauksessa kiitos taas loistavasta luvusta! ;)

Lasijoutsen

DragonHeart58

  • ***
  • Viestejä: 270
  • Use your imagination
Vs: Vahinkorakkaus (kelmific, k-11) 21.luku 22.8.2016!
« Vastaus #86 : 27.08.2016 10:41:38 »
Nawws, tää oli ihanan söpö luku <3

Jei jei, Lily suostui menemään Jamesin kanssa Tylyahoon, jes! :D Jamesin Tylyahopyyntö oli minusta ihanan huoleton ja reipas, sopi hyvin Jamesin menevälle ja eloisalle luonteelle :) Hauskaa oli myös se, ettei Lily jäänyt kyseenalaistamaan pyyntöä, vaan päättii luottaa siihen, että James todella tarkoitti viettää päivän hänen kanssaan ystävinä. Olisi ollut ärsyttävää, jos Lily olisi jäänyt jurnuttamaan jotain Hugosta ja Heatherista :D Mutta minusta James ja Lily käyttäytyvät kuitenkin erittäin huomaavaisesti, kun eivät kiirehdi omassa suhteessaan ja ajattelevat kuitenkin Hugon ja Heatherin tunteita, mikä osoittaa että sekä Jamesilla että Lilyllä on sydän paikallaan :)

Mutta noh, jos tarkkoja ollaan, oli Lilyn ja Jamesin "vain ystävinä" - treffeillä romanttisiakin elementtejä ;) Kuten vaikka se ruusun antaminen, mutta Jamesilla oli kyseiselle eleelle aika ovela selitys valmiina takataskussa :D Ja tietysti se illallinen, mutta ehkä Jamesia ei voi syyttää siitä, jos Amanda innostui vähän liikaa ;D

”Amanda innostui hieman liikaa. Minä sanoin että muutama kynttilä, en muutama sata kynttilää.”
Hehheh, pystyn jotenkin kuvittelemaan Jamesin ilmeen kun hän sanoo tämän ;D Hauska kohta, nauratti minua :D

Tykkäsin kovasti myös siitä, kuinka Jamesin ja Lilyn Tylyahopäivää kuvailtiin: mitä tekivät, missä tekivät jne. Se loi sellaisen mukavan rennon tunnelman, ja olihan se mukava tietää miten he päivän aikana olivat puuhastelleet :) Se pikkuinen pöllönpoikanen, joka yritti siinä näyteikkunassa saada muita leikkimään kanssaan, oli minusta kertakaikkisen suloinen <3

Aplodit haluaisin antaa Heatherille siitä, että hän on päässyt Jamesista yli (tai ainakin hän vaikuttaa siltä), ja myös siitä että hän vilkutti Lilylle huomatessaan hänet. Tosi kivaa ja ystävällistä käytöstä Heatherilta, vähän kuin viesti siitä että hän haluaa olla Lilyn kanssa ystävällisissä väleissä :) Kuten Lasijoutsen jo sanoikin, Hugo mietityttää minuakin. Hän on vaikuttanut hyvin kärttyisältä ja inhottavalta Lilyn ja hänen eronsa jälkeen, eikä sitä voi olla miettimättä, aikooko Hugo tehdä Jamesin ja Lilyn suhteen etenemisen hankalaksi...

Kaiken kaikkiaan tämä luku oli ilmapiiriltään ja tunnelmaltaan hyväntuulinen, rento ja suloinen, sellainen hyvänmielenluku :) Ihanaa nähdä, kuinka Lilyn ja Jamesin suhde etenee ja kasvaa askel askeleelta :) En malta odottaa seuraavaa lukua! :)

Kiitos kovasti tästä ihanuudesta <3

-DH58

ivona

  • *
  • Viestejä: 1
Vs: Vahinkorakkaus (kelmific, k-11) 21.luku 22.8.2016!
« Vastaus #87 : 28.08.2016 22:51:05 »
Uusi lukija - ja tietenkin kommentoija - ilmottautuu. Luin tämän itseasiassa eilen yhteen pätkään ja useammassa kohdassa joko nauroin ääneen tai awwittelin yksinäni. Onneksi poikaystävä ei ollut kotona, olisi luultavasti pitänyt ihan hulluna..  ;D Kissa ainakin katsoi kuin hullua.

Varsinkin tuo loppu, jossa James ja Lily ovat Amandan ravintolassa sai minut hymyilemään typerästi. Että tykkään tällaisista fluffyisistä tarinoista niin kovasti, olet saanut kaikki hahmot kuulostamaan oikein itseltänsä - ja omat hahmosi kuulostamaan hyvinkin mielenkiintoisilta. Etenkin Heatherista tykkään kovasti, ja toivonkin ettei tyttö jäisi kokonaan vielä pois tarinasta. Hugo on myös hyvin mielenkiintoinen, mutta jotenkin olen jo päättänyt etten kyseistä hahmosta tykkää yhtään (koska James ja Lily nyt vaan kuuluu yhteen..)

Viimeiseksi vielä saat propsit eritoten Remuksen hahmosta, joka on aikalähellä sitä, minkälaiseksi hänet itsekin kuvittelen  :P

Loppujen lopuksi siis sait uuden lukijan (ja yritteliäästi aktiivisen kommentoijan), kiitos  :-*

mervii

  • ***
  • Viestejä: 69
Vs: Vahinkorakkaus (kelmific, k-11) 21.luku 22.8.2016!
« Vastaus #88 : 06.09.2016 21:11:35 »
Oioi miten kiva pätkä taas kerran! :) Lisää odottelen :)

Jippu

  • ***
  • Viestejä: 135
Vs: Vahinkorakkaus (kelmific, k-11) 21.luku 22.8.2016!
« Vastaus #89 : 03.10.2016 20:55:25 »
Lasijoutsen: Kiitos kommentista! Toivottavasti liika fluffy ei haitannut, koska kuten sanoitkin, ystävänpäivä. Ehkäpä se vielä selviää onko Hugolla jotain mielessä, hmm...

DragonHeart58: Kiitos kommentista! Se piristi taas päivääni todella paljon, en voi oikeasti kuvailla miten iloinen olen että joku jaksaa kirjoittaa noin pitkiä ja ihania kommentteja! Olen pahoillani että en tällä kertaa jaksa keksiä mitään pidempää vastausta, mutta kauniit sanasi saavat aina hymyn huulille  :)

ivona: Kiitos kommentista ja tervetuloa uudelle lukijalle! Tosi kiva että olet tykännyt ja hahmotkin ovat onnistuneita. Hauska huomata miten kaikilla on niin samanlaiset mielipiteet Hugosta ja Heatherista, en tosiaan osannut arvata kun heidän hahmojaan suunnittelin. Ja tervetuloa tosiaan kommentoimaan uudestaankin!

mervii: Kiitos kommentista!

Noniin... en oikeasti tiedä mitä enää sanoisin, muuta kuin että ANTEEKSI aina vaan pidemmistä ja pidemmistä tauoista uusien lukujen välillä. Nytkin olen näköjään viimeksi päivitellyt ELOKUUSSA, miten aika menee näin nopeasti?! Koulun alku onkin ollut vähän rankempi kuin kuvittelin ja inspiraatiopulan koetellessa valikoituu tabletista helpommin se Netflix kuin Word... En lupaile enää, että yritän ryhdistäytyä, mutta toivotaan että pääsen rämpimään tämän tarinan loppuun asti. Kiitos kaikille jotka jaksatte roikkua mukana ja kommentoidakin vielä, teidän takia jaksan palata tämän pariin, vaikka välillä tekisi mieli luovuttaa. Pusuja  :-*

--------------------------

22.luku

Remus oli hyvin tietoinen Siriuksen naishistoriasta, olihan hän kuunnellut tarinoita pojan seikkailuista jo yli kuusi vuotta ja ollut todistamassa ainakin kolmasosaa niistä. Hän ei ollut koskaan pitänyt itseään kovin mustasukkaisena ihmisenä mutta nyt kun he kaksi seurustelivat, Remus huomasi että Siriuksen ympärillä pyörivät tytöt häiritsivät häntä enemmän kuin hän olisi arvannut.

Ainakin viisi tyttöä oli tullut pyytämään Siriusta ystävänpäivän treffiseuraksi silloin kun Remus oli ollut paikalla, mutta Sirius ei suostunut paljastamaan hänelle lopullista lukemaa. Ja niin paljon kuin poika olisikin halunnut tietää kuinka monen ihmisen kanssa hänen piti taistella poikaystävänsä huomiosta, hän ei halunnut pilata heidän ensimmäistä yhteistä ystävänpäiväänsä jankuttamalla asiasta.

Remus ja Sirius olivat päättäneet monien muiden tavoin lähteä viettämään ystävänpäivää Tylyahoon. Vaikka he pitivätkin yhä suhteensa salassa, se ei estänyt heitä vaihtamasta pitkiä katseita, eivätkä he vetäytyneet kauemmas toisistaan vaikka heidän kätensä hipaisivat toisiaan vähän turhankin usein kun he kävelivät Kolmea luudanvartta kohti. Päästyään sinne asti he päätyivät tulokseen, että täpötäyteen pakattu kuppila ei ollut maailman paras treffipaikka, varsinkaan parille joka yritti pitää matalaa profiilia. He olivat juuri ehtineet takaisin kadulle, kun Sirius kirjaimellisesti törmäsi vaaleahiuksiseen tyttöön ja joutui kiertämään kätensä tämän ympärille, että tyttö pysyisi jaloillaan.

”Sirius”, tyttö, jonka Remus tunnisti Laureniksi, yhdeksi Siriuksen entisistä "tyttöystävistä", sanoi ja hänen ääneensä ilmestyi välittömästi flirttaileva sävy. ”Sinulla onkin aina ollut tapana saada minulta jalat alta.”

”Hei, Lauren”, Sirius vastasi rennosti ja irrotti otteensa tytöstä, joka jäi seisomaan hieman turhan lähelle poikaa. ”Sinä, yksin ystävänpäivänä?”

”Minulla oli treffiseuraa, mutta livistin paikalta kun hän meni vessaan”, Lauren vastasi nenäänsä nyrpistäen. ”Nyt taas muistan miksi en deittaile luihuisia.”

Sirius nauroi ja Remus hillitsi halunsa tarttua poikaa kädestä ja raahata hänet mukanaan. Sirius oli ollut Laurenin kanssa vasta viime vuonna ja tarinat siitä, miten kokeilunhaluinen tyttö oli, olivat turhankin tuoreena Remuksen mielessä. Eikä hän varsinkaan pitänyt katseista, joita Lauren hänen poikaystäväänsä loi.

”Itseasiassa tämähän sattui sopivasti”, Lauren jatkoi flirttailevalla äänensävyllä ja siirtyi vielä hieman lähemmäs Siriusta, mikä sai Remuksen puristamaan kätensä nyrkkiin. ”Minä olen vapaa, sinä olet vapaa… Mitä jos siirryttäisiin tarvehuoneeseen jatkamaan siitä mihin viimeksi jäätiin.”

Ja sen sanottuaan tyttö sulki etäisyyden heidän väliltään ja painoi punatut huulensa viettelevästi Siriuksen huulille. Remus ei todellakaan halunnut jäädä katselemaan, miten suudelma eteni, vaan otti päättäväisesti askeleen eteenpäin. Hän ei päässyt sen pidemmälle kun tunsi vahvan käden kiertyvän ranteensa ympärille ja nykäisevän hänet takaisin viereensä.

”Minä olen pahoillani, mutta minä olen Remuksen kanssa”, Sirius sanoi. Hänellä oli huulipunaa suupielessä ja se sai Remuksen puristamaan suunsa tiukaksi viivaksi. Lauren katsoi Remusta kysyvästi.

”Ei Remusta haittaa jos me lähdemme takaisin linnaan, vai mitä? Minä näin juuri Peterin ja Katen Hunajaherttuassa, sinä voisit liittyä heidän seuraansa.”

Remus oli niin tyrmistynyt että ei osannut tehdä muuta kuin nyökätä mykkänä. Sirius katsahti häntä kummissaan ja kääntyi sitten taas Laurenin puoleen. Remus tunsi yllätyksekseen, miten pojan sormet kietoutuivat hänen omiensa lomaan.

”Ei, Lauren, minä tarkoitan että minä seurustelen Remuksen kanssa ja olen varma että häntä haittaa tuo sinun ahdistelusi.”

Sekä Remus että Lauren kääntyivät tuijottamaan Siriusta puhtaan järkytyksen vallassa. Remus huomasi puristavansa Siriuksen kättä niin kovaa, että oli varma pojan sormien verenkierron lakkaavan hyvin pian, mutta hän ei vaan pystynyt hellittämään otettaan. Laurenin ilme pysyi hetken yllättyneenä, kunnes se muuttui raivostuneeksi.

”Sinä olet kusipää, Sirius Musta”, tyttö tiuskaisi. ”Jos sinä et halua olla kanssani, voit sanoa sen suoraan etkä keksiä noin typerää valhetta!”

Sen sanottuaan hän lähti marssimaan kiukkuisesti poispäin vaalea poninhäntä heilahdellen. Sirius ja Remus tuijottivat sanattomina hänen peräänsä.

”Sehän meni hyvin”, Sirius sanoi hetken hiljaisuuden jälkeen. Remus huomasi että he pitivät yhä käsistä kiinni ja yritti irrottaa otettaan, mutta Sirius ei antanut hänen päästää irti.

”Sinä kerroit hänelle”, Remus sanoi tyhmänä. Sirius hymyili ja puristi hänen kättään lempeästi.

”Nyt on ystävänpäivä ja haluaisin viettää sitä kunnolla poikaystäväni kanssa”, hän sanoi ja veti Remuksen vähän lähemmäs. ”Ihan sama kuka näkee.”

Ja sen sanottuaan hän painoi huulensa pojan huulille ja suuteli häntä lempeästi. Kun he vihdoin irrottautuivat, Remus huomasi sivusilmällä muutaman kolmasluokkalaisen tytön tuijottavan heitä järkyttyneenä eikä voinut estää itseään hymyilemästä.

”Ihan sama kuka näkee”, hän toisti ja veti Siriuksen uuteen suudelmaan.

-

Lilyn oli pakko myöntää, että hänen ja Jamesin ei-treffit löivät laudalta jopa kaikki ne oikeat treffit, joilla hän oli ollut elämänsä aikana. James oli ollut koko illan täydellinen herrasmies, hän oli pitänyt keskustelua luontevasti yllä ja saanut Lilyn nauramaan niin, että tyttö oli onnistunut kaatamaan pullon samppanjaa syliinsä. Matkalla takaisin linnaan James oli ottanut häntä varovaisesti kädestä, eikä Lily ollut vetänyt kättään pois. Mitä lähemmäs linnaa he pääsivät, sitä hitaammin Lily huomasi kävelevänsä, kunnes he käytännössä matelivat hiljaista käytävää pitkin Rohkelikkotornia kohti. Kumpikin heistä halusi illan jatkuvan mahdollisimman pitkään. Muotokuva-aukon edessä he pysähtyivät kuin sanattomasta sopimuksesta ja Lily kohotti katseensa lattiasta Jamesin kasvoihin.

”Minulla oli oikein mukavat ei-treffit”, Lily sanoi rikkoen jo hetken kestäneen hiljaisuuden. ”Kiitos, James.”

James vain tuijotti häntä ja kallisti hieman päätään, kun hänen katseensa valui tytön huulille. Lily kumartui melkein huomaamattaan lähemmäs, kunnes heidän kasvonsa olivat vain muutaman sentin päässä toisistaan.

”Minä tiedän että lupasin olla yrittämättä mitään, mutta olisiko niin kauheaa päättää nämä ei-treffit suu – ”

Heidän takaansa kuuluva kovaääninen rykäisy keskeytti Jamesin lauseen ja sai heidät erkanemaan kiireesti toisistaan. Jamesin yhtäkkiä kylmäksi muuttunut katse kiinnittyi jonnekin Lilyn olan yli eikä tytön tarvinnut edes kääntyä tietääkseen kuka hänen takanaan seisoi.

”Hei, Hugo”, Lily huokaisi käännähtäessään ympäri. Hugo ei vastannut, tuijotti vaan Jamesia vihamielisesti ja Lily tunsi Jamesin liikahtavan levottomasti vieressään.

”Mene vain James, minä hoidan tämän. Nähdään huomenna, okei?”

”Oletko varma?” James kysyi lopettamatta tuijotuskilpailuaan Hugon kanssa.

”Minä pärjään kyllä”, Lily vastasi rauhallisesti. James puristi nopeasti hänen käsivarttaan ennen kuin mutisi salasanan Lihavalle leidille ja kömpi oleskeluhuoneen puolelle mulkaisten Hugoa vielä kerran olkansa yli. Lily ja Hugo seisoivat hetken kiusallisen hiljaisuuden vallitessa kunnes tyttö avasi suunsa.

”Kirjastosta tulossa?” Lily kysyi nyökäten kirjapinoa kohti, jota Hugo tasapainotteli käsivarrellaan. Pojan ilme synkkeni vielä hieman lisää, jos mahdollista.

”Kaikki meistä eivät olleet viettämässä romanttista ystävänpäivää. Tiedätkö, joku särki sydämeni ihan äskettäin.”

Lily puraisi alahuultaan ja painoi katseensa maahan hetkeksi.

”Hugo, meidän olisi ehkä parasta vähän jutella. Minä ja James – ”

Yhtäkkiä Hugo pudotti kirjapinon ryminällä lattialle ja harppoi Lilyn luokse tarttuen tätä lujasti olkapäistä.

”Sinä et pidä Potterista, et ole koskaan pitänyt, muistatko? Muistatko miten ajattelit hänestä vielä muutama kuukausi sitten? Muistatko miten hyvin sinä ja minä sovimme yhteen? Minä olen valmis unohtamaan tämän koko James-sotkun jos sinäkin olet”, poika sanoi kiihkeästi. Lily yritti astua kauemmas, mutta Hugon tiukka ote piti hänet paikallaan.

”Minä en ole hämmentynyt”, Lily sanoi hitaasti katsoen Hugoa suoraan silmiin. ”Tiedän että en ole aina ollut Jamesin suurin fani mutta – ”

”Minä rakastan sinua yhä, Lily”, Hugo keskeytti hänet jälleen. ”Ja minusta tuntuu että meidän tarinamme ei ole vielä ohi.”

”Olet oikeassa, minä jatkan mielelläni tarinaamme ystävinä”, Lily sanoi yrittäen parhaansa mukaan pitää kiukun poissa äänestään. Pojan ote alkoi jo hieman sattua. ”Jos sinä rakastaisit minua, sinä antaisit minun jatkaa elämääni. Haluaisit että olen onnellinen.”

”Jamesin kanssa”, Hugo sanoi myrkyllisesti.

”Jamesin kanssa”, Lily toisti. Hugo tuijotti häntä hetken vihaisesti ennen kuin tyrkkäsi Lilyn hieman kauemmas itsestään ja alkoi kerätä kirjojaan maasta kiireesti.

”Hugo – ”

”Lopeta.”

”Mutta – ”

”Anna minun olla vaan rauhassa, okei?” poika ärähti. Hän nosti viimeisenkin kirjan maasta ja loi vielä yhden kiukun ja halveksinnan täyteisen silmäyksen Lilyyn, ennen kuin lähti marssimaan samaan suuntaan mistä oli tullutkin. Tyttö tuijotti hetken epätoivoisena hänen peräänsä ennen kuin ynähti tunnussanan Lihavalle leidille ja ryntäsi oleskeluhuoneen poikki makuusaliin vieviin portaisiin, ennen kuin kukaan ehti tulla juttelemaan hänelle. Hänen onnistuneiden treffien jälkeinen hyvä tuuli oli muuttunut hyvin nopeasti joksikin aivan muuksi ja Jamesin lempeät ruskeat silmät muuttuivat hänen mielessään Hugon sinisten silmien jäiseen katseeseen, kun hän heittäytyi sängylleen makaamaan ja vetäisi verhot petinsä ympärille merkiksi ettei halunnut jutella loppuiltana kenenkään kanssa.

------------------------
Empty minds make the most noice.

Lasijoutsen

  • ***
  • Viestejä: 134
Vs: Vahinkorakkaus (kelmific, k-11) 22.luku 3.10.2016!
« Vastaus #90 : 13.10.2016 21:17:25 »
Kyllähän se Hugo lopulta räjähti. Joskin olisin odottanut jotain isompaa, ehkä. Mutta ehkä se vielä tulee sieltä... ;) Ja sopivasti oli sitä fluffyä, että ei yhtään liikaa. ;D Joka tapauksessa hyvä luku ja eipä mulla mitään rakentavaa selvästikään löydy. :D Uutta lukua odottelen!

Lasijoutsen

Jippu

  • ***
  • Viestejä: 135
Vs: Vahinkorakkaus (kelmific, k-11) 22.luku 3.10.2016!
« Vastaus #91 : 18.10.2016 19:50:29 »
Lasijoutsen: Kiitos kommentista! Ihanaa kun joku vielä jaksaa kommentoida pitkistä tauoista huolimatta  :D Jotain suurempaa Hugon osalta seuraakin nyt tulevassa luvussa, kannattaa lukaista  ;)

Hei, täällä minä parantamassa tapojani! Sen pidemmittä puheitta uuteen lukuun!  :)

-------------------------------------

23.luku

Rohkelikon ja Luihuisen välinen kauan odotettu huispausottelu pelattiin vihdoin helmikuun lopussa. Peliaamuna James heräsi aivan liian aikaisin, kuten yleensäkin, mutta sen sijaan että olisi perinteisesti herättänyt ystävänsä tulkinnallaan jostain suositusta radiohitistä, hän vetäisi villapaidan päälleen ja hiipi mahdollisimman hiljaa ulos huoneesta. Oleskeluhuone oli siihen aikaan aamusta vielä tyhjä ja James sai kaikessa rauhassa vallata itselleen ikkunalaudan, josta oli paras näkymä Tylypahkan lumisille tiluksille.

Ongelma ei ollut siinä, etteikö James olisi luottanut joukkueeseensa, hän nimittäin luotti. Hänellä oli ehdottomasti Rohkelikon paras tupajoukkue vuosiin ja Mariekin oli kerta kerralta vähemmän aaveen värinen noustessaan luudalle ennen ottelua. He olivat pitäneet harjoituksia tuulessa ja tuiskussa, pilkkopimeässä ja kirkkaassa auringonpaisteessa, eikä mikään sääilmiö varmasti pääsisi yllättämään heitä. Ja siitä huolimatta että Hugo ei ollut viime aikoina ottanut kapteenin neuvoja tai suoria käskyjä kuuleviin korviinsa, James uskoi että he pelaisivat aivan yhtä hyvin yhteen kuin aina ennenkin. Eihän Hugokaan varmasti halunnut hävitä huispausmestaruutta jonkun typerän naissotkun takia. Ja mitä Luihuisen joukkueeseen tuli, se oli korkeintaan vain keskinkertainen.

Niin, Luihuisen joukkue oli korkeintaan keskinkertainen, jos ei otettu huomioon Andy Conneryä, joka sattui olemaan Rapakon Palloseuran kuuluisan etsijän, Arthur Conneryn, ainoa poika. Huhuttiin, että Arthur oli tökännyt poikansa luudalle samana päivänä kuin tämä oli oppinut kävelemään ja valmentanut häntä henkilökohtaisesti siitä päivästä lähtien. Andy oli vasta 12-vuotias ja ensimmäistä vuotta Luihuisen joukkueessa, mutta James oli jo useampaan otteeseen nähnyt pojan pelaamassa eikä pitänyt näkemästään. Niin paljon kuin hän omaan joukkueeseensa luotti, hänellä ei ollut aavistustakaan miten he estäisivät Andya nappaamasta sieppiä ensimmäisen viidentoista minuutin aikana, mikä luonnollisesti tarkoittaisi Luihuisen voittoa.

James istui ikkunalaudalla pitkään miettien mahdollisia pelikuvioita ja seuraamalla samalla miten aurinko kipusi hitaasti haaleansiniselle taivaalle. Pelisäästä näytti tulevan erinomainen ja pojan mielialakin oli noussut, kun hän oli keksinyt pari erinomaista harhautusliikettä, joita Marie voisi käyttää hämätäkseen Andya. Hieman ennen kahdeksaa ensimmäiset oppilaat valuivat makuusaleista oleskeluhuoneen puolelle ja James päätti siirtää pohdiskelunsa takaisin yläkertaan ja kuumaan suihkuun. Koska muut yhä nukkuivat, hän päätti kuitenkin esittää sydäntä riipaisevan tulkinnan Noitaduon kappaleesta ’Yksisarvisen sydän’, ihan vain Siriuksen iloksi. Ennen kuin Sirius toipui herätyksestä niin paljon, että olisi pystynyt kiroamaan Jamesin, poika vetäisi huispaskaavun ylleen ja kiiruhti ulos makuusalista.

James ei oikeastaan yllättänyt, että Tamara ja Eric istuivat jo aamupalapöydässä kun hän saapui paikalle; joukkueella oli aina ollut tapana syödä aamupala yhdessä huispauspelien aamuna ja kaksikko oli yleensäkin ensimmäisenä paikalla. Liittyessään joukkuetovereidensa seuraan poika huomasi näiden nyrpeät ilmeet ja happamat mulkaisut, joita he loivat vuorotellen Luihuisen tupapöytään.

”Täällähän ollaan hilpeällä päällä”, James kommentoi samalla kun mätti puuroa lautaselle. Tamara tuhahti ja nyökkäsi Luihuisen pöydän suuntaan.

”Katso nyt tuota meininkiä. He suojelevat Conneryä kuin kalleinta aarretta”, tyttö sanoi. James seurasi hänen katsettaan Luihuisen pöytään, missä vihreisiin huispauskaapuihin pukeutuneet pelaajat olivat kerääntyneet hyvin suojelevan näköisesti hintelän Andyn ympärille ja mulkoilivat murhaavasti kaikkia, jotka uskalsivat edes vilkaista heidän suuntaansa.

”Connery on heidän kallein aarteensa”, Eric huomautti. ”He ovat pulassa jos Andylle sattuisi jotain.”

James pyöräytti silmiään ja kohdisti huomionsa taas puurolautaseensa.

”Etkö sinä ole yhtään huolissasi?” Tamara madalsi ääntään ja nojautui hieman lähemmäs kun huomasi, että Marie oli saapunut Suureen saliin. ”Minä näin koko yön painajaisia missä olin sieppi ja Connery jahtasi minua armottomasti.”

Eric tyrskähti huvittuneesti ystävänsä unelle ja myös James virnisti tytön jutulle. Sitten hän pudisti päätään ja yritti näyttää mahdollisimman itsevarmalta. Jos joukkueen kapteeni näyttäisi heikkoutensa, koko joukkue menettäisi itseluottamukselta.

”En tietenkään. Luihuisen joukkue ei ole mitään verrattuna meihin. Ja meillä on kuitenkin maailman paras etsijä”, James sanoi ja hymyili rohkaisevasti Marielle, joka oli juuri istahtanut hänen viereensä. Tyttö vastasi hänen hymyynsä hyvin hatarasti ja muuttui taas sen näköiseksi, että olisi halunnut piiloutua loppupäiväksi pöydän alle.

He söivät aamiaisensa suurimmaksi osaksi mietteliään hiljaisuuden vallitessa. Siinä vaiheessa kun Luihuisen joukkueen jäsenet nousivat seisomaan sotilaallisen täsmällisesti samaan aikaan ja lähtivät liikkumaan ovea kohti peittäen keskellä kulkevan Andyn kokonaan näkyvistä, James kehotti joukkuetta syömään aamupalansa loppuun ja tapaamaan hänet pukuhuoneessa. Hän halusi vielä käydä yhdessä huolellisesti läpi aamulla keksimänsä pelikuviot ja sen jälkeen rökittää Luihuisen kunnon lukemin.

-

Huispausottelu alkoi paljon paremmin, kuin James oli osannut edes odottaa. Ilmeisesti luihuiset olivat hyvin tietoisia siitä miten kova joukkue heillä oli vastassaan, ja se näytti nakertavan erityisesti Andy Conneryn itseluottamusta. Heti kun peli vihellettiin alkaneeksi, poika nousi ilmaan ja tähyili sieppiä melkein epätoivoisen näköisenä, samalla kun Marie kierteli kenttää kaikessa rauhassa juuri niin kuin James oli neuvonutkin. James sen sijaan yritti työntää Conneryn mielessään taka-alalle ja jättää siepin nappaamisen vain ja ainoastaan Marien tehtäväksi, samalla kun hän itse keskittyi maalien tekemiseen.

Puolen tunnin jälkeen Rohkelikko johti peliä 80-20 ja sitä mukaan kuin Jamesin hymy leveni, luihuiset loivat tähtipelaajaansa yhä kiukkuisempia katseita, mikä sai Andy-raukan hermoromahduksen partaalle. Marie oli pari kertaa onnistuneesti harhauttanut Andya esittämällä että oli huomannut siepin, ja toisella kerralla poika oli melkein tipahtanut luudalta, niin vauhdilla hän lähti Rohkelikon etsijän perään. James oli tilanteeseen enemmän kuin tyytyväinen ja hän oli melko varma, että jos he saisivat tehtyä vielä muutaman maalin, Andyn hermot pettäisivät lopullisesti ja loppu olisi lastenleikkiä.

Luonnollisesti Rohkelikon yhä kasvavat johtolukemat saivat Luihuisen joukkueen lyöjät ottamaan tähtäimeensä lähes ainoastaan Jamesin, joka oli selvästi Rohkelikon joukkueen kantava voima. James väisteli ryhmyjä tottuneesti mutta nähdessään toisen lyöjän taas kerran ohjaavan mailallaan mustan pallon häntä kohti, hän ei voinut vastustaa kiusausta leveillä hieman taidoillaan. Hänellä oli nimittäin harjoituksissa joskus tapana odottaa niin kauan, että ryhmy jo melkein osui häneen ja vasta sitten tehdä näyttävä väistöliike, joka sai yleensä Tamaran pyörittelemään silmiään ja Marien haukkomaan henkeään vaikuttuneena. Joten tällä kertaa nähdessään ryhmyn lähestyvän, James pysäytti luutansa ja virnisti leveästi kuullessaan yleisön puhkeavan kiihkeään puheensorinaan. Hän tuijotti silmäkovana lähestyvää ryhmyä valmiina kiepauttamaan itsensä ylösalaisin, kun se tulisi tarpeeksi lähelle.

Myös Hugo, joka juuri kuljetti kaatoa kohti Luihuisen maalisalkoja, huomasi mitä James oli tekemässä. Hän hidasti vauhtiaan ja vilkaisi ensin oikealle puolelleen, missä Eric viittoi kiihkeästi syöttämään hänelle, ja sitten oikealle puolelleen, missä James leijui paikallaan katse kiinnittyneenä ryhmyyn, joka oli enää muutaman metrin päässä pojasta. Ja sitten, ennen kuin Hugo ehti kunnolla edes tajuta mitä hän oli tekemässä, hän heitti kaadon Jamesia kohti.
 
Jamesin katse oli yhä kiinnittyneenä ryhmyyn, kun hän huomasi punaisen vilahduksen näkökentässään. Täysin vaistonvaraisesti hän irrotti katseensa ryhmystä ja kääntyi nappaamaan kaadon, joka hänelle oli syötetty. Valitettavasti sen takia hän unohti kokonaan päätähuimaavalla vauhdilla lähestyvän toisen pallon, mutta kuullessaan siitä aiheutuvan tuulen ujelluksen, oli jo liian myöhäistä. Ryhmy jysähti täysillä Jamesin takaraivoon ja viimeinen asia minkä poika tajusi oli se, miten hän lipesi luudaltaan, ennen kuin kaikki pimeni.

-

Sillä hetkellä kun ryhmy osui Jamesin takaraivoon, koko stadionille lankesi täydellinen hiljaisuus. Kukaan ei hiiskahtanutkaan, kun poika valahti pois luutansa päältä ja lähti vauhdilla tippumaan maata kohti. Aivan kuin joku olisi langettanut stadionin ylle loitsun, mikä esti ketään liikkumasta tai puhumasta tai tekemästä mitään muuta kuin tuijottamasta kentällä tapahtuvaa kauhunäytelmää.

Eric oli ensimmäinen, joka havahtui takaisin maanpinnalle, ja kiihdytti luutansa täyteen vauhtiin putoavaa Jamesia kohti. Tamara huomasi, mitä Eric yritti ja jätti myös paikkansa maalisalkojen edessä, mutta kumpikaan heistä ei ollut tarpeeksi nopea. Eric ehti juuri ja juuri napata Jamesia huispauskaavun hihasta, mutta se ei hidastanut pojan vauhtia tarpeeksi. Ja niin, ikuisuudelta tuntuneen ajan jälkeen, James osui maahan kuvottavan rusahduksen ja yleisön kohahduksen saattelemana.

-------------------------------------

Apua, olenkohan ikinä ennen kirjoittanut tämmöistä lukua missä on näin vähän dialogia  :o Kertokaa toki mitä mieltä olette!
« Viimeksi muokattu: 18.10.2016 19:52:54 kirjoittanut Jippu »
Empty minds make the most noice.

Zorrotar

  • ***
  • Viestejä: 200
Vs: Vahinkorakkaus (kelmific, k-11) 23.luku 18.10.2016!
« Vastaus #92 : 18.10.2016 21:21:43 »
Voi apua mikä luku, äkkiä jatkoa!

Z

DragonHeart58

  • ***
  • Viestejä: 270
  • Use your imagination
Vs: Vahinkorakkaus (kelmific, k-11) 23.luku 18.10.2016!
« Vastaus #93 : 18.10.2016 22:11:12 »
Voi sentään, minulla jäi tuo yksi luku välistä kommentoimatta!  :o :o Anteeksi miljoonasti!! Korjaanpa virheeni pikimmiten!  ;D

Eli, lähdetäänpä luvusta 22 liikkeelle :)
Siriuksen ja Remuksen päivä Tylyahossa oli kivaa luettavaa, olin jo sillee kääk kun se Lauren tuli siihen paikalle vihjaamaan Siriukselle kiinnostuksestaan  :P Mut sit Sirius hoiti sen tilanteen mallikkaasti loukkaamatta Remusta, hyvä Sirre! Tykkään siitä kuinka olet saanut Siriuksen ja Remuksen hahmot tavallaan toisiaan täydentäviksi vastavoimiksi. Remus vaikuttaa selkeästi kypsemmältä ja jalat maassa olevalta henkilöltä, millaiseksi minä hänet omassa mielessänikin miellän helposti. Sirius taas on sellainen vitsiniekka, joka heittelee vitsejä aina jokaiseen väliin, sellainen menevä, rento ja rempseä :) Kuitenkin esimerkiksi poikien dialogi on toimivaa heidän persoonallisista eroistaan huolimatta, ja heillä kummallakin on aina tilanteeseen sopivia oivalluksia ja huomautuksia joille minä nauran kovasti. Olet saanut kummastakin heistä todella herttaisen, minä tykkään! <3

Lilyn ja Hugon kohtaaminen toi lukuun puolestaan lisää vakavuutta kepeän alkupuoliskon jälkeen. Olin jo ihan fiiliksissä Jamesista ja Lilystä, mutta sitten Hugo tuli ja tilanne muuttui hetkessä ihan toiseen suuntaan. Ikävää, että Hugo ei ole vielä pystynyt korjaamaan sydäntään hänen ja Lilyn eron jälkeen, pojasta tuntuu kyllä varmasti pahalta. On se silti ikävää, että hän käyttäytyy noin kylmästi Lilyä ja Jamesia kohtaan. Sääliksi käy varsinkin Lilyä, joka saattaa varmaankin tuntea syyllisyyttä ja vastuuta hänen ja Hugon erosta. :(

Kaiken kaikkiaan luku oli erittäin mieluisa ja toivottu, tykkäsin! :)

Sitten lukuun 23 :)
Tämä luku poikkesi kyllä muista luvuista, esimerkiksi juuri tuon pienen dialogimäärän takia - ei sillä, että se olisi ollut jotenkin haitaksi! :) Tämä luku keskittyi myös aika paljon yhden tilanteen ympärille, mikä oli juuri tuo huispausottelu: siihen valmistuminen, tapahtumien tarkka kuvailu, henkilöhahmojen suhtautuminen otteluun. James on minusta loistava kapteenina: itsevarma, hyväntuulinen ja luottamusta antava, mutta silti ottaa asian vakavasti ja tosissaan. Tykkään myös kovasti hänen hahmostaan tässä, se vastaa paljolti omaa mielikuvaani hänestä!

Kaikki meni mainiosti siihen asti, kunnes Jamesin oli pakko osoitella niitä sulavia väistöliikkeitään kesken pelin! Siinä kohtaa näkyi taas se, että vaikka James on fiksu, hänellä on aina välillä taipumus esittää muille kuinka itsevarma hän on ;D Ja tässä tilanteessa se kostautui sillä, että se saattoi maksaa Rohkelikon huispausvoiton. Tosin luin kyllä silmät pyöreinä, kun Hugo syötti kaadon Jamesille, vaikka huomasi kyllä poikaa lähestyvän ryhmyn ja sen, että James oikein odottamalla odotti sitä. Toisaalta saattaa myös olla, että Hugo teki sen vain tottumuksesta, eikä ehtinyt ajatella tilanteen kokonaiskuvaa ennen syöttöään.

Joka tapauksessa tarina jäi tosi jännään kohtaan, ei saa jättää sitä noin!!  ;D ;D Nyt jää tulevaksi tiedoksi se, kuinka Jamesille kävi, ja kuka ottelun lopulta voitti? Ja tietenkin se, mitä jatkossa seuraa ;)

Kiitos ihan huippuluvuista, viihdyn tämän tarinan parissa mielettömän hyvin! Kirjoitat sujuvaa tekstiä, jossa on hauskoja oivalluksia ja tapoja ilmaista asioita, dialogit ovat hyvin tehtyjä ja viihdyttäviä ja kuvailu on onnistunutta :) Tykkään tästä tarinasta todella paljon! <3

-DH58

Lasijoutsen

  • ***
  • Viestejä: 134
Vs: Vahinkorakkaus (kelmific, k-11) 23.luku 18.10.2016!
« Vastaus #94 : 19.10.2016 21:34:55 »
Okei, nyt minä vihaan Hugoo todella paljon. Liikaa. Eihän se nyt noin voi mennä tekemään! >:( Ei siis oikeesti, totta kai voi ja ihan hyvä vaan niin tarinaan tulee lisää käänteitä! ;)

Jamesin katse oli yhä kiinnittyneenä ryhmyyn, kun hän huomasi punaisen vilahduksen näkökentässään.

Luulin ensiksi, että se punainen vilahdus olisi ollut Lily. :D

Virheitä en löytänyt ja teksti oli muutenkin taas tosi hyvää. Eipä minulta kai muuta rakentavaa löydy. ;D

Jatkoa odotellessa
Lasijoutsen

maigaro

  • ***
  • Viestejä: 375
  • ava by raitakarkki
Vs: Vahinkorakkaus (kelmific, k-11) 23.luku 18.10.2016!
« Vastaus #95 : 20.10.2016 11:38:17 »
Alotin tän eilen illalla ja olisin varmaan lukenut tän samantien loppuun ellen olisi pakottanut itseäni nukkumaan :) Eli tykkäsin tästä paljon. Kirjotat sujuvaa hyvää tekstiä. Välillä tuli naurettua ihan holtittomasti :D Lily ja James on söpöjä yhdessä, alussa säälin Jamesia kun Lily olikin Hugon kanssa. Remus ja Siriuskin on söpö pari.

Toivottavasti jatkuu pian, jäi niin jännään kohtaan :o

Jippu

  • ***
  • Viestejä: 135
Vs: Vahinkorakkaus (kelmific, k-11) 23.luku 18.10.2016!
« Vastaus #96 : 18.11.2016 23:33:14 »
Zorrotar: Kiitos kommentista! Olen pahoillani että jatkoa ei tullut kovin äkkiä, mutta toivottavasti jaksat silti seurailla...

DragonHeart58: Hah, kieltämättä jo pelästyin että joko lempikommentoijanikin on hylännyt minut pitkien taukojen takia mutta onneksi tulit taas takaisin! Eli kiitos kommentista! Ja kiitos taas kaikista kehuista, en oikeasti osaa edes vastata mitään, ihanaa kun joku tykkää hahmoistani ja kirjoitustyylistäni ja dialogeista jajajaja... Pus!  :-*

Lasijoutsen: Kiitos kommentista! O-ou, Hugosta on kyllä tullut paljon vihatumpi hahmo kuin olisin osannut edes kuvitella... Mutta hyvähän se on että kirjoitukseni onnistuvat herättämään ihmisissä erilaisia tunteita  :D Ja hah, onneksi nyt Lily ei kuitenkaan tullut lentelemään huispauskentälle kesken pelin, olisi saattanut mennä Jamesilla pasmat vielä enemmän sekaisin. Kiva kun jaksoit käydä kommentoimassa  :)

maigaro: Kiitos kommentista ja tervetuloa uudelle lukijalle! Ihanaa kun olet tykännyt, toivottavasti tykkäilet ja käyt kommentoimassa jatkossakin!

Nyt täytyy myöntää, että en ole kuukauteen uhrannut ajatustakaan tälle tarinalle. On ollut ihan kauheasti kaikkea muuta, onneksi nyt alkaa helpottaa ja toivottavasti joululomalla saisin kirjoiteltua paaaaljon enemmän. Tämänkin luvun kokoon karsiminen oli yhtä tuskaa, toivottavasti se ei näy lopputuloksessa... Ja kiitos teille kaikille jotka yhäkin jaksatte lukea ja kommentoida, jokainen kommentti piristää mieltä ihan uskomattoman paljon!  :-*

-----------------------------------

24.luku

Lilystä tuntui, kuin hän olisi ollut kuplan sisällä, joka vaimensi kaikki ulkomaailmasta tulevat aistimukset. Hän näki kyllä Jamesin, joka makasi liikkumatta keskellä huispauskenttää ja tunsi Katen rautaisen otteen käsivarressaan, jonka olisi varmaan pitänyt sattua, mutta se kaikki tuntui kovin kaukaiselta. Ikuisuudelta tuntuneen hiljaisuuden jälkeen stadionille oli puhjennut täysi sekasorto, jota opettajat yrittivät kaikin voimin hallita, samalla kun rehtori Dumbledore ja professori McGarmiwa kiirehtivät kentälle auttamaan Jamesia.

”Lily…” Kate aloitti varovaisesti. Hänen vieressään Peter oli pompannut seisomaan ja kelmit yrittivät tunkeutua uteliaan väkijoukon läpi kentälle. Lily vain pudisti päätään ja nousi myös, vaikka hänen jalkansa tuntuivat oudon huterilta. Jotenkin hän onnistui pakottamaan itsensä liikkeelle, ja hän lähti tunkeutumaan ihmisten välistä kelmien perään välittämättä ympärillään kuuluvista närkästyneistä huudahduksista.

Myös pelaajat olivat yksi kerrallaan laskeutuneet luudiltaan kapteeninsa ympärille, viimeisimpänä Hugo, joka jäi muutaman metrin päähän tapahtumapaikasta hyvin kauhistuneen näköisenä. Heti kun rehtori ja professori McGarmiwa olivat taikoneet paarit, joilla Jamesia lähdettiin leijuttamaan takaisin linnaan päin, Tamara käännähti ympäri ja harppoi Hugon luokse silmät salamoiden.

”Mikä helvetti sinua vaivaa?” tyttö karjaisi ja tönäisi Hugoa rajusti, niin että tämä kompuroi muutaman askeleen taaksepäin. ”Yrititkö sinä tappaa hänet? Minä näin selvästi, että sinä yritit tappaa hänet! Onko sinulla yhtään aivosolua tuossa sinun typerässä, pienessä päässäsi, minä vannon että – ”

”Mi-minä en… minä en oikeasti tarkoittanut…” Hugo änkytti kalpeana kuin lakana.

”Et oikeasti tarkoittanut?” Tamara jatkoi ärjymistään. ”Jos hän kuolee sinun takiasi, minä vannon että raahaan sinut vaikka itse Azkabaniin!”

”Tamara”, Eric keskeytti tyynesti tytön huutokonsertin. ”James siirretään sairaalasiipeen, ajattelin että voisimme koko joukkue mennä sinne odottamaan uutisia.”

Tamara loi vielä yhden murhaavan silmäyksen Hugoon ja tökkäsi häntä lujasti etusormellaan rintaan.

”Sinua ei siellä kaivata”, hän sähähti myrkyllisesti ennen kuin lähti Ericin ja muun joukkueen perässä kävelemään kohti linnaa. Myös järkyttynyt yleisö lähti valumaan linnaa kohti spekuloiden hiljaa keskenään, miten pahasti James oli oikein loukkaantunut. Useat loivat yhä keskellä kenttää seisovaan Hugoon paheksuvia silmäyksiä kulkiessaan ohi.
Kuullessaan erityisen pahansisuisen ”murhaaja”-kuiskauksen, Hugo ei kestänyt enää. Hän nappasi luutansa maasta ja jätti stadionin kiireesti taakseen. Vasta päästyään varmasti pois kaikkien katseiden alta, hän vajosi polvilleen maahan ja oksensi koko vatsansa sisällön ulos, ennen kuin heittäytyi selälleen lumeen ja päästi kyyneleet vihdoin valloilleen.

-

Sairaalasiiven odotushuoneessa vallitsi hyvin synkkä tunnelma. Sen jälkeen, kun Sirius oli käynyt oikein kovaäänisen väittelyn matami Pomfreyn kanssa siitä, oliko hän virallisesti Jamesin veli vai ei, mutta jäänyt silti oven ulkopuolelle niin kuin kaikki muutkin, kukaan ei ollut viitsinyt puhua mitään. Odotushuoneessa oli kelmien ja Lilyn lisäksi Rohkelikon huispausjoukkue (Hugoa lukuun ottamatta) ja Heather, joka istui syrjemmässä pureskellen hermostuneesti kynsiään, silmät itkemisestä punaisena.

Aika mateli eteenpäin tuskallisen hitaasti. Matami Pomfrey ei ollut suostunut kertomaan Jamesin ystäville muuta kuin sen, että poika oli elossa. Mitään muuta tietoa heillä ei hänen voinnistaan ollut. Ilmeisesti rouva Potter oli saapunut hormiverkoston kautta paikalle jo useampi tunti sitten, mutta hänkin pysytteli visusti sairaalasiiven lukittujen ovien takana. Heillä ei ollut muuta mahdollisuutta kuin odottaa.

Illallisen aikaan suurin osa huispausjoukkueesta luovutti ja lähti syömään, ainoastaan Eric, Tamara ja Marie jäivät paikalle. Sirius jätti paikkansa siksi aikaa, että kävi hakemassa keittiöstä heille vähän syötävää, vaikka oikeastaan kenelläkään ei ollut nälkä. Sen jälkeen he jatkoivat hiljaisuudessa istumista.

Kello oli melkein kahdeksan illalla, kun sairaalasiiven ovi vihdoin avautui ja uupuneen näköinen rouva Potter astui odotushuoneeseen. Hän hymyili lempeästi, kun Sirius syöksyi halaamaan häntä, ja rutisti ottopoikaansa lujasti.

”Kuinka hän voi?” Remus kysyi ensimmäisenä.

”Se oli erittäin kova isku”, rouva Potter vastasi vakavasti. ”Sekä ryhmy että tippuminen luudalta. Tippuessaan hän mursi kätensä useasta kohdasta sekä katkaisi sääriluunsa ja pari kylkiluuta. Ryhmy taas mursi useita kallon luita. Nämä kaikki ovat tietysti melko helposti hoidettavissa. Mistä olemme eniten huolissamme, on vakava aivotärähdys ja aivojen lievä turpoaminen. Pyhään Mungoon ei näillä näkymin tarvitse lähteä, mutta sieltä on tulossa parantaja tutkimaan Jamesin vahingot. Häntä pidetään tällä hetkellä koomaloitsun alaisena.”

Lilykin oli noussut seisomaan, kun rouva Potter oli astunut huoneeseen, mutta kuultuaan naisen selostuksen hän vajosi takaisin tuolilleen ja painoi pään käsiinsä.

”Ihanaa, että olette kaikki täällä Jamesin tukena, mutta voin vannoa että tänään ei tule tapahtumaan enää yhtään mitään. Te voitte kaikki mennä rauhassa nukkumaan, tämä on ollut pitkä päivä”, rouva Potter lisäsi. Hän jutteli vielä hetken Siriuksen kanssa hiljaisella äänellä, ennen kuin painoi suukon pojan poskelle ja palasi takaisin sairaalasiiven puolelle. Eric, Tamara ja Marie lähtivät pian tämän jälkeen ja myös Heather seurasi heitä ulos. Remus ja Sirius vaihtoivat pari sanaa, jonka jälkeen Remus ja Peter poistuivat huoneesta, jättäen Lilyn ja Siriuksen kahdestaan.
Lily kohotti katseensa vasta siinä vaiheessa kun Sirius istui hänen viereensä ja kietoi käsivartensa tytön hartioille. Tytön vihreät silmät kimmelsivät kyynelistä.

”Tämä oli täysin minun vikani”, tyttö sopersi ja hautasi kasvonsa Siriuksen takin etumukseen.

”Niinkö?” Sirius kysyi kepeästi. ”Koska minusta se luudalla heiluva tyyppi näytti kovasti Hugo O’Donnellilta eikä lainkaan sinulta. Mutta voin toki olla väärässä.”

Lily naurahti itkuisesti mutta vakavoitui taas nopeasti.

”Mutta se oli minun vikani että Hugo teki niin.”

”No, se on kyllä totta”, Sirius vastasi ja kiirehti jatkamaan ennen kuin Lily purskahti vielä lohduttomampaan itkuun. ”Mutta tiedätkö mitä Evans? Minä en ole koskaan nähnyt Jamesia yhtä onnellisena kuin nyt. Hän hymyilee raivostuttavan usein eikä kuule sanaakaan mitä puhumme hänelle jos sinä olet samassa huoneessa. Ja olen varma että kun hän herää ja huomaa sinut, hänelle on ihan sama vaikka O’Donnell tiputtaisi hänet luudalta sata kertaa.”

Lily oli hetken hiljaa.

”Jos hän haluaa edes nähdä minua enää.”

Sirius tuhahti.

”Minä olen varma että hän haluaa nähdä sinut mieluummin kuin minut, parhaan ystävänsä”, hän sanoi ja painoi ylidramaattisesti käden sydämelleen. ”Älä huoli Evans, en muistele pahalla.”

Tämä sai Lilyn jopa vähän nostamaan suupieliään ylöspäin, jonka Sirius otti merkkinä siitä että oli onnistunut tehtävässään. Lempeästi poika auttoi tytön seisomaan ja lähti johdattamaan tätä ulos sairaalasiivestä käsi yhä rennosti tämän hartioilla.

”Me tarvitsemme vain kunnon yöunet ja huomenna kaikki näyttää jo hieman valoisammalta. Kelmien kunniasanalla.”

-

Makuusali oli pimeä ja hiljainen kun Sirius vihdoin raotti narisevaa ovea sen verran että pääsi livahtamaan sisälle. Hän kuunteli hetken Remuksen ja Peterin tasaisia hengenvetoja ennen kuin hiippaili huoneen poikki ja istahti omalle sängylleen. Välittömästi hänen katseensa osui vieressä olevaan Jamesin sänkyyn, joka luonnollisesti ammotti tyhjyyttään. Koko päivän Sirius oli pitänyt itsensä koossa, työntänyt epämiellyttävät ajatukset syrjään ja keskittynyt lohduttamaan Lilyä, mutta nähdessään tyhjän sängyn hän tajusi, että kyseinen sänky saattaisi pysyä ikuisesti tyhjänä. Tästä ajatuksesta seurannut ahdistuksen aalto salpasi Siriuksen hengityksen ja hän puristi silmänsä tiukasti kiinni laskien mielessään ensin kymmeneen, sitten kahteenkymmeneen ja vielä kolmeenkymmeneen, kunnes hän kykeni taas hengittämään normaalisti.

Sen sijaan että Sirius olisi asettunut omaan sänkyynsä ja pyörinyt levottomasti koko yön, hän harppoi muutaman askelen pimeydessä kunnes osui Remuksen sängyn kohdalle. Hyvin varovaisesti hän asettui poikaystävänsä viereen, kuunnellen tämän hengitystä ja tuijottaen tämän pimeässä piirtyviä ääriviivoja. Hän oli ihan varma että Remus oli unessa ja hätkähtikin kevyesti kun poika alkoi puhua.

”Onko kaikki hyvin?” Remus mutisi avaamatta silmiään.

”Mhmm”, Sirius ynähti. Hän oli melko varma, että jos hän olisi sanonut sen enemmän, hänen äänensä oli särkynyt.

Remus siirtyi niin, että Sirius mahtui paremmin hänen viereensä. Sirius käänsi selkänsä pojalle ja tunsi välittömästi miten Remuksen käsivarsi kiertyi hänen ympärilleen, kun toinen poika siirtyi lähemmäs.

”Hän tulee kyllä kuntoon”, Remus mumisi Siriuksen niskaa vasten ja painoi kevyen suukon pojan hiuksiin. ”Huomenna me jo nauramme koko jutulle.”

Sirius nyökkäsi ja painoi silmänsä kiinni. Mutta siinä, Remuksen huomaamatta, hän vuodatti muutaman kyynelen parhaan ystävänsä vuoksi, ennen kuin nukahti.

-----------------------------
Empty minds make the most noice.

Isfet

  • Kaamoskirjuri
  • ***
  • Viestejä: 1 396
  • kuppi teetä kaipaukseen
Vs: Vahinkorakkaus (kelmific, k-11) 24.luku 18.11.2016!
« Vastaus #97 : 20.11.2016 11:05:35 »
Oletpa taas onnistunut kirjoittamaan tunteikkaista drama-lukuja! Jos minulla olisi hattu, nostaisin sitä sinne päin, mutta nyt täytyy tyytyä vain virtuaaliseen ihkutukseen viestiin.

Voi ei, Hugo! Ja voi ei James, piti yrittää mahtailla vaikka kaikki tietävät jo että hän on hyvä! Hugo ei pääse Lilystä yli, mutta muut ovat kyllä tarpeettoman julmia. Heitto oli äkillinen mielenhäiriö, jolle ei mietitty seurauksia. Minä en kuulu hänen vihaajakaartiinsa, vaan yritän ymmärtää tasapuolisesti kaikkia. :D Hahmosi ovat oikein inhimillisiä. :)

Luvun loppu on ihanan hellyyttävä, Remus kietoo kätensä Siriuksen ympärille aawwws.

Ääh, en saa kasaan nyt mitään järkevämpää, mutta öh. Kiitos näistä luvuista, ja tsemppiä jatkoon! :3
ja mä uskon ihmeisiin
tai ainaki sanon niin
olihan joskus tääl
lentävii dinosauruksii

DragonHeart58

  • ***
  • Viestejä: 270
  • Use your imagination
Vs: Vahinkorakkaus (kelmific, k-11) 24.luku 18.11.2016!
« Vastaus #98 : 26.11.2016 18:09:14 »
Jes, uusi luku! <3

Huuuh, olipa tunnepitoinen luku! :o Todella tunnepitoisia tekstejä on siitä vaikea tehdä, että ne saattavat helposti mennä vain niissä tunteissa rypemiseksi, mikä taas saattaa joskus olla melko raskasta ja tasapaksua luettavaa. Tämä ei kuitenkaan ollut sellainen! :) Tässä luvussa käsiteltiin moninlaisia tunteita - esimerkiksi pelkoa, suuttumusta ja surua - hyvin monipuolisesti mutta kuitenkin tarpeeksi maltillisesti. :) Olit myös kivasti osannut luoda eri henkilöille omanlaisensa tavan suhtautua tapahtuneeseen: esimerkiksi Lily reagoi tapahtumaan hyvin voimakkaasti, niinkin voimakkaasti että se tuntui turruttavan kaikki aistit ja ajatukset, kun taas vaikka Eric osasi suhtautua tilanteeseen rauhallisesti ja järkevästi mutta vaikutti silti järkyttyneeltä tapahtuneesta. Sirius taas otti itsellensä tällaisen "piristäjän" roolin - kävi hakemassa kaikille syötävää ja lohdutti Lilyä, vaikka hän itsekin oli erityisen huolestunut siitä kuinka Jamesille oli käynyt.

Olen samaa mieltä kuin Isfet sen suhteen, että Hugoa kohdeltiin ihan tarpeettoman ikävästi. On totta, että jos Hugo ei olisi sitä kaatoa Jamesille heittänyt, ryhmy ei olisi Jamesiin osunut, mutta itselleni on oikeasti tullut sellainen kuva että Hugo ei sitä tahallaan tehnyt. Hän teki sen ennemminkin tottumuksesta ja ajattelematta tilannetta pidemmälle, ei siksi että James olisi loukkaantunut. Ja toisaalta jos James olisi keskittynyt peliin omien taitojensa esittelyn sijasta, ei tilannetta olisi päässyt syntymään. Kyllä Jamesia ja hänen ystäviään, joukkuetovereita ja muita läheisiä kävi sääliksi, mutta kyllä minun kävi kamalan sääliksi Hugoa. Hänestä kyllä näki, että hän oli tilanteesta vähintään yhtä kauhuissaan kuin kaikki muutkin.

Tykkäsin kyllä siitä, että vaikka Jamesin loukkaantuminen onkin vakavasti otettava asia, niin silti olit saanut tähän lukuun kevennystä Siriuksen avulla: Sirius lohdutti syyllisyyttä tuntevaa Lilyä ja pysyi urheasti toiveikkaana hänen vuokseen, ja kertoi sellaisia juttuja ja vitsejä jotka saivat Lilyn hymyilemään ja paremmalle tuulelle. Vaikka Sirius onnistuikin olemaan Lilylle optimistinen, luvusta kävi kyllä hyvin ilmi, että Sirius pelkäsi tosi paljon sitä mitä Jamesille on tapahtunut. Oli myös kiva, ettei Siriuskaan jäänyt yksin, vaan Remus puolestaan lohdutti häntä.

Tämä oli jälleen tosi mielenkiintoinen ja jännä luku! :D Tykkään kyllä hahmoistasi, he ovat todentuntuisia ja aitoja mutta kuitenkin omanlaisiaan, mikä näkyi minusta hyvin tässä luvussa :) Toivon kyllä kovasti, ettei Jamesille käynyt mitään ihan kamalaa  :-\ Mutta toivon myös, että tuo Hugon syytteleminenkin loppuu, pojalla on kuitenkin ollut lähiaikoina vaikeaa hänen ja Lilyn eron vuoksi. Toivottavasti muut ymmärtävät häntä.

Tämänkin luvun kokoon karsiminen oli yhtä tuskaa, toivottavasti se ei näy lopputuloksessa...
Voin ihan rehellisesti sanoa, että minä en ainakaan huomannut mitään tähän viittavaa ;D Minusta tämä oli mainio luku siinä missä aiemmatkin! :)

Hah, kieltämättä jo pelästyin että joko lempikommentoijanikin on hylännyt minut pitkien taukojen takia mutta onneksi tulit taas takaisin!
Ihanaa jos tykkäät kommenteistani, se on tosi kiva kuulla! <3 Ja ei, en minä sinua ole hylännyt, olen kyllä ihan alusta asti aikonut pysyä tämän tarinan matkassa - ihan loppuun asti ;)

Kiitos taas kovasti uudesta luvusta, odotan uteliaana ja jännittyneenä seuraavaa! Kiitos! <3

-DH58


Lasijoutsen

  • ***
  • Viestejä: 134
Vs: Vahinkorakkaus (kelmific, k-11) 24.luku 18.11.2016!
« Vastaus #99 : 04.12.2016 09:56:59 »
Uusi luku, jess ;D

Sirius oli söpö, kun huolehti noin paljon Jamesista. Joskin onhan se ymmärrettävää, koska hehän ovat kuin veljiä. Oli kiva nähdä tuota Siriuksen herkkää puolta.

Mitenköhän Hugon käy? Erotetaankohan hänet? Toivottavasti ;D Okei ei sentään, koska ei olisi hauskaa, jos Hugo ei olisi suunnittelemassa uutta kostoa Jamesille. :D

Kiitos luvusta!

Lasijoutsen