Kirjoittaja Aihe: Hobitti | Nuoren tytön päiväkirjaunelma, S, Tauriel/Dwalin  (Luettu 1217 kertaa)

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 643
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Title: Nuoren tytön päiväkirjaunelma
Author: LillaMyy
Rating: S
Fandom: Hobitti
Pairing: yksipuolinen Tauriel/Dwalin, tulkinnanvarainen viittaus myös yksipuoliseen Kíli/Taurieliin
Beta: -
Genre: fluffyhtava AU
Disclaimer: En omista hahmoja itse keksimiäni lukuun ottamatta, enkä väitä minkään ficcissäni tapahtuvan asian olevan totta. En saa tästä myöskään minkäänlaista rahallista korvausta. Ficcin nimi ja summary on peräisin Sannin Utopiaa-kappaleen lyriikoista, enkä siten omista sitä(kään).
Summary: Sä oot pinnalla, sä oot kaikkea / Oot joka teinitytön päiväkirjaunelma
Challenges: Rare10 #2 (Tauriel/Dwalin), Albumihaaste (Sannin Sotke mut: Utopiaa [varjona, koska deadline meni jo, mutta tuota kautta se inspiraatio lähti, joten mainitsen tämänkin täällä]), Kirjoita ja kommentoi (Hobitti) ja Perspektiviiä parittamiseen (Viholliset)
A/N: FractaAnima heitteli ylläripylläri IRC:issä Vilnan kanssa kilpaa parituksia, joista tämä oli yksi. Tämä menee siis Fraculle, kiitokseksi parituksen keksimisestä! <3 Hän antoi kyllä tämän parituksen toisin päin, mutta otin vapauden kääntää sen, koska en olisi onnistunut tässä sellaisenaan. Nuo pari kursiivilla olevaa repliikkiä ovat suoraan Desolation of Smaugista lainattuja, muutoin tämä meneekin sitten aivan täysin omia reittejään, eikä seuraa elokuvan juonta juuri ollenkaan.



Nuoren tytön päiväkirjaunelma

Tauriel seurasi joukon hänniltä käsin, kun haltiajoukko kuljetti välissään kolmeatoista kääpiötä. Pelastettuaan erään heistä hänen huomionsa oli kiinnittynyt tatuoituun kääpiöön. Kaikki miehen olemuksessa kertoi tämän olevan soturi, vaikkei neito ollutkaan nähnyt tämän taistelevan. Tauriel päätti pitää tätä silmällä kaiken varalta, jos tämä vaikka sattuisi aiheuttamaan hankaluuksia.

Kaksi haltioista erkaantui joukosta yhden kääpiövangin kanssa heidän päästyään Synkmetsän haltioiden kuningaskunnan ovista sisään. Muut vartijat ohjasivat loput kaksitoista vankia suoraan tyrmiin. Tauriel opasti pelastamansa tummahiuksisen kääpiön omaan tyrmäänsä ja sulki oven tämän jäljessä.
Etkö aio tutkia minua? Minulla voisi olla mitä tahansa housuissani”, kääpiö kysyi mukamas flirttaillen haltian kanssa.
Tai ei mitään”, Tauriel vastasi hieman tylsistyneenä. Ei hän ollut kiinnostunut kääpiöistä, tai ei ainakaan tästä tietystä yksilöstä. Neito käänsi selkänsä nuorelle kääpiölle ja lähti sitten raportoimaan tehtävästään Thranduilille, koska kuningasta ei sopinut pitää odottamassa. Hän päätti kuitenkin palata myöhemmin takaisin, vaikkei ollutkaan hänen vartiovuoronsa. Saisi joku hänen miehistään juhlia hänen puolestaan sillä kertaa.

~<>~

Tauriel käyskenteli vankityrmien seassa päämäärättä. Hän kuitenkin vältti joutumasta toiste nuoren tummahiuksisen kääpiön luokse. Edellisellä kerralla kääpiö oli nimittäin ryhtynyt flirttailemaan Taurielille heti hänen osuessaan paikalle, eikä hän erityisemmin pitänyt saamastaan huomiosta. Olihan sitä ihan mukavaa kuulla olevansa kaunis, mutta se häiritsi hänen työtään. Hänen tuli keskittyä kääpiöiden vartioimiseen, ei kuuntelemaan tolkuttomia flirttiyrityksiä.

Haltia huomasi jalkojensa johdattavan häntä tatuoidun kääpiön luokse. Kääpiö nojaili sellinsä seinään, joten Tauriel saattoi keskittyä ihailemaan tämän tatuointeja. Haltia ei tiennyt yhtään, mitä ne sanoivat kääpiöstä, mutta jostain syystä ne kiehtoivat häntä. Kun kääpiö käänsi katseensa Taurieliin, hän jatkoi nopeasti matkaansa häpeissään jäätyään kiinni toisen tuijottamisesta.

~<>~

Miten ihmeessä tällaista saattoi tapahtua? Tauriel oli poistunut tyrmistä vain pieneksi hetkeksi ja sillä välin kääpiöt olivat onnistuneet pakenemaan. Nyt haltianeito yhdessä Legolaksen ja muiden vartijoiden kanssa yritti estää kääpiöitä karkaamasta jokea pitkin.

Sitten yhtäkkiä jostain ryntäsi kauhea lauma örkkejä ja Tauriel joutui keskittymään niiden tappamiseen kääpiöiden paon estämisen sijaan. Hän ehti juuri ennen tynnyreiden katoamista huomata, kuinka ilmeisesti joku kääpiöistä oli saanut joen sulkuportin auki ja kuinka örkit lähtivät kääpiöitä. Örkkejä ei kuitenkaan tuntunut kiinnostavan mikään muu asia kuin kääpiöt, koska ne vähät välittivät haltioista, joten Tauriel saattoi seurata hetken aikaa tatuoidun kääpiön soturin otteita, kun tämä nappasi aseita ilmasta ja hakkasi niillä örkkejä.

Palatessaan takaisin Legolaksen ja heidän nappaamansa panttivangin kanssa Tauriel tunsi olonsa aivan kuin hän olisi ollut taas nuori tyttö, joka kirjoitti unelmiaan päiväkirjaansa. Hänen ylös kirjoittamansa unelma olisi eräs nimeltä mainitsematon tatuoitu kääpiösoturi, vaikkei hän sitä kenellekään myöntäisi. Soturin kuva oli piirtynyt hänen muistoihinsa pysyvästi.

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

Vilna

  • puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 1 158
  • © Auro
Hahaha, koko ajan kun luin tätä tuli sellainen fiilis, että käyttäytyisin varmaan kuin Tauriel. Koska Dwalin. Dwalin shall pass.

En vieläkään tiedä, mitä ajatella Taurielista, koska en hirveästi tykkää canonin muuttelusta (no toisaalta kyllä sitä aika paljon käänneltiin LotR:hinkin), mutta se on ihan cool, vaikka ehkä vähän sellainen Eowyn 2. Tykkäsin tästä kuitenkin tosi paljon, koska tää oli sellainen kivan viaton ja arkinen. Oon kai joskus aikaisemminkin sanonut siitä, että on kivaa kun uskallat kirjoittaa Tolkien-fandomeista omalla tyylilläsi, etkä anna sen häiritä. Jotenkin kaikki sun tekstit on niin hirvittävän hellyttäviä ja viattomia ja söpöjä ja ja ja rentoja. Ja sellasia. Kivoja.

Lainaus
Soturin kuva oli piirtynyt hänen muistoihinsa pysyvästi.
Tauriel i feel you.

Lol, en minä mitään osaa kommentoida, mutta koska oot hirveän kiva ja kirjotat Dwalin-juttuja niin halusin kartuttaa sun rikollisen pientä kommenttimäärää. Pus. ♥

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 643
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Vilna: Iihii, kiitoksia ihanainen! <3 Dwalin on kyllä ihana, joten todella paljon kiitoksia, että pyysit mua kirjoittamaan hänestä, kun en varmaan muutoin olisi saanut aikaiseksi! (Dwalin shall passista tulee mieleen mielenkiintoiset jutut irkissä...)

Tauriel on kyllä hahmona tosi ristiriitainen, koska itse pidän hänestä yleismaailmallisesti hahmona, mutta hänessä on sitten kuitenkin sitä jotain, mikä välillä vähän tökkii. Eheh, taidan olla niin pieni ja viaton, että sen takia kaikista mun ficceistänikin tuppaa tulemaan sellaisia. :D Kiva kuitenkin, että tykkäät siitä ja Tolkienin tyyliä en edes uskaltaisi ruveta matkimaan, koska se on joko kaikki tai ei mitään, joten mielummin menen sieltä, mistä aita on matalin ja pidän oman tyylini kirjoittaessani Tolkienin maailmasta. :D

Äää, mä en osaa kommentoida sulle takaisin mitään, koska tuo oli rikollisen suloinen kommentti, joten kiiiiiitoksia!!!!! :D

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid