Kirjoittaja Aihe: Hobitti | Neulomuksia rakkaalle, S, Dwalin/Ori  (Luettu 2383 kertaa)

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 645
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Title: Neulomuksia rakkaalle
Author: LillaMyy
Rating: S
Fandom: Hobitti
Pairing: Dwalin/Ori
Genre: fluffy
Disclaimer: En omista hahmoja itse keksimiäni lukuun ottamatta, enkä väitä minkään ficcissäni tapahtuvan asian olevan totta. En saa tästä myöskään minkäänlaista rahallista korvausta.
Summary: Dwalin haluaa korvata Orin vaivannäön jotenkin.
Challenges: Fluffy10 ja Rare10 #2 (Dwalin/Ori)
A/N: Vilna heitti IRC:issä ehdotuksen tästä parista, joten lupasin kokeilla kirjoittaa näistä kahdesta. Omistus menee siis Vilnalle, toivottavasti tästä tuli edes jossain määrin siedettävä tekstin pätkä! :D



Neulomuksia rakkaalle

Dwalin istui lattialla ja kiroili. Hän oli lainannut (kysymättä kuitenkaan lupaa) puikkoja Orilta, koska halusi koittaa korvata tälle ne miljoonat lapaset ja kaulaliinat, joita nuorempi kääpiö oli hänelle kutonut. Nyt soturi sitten istuikin vääntämässä silmukoita kiroillen samalla khuzduliksi, kun lanka ei suostunutkaan yhteistyöhön. Hän oli ajatellut kutoa lapaset, mutta tästä rumasta pötkylästä oli tullut niin muodoton, että ehkä siitä juuri ja juuri saisi kaulaliinan, joten Dwalin jatkoi kutomistaan ja kiroiluaan.

Useampaa tuntia myöhemmin, kun Dwalinin sormenpäät alkoivat olla jo melkein tunnottomat (kenties hän oli yrittänyt neuloa liian tiukkoja silmukoita?) pötkylä alkoi jo vaikuttaa tarpeeksi pitkältä kaulaliinaksi. Hän lopetti neulomisensa ja nosti sitten työn eteensä. Soturi tuijotti sitä inhoten. Hän oli katsellut Orin kutomista niin monta kertaa, että oli olettanut oppineensakin samalla jotain, mutta hänen edessään roikkuva pötkylä kertoi ihan toista kieltä. Dwalin oli kuitenkin päättänyt antaa neulomuksensa Orille, joten hän kääri sen rullalle ja lähti etsimään nuorta kääpiötä Ereborin uumenista.

Ori löytyi viimein Ereborin kirjaston uumenista, kuten Dwalin oli olettanutkin. Hän käveli toisen luokse ja ojensi rullaamansa kaulaliinan tälle.
”Ole hyvä!” Dwalin sanoi, ja Ori katsoi tätä ihmeissään. Dwalin kehotti toista avaamaan rullaan, ja tämä teki työtä käskettyä. Kaulaliina levittäytyi kaksikon väliin jääneelle pöydälle, ja Dwalin irvisti. Se näytti kenties vieläkin rumemmalta näin katsottuna, jos se vain oli suinkin mahdollista. Ori kuitenkin vaikutti olevan toista mieltä asiasta, sillä tämä katsoi soturia silmät täynnä rakkautta. Hän nousi pöydän äärestä halaamaan toista tiukasti. Dwalin katsoi nuorempaa ehkä aavistuksen vaivautuneena ja taputti tätä kömpelösti olkapäälle Orin irrottaessa otteensa ja kietoessa pötkylän kaulansa ympärille.
« Viimeksi muokattu: 14.06.2015 16:22:32 kirjoittanut LillaMyy »

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

The Pure-Blood Princess

  • Vieras
Vs: Hobitti | Neulomuksia rakkaalle, S, Dwalin/Ori
« Vastaus #1 : 15.06.2015 22:29:36 »
Miksi oikeasti aina käy niin, että luen ficcejä, ajattelen että kommentoin jossain vaiheessa ja sitten niitä on hetken päästä kauhea kasa odottamassa, enkä tiedä että mistä aloittaisin. No, tästä nyt näköjään sitten. :D

Muutaman ficin oon aiemmin lukaissut tällä parituksella, ja onhan Dwalin/Ori loppujen lopuksi ihan söpöä. Ja tämä ficci vasta suloinen olikin! On se hauskaa, kun vaikkapa nyt juuri Dwalin, joka on nimenomaan soturi ja loistaa taistelukentällä, ottaa käsiinsä lankaa ja puikot niin sitten meneekin sormi suuhun. :D Ori taas on ihan erilainen (ja suloinen!), ja mulle tulee aina vaan mieleen, kuinka tämä aina yrittää niin kovasti (esim. puolustautua ritsalla hukkia vastaan), vaikka ei mikään soturi olekaan. No, tässä nyt sitten se meni niin päin, että Dwalin on se, joka yrittää kovasti, vaikkei neulomus oikein ota onnistuakseen. Mutta ajatushan on tärkein, vai mitä? Ja sitä mieltä Orikin tuntuu olevan. (:

Ori kuitenkin vaikutti olevan toista mieltä asiasta, sillä tämä katsoi soturia silmät täynnä rakkautta. Hän nousi pöydän äärestä halaamaan toista tiukasti. Dwalin katsoi nuorempaa ehkä aavistuksen vaivautuneena ja taputti tätä kömpelösti olkapäälle Orin irrottaessa otteensa ja kietoessa pötkylän kaulansa ympärille.
Suloista nimeomaan! :D

Joka tapauksessa, oot onnistunut tämän kanssa hyvin. Thank youuu! (:

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 645
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Vs: Hobitti | Neulomuksia rakkaalle, S, Dwalin/Ori
« Vastaus #2 : 15.06.2015 22:33:56 »
Evelix: Oi, tiedän tunteen, joskus sattuu lukemaan kivan ficcin, mutta sitten ei ehdikään tai jotain kommentoida sitä, ja sitten yhtäkkiä sulla on kauhea kasa kommentoitavia naaman edessä. Mä olen lukenut vain yhden Dworin aikaisemmin, joten kiva kuulla, että olen onnistunut tämän kanssa, koska olin ihan hukkateillä tämän kanssa aluksi. :D

Dwalin ja Ori ovat juuri sellainen vastakohdat vetävät puoleensa -pari, mikä luo tietynlaista vetovoimaa tähän pariin sitten kun siihen vain pääsee kiinni. Ja ajatus on tosiaan tärkein, vaikka Dwalin taitaisikin olla hieman eri mieltä tuossa kohtaa, koska hänen mielestään se neulomus oli vain ruma pötkylä. Mutta kaiketi se on tärkeintä, että lahjan vastaanottaja pitää siitä. (:

Kiitoksia kommentista! (:

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

Karvalakkirakastaja

  • Vieras
Vs: Hobitti | Neulomuksia rakkaalle, S, Dwalin/Ori
« Vastaus #3 : 02.07.2015 16:18:45 »
Tähän oli huomattavan helppo eläytyä, kun olen itsellä niin peukalo kutomisessa keskellä kämmentä, että varmasti syntyy kaulaliinasta muodoton pötkylä, mutta onneksi Ori tajuaa, että lopputulos ei ole yhtä tärkeä kuin ajatus. Sentään Dwalin kutoi omin pikku kätösin. Erittäin söpö pätkä ja sopivan humoristinenkin, että kävi samaan aikaan vähän sääliksi, nauratti ja myöskin aiheutti lämmön tunnun.  :)

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 645
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Vs: Hobitti | Neulomuksia rakkaalle, S, Dwalin/Ori
« Vastaus #4 : 02.07.2015 19:23:08 »
Karvalakkirakastaja: Ootko sä tekemässä jotain mun Hobitti-ficcien raidausta tässä, vai mistä nyt oikein tuulee, kun tasasin väliajoin tippuu kommenttia? :D Ei sillä, että se haittaisi, kivaahan tuo on! ((:

Ajatus on tosiaan tärkein, joten en usko, että Oria haittasi se pötkylän muodottomuus, koska se oli sentään ihan oikeasti Dwalinin itsensä kutoma. Hyvä, että sain sekä huumorin että lämmön tulemaan tässä läpi, koska ne pyörivät itsellänikin mielessä tätä kirjoittaessani. Kiitos taas kommentista! ((:

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

päivänkukka

  • Vieras
Vs: Hobitti | Neulomuksia rakkaalle, S, Dwalin/Ori
« Vastaus #5 : 02.07.2015 19:38:44 »
Woo, ajattelin kerrankin ryhdistäytyä kommentoinnin suhteen & jättää jonkin jäljen lukemisestani.

Elikkäs. Dwalin-fluffya? Erittäin jees. Dwalin neulomassa? Erittäin, erittäin jees. Jörö soturikääpiö kaipaa vähän hellyyttä ja herkkyyttä elämäänsä. &parituskin on ihan jees, tykkään Orista hahmoja, ja tässä sun tekstissä se pysyi hurmaavana itsenään. Tavallisesti oon ehkä 100% Nori/Dwalin shippaajaroskaa, mutta ainakin tän ficin ajan olin ihan tyytyväinen Dworiinkin.

Kiitän siis tästä humoristisesta höttöisyydestä, ja jatkan sun hobittificcien hiljaista stalkkailua toivoen, että pystyn oikeesti tsemppaamaan tässä kommentoinnissakin joskus.  :D

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 645
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Vs: Hobitti | Neulomuksia rakkaalle, S, Dwalin/Ori
« Vastaus #6 : 02.07.2015 21:13:02 »
päivänkukka: Ääää, lisää Hobitti-ficcien raidaajia! :D Kiitoksia siis sullekin kommentista!

Dwalinia on tulossa erittäin paljon lisääkin, sitä voin luvata. Sitä en sitten osaakaan sanoa tuleeko siitä fluffya vai jotain muuta, mutta tulossa on. Dwalin/Norikin taitaa olla tuolla jossain kirjoituslistalla, ettei sun tarvitse sentään pelkästään Dworiin tyytyä! (;

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

Vilna

  • puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 1 225
  • © Ingrid
Vs: Hobitti | Neulomuksia rakkaalle, S, Dwalin/Ori
« Vastaus #7 : 23.07.2015 22:11:50 »
Mua oikeasti hävettää, että oot kirjoittanut mun pyynnöstä kaikkea ihanaa ja oot muutenkin kiva, ja sitten mä oon kauhea douchebag, enkä saa aikaiseksi edes kommentoida. ._. Anteeksi, toivottavasti tykkäät musta silti edes vähän.

Tää on aika asdfghjkl. Salaisesti oon shipannut Dwalin/Oria ensimmäisestä leffasta asti, koska musta on hirveän söpöä se tapa, jolla Dwalin huolehtii Orista! Katsoin leffan kokonaan vain yhtä ficciä varten, kun halusin nähdä kaikki Dwalin & Ori -kohtaukset. Mulla on ongelmia. Mut joo! Tää on tosiaan ihan jäätävän söpö niin kuin toivottavasti oon jo sanonutkin. Oon lukenut tän useasti sillon, kun tuntuu, että kaikki asiat on päin mäntyä, koska tästä tulee ihan hirveän hyvä fiilis ja alkaa pakostakin hymyillä.

Tykkään muuten hirveästi siitä, että oot uskollinen sun kirjoitustyylillesi fandomista huolimatta. Monesti sitä näkee, että tyypit kirjoittaa Tolkienin juttuihin perustuvat ficit niin, että yrittävät tavallaan imitoida Tolkienin tyyliä. Se on sinällään tosi hieno juttu jos siinä onnistuu, mutta tykkään siitäkin, että uskaltaa kirjoittaa vähän koruttomammin ja arkisemmin Tolkienin fandomeista!

En mä osaa oikein mitään sanoa muuta kuin että kiitos ja että asdfghjkl. Tykkään tästä kauhiasti.

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 645
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Vs: Hobitti | Neulomuksia rakkaalle, S, Dwalin/Ori
« Vastaus #8 : 23.07.2015 23:20:31 »
Vilna: Näiden kirjoittaminen on ollut varsin mukavaa puuhaa, joten totta kai mä tykkään susta vielä! ♥ Dwalin on kyllä varsin söpö huolehtiessaan Orista (ja muista!)! Ei sulla ole ongelmia, itse teen samaa, jos mä tarviin jotain ficciä varten infoa jostain tietystä kohtauksesta yms. : D Äääää, kiitoksia! ♥ Mä en ikinä varmaan edes osaisi kirjoittaa Tolkienin tyylillä, joten tein tietoisen päätöksen heti alkuvaiheessa, etten edes yritä sitä, koska vaan pilaisin kaiken, joten kiva, että tykkäät mun tyylistä. (: Kiitos kommentista! ♥

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid