Kirjoittaja Aihe: Hobitti: Kulta, timantit ja marmori (K11), Bard/Thranduil, 12+ virkettä  (Luettu 2649 kertaa)

Sca

  • cúthalion
  • ***
  • Viestejä: 961
Author: Sca
Fandom: Hobitti
Pairing: Bard/Thranduil
Rating: K11
Disclaimer: Ihanat hahmot eivät valitettavasti kuulu minulle, vaan Tolkienille.
A/N: Oon kerran aikaisemmin osallistunut 12+ virkettä -haasteeseen ja silloin tekstini syntyi yllättävän tuskattomasti, mutta tällä kertaa tämän kanssa piti tapella ja paljon. Enkä vieläkään oikein tiedä, oonko kovin tyytyväinen tähän mutta halusin saada julkaistua tämän deadlineen mennessä : D Toisaalta tämän kirjoittaminen taas oli tosi terapeuttista, oon yrittänyt lähiaikoina päästä kirjoittamisessa eroon helmasynnistäni eli liiallisesta ja turhasta ajatusviivojen käytöstä, mutta tämän tekstin kanssa päätin vain antaa mennä ja viljellä niitä niin paljon kuin lystää!
Genreäkään en oikein osaa tälle määritellä, smut ilman kuvailtua seksiä, eh?? Tykkään vain niin paljon tästä parituksesta tällaisella asetelmalla, minusta Barduil ja fluffhömppä ei sovi yhteen : D

Kulta, timantit ja marmori

Kullasta ja timanteistahan tämä kaikki johtuu, ilman niitä olisimme välttyneet tältä kaikelta, Bard ajatteli ja hautasi päänsä käsiinsä yrittäessään parhaansa mukaan keskittyä olennaiseen, siihen mikä oli tärkeää – eikä kaikkeen muuhun, mikä olisi halunnut vallata hänen mielensä ja joka ikisen sopukan hänen kehossaan.

”Vaikutat levottomalta, jousimies Bard”, Thranduil kuiskasi matalalla äänellään kuin kehräten ja kastoi huulensa makeaan viiniin, joka oli Bardille ikään kuin vertauskuva siitä petollisesta halusta jonka hänen sisällään velloi.

”Niin sodan alla eläminen minuun vaikuttaa”, Bard vastasi hyisesti kuin kylmä talvi ja katui oitis äänensävyään, sillä hän ei pitänyt siitä kun haltiakuningas turhautui häneen ja muuttui huonotuuliseksi – hän piti Thranduilista eniten hyväntuulisena ja ilkikurisena, silloin hän eniten halusi tehdä jotain turhauttavalle halulleen ja sietämättömälle tarpeelleen – eikä hän siis halunnut ottaa riskiä ja pilata tunnelmaa.

Bardin edessä oleva pöytä oli täynnä sekalaisia kirjeitä ja hän esitti paneutuvansa niihin saadakseen jotain tekemistä ja edes hetkeksi syyn katsoa muualle kuin Thranduilin kutsuviin, petollisiin silmiin, joiden katse tuntui vain leikittelevän hänellä ja pilailevan hänen kustannuksellaan. Ehkä tällaiset asiat olivat Bardiin verrattuna ikivanhalle haltiakuninkaalle samalla tavalla leikkiä ja yhtä vähän vakavaa kuin naistenlehtien typerät testit – Thranduilille Bardin hämmennys ja kokemattomuus olivat varmasti vain hauskaa ajanvietettä.

Ennen pitkää Bardia alkoi vaivata hiljaisuus ja hän vilkaisi Thranduilia, jonka hopeaiseen viittaan kajasti jostain ulkoa sinistä hohdetta. Thranduil katsoi Bardia suoraan silmiin vaativana ja järkähtämättömänä, ja tummahiuksinen mies olisi halunnut huutaa totuuden koko maailmalle. Niin hän ei kuitenkaan tehnyt, ja Bardin tukalalle olotilalle hymisten Thranduil lähti ja hyvänyöntoivotuksen jälkeen mutisi jotain hyvin epämääräistä henkilökohtaisesta hygieniasta ja hammasharjoista, ja Bardkin päätti lähteä nukkumaan.

~

Aamulla Bardista asiat tuntuivat olevan hetken ajan paremmin ja Thranduilkin tuntui vain yhdentekevältä keikarilta, mutta nähdessään toisen taas hänen mielensä muuttui. Bard istui pöydän ääressä syventyneenä työhön ja hän tajusi Thranduilin hiipineen äänettä hänen taakseen, kun tämä kumartui hänen olkansa yli ja vaaleat hiukset laskeutuivat kutittelemaan Bardin kaulaa.

”Huomenta, Bard, pystyitkö nukkumaan yöllä?”, Thranduil kuiskasi miehen korvaan ja tämä toivoi, että hänen edessään olisi peili – ihan vain päästäkseen näkemään sen pirullisen virneen, joka Thranduilin kasvoilla varmasti oli. Haltiakuninkaan huulet hipaisivat Bardin korvaa – aivan varmasti tarkoituksella ja tarkkaan harkitusti (Bard oli varma, ettei Thranduil koskaan tehnyt yhtään mitään vahingossa) ja hänen huuliltaan pääsi huokaus.

”Juuri ja juuri tarpeeksi”, Bard vastasi ja hänen sisällään eilisiltaiset halut syttyivät uudelleen, kun Thranduil ei siirtynytkään kauemmaksi, vaan painoi suudelman Bardin kaulalle. Jousimiehen kasvot lehahtivat punaisiksi – toisin kuin Thranduilin, joka pysyi yhtä kauniin kuolonkalpeana kuin aina.

Thranduil repi Bardin tuolistaan ylös ja tämä havaitsi haltiakuninkaalla olevan sillä kertaa päällään tavanomaisen hopeanhohtoisen kankaan lisäksi purppuraa.

”Tiesitkö, minä päätin tänä aamuna, että olen onnistunut tarpeeksi hyvin tavoitteessani ajaa sinut hulluuden partaalle”, Thranduil kuiskasi Bardin korvaan ja tälle tuli niin kuuma, että hän tunsi halua paeta tilanteesta päästäkseen vilvoittelemaan kuulaaseen ulkoilmaan. ”Sitä paitsi, haluanhan minä jonkin matkamuiston sinulta, ennen kuin lähden takaisin valtakuntaani…”

Bard ei osannut vastata mitään eikä tehdä ylipäätään yhtään mitään ja hän olisi halunnut lyödä itseään jäätymisensä vuoksi. Mielentilansa vuoksi hän ei edes yrittänyt rimpuilla tai riuhtoa toisen otetta irti, vaikka seuraavien minuuttien aikana tapahtui monta odottamatonta asiaa – Bard löysi itsensä alasti pöydältä makaamasta, haltiakuningas päällään.

Bard kiemurteli ja vaikersi, kun Thranduil toteutti riettaita fantasioita, joiden olemassaolosta Bard ei edes aikaisemmin ollut tietoinen. Thranduilin silmät olivat kiehtovammat ja määrätietoisemmat kuin koskaan, kun hän otti Bardilta haluamansa ja saattoi heidät kummankin kiihkon pyörteisiin.

~

Tapahtuneen jälkeen pian alkanut hyökkäys ja sotiminen saivat Bardin pimeämpään epätoivoon, kuin hän olisi osannut odottaa. Thranduil oli saanut hänen todellisuudentajunsa katoamaan Keski-maan kaukaisimpaan kolkkaan ja sekavan tilansa takia hän teki kielioppivirheitä jopa jaellessaan käskyjä sotilaille.

Osittain siksi Bard tunsi helpotusta siitä, etteivät hän ja Thranduil enää ehtineet keskustella heidän välillään tapahtuneesta välikohtauksesta ennen haltioiden lähtöä – sitä paitsi, ei Thranduil olisi sitä varmaan edes suostunut tekemäänkään, ihan vain kiusatakseen Bardia lisää. Haltiakuninkaan viimeiseksi siirroksi heidän pelissään jäi kuitenkin vaivihkaa tehty, Bardille osoitettu lentosuukko, sekä silmänisku.

”Palatsini ei ole marmoria, mutta pidät siitä varmasti silti – ja tiedäthän, olet tervetullut sinne milloin haluat”, olivat Thranduilin viimeiset sanat Bardille, vaikka he kumpikin tiesivät (Bard jopa toivoi niin), etteivät he todennäköisesti enää kohtaisi.

~

Sanalista:
1. timantti
2. makea
3. talvi
4. kirje
5. naistenlehti
6. sininen
7. totuus
8. hammasharja
9. keikari
10. vaalea
11. peili
12. huokaus
13. syttyä
14. kuolonkalpea
15. purppura
16. kuulas
17. matkamuisto
18. lyödä
19. riuhtoa
20. fantasia
21. silmä
22. pimeä
23. kielioppivirhe
(jokerivirke)
24. lentosuukko
25. marmori
« Viimeksi muokattu: 16.02.2015 11:30:17 kirjoittanut Sca »
She’s in a long black coat tonight
Waiting for me in the downpour outside
She’s singing “Baby come home” in a melody of tears
While the rhythm of the rain keeps time

tumblr & fics

Vilna

  • pinkki bebe
  • ***
  • Viestejä: 1 477
  • bii-boh-bi
Mikä paritus!!! Mua ilahduttaa tosi paljon se, että tästä fandomista kirjoitetaan muutakin Bagginshieldiä, koska vaikka miten ihana OTP se onkin, vaihtelu virkistää aina. <: En oo ikinä lukenut tällä parituksella mitään, joskus on käynyt mielessä, mutta aah, kun innostuin, että jopa Finissäkin löytää tällaisia rare helmiä. <3 Oon säästellyt tätä kirjanmerkeissä ja nyt sain vihdoin tilaisuuden lukea.

12+ virkettä vaikuttaa jäätävän vaikealta haasteelta, oon aina ite jänistänyt siitä, ja ihailen suuresti kaikkia, jotka siihen pystyvät vastaamaan. Ja vielä tällaisilla lopputuloksilla, hih! Oot tosi hyvin saanut ujutettua sanat tähän fandomiin, ja uskon kyllä täysin, että se oli haasteellista. :D Esim. joku kielioppivirhe ja naistenlehti. Kurtistelin kulmiani niille lukiessa, kun katsoin sanat vasta sen jälkeen, mutta kivasti nekin oli istutettu Keskimaan miljööseen. Tykkäsin tosi paljon tuosta hän teki kielioppivirheitä jopa jaellessaan käskyjä sotilaille -- se oli musta nerokkaasti hoksattu.

Hahmot oli mulle vähän niin ja näin. Thranduil oli paikotellen aika kaukana siitä, millaiseksi mä oon hänet mieltänyt, mutta mä näen tän tekstin tosi veitikkamaisena ja hitto, kun olisin mielelläni lukenut sen smutin ihan korkeallakin ikärajalla, haha. Virnistelin Thranduilin flirttailulle oikein urakalla ja keikariksi vertaamisella. Tää oli just sellanen teksti, että jäi janoamaan lisää yksityiskohtia -- sun on pakko kirjoittaa joskus lisää, nimenomaan tästä parituksesta, vaadin sitä. :c

Tää oli tosi kiva tykkäsin oikein urakalla! <3 Kiitos lukunautinnosta. <:

Ps. Pikku lipsuslapsus:
Lainaus
”Huomenta, Bard, pysyitkö nukkumaan yöllä?”


avatar by Claire, banneri by Ingrid

Sca

  • cúthalion
  • ***
  • Viestejä: 961
Vilna, mulle taas Barduil on tästä fandomista ehkä lähinnä OTP:tä, joten varmasti tulen tätä lisää kirjoittamaankin : )

Joo, muutamat sanat oli sellaisia, että tuntui alkuun ihan mahdottomuudelta saada ne sopimaan tähän tekstiin... Mutta hyvä jos sain ne toimimaan edes jotenkuten, jei! 12+ -haaste rajoitti tätä tekstiä siinäkin mielessä että muuten olisin varmaan kirjoittanutkin tästä pidemmän, korkean ikärajan tekstin ja ottanut sen smutin mukaan, mutta virkkeet loppuivat kesken : D

Thranduil on ainakin mulle ihan mielettömän vaikea hahmo kirjoittaa - tämä on mun ihan ekoja kertoja kun kirjoitan hänestä, joten on vielä vähän kokeiluvaihe päällä että millaisena hänet kuvaa, ja ehkä tämä asetelma kaipaisi hieman enemmän pohjustusta toimiakseen täysin uskottavasti... Hyvä jos kuitenkin keikari-Thranduil viihdytti! : D

Kiitos hurjasti kommentista, kivaa että tykkäsit! :--)
She’s in a long black coat tonight
Waiting for me in the downpour outside
She’s singing “Baby come home” in a melody of tears
While the rhythm of the rain keeps time

tumblr & fics

Siunsäe

  • ***
  • Viestejä: 300
  • Never Settle
Moi!

Pitkään on pitänyt jo tähän kommenttia laittaa ja nyt vihdoin sain aikaiseksi.
Tämä on ihan loistava! En käsitä, miten olet löytänyt kerrontaan yhtä aikaa piruilevan, mutta samalla niin vakavan sävyn. Nautin tosi paljon juuri kirjoitusjäljestäsi ja kielikuvistasi! Ja oman hankaluutensa hommaan lisää tietysti myös haaste ja sen asettamat kehykset...
Paritushan on täysin vieras, en olisi pienessä mielessäni osannut edes kuvitella mitään tällaista ennen kuin sitten luin tämän ficin ja heräsin yhtäkkiä tajuamaan, kuinka helppoa se sitten lopulta olikaan. Lempparikohtani oli dialogeista ehkä ihan yksinkertaisesti se, kun Thranduil kutsuu Bardia alussa jousimieheksi. Se oli niin kuin suoraan haltiakuninkaan suusta! Muuten tykkäsin (osaksi myös sanalistan ansiosta) Thranduilille kehitetystä leikkisästä puolesta - se toi hahmoon persoonallista eloa, mutta ei ollut yhtään feikkiä. Muutenkaan en nyt lähtisi edes liikkeelle siitä, että tällä parituksella tehdyn ficin millään lailla tarvitsisi olla kovin IC, mutta jotenkin onnistut siinäkin. :D
Olisin niin halunnut lukea enemmän, ja pidempään, ja ja ja...! Mutta en nyt oikeasti edes tiedä. Tämä on kyllä niin täydellinen tällaisena! Kirjoita lisää Hobittia, varmasti luen. :)

Sca

  • cúthalion
  • ***
  • Viestejä: 961
Siunsäe, superkivaa että tykkäsit tästä noin paljon! : )

Kiva etenkin kuulla, että hahmot oli susta IC, koska se mua tässä epäilytti ehkä eniten. Bard on vielä suhteellisen helppo, mutta Thranduilin pään sisään on niin vaikea päästä. Mulle Barduil oli parituksena sellainen, että ennen BotFA:aa en olisi osannutkaan kuvitella shippaavani tällaista, mutta nähdessäni ne kaksi sen leffan aikana (se silmäpeli!) tuli vain sellainen tunne että voi ei, näistä kahdesta on pakko kirjoittaa...

Ehdottomasti aion kyllä Hobitista kirjoittaa lisää, tästä parituksesta nyt ainakin : ) Kiitos ihan hirveästi kommentista, piristi päivääni!
She’s in a long black coat tonight
Waiting for me in the downpour outside
She’s singing “Baby come home” in a melody of tears
While the rhythm of the rain keeps time

tumblr & fics

Siunsäe

  • ***
  • Viestejä: 300
  • Never Settle
Mutta siis aivan loistava juttuhan tässä juuri on se, että et ole lopulta edes yrittänytkään sukeltaa Thranduilin pään sisään (koska se on haastavaa, jopa ehkä liian haastavaa), vaan olet päätynyt kuvailemaan tapahtumat Bardin näkökulmasta. Ja minusta se juuri tekee Thranduilin hahmostakin niin realistisen.  :D

Kirjoita lisää näitä, ehdottomasti!!

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 642
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Olen lukenut tämän joskus aikaisemminkin, mutta nyt vasta sain aikaiseksi kommentoida, pahoittelut siitä.

”Vaikutat levottomalta, jousimies Bard”, Thranduil kuiskasi matalalla äänellään kuin kehräten ja kastoi huulensa makeaan viiniin, joka oli Bardille ikään kuin vertauskuva siitä petollisesta halusta jonka hänen sisällään velloi.
Olettaisin, että tuon jonka-sanan tilalta tuossa pitäisi lukea joka...

Toisaalta sulla on tässä kauhean pitkiä lauseita, mutta sitten taas toisaalta 12+ virkettä -haasteeseen kirjoitetuksi ficciksi se on ihan ymmärrettävää, koska niitä lauseita on kuitenkin vain rajallinen määrä käytettävissä. Tykkään kuitenkin siitä, että sä olet saanut nuo pitkät lauseetkin kirjoitettua sillä lailla ymmärrettävästi, että tällainen toopekin pysyy kärryillä, eikä tipahda puolessa välissä kyydistä. Erityismaininnan ansaitsee myös se, kuinka hyvin olet saanut nämä modernit sanat (naistenlehti ja hammasharja mukaan luettuina) istumaan Hobitti-fandomiin, koska se ei ole mahtanut olla kovinkaan yksinkertaista. (:

En jotenkin osaa kuvitella Thranduilia ja Bardia mitenkään päin yhdessä, mutta olet saanut heidät kyllä tässä kuitenkin toimimaan yhdessä. En tiedä sitten johtuuko se sun tavastasi kuvailla tilannetta vai ylipäänsä tuosta, miten tapahtumat etenevät, mutta sä saat tämän kaksikon toimimaan. En kyllä itse edelleenkään lukeudu Barduilin suurkuluttajaksi, mutta ehkä tästä lähtien en myöskään karta sitä, ihan vain parituksen takia. Onnistuit siis laajentamaan ainakin mun lukemistoani tällä.

Tykkään erityisen paljon siitä, että vaikka tässä teoriassa tapahtuukin paljon, niin kaikkea ei kuitenkaan sanota aivan täysin suoraan. Viittaan siis tähän Bard kiemurteli ja vaikersi, kun Thranduil toteutti riettaita fantasioita kohtaan, koska tuosta olisi saanut vielä vaikka ja mitä irti, mutta se jätetäänkin sitten kutkuttavasti lukijan oman mielikuvituksen varaan, mikä oli mielestäni onnistunut valinta. (:

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

Sca

  • cúthalion
  • ***
  • Viestejä: 961
LillaMyy, 12+ virkettä -haasteessa ainakin mulle vaikeinta on juuri tuo, että niitä monsterilauseita tuppaa tulemaan aika paljon... Hyvä kuitenkin että niissä pysyi kärryillä : D Ja ymmärrän kyllä jos tämä paritus ei kaikkia oikein sytytä tai tunnu oimivalta, joten kivaa jos sain Barduilin kuitenkin tuntumaan tässä uskottavalta! : ) Kai sekin on jonkinlainen personal victory, heh.

Kiitos paljon kommentista ja mukavaa että tykkäsit! :--)
She’s in a long black coat tonight
Waiting for me in the downpour outside
She’s singing “Baby come home” in a melody of tears
While the rhythm of the rain keeps time

tumblr & fics