Kirjoittaja Aihe: Suru tahtoo sua (S) angst, femme (Inspiroidu musiikista -haasteteksti)  (Luettu 2609 kertaa)

Ansa

  • runostaja
  • ***
  • Viestejä: 2 878
  • rakastettu
Title: Suru tahtoo sua
Author: Ansa, eli minä
Genre: Angst, femme
Rating: S
Disclaimer: Tekstiä inspiroiva biisi on Dingon Suru tahtoo sua, mikä kuuluu tekijöilleen.
Warning(s): Angst
Summary: "On täällä yksin niin kylmä, tahtoisin sinun käsittävän."
A/N: Osallistuu Inspiroidu musiikista -haasteeseen (biisillä: Dingo - Suru tahtoo sua)





Suru tahtoo sua

Olen ottanut tavaksi saapua ja lähteä eri bussipysäkiltä kuin ennen, nyt samalta kuin sinä, jotta näkisin sinut useammin. Seison aina okaisen puskan vierellä katse puoliksi maassa, puoliksi salaa sinun takkuisissa hiuksissasi. En tiedä takutatko ne tahallaan, vai onko elämä saanut ne pois sijoiltaan (aivan kuin minut kokonaan – sinulta vain hiukset) mutta pidän niistä. Koska sinä olet sinä.

En tiedä oletko sinä surullinen (niin kuin minä olen kokonaan – sinussa vain hiuksesi, ja minä pidän niistä silti) ilmeettömän kuoresi takaa, luulen että ehdottomasti ehkä. Luulisin, koska miksi muuten vetäisit tällaista surullista magneetin lailla puoleesi, jos et ole sielun sisar? Ehkä oletkin vastakohta, niin kuin magneeteilla on usein tapana. Minä miinus ja sinä plus, vaikka ilmeitäsi et näytä niitä salaa etsivälle.

En tiedä, sillä en tunne sinua, ja silti minä luulen ja taidan syvemmälle tuhoon tuomittuihin tunteisiini vajota.

Olen pysäkillä aina ennen sinua (sillä olen opetellut arkipäiväsi aikataulut ulkoa sitä orjallisesti seuraten, sillä mitä minulla muka olisi) vain saadakseni vilkaisun sinulta, sellaisen mikä tuntemattomiin kanssaihmisiin luodaan. Salaa toivon että tunnistaisit minut ja juttelisit edes sanan pari. Minä en sitä tehdä uskalla.

Vaikka niin paljon tahdon.



Katson sun jälkeesi aina
Oon pysäkin luona kun ohi kävelet
Puristat maskottipeikkoas rintaasi vasten
Ja mua vilkaiset
Sana vain yksi ainoa
ja saisin sinut nauramaan
Olit tänään niin kalpea
Jäin sun kulkuasi katsomaan

Suru tahtoo sua
Se tahtois sinuun rakastua
Peikkonaiseen liimautua
Suruni tähden vilkaise mua

Kello on liikaa,
On omnibussit haaveilijan jättäneet
Tiedän : pian ohitat minut
Tietäisit kuinka mua palelee
Näen itseni tulitikkutyttönä
Katuun käpertyvän
On täällä yksin niin kylmä
Tahtoisin sinun käsittävän

Suru tahtoo sua
Se tahtoi sinuun rakastua
Peikkonaiseen liimautua
Suruni tähden: vilkaise mua



kirjoittelen runoja ja tunnelmoin

Zarroc

  • Epäilyttävä hirviö
  • ***
  • Viestejä: 1 380
Ah, Dingoa.

Yllätyin kyllä iloisesti, kun otit Inspiroidu musiikista -haasteeseen Dingon biisejä. Olen kuunnellut kyseistä bändiä jonkin verran ja se on aina ollut lähellä sydäntäni, vaikkei sillä tavalla lempimusiikkiani olekaan. Mutta sitten siihen tekstiin.
Tämä on sellaista aika perusjuttua ainakin teineille, katsellaan sitä ihastuksen kohdetta kauempaa ja jopa opetellaan sen viikkorytmi ulkoa 8'D huh, tulipahan nostalginen olo.

Lainaus
En tiedä takutatko ne tahallaan, vai onko elämä saanut ne pois sijoiltaan
Pidin tästä lauseesta todella paljon, se kertoi hyvin siitä, millainen elämä kertojalla noin ylipäätään on ja kuvasti hänen ajatuksiaan varsin hienosti. Samalla tämän toisen henkilön ulkonäkö tuli ilmi ihan hyvin, sotkuiset hiukset ja ilmeetön kuori.

Eipä minulla ole oikein mitään järkevää sanottavaa taaskaan, pidin tästä kyllä ja avasin ehkä juurikin Suru tahtoo sua -otsikon takia. Se tiivisti hyvin koko tekstin sisällön kolmeen sanaan.
Kiitos tästä!

~ Zar

Sinä olet minun elämäni valo jonka takana on pimeys
Avasta kiitokset Ingridille & bannerista Vaniljelle.

Ansa

  • runostaja
  • ***
  • Viestejä: 2 878
  • rakastettu
Kiitos kommentista Zarroc. <3 Minulle taas Dingo on ollut koko ikäni lähellä sydäntä, nykyään ehkäpä juuri loistavien sanoitusten vuoksi, joten se oli minulle erittäin helppo valinta haasteeseen. Itseasiassa kaikki elämäni aikana kirjoitetut songficit taitavat olla Dingoa, ainakin enimmäkseen. :D

-Ansa!


kirjoittelen runoja ja tunnelmoin

Kaatosade

  • pervektionisti
  • ***
  • Viestejä: 4 856
  • kiero ja sarkastinen
Mäkin bongasin tämän biisin takia. Dingoa. <3 Ja ihanasti tulkittu biisiä tässä pikkuisessa, kahden yksinäisen tarina joka ei koskaan toteudu mutta on kuitenkin kaunis. Tai ehkä juuri siksi.

Lainaus
En tiedä takutatko ne tahallaan, vai onko elämä saanut ne pois sijoiltaan (aivan kuin minut kokonaan – sinulta vain hiukset) mutta pidän niistä. Koska sinä olet sinä.

Mä en ole kauhean suuri sulkujen käytön fani, mutta mitä muuta voi kuin pitää hirveästi, kun niitä käytetään tällaisessa helmilauseessa? Ehkä mun on pakko myöntää, että niillekin on joskus paikkansa.

Pidin kovasti, kiitoksia. <3
Mitä tarinoita kertoisin sinulle hämärän rannalla
että haihtuisi surusi, suloinen ja surullinen nukkeni.   (Pablo Neruda)


Ansa

  • runostaja
  • ***
  • Viestejä: 2 878
  • rakastettu
Whii, kommentti, kiitoksia Pics! :) <3 Jes, yksi sulkujen vihaaja (tai ei niin ystävä) taltutettu (mikä sana toi edes on? Taltutettu? Meinasin kirjoittaa taltoitettu, mutta noh. Hämmennyin, kun aloin miettimään onko se edes suomea...) joten olen ilmiselvästi tehnyt asiani oikein (katsos kun minä rakastan sulkuja ja välihuomautuksia, vaikka en tee niitä mitekään kieliopillisesti oikein, hoho, mutta ihan kun mitään muutakaan tekisin.) Toiset tykkää äidistä ja toiset tyttärestä, mutta minä suluista ja makuasioista ei voi kiistellä, paitsi että minä olen aina oikeassa, vai miten ne vanhat sananlaskut menee? Voi luoja mikä tämä vastauskommentti oikein on (en tieedäää) joten lopetan tähän. Kiitoksia vielä. :)

[edit]Sisälukutaito kymppi ja sillein... PELASTUI PÄIVÄ kun luin sanan HELMILAUSE! Ei muuta. Kivaa että pelastui päivä.[/EDIT

-Ansa!
« Viimeksi muokattu: 11.08.2014 12:31:26 kirjoittanut Ansa »


kirjoittelen runoja ja tunnelmoin

Larppa

  • Vieras
Vhau... Ei kai tähän ole kuin yksi sana - siistiä. Olet kirjoittanut todella hyvin tunteista ja surusta. No sama asiahan ne ovat. Virheitä en bongannut, mutta osa tekstistä rimmasi varmaan vahingossa?

Lainaus
Minä miinus ja sinä plus, vaikka ilmeitäsi et näytä niitä salaa etsivälle.
Esimerkiksi tuo. Miinus ja plus, ja jotenkin loppuun sopi etsivälle. Tuo on vaikea kuitenkin rimmata suoraan tekstistä toisen päälauseen takia.

Lainaus
En tiedä, sillä en tunne sinua, ja silti minä luulen ja taidan syvemmälle tuhoon tuomittuihin tunteisiini vajota.
Ouh... Tässä oli niin vapaasointuinen riimitys. Se vain, en osaa lukea sitä ilman riimitystä.

Nuo sulut eivät mielestäni sopineet tekstiin niiden rakenteen takia, ja eivät ne pakollisiakaan ole. Mutta kyllä niissä oli hienoa asiaa <3

Kokonaisuudessa ihana, angstinen raapale. Kuvasit siis hienosti kaikkea. Lempikohtiani taisivat olla nuo riimitykset, vaikka en rimmaillen niitä voikaan lukea kokonaan. Se vain, ylikuormitus ihanuudesta!?

Kiitos kuitenkin loppujen lopuksi lukukokemuksesta ja pienestä opetuksesta!

Ansa

  • runostaja
  • ***
  • Viestejä: 2 878
  • rakastettu
Undertaker_ Wouh, kiitos kommentistasi (mitä jostain syystä en ole ennen huomannut [tai sitten olen unohtanut, mene ja tiedä.]) Mielestäni en riimityksiä osaa, enkä noitakaan tonne tekstiin ole ainakaan tarkoituksella laittanut, mutta kivaa että ne löysit ja pidit. (: Aaw, ylikuormitus ihanuudesta! Oma kommenttisi on ylikuormitus ihanuutta minulle! <3 Kiitos. (:

-Ansa


kirjoittelen runoja ja tunnelmoin