Kirjoittaja Aihe: BBC!Sherlock: Viaton villapusero [John/Sherlock (?), S]  (Luettu 2973 kertaa)

Beelsebutt

  • old but not obsolete
  • ***
  • Viestejä: 4 630
Fandom: BBC!Sherlock
Nimi: Viaton villapusero
Kirjoittaja: Beelsebutt
Esilukijat: jossujb & Pics
Päähenkilöt: John & Sherlock (John/Sherlock?)
Lajityyppi: pohdiskelu huumorilla
Sanamäärä: 221
Haasteet: Fifin Kirjainnumerohaaste
Ikäraja: S (sallittu kaikille)


Tää ficci on odotellut keskeneräisissä pitkään, vaikka en sitä juuri nyt editoidessa muuttanut. Tässä on sen verran insideläppää, että Johnin ihanainen villapusero joulukohtauksessa jaksossa S02E01 eli 'A Scandal in Belgravia' olisi Sherlockin antama joululahja. En ainakaan transcriptistä löytänyt mainintaa, että tämä olisi canonia, joten olkoon fanonia.

Ficci on alusta alkaen suunniteltu tuohon yllä mainittuun Kirjainnumerohaasteeseen, joten sanoja on tasan 221 ja viimeinen sana alkaa B-kirjaimella. Eli 221B, you see? :)

Kiitos Jossulle ja Picsille vilkaisusta sekä sitä seuranneesta henkisestä tuesta <3


Hox! En omista Sherlock Holmes -fandomia enkä sen hahmoja. Kunnia lankeaa niin Sir Arthur Conan Doylelle kuin Steven Moffatille & Mark Gatissille. En tahdo ficilläni tuottaa mielipahaa tai harmia kenellekään enkä tienaa tällä puupennin palastakaan.




Viaton villapusero




Tapaninpäivän aamuna löytyi vielä yksi paketti. John huomasi sen ensin, mutta Sherlock oli nopeampi.

"Kenelle se on?"

Sherlock avasi kiiltävänmustan kannen ja tuijotti sisältöä hetken. Sitten hän sulki laatikon ja viskasi sen Johnille.

"Sinulle."

John istahti nojatuoliinsa ja raotti kantta. Ei. Tämä ei voinut olla totta. Hän vilkaisi silmäkulmastaan Sherlockia, joka oli heittäytynyt pitkäkseen sohvalle ja peittänyt kasvonsa käsivarrellaan. Sitten hän katsoi jälleen laatikkoon uskomatta vieläkään silmiään.

Paras lahja oli tullut jo ennen juhlia; lämmin ja värikäs villapusero, jonka John oli pukenut ylleen tajuamatta lainkaan, millaisen myrskyn se saisi aikaan. Rouva Hudsonin äänekäs ihailu oli jäädyttänyt Jeaneten katseen, niinpä pelkkä villapusero oli tuonut lopulle alun.

Näin jälkeenpäin John ymmärsi paremmin, sillä rouva Hudson oli kertonut ennen lähtöään, mitä vaatelahjat merkitsivät ja kuinka Sherlock oli halunnutkin nähdä lahjansa Johnin yllä.

Puseroa enemmän John kuitenkin arvosti elettä. Sherlock oli vaikea persoona, mutta ainakin hän yritti olla vähemmän oma itsensä. Oli Johnilla omakin lehmä ojassa, ja sen kantturan Jeanette oli nostanut pöydälle lähtiessään lopullisesti.

Tarkoittiko uusi lahja todellakin sitä mitä John luuli?

Laatikossa ei ollut korttia, joten hän ei voinut tietää, kenelle se alun perin oli tarkoitettu. Halusiko Sherlock todella nähdä hänet pukeutuneena näihin vai oliko kyseessä sattuma?

Sherlock alkoi naputtaa hermostunutta rytmiä sohvan selkänojaan, ja sen myötä John teki päätöksen. Hän avasi laatikon kannen kolmannen kerran ja tarttui siististi viikattuihin, joulunpunaisiin boksereihin.






Hox!
Johnin Red Pantsit ovat alun perin reapersun-nimisen fanartistin kehitelmä. Ne esiintyivät ensimmäistä kertaa eräässä nsfw-teoksessa ja saavuttivat syystä tai toisesta järjettömän suosion. Sen jälkeen idea on levinnyt ympäri nettiä.
[kertoo Sisilja tuossa vähän alempana, en muistanut alun perin ficciin tätä mainita koska en muistanut yhteyttä.... poor demented me :F]



« Viimeksi muokattu: 05.11.2014 12:02:22 kirjoittanut Beelsebutt »
Beelsebuttin laari
sometimes my brain doesn't work so brain

Kuurankukka

  • Onnenhileet
  • ***
  • Viestejä: 865
  • T'hy'la
Vs: BBC!Sherlock: Viaton villapusero [John/Sherlock (?), K-7]
« Vastaus #1 : 21.06.2014 16:52:53 »
Eka! Mikäs sen parempaa kuin lukea koleana juhannuksena pieniä joulutekstejä - ei kai mikään. Nauratti otsikko ja hymyilytti teksti, kuten sinun ficeillä hyvin usein on tapana. Osittain siksi niitä onkin niin ihana lukea (: Lyhyeen sanamäärään sait yhden varmaan koko sarjankin suurimmista kysymyksistä: millä tavoin John ja Sherlock rakastavat toisiaan. Mutta miten lähestyitkään aihetta, hih. Paritus oli ficissä tai sitten ei ollut, ihan miten lukija itse sen näki. John vaikutti ehkä tässä ihastuneemmalta osapuolelta, vaikka toisaalta Sherlock osoitti puolestaan ihailuaan(?)/kiintymystään(?) tahtoessaan nähdä ensin kauniin villapaidan, ja seuraavaksi alusvaatteet. Haaa, sieltä ne punaiset bokserit muuten tulivat, en ymmärrä mistä ne on revitty todella useaan fanarttiin tai ficciin, mutta nyt sain ainakin jonkinlaisen selityksen!

Tästähän saisi irti vaikka kuinka paljon jauhettavaa, jos vain haluaisi. Ficceröinen oli siis oikein mehukas, ja ihana lukea kyllä muutenkin. Tässä ei silti ollut sitä punastelua tai hermostunutta naurua tai kiusallisuutta, mitä tavallaan odotin koko ajan. Molemmat suhtautuivat varsin tyynesti aika vihjailevaan lahjaan, mikä tuntui muuten aika suorasukaiselta Sherlockin kohdalla. Kaiken kaikkiaan olen kuitenkin kovin iloinen että kirjoitit tämän, hetki oli varsin suloinen salaperäisyydestään huolimatta. Lukijallle heräsi pieni "mitä jos" ajatus, mutta kaikki saattoi jäädä myös paikoilleen jos itse niin tahtoi. Villapaita oli muuten hyvä oivallus ja kätevästi käytetty. Kiitos tästä, tykkäsin :-*
Einmal ist keinmal


Sisilja

  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 049
Vs: BBC!Sherlock: Viaton villapusero [John/Sherlock (?), K-7]
« Vastaus #2 : 21.06.2014 18:46:10 »
Tuntuu kuin olisin lukenut tämän joskus! Vaan en silti muistanut noita red pantseja*, joten pääsivät yllättämään. Voi että. Villapusero voi totta tosiaan olla viaton lahja, mutta nuo bokserit eivät enää mene läpi. (<3) Minua viehätti tässä ficissä Johnin tietynlainen hitaus. Puetaan villapaita päälle ajattelematta sen kummemmin mitään seurauksia, ja jos saan ihan suoraan sanoa, en minäkään olisi niitä Johnin sijassa ajatellut, ellei lahjan antaja olisi juuri Sherlock. Koska kun Sherlock on kyseessä, olisi aihetta ajatella vähintään kahdesti. Kolmesti tai neljästikään ei haittaisi. :D

Kanttura pöydällä, kanttura pöydällä! Ihan mahtava ilmaus! Ja varsin osuva. Pidin myös rouva Hudsonin äänekkäästä ihailusta, joka on ihanan helppo kuvitella. Sherlock taas. Tämä jotenkin tiivistää kaiken jotenkin kauhean onnistuneesti, aah, mikä tyyppi:
Lainaus
Hän vilkaisi silmäkulmastaan Sherlockia, joka oli heittäytynyt pitkäkseen sohvalle ja peittänyt kasvonsa käsivarrellaan.
Sitä ennen on lahjoitettu ällöttävän ihastuttava villapaita ja juuri ennen viskattu käteen bokseripaketti. Ei siinä mitään, mutta varmuuden vuoksi, peitetään kasvot eikä ainakaan katsota kun John avaa paketin. Vaan onko se lahja sittenkään Sherlockilta? Tässä ficissä on niin hämy fiilis, pieni mahdollisuus että paketti on kolmannelta henkilöltä ja John ja Sherlock vain päättävät että John pitää bokserit. Mutta eihän siinä ole mitään järkeä? Eihän? Olen yhtä hämmentynyt kuin Johnkin. ;D Vaatelahjoillahan on selkeä viettelevä tarkoitus, daa. Oi että oli tämä söpis. Tykkäsin kovasti. Onnistunut tiivistys 221 sanaan! Kiitos. (:

--

*) Kuuris, ne Johnin Red Pantsit ovat alun perin reapersun-nimisen fanartistin kehitelmä. Niiden ensiesiintyminen oli yhdessä nsfw-teoksessa ja ne saavuttivat syystä tai toisesta ihan järjettömän suosion ja lähtivät leviämään ympäri nettiä. Fandom on erikoinen yhteisö. :DDD
Kirjoittamisen riemusta

Avasta kiitos aijulle!

Nukkemestari

  • Lonkeropulla
  • ***
  • Viestejä: 1 526
  • The Uneartly Child
Vs: BBC!Sherlock: Viaton villapusero [John/Sherlock (?), K-7]
« Vastaus #3 : 23.06.2014 14:38:13 »
Onpas tosiaan hassua lukea keskellä kesää jouluficcejä :D vaikka meno ei ole kyllä kauheen kesäinen. Ja lyhyt, oon huono kommentoimaan lyhyitä ficcejä... mutta olen päättänyt että kun luen ficin kommentoin sitä. Ja haluun kommentoida sun ficcejä kun olet ihan höpöpööpalleroinen<3

Ficci oli lyhyt tunnelmapalanen, jossa oli jotain hyvin sydäntä lämmittävää. Hyvä että tää oli pidetty tämmöisenä, eikä jatkettu kröhöm, toisenlaisten vaatepakettien avaukseen, johon tästä olisi ollut helppo jatkaa.

Lainaus
Sherlock oli vaikea persoona, mutta ainakin hän yritti olla vähemmän oma itsensä.

Ja muita ihania lause yms. kikkailuja, joita muut jo sanoivat :'3 toi oli kauheen sulonen.

Sisilijalla oli hyvä kysymys oliko paketti Sherlockilta. Mietin itse asiassa samaa lukiessani, kun Sherly katsoi eka pakettia. Toisaalta voi olla että hän oli ovela ja esitti tietämätöntä ;D

Jaahas, en mä näköjään saanut kauheesti sanottua tästä, mutta vähän edes...
Lopeta totuuden etsiminen ja asetu aloillesi hyvään fantasiaan

jossujb

  • Q
  • ***
  • Viestejä: 4 083
  • Peace & Love
Vs: BBC!Sherlock: Viaton villapusero [John/Sherlock (?), K-7]
« Vastaus #4 : 26.06.2014 17:03:38 »
Tämä kesä on ollut niin luminen, että ei ole tullut kesää talven keskelle vaan talvi kesään, että sikäli hyvin vuoteen sopiva tekstiˆˆMun piti tällä jo aikasemmin kommentoida, mut eihän musta ikinä energiaa saa irti tehdäkseni jotain.

Kysyit silloin että mahtaako tämä olla epäselvä tai ymmärtääkö tästä mitään jos ei kyseistä jaksoa muista, mutta minusta tilanne on aivan tarpeeksi selvä vaikka oliskin fandom vähän hakusessa. Mutta tietysti lukeminen on paljon tyydyttävämpää jos tarpeeksi inessä fandomin ja sen obsessioissa punaisiin pöksyihin.

Ihihi, se villapaita on kyl niin ihana <3 Jotenkin Holmesmainen lahja, vaikka toki sitä ei kukaan Sherlockissa sanonut että oliko se laja vai vain Watsonin omaa kyseenalaista muotitajua. En sulkis mitään pois, mut Sherlock on tässä tarinassa ihana. Epäsuoraa flirttailua <3 Ei voi sanoo suoraa, myt alusvaatteita voi ostaa, kiesus.

Nyt John, älä ole tyhmä, vaan pistä ne pöksyt jalkaan ja give something back to your sugardaddy.
Here comes the sun and I say
It's all right

Beelsebutt

  • old but not obsolete
  • ***
  • Viestejä: 4 630
Vs: BBC!Sherlock: Viaton villapusero [John/Sherlock (?), K-7]
« Vastaus #5 : 19.07.2014 11:23:47 »
Huh, onpas vierähtänyt aikaa kun tähän on kommentoitu. Aika on todellakin suhteellinen käsite x)

Kkukkanen, juu, mä melkeen tulkkaisin itse tän ficin nyt silleen, että Sherlock näki tilaisuuden kurkatessaan bokserilaatikkoon, koska jos se oikeesti ois ollut Sherlockilta se lahja, niin eihän sen ois tarvinnut katsoa sisälle. TAI NIIN SE HALUS JOHNIN USKOVAN ;D ;D ;D Muahhaa! Villapaidasta kaikki kiitos Sisiljalle, ja hänelle kuuluvat kiitokset myös termin "red pants" esittelystä (vaikken muistanutkaan A/N sitä aluksi  mainita! mut nyt on kuiten korjattu tilanne)

Sisilja, ensinnäkin hurjan suuri kiitos kun selvensit redpantsit, koska dementia :F kyllä mä heti sun kommentin jälkeen muistin, että hei, täähän se oli se mistä sä puhuit ja jonka vuoksi boksereista tuli punaiset :D ja ihan varmasti sä oot lukenut tän läpi, koska varmsti oon luettanut sulla tän sillon joskus muinoin mut sit tää on jäänyt hautumaan laatikkoon kuukausiksi.

Lainaus
jos saan ihan suoraan sanoa, en minäkään olisi niitä Johnin sijassa ajatellut, ellei lahjan antaja olisi juuri Sherlock. Koska kun Sherlock on kyseessä, olisi aihetta ajatella vähintään kahdesti. Kolmesti tai neljästikään ei haittaisi. :D
Komppi!

Nukkis-sinttilöinen, mitämitä, oisko Johnin pitänyt vuorostaan antaa Sherlockille korsetti ja sukkanauhat ja pyytää pukeutumaan niihin? ;D Sintit ei voi sanoakaan kuin vähäsen koska muuten loppuu happi pienien keuhkojen vuoksi *pat pat* that'll do, that'll do <3


Jossu, haha, hyvä pointti toi alkukesän koleus! ;D Tosin vaikee muistaa just tällä hetkellä, kun saa ilmastointia vääntää suuremmalle, että pystyy edes olemaan... joo, jos ei tiedä, mikä merkitys punaisilla pöksyillä tai ole nähnyt sitä villapaitaa saati sitten tiedä, mikä se kanttura oikein oli, jonka Jeanette hätisti esille. No, jos mä ees ton vikan selitin, kommenteissa on aika hyvin käyty läpi jo noi muut ;) Jeanette siis sanoi jaksossa S02E01 näin (Ariane DeVere <3):

JEANETTE: You know, my friends are so wrong about you.
JOHN: Hmm?
JEANETTE: You’re a great boyfriend.
JOHN: Okay, that’s good. I mean, I always thought I was great.
JEANETTE: And Sherlock Holmes is a very lucky man.
(John groans.)

...hehheh. Eli nopeella suomennoksella: "Kaverini ovat väärässä sinun suhteesi." "Niinkö?" "Olet loistava poikaystävä." "Hieno juttu. Olenkin aina ajatellut, että olen varmasti älyttömän hyvä siinä." "Ja Sherlock Holmes on erittäin onnekas mies." (John huokaisee.)

Mut ehkä ficin tosiaan tajuaa ilman tuotakin :P





Hei! Entä jos ne bokserit olivatkin sovintolahja rva Lestradelta hra Lestradelle? O.O Kamalaa, ehkä ne nyt erosi (taas), kun Sherlock antoikin bokserit Johnille! Noh, toivottavasti Mycroft tarjoaa Gregille (mm.) lohduttavaa olkapäätä :P


Kiitos mussukkaiset <3 :-*
Beelsebuttin laari
sometimes my brain doesn't work so brain

Tala Sohalia

  • ***
  • Viestejä: 184
Vs: BBC!Sherlock: Viaton villapusero [John/Sherlock (?), K-7]
« Vastaus #6 : 31.07.2014 20:12:46 »
Päivittäin Tumblrssa pyöriessä on punaiset alushousut tulleet kummasti tutuksi Johniin liittyen, mutta ficin keskivaiheilla en pysynyt mukana. Oikeastaan vasta neljännellä lukukerralla tajusin, että villapaita oli Sherlockin antama ja että Jeannette oli suuttunut siitä, että tällaisen lahjan pukeminen ylle olisi raivostuttavaa. Vai ymmärsinkö silti väärin? :) Sherlockin onnistuit kuvaamaan juuri omanlaisenaan ficin lyhyydestä huolimatta. Eikä muissakaan mitään kuvaan sopimatonta ainakaan minun mielestäni ollut. Mukavaa lukea tätä 'domia myös suomeksi.
Ihminen, kumma eläin,
puhuu niin kuin jumala,
vaan tietääkö se puhuissansa
että aattelee kuin ihminen?

Beelsebutt

  • old but not obsolete
  • ***
  • Viestejä: 4 630
Vs: BBC!Sherlock: Viaton villapusero [John/Sherlock (?), K-7]
« Vastaus #7 : 03.08.2014 14:03:31 »
Tala Sohalia, taisit ymmärtää ihan oikein, mikä on varsinainen saavutus, koska ficci on kieltämättä tautisen sekava x) Kivaa, että luit ja tykkäsitkin ja vielä vaivauduit kommentoimaan — kiitos! <3

Beelsebuttin laari
sometimes my brain doesn't work so brain

Angelina

  • Stark-Rogers
  • ***
  • Viestejä: 6 480
Vs: BBC!Sherlock: Viaton villapusero [John/Sherlock (?), S]
« Vastaus #8 : 01.01.2021 21:33:41 »
Bokserijuttu oli mulle ihan uus, joten selvästikään en oo pyörinyt fandomin parissa tarpeeksi ;D Toki oon myöhässäkin, vaikka Johnlockia on tullut lowkey shipattua jo pidempään, en oo varsinaisesti sukeltanut kovin syvälle fandomjuttuihin.

Musta tää oli aivan ihana ♥ Rakastin tuota, että John kiskaisi villapaidan heti ylleen, Jeanette otti siitä nokkiinsa ja rouva Hudson oli innoissaan ;D Onneksi löysin tän nyt, vaikka kieltämättä harmittaa etten löytänyt tätä jo jouluna! Tässä oli ihana fiilis ja olit mun mielestä näinkin lyhyeen tekstiin saanut kaiken oleellisen ja enemmänkin.

Lainaus
Hän vilkaisi silmäkulmastaan Sherlockia, joka oli heittäytynyt pitkäkseen sohvalle ja peittänyt kasvonsa käsivarrellaan.

asdsdsadsds flirty but awkward Sherlock, ehkä parasta. Oon ihan Johnlock-fiiliksissä nyt, parasta!


ava & bannu © Inkku

Fairy tale

  • ***
  • Viestejä: 2 808
Vs: BBC!Sherlock: Viaton villapusero [John/Sherlock (?), S]
« Vastaus #9 : 02.01.2021 19:31:52 »
Fikki joka ajoittuu tapaninpäivään, kivaa. Tyypillistä että paketteja putkahtelee vielä joulupäivän jälkeenkin. Voi viatonta villapaitaa. Eihän ole paidan vika, mitä tunteita se kenessäkin herättää. Tärkeintähän tietysti oli että se oli saajalleen mieluinen ja antajalleen nappivalinta. Muut jäävät villapaidan ulkopuolelle mielipiteineen.

Boxerit aiheuttavat enemmän hämmennystä, kun laatikko pitää avata kolmannenkin kerran. Eli se on ehditty jo kaksi kertaa sulkeakin. Vaatelahjat voivat osua nappiin tai ne voivat olla täysihuti.

Beelsebutt

  • old but not obsolete
  • ***
  • Viestejä: 4 630
Vs: BBC!Sherlock: Viaton villapusero [John/Sherlock (?), S]
« Vastaus #10 : 06.02.2021 20:19:19 »
Yhyy, miksi tämmösiä wanhoja nostellaan, ootte ihania kiitos  :-*

Angie, emmäkää ois tiennyt aikanaan boksereista, jos en ois sattunut olemaan juttusilla ehkä aikakautemme suurimman Johnlock-nörtin kanssa  ::) mut jee että maittoi! Johnlock tuo kyl sellasen kivan pehmoisen fiiliksen, ihan kuin joulupaketti!

Fairytin, oonko onnistuneesti sijoittanut bokserificin boxing daylle? iiK on kyllä ollu alitajunnalla hauskaa sinä päivänä, puhumattakaan siitä että mulla on kestänyt mitä, kuus, seittemän vuotta tajuta yhteys haha. Vaikka joo, ehkä se ei ihan boksereihin sinällään viittaa, tapaninpäivä, mutta kivasti kuitenkin korvaan kuulostavat samanlaisilta :)

Johnilla on joo sormijumppa meneillään kun pitää aina välillä kurkistella, että näkikö hän sittenkin oikein vai oisko silmämunissa kuitenkin jotain vikaa. Mää luulen, että tällä kertaa lahja oli täys kunnari jos niinku pesistermeihin lähdetään :P




Kiitos kaunis molemmille, kommentit maittavat aina <33
Beelsebuttin laari
sometimes my brain doesn't work so brain