Kirjoittaja Aihe: Varjojen kaupungit: Kaikki häipyy lumisateeseen, Clary/Jace, romance, angst, S  (Luettu 2524 kertaa)

Lily-Rose

  • ***
  • Viestejä: 836
Nimi: Kaikki häipyy lumisateeseen
Ikäraja: S
Fandom: Varjojen kaupungit // Beyond lisäsi alkutietoihin
Paritukset: Clary/Jace
Yhteenveto: Clary on kuollut ja Jace muistelee häntä
Haasteet: Multifandom- haaste Varjojen kaupungilla ja Tuhoa suosikkiparituksesi - haaste Clarylla ja Jacella
Oma sana: Okei, myönnetään, Jace ei ole tässä se oma sarkastinen ja ivallinen itsensä, mutta mun oli oikeastaan pakko tehdä siitä tälläinen, jotta sanat sopisivat. Eli kappale on Taikakuun Hiljainen on laulu rakkauden ja siitä kappaleesta on revitty tähän myös nimi. Kommentteja arvostan aina, tämä oli ensimmäinen ficcini tällä fandomilla, joten kertokaa, kannattaako minun kirjoittaa lisää Varjojen kaupunkia vai jättää tämä tähän? :--D

 Kaikki häipyy lumisateeseen


 Katson eteiseen vanhan naulakon mä nään
 siinä kaipaa takkii puoli tyhjillään
 lähtenyt on pois jotain hartioilta sen
 vielä oottaa sua kaiken tietäen
 ei milloinkaan samanlainen
 kenties voi toinen nainen vaatteitaan sinne ripustaa


Jace hyväili Claryn vanhaa farkkutakkia, joka riippui vieläkin naulakosta. Hän ei voinut uskoa, että Claryn lähdöstä oli pian vuosi.

 Kyllähän Jace oli tiennyt rakastuessaan tyttöön, että hän tekisi pahan virheen. Varjometsästäjän arki oli pelottavaa ja kuolla saattoi koska tahansa, missä tahansa. Niin Claryllekin oli käynyt. Ja se oli murtanut Jacen sydämen.

 
 Kunpa vielä hetken saisin rakastaa
 pienen pienen hetken
 ja et lähtis milloinkaan
 maailmani aiheet annoit laulujen
 vaan hiljainen on laulu rakkauden


 Heidän yhteinen aikansa Claryn kanssa oli Jacen mielestä päättynyt liian nopeasti ja hän antaisi mitä tahansa saadakseen pitää tyttöä vielä hetken sylissään. Hän kuiskisi tytölle rakkauttaan ja saisi tämän nauramaan. Clary suutelisi häntä, he viettäisivät ikuisuuden yhdessä. Jacen maailmassa Clary ei olisi koskaan lähtenyt pois.

 Jos hän vain olisi voinut tehdä jotakin toisin. Miksi hän oli antanut Claryn lähteä? Jos tyttö olisi jäänyt hänen luokseen, mitään ei ehkä olisi tapahtunut. Jace ei olisi saanut kuulla Alecilta sitä kamalaa lausetta.

”Jace, Jace, kuuntele!” Alec vaikutti niin vihaiselta ettei Jace voinut kuin katsoa veljeään ja sulkea suunsa. Isabelle seisoi Alecin rinnalla ja Simon Isabellen vierellä ja Jace aisti jokaisen katseet itsessään ja Isabellen kasvoilla loisti kyyneleet. Jopa Simon oli itkenyt. Mitä oli tapahtunut? ”Jace, me näimme juuri Claryn ja hän...”

 Jostakin Jace tiesi seuraavat lauseet, jotka Alecin suusta tulisivat eikä hän halunnut kuulla niitä. Hän ei halunnut tietää, mitä Alec sanoisi, sillä hänestä tuntui, että hän tiesi lauseet jo nyt.

”Jace, Clary on kuollut.”


 Jälkeenpäin Jacen oli vaikea muistaa lausetta seuranneita tunteitaan. Isabelle oli kertonut, että hän oli sanonut haluavansa nähdä Claryn. He olivat lähteneet katsomaan Claryn ruumista ja Jace muisti toivoneensa aina viime hetkeen saakka, että Alecin sanat olisivat vain valhetta. Nähdessään Claryn ruumiin hän oli Isabellen sanojen mukaan lyyhistynyt ruumiin päälle ja huutanut. Kyyneleitä ei ollut valunut hänen poskilleen, Jace oli vain puristanut Claryn kylmää kättä ja huutanut.


 Kahvipannu vaan illalla mua odottaa
 enää tahdo en mä yksin nukkumaan
 teeveen viimeisen ohjelman mä katselen
 kaikki häipyy kohta lumisateeseen
 ja huoneeseen hiipii kylmä, tuulee ja pakastaa
 mä tahtoisin haavat parantaa


Jos Claryn paluuta ei laskettu, Jace toivoi vain sitä, että olisi olemassa riimu, jolla voisi pyyhkiä rakkauden ja haavat hänestä. Hän toivoi, että hänellä olisi ollut Claryn kyky luoda uusia riimuja. Hän ei halunnut elää yksin.

 Jace ja Clary olivat menneet naimisiin Claryn täyttäessä kaksikymmentä. Häät olivat olleet unohtumattomat ja paikalle oli tullut tuhansia varjometsästäjiä ja muita alamaailman asukkaita. Jace ei ollut pahemmin perustanut koko touhusta, mutta Clary oli halunnut naimisiin ja Jace oli suostunut häihin. Ja kun häät vihdoin järjestettiin, niistä piti tehdä näyttävät.

 Vihkisormus painoi vieläkin Jacen kättä kohti lattiaa. Claryn kuoleman jälkeen hän ei ollut ottanut sitä pois muuten kuin nukkumaan mennessään. Myös Claryn häälahjaksi antama kaulakoru, pieni sydänriipus, lepäsi hänen paitansa alla. Kummastakaan Jace ei halunnut luopua. Eikä hän voinut luopua kummastakaan. Kaikki muu Claryyn liittyvä oli niitä ja farkkutakkia lukuunottamatta jo hävitetty.

 Isabelle ja Alec olivat tehneet heidän asuntoonsa heti Claryn kuoleman jälkeen remontin, jonka aikana päättäväinen kaksikko oli hävittänyt myös kaikki Claryyn liittyvät asiat. Jace oli puristanut farkkutakkia sylissään ja nukkunut heidän makuuhuoneessaan niin syvää unta, ettei hän ollut kuullut kaksikon metelöintiä ja remontointia.

 
 Kunpa vielä hetken saisin rakastaa
 pienen pienen hetken
 ja et lähtis milloinkaan
 maailmani aiheet annoit laulujen
 vaan hiljainen on laulu rakkauden


”Jace.”

 Jace hätkähti kuullessaan tytön äänen, mutta kääntyessään ympäri hän tajusi äänen olevan vain Isabellen ääni. Ei Claryn.

 Isabelle seisoi hänen eteisessään yllään musta pitkä takki ja mustat saappaat. Hän puisteli takistaan lumet pois ja ripusti sen Claryn farkkutakin viereen. Huomatessaan farkkutakin roikkuvan yhä naulakosta Isabelle huokaisi syvään.

”Sinä ajattelet häntä”, se ei ollut kysymys, pikemminkin toteamus. Jacen ei tarvinnut vastata siihen mitään, ”sinun on päästävä hänestä ylitse. Siitä on jo vuosi”, Isabellen äänensävy oli käskevä.

”Vasta vuosi”, Jace huomautti pisteliään tapaansa. ”Jätä minut rauhaan, Izzy.”

”Olet käytännössä eristynyt tänne taloon Claryn kuoleman jälkeen”, Isabelle aloitti saarnansa. Oli Jacen vuoro huokaista, ”tajuatko sinä ollenkaan, miltä se meistä muista tuntuu? Sinun on päästävä tästä yli. Aikaa on kulunut ja ne haavat sattuu, mutta ne ovat silti vain haavoja.”

”Kiitos kauniista sanoistasi taas, Izzy”, Jace tuhahti. Hän päästi irti farkkutakista ja käveli keittiöön. Isabelle tuli hänen perässään.

”Minä puhun järkeä. Kiität minua vielä jossakin vaiheessa”, Isabelle sanoi. Jace ei hennonut sanoa sitä, mutta hän oli aika varma, että Isabelle oli ehdottomasti väärässä. ”Sinä unohdat Claryn kyllä pian. Rakastut johonkin toiseen ja olet taas oma, ivallinen ja sarkastinen itsesi”, Isabelle sanoi ja sanat vain todistivat hänen olevan väärässä.

 Jace ei koskaan rakastaisi ketään samalla tavalla kuin oli rakastanut Clarya. Kaikki hänen rakkautensa oli häipynyt lumisateeseen. Hänen rakkautensa oli haudattu samalla tavalla kuin Clary, samaan hautaan.


 Kunpa vielä hetken saisin rakastaa
pienen pienen hetken
ja et lähtis milloinkaan
maailmaani aiheet annoit laulujen
vaan hiljainen on laulu rakkauden

Aamu sarastaa kuulen laulun lintujen
ois päivä kaunis rakkauden

Kunpa vielä hetken saisin rakastaa
pienen pienen hetken
ja et lähtis milloinkaan
maailmaani aiheet annoit laulujen
vaan hiljainen on laulu rakkauden
« Viimeksi muokattu: 13.11.2014 10:59:35 kirjoittanut Beyond »
"Niin kauan kuin sinä hengität - sinä taistelet."
- The Revenant
Pääset listaukseeni tästä

Zarroc

  • Epäilyttävä hirviö
  • ***
  • Viestejä: 1 380
No voi nyt helvetti. 8'D Olisihan tuosta nimestä jo pitänyt arvata, että tämä on sellaista itkettämismateriaalia, mutta en minä silti osannut vältellä tätä. Eli tosiaan, kommenttikampanjasta hyvää päivää!
Luen Varjojen kaupunkeja, enemmän niitä ficcejä kuin kirjoja itsessään, mutta harvoin Clary/Jacea. Vain kirjoissa pidän heistä kahdesta parituksena.

Tässä oli jotain todella surullista, lähes masentavaa. Voi johtua siitäkin, että kuuntelin tuota Taikakuun kappaletta tässä samalla lukiessani. Olit saanut hyvin tekstin kuulostamaan lähes samalta tuon kappaleen sanojen kanssa, se sulautui siihen ehjänä kokonaisuutena. Olihan tämä kerrassaan ahdistava niille, jotka ovat joskus menettäneet jonkun tärkeän ihmisen. Mutta ei tämä silti huono ollut ja oikein hyvin olit tuhonnut suosikkiparituksesi, kuolema on kieltämättä yksi hyvistä tuhoajista.

Huh joo.. Pidin tekstin yleissävystä ja tavastasi kirjottaa, jopa Jacen itsepäisyydestä tekstin lopussa. Kaiken sen luovuttamisen jälkeen siellä on vielä pieni kipinä sisua, joka sanoo, ettei hän pääse yli. Vaikka onhan sekin kauheaa, jos jäisikin ikuisesti roikkumaan siihen samaan tunteeseen, mutta ainakin se kertoi tunteen tasosta. Ei ollut vielä vuodenkaan jälkeen valmis päästämään irti, vaikka se olisikin hyvä asia.

Ja sitten jostain syystä silmiini pistänyt tekstin kaunein kohta.
Lainaus
Vihkisormus painoi vieläkin Jacen kättä kohti lattiaa.
Jokin tässä sai tiivistettyä yhteen lauseeseen koko tekstin. Vihkisormus tuntui painavan paljon, koska Clary oli jo poissa ja lattia tavallaan kompensoi sitä, että Jace oli.. no, aivan maassa. Heh.
Kaikkea sitä tuleekin sepustettua.

Joka tapauksessa kiitos tästä! Ja kaikkea, mistä pitää, kannattaa aina kirjoittaa. Turha sitä on muiden mielipiteistä välittää.
Keep on goin'.

~ Zar

Sinä olet minun elämäni valo jonka takana on pimeys
Avasta kiitokset Ingridille & bannerista Vaniljelle.

Lily-Rose

  • ***
  • Viestejä: 836
Zarroc, mun piti vastata sulle jo aikasemmin tänään, mutta unohdin :--D Kiitos paljon kommentista! :) Ja tosiaan, mä tykkään Clary/Jace parituksesta hullusti (enhän muuten sanoisi sitä yhdeksi suosikki parituksekseni) ja oli kivaa kirjottaa siitä. Ja ihanaa, jos sanat tuntui sopivalta, kuuntelin itse kyseistä kappalletta tätä kirjottaessani :) Kiitos vielä kommentista! :)
"Niin kauan kuin sinä hengität - sinä taistelet."
- The Revenant
Pääset listaukseeni tästä

Tutitutie

  • Vieras
Hei!
Ensin haluan sanoa, että tuo Jace sopi hyvin tähän ficciin, koska Clary on kuollut. Ei tähän tarvita ivallista Jacea. Mitä väliä, vaikka siitä on jo yli vuosi se on silti suuri takaisku. Kirjoitit hyvin ja OTP:n hajottaminen on oletettavasti hyvin rankkaa, vaikka en sitä ole itse tehnytkään.
Sinuna kirjoittaisin ihmeessä lisää. Olen nyt lukemassa Kadotettujen sielujen kaupunkia, jonka metsästin kirjastosta ja aloitin tänä aamuna... ;D
No kuitenkin, kirjoita, kirjoita ja kirjoita!

Tästä ficistä jäi vaivaamaan, mihin Clary kuoli? Ja Simon on minun suosikkini, joten kun mainitsit hänenkin itkeneen (ei se mikään ihme ole) se nosti myös tarinan... surun aitoutta.

Toivottavasti sait sekavasta kommentistani selvää!

Tutitutie

Lily-Rose

  • ***
  • Viestejä: 836
Tutitutie, jouduin kirjoittamaan kolmesti nimimerkkisi, ennen kuin se meni oikein krhm, joo :--D Kiitos kommentistasi! Joo, onhan tuo OTP:n hajottaminen aika rankkaa, koska mun mielestä Jace ja Clary ansaitsee toinen toisensa ja ne on niin sulonen pari että tuitui :--D Ja ooh, voin sanoo, että Kadotettujen sielujen kaupunki todella kannattaakin lukea - se on mahtava! Ja joo, enköhän tuu tästäkin fandomista lisää jossakin vaiheessa kirjoittamaan, onhan Jace/Clary yksi monista OTP:stäni :--D Jätin tarkoituksella kertomatta, mihin Clary kuoli, koska en osannut päättää, mutta ajattelin ficciä kirjottaessani, että hän olisi kuollut jossakin taistelussa yms. Ja joo, Simon on ihana hahmo! Mun piti joskus kirjoittaa ficci Simonista paritettuna Jordanille, mutta se jäi sitten puolitiehen, tiedä vaikka tässä innostuisin. Sain selvää kommentistasi ja kiitos vielä! :)

 <3: Lily
"Niin kauan kuin sinä hengität - sinä taistelet."
- The Revenant
Pääset listaukseeni tästä

Odairette

  • ***
  • Viestejä: 23
;____; *kaatuu maahan polvilleen ja itkee dramaattisesti vieläkin dramaattisemmassa vesisateessa* Pakkoko oli :D Ihan uskomattoman ihanasti kirjoitettu ficci ja kaikki hahmot on tässä niin mahtavan samantuntuisia kuin "alkuperäisinä". Clace on rakkaus, Jace älyttömän suloinen ja Izzy tavalliseen tapaansa liian tiukka Jace-paralle.. :D Ihana oli joka tapauksessa, kiitus :3

Lily-Rose

  • ***
  • Viestejä: 836
Odairette, Älä syytä mua, syytä Tuhoa suosikkiparituksesi haastetta! Ja hei ihanaa, jos oon saanu noista hahmoista edes vähän samantuntuisia kuin canonissa, oon olin ihan paineissa kun kirjotin tätä ja ennen kuin uskalsin julkasta :----D Mutta kiitos itsellesi ihanasta kommentista!
"Niin kauan kuin sinä hengität - sinä taistelet."
- The Revenant
Pääset listaukseeni tästä

Sindarin lapsi

  • ***
  • Viestejä: 62
  • hirvee hirvi-fani
Tykkäsin tästä kovasti!  ;D Clary & Jace on yksi lemppari parituksistani, ja todella pidin siitä, miten olit valinnut juuri Jacen 'kärsijäksi', koska monesti tämän herran ääntä ei teksteissä kuule.  Tuskaa riivitetään nautinnollisesti läpi katsojan mielen, pidin siitä miten osasit kertoa miten Clary kuoli ja miten muut siihen suhtautuvat. Isabellan puheenvuorot oli kiva lisämauste. Kielesi on rikasta, ehkä olisin toivonut vielä enemmän nerokkaita pieniä ilmaisuja. Rytmikäs ja hyvin toteutettu kiva idea, joka toimi. Voisin lukea lisempääkin näitä ficcejä  :-*