Kirjoittaja Aihe: NANA: Monimutkainen maailma | S | Nana O./Nana K. | femme, romantiikka ja angst | Suffle-haaste  (Luettu 714 kertaa)

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 548
  • 707
Fandom: NANA
Vastuunvapaus: Ai Yazawa omistaa alkuperäisen tarinan, sen hahmot ja maailman. Minä vain leikittelen hahmoilla, enkä saa tästä rahaa. Kappaleetkaan eivät ole omaisuuttani vaan tekijöidensä.

Nimi:
Kirjoittaja: Odo
Ikäraja: S
Varoitukset: Sisältää juonipaljastuksen sarjasta!
Genre: angst, romantiikka ja femme
Paritus: Nana Osaki/Nana Komatsu (Hachi)

A/N: Päätin korkkaavani tänä iltana uuden fandomin Multifandom-haasteeseen ja sitten vastaan tuli Suffle-haaste potkimaan hieman lisää. Myönnettävä on, että tämä on varmaan vaikein haaste johon olen osallistunut, mutta kaikinpuolin mukava, vaikka teknisiä ongelmia aluksi meinasikin olla. Huvituin, kun viimeiseksi kappaleeksi kaikista biiseistä koneeni päätti tarjota NANA animesta kappaletta, joka oli ehdottomasti helpoin kirjoitettava näiden hahmojen kanssa.

Rakastan sarjaa ja pidän paljon sen kaikista canon parituksista ja Nana K./Nobu on yksi otp:itäni. Halusin kuitenkin femmeillä tyttöjen kanssa, joten valitsin Nana/Nanan paritukseksi. Taustalle kyllä lipsahti canon parituksiakin (Nana O./Ren ja Nana K./Takumi). Pointti kuitenkin tyttöjen suhteessa. c:

Pätkissä puhutaan muuten Nana Komatsusta Hachina eli lempinimellä. Nopean kirjoitustahdin takia en oikein tiennyt, kummanko näkökulmasta kirjoitan, joten se vähän vaihtelee kaikkitietävästä enemmän puoleen tai toiseen. Otsikointi oli taas kamalaa ja vei enemmän aikaa kuin näiden kirjoittaminen, mutta olkoon se nyt noin!


Monimutkainen maailma


Let it go - Idina Menzel (Frozen soundtrack)

He tiesivät nyt, että siinä oli aina ollut jotain muutakin kuin ystävyyttä. Nana painoi päänsä alas, eikä tahtonut kohdata Renin tummia silmiä.
Hän ei voinut sille mitään. Tunteelle, joka ympäröi hänet aina Hachin seurassa. Niitä pieniä perhosia, joiden siiven iskut kutittelivat vatsan pohjaa.
Hachi seisoi hänen vierellään, itkien.

Nana ei voinut olla ajattelematta, että se oli arvattavissa. Hachi oli ollut niin onnellinen hänen ja Renin puolesta, aidosti, vaikka näyttikin yksinäiseltä. Nana antoi sormiensa etsiä paikkansa Hachin värisevien sormien lomasta ja soi tytölle hymyn, joka tarkoitti: "Ei hätää."


Tahdon sut - Eppu Normaali

Kesätuuli heilutti vapaita punaisia hiuksia, mekon helma tanssahteli tytön mukana. Nana ei olisi voinut olla onnellisempi katsellessaan sitä puun varjosta.

Hachi osoitti hymynsä Nanalle, sille ainoalle ihmiselle, joka sai hänet tuntemaan itsensä vapaaksi. Tavoittelemaan jotain enemmän.
Totuus oli yksinkertaisempi kuin monimutkainen maailma sen ympärillä. He halusivat toisensa ja tämä oli se päivä, kun se salaisuus olisi mahdollista kuiskata punaisilta huulilta.

"Tule tänne", Nanan ääni oli käskevä, mutta kaipaava.
Hachi juoksi hänen vierelleen, heittäytyen selälleen nurmikkoon. Sydämet jättivät muutaman lyönnin välistä, huulet haukkoivat ilmaa ja kuiskasivat: "Minä rakastan sinua, Hachi."

"Minäkin sinua."


Wish - Olivia inspi Reira, Trapnest (NANA soundtrack)

Reira oli niin kaunis ja laulu oli kuin enkelin. Hachin katse kuitenkin harhaili kauniista tytöstä, sillä hän ei pystynyt näkemään muuta kuin Takumin. Miehen, joka oli pyytänyt häntä avioon, jonka lasta hän kantoi. Nana hänen vierellään näytti surulliselta, etäiseltä - ei tiennyt, mihin olisi katsonut.

"Sinä valitsit hänet", Nana enemmän toteaa kuin kysyy. Kyyneleet Hachin poskilla ovat kivuliaampia kuin nyökkäys, joka kertoo heidän eroavan.

Lopullisesti.

Nanan maailma tuntui katoavan.
« Viimeksi muokattu: 22.06.2015 00:43:12 kirjoittanut Beyond »
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

sugared

  • ginger spice
  • ***
  • Viestejä: 1 514
Oi että, NANA. <3 Näitä ficcejä on Finissä niin harvassa, että itkettää! Pitäisköhän itsekin yrittää tehdä asialle jotain. :--D No ainakin voin levittää ilosanomaa kommentoimalla tätä!

En varsinaisesti tykkää Nana/Hachi-parituksesta romanttisessa mielessä, sillä mielestäni heidän suhteensa hienous piilee juuri niissä  häilyvissä ystävyyden ja rakkauden sävyissä. Olet kuitenkin valinnut onnistuneen tavan käsitellä paritusta. Nanahan muistaakseni toteaa jossain välissä jotakin siihen suuntaan, että Hachi on hänen elämänsä suuri rakkaus. (Ei tokikaan niin mustavalkoisessa mielessä, että Nana ei rakastaisi Reniä yli kaiken vaan haluaisikin pullauttaa muksuja Hachille. :D) Mutta joo, musta käsittelit aihetta hyvin ja hienovaraisesti ja canonille uskollisesti. Hahmojen välillä ei varsinaisesti tapahdu mitään seksuaalista, vaikka sekin tulkintamahdollisuus on olemassa.

Lainaus
Hän ei voinut sille mitään. Tunteelle, joka ympäröi hänet aina Hachin seurassa. Niitä pieniä perhosia, joiden siiven iskut kutittelivat vatsan pohjaa.

Lainaus
Hachi osoitti hymynsä Nanalle, sille ainoalle ihmiselle, joka sai hänet tuntemaan itsensä vapaaksi. Tavoittelemaan jotain enemmän.

Nämä kohdat ovat mielestäni osuvia tiivistyksiä Nanan ja Hachin suhteesta. Loppuhan oli oikeastaan täysin canonia: Nana koki Hachin kääntäneen hänelle selkänsä, kun tämä valitsi Takumin.

Tykkäsin kirjoitustyylistä, virkkeiden yksinkertaisuudesta ja rytmistä. Tässä olisi kuitenkin mielestäni ollut vielä tilaa näyttämiselle asioiden kertomisen ja auki selittämisen sijaan.

Lainaus
Nana antoi sormiensa etsiä paikkansa Hachin värisevien sormien lomasta ja soi tytölle hymyn, joka tarkoitti: "Ei hätää."

Tällaiset kohdat kun monesti kertovat paljon enemmän kuin vain ilmeisen. Joka tapauksessa tämä oli kaunis ja haikea teksti, kirjoita ihmeessä lisää NANAa! :--) Kiitos!

PS: Hachi/Nobu 4-ever!!!

her shaking shaking
glittering bones

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 548
  • 707
sugared, oioi kiitos kommentistasi!<3 On ilo löytää finistä toinenkin NANA fani ja sinunkin on ehdottomasti kirjoitettava tästä fandomista. Näitä ficcejä on tosiaan suomeksi ihan liian vähän, joka on sääli, sillä itse en osaa lukea englanniksi juuri mitään. :'D

Olen kyllä samoilla linjoilla kanssasi Nana/Hachin parittamisesta. Kuitenkin teki mieli femmeillä, joten päädyin kirjoittamaan sitten näistä. Huomasin kyllä itsekin, että linjasin todella paljon canoniin ja suhde näiden välillä on tulkinnanvarainen. Ehkä itsekin olen niin canonin mukana, että liiat seksuaalisuudet tapahtumat jäivät välistä, haha. Ää, ei taas järki luista tämän kommenttiin vastaamisen kanssa, mutta kuitenkin! Kiitos!

Ja Hachi/Nobu!<3
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Siunsäe

  • ***
  • Viestejä: 300
  • Never Settle
Iltaa kommenttikampanjasta!

Näitä ficcejä on tosiaan aivan liian harvassa! Hieno otsikko, aika kuvaava. :) Tässä on surullinen teema: Nana luopuu kaikesta omastaan vain ollakseen Hachin kanssa ja jää lopulta tyhjin käsin. Tunnelma on juuri nana-mangojen tyylinen, käsinkosketeltavan haikeamielinen.
Itse olen Hachi/Takumi -fani, joten toki hypin riemusta lopussa. ;) Mutta sääli tuli silti Nana-parkaa. Aika ihanaa, että hän tunnusti rakastavansa Hachia. <3
Biisit on hyviä. Let it go ymmärrettävästi kuvaa Nanan irti päästämistä Renistä. Tahdon sut - Nana tunnustaa rakkautensa. Ja lopuksi ihanan Trapnestin Wish, jonka itse tulkitsin kiteytyvän Nanan toiveeksi; kumpa kaikki olisi toisin.
Hieno, joskin ärsyttävän lyhyt teksti. Voisit kirjoittaa samalla teemalla pidemmän!
Kiittäen Siunsäe

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 548
  • 707
Siunsäe, kiitos kommentista! <3

Tämä tosiaan rustattu suffle-haasteeseen niin sillä jäi aika lyhyeksi. Hauskaa oli kyllä kirjoittaa ja kappaleet sattui just sopivasti. Ajattelin ensin, että en kuitenkaan saa mitään tuohon haasteeseen aikaiseksi, mutta ekan kappaleen alkaessa soida alkoi tipahtelee ideoita ja biisit vaan parani. Tuo loppuun sattunut Wish tuli kyllä hyvällä tuurilla tähän! Pitäisi kirjoittaa NANAsta pidemminkin, koska sarja on ihan loistava! <3 Oon kaavaillut NANAsta muutaman raapaleen kokonaisuutta, mutta kunnon one-shot olisi kiva saada aikaiseksi. Finissä on ihan liian vähän tätä fandomia!

Kiva, että lopun Takumi/Hachi on miellyttänyt. :D Itse en tykkää kyseisestä parituksesta vaan olen aina Nobu/Hachin puolella! Päätin silti kuitenkin kirjoittaa tähän Takumin, enkä Nobua, koska ei Nobu vaan olisi sopinut tähän mitenkään. Mukavaa, että finistä tosiaan löytyy tämänkin fandomin tuntevia. :3
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”