Kirjoittaja Aihe: Retki Hunajaherttuaan | OC | Sallittu  (Luettu 1924 kertaa)

Ales

  • Fanficcari
  • ***
  • Viestejä: 498
  • Ilo on sisäpiirin homma
Retki Hunajaherttuaan | OC | Sallittu
« : 15.04.2014 09:03:39 »
Nimi: Retki Hunajaherttuaan
Beta: Onkonälkä
Ikäraja: S
Genre: Tää periaattees on genretön (ainakin mun omassa mielessä), mutta tää sijottuu parhaiten tänne draamaan.
Disclaimer: Kaikki tunnistettava kuuluu J.K ’lle, Clarissa ja Josh ovat minun omaa materiaaliani.
Haasteet: Takaisin Tylypahkaan
A/N: Ficissä siis seikkailee muutaman tutun hahmon lisäksi kaksi OC hahmoani.


Retki Hunajaherttuaan


"Binns on ihan hirvee, se antaa aina liikaa tehtäviä, mä en vaan kestä."
"Mennään lakkoon!"
"Joo, siis ihan mahtava idea!"

Clarissa pyöräytti silmiään kuunnellessaan kahden muun tupalaisensa keskustelua Luihuisen oleskeluhuoneessa. Tyttö yritti parhaansa mukaan saada tehtyä loputkin läksynsä, sillä niitä oli ruvennut pinoutumaan entistä enemmän.
Tytöt jatkoivat kikatusta ja keskustelua ja pian oleskeluhuone täyttyi muistakin oppilaista, joten läksyjen teosta siellä ei tullut mitään.
Clarissa puuskahti, kääri pergamenttinsa rullalle ja asteli ulos tuvasta suunnaten askeleensa kohti kirjastoa. Siellä sentään olisi rauha tehdä läksyjä.

Kirjastokaan ei suonut tarvittavaa rauhaa, sillä Draco Malfoy, samasta tuvasta ja samalta vuosikurssilta, istui siellä muutaman muun Luihuisen kanssa. Clarissan mielestä Draco oli oikein hyvännäköinen, mutta ei hänellä mitään mahdollisuuksia poikaan olisi. Pansy Parkinson ei muuta tehnytkään, kuin lääppi Dracoa. Iljettävää.

Tyttö suuntasi askeleensa kohti kauimmaista nurkkaa ja istuutui vapaan pöydän ääreen. Kirjastonhoitaja Matami Prilli seisoi juuri siellä lajittelemassa kirjojaan. Nainen vilkaisi vihaisesti Clarissaa, vaikkei hän mitään melua aiheuttanutkaan. Tyttö kohautti olkiaan ja ryhtyi tekemään tehtäviään loppuun.

Samassa hänen mustepullonsa kohosi ilmaan ja kallistui Clarissan kotitehtävän päällä valuttaen musteen pergamentille. Tyttö ei saanut sanoja suustaan, vaan vilkuili ympärilleen etsiäkseen syyllistä. Kirjahyllyn takaa pomppasi naureskellen Josh Valerian, Clarissan parhaimpia kavereita.

"Ei ollu kivaa", Clarissa tuhahti ja puhdisti pergamentin sauvan huiskautuksella.
"Kyllä se mun mielestä oli", Josh vastasi vetäessään penkkiä pöydän alta. "Lähdetäänkö käymään Hunajaherttuassa?"
"Miten sä sinne ajattelit päästä", tyttö kysyi ja kohotti toista kulmaansa.
"Kuulin Potterin puhuvan sille Weasleylle jostain salakäytävästä, joka johdattaa suoraan Hunajaherttuan kellariin." Josh intoili.
"Hunajaherttuan kellariin... Mites me sieltä päästään kaupan puolelle jäämättä kiinni?
"Improvisoidaan. Hei älä viitti Clar, mennään nyt!"

Hetken miettimisen jälkeen tyttö päätti suostua Joshin ehdotukseen. He menivät yhdessä käymään Luihuisen tuvassa, Clarissa vei laukkunsa makuutiloihin ja nappasi taskuunsa hieman rahaa.

"Hei Clarissa, joko sä sait tehtyä Kalkaroksen liemiesseen valmiiksi?" Daran kysyi, kun tyttö asteli alas makuusaleista.
"Joo on se lähestulkoon valmis, entä ite?”
"Mä en vaan saa tekstiä kunnolla paperille, ei ajatus kulje. Kuinka pitkä sulla on?"
"Enpä oo mittaillu, kyllä siinä aika paljon tekstii on", Clarissa vastasi suunnatessaan askeleensa ovella odottavan Joshin luo.
"Ootteko menossa jonnekkin", Daran kysyi kurtistaen kulmiaan.
"Itse asiassa joo, moikka", Clarissa vastasi astuessaan ulos tuvan tiloista.

Kaksikko asteli yhdessä kolmanteen kerrokseen ja varmisti, ettei ketään näkynyt lähistöllä. Josh otti taikasauvansa ja loitsi kerroksessa olevan patsaan aukeamaan. Clarissa katsoi hymyilevää Joshia, joka astui ensimmäisenä salakäytävään.


Ikuisuudelta tuntuneen ajan jälkeen Josh pysähtyi ja työnsi Hunajaherttuan kellarin lattialaatan irti ja vilkaisi varovaisesti sisään. Kellari oli autio, ja kaksikko hiipi portaille ja siitä eteenpäin ovelle, jonka takana sijaitsi itse puoti.

"No, herra Improvisaatio, mitäs me nyt tehdään?" Clarissa kuiskasi Joshille, joka hymyili edelleen leveästi.
"Avataan ovea hitaasti ja mennään puodin puolelle, kun myyjä ei katso tänne."
"Mainiota", Clarissa tuhahti. Ei heillä ollut muutakaan, ja he olivat tulleet jo niin pitkälle. Josh hivutti ovea hieman auki, ja hetken kuluttua hän viittoi äänettömästi Clarissaa seuraamaan itseään. He pinkaisivat nopeasti puodin puolelle, jossa oli heidän onnekseen porukkaa, eivätkä myyjät huomanneet heitä.
Clarissa asteli hyllyille ja valitsi sieltä muutamaa erilaista toffeeta, sokerisulkakyniä, mehujauhepalloja ja lakritsisauvoja. Tyttö maksoi ostoksensa kassalle Joshin edelleen valitessa karkkeja. Clarissa käveli pojan vierelle, ja samassa kaupan ohitse käveli professori McGarmiwa, joka kaksikon epäonneksi huomasi heidät. Professorin ilme muuttui vihaiseksi, ja hän asteli sisään.

"Mitä te kaksi täällä teette?" Professorin ääni oli hyvin tuima, ja sai Joshinkin kalpenemaan.
"Me- tuota- mm..." Josh änkytti.
"10 pistettä pois teiltä molemmilta. Tylyahoon ei saa tulla ilman lupaa. Ja molemmille täksi illaksi jälki-istuntoa Voron kanssa." Professori sanoi keskeyttäen Joshin änkytyksen. "Ja nyt lähdemme takaisin koululle. Antakaa olla viimeinen kerta, kun karkaatte koulusta noin!" Clarissa ja Josh lähtivät opettajan perään ja vilkuilivat hymyillen toisiaan.

Illalla Clarissa istui palkintohuoneen lattialla Joshin kanssa hinkkaamassa vanhoja pokaaleita puhtaiksi.

"Tiedäthän, että tämä on sun vikas, että me ollaan täällä?" Clarissa kysyi leikillään. Josh näytti Clarissalle kieltä, eikä sanonut mitään.
"Tiedäthän, että mä vihaan sua?" Clarissa sanoi hymyillen ja katsoi poikaa silmiin.
"Sittenhän tunne on molemminpuolinen!" Josh sanoi hymyillen ja kaksikko purskahti nauruun.

A/N2: Risut ja ruusut tänne vaan, rakentava kommentti on kaikkein paras ! (:
« Viimeksi muokattu: 31.05.2014 11:14:19 kirjoittanut Ales »

© Raitakarkki

Renneto

  • Melancholiette
  • ***
  • Viestejä: 279
  • Kuin tylsää, kurjaa, tympeää ja tyhjää
Vs: Retki Hunajaherttuaan | OC | Sallittu
« Vastaus #1 : 16.04.2014 16:16:23 »
Arki on aina arkea ja koulu on aina koulua, vaikka koulu olisi sitten tuhannen vuoden vanha maaginen linna jossa tapahtuu kummia... Ja arkeen mahtuu aina pieniä kivoja juttuja kuten esimerkiksi salaisempi matka Hunajaherttuaan. :> Tällainen jaottelu oli mielestäni todella onnistunutta, kun sai maistaa arjesta muutakin kuin ainaista harmautta mutta toisaalta kurkistella siihen (harmaaseen) arkeen noin Tylypahkankin osalta.

Siitä tykkäsin erityisesti, että fikkiin oli saatu seikkailun makua ja Minerva McGarmiwa! Hän on pakollinen osa koulun arkea. Dialogi oli hyvää, tykkäsin puhekielisyyksistä koska se leikitteli juuri tavallinen suomalainen koulupäivä -ajatuksella. Dialogissa oli muutakin hyvää kuin kieli, se oli nimittäin välistä tosi kivaskelevaista:

Lainaus
"Tiedäthän, että tämä on sun vikas, että me ollaan täällä?" Clarissa kysyi leikillään. Josh näytti Clarissalle kieltä, eikä sanonut mitään.
"Tiedäthän, että mä vihaan sua?" Clarissa sanoi hymyillen ja katsoi poikaa silmiin.
"Sittenhän tunne on molemminpuolinen!" Josh sanoi hymyillen ja kaksikko purskahti nauruun.

Minäkin nauroin. :D Niin tyypillinen tarinaloppu, jossa tyttö ja poika tunnustavat rakkautensa toisilleen - ja eikä sittenkään. Todella onnistunut hauskanlainen lopetus. Tykkäsi kyllä lukea fikkiä noin muutenkin mutta lopetus oli kruunaus.
perhosen siivenisku


Ales

  • Fanficcari
  • ***
  • Viestejä: 498
  • Ilo on sisäpiirin homma
Vs: Retki Hunajaherttuaan | OC | Sallittu
« Vastaus #2 : 16.04.2014 21:30:41 »
Hei Renneto ja kiitos mahtavasta kommentista! Pyrin tekemään ficistä mahdollisimman monipuolisen, ja silti haasteen mukaisen (: Mukava huomata, että olen onnistunut!

-A

© Raitakarkki

Iloinen Sipuli

  • Potterhead forever
  • ***
  • Viestejä: 435
  • Olen jälleen takaisin!
Vs: Retki Hunajaherttuaan | OC | Sallittu
« Vastaus #3 : 19.04.2014 09:22:28 »
Olipas kiva teksti! Ja ennen kaikkea kivaan haasteeseen, hehheh...

Ei mitenkään järisyttävä tai maailmaa mullistava, mutta ehjä ja hyvä lukukokemus. Tässä oli monia pieniä asioita, joista tykkäsin (: . Ensinnäkin esimerkiksi se, (joka toisaalta ei enää ficcimaailmassa ole lainkaan harvinaista, päinvastoin, mutta siis canoniin verrattuna), miten kuvasit että myös luihuisen tupa elää normaalia elämää ja tekee samankaltaisia juttuja kuin Harry kumppaneineen. Tämä luo mukavasti lisää syvyyttä.

Kerrontasi on hauskaa ja värikästä! Tekstissä on paljon pieniä yksityiskohtia, jotka mukavasti elävöittävät kertomusta, ja saavat tunnelman tuntumaan vielä aidommalta (: . Myös dialogi on sujuvaa ja aitoa, ja hahmot mukavan "normaaleja", eivät lainkaan mitään ärsyttävä-oc-hahmo -tyyppisiä.

Erityisesti pidin alusta, yksinkertainen dialogi arkisista asioista, juuri tuolla lailla sivusta kuultuna, heittää mainiosti mukaan tunnelmaan. Muutenkin teksti on hyvin rakennettu, aika lyhyt, mutta mukava "otos". Kertoo juuri siitä mitä otsikko sanoo.

Vain yksi juttu minua tässä jäi häiritsemään: kumman vähällä nuo selvisivät tuosta salaisesta karkausretkestään :D. McGarmiwako muka vähentäisi vain 10 pistettä? Taitaa olla lepsulla päällä... (Ajattelen lähinnä sitä, miten Viisasten Kivessä Harryn + kumppaneiden karkausretken seurauksena oli -50 tupapistettä per naama... No, ehkä karkaus öiseen aikaan on vakavampi rikos?) Mutta onneksi saivat sentään jälki-istuntoa :D

Mutta turhaa pilkunviilausta tälläinen tietysti on :D, hyvä ja onnistunut teksti oli, ja se on pääasia, eivät pikkujutut sitä pilaa (:

-Iloinen Sipuli
Fanfiction: all the stories live forever

Welcome to the Island - there's no coming back (Ei hätää, tämä ficci tullaan kirjoittamaan valmiiksi!)

Ales

  • Fanficcari
  • ***
  • Viestejä: 498
  • Ilo on sisäpiirin homma
Vs: Retki Hunajaherttuaan | OC | Sallittu
« Vastaus #4 : 19.04.2014 16:32:26 »
Hei Iloinen Sipuli ja kiitokset kommentistasi!

...miten kuvasit että myös luihuisen tupa elää normaalia elämää... Minun mielestäni on väärin, että Luihuisista helposti kuvitellaan, että he eivät ole tavallisia ihmisiä, vaikka he kyllä ovat. He ovat samanlaisia kuin kaikki muutkin, mutta osasta tulee pahoja. Toisaalta, tuleehan niitä pahoja velhoja myös muistakin tuvista, J.K itse on kertonut, että Puuskupuhista tulee vähiten pahoja, eli siis Rohkelikostakin tulee enemmän.. Halusin tällä kuvastaa, että hekin ovat ihmisiä, vaikkakin kuuluvat Luihuiseen!

Ja tuo pohdiskelusi McGarmiwasta, itse ajattelin asian juurikin niin, että he lähtivät päiväsaikaan käymään karkkiostoksilla, eivätkä hiippailleet yöllä, joka on paljon pahempi asia :'D Eli siksi tälläinen rangaistus lankesi kaksikolle.

Mukava huomata, että pidit tekstistä!
-A

© Raitakarkki

PikkuKakara

  • Tribuutti joka...
  • ***
  • Viestejä: 79
  • ... ei tahtonut kuolla.
Vs: Retki Hunajaherttuaan | OC | Sallittu
« Vastaus #5 : 30.07.2014 23:33:31 »
Oih! Tarina oli ehkä hiukan epäselvä, mutta pystyin kuitenkin lukemaan sen. Pikkusiskokin tykkäsi kuunnella iltasaduksi tätä :3 kirjotusvirhetä en löytänyt, en ainuttakaan ja pidin tarinasta, tai no tarinan ideasta.

Kiva piristys tämä retki Hunajaherttuaan, vaikkei seuraukset ollutkaan mukavat. :D Pidän eniten Harry Pottereitakin katsoessa niistä kohdista, joissa kerrotaan arjesta. Se on vain jotenkin aihe mikä uppoaa minuun.

Kiitokset tekstistä ja hyvästä iltasadusta! P.s tuleeko jatkoa? ;)
http://www.finfanfun.fi/index.php?topic=39334.0
"The game never ends" (sori en osaa linkata hienosti :D )

The Hunger Games <3 Eminem <3

Ales

  • Fanficcari
  • ***
  • Viestejä: 498
  • Ilo on sisäpiirin homma
Vs: Retki Hunajaherttuaan | OC | Sallittu
« Vastaus #6 : 24.11.2014 15:22:37 »
Oho tänne on näköjään tullut kommentti :'D Eli anteeksi myöhäisestä vastauksesta!
Se arkikin osaa olla mielenkiintoinen aihe, jos sen katsoo/lukee/kirjoittaa oikealla tavalla (; Asennekysymys!

Minä kiitän sinua kommentista, ja oli ilahduttavaa kuulla, että pidit ja myös pikkusisko tykkäsi :3 Jatkon ilmestymistä epäilen, tämä oli vain... No, tälläinen :'D
-A

© Raitakarkki