Kirjoittaja Aihe: Pajulintu (S)  (Luettu 9162 kertaa)

Aava

  • homsantuusa
  • ***
  • Viestejä: 79
    • woollymint.tumblr.com
Pajulintu (S)
« : 22.09.2013 14:43:09 »
Pajulintu

Ikäraja: S
Paritus: Ginny/Luna
Genre: Romance, angst

Lukijalle: Yritin raapaletta, mutta, no niin. Femme10 on kiva, ja turkinpippuri antoi inspiraatioksi kuvan, joka on ehkä K-18. Isän viisaudet lainasin kiinalaisilta.



Lunan sydän sykkii epävireisesti. Kolisee ja kaipaa. Kotia, mustikkamaidon värjäämiä kesäpäiviä, äitiä.

”Et sinä voi estää surun lintuja lentämästä pääsi yli, mutta voit estää niitä pesimästä hiuksiisi”, isä sanoo, ja silti Lunan hiukset ovat linnunpesien takuttamat. Pikkusieppoja, peukaloisia ja yksi surullinen pajulintu.

Aamiaisella tarjotaan kurpitsamehua, mutta Luna tarkkailee mieluummin ihollaan vilistävien sormien polkua. Kynsien vaaleanpunainen lakka on halkeillutta, koska edes Ginevra Weasley ei ole täydellinen. Tyttö hymyilee – ja jalkojen välissä kihelmöi –, puhaltaa Lunan napaan, eikä haluaisi myöhästyä liemitunnilta. Luna painaa kasvonsa kaulan pisamiin ja haistaa hien ja kookospähkinän.

Ginny on virheellinen. Hän suutelee silmät auki, ja nolostuu aivastaessaan. Ajatukset harhailevat. Hän ei tunnusta vikojaan tai rakkauttaan, eikä milloinkaan sano oikeita asioita hyvästejä jättäessään,

mutta Luna tietää, että Ginnylläkin on linnunpesistä takkuiset hiukset.
« Viimeksi muokattu: 03.11.2014 18:09:49 kirjoittanut Aava »

silmieni ympärillä onnelliset poimut

Daran

  • ***
  • Viestejä: 202
Vs: Pajulintu (K-7)
« Vastaus #1 : 24.09.2013 18:23:13 »
Haeskelin Ginnyä ja kun olin tämän lukenut niin pakko jotain yrittää kommentoida, oli niin hieno pikku ficci :)
Ihana, runomainen, kaunista kieltä, Ginny: voiko olla pitämättä? No, minä ainakaan siis en... Kiitoksia tästä, etenkin siitä miten Ginny niistä virheistään huolimatta oli viehättävä ja Lunan rakkauden arvoinen (eikä se narttu jona häntä liian usein kuvataan)...

Herkkuoone

  • Vieras
Vs: Pajulintu (K-7)
« Vastaus #2 : 02.10.2013 11:58:31 »
Oh, vau.

Siitä on ehkä ikuisuus, kun olen viimeksi lukenut Ginny/Lunaa, tosin en ole sitä kyllä pahemmin etsiskellytkään, koska Ginny ei kuulu suosikkihahmoihini, mutta tähän tekstiin törmääminen oli kyllä mieluisa yllätys, sillä teksti on kaunis. Todella kaunis. Kuvailu on mykistävän upeaa ja pidin ideasta upottaa sananlasku mukaan ficciin tavalla, jolla olit sen tehnyt. Kaikki tuntui niin luonnolliselta, että apua, en osaa sanoa mitään järkevää, koska teksti vetää sanattomaksi kauneudellaan.

Lunan sydän sykkii epävireisesti. Kolisee ja kaipaa. Kotia, mustikkamaidon värjäämiä kesäpäiviä, äitiä.
Esimerkiksi nämä kolme ensimmäistä lausetta tekivät minuun suuren vaikutuksen ja saivat huokailemaan ihastuksissaan. Tykkäsin paljon siitä, miten aina edellinen lause täydentyi seuraavalla, seuraavan mennessä aina vain syvemmälle ja syvemmälle pinnan alle. Tämä on valehtelematta yksi hienoimmista aloituksista, joihin olen pitkään aikaan törmännyt, sillä se tempaisee heti mukaan tarinaan ja tunnelma kietoo lukijan pikkurillinsä ympärille.

Yhden pienen typon huomasin:
Aamiaisella tarjotaan kurpitsamehua, mutta Luna tarkkailee mielummin ihollaan vilistävien sormien polkua.
Mieluummin tulee kahdella u:lla. :>

Kiitos. : )
~ Herkku.

Hallahäive

  • ***
  • Viestejä: 719
Vs: Pajulintu (K-7)
« Vastaus #3 : 03.10.2013 15:02:04 »
Ginny/Luna on paritus, jota en ole kauheammin lueskellut, mutta joka tarkemmin pohdittuna on aika suloinen. :)

Tyylisi kirjoittaa on aivan ihastuttava, rakastin tästä ficistä löytyviä yksityiskohtia. Teksti oli kerrassaan Lunamainen, olit hienosti tavoittanut hahmon, sanoisinko syvimmän olemuksen. Oli ihanaa, kuinka Ginny on "virheellinen", sillä niin usein ihastuksen kohteet kuvataan täydellisiksi.

Koko tunnelma tässä oli ihana, hieman haikea surullisine pajulintuineen (otsikko muuten houkutteli minut tätä lukemaan, pidin siitä!). Alku oli ehdottomasti suosikkini, mustikkamaidon värjäämät kesäpäivät kuulostavat niin kauniilta. Ja viimeinen virke taas sitoi kaiken hienosti yhteen.

Kerta kaikkiaan, kiitos tästä, olipa suloinen. Olisin mielelläni lukenut vaikka lisääkin.
Who lives, who dies, who tells your story?

Ava by Auro, banneri by Ingrid

nauha

  • ***
  • Viestejä: 339
  • Sunnuntaiteuras
Vs: Pajulintu (K-7)
« Vastaus #4 : 11.12.2013 11:29:34 »
Tämä on kyllä kerrassaan ihana, alusta loppuun ja keskeltäkin.
Ensimmäiset lauseet todella vievät mennessään, kuten Herkkuoone sanoi, ne ovat vaikuttavia. Epävireinen, koliseva ja kotia kaipaava sydän, ja tuo asettelu.

Kaipauksen ja epätäydellisyyden teemoista huolimatta en osaa nähdä tätä angstina, en oikein miltään kantilta. Ehkä se johtuu osittain kiinalaisten viisauksista ja tuosta kuvasta, ne puhuvat minusta aivan jostain muusta. Angst maistuu musta aina ongelmissa pyöriskelyltä, ja vaikka tämä antaa molemmille tytöille hieman surumielisen pohjasävyn linnunpesistä takkuisine hiuksineen, on tässä myös paljon onnen värinää.
(Ehkä kyse on siitä, mitä haluaa nähdä)

Leikittelit tässä ihanasti viattomuuden rajoilla ja paikoittain ylitit sen, maalailit muutenkin tytöistä myös herkullisen arkista kuvaa virheineen ja hienhajuineen. Vaikka oli siellä niitä kookoksia ja aivastuksiakin.

Haluaisin sanoa paljon, koska tästä irtosi pituuteensa nähden hirveästi, mutta en oikein osaa eritellä ajatuksiani. Tämä paritus miellyttää minua aina kovasti ja Ginny on tosiaankin yksi aliarvostetuimmista hahmoista koko fandomissa. Ehkä hänelle tekee oikeutta tulla paritetuksi juuri Lunalle. (Toisaalta olisi joskus hauska nähdä hyvin kirjoitettu ja moniulotteinen Ginny, joka on suhteessa Harryn kanssa, kuten canon sanoisi.)
Ja mikä oivallus:
Lainaus
Ginny on virheellinen.
Sehän ihmisestä ihanimman tekeekin.

Ja Luna, aina ihana Luna, ei siihen oikein ole mitään lisättävää. Kirjoitit hänet kauniisti ja tässä oli kokonaisuudessaan kaikki palat kohdillaan. Monipuolisesta sävytyksestä nautin erityisesti, ja nimi oli hurmaava.

Hirvittävän pienillä asioilla onnistuit piirtämään tapahtumapaikaksi nimenomaan Tylypahkan. Kurpitsamehu ja liemitunti. Oikeastaan se on ehkä ficcien ihaninta antia, kaikkea ei tarvi sanoa sen näyttääkseen. Hyödynsit sitä taidokkaasti.

Kiitos tästä, tulen jatkossa varmasti tutkimaan muitakin kirjoituksiasi.
Kaipaan hetkeä jonka toivoin sinun olevan minun

onkonälkä

  • ***
  • Viestejä: 542
  • Show me some skin, I might bite it
Vs: Pajulintu (K-7)
« Vastaus #5 : 15.12.2013 20:03:02 »
Kommenttipakettihaasteesta, Hei :)

Ihanan runollinen, kauniisti kuvailtu ja hauskoilla kielikuvilla varustettu teksti! Pienten virheiden kuvailu on tehty niin kauniisti, etteivät ne edes kuulosta virheiltä, ja on jotenkin aivan älyttömän suloista, että epätäydellisillä ihmisillä on linnunpesiä hiuksissa. Jo otsikko veti mukaansa ja ensimmäinen lause vei kokonaan. Aivan älyttömän suloisia nuo mustikkamaidon värjäämät kesäpäivät, ja jotenkin niin Lunamaisia.

Luna oli tässä hyvinkin IC! Juuri tuommoinen unenomainen hassu. Ginny/Luna on muutenkin yksi kauneimmista femmepareista, jotka tiedän, vaikken femmeä niin luekaan. Hahmovalinnat tässä ovat osuneet ihan nappiin.

Lainaus
Hän suutelee silmät auki, ja nolostuu aivastaessaan.

Tuosta kohdasta pidin erityisen paljon. Se saa Ginnyn kuulostamaan aivan yhtä inhimilliseltä, kuin kuka tahansa, mutta toisaalta kuulostaa hyvinkin siltä, että Luna on vain väkisin kehittänyt syitä, miksei Ginny olisi täydellinen, sillä rakastaa tätä niin paljon.

Erittäin kaunis teksti, enkä löytänyt virheitä :)
In the world of locked doors
the man with the key is king
And honey you should see me in a crown

Aava

  • homsantuusa
  • ***
  • Viestejä: 79
    • woollymint.tumblr.com
Vs: Pajulintu (K-7)
« Vastaus #6 : 19.12.2013 18:14:46 »
Daran, kiitos oikein kovasti. Ginny on ihana, ja ainakin minusta hän on inhottu hahmo täysin ilman syytä. Hauskaa, että joku muu on samaa mieltä!

Herkkuoone, hieno kommentti, kiitos. En ole (tai en ennen tämän tekstin julkaisemista ollut) kirjoittanut vuosiin yhtään mitään kaunokirjallista, ja pelkäsin, ettei ketään enää edes kiinnosta lukea minun räpellyksiäni. Oon siis hyvin iloinen positiivisesta palautteesta.

Hallahäive, mustikkamaito muistuttaa minua omasta lapsuudestani, mutta pelkäsin vähän, ettei siihen liittyvä tunnelma välttämättä avaudu lukijalle. Ilmeisesti kuitenkin turhaan! Minä kiitän kommentistasi.

nauha, apua, sinä et ehkä tiedä tätä, koska en ole (vielä) kommentoinut tekstejäsi, mutta olet yksi minun suosikkikirjoittajistani, ja ilahduin hölmön paljon, kun näin, että olit kommentoinut. En edes tiedä, mitä sanoa! Sanasi tekivät minut hyvin iloiseksi. Kiitos!

onkonälkä, lisää kommenttipaketteja, jee, kiitos paljon! :D
« Viimeksi muokattu: 31.03.2015 13:57:46 kirjoittanut Aava »

silmieni ympärillä onnelliset poimut

Ansa

  • runostaja
  • ***
  • Viestejä: 2 878
  • rakastettu
Vs: Pajulintu (S)
« Vastaus #7 : 26.11.2014 00:35:42 »
Kommenttikampanjasta hei! (: Kiitä Alesia, koska ilman kamppanjaa tuskin olisin eksynyt koskaan tätä lukemaan, femme ja varsinkaan Luna/Ginny kun ei kuulu lukutottumuksiini. Siitä huolimatta tykästyin tähän piskuiseen ja viehättävään tekstiisi. Kerronta ja kuvailu on haikean surullista mutta erittäin kaunista. <3 Kerranki teksti jossa Luna ei ole hieman hassahtanut typerys ja aina iloinen, sekä Ginny täydellinen tai ärsyttävä ämmä.

Lainaus
”Et sinä voi estää surun lintuja lentämästä pääsi yli, mutta voit estää niitä pesimästä hiuksiisi”, isä sanoo, ja silti Lunan hiukset ovat linnunpesien takuttamat. Pikkusieppoja, peukaloisia ja yksi surullinen pajulintu.
Kaunis ja nokkela lausahdus isän suusta ja silti, silti ne linnut muuttavat asumaan. Kivasti myös aukesi otsikko. :3 Kaunista kaunista luettavaa. <3
Lainaus
Ginny on virheellinen. Hän suutelee silmät auki, ja nolostuu aivastaessaan. Ajatukset harhailevat. Hän ei tunnusta vikojaan tai rakkauttaan, eikä milloinkaan sano oikeita asioita hyvästejä jättäessään,

mutta Luna tietää, että Ginnylläkin on linnunpesistä takkuiset hiukset.
Hyvä lopetus, toistaa ja sulkee alun pohdinnan, mikä ei aina ole ihan helppoa tällaisissa lyhyissä teksteissä. Ja Ginnyn kuvailu taas on onnistunutta, sait minut pitämään hahmosta enemmän. Kiitos. <3

-Ansa!


kirjoittelen runoja ja tunnelmoin

magrat

  • noita
  • ***
  • Viestejä: 131
  • happy
Vs: Pajulintu (S)
« Vastaus #8 : 03.03.2015 22:26:56 »
uiuiuiuiuiiii!

Aivan ihanan suloinen. Tavattoman herkkä, punaruskea, aamuauringon valaisema pieni suloinen ficci. Kaksi vahvaa ja "viallista" löytäneet toisensa. Ja mielettömän hienovaraista tekstiä, juuri kuten raapaleissa ja muissa lyhyissä tulee ollakin.  Aivan ihana. En mä osaa sano mitään sen kummallisempaa. Tämä jätti lämpimän olon ja sai mielen vaipumaan pumpuliin.

Piiieni miinus, ja tää siis varmasti vain mun ongelma, tosta jalkovälin mainitsemisesta. jotekin toi 'jalkojen väli', mulle rävähti heti mieleen kuva alastomasta naisen alapäästä, enkä olis tähän kohtaan sitä mielikuvaa halunnut :D Et se jotenkin rikkoi tän seesteisen, suloisen, herkän, hipaisevan,  vihjailevan tunnelman.

Mutta kokonaisuudessaan kiitos, aivan ihana teksti. <3

Aava

  • homsantuusa
  • ***
  • Viestejä: 79
    • woollymint.tumblr.com
Vs: Pajulintu (S)
« Vastaus #9 : 31.03.2015 20:34:43 »
Kiitos paljon ihastuttavista kommenteista teille kummallekin. ♥ Olen myös kovin pahoillani mielikuvasta, magrat, ja siitä, että nyt en voi olla nauramatta sille. :D

silmieni ympärillä onnelliset poimut

Isilwen

  • ***
  • Viestejä: 491
  • Wildfire
Vs: Pajulintu (S)
« Vastaus #10 : 16.04.2015 13:35:07 »
”Et sinä voi estää surun lintuja lentämästä pääsi yli, mutta voit estää niitä pesimästä hiuksiisi”, isä sanoo, ja silti Lunan hiukset ovat linnunpesien takuttamat. Pikkusieppoja, peukaloisia ja yksi surullinen pajulintu.

Oivoi, kuinka upeaa. Tästä tekstistäsi taas muistaa, että ei sykähdyttävien tarinoiden tarvitse olla pitkiä, kun on näin hienoja lauseita ja mielikuvia ficci täynnä. Herkkä ja runollinen, saa muistamaan ne ihastuksien ja rakkauksien kauneimmat hetket ja ajatukset, että vaikka toisessa on virheitä, loppujen lopuksi ihmiset jollain lailla loksahtelevat yhteen, koska sitä yhteistä on. Ehdottomasti yksi suosikkipareistani.
Jotka tulevat suorinta tietä, saapuvat tyhjin taskuin.
Jotka ovat kolunneet kaikki polut,tulevat säihkyvin silmin,
polvet ruvella, outoja hedelmiä hauraassa säkissään.
Niin se ystäväni on, niin se on,
että eksymättä
et löydä perille


~ Tommy Tabermann

https://harrydracorecs.wordpress.com/

Kaarne

  • Unenkutoja
  • ***
  • Viestejä: 9 335
  • Lunnikuningatar
Vs: Pajulintu (S)
« Vastaus #11 : 13.05.2015 23:00:25 »
Tähänhän on kommentoinut viissataatuhattaseitsemänkymmentäkolkytkaks ihmistä! Mutta mä en vielä ole, ja vaikka mulla ei olekaan mitään järkevää sanottavaa, sanon silti. Teen sen kronologisessa järjestyksessä:

1) ANCKA, sinun pitäisi kirjoittaa enemmän, koska tekstisi ovat puhdasta AWESOMEA ja ihanuutta ja sitä paitsi hyvin kirjoitettua. Voisin innolla lukea sun kirjoittaman runokokoelman tai novellikokoelman, koska musta tällaiset pienet tunnelmapalat sun kirjoittamina ovat tosi onnistuneita ja purevat aina. :)

2) Kirjoita lisää, koska oot hyvä kirjoittaja. :)

3) Musta Luna oli tässä tosi ihana ja lunamainen ja tykkäsin erityisesti noista takkutukkalinnunpesäasioista, se oli hieno kielikuva ja kaunis ajatus. Juuri sellainen, kuin taatussa ancka-laadussa usein on.

4) Laitan tän joku päivä vielä Kommenttikampanjaan.

5) Teen tästä tämmösen seitsemän kohdan listan, koska seitsemän on täydellisyyden luku ja vaikka mikään teksti ei ole täydellinen, tämä on täydellistä omenansiemenjuttua, koska omenansiemenet ovat parhaat.

6) Yksi surullinen pajulintu. Sydämeni pakahtuu.

7) toivottavasti julkaiset pian lisää tekstejä, koska lukisin niitä mielelläni. Pus! ♥

P.S. Oot kiva.


someone i loved once gave me a box of darkness.
it took me years to understand that this, too, was a gift.

FractaAnima

  • Francesca R. Anima
  • ***
  • Viestejä: 4 096
  • Like Molly Weasley, but Slytherin
Vs: Pajulintu (S)
« Vastaus #12 : 13.05.2015 23:14:30 »
No voihan, jos jo Nevillan kommentti sai minut awwwittelemaan, niin pitihän itse ficcikin lukea ja yyh. Olipas se suruisa, mutta eloisa heti alusta alkaen. Minun alahuuleni on ihan mutrussa. Tykkäsin tosi paljon yksityiskohdista, aivan ihania. Ja koko teksti, kyllä:
Lainaus
5) Teen tästä tämmösen seitsemän kohdan listan, koska seitsemän on täydellisyyden luku ja vaikka mikään teksti ei ole täydellinen, tämä on täydellistä omenansiemenjuttua, koska omenansiemenet ovat parhaat.
Jos tämä on täydellistä omenansiemenjuttua, niin komppaan myös kohtaa kaksi (ja oikeastaan aika montaa muutakin kohtaa) Nevillan kommentissa.

Olen ihan surku, koska tämän tunnelma, mutta olen myös tosi ilo, koska tämä on upea. Laitan tähän vielä tällaisen hämmentävän hymiökokoelman:  :o  ::)  :'(  :-*

Noin, kiitos tästä,
Frac


I'm into Herbology now u_u

DulzGraham

  • dar(l)ing
  • ***
  • Viestejä: 1 417
  • Magnificent Bastard
Vs: Pajulintu (S)
« Vastaus #13 : 13.05.2015 23:22:46 »
No niin, jos Fracta tunnustaa, että Nevillan kommentti sai lukemaan, niin mä tunnustan, että samainen kommentti sai mut kommentoimaan ja allekirjotan molempien kommenteista paljon. Luin sentään ensin.

Ja mä olen ihan surku, koska elämä ja koska tämä on kaunein Luna josta oon lukenu ja koska ne surun linnut, taitaa mullakin olla pari pajulintua, vai harakoitako ne on, tuolla takkuisissa hiuksissa. Luna/Ginnyä en muista oonko koskaan lukenu, mutta näköjään se mun elämästä on puuttunu.

Kookospähkinät = Ginny.

Kaunis tunnelma.

Kiits,
-Duzku
pannu by wolferain ♥

Hazyel

  • Master of Godspeed
  • ***
  • Viestejä: 4 776
  • Not killing people is really hard.
Vs: Pajulintu (S)
« Vastaus #14 : 20.06.2015 02:51:40 »
Jos nyt vihdoinkin kommentoisin tähän, kun on pitänyt se tehdä jo niin pitkään ja oon lukenutkin tän ainakin tuhat kertaa, koska en vain voi käsittää kuinka kaunis tämä on.

En tiedä, musta tuntuu, että haluaisin pätkittäin lainata koko tekstin, koska tässä kaikki on niin ihanaa, suloista, herkkää ja no muutenkin kaunista ja kivaa. Tykkään, kun Lunan sydän "kolisee ja kaipaa". Tykkään kuinka Lunan hiukset ovat linnunpesien takuttamat, vaikka isä sanoo, että lintuja voi estää pesimästä hiuksiin. Tykkään kuinka Ginny on virheellinen, koska eihän kukaan voi olla täydellinen, ei kukaan ole täydellinen vaikka rakastaisi toista. Tykkään, kuinka Ginnylläkin on linnunpesistä takkuiset hiukset. Ja tykkään paljon muustakin tässä, ihania ja kauniita ja kekseliäitä kohtia on niin paljon, etten oikeasti edes osaa valita lempikohtaani, koska lempikohtani voisi olla KOKO FICCI.

Tykkään myös hirveästi kerrontatyylistä, siinä on jotain pehmeää ja mukavaa vaihtelua tekstiin tuo se, kuinka tapahtumista hypitään toisiin nopeasti ja ilman sen suurempia siirtymiä. Se saa tekstin jotenkin eläväisemmäksi, liikkuvaiseksi, sellaiseksi, ettei se ole paikallaan jylläävä. Ja on aivan äärettömän kaunista, miten oot saanut kaikki tapahtumat nivottua yhteen näin hienoksi kokonaisuudeksi ilman, että tekstissä on liikaa selittelyjä tai... oikeastaan mitään ylimääräistä.

Sanoinko jo, että tykkään? Kiitos tästä tekstistä, rakastan ja luen varmaan vielä moneen kertaan!
"When I say it doesn't hurt me, that means I can bear it."

Aava

  • homsantuusa
  • ***
  • Viestejä: 79
    • woollymint.tumblr.com
Vs: Pajulintu (S)
« Vastaus #15 : 10.07.2015 16:30:22 »
Isilwen, aaaa, kiitos kauniista sanoistasi. Minä pidän tästä parituksesta myös.

Nevilla, ihana, paras kommentti ikinä! Oot itsekin aika paras. Minullakaan ei ole mitään järkevää sanottavaa, joten sanon vain kiitos.

FractaAnima, kiitos sinulle! z3 Haluan laittaa myös hymiökokoelman: ;D 8) :-*

DulzGram, kiitos paljon kommentistasi. Elämässä tarvitaan kyllä hieman Ginnyä ja Lunaa.

Lauchuo, aw, minä puolestani tykkään kommentistasi. Olen kiitollinen!

silmieni ympärillä onnelliset poimut

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 642
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Vs: Pajulintu (S)
« Vastaus #16 : 24.06.2016 08:58:13 »
Tämä kommentti on kyllä odotuttanut itseään jo suorastaan rikollisen pitkään, koska olen tuijotellut tätä tekstiä jo ties kuinka pitkään sanomatta yhtään mitään. Korjataan siis tilanne saman tien, vaikken tiedäkään yhtään, kuinka paljon oikeastaan saan aikaiseksi...

Ginny/Luna on jotenkin tosi söpö pieni paritus, etenkin kun sen kirjoittaa tällä lailla söpösti. Mulla on jotenkin kauhea fiksaatio alemman ikärajan teksteihin, joissa viittaillaan hirveästi rivien välissä kaikkeen toimintaan, mutta sitä ei ikinä kuvailla mitenkään. :D Tiedä sitten, mistä tämäkin johtuu, mutta jotenkin on paljon hauskempaa, kun saa itse kuvitella sen toiminnan eikä sitä 'syötetä väkipakolla alas'. Tykkäsin muuten ihan älyttömästi, että tässä käytettiin Ginnyn oikeaa nimeä, koska jotenkin voisin kuvitella Lunan pitävän siitä tavallaan enemmän, koska se kuitenkin ON Ginnyn oikea nimi, kun taas Ginny on vaan lempinimi.

Sä olit laittanut genreksi angstin, mutta itse näen tässä kyllä tietynlaista fluffya, ihan vaan koska mutta Luna tietää, että Ginnylläkin on linnunpesistä takkuiset hiukset. <3 Voi kyllä olla, että mulla on jotkin fluffynpunaiset lasit aina silmillä, kun luen ficcejä, mutta itse en ehkä olisi kutsunut tätä ihan angstiksi, vaikka tässä lievää synkkyyttä onkin ilmassa. Jotenkin itse vaan ymmärrän angstin niin paljon synkempänä, tai sitten se vain johtuu sun sanakäänteistä, minkä takia tämä tuntuu kevyemmältä kuin 'tavallinen angst'.

Kiitoksia siis tästä pienestä söpöstä femmestä. Tällaisia lukisi mielellään enemmänkin sulta. (;

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

Aava

  • homsantuusa
  • ***
  • Viestejä: 79
    • woollymint.tumblr.com
Vs: Pajulintu (S)
« Vastaus #17 : 26.07.2016 18:27:12 »
Oi vitsit, en oo käynyt Finissä hetkeen, mutta ilahduttaa kirjautua pitkästä aikaa sisään, kun on tullut näin kivoja kommentteja!

LillaMyy, hihhii, kiitos. Angst on minun päässäni ehkä hieman laajempi käsite kuin mitä se oikeasti on, joten ymmärrän kyllä pointtisi, ja oothan sinä aivan oikeassa siinä, että tämä ei kovin synkkä ole. Oon laittanut sen kuitenkin mukaan genreihin ihan vain siksi, että jos joku etsii semmoista suloisenpehmeää fluffya niin tietää sitten, että ehkä tämä ei pelkästään sitä ole. :D

kuuskidi, oho, kuka vinkkasi! Ei aina tarvitsekaan sanoa mitään suurta, kaikenlaiset kommentit ovat mukavia. Kiitoksia paljon!
« Viimeksi muokattu: 28.07.2019 16:08:12 kirjoittanut Aava »

silmieni ympärillä onnelliset poimut

Lunalotta

  • Valon ja ilon tuoja
  • ***
  • Viestejä: 1 064
  • Kuinka mielettömäksi kaipuu kasvaa nopeesti
    • Smaragdien säihke
Vs: Pajulintu (S)
« Vastaus #18 : 04.09.2016 18:09:59 »
Oi. Tämä oli aivan ihana teksti ja rakastan Lunaa tässä. Niin lunamainen. Ja toi kiinalainen sanonta sopi tähän niin hyvin. Luna/Ginny kuuluu yksiin lempiparituksistani. Tää oli lyhyydestään huolimatta silti just sopivan pitunen. Täynnä sellasia pieniä yksityiskohtia, jotka muodostaa täyden kokonaisuuden. Ja toi viimeinen lause sai mut yhdistämään jotenkin sen, että Luna ja Ginny on kokeneet molemmat surua, koska kyse on surun linnuista. Ehkä he siksi ovat juuri hyviä toisilleen, kun molemmat tietää, miltä tuntuu kun on ehkä menettänyt jotain.
Kiitos tästä ihanasta tekstinpätkästä. <3
Ex-SparklingAngel
Tupani on Puuskupuh
Kaakao ja suklaa ovat lähellä sydäntä <3
Laittakaa ihmeessä yksityisviestiä jos haluatte jutella tai tutustua, ilahdun suuresti :)

listaus

Avasta kunniat Fractalle <3

Neiti Syksy

  • Korpinkynsi
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 1 750
Vs: Pajulintu (S)
« Vastaus #19 : 04.09.2016 18:46:54 »
Minäkin tulen tänne häpeissäni, koipi häntäni välissä tai jotain, koska tämä on niin tajuttoman kaunis teksti ja minun on pitänyt vaikka ja kuinka kauan kommentoida. Pelkästään otsikkokin on jo niin kaunis, koska se on vain toteava. Tai siis vain Pajulintu. Ja se on sanana niin kaunis! Tulee mieleen auringonsäteet ja paju, jonka oksissa ei ole vielä kunnolla lehtiä (eli on kevät) ja siinä pieni pajulintunen laulaa ja etsii kumppania. Ihania ja surullisia mielikuvia!

Tykkäsin hirveästi tuosta kiinalaisesta viisaudesta! Sinänsä hauska, kun olen ajatellut jotain lintujen tatuoimista korvan taakse, muistoksi läheiselle, mutta en halua lintujen jäämään pesimään! Mutta niin, tämä oli niin kaunis teksti että en edes tiedä kuinka kommentoida, koska tuntuu että ne kaikki järkevät ajatukset on sanottu! Mutta Ginny/Luna -paritukselle olen lämmennyt tässä parin vuoden aikana ja aivan hullaantunut. Koska tietyllä tapaa Ginny ja Luna täydentävät toisiansa ja voisin hyvin näin kuvitellakin tapahtuvan (toisin kuin esimerkiksi Ginny/Hermionen!).

Lisäksi oli aivan mahtavaa, että tässä käsiteltiin epätäydellistä. Tai siis joka puolella kohtaa, kuinka kaikki on täydellistä ja oikeasti mikään ei ole täysin täydellistä. Että on kynsilakka lohkeilutta ja ei pysty tunnustamaan vikoja. Se on totta, kaikki haluavat olla täydellisiä. Ehkä sen takia niitä täydellisiä hahmoja myös kirjoitetaan, koska vaikka niihin ei pysty samaistumaan, ne vastaavat salaisiin haluihin. Mene ja tiedä!

Kiitos tästä ihanasta pätkästä, joka sai minut arvostamaan aivan eritavalla kauneutta ja kaikkea tätä. <3 Sinun pitäisi ehdottomasti aktivoitua, pidetään joskus viini-ilta kera kirjoituksen irkissä!

- Syksy