Kirjoittaja Aihe: Pretty Little Liars: Hämmennys | S | Emily/Maya  (Luettu 1776 kertaa)

Alice Katarina

  • ***
  • Viestejä: 998
Author: Alice Katarina
Title: Hämmennys
Pairing: Emily/Maya
Fandom: Pretty Little Liars
Rating: S
Genre: Romance, angst, tuplaraapale, femme
Warnings: -
Disclaimer: Pretty Little Liars, sekä Emily ja Maya kuuluvat tekijöilleen. 

A/N: Jäin vähän aikaa sitten täysin koukkuun Pretty Litte Liars nimiseen sarjaan ja kauhukseni en löytänyt mitään luettavaa.  ;D Joten sitten syntyi tämä. Lempihahmoni Emily, tosin ei Mayassakaan vikaa ole. Pikkuinen lähes tyhjä tuplaraapale vain.



Hämmennys

Hämmennys. Pelko. Ilo. Tunteet poukkoilevat sisälläni suostumatta jättämään minua rauhaan. Mayan silmien katse porautuu minuun, kun suljen silmäni ja tunnen huulillani hänen huulensa. Yritän rauhoittaa temppuilevan sydämeni, mutten voi tehdä mitään. Kielletty hymy nousee huulilleni, kun muistelen sitä hetkeä. Valokuvaa. Suudelmaa. Ja sitä kuinka olin löytänyt kuvat. Sydämeni oli hakannut ja olin halunnut piilottaa kuvat. Ja samalla näyttää ne jokaiselle. Julistaa asian koko maailmalle.

Puristan silmät kiinni ja yritän unohtaa kaiken. Oven avautuessa säpsähdän. Maya katsoo minua kasvoillaan mietteliäs katse, kävelee luokseni ja tarttuu käteeni. Kohotan katseeni hänen silmiinsä ja hymyilen pienesti. Hän koskettaa hellästi kiharoita, jotka ovat valahtaneet pois järjestyksestä. Hiukset ovat yhä kosteat. Kuvittelin veden auttavan, mutta se vain pahensi tilannetta.

”Emily”, Maya aloittaa katsoen minuun, ”halusin nähdä oletko kunnossa.”

En vastaa. En tiedä olenko kunnossa. Miltä tuntuu olla kunnossa? Olen tottunut sanomaan olevani kunnossa. Tottunut olemaan kunnossa. ”En tiedä.”

Maya hymyilee ja vetää minut halaukseen, joka saa perhoset lepattamaan vatsassani, ”Minä välitän sinusta, jaksan kyllä odottaa.”

Siirrän hitaasti kasvoni lähemmäs Mayan mustien kiharoiden kehystämiä kasvoja ja painan huuleni tytön punatuille huulille. Vatsanpohjassa tuntuu hassulta. Ei se tältä tuntunut koskaan poikien kanssa. Korkeintaan Alisonin. Tämä tuntuu ensimmäistä kertaa oikealta. Enää en aio välittää muista. Aion vihdoin olla onnellinen.
« Viimeksi muokattu: 12.11.2014 21:36:12 kirjoittanut Beyond »
Avasta kiitos Ingrid!

Ja se meni siks ku mä halusin,
ja mä rähjäsin mut uskoin rakkauteen.
Mä menin sinne ja takasin,
ja mä kaaduin mut mä nousin uudelleen.

Frederica

  • ***
  • Viestejä: 1 148
Vs: Pretty Little Liars: Hämmennys | K-7 | Emily/Maya
« Vastaus #1 : 19.05.2013 18:57:27 »
Kommenttikamppiksesta iltaa. (:

Pakko ihailla sitä miten paljon olet saanut tuplaraapaleeseen mahtumaan. Emilyn luonne tulee tässä hyvin näkyviin ja erityisesti tuo tottunut olemaan kunnossa -ajatus on upea. Ja jotenkin ihastuin ihan täysin tuohon Emilyn hiusten kuvailuun, siihen miten ne menevät vain pahemmalle kiharalle märkinä, se on jotenkin niin aito ja yllättävä huomio kaiken muun keskellä, juuri tuollaiset asiat tuovat hahmot vielä vähän lähemmäs lukijaa. Maya on tässä myös hyvin IC, ja Mayan ja Emilyn kemiat pelaavat hyvin yhteen.

Pidän siitä, että alussa on paljon lyhyitä lauseita, sanoja, jotka ovat painavia, ja tekstin rytmi on aluksi hyvin tiivis, vähän niin kuin nopeasti sykkivän sydämen lyönnit. Mitä pidemmälle mennään, ja mitä lähemmäs Maya tulee Emilyä, sitä rauhallisempi myös tekstistä tulee. Kiivaat sydämen lyönni tasaantuvat, kiihtyäkseen taas lopussa, kun Emily tekee ratkaisevan päätöksen. Tällainen rytmitys on vain ihan mielettömän hienoa! (:

Lainaus
Siirrän hitaasti kasvoni lähemmäs Mayan mustien kiharoiden kehystämiä kasvoja ja painan huuleni tytön punatuille huulille. Vatsanpohjassa tuntuu hassulta. Ei se tältä tuntunut koskaan poikien kanssa. Korkeintaan Alisonin. Tämä tuntuu ensimmäistä kertaa oikealta. Enää en aio välittää muista. Aion vihdoin olla onnellinen.
^Tämä oli pakko lainata, koska kuuluu suosikkeihini. Varsinkin tuo Aion vihdoin olla onnellinen.

Taitavasti käytetyt kaksisataa sanaa, en voi kuin hyristä tyytyväisyydestä.
Kiitos tästä.<3
wooooop
Ava: Ingrid

Alice Katarina

  • ***
  • Viestejä: 998
Vs: Pretty Little Liars: Hämmennys | K-7 | Emily/Maya
« Vastaus #2 : 19.05.2013 19:22:29 »
Kiitos aivan valtavasti Frederica! Teit pienen ihmisen kovin onnelliseksi kommentillasi. Rakastan itse kirjoittaa raapaleita juuri sen tunnelman ja tiiviyden takia. Tuollainen rytmitys tulee itesellä hieman automaattisesti aj aina välillä siitä on haittaakin, mutta mukavaa, että se sopi tähän.

Olen myös otettu, että hahmot ovat IC, koska siihen tosiaan pyrittiin tekstin kanssa. Tästä pariskunnasta oli mukavaa kirjoittaa, ihanaa että pidit!

Erittäin otettu, AK
Avasta kiitos Ingrid!

Ja se meni siks ku mä halusin,
ja mä rähjäsin mut uskoin rakkauteen.
Mä menin sinne ja takasin,
ja mä kaaduin mut mä nousin uudelleen.

Salem

  • Vieras
Vs: Pretty Little Liars: Hämmennys | S | Emily/Maya
« Vastaus #3 : 24.01.2021 22:22:52 »
Emily ja Maya ansaitsivat parempaa kuin saivat sarjassa.

Tässä oli hienoa kuvailua, ja tunteet välittyivät hyvin lukijallekin. Jännite tilanteessa oli käsin kosketeltava.

Olen mobiilissa, joten ei lainausta. Pidin kuitenkin paljon tuosta kohdasta, jossa Emily ajattelee, että Mayan suuteleminen tuntuu oikealta.

Alice Katarina

  • ***
  • Viestejä: 998
Vs: Pretty Little Liars: Hämmennys | S | Emily/Maya
« Vastaus #4 : 25.01.2021 16:39:20 »
Kiitos kommentistasi Salem! Kiva, että tykkäsit  ja päätit vielä kommentoidakin vaikka tämä on näin vanha teksti. ;D Ja olen kyllä samaa mieltä, että Emily ja Maya eivät missään vaiheessa saaneet sitä, mitä ansaitsivat!
Avasta kiitos Ingrid!

Ja se meni siks ku mä halusin,
ja mä rähjäsin mut uskoin rakkauteen.
Mä menin sinne ja takasin,
ja mä kaaduin mut mä nousin uudelleen.