Kirjoittaja Aihe: MCU: Päivät toistensa kaltaiset, S (Nat/Wanda)  (Luettu 1175 kertaa)

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 931
Otsikko: Päivät toistensa kaltaiset
Fandom: MCU/Marvel
Kirjoittaja: Violetu
Ikäraja: Sallittu
Genre: Slice of life, korona-arki vähän erikoisemmissa olosuhteissa. Triplaraapale.

Osallistuu Räntäkevään etydeihin (inspiskuva), spurttiraapaleisiin, ja karanteenihaasteeseen.

***

Päivät toistensa kaltaiset


Natasha ja Wanda olivat palaamassa tehtävältä Euroopasta koronakriisin iskiessä.
Kotiin ei ollut menemistä, ja hotellit ja motellit sulkivat ovensa yksi toisensa jälkeen heidän edestään.
Natasha onnistui suhteilla saamaan heidän käyttöönsä vanhan matkailuauton, ja siitä alkoi kaksikon karavaanarielämä.

Tai ”korovaanarielämä”, kuten Clint nauroi Avengersien yhteisessä videopuhelussa.
Thor ei ymmärtänyt vitsiä, eikä kukaan muukaan nauranut.
Bucky hautasi kasvot käsiinsä ja Tonyn silmät muljahtivat siihen malliin, että jäätynyt video oli aika pelottava näky.

”Seuraavasta koronavitsistä minä katkaisen tämän puhelun”, Tony uhkasi kuulostaen äärimmäisen rasittuneelta, kun video jälleen yhdistyi.

”Tuo nyt on ihan silkkaa yllyttämistä”, Sam huomautti ja näytti siltä, että miehen hammasraossa odotti tukullinen vieläkin huonompia vitsejä.
 
”Taidan olla ihan tyytyväinen, että olemme jumissa täällä, emmekä noiden kanssa”, Natasha heitti Wandalle puhelun päätyttyä, ja sai nuoremman nauramaan.

”Ehkä olet oikeassa”, Wanda viittoi ympärilleen asuntoautossa; ”kukaan ei jätä likaisia sukkia lojumaan ympäriinsä, eikä testosteronipilvi vaikeuta hengittämistä. Täällä on oikeastaan aika mukavaa.”

Oli Natashan vuoro nauraa.

”Vuoristoilma on silkkaa bonusta.”

Molemmat kääntyivät katsomaan ikkunasta avautuvaa alppimaisemaa, jossa niin silmä kuin sielukin totisesti lepäsivät.

*

Yöt olivat välillä kylmiä, ja Wanda kömpi Natashan viereen silloin, kun kuuli naisen tärinän pimeydessä.
Itsensä Wanda kykeni pitämään voimillaan lämpimänä, mutta sitä Natashan ei tarvinnut tietää.
Punatukkainen olisi todennäköisesti kieltänyt palelevansa, jos Wanda olisi avoimesti asiaa kysynyt.
Asuntoauton lämmityksessä olisi ollut parantamisen varaa, mutta eipä heillä ollut varaa valittaa.

Wanda tunsi, miten Natasha hiljalleen rentoutui hänen takanaan, ja uskalsi hivuttautua selkä edellä lähemmäs niin, että lämpöä hohkaavat kehot painuivat lopulta toisiaan vasten.
Jos Wanda heräsi ensimmäisenä, Natashan kädet olivat lähes poikkeuksetta hänen ympärillään.
Asiasta ei päivänvalossa puhuttu.

He istuivat ja söivät aamiaista toisiaan vastapäätä, lounasta, illallista, roskaruokaa, lähikylästä ostettuja hedelmiä, ja kerran vuohenmaidosta tehtyä suklaata. Päivät toistuivat kaikki melkein toistensa kaltaisina.
Eräänä oikein myrskyisenä päivänä Natasha antoi Wandan letittää hiuksensa.
Sinä yönä Natasha oli ensimmäistä kertaa se, joka kömpi Wandan viereen.


I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: MCU: Päivät toistensa kaltaiset, S (Nat/Wanda)
« Vastaus #1 : 11.05.2020 23:49:24 »
Oi, minä tykkäsin tästä.  :D

Lainaus
”Taidan olla ihan tyytyväinen, että olemme jumissa täällä, emmekä noiden kanssa”, Natasha heitti Wandalle puhelun päätyttyä, ja sai nuoremman nauramaan.
Hyvä huomio. ;) Jumissa poikaporukassa voisikin olla vähän toisenlainen meininki.

Mikäs siinä on alppimaisemia ihastellessa, hyvässä seurassa, ja suklaatakin jopa saatavilla.

Lainaus
Eräänä oikein myrskyisenä päivänä Natasha antoi Wandan letittää hiuksensa.
Sinä yönä Natasha oli ensimmäistä kertaa se, joka kömpi Wandan viereen.
Awws. <3 Tämä oli niin söpöä, että sulin jo ajatuksesta.

Kiitos kun kirjoitit!

Ja ps. huomasin samaistuvani Thoriin, sillä minullakin kesti hetken että tajusin Clintin vitsin. ::)

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Sylikisu

  • Höttöilijä
  • ***
  • Viestejä: 443
  • Mitähän tänään mailansa kanssa tekisi?
Vs: MCU: Päivät toistensa kaltaiset, S (Nat/Wanda)
« Vastaus #2 : 12.05.2020 00:24:18 »
Natasha ja Wanda on nekin söpö pari ja elämä jossain muualla kuin miesten keskuudessa tekee varmasti heille välillä hyvää. Alppimaisemassa sielu lepää. Ihanaa, että Natilla ja Wandalla on toisensa ja voivat kömpiä toistensa viereen öisin, vaikka siitä ei puhutakaan päivisin. Kaikesta ei tarvitsekaan puhua. Oi Clintin vitsit on yleisesti huonoja, mutta myönnän, että mua ne onnistuu useimmiten kumminkin naurattamaan, vaikka tuskin ymmärrän vitsiä sen paremmin. Samillakin niitä on varastossa, mutta pinna oli miesten kesken huomattavan paljon kireämmällä.

Kiitos tästä. Ihana iltapala.  :)

Angelina

  • Stark-Rogers
  • ***
  • Viestejä: 6 480
Vs: MCU: Päivät toistensa kaltaiset, S (Nat/Wanda)
« Vastaus #3 : 12.05.2020 17:58:36 »
Slice of life on aina namia ja vaikka oonkin Wandan kanssa huonoissa väleissä, niin jotenkin tää paritus on kuitenkin mielenkiintonen :3 (syytän Inkkua, se tätä mulle alkoi joskus hehkuttaa)

Lainaus
Bucky hautasi kasvot käsiinsä ja Tonyn silmät muljahtivat siihen malliin, että jäätynyt video oli aika pelottava näky.

”Seuraavasta koronavitsistä minä katkaisen tämän puhelun”, Tony uhkasi kuulostaen äärimmäisen rasittuneelta, kun video jälleen yhdistyi.

:'''D siis mä rakastan domestic!Avengerseja ja tässä tuli mun mielestä jotenkin ihanasti se ilmi - yksi töhöilee, yksi ei tajua ja muut facepalmaa. Also ah ihana Tony - yleensä itse paskojen vitsien mestari, mutta sitten kun joku muu tekee sitä niin ei yllättäen niin nauratakaan ;D Toisaalta Clintin voi kuvitella heittävän koronaläpyskää 24/7, joten ihmekös tuo, jos mitta täyttyy...

Tää oli oikein söpö ja toimiva triparapsu - tää paritus toimii mun mielestä erinomaisesti tälläsenä... non!established (:D) -versiona! Ehkä kuitenkin karavaaraniuden päättymisen jälkeen asioista vihdoin myös puhutaan? ;)


ava & bannu © Inkku

Ingrid

  • Ryöväriruhtinatar
  • ***
  • Viestejä: 3 404
Vs: MCU: Päivät toistensa kaltaiset, S (Nat/Wanda)
« Vastaus #4 : 05.07.2020 17:08:49 »
(Muahah, u welcome Angie!)

Onnea kommenttiarpajaisten voitosta! :)

Pitihän tämä tulla lukemaan jo ihan parituksen takia! Natasha ja Wanda on mun OTP tästä fandomista, joten mulla on niistä myös hyvin vahva headcanon, josta irti päästäminen muiden ficcejä lukiessa on ollut toisinaan hieman haastavaa, vaikka musta onkin kivaa, että muutkin kirjoittavat Marvelin naishahmoista - ja femme nyt ylipäätään on lähellä sydäntäni. :)

Inspiskuva on oikein tunnelmallinen, vaikka mun olikin vähän vaikeaa ymmärtää, kuinka muka Tony Stark ei kaikenlaisine keksintöineen ja hyperkoneineen saisi kahta naista kotiin Yhdysvaltoihin jopa tällaisenkin kriisin keskellä. ::) Toisaalta tosiaan korovaanarielämä (ihanan kekseliäs ilmaisu!) antaa Natille ja Wandalle ansaitun breikin hektisestä ja vaarallisesta elämästä, ja on oikeastaan jopa kotoista ajatella, että Tony Starkin lähettämien luksuslentokoneiden tai viiden tähden hotellien sijasta naiset viettävät aikaansa tuikitavallisessa matkailuautossa!

Tässä oli vallitsevasta tilanteesta huolimatta mukavan kevyt ja toisaalta humoristinenkin tunnelma. Munkin mielestä domestic!Avengersit on parasta, ja on oikeasti kivaa lukea, kuinka supersankarit kärsivät ihan samoista ongelmista kuin maallikotkin (kuten nyt esimerkiksi pätkivästä nettiyhteydestä!). Karavaanarielämäkään ei tosiaan aina ole ruusuilla tanssimista seurastakaan huolimatta! Musta oli kivasti keksitty, että Wanda voimineen pystyi pitämään itsensä lämpimänä, minkä myötä hänelle sitten nousi huoli Natashastakin. On kyllä ihan totta, että aivan varmasti Nat kieltäisi kärsivänsä kylmyydestä. :D

Naisten välillä tunnelma on mukavan lämmin ja sellainen kokeileva. Olisin mielelläni lukenut heistä vähän enemmänkin - mihin pitkään jatkuva karanteeni johtaa ja kuinka hahmojen kemiat kohtaavat, mikä on sinun näkökulmasi heidän dynamiikastaan. Nyt se jäi vielä hieman arvoitukseksi, mutta tykkäsin kyllä ficcin keveydestä ja sellaisesta orastavan ihastuksen tunteesta. :)

Kiitos lukukokemuksesta! Toivottavasti innostut kirjoittamaan Natista ja Wandasta tulevaisuudessakin. ❤️

Ingrid

Moon dust in your lungs, stars in your eyes,
you are a child of the cosmos, a ruler of the skies.

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 765
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Vs: MCU: Päivät toistensa kaltaiset, S (Nat/Wanda)
« Vastaus #5 : 25.01.2021 02:02:11 »
Tervehdys Kommenttikampanjasta! :) Teki mieli lukea Avengers-femmeä, etenkin kun näin tämän tarinan nimen yhdistettynä Karanteenihaasteeseen ja tuohon etydikuvaan. Minusta tuo kuva henkii niin osuvasti sellaista karanteenielämän hulluutta, kun ollaan jumissa neljän seinän sisällä, ja toisaalta hurmosta, kun voi tehdä mitä lystää omissa oloissaan. Lähdinkin lukemaan tätä tarinaa hyvin kiinnostuneena siitä, millaisena inspiraationa kuva on toiminut. Heti kun matkailuauto mainittiin, olin ihan että oi mitkä lähtökohdat!

Ei varmasti ole kivaa jumittua vieraaseen maahan pidemmäksi aikaa, mutta toisaalta tarinan edetessä käy ihanasti ilmi se, että asiat voisivat lopulta olla paljon huonomminkin. Vaikka matkailuauto ei tarjoa kummoisia mukavuuksia ja välillä joutuu sietämään kylmää ja varmaan likaakin, on siinä myös paljon hyvää ja nautinnollista, kuten virkistävä luonnonläheisyys upeine Alppi-maisemineen (voin vain kuvitella, miten maalaukselliset näkymät ikkunasta avautuu!) ja tietynlainen varmuus ja vakaus, kun ei tarvitse olla yksin ja perustoimeentulo on turvattu, kun on katto pään päällä ja ruokaa saatavilla. Tavallaan tällaisessa eristäytyneessä, maanläheisessä elämässä on omanlaisensa viehätys, ja veikkaan, että naiset muistelevat tätä ajanjaksoa jälkeenpäin vielä lämpimin tuntein ja hymyssä suin.

Kaikkein ihaninta tässä tekstissä on minusta juuri naisten välinen suhde ja sen vaivihkainen lähentyminen. Voisi olla aika katastrofaalista, jos joutuisi jakamaan ahtaan matkailuauton jonkun vihamiehen kanssa, mutta Natin ja Wandan kanssakäymisestä välittyy oikeastaan alusta asti se, etteivät he ole kovin pahoillaan toistensa seurasta. Pikkuhiljaa läheisyys ja yhteinen ajanvietto lähentää heitä entisestäänkin, jotenkin tosi luontevalla ja luonnollisella tavalla. Kylmät yöt johtavat vierekkäin nukkumiseen, ja lopulta Natashakin luopuu kovasta kuorestaan ja antautuu sille ihanalle ja inhimilliselle, mikä pienessä matkailuautossa versoaa. Rakastan tällaista vaivihkaista ja hienovaraista lähentymistä, ja ihailen sitä, miten olet saanut raapalemittaan mahtumaan tällaista kutkuttavaa slow burn -fiilistä!

Kiitos tästä suloisesta tarinasta, joka lämmitti minun yötäni. :-* -Walle


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

Felia

  • ***
  • Viestejä: 1 605
  • jokainen päivä on sun arvoinen
Vs: MCU: Päivät toistensa kaltaiset, S (Nat/Wanda)
« Vastaus #6 : 25.01.2021 09:27:36 »
Aww, olipas tämä söpö pieni tarina. :)

En ole aiemmin lukenut Nat/Wandaa, mutta kerta se on ensimmäinenkin. Tässä se oli ihanan hienovaraista, ja tuo loppu sai mut totaalisesti sulamaan. ♥ Korona on kyllä yksi kirous, samoin sen mukanaan tuomat rajoitukset, mutta onneksi kaksikko löysi keinon selvitä karanteenista ja onneksi naisilla on toisensa. Ja ehkä tosiaan tekee hyvää olla välillä erossa miesväestöstä. ;D Lisäksi karanteenin viettäminen matkailuauton kera kuulostaa todella houkuttelevalta, vaikka se ei ehkä maailman mukavin asuinpaikka ym. olekaan. Mutta ainakin pääsee liikkumaan jonnekin ja näkee vähän maisemia. :)

Natin ja Wandan suhde kehittyi ihanasti, pienin askelin, ja siitä tuli niin lämmin fiilis. Juuri tällainen hienovarainen lähentyminen on mun makuun. :) Tämä oli oikein suloinen ja piristävä raapale. Tykkäsin kovasti, kiitos! ♥
minne ikinä sä meet, sinne minä jään
ku siellä missä oot ei oo ikävää