Kirjoittaja Aihe: Severus Kalkaros ja hän, josta ei tullut auroria K-11 valmis  (Luettu 10682 kertaa)

Neiti Noita

  • ***
  • Viestejä: 31
Kiitän lämpimästi kaikista kommenteista! On mukavaa kuulla, että tarina on miellyttänyt ja että sillä on lukijoita. Erityiskiitos Fiorellalle hyvin yksityiskohtaisesta palautteesta. (Minulla ei ole tummanvihreää nojatuolia, mutta tummanvihreä sohva asunnosta kuitenkin löytyy. ;) Valitettavasti Kalkarosta ei tullut kaupan päälle. :( )

Mutta sitten itse asiaan:


Luku IV: Pienellä yökävelyllä

Joulu oli lähestymässä ja Tylypahka oli täynnä tohinaa. Oppilaat valmistautuivat lähtemään koteihinsa joulunviettoon ja kotitontut koristelivat Tylypahkaa. Arkinen työ taukosi hetkeksi kaikkialla, paitsi eräässä tyrmässä, jossa mustanruskea liemi kihisi uhkaavasti kahden hahmon hääriessä sen äärellä jo kolmatta tuntia.

- Lisätkää nyt kalmanjuurta. Enemmän, enemmän! taikajuomien opettaja komensi apulaistaan samalla, kun hän itse kiivaasti hämmensi edessään olevaa lientä. Mimosan kasvot olivat hiestä kiiltävät ja hänen paitansa oli likomärkä. Hänestä tuntui, että hän oli jo pienen ikuisuuden taistellut oikukkaan liemen kanssa. Mimosa ei kuitenkaan missään nimessä valittanut, sillä hän ymmärsi, että kyseessä oli luottamuksenosoitus. Professori ei ollut suostunut tarkemmin selittämään, mihin tarkoitukseen liemi tulisi (johonkin kavalaan varmasti), mutta Mimosan käsityksen mukaan Kalkaros oli jo pitkään kehitellyt lientä, joten sen oli pakko olla tärkeä. Ja sen oli pakko onnistua, joten oli syytä olla tarkkaavainen. Mimosa ei uskaltanut edes kuvitella, mitä tapahtuisi, jos hän onnistuisi pilaamaan liemen omalla huolimattomuudellaan.

Vielä tunnin hikisen taistelun jälkeen liemi vihdoin porisi tyynenä padassa.
- Nyt se täytyy enää pullottaa. Liemi voi olla melko arvaamatonta, joten teen sen itse. Siivotkaa te tätä sotkua, Kalkaros sanoi Mimosalle, joka ryhtyi heti toimeen. Kun luokka oli siisti ja liemi turvallisesti pullotettu, opettaja ja oppilas seisoivat ja katselivat toisiaan kiusaantuneen hiljaisuuden vallitessa.
- Jatkamme tästä joululoman jälkeen, Kalkaros tokaisi rikkoen hiljaisuuden.
- Hyvää joulua, neiti Meredick, hän jatkoi lähes kuiskaten, ja hänen äänensä paljasti, kuinka vaikeaa näiden ystävällisten sanojen lausuminen oli. Mimosa olisi halunnut vastata, mutta sanat takertuivat hänen kurkkuunsa. Sen sijaan hän hetken mielijohteesta tarttui opettajansa käsivarteen kuin hukkuva. Muuta merkkiä Kalkaros ei tarvinnut. Liemipullot lensivät hänen kädestään lähimmälle pöydälle ja hän veti Mimosan kiihkeästi kiinni itseensä. Kalkaroksen huulet tavoittelivat ahnaasti Mimosan huulia ja hänen kätensä olivat vahvoina tytön selässä painamassa tätä lähemmäs. Toivuttuaan ensijärkytyksestä Mimosa vastasi suudelmaan ja kietoi kätensä miehen niskaan. Lyhyen, kiihkeän hetken jälkeen Kalkaros irrottautui Mimosasta, työnsi tämän käsivarren mitan päähän itsestään ja sanoi tukahtuneella äänellä:
- Lähde. Nyt heti.
Mimosa seisoi pari sekuntia paikoillaan ja poistui sitten luokasta lähes juosten, kuten oli tehnyt jo kerran aikaisemminkin. Mimosasta ajatteli, että se onnentunne, joka kipristeli hänen vatsassaan, olisi voinut nostaa hänet lentoon, mutta samalla hän tunsi olonsa surkean hylätyksi. Molemmista tunteista hän soimasi itseään.

*

Yö oli jo pitkällä, kun nuori nainen vielä valvoi vuoteessaan ja tuijotti pimeyteen. Unesta ei ollut toivoakaan tänä yönä. Mimosa huokaisi syvään ja tunnusti itselleen, että jotakin oli tänään jäänyt pahasti kesken. ”Sinun täytyy olla päästäsi vialla”, Mimosa sätti itseään puoliksi ääneen ja kohottautui sitten äkkiä istualleen vuoteensa laidalle. Mikä se oli? Kuuluiko kaukaa käytävästä ääniä, vai kuvitteliko hän vain väsyneenä olemattomia? Varovasti Mimosa asetteli paljaat jalkansa kylmälle lattialle ja kietoutui mustaan, satiiniseen aamutakkiinsa. Hän otti taikasauvan yöpöydältään ja käveli huoneensa ovelle.

Käytävällä ei näkynyt ketään. Linnassa oli kylmän kosteaa, kuten aina öisin, joten Mimosa paleli hiipiessään hiljaa käytävää eteenpäin. Hän tunsi itsensä idiootiksi. Hiippailla nyt aamutakki päällä, paljain jaloin pitkin käytäviä keskellä yötä! Äkkiä Mimosa pysähtyi ja jäi kuuntelemaan. Monien muiden auroriopiskelijoiden tapaan hän oli opetellut uhkaavissa tilanteissa terävöittämään aistinsa mahdollisten vihollisten havaitsemiseksi. Nyt hän tunsi, miten kylmä tunne hiipi hänen sisälleen. Ei, se ei voinut olla totta! Välähdyksen omaisesti Mimosan tajuntaan iski tieto: lähistöllä oli kuolonsyöjä!  Mimosa sammutti valon taikasauvastaan, nojautui kylmään kiviseinään ja odotti. Hänen oli täytynyt erehtyä, sillä eihän Tylypahkassa voinut olla kuolonsyöjiä! Kuitenkin Mimosa kuuli, miten joku askel askeleelta lähestyi häntä pimeydessä reippaasti kävellen, lähes juosten. Mimosan jokainen solu varoitti häntä vaarasta.

Mimosa olisi halunnut olla missä tahansa muualla, mutta hän tarttui rohkeasti taikasauvaansa, astui askeleen eteenpäin ja lausui loitsun:
- Karkotaseet!
Toinen oli kuitenkin nopeampi, ja Mimosa tunsi, miten hänen jalkansa irtosivat maasta ja hän lensi selkä edellä käytävään. Mimosa ei ehtinyt edes harkita seuraavaa siirtoa lattialla maatessaan, kun taikasauvan häikäisevän kirkas valo täytti hänen näkökenttänsä. Sitten hän kohtasi tummat silmät ja hämmästyneen ilmeen.
- Professori Kalkaros! Mimosa huudahti tarpeettoman kovalla äänellä.
- Neiti Meredick, Kalkaros lausui liioitellun kohteliaasti ja jatkoi sitten:
- Pienellä yökävelyllä, vai? Vähissä pukeissa ja valmiina tyrmäämään loitsulla jokaisen vastaantulijan?
Kiukustuneena Mimosa kiskaisi aamutakkinsa helmat paljastuneiden reisiensä peitoksi ja nousi ylös lattialta. Sitten hän muisti jälleen tärkeimmän:
- Mutta minä olin niin varma… Uskoin tunteneeni kuolonsyöjän läsnäolon.
Mimosa häpesi sanojaan ja oli vähällä punastua. Hänhän puhui aivan hulluja! Kalkaroksen ilme ei kuitenkaan ollut huvittunut eikä edes ivallinen vaan… Ikään kuin professori olisi ollut pahoillaan jostakin? Tämä kumartui nostamaan Mimosan taikasauvan jaloistaan ja tarjosi sitä Mimosalle. Mimosa astui askeleen lähemmäs Kalkarosta, tarttui taikasauvaansa ja kavahti samassa taaksepäin. Kylmä tunne lävisti jälleen Mimosan, ja vain sekunnin murto-osassa molemmat ottivat taisteluasennon ja suuntasivat taikasauvansa kohti toisiaan.
- Kas. Hyvin herkkävaistoista, Kalkaros lausui hitaasti.
- Minä en ymmärrä, Mimosa sähähti ja hänen äänensä värisi pelosta ja hämmennyksestä.
- Kelpo aurori sinusta olisi tullut, Kalkaros sanoi, katsoi Mimosaa arvioivasti ja laski sitten taikasauvansa. Hän otti askeleen eteenpäin ja tarttui lujasti Mimosan taikasauvaa pitelevään käteen.
- Sinä et lausuisi mitään loitsua minua vastaan, ethän? Et vaikka todella uskoisit minun olevan kuolonsyöjä? Kalkaros kuiskasi.
- Oletko sinä?
- Jos haluat tietää, tule huomenillalla tyrmiin. Minun täytyy nyt jatkaa… yökierrostani. Mene huoneeseesi ja hillitse taikasauvakätesi matkalla sinne, Kalkaros sanoi käskevästi ja katosi sitten pimeään käytävään.

Mimosa jäi seisomaan hetkeksi aloilleen. Hän ei ymmärtänyt mistään mitään. Kuka taikajuomien opettaja oikein oli? Kyse oli monimutkaisesta asiasta, sen Mimosa saattoi arvata. Jotenkin hän pystyi miehen käytöksestä päättelemään, että asia oli monimutkainen tälle itselleenkin.  Ja hän, Mimosa, oli vieläpä suudellut tuota miestä! Mimosa antoi katseensa vaeltaa lähimpään ikkunaan, katsoi synkkää yötaivasta ja ajatteli: ”Enhän minä osaa edes katua tekoani!”
Lisää samankaltaisia ficcejä? Ole hyvä ja maistele Neiti Noidan kattilasta!

Puhpallura

  • Vieras
Kääk, kuinka mehevää! Mä en oikeestikaan malta odottaa jatkoa :D
Sä osaat niin taitavasti kirjottaa, et ihan kateeksi käy :D
Ja oot vieläkin pystyny pitään Severuksen ihanana omana itsenään :D
Koukussa ollaan kyllä tähän ficciin :D
Jatkoa ehdottamasti ja pian!

Luthien

  • ***
  • Viestejä: 203
No nyt päästiin asiaan!

Minunkin mielestäni olet pystynyt säilyttämään Kalkaroksen oman itsenään, joka on todella hyvä asia, itse en osaisi kuvailla häntä "rakastuneena" niin ettei hän vaikuttaisi epäkalkarosmaiselta (mikä sana!) :D

Eipä minulla sitten muuta kun että jatkoa odottelen. :)
« Viimeksi muokattu: 14.03.2008 21:39:08 kirjoittanut Luthien »
Wanna see how hard i can fall?

Neiti Noita

  • ***
  • Viestejä: 31
Kiitos kommenteistanne, Puhpallura ja Luthien. Olen hyvin imarreltu! :D Tässä olisi nyt tämän ficin toiseksiviimeinen osa. Palautetta otan edelleen mielelläni vastaan.


Luku V: Kun joulu yhdisti kaksi erilaista

Päivä oli tuntunut loputtoman pitkältä. Näin joulun aikaan oli kaikenlaista hulinaa, joka riitti hetkeksi vangitsemaan huomion, mutta yksinäisiä, hiljaisia hetkiä oli silti osunut Mimosan päivään liikaa. Hän oli miettinyt eilisillan epätodellisia tapahtumia. Miettinyt, ihmetellyt ja kauhistellut. Oliko hän vain kuvitellut kaiken? Oliko Kalkaros todella..? Pitäisikö Mimosan tuntea pelkoa, inhoa? Millaiset hänen tunteensa oikeastaan olivat? Orastava päänsärky sai Mimosan painamaan pään käsiinsä. Hän hieroi ohimoitaan sormenpäillään ja antoi sitten itsensä valua makuuasentoon tunkkaiselle sohvalleen. Mitä hän tekisi? Mitä illalla tapahtuisi? ”Älä ajattele, ei se mitään auta. Näet kyllä. Asia selviää”, Mimosa vakuutteli itselleen ja sulki hetkeksi silmänsä.

*

Kun ilta vihdoin saapui, Mimosa kulki linnan läpi jännittyneenä ja kalpeana. Hän hädin tuskin huomasi kynttilöitä ja lyhtyjä, jotka valaisivat kauniisti jouluista Tylypahkaa. Myöskään viehättävästi asetellut havunoksat eivät saaneet Mimosan huomiota hänen kävellessään portaita alas tyrmiin. Kun hän koputti professorin yksityisen huoneiston oveen, hän puri kipeästi huultaan, jotta hänen ilmeensä ei olisi oitis paljastanut sitä tunteiden sekamelskaa, joka myllersi hänen sisällään. Kun Kalkaros tuli avaamaan oven ja seisoi hetken Mimosan edessä katsoen tätä tummilla silmillään, tunteiden sekamelska järjestyi silmänräpäyksessä ja sellaisella tavalla, joka olisi hämmentänyt nuorta noitaa toden teolla, jos tämä olisi ehtinyt ajatella asiaa.

- Uskaltauduit tänne, Kalkaros tervehti lyhyesti ja kääntyi kävelemään ovelta kohti takkaa. Mimosa jäi oven tuntumaan seisomaan ja tuijottamaan miehen selkää.
- Tule peremmälle ja istu, Kalkaros jatkoi käskevästi ja istuutui itse epämukavannäköiseen nojatuoliin takan eteen. Nopein askelin Mimosa sipsutti huoneen poikki ja istuutui samanlaiseen nojatuoliin naarmuuntuneen, ikivanhan sohvapöydän toiselle puolelle. Kuin tyhjästä Kalkaros nosti pöydälle lasit ja pullon jotakin, jonka etiketistä ei saanut selvää. Varmoin ottein hän kaatoi tummanpunaista nestettä kahteen lasiin ja tarjosi toisen Mimosalle. Sanaakaan sanomatta molemmat joivat laseistaan ja tuijottivat kytevään takkaan. (Mimosa ei tunnistanut juomaa, mutta pahaa se oli!) Sivusilmällä Mimosa pani merkille, että Kalkaroksen huoneisto oli sisustukseltaan yhtä synkkä ja säntillinen kuin asukkinsakin. Kuin ohimennen Mimosa tuli ajatelleeksi, ettei hän joulun kunniaksi pukemassaan, iloisenpunaisessa mekossa varmastikaan näyttänyt sopivan tähän ympäristöön.

- Uskon tietäväni, mitä ajattelet minusta. Se on eräänlainen… kyky, Kalkaros sanoi yllättäen ja kääntyi katsomaan kohti Mimosaa. Hiipuva takkatuli hehkui miehen toisella puolella, ja tämä käänsi päätään niin, että kasvojen ilme jäi lähes kokonaan varjoihin.
- Uskon myös, että olet väärässä etkä tiedä, mitä haluat, Kalkaros jatkoi matalammalla äänellä ja tuijotti Mimosaa haastavasti silmiin. Mimosa vastasi haasteeseen.
- Minä puolestani uskon tietäväni omat asiani parhaiten itse, hän sanoi purevasti. Nopea, viileä hymy käväisi Kalkaroksen huulilla.
 - Sitä minä pelkäsinkin. Selvitetään siis tämä asia heti.
Kalkaros nousi tuoliltaan, kiersi pienen sohvapöydän, pysähtyi Mimosan eteen ja veti vasemman hihansa ylös. Pimeän piirto, Voldemortin merkki. Mimosa tuijotti miehen käsivartta eikä hänen mieleensä sillä hetkellä mahtunut yhtäkään kokonaista ajatusta.
- Minä en ole Voldemortin kannattaja. Olen uskollinen Dumbledorelle. Mutta olen ollut kuolonsyöjä, ja voin joutua sellaisena vielä joskus toimimaan, Kalkaros selitti värittömällä äänellä ja tarkkaili Mimosan ilmettä. Tämä nosti hitaasti katseensa Kalkaroksen käsivarresta, nousi itsekin ylös ja odotti, kunnes mies katsoi häntä silmiin.
- Tiedätkö, miksi jouduin lähtemään aurorikoulusta? Mimosa aloitti, ja hänen ilmeestään näki, ettei asian muisteleminen ollut mieluisaa.
- Koska en voinut sitoutua siihen, mitä meille opetettiin. Vastustan pimeyden velhoja, mutta minusta ei ole vainoamaan eikä eliminoimaan heitä. Uskon, että niin asioilla kuin velhoillakin on monta puolta. Se kuulemma tekee minusta kelvottoman aurorin. Pelkurin, kuten eräs opettaja minua viimeisenä koulupäivänäni valisti, Mimosa kertoi hymähtäen katkerasti viimeisten sanojen kohdalla. Mimosa ja Kalkaros – ex-auroriopiskelija ja ex-kuolonsyöjä – katselivat hetken toisiaan arvioivasti hämärässä huoneessa. Sitten tapahtui väistämätön: heidän vartalonsa kohtasivat jälleen.
- Sinä et voi mitenkään haluta tätä. Sinä olet nuori nainen ja minä olen vanheneva mies. Minulla ei ole sinulle mitään annettavaa, Kalkaros vakuutteli kuiskien sanojaan Mimosan punaisiin hiuksiin. Vastaukseksi nuori nainen painautui lähemmäs opettajaansa. Kiihkein, lähes rajuin ottein Kalkaros otti tilanteen hallintaansa, eikä Mimosalla ollut mitään sitä vastaan. Mimosa oli kerta kaikkiaan unohtanut päänsärkynsä. Hänen maailmaansa ei sillä hetkellä mahtunut muuta kuin Severus Kalkaros ja tämän vaativa kosketus.

Seitsemää lattialle heitettyä vaatekappaletta, viittätoista suudelmaa ja lukuisia väreileviä huokauksia myöhemmin molemmat makasivat suurella, kovalla vuoteella ja hengittivät raskaasti. Mimosa silmäili laiskasti Severuksen asuntoa ja miestä itseään. Nyt hän tiesi, millainen mies taikajuomien opettaja oli, ja tieto miellytti häntä. Ehkä tästä ei koskaan tulisi sen enempää, Mimosa ajatteli, mutta ainakin juuri tällä hetkellä hän oli onnellinen. Mimosa painautui Severuksen kylkeen ja mies alkoi silitellä hänen hiuksiaan.

*

Oli varhainen aamu, oikeastaan vielä yö. Ei ollut mitään pelkoa siitä, että joulun ajaksi kouluun jääneet oppilaat olisivat vaivautuneet heräämään vielä moneen tuntiin, joten kaksi hahmoa uskaltautui Tylypahkan pihalle. Kyse ei ollut sääntöjä uhmaavista lapsista vaan kahdesta, kohtaloa uhmaavasta aikuisesta. Olisi luultavasti ollut pilkkopimeää, jollei paksu lumipeite olisi verhonnut maata. Se antoi koko yölle taianomaisen, sinisen hehkun.

- Täällä on kylmä! nuori nainen sanoi ja hankasi käsiään yhteen.
- Nyt on talvi. Yllätyitkö? vanhempi mies kysyi äänellä, jonka ivallisuus oli paljon tavallista lempeämpää.
- Liikkuminen pitää lämpimänä! nainen kiljaisi ja lähti juoksemaan pihan poikki tehden välillä gasellimaisia riemunloikkia. Lumi pöllähteli naisen askelten mukana. Mies jäi nojaamaan kiviseen pylvääseen ja katselemaan naisen menoa. Miehen kalpeat kasvot erottuivat yössä selvästi mustien hiusten ja mustan kaulahuivin kehystäminä. Hänen otsallaan oli muutama mietteliäs ryppy, ja hänen huulillaan karehti harvinainen hymy.

Miten hän onkaan niin kaunis? Severus ajatteli katsellessaan Mimosan villiä juoksua. Punaiset kiharat heilahtelivat edestakaisin, ja siro vartalo, jonka muotoja topattu, yötaivaansininen talvitakki ei onnistunut peittämään, taipui mielikuvituksekkaisiin asentoihin naisen tanssahdellessa villisti. Severus ihaili Mimosan elinvoimaisuutta, kuten hän oli monena iltana hämärässä taikajuomien luokassa ihaillut sitä sinnikkyyttä ja keskittyneisyyttä, jota Mimosa oli osoittanut harjoitellessaan lienten valmistusta. Severus tiesi, että Mimosassa oli ainesta. Kunpa hän vain olisi voinut antaa naiselle enemmän… Jospa vain…
- Severus! Tule tänne! Tule nyt! Mimosa huusi pihan toiselta puolelta ja heitti suuren lumipallon miestä kohti. Hetken Severus epäröi, mutta kaappasi sitten käsiinsä lunta ja lähti harppomaan pihan poikki kohti iloisesti nauravaa Mimosaa. ”Anna mennä vain”, mies sanoi itselleen, ”ei tällaisia hetkiä niin kovin montaa tule”.
Lisää samankaltaisia ficcejä? Ole hyvä ja maistele Neiti Noidan kattilasta!

Puhpallura

  • Vieras
Jee, jatkoa oli tullut :D
Mä edelleen vain hämmästelen, miten pystyt pitämään Severuksen niin....noh, Severuksena :D
Vaikka sieltä pilkisteleekin vähän pehmeämpääkin Severusta, mutta mä tykkään :)  Onhan kyse iki-ihanasta Snapesta :D
Rupesin kyllä nauramaan mielikuvaa lumipalloa heittävästä Kalkaroksesta. Kirvoitti hyvät naurut :)
Mutta mitään valittamista ei kyllä vielkään ole. Päinvastoin, voisin jatkaa kehumista vaikka kuinka kauan :D
Mutta jatkoa ehdottomasti pian! :D

Puhpallura kiittää ja kumartaa :)

ruskaretki

  • Vieras
Aww, jatkoa ! (: Kaikki rakentava palautteeni on karannut jonnekin tosi kauas, joten... Minuakin alkoi hyvällä tavalla hymyilyttämään mielikuva Kalkaroksesta "leikkimässä lumisotaa" (; Tosi hyvin kirjoitat, innolla odottelen taas jatkoa!

Lynx

  • Vieras
Ihanaa, jatkoa!
Nyt ei kyllä synny mitään järkevää palautetta, ei sitten millään....
Mutta jatko oli iiihana <3
Ja Severus leikkimässä lumisotaa!
Aww... mikä ajatus
Luinko muuten oikein että tämä on toiseksiviimeinen osa? :o

No mutta pistä jatkoa kehiin!

Hullu_93

  • Vieras
Aww...
Niin, niin söpöä!
Jotenkin tuosta tuli mieleen Severus/Lily-paritus, mutta.. Ei siitä sen enempää.  8)
Ihanan tunnelman sait aikaan. Sellaisen.. Taianomaisen? Pystyin NIIN hyvin kuvittelemaan nuo kaksi tuolla ulkona Mimosan hyppimässä ja Kalkaroksen katselemassa.
Jatkoa!

Luthien

  • ***
  • Viestejä: 203
Ahahaa! Severuksesta alkaa tulla esille myös hieman pehmeämpi puoli  ;) (ihan vielä en ole varma onko se hyvä vai paha asia  ::)mutta katsotaan miten tarian kehittyy kun viimeinen osa tulee...)

Kalkaros lumisodassa on jotenkin omituinen ja hassu ajatus ja pehmentää Kalkarosta, koska sehän on leikkiä, mutta toimii tässä, koska voihan asian niinkin ajatella, että se rankaisee Mimosaa heittelemällä lumipalloja sitä päin  ;) (Olipas sekava lause, mutta toivottavasti ymmärrät ;>........
« Viimeksi muokattu: 14.03.2008 21:39:57 kirjoittanut Luthien »
Wanna see how hard i can fall?

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 724
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Viimein kerkisin lukemaan nämä viimeiset kaksi lukua. :) Ja tykkään edelleen. Vähän olen Luthienin kanssa samoilla linjoilla siinä, onko se pehmeämpi puoli hyvä vai paha juttu, mutta toistaiseksi ainakin se on kyllä vielä hyvä. Ei mennyt ihan liian imeläksi, kiitos siitä. :D Vähän hassu oli Mimosan yllättävä riehaantuminen lumessa, kun ottaa huomioon, että nainen on muutoin ollut aika hyvä itsehillinnässä. (Toisaalta, jos miettii edellä tapahtunutta, niin voisin kyllä itsekin alkaa hyppimään pitkin poikin siinä tilanteessa... :D ) Plussaa sinulle ikärajan pitämisestä jälleen, ei aina tarvita suoraa kuvailua. Tässä ficissä aiheeseen viittaaminen riittää mainiosti pitämään tunnelman yllä.

Järkyttävää, että enää viimeinen osa jäljellä, juuri kun tähän pääsi vauhtiin. Mutta kuten sanottua, ei makeaa mahan täydeltä. Voi olla että liika pitkittäminen vesittäisikin koko jutun.

Näissäkin osissa oli paljon kauniita lauseita ja tekstin näki vaivatta kuvina mielessään. Mainiota.
Lainaus
Kylmä tunne lävisti jälleen Mimosan, ja vain sekunnin murto-osassa molemmat ottivat taisteluasennon ja suuntasivat taikasauvansa kohti toisiaan.
- Kas. Hyvin herkkävaistoista, Kalkaros lausui hitaasti.
Vau. Ihana kohta. *Kylmiä väreitä!*

Jäi kyllä hieman vaivaamaan, mikä se vaivalla valmistettu taikajuoma oikein oli laatuaan. Mutta kenties se vielä selviää? Tai ehkä se oli vain vaivannäkö, joka sai tunteet roihahtamaan päätyttyään. Ja aika helpolla Severus paljasti suuren salaisuutensa kuitenkin lähes vieraalle henkilölle. Taitaa todella olla suuret tunteet kyseessä.

Voi, jään jännityksellä odottelemaan tarinalle päätöstä. Kiitos tähänastisesta! :D

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Neiti Noita

  • ***
  • Viestejä: 31
Mukavaa, että palautetta on tullut näin runsaasti! :) Tässä on nyt ficin viimeinen osa. Olen tehnyt siinä erään ratkaisun, josta olen hiukan epävarma. Luultavasti joko pidätte siitä tai sitten inhoatte sitä. Jään joka tapauksessa innokkaasti odottelemaan lopullista tuomiotanne. ;)


Luku VI: Niinä onnellisina hetkinä

Mimosa kiskoi päälleen valkoisen paidan ja asiallisen, harmaan hameen, ja otti sitten tuolinsa selkänojalta mustan viitan, jota hän käytti työpäiviensä aikana. Kiireesti Mimosa koetti vielä kasata kurittomia kiharoitaan jonkinlaiselle nutturalle ja silmäili samalla huonettaan. Se oli kuluneen lukuvuoden aikana käynyt hänelle tutuksi ja alkanut vähitellen tuntua kodikkaalta. Seinävaatteet Mimosa oli, tosin lievää syyllisyyttä tuntien, ottanut seiniltä pois, mikä oli miellyttävästi keventänyt huoneen yleisilmettä. Nyt keväisen aamuauringon valaistessa huone näytti jyhkeästä takasta ja raskaasta katosvuoteesta huolimatta melkeinpä avaralta.

Mimosan olisi pitänyt jo rientää Punurmion luokkaan auttamaan tätä kolmasluokkalaisten oppitunnin valmistelussa, mutta hän päätti varastaa itselleen vielä pienen hetken ja istuutui vuoteensa laidalle. Hänen katseensa eksyi yöpöytään eikä hän malttanut olla avaamatta yöpöydän laatikkoa. Sormet hakeutuivat silittelemään ja hypistelemään laatikon pohjalla olevaa pergamenttia. Se vei Mimosan ajatukset eilisiltaan.

Mimosa oli käyttänyt koko illan erään SUPER-tason liemen parissa taikajuomien opettajan valvovan katseen alla. Liemi oli onnistunut hyvin jopa Severuksen mielestä (tarkalleen ottaen hän oli luonnehtinut sitä ”melkein kelvolliseksi”), joten Mimosa oli ollut tyytyväinen itseensä. Kun Mimosa oli alkanut pullottaa lientä, Severus oli yllättänyt hänet ojentamalla hänelle virallisennäköisen pergamentin.
- Siinä. Sillä saat luullakseni sen, mitä tahdot, Severus oli sanonut ja kävellyt työpöytänsä ääreen. Mimosa oli lukenut pergamentin ja jäänyt sitten hämmentyneenä tuijottamaan Severusta, joka oli järjestellyt työpöytäänsä selin häneen.
- Lukuvuosi alkaa pian olla lopussa, mies oli sanonut ikään kuin selitykseksi Mimosan kädessä olevalle pergamentille.
- Niin alkaa… Mimosa oli toistanut ja tuntenut surumielisyyden aallon pyyhkäisevän ylitseen. Hän oli unohtanut liemen pullottamisen tyystin.
- Se alkaa todella olla lopussa eikä tämä arvokas pergamenttikaan voi antaa minulle sitä, mitä tahtoisin, Mimosa oli jatkanut tahattoman kiihkeällä äänellä. Severus oli keskeyttänyt mustepullojen kolistelun ja suoristanut selkänsä. Hän ei kuitenkaan ollut kääntynyt pois työpöytänsä äärestä sanoessaan:
- Minulla on asunto Lontoossa. Se ei ole mukava, mutta aion viettää siellä kesän. Jos sinua kiinnostaa…
Severus ei ollut lopettanut lausettaan.
- Jos minua kiinnostaa? Mitä olen tehnyt ansaitakseni epäilyksen? Mimosa oli kysynyt hieman loukkaantuneesti.
- Koeta, tyttö, ymmärtää, että yritän antaa sinulle mahdollisuuden perääntyä, Severus oli lausunut terävästi yhä Mimosaan katsomatta.
- Osaisin perääntyä ilman apuakin, jos sitä haluaisin, Mimosa oli vastannut tukahtuneesti, kävellyt luokan poikki Severuksen luokse ja laskenut hennon kätensä tämän olkapäälle.
- Toivoisitko minun tekevän niin… perääntyvän? Mimosa oli kysynyt kuiskaten. Severus oli kääntynyt hitaasti ja katsonut Mimosaa silmiin. Mimosa oli yrittänyt tavoittaa miehen katseesta vastauksen kysymykseensä, mutta sen sijaan hänestä oli tuntunut, kuin hän olisi uponnut tuohon katseeseen. Se oli ollut hyvin todellista ja samanlaista, kuin putoaminen jostakin korkealta. Muutaman nopean, välähdysmäisen mielikuvan ajan Mimosasta oli tuntunut, kuin hän olisi ollut irti ruumiistaan. Sitten hän oli taas aistinut taikajuomien luokan ympärillään ja tavoittanut Severuksen katseen, josta hän oli nyt saattanut lukea vastauksen kysymykseensä. Sanattoman vastauksensa vahvistukseksi Severus oli vetänyt Mimosan syliinsä ja painanut huulensa tämän huulille, kuten niin monta kertaa aiemminkin kuluneen lukuvuoden aikana.

Muisto eilisestä olisi voinut saada Mimosan mietteet kulkemaan vakaviakin latuja, mutta hän ei ollut nyt sillä tuulella. Sen sijaan hän antoi ajatustensa lentää useita kerroksia alemmas tyrmiin, joissa Severus epäilemättä parhaillaan valmisteli ensimmäistä oppituntia. Mimosa ajatteli ankaria ryppyjä miehen otsalla ja tämän pitkiä, luisia sormia, kun tämä kirjoitti ohjeitaan liitutaululle… Mimosan täytyi ravistella ajatukset päästään, jottei hän olisi juossut Tylypahkan lukuisia portaita alas ja heittäytynyt sopimattomasti taikajuomien opettajan syliin.

Ei. Mimosan täytyi nyt keskittyä päivän tehtäviin.  

*

- Lukuvuosi päättyy pian, ja sinä olet hoitanut enemmän kuin oman osasi, Dumbledore lausui lämpimästi työpöytänsä edessä seisovalle taikajuomien opettajalle.
- Oraven ja Potterin asiassa panoksesi on ollut korvaamaton. Haluan myös kiittää sinua siitä, että olet työpäiviesi jälkeen hyvällä menestyksellä opettanut neiti Meredickiä. Mitä hän nyt suunnittelee tekevänsä?
Viimeisellä kysymyksellä Dumbledore vapautti Kalkaroksen vastaamasta saamiinsa kiitoksiin, mikä olisikin epäilemättä ollut miehelle vaikeaa. Sen sijaan tämä vastasi ilmeettömästi yksityisoppilastaan koskevaan kysymykseen:
- Häntä kiinnostavat lääkeliemet. Koska neiti Meredickillä on jonkin verran kykyjä taikajuomien valmistukseen, olen kirjoittanut hänelle suositukseni, jotta hän voi hakea paikkaa Pyhän Mungon sairaalasta. Uskoakseni hänelle tarjoutuu siellä ennen pitkää mahdollisuus osallistua lääkelienten kehittelyyn.
Hymy häivähti Dumbledoren kasvoilla. ”Jonkin verran kykyjä” oli taikajuomien ankaralta opettajalta paljon sanottu ja merkitsi suunnilleen samaa kuin ”huippulahjakas”.
- Uskallanko tiedustella, Severus, aiotko mahdollisesti auttaa lahjakasta oppilastasi eteenpäin? Ehkä viettää hänen kanssaan jatkossakin jonkin verran aikaa? Kenties muutenkin kuin taikajuomien parissa?
Kun Kalkaros ei heti vastannut, Dumbledore lisäsi kuiskaten:
- Kärsin öisin toisinaan unettomuudesta, ja kotitontutkin osaavat olla varsinaisia juorukelloja.
Rehtorin silmät tuikkivat, mutta Kalkaroksen katse pysyi tulkitsemattomana hänen vastatessaan jäykästi:
- Aika näyttää, mitä kukin tekee.
- Älä luule, Severus, että minä paheksun tai tuomitsen. Sinä olet ansainnut hiukan onnea elämääsi. Pidä siitä kiinni.
Mikään Kalkaroksen olemuksessa ei edelleenkään paljastanut hänen ajatuksiaan.


Epilogi

Vähitellen Mimosa tunsi nousevansa unen rauhallisesta maailmasta kohti todellisuutta ja tulevaa päivää. Hän raotti silmiään ensin vähän, sitten enemmän. Ensimmäisenä hän aisti hämäryyden ja viileyden, jotka tuntuivat viihtyvän Severuksen Lontoon asunnossa jopa keskellä kuuminta kesää. Laiskasti Mimosa veti peittoa ylemmäs ja kääntyi kyljelleen niin, että hän saattoi nähdä ikkunan edessä seisovan ja ulos katselevan miehen. Mimosaa hymyilytti. Severusta sai harvoin kiinni muissa maailmoissa olemisesta, mutta nyt tämä näytti uponneen syvälle omiin ajatuksiinsa. Ulkoa lankeavien, kellertävien auringonsäteiden valossa Mimosa katseli rakastajansa sivuprofiilia. Miehen suuri koukkunenä erottui selvästi, samoin kuin syvänmustat hiukset, jotka roikkuivat uurteisten kasvojen molemmin puolin.
- Rakastan sinua, Mimosa kuiskasi hädin tuskin kuuluvasti.

*

Meredickin kauniissa ja valoisassa sukulinnassa oli huone, josta sen omistaja erityisesti piti. Se oli ollut myös hänen isänsä Marroldin lempihuone. Kyseessä oli eräänlainen kirjaston ja työhuoneen yhdistelmä. Seiniä kiersi hyllymetreittäin kirjoja, joista osa oli jopa satoja vuosia vanhoja. Huoneen keskimmäisen ikkunan edessä oli suuri ja raskastekoinen työpöytä. Sen ääressä istui parhaillaankin linnan omistaja, punahiuksinen nainen, joka oli vielä melko nuori mutta jonka silmäkulmiin liika murehtiminen oli ennen aikojaan tuonut joitakin ryppyjä.

Nainen oli vähällä imeskellä sulkakynänsä piloille. Hän oli kehittelemässä uutta lientä, tai oikeastaan parantelemassa vanhaa. Nainen ymmärsi työn olevan paras tapa pitää murheelliset ajatukset loitolla – ja hänen työnsä olikin jo poikinut useamman lääkeliemen, joita hänen kollegansa olivat luonnehtineet ”neron luomuksiksi”. Nainen tiesi kuitenkin paremmin: Hänellä oli vain ollut hyvä opettaja, siinä kaikki. (Tätä selittäessään hän aina hymyili salaperäisesti.) Ja minkälainen opettaja! Ajatus katkesi ja nainen pomppasi ylös tuoliltaan. ”Severus, miksi et ole luonani?” nainen kysyi ääneen ja katseli ikkunasta ulos linnansa puutarhaan. Siitä oli monta kuukautta, kun hän oli viimeksi nähnyt rakastajansa. Hän oli jo tottunut odottamaan, sillä hän tiesi jäävänsä aina toiseksi miehen ankaralle velvollisuudentunnolle. Tämä alkoi kuitenkin olla jo liikaa. Kaipuu oli repiä sielun kappaleiksi, ja huoli oli lohikäärmeen kokoinen. Nyt elettiin niin vaarallisia aikoja…

Ennen kuin nainen sai ajatuksensa loppuun, avoimesta ikkunasta lensi huoneeseen tumma, raskassiipinen pöllö viesti nokassaan. Nainen otti viestin pöllöltä kädet täristen, sillä sydämessään hän tiesi, mitä se sisälsi. Kun nainen oli saanut viestin luettua, hän  putosi polvilleen kylmälle kivilattialle.


*

Mimosan kuiskaus sai Severuksen havahtumaan mietteistään. Tämä käänsi katseensa ikkunasta Mimosaan ja sitten takaisin ikkunaan. Severus oli pitkään hiljaa ja katseli tiivisti ulos, ikään kuin kadulla olisi tapahtunut jotakin mielenkiintoista. Sitten hän  näytti siltä, kuin olisi tehnyt jonkin tärkeän päätöksen, käveli Mimosan luokse ja istuutui vuoteen laidalle. Hän siveli Mimosan poskea kylmillä sormenpäillään. Kosketus oli herkkä ja – niin Mimosa sen koki – myös hyvin viettelevä. Severuksen tumma katse kohtasi Mimosan kirkkaat, siniset silmät, ja he molemmat aistivat toistensa lämmön. Jos joku olisi ollut näkemässä, hän olisi saattanut väittää, että nuoren noidan ja vanhemman velhon välillä oli kirkasta, hohtavaa valoa.
- Niin minäkin sinua, Severus vastasi hiljaa.

LOPPU
Lisää samankaltaisia ficcejä? Ole hyvä ja maistele Neiti Noidan kattilasta!

Puhpallura

  • Vieras
Awwww, kuinka ihanaa :D Että mä tykkään onnellisista lopuista :D
Edelleen hämmästelen sitä, kuinka pystyit pitämään oikeastaan koko ficin ajan Severuksen ihanan tylynä ja koleana(eli omana itsenään), vaikka
välillä vilahtikin se pehmeämpi puoli esille, juuri sopivalla tavalla :)
Tykkäsin eritoten juuri tuosta lopusta, kun Severus sanoo myös rakastavansa Mimosaa. Se on varmasti vaatinut paljon mieheltä, joka ei pahemmin tunteitaan näytä, ei ainakaan niitä "positiivisia" :D
Kokonaisuutena ficci oli (ainakin minun mielestäni) todella onnistunut, ja tulen varmasti lukemaan sen uudestaankin :D

Mutta Puhpallura kiittää ja kumartaa :D

Luthien

  • ***
  • Viestejä: 203
Ihan hyvä tarina, vaikka (ei millään pahalla) kuulu minun suosikkeihini...

Ihan hyvä loppu myös, kiva kun loppui onnellisesti, vaikka toisaalta olisi kyllä ollut kivaa jos olisit tappanut jommankumman  ;D ::) (miten niin julma? ;D)

Sori, aika lyhyt ja sekanen kommetti, eikä edes mtn rakentavaa ::)
« Viimeksi muokattu: 14.03.2008 21:43:31 kirjoittanut Luthien »
Wanna see how hard i can fall?

Hullu_93

  • Vieras
Awwww...........!!!!!!!!!!!!!!!!
Ihana! Söpö! Ja niin....... Aww!
Hyvä ficci! Tai siis.. Upea ficci! Eiku... noh, iha sama: Mahtavasti kirjoitettu ja lopetettu sopivan pituinen ficci, joka tuo hymyn huulille.  8)
Noin.
(Sainpahan ajatukseni sanoiksi prkl...)

Kiitos, että mahdollistit minulle tämän lukunautinnon!

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 724
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Minä tykkäsin edelleen yhtä paljon. :D Sen vain halusin sanoa. Minusta oli hyvä, että Severus oli edelleen pidättyväinen tunteidensa ilmaisussa muita kohtaan, vaikka Mimosalle pehmenikin. ;)

Ratkaisusi tarinan lopun jäsentelyyn oli minusta erittäin hyvin onnistunut, se teki noin syvemmän vaikutuksen kuin muuten olisi voinut. Koskettavaa ja hyvin suloista! <3
Lainaus
Nyt elettiin niin vaarallisia aikoja…
Voi, todellakin.

Onnistuit hienosti tässä ficissä, joka kokonaisuudessaan oli selkeä ja helppolukuinen, miellyttävän yksinkertainen ja silti varsin paljon sisältävä. Tämän seuraaminen ja jatkon odottelu oli ilo jo itsessään. Kiitos siis kovasti! :)
« Viimeksi muokattu: 17.03.2008 22:25:46 kirjoittanut Fiorella »

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Neiti Noita

  • ***
  • Viestejä: 31
Lämpimät kiitokseni myös teille, jotka olette tätä ficciä seuranneet ja kommentoineet. Olette ihanan kannustavia ja rakentavia kommenteissanne!

Kuten jo ihan aluksi totesin, Severuksen säilyttäminen Severuksena oli tavoitteena tätä ficciä kirjoittaessani. Mukava kuulla, että olen siinä ilmeisesti onnistunut. Severus on niin ihana omana itsenään, etten häntä halunnut ainakaan tahallani muuksi muuttaa. Tosin myönnettäköön, että tässä oli omat, öh, haasteensa, kun kerran romanssista kuitenkin oli kyse. ;)

Neiti Noita kiittää vielä kerran. <3
Lisää samankaltaisia ficcejä? Ole hyvä ja maistele Neiti Noidan kattilasta!

Silencia

  • bondagesipsi
  • ***
  • Viestejä: 27
  • I wanna iSnape too! :<
Luin tämän tarinan aikaa sitten ja se innosti minut rekisteöitymään^^ Aivan ihana tarina! Saakos kysyä, onko siulla muitakin tarinoita? Sie kerroit tuota niin taitavasti  :D ;D
|Tu es loin déjà...  :,(|

Neiti Noita

  • ***
  • Viestejä: 31
Silencia: Mukavaa, että miellytti!  :) En ole tähän mennessä vielä kirjoittanut muita HP-ficcejä, mutta joitakin ideoita minulla on, joten katsotaan, josko saisin jossakin vaiheessa aikaiseksi.  Taisin kyllä luvata itselleni, etten (taas kerran) jäisi koukkuun kirjoittamiseen, mutta mutta... En ole oikein hyvä pitämään itselleni antamiani lupauksia.  ;)
Lisää samankaltaisia ficcejä? Ole hyvä ja maistele Neiti Noidan kattilasta!

Merimoi

  • Vieras
Kiva tarina oli, mutta eniten jäi häiritsemään se, että Severus kertoi liki tuntemattomalle olleensa kuolonsyöjä...

 :D

Kalka-fani

  • ***
  • Viestejä: 93
  • Maailman tylsintä yaoita suoraan edessäsi.
    • Death Note-fanisivut!
 ;D Söpöä! Meni siis lopussa naimisiin? Ihana Epilogi ja juoni! <3 Tosin, ihmettelen tuota paritusta. o.O Ex-Auroriopiskelija ja Ex-kuolonsyöjä? :D Ihanat parit xD

Juu miullaki häiritsi se kun ihan Ex-Auroriopiskelijalle selitti sen. Melko outo Kalkaros oli kyllä sillon :D <33 Aww.. Ihana söpis Mimosan ja Kalkaroksen rakkaustarina. <3 Tälläisiä rauhallisia rakkaustarinoita haluisin vielä. Ei mitää kauheen ylihärskiä eikä homoilua. Muta H/D On varsin mukava. Rakkaustarina mun makuun, Neiti noita :) Itse en osaisi edes tehdä ficciä. Naurailen vain itteni kuoliaaks Halkinaurus-osiossa tai naurrettavus. Tää on ykkönen rakkaustarinat-listalla ainakin mulla  ;) Hyvin liikuttavakin oli minusta tuo loppu o.O outoa. Kuitenkin. Tää on hyvä" ^____^='3
"Huh?"
"HuuuUUUh?"
"HUH!!?"
"Zzzz.."
"Huh...? =_="
"AAAAAAAAAAAAAAAAAA O_O"

Lempianimejani: Bleach, One Piece, Trinity Blood, Death Note jne..

~ Hugh Laurie ♥♥