Kirjoittaja Aihe: Severus Kalkaros ja hän, josta ei tullut auroria K-11 valmis  (Luettu 10679 kertaa)

Neiti Noita

  • ***
  • Viestejä: 31
Title: Severus Kalkaros ja hän, josta ei tullut auroria
Author: Neiti Noita
Genre: romance
Pairing: SK ja oma hahmo
Rating: K-11
Summary: Tylypahkaan tulee oppituntiavustajaksi nuori noita, joka on kiinnostunut taikajuomista.
Disclaimer: Ficissä kuvatun maailman ja henkilöt on luonut ja omistaa J.K. Rowling, en minä.
A/N: Olen kuvannut pääasiassa kahden henkilön tunteita ja heidän suhteensa kehitystä, joten erityisen vauhdikkaasta ja toiminnallisesta ficistä ei ole kyse. Olen parhaani mukaan pyrkinyt säilyttämään henkilöt, varsinkin SK:n, aitoina ja tunnistettavina. Erittäin kiitollisena otan kaikenlaista palautetta vastaan.


Severus Kalkaros ja hän, josta ei tullut auroria


Prologi

Tylypahkan käytävillä oli vielä hiljaista, lähes aavemaista. Tilanne korjaantuisi pian, sillä lukuvuosi oli alkamassa, ja Tylypahka olisi kohta taas täynnä pieniä ja vähän isompia rohkelikkoja, luihuisia, puuskupuheja ja korpinkynsiä. Nyt käytävillä kaikuivat vain yhdet askeleet. Nuori, hoikka nainen asteli käytävää pitkin korot kopisten. Hän pysähtyi rehtori Dumbledoren huoneen ovelle epävarmana. Kun ovi aukesi itsekseen, nainen säpsähti hiukan ja astui sitten sisälle huoneeseen. 

*

- Olette siis varma, ettette halua jatkaa aurorikoulutustanne? Dumbledore tiedusteli ja katseli hyväntahtoisesti nuorta naista puolikuun mallisten silmälasiensa yli.
- Olen. Kuten papereistani käy ilmi, olen liian pelkuri auroriksi, nainen vastasi ja hänen koko olemuksensa huokui uhmaa. Dumbledore hymyili ja hänen silmäkulmassaan pilkahti. Nainen näytti siltä, kuin olisi ollut syytetyn penkillä totisine ilmeineen. Hänen tulenpunaiset kiehkuransa tuntuivat liekehtivän yhdessä sinisten silmien kanssa.
- Kyllä Tylypahkassa on aina paikka auttavaiselle nuorelle naiselle, Dumbledore sanoi hetken hiljaisuuden jälkeen. Nainen rentoutui silmin nähden.
- Kiitoksia… kiitoksia. Minulle käy mikä hyvänsä työ, ja jos saan palkaksi hiukan ohjausta taikajuomien valmistuksessa, olen ikuisesti kiitollinen, nuori nainen selitti hermostuneesti ja näytti saman tien katuvan viimeisiä sanojaan. Eihän hänellä ollut mitään oikeutta edes toivoa sellaista! Mutta Dumbledoren hymy säilyi, ja hän vastasi:
- Tietysti. Se on kohtuullinen palkkatoive, vaikka taikajuomien opettajamme voi kaivata vähän suostuttelua. Tervetuloa joukkoon, Mimosa Mederick.


Luku I: Mistä on ilkeät opettajat tehty?

Mimosa Mederick sulki huoneensa oven ja huokaisi syvään. Se oli ohi: hänen ensimmäinen esiintymisensä tulevien työtovereidensa edessä. He olivat kaikki, rehtori Dumbledore, opettajat ja hän, tavanneet rehtorin huoneessa, ennen kuin uusien oppilaiden lajittelu ja muut juhlallisuudet olivat alkaneet. Rehtori oli antanut ohjeensa tulevalle lukuvuodelle ja kertonut tapahtuneista muutoksista. Tylypahkaan oli tullut uusi opettaja, professori Orave, jonka alaa oli pimeyden voimilta suojautuminen. Toinen uusista tulokkaista oli hän, Mimosa.

Dumbledore oli selittänyt, että Mimosa oli täällä auttaakseen opettajia oppituntien valmistelussa ja tarvittaessa myös oppituntien aikana. Suurin osa opettajista oli hymyillyt ystävällisesti, mutta eräs heistä – pitkä, koukkunenäinen, mustahiuksinen mies – oli katsonut Mimosaa tummilla silmillään välinpitämättömästi. Tuo katse oli aiheuttanut Mimosalle vilunväristyksiä, ja ne olivat muuttuneet lähes hyytäviksi, kun rehtori oli esitellyt miehen taikajuomien opettaja Severus Kalkarokseksi. Miehenkin tuntemukset olivat hänen ilmeestään päätellen olleet melko viileät, kun Dumbledore oli ilmaissut toivovansa tämän suovan huomiota Mimosalle, joka oli kiinnostunut taikajuomista.

- Joka LUULI olevansa kiinnostunut taikajuomista, ennen kuin näki sen kammottavan hapannaaman, Mimosa mutisi ääneen uudessa huoneessaan ja katseli samalla ympärilleen. Hän oli aiemmin päivällä vain kiireesti purkanut laukkunsa ja jättänyt sitten loput kotitonttujen huoleksi. Nyt huone oli siisti ja tavarat paikoillaan, mutta järin kodikkaaksi sitä ei voinut sanoa. Seinät olivat kylmät kiviseinät, niin kuin kaikkialla linnassa. Takka oli suuri ja mustunut, ja sen edessä oli viininpunainen, vanha ja kulunut sohva. Samaa viininpunaisen sävyä olivat myös seinävaatteet ja katosvuoteen verhot.
”Kelpaa minulle”, Mimosa ajatteli ja oikaisi itsensä vuoteelle. Hän tuijotti suuret silmät rävähtämättä vuodekatosta ja taisteli unta vastaan. Hän oli ollut opettajien kanssa suuressa salissa katselemassa uusien oppilaiden lajittelua. Mimosa oli kaikesta näkemästään (ja syömästään!) väsynyt, ja hänen olisi tehnyt mieli käydä jo nukkumaan. Se ei kuitenkaan käynyt päinsä, sillä professori Kalkaros oli pyytänyt… ei, käskenyt Mimosan käydä vielä illalla alhaalla tyrmissä keskustelemassa kanssaan.

Mimosa oli melko varma, että taikajuomien opettaja myrkyttäisi hänet ja käyttäisi sitten lienten ainesosana. ”No, ehkä se olisi kivuttominta niin”, Mimosa ajatteli happamana.

*

Alhaalla tyrmissä oli koleaa. Mimosaa kadutti, ettei hän ollut laittanut kaapua ylleen. Hänellä oli valkoinen, ohut paita ja tummanvihreä, nilkkapituinen hame ja hän paleli armottomasti. Hytisten hän koputti sen tyrmän oveen, jonka takaa hän arveli taikajuomien luokkahuoneen paljastuvan.
- Sisään, viileä ääni vastasi, ja Mimosa tiesi tulleensa oikealle ovelle. Reipasta teeskennellen hän avasi oven ja astui luokkaan. Syystä, jota Mimosa ei käsittänyt, hän tunsi sydämensä hypähtävän, kun hän näki luokkahuoneen ja sen yksinvaltiaan. Luokassa oli hämärää, lähes pimeää, ja luokan perällä suuren työpöydän takana istui Severus Kalkaros. Pöydällä oli himmeävaloinen lyhty, joka sai miehen uurteisen kasvot näyttämään pelottavilta. Mutta myös… Miltä? Mimosa ei vastannut itselleen.

- Minulla on tarpeeksi töitä ilman tällaista pelleilyäkin, Kalkaros sanoi ja nosti vasta nyt katseensa edessään olevista pergamenteista Mimosaan. Tämä oikaisi selkänsä ja katsoi miestä uhmakkaasti silmiin.
- Dumbledore kuitenkin odottaa minun opettavan teille jotakin taikajuomien valmistuksesta, joten minä opetan… omalla tavallani, mies jatkoi ja hymyili häijysti. Mimosa tunsi kurkkuaan kuristavan, mutta pakottautui vastaamaan tyynesti:
- En ole tullut tähän kouluun teitä kiusatakseni. Olen tullut auttamaan opettajia, ja toivoin vastineeksi saavani hiukan ohjausta teidän oppiaineessanne. Ette ilmeisesti kuitenkaan ole halukas opettamaan minua, joten voin yhtä hyvin luopua toiveestani.
Mimosa kääntyi jo lähteäkseen, kun terävä ääni pysäytti hänet:
- Tepä annatte helposti periksi. Ei ihme, että teidät potkittiin pois aurorikoulutuksesta.
Mimosa tunsi jonkin naksahtavan sisällään. Hän kääntyi silmät leiskuen edelleen ilkeästi hymyilevän professorin puoleen. Kuin huomaamatta hän oli vienyt kätensä taikasauvalleen.
- Te ette tiedä minusta mitään. Ja mieluiten pidän tilanteen sellaisena, Mimosa sylki vihaiset sanansa ja lähti sitten arvokkuutta tavoitellen kävelemään kohti luokan ovea. Hän tunsi kyyneleiden  polttelevan silmiään.
- Tulette tähän luokkaan tiistaina neljältä tuntien jälkeen. Silloin aloitamme taikajuomiin tutustumisen aivan… alusta, Kalkaros sanoi hiljaisella, itsetyytyväisellä äänellä Mimosan loittonevalle selälle, kuin ei olisi naisen sanoja kuullutkaan.

Mimosa sulki taikajuomien luokan oven ja tiesi tulevansa tiistaina takaisin.
« Viimeksi muokattu: 26.11.2014 01:04:52 kirjoittanut Unohtumaton »
Lisää samankaltaisia ficcejä? Ole hyvä ja maistele Neiti Noidan kattilasta!

Frosty

  • A Snowman
  • ***
  • Viestejä: 71
Re: Severus Kalkaros ja hän, josta ei tullut auroria K-13
« Vastaus #1 : 30.12.2007 12:16:54 »
Sevve on kyll niin sulosen oma ittensä. aawww. (sekoaa)
Jatkoa, joohan? (koiranpentuilme)
Watching the birds change colour and fall from the trees.
Knowing one day it’s all over. When winter comes with a breeze.

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 724
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Re: Severus Kalkaros ja hän, josta ei tullut auroria K-13
« Vastaus #2 : 30.12.2007 13:19:21 »
Tämähän vaikuttaa todella lupaavalta alulta. :) Kirjoita lisää, niin minä ainakin luen.

Tekstisi kulkee miellyttävän luonnollisesti ja helppolukuisena, ja vaikka luvut ovat varsin lyhyet, niissä kuitenkin tulee olennainen hyvin esille. Oma Mimosasi vaikuttaa ainakin näin alkuun uskottavalle ja mukavalle hahmolle, kliseisen liekehtivänpunaisesta tukastaan huolimatta. Puolet taikamaailman väestä on jo valmiiksi punatukkaisia. Tosin, voihan hiusten värillä olla jokin juonellinen merkitys, mitä en tässä vaiheessa vielä tiedä...
Lainaus
Minulle käy mikä hyvänsä työ, ja jos saan palkaksi hiukan ohjausta taikajuomien valmistuksessa, olen ikuisesti kiitollinen, nuori nainen selitti hermostuneesti ja näytti saman tien katuvan viimeisiä sanojaan.
Heh heh, tuli heti mieleen, kuin Mimosalla olisi ollut pieniä taka-ajatuksia. ;) Vaikka ei niin tainnutkaan olla, mikä selvisi pidemmälle lukiessa. (Sääli! ;))
Lainaus
- Tepä annatte helposti periksi. Ei ihme, että teidät potkittiin pois aurorikoulutuksesta.
Severus tosiaan vaikuttaa omalta itseltään. Hienoa! Pidä aikomasi linja, niin hyvä tulee. :D Pitääkin seurailla tarinan edistymistä.

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Neiti Noita

  • ***
  • Viestejä: 31
Re: Severus Kalkaros ja hän, josta ei tullut auroria K-13
« Vastaus #3 : 30.12.2007 23:41:52 »
Frosty: Kiitos kommentista! Jatkoa seuraa hyvinkin pian.

Fiorella: Mukava kuulla, että tarinan alku miellytti! Punainen tukka on todellakin klisee, mutta jostakin syystä minä vain näin hahmon alusta lähtien punatukkaisena. (Lue:päähänpinttymä)

Mitä niihin taka-ajatuksiin tulee, tarinan sankaritarella ei niitä ehkä ollut, mutta kirjoittajalla sitäkin enemmän!  ;D
Lisää samankaltaisia ficcejä? Ole hyvä ja maistele Neiti Noidan kattilasta!

Neiti Noita

  • ***
  • Viestejä: 31
Re: Severus Kalkaros ja hän, josta ei tullut auroria K-13
« Vastaus #4 : 01.01.2008 19:19:12 »
Tämä luku on melko lyhyt, mutta seuraava tulee olemaan pidempi. Odotan innolla kommenttejanne.

Luku II: Terävimmät sirpaleet

Severus Kalkaros oli vihainen, ja Dumbledore suhtautui siihen raivostuttavan tyynesti.

- Tiedän, ettei lasten opettaminen ole sinusta kovin antoisaa. Mimosa sen sijaan on älykäs nuori nainen ja oppii varmasti nopeasti. Se tekee hyvää teille molemmille, Dumbledore sanoi ja katseli levollisena edessään seisovaa synkkää hahmoa.
- Tarkoitatteko, että tämä on minun parhaakseni? Kalkaros tiuskaisi kireällä äänellä.
- Juuri sitä minä tarkoitan. Ja kun et kerran oikaissut käsitystäni Mimosasta, uskallan päätellä, ettei hän ole tähän mennessä ollut pettymys, Dumbledore vastasi hymyillen.
- Pettymys? Hän on vain typerä nuori nainen. Kuka hän edes on? En muista hänen opiskelleen Tylypahkassa.
- Hän on Marrold Meredickin tytär. Marrold on jo vetäytynyt syrjään velhomaailmasta, mutta tyttärensä hän on kouluttanut itse. Henkilökohtaisesti antaisin sille koulutukselle suuren arvon, sillä Marrold oli kerran mahtava velho. Taikajuomat eivät tosin olleet hänen alaansa...
- Sen viimeisen olisin kyennyt päättelemään itsekin. Ja kuitenkin erinomaisen velhon erinomainen tytär sai lähtöpassit aurorikoulusta?
- Ah, Severus, haluat tietää jotakin sellaista, joka on osin arvoitus minullekin. Lahjattomuuden vuoksi hän ei kuitenkaan joutunut koulusta lähtemään, sen tiedän, Dumbledore sanoi äänellä, joka oli sekoitus arvoituksellisuutta ja jonkinlaista vihjailua. Mitä rehtori yritti vihjata, sitä Kalkaros ei käsittänyt. Dumbledore jatkoi vielä nauravalla äänellä:
- Anna tytön tehdä muutakin kuin pestä limaisia taikajuomapulloja, niin hänen kykynsä käyvät ilmi.

Kun Kalkaros harppoi viitan helmat lepattaen alas tyrmiin, hän tunsi lievää närkästystä. Millaisena opettajana Dumbledore häntä oikein piti?

*

Mimosa pyyhi hikeä otsaltaan ja oli vähällä pudottaa pienen lasipullon käsistään. Hän oli kaksi viikkoa ainoastaan pessyt limaisia taikajuomapulloja. (Tunsikohan Kalkaros jonkin loitsun, jolla hän sai likaiset pullot riittämään loputtomiin?) Tai ei, olihan Mimosa myös avustanut oppitunneilla lähes kaikkia opettajia professori McGarmiwasta Punurmioon, mutta iltaisin, kun professori Kalkaroksen olisi pitänyt yksityisesti opettaa hänelle taikajuomia, Mimosa oli vain tiskannut tiskaamasta päästyäänkin hämärässä ja vetoisessa taikajuomien luokassa. Ehkä hän saisi vielä ylennyksen ja pääsisi pullojen pesemisen asemesta hoivaamaan kuolleita torakoita ja niitä epäilyttäviä limamassoja, joita Kalkaroksella oli purkitettuna, Mimosa ajatteli katkerana.

- Pian valmista? matala ääni kysyi Mimosan selän takaa ja tämä oli vähällä hypätä ilmaan säikähdyksestä. Mimosa päästi pullon käsistään veteen ja käännähti ympäri.
- Varsin pian, hän vastasi viileästi.
- Hyvä. Ajattelin, että huomenna voisimme kokeilla erään alkeellisen taikajuoman valmistamista. Ennen sitä odotan teidän kuitenkin lajittelevan joitakin yrttejä, Kalkaros lausui välinpitämättömästi, ja Mimosa tunsi sydämensä hypähtävän riemusta. Professori sittenkin aikoi perehdyttää hänet oppiaineeseensa, ei vain pitää häntä kotitontun sijaisena!
- Oletan teidän ymmärtävän, että nämä työt ovat olennainen osa oppimista, jos todella mielii hallita taikajuomien kätketyt salaisuudet, Kalkaros jatkoi vielä ja nyökäytti päätään vesipaljun suuntaan. Mimosa ei ollut varma, oliko Kalkaroksen äänessä ivaa vai ei, mutta jokin miehen ilmeessä ja eleissä sai sanat karkaamaan Mimosan huulilta:
- Oletan teidän ymmärtävän, että mielin hallita taikajuomien salaisuudet kyllin kiihkeästi jopa kestääkseni teidät ja teidän tapanne kohdella minua ikään kuin olisin yksi keskenkasvuisista oppilaistanne.
Mimosa katui lapsellisia sanojaan saman tien, ja Kalkaroksen kasvoilla häivähti sekoitus huvittuneisuutta ja kiukkua. Jälkimmäinen voitti.
- Sanojanne on vaikea uskoa, kun käyttäydytte noin, te hävytön tyttö. Kertokaahan, oletteko päätynyt tänne kenties juuri heikon itsehillintänne seurauksena?
Jälleen mies viittasi Mimosan aurorikoulutukseen. Se oli epäreilua ja inhottavaa. Vain vaivoin Mimosa hillitsi itseään tarttumasta taikasauvaansa. Tämän mielenponnistuksen seurauksena kaikki vesipaljun laidoilla olevat taikajuomapullot särähtivät sadoiksi sirpaleiksi. Nyt Kalkaroksen kasvoilla näkyi puhdas ilkeä huvittuneisuus.
- Ah, huomaan, että teillä onkin täällä vielä hiukan… töitä. Taidan siis antaa teille työrauhan, mies sanoi, muttei kuitenkaan onnistunut heti lähtemään.

Lyhyeksi hetkeksi Kalkaroksen valppaus herpaantui ja hänen katseensa eksyi turhan syvälle Mimosan kiukusta kipunoiviin silmiin. Ja sinä hetkenä aika pysähtyi.
Lisää samankaltaisia ficcejä? Ole hyvä ja maistele Neiti Noidan kattilasta!

Puhpallura

  • Vieras
Äkkiä jatkoa :D  Mä tykkään tästä kauheasti. Severus ihana oma itsensä :D

serafina II

  • ***
  • Viestejä: 130
Ihana! Alku vaikuttaa lupaavalta, ja olet saanut Mimosasta uskottavan hahmon. :)
Kalkaros on oma ihana itsensä. :D
Anteeksi sekava kommenttini, jatkoa toivoisin! ;D

Frosty

  • A Snowman
  • ***
  • Viestejä: 71
Jee jatkoa!!!
Tää oli tosi ihana osa. Tykkäsin tosi paljon tavasta jolla kuvaat henkilöiden ajatuksia.
Lisää...
Watching the birds change colour and fall from the trees.
Knowing one day it’s all over. When winter comes with a breeze.

Sierra

  • ***
  • Viestejä: 322
Tämähän vaikuttaa kiinnostavalta, mutta suo anteeksi, vihaan Mimosa-nimeä. Tulee väistämättä mieleen Pimento. Sen sijaan Mimosa on luonteeltaan ihanan temperamenttinen, ja kunnon noita. Juuri sellainen, joka on varmasti rakkaalle Severuksellemme mieleen.

Ja sitten vielä nämä klassiset sanat: jatkoa mahdollisimman nopeasti, kiitos.
“Aha! What villains are these, that trespass upon my private lands! Come to scorn at my fall, perchance? Draw, you knaves, you dogs!” -Sir Cadogan

Buffalo Bill

  • ***
  • Viestejä: 5
voi elämä! mitä tapahtunee? :o
tää on hyvä ficci! kalkaros on ihan kalkaros
ja toi mimosa on ihan mimosa.
jatkoa odottelen innolla!
*täpinöissään*

-buffalo
My world is not for you.I walk my own way______

Luthien

  • ***
  • Viestejä: 203
Tämähän vaikuttaa ihan kinnostavalta ficiltä. Voisinpa alkaa jopa lukemaan, joten jatkoa vaan tulemaan.

Yhdyn tosin Sierraan siinä että Mimosa ei ole nimenä ehkä mikään paras vaihtoehto (ei millään pahalla) mutta muuten ihan hyvä tarina. En nyt keksi muuta sanottavaa joten vetäydyn odottelemaan jatkoa.
Wanna see how hard i can fall?

Hullu_93

  • Vieras
Jatkoa.  8)
Eipä minulla ole mitään sanottavaa, mitä muut eivät olisi jo sanoneet.. Joten jääköön.
 Kirjanmerkkeihin... ---->

ruskaretki

  • Vieras
Tykkään tästä, olet saanut hahmot tosi uskottaviksi, niinkuin moni muu on jo ennen minuakin sanonut. (: Toisen luvun viimeinen lause oli jotenkin ihana, tykästyin siihen. Pitääkin seurailla tätä, jäin ihan koukkuun. : D

Neiti Noita

  • ***
  • Viestejä: 31
Kiitos kaikille palautteesta! Oikein mukava kuulla, että hahmot vaikuttavat uskottavilta. Olen siis tähän mennessä ilmeisesti onnistunut siinä, mihin olen pyrkinyt. :)

Mitä tuohon Mimosa-nimeen tulee, ymmärrän hyvin, ettei se kaikkia miellytä. Nimi on jokseenkin teennäinen ja aika siirappinen, eikä sikäli ihan sovi kantajalleen. Itse olen Mimosa-nimeen kuitenkin jostakin syystä tykästynyt. Huono maku minulla! ;)

Jatkoa ette joudu kovin kauan odottamaan.
Lisää samankaltaisia ficcejä? Ole hyvä ja maistele Neiti Noidan kattilasta!

Neiti Noita

  • ***
  • Viestejä: 31
Luku III: Yltä päältä samassa liemessä

Professori McGarmiwan hermot olivat olleet koetuksella. Hänen oppilaansa olivat onnistuneet muodonmuutosten kaksoistunnin aikana muuttamaan kukkaruukut melkein kaikeksi muuksi kuin siksi, joksi heidän oli ollut tarkoitus ne muuttaa. Ainoastaan luokan paras oppilas, Hermione Granger, oli saanut yksinkertaisen saviruukun muutettua kauniiksi, kreikkalaistyyliseksi vaasiksi. Nyt McGarmiwa ja nuori oppituntiavustaja Mimosa siivosivat oppilaiden aiheuttamaa sotkua. Kukkaruukun palasia oli pitkin luokkaa, ja kuusijalkainen rotta (jonkin ihmeen  kautta Neville Longbottom oli saanut kukkaruukun muuttumaan sellaiseksi) oli yhä kateissa. Mimosa yritti näyttää tyyneltä, mutta todellisuudessa hän oli hieman järkyttynyt. Mimosa ei ollut koskaan käynyt velhokoulua muiden lasten tapaan, joten hänen oli vaikea tottua oppituntien kaaosmaisuuteen. Aurorikoulussa oli ollut vain täysi-ikäisiä, lahjakkaita oppilaita, joten siellä oli kaikki edennyt kohtuullisen hyvässä järjestyksessä.

- Voitte mennä jo muihin töihinne. Minä jatkan tästä yksinäni, professori McGarmiwa sanoi ystävällisesti kesken siivousloitsujen lausumisen.  
- Kiitos, professori. Minun pitäisikin pian olla avustamassa professori Versoa, Mimosa vastasi ja ajatteli, ettei hän kestäisi nähdä tänään enää ainuttakaan kukkaruukkua.
Mimosa oli jo luokan ovella, kun McGarmiwa tiedusteli häneltä varovaisesti:
- Miten taikajuomien opiskelunne on muuten edennyt, neiti Mederick?
Mimosa mietti lyhyen hetken ja vastasi sitten mahdollisimman diplomaattisesti:
- Hyvin, professori. Olen päässyt kokeilemaan jo monien erilaisten taikajuomien valmistusta. Professori Kalkaros on hyvä, mutta melko vaativa opettaja.
McGarmiwa hymyili tavalla, jonka saattoi tulkita vain myötätuntoiseksi. Mimosa nyökkäsi vanhemmalle naiselle ja poistui luokasta. Hän lähti ripein askelin kävelemään käytävää suuntanaan Tylypahkan piha-alue ja professori Verson kasvihuoneet.

Voi, jospa McGarmiva vain tietäisi! Mimosa oli kuvaillut Kalkarosta hyväksi ja vaativaksi opettajaksi, mutta kuvaus ei tehnyt oikeutta hänen monimutkaiselle suhtautumiselleen taikajuomien opettajaan. Mimosa vihasi Kalkarosta. Hän vihasi miehen kylmyyttä ja ilkeyttä, hän vihasi tapaa, jolla mies tuntui väheksyvän kaikkea ja kaikkia ympärillään. Mimosa vihasi – ja ei kuitenkaan vihannut. Muutaman kerran hän oli tuntenut itsensä ja professorin välillä jännitteen, joka ei ollut mitään sukua vihalle. Jos hän halusi olla rehellinen itselleen, hänen oli pakko myöntää, että hän odotti iltaa ja taikajuomien oppituntia tällä hetkellä innokkaammin kuin mitään muuta. Mimosa ei ymmärtänyt, mitä tämä kaikki merkitsi. Miten se vanha ilkimys likaisenmustine hiuksineen, koukkunenineen ja kylmine silmineen onnistui joskus näyttämään jopa hyvältä? ”Ei, ei tällaista sovi ajatella nyt”, Mimosa torui itseään. Ehkä hän voisi huomaamattomasti työntää päänsä kylmään vesisaaviin Verson oppitunnin aikana.

*

Vihreä savu täytti taikajuomien luokan. Mimosa hämmensi tuskastuneena padassa olevaa lientä ja oli varma epäonnistumisestaan. Liemen olisi tässä vaiheessa pitänyt jo olla miellyttävän kevätruohon vihreää ja porista tasaisesti, mutta se oli lähinnä myrkyn väristä ja kihisi uhkaavasti. Professori Kalkaros tarkisti opettajanpöydän ääressä neljäsluokkalaisten aineita ja näytti siltä, kuin ei olisi edes huomannut luokassa leijailevaa sankkaa savua ja yksityisoppilaansa epätoivoa.

Kun liemi alkoi uhkaavasti nousta padassa Mimosan oli pakko niellä ylpeytensä.
- Professori. Minusta tuntuu, että jokin on pielessä, Mimosa sanoi kireällä äänellä. Kalkaroksen katse viipyi vielä pitkään hänen edessään olevissa pergamenteissa, ennen kuin hän laiskasti katsahti Mimosaan.
- Liemen ohjeet ovat taululla. Jos olette seurannut niitä, mitään ongelmia ei pitäisi olla.
- Olen minä seurannut. Tämä ei nyt vain kerta kaikkiaan onnistu, Mimosa väitti vastaan. Huokaisten taikajuomien opettaja nousi pöytänsä takaa ja käveli Mimosan padan luokse.
- Liian vähän maahisheinää, Kalkaros totesi ykskantaan. Tuskin hän oli saanut lauseensa loppuun, kun karmeanvärinen liemi nousi vauhdilla ulos padasta ja räjähti ympäri luokkahuonetta. Vihertävän liemen peitossa oleva Kalkaros heilautti kertaalleen vihaisesti taikasauvaansa ja enin osa liemestä katosi.
- Mikä onni, ettei kohotusliemi ole syövyttävää, hän tokaisi purevasti surkeannäköiselle oppilaalleen.
- En käsitä… Yritin olla niin huolellinen, Mimosa mutisi nolona.
- Yrittäkää enemmän, Kalkaros tiuskaisi, mutta jatkoi sitten:
- Olette harjoitellut vasta pari kuukautta, ja tämä liemi oli VIP-tasoa.

Mimosa katsoi yllättyneenä professoria. Yrittikö tämä todellakin lohduttaa häntä? Kalkaros katsoi takaisin. Hämärä taikajuomien luokka tuntui katoavan samalla, kun ilkeä häivähdys katosi Kalkaroksen silmistä. Mimosasta tuntui, että hän oli uppoamassa noihin mustiin silmiin. Mies seisoi niin lähellä… Ja astui vielä lähemmäs. Kalkaros kohotti kätensä ja kosketti kämmenselällään Mimosan poskea. Mimosa tiesi pakahtuvansa. Sitten, niin nopeasti, että Mimosa melkein säikähti, mies veti kätensä pois, käännähti ympäri ja asteli työpöytänsä ääreen.
- Alkaa olla myöhä… Hyvää yötä, neiti Mederick, Kalkaros lausui viileästi ja piti katseensa tiivisti pöydän pinnassa.
- Hyvää yötä, professori, Mimosa mutisi, keräsi tavaransa ja poistui kiireesti luokasta.

*

Koko Tylypahka vallattominta rohkelikkoa myöten oli jo umpiunessa – lukuun ottamatta Severus Kalkarosta, joka valvoi yksin huoneessaan ja tuijotti kytevään takkaan. Hän ajatteli erästä nuorta naista, tämän tulenpunaisia hiuksia, kirkkaansinisiä silmiä ja hoikkaa vartaloa, jonka tämän paheksuttavan naisellinen pukeutuminen niin anteliaasti paljasti… Hän ajatteli naisen siroja käsiä ja keskittynyttä ilmettä, kun tämä ihailtavalla sinnikkyydellä hämmenteli iltaisin liemiä hänen luokkahuoneessaan. Kuinka monta kertaa Severus olikaan salaa katsellut naista!

Naista? Ei, pelkkä tyttöhän Mimosa vasta oli. Tämän täytyi olla noin kahdenkymmenen, ei missään tapauksessa paljonkaan vanhempi. Hän, Severus, ei ollut vielä mikään vanha mies, mutta Mimosaan nähden yhtä kaikki lohduttoman vanha. Tyttö oli kaiken lisäksi opiskellut aurorikoulussa. Sitä ei sopinut unohtaa. Severus ei olisi sitä paitsi saanut uhrata ajatustakaan tällaiseen hölynpölyyn, ei nyt. Orave suunnitteli jotakin, se oli käynyt selvääkin selvemmäksi viikontakaisissa Halloween-juhlissa, kun tämä oli vapauttanut peikon mellastamaan kouluun. Oraven muodostamaan vaaraan Severuksen tulisi nyt suunnata kaikki huomionsa ja unohtaa Mimosa. Eihän tyttö edes pitänyt hänestä. Näin ajatellessaan Severus tiesi huijaavansa itseään, sillä hän on oli tarkkaavainen mies ja oli kyllä monta kertaa lukenut tytön katseesta tämän ristiriitaiset tunteet.

Hitto! Severus ponkaisi ylös tummanvihreältä nojatuoliltaan vihaisena siitä, että hän oli selvästi menettämässä otteensa.
Lisää samankaltaisia ficcejä? Ole hyvä ja maistele Neiti Noidan kattilasta!

Hullu_93

  • Vieras
Severus menettää otteensa! Severus menettää otteensa! Wohoo...!!!
Jatkoajatkoajatkoajatkoaaaaa...!!!!!

Anteeksi, kun en nyt yksinkertaisesti JAKSA kirjoittaa mitään rakentavaa palautetta... Haittaako?

Puhpallura

  • Vieras
Mahtavaa, oli tullut jatkoa :D  Olenkin sitä odottanut :)  Jatkoa ehdottomasti ja pian :D

Luthien

  • ***
  • Viestejä: 203
Enpä nyt keksi muuta kommentoitavaa kun, että jatkoa vaan lisää, kiitos! :)
« Viimeksi muokattu: 14.03.2008 21:38:36 kirjoittanut Luthien »
Wanna see how hard i can fall?

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 724
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Hykerryttävää. Jatkat oikein oivallisesti samalla linjalla. Go, Mimosa! Severus on jo menettämässä otteensa... :D

Toisin kuin muutamat edellä, minä pidän Mimosaa tähän sopivana nimenä. Se tuo juuri semmoisen nuoren ja herkän vision, ja sopii sukunimeen oikein mukavasti. Se punainen tukka tökkii paljon enemmän, jos mikään. ;) Mutta minkäs teet, jos Mimosa kerran on punatukkaisena syntynyt. Kirjoittaja tietää hahmonsa parhaiten.
Lainaus
- Ja kuitenkin erinomaisen velhon erinomainen tytär sai lähtöpassit aurorikoulusta?
- Ah, Severus, haluat tietää jotakin sellaista, joka on osin arvoitus minullekin. Lahjattomuuden vuoksi hän ei kuitenkaan joutunut koulusta lähtemään, sen tiedän, Dumbledore sanoi äänellä, joka oli sekoitus arvoituksellisuutta ja jonkinlaista vihjailua. Mitä rehtori yritti vihjata, sitä Kalkaros ei käsittänyt. Dumbledore jatkoi vielä nauravalla äänellä:
- Anna tytön tehdä muutakin kuin pestä limaisia taikajuomapulloja, niin hänen kykynsä käyvät ilmi.
Mainiota arvuuttelua, paitsi että minua häiritsi tuo limainen Dumbledoren suusta, varsinkin kun sana toistuu heti uudelleen seuraavan kappaleen alussa.
Lainaus
Jälleen mies viittasi Mimosan aurorikoulutukseen. Se oli epäreilua ja inhottavaa. Vain vaivoin Mimosa hillitsi itseään tarttumasta taikasauvaansa. Tämän mielenponnistuksen seurauksena kaikki vesipaljun laidoilla olevat taikajuomapullot särähtivät sadoiksi sirpaleiksi.
Vai räjäyttelee se Mimosa tavaroita. Kas vain.

Kolmannessa luvussa pidin kukkaruukkujen muodonmuutoksesta ja viittaus Nevillen kuusijalkaiseen rottaan oli veikeä.
Lainaus
- Kiitos, professori. Minun pitäisikin pian olla avustamassa professori Versoa, Mimosa vastasi ja ajatteli, ettei hän kestäisi nähdä tänään enää ainuttakaan kukkaruukkua.
Ihanalla tavalla sidottu yhteen kukkaruukut Verson oppiaineen kanssa.
Lainaus
”Ei, ei tällaista sovi ajatella nyt”, Mimosa torui itseään. Ehkä hän voisi huomaamattomasti työntää päänsä kylmään vesisaaviin Verson oppitunnin aikana.
...Tai sitten ajatella vähän lisää? :D Ihana lause ja sen tuottama vahva mielikuva.
Lainaus
- Olette harjoitellut vasta pari kuukautta, ja tämä liemi oli VIP-tasoa.
Kuinka Kalkaroksen tapaista! Ja sitten vielä lohdullisesti myöntää tämä asia jälkikäteen.

Yhteenveto kommentistani: tätä ficciä lukee oikein ilolla ja mielihyvällä, ja olet toistaiseksi onnistunut pitämään mielenkiinnon hyvin vireillä. Ja jatkoa tuli ihanan nopeasti. Tosi hienoa.

(Minäkin tahdon tummanvihreän nojatuolin! Mieluiten sellaisen, jossa tulee Severus kaupanpäällisenä...)

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Lynx

  • Vieras
omg! Seve alkaa menettää otettaan! omg![size=50]Jes! Hyvä juttu![/size]
Joo siis eli tota JATKOA!

Mistä niitä vihreitä nojatuoleja saa joihin saa seven kaupanpääliseks? :D