Kirjoittaja Aihe: Jalkapallo #3  (Luettu 50707 kertaa)

Anzu

  • Assassin
  • ***
  • Viestejä: 80
    • Conan-kun
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #20 : 29.06.2012 00:28:40 »
Ööö Italia finaalissa ? Sure as hell didn't see that one coming : D Ärsyttää kyllä. En pidä Italiasta yhtään, jalkapallollisesti että muutenkaan.
Inhoan Italiaa jalkapallomaana ihan julmetusti. Toivottavasti Espanja nyt kokoaa rivinsä ja sunnuntaina tulee kultaa ja kunniaa.
Jep, itse olen myös tämän kannalla. En nykyään juuri pidä Italiasta jalkapallomaana. Muutamissa kisoissa käyttäyminen joukkueella ollut aika diivaelkeistä ja hieman ylimielistäkin toimintaa, että en ole nyttemmin enää halunnu kannustaa ja noteerata maata kamalastikkaan. Toivottavati keskittyvät tätä nykyä enemmän pelaamiseen, kuin suun louskuttamiseen ja ovat ansainneet paikkansa finaalissa. Italian pelit pääasiassa sivunneena en kommentoi enempää tästä kisasuorituksesta. :I

Espanjan kannalla silti olen finaalissa ja heille toivon voittoa. Toivottavasti saadaan ahneempaa hyökkäyspeliä finaaliin.

Da fuq just happened?
Tuo Saksan puolustaminen oli ajoittain ihan järkyttävää, voitti sata-nolla Espanjan eilisen sekoilun kammottavuudellaan. En olisi odottanut, että Saksalle noin pahasti tulee takkiin. Inhoan Italiaa jalkapallomaana ihan julmetusti. Toivottavasti Espanja nyt kokoaa rivinsä ja sunnuntaina tulee kultaa ja kunniaa.
Ehdottomasti! Italia sai pari täysin vapaasti luovutettua maalitilannetta pelin varsinaisen peliajan loppumetreillä. Puolustajat suorastaan löivät hanskat tiskiin ja lopettivat kokonaan pelaamisen. Onneksi Italialaiset tuppasivat liukastelemaan, jolloin tilanteet hieman liusuivat ohi sitten ja Saksa sai korjattua rivinsä takaisin tasalle, mutta oli kyllä karua katseltavaa.

//Unohdin valittaa selostajasta :'D Ihan oikeasti, tyyli on tollainen töks-töks-töks. Pelin alussa häiritsee ihan älyttömästi, mutta onneksi loppua kohti ehtii jo tottua.
Joo, itse myös pidän enemmän eilisen matsin selostajasta. Seloustus paljon sujuvampaa ja jotenkin äänellisesti mukavampaa kuunneltavaa. Tosin molemmat nuo selostajat ovat kyllä tuttuja monista muistakin matseista, etten sikäli ihmettele valintoja.
"Nothing is true; everything is permitted."
~
"They didn't break me. I am broken."

Eririn

  • valomiekkalesbo
  • ***
  • Viestejä: 956
  • Jedi like my father before me
    • lesbian with a sword and a grudge
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #21 : 29.06.2012 00:37:15 »
Olenko ainoa, joka kannattaa Italiaa finaalissa? o_O Tosin omalla kohdallani se johtuu suurelta osin nepotismista (mulla on italialaisia sukulaisia, jotka murhais mut jos kannattaisin Espanjaa). Osittain kannatan Italiaa myös siksi, etten ymmärrä tätä Espanja-hypetystä. Eihän ne oikeasti ole näissä kisoissa saaneet paljon mitään aikaiseksi. Espanja-Portugali-pelissä meinasin hitto vie nukahtaa, kun Espanjan peli oli niin kuolettavan tylsää.
We had each other. That's how we won.

sernando

  • ***
  • Viestejä: 241
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #22 : 29.06.2012 00:54:37 »
Mitäköhän just tapahtui? Mä olin niin varma että Saksa menee finaaliin, uskoin siihen vielä sen kavennuksen jälkeenkin, mutta ei sitten. (ja miks muuten antaa viimesekuntien vapari maatapitkin?)


mutta joo... Vaikka mua joku saksalaisessa jalkapallossa kyrsiikin, tavallaan, mä olin jo totutellut ajatukseen siitä, että ne voittaa mestaruuden. Saksa-inho on mulla opittua, ei niin itse koettua joten kai se siks on niin vähäistä. Sitten taas Italia. Ei, äh, en tahdo että ne voittaa. Oon vieläkin niin vihanen 2006 MM-finaalista, se oli niin raivostuttava peli ja turnaus.

Joo, toivon vaan että Espanja voittaa, vaikka mä en kyllä kauheesti usko siihen. Villan puuttuminen on näkynyt, yllättävän rajustikin.

Portugalin ois vaan pitänyt alussa voittaa Saksa niin finaalissa saattais olla Espanja-Portugali ja mun ei tarviis valittaa.


+Sara Carbonero mokas vähän eilen, kysyi Iniestalta matsin jälkeen "Olisitko halunnut vetää pilkun?" :D

androidi

  • ***
  • Viestejä: 182
  • Nadine Angerer's loveslave
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #23 : 29.06.2012 06:08:17 »
No nii joo-o...

Siis miten mun Saksa voi tehä tällein... Siis hävii Italialle, siis oikeasti häviää Italialle?!

En mä tajua tätä. Enkä varmaan tajua huomen aamullakaan. Mitä niinku just tapahtu? Eiiiiii oikeasti.

Koko turnauksen ajan pystytty hoitamaan vastustaja kun vastustaja, sillä pirun tehokkaalla suoritusvarmuudella, että joka jätkä pystyy ratkaseen. No ei pystynyt tänää. Että heti kun tosipelit alkaa nii jeee. Missä vitussa oli esim se puolustus ku Balotelli pääsi siellä herkutteleen oikee kunnolla. Olin kattomassa Sports Academyssa matsia niin ei pystyny edes se saksa-huivi kaulassa sanomaan muuta ku että oli se toinen maali aika vitun hieno tykki. Mutta mitä hittoa oikein tapahtu?



Joo taidan mennä nukkumaan pääni selväks. No more comments.


// No vau kun on älykäs ja syvällinen kommentti... Saksan U17-tytöt voittivat EM-kultaa, jee<3

« Viimeksi muokattu: 30.06.2012 00:38:30 kirjoittanut androidi »
Frauen-Nationalmannschaft

FFC Frankfurt

Rascal

  • metsänhenki
  • ***
  • Viestejä: 1 507
  • Fernweh
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #24 : 29.06.2012 23:03:16 »
Olenko ainoa, joka kannattaa Italiaa finaalissa? o_O Tosin omalla kohdallani se johtuu suurelta osin nepotismista (mulla on italialaisia sukulaisia, jotka murhais mut jos kannattaisin Espanjaa). Osittain kannatan Italiaa myös siksi, etten ymmärrä tätä Espanja-hypetystä. Eihän ne oikeasti ole näissä kisoissa saaneet paljon mitään aikaiseksi. Espanja-Portugali-pelissä meinasin hitto vie nukahtaa, kun Espanjan peli oli niin kuolettavan tylsää.
Joo, et ole ainoa. :D Olen alkanut sympata Italiaa hirveästi tämän turnauksen aikana. Puolustavan Italian myytti on kyllä rikottu, tuosta joukkueesta ei voi sanoa, että se pelaisi tylsää 10 miehen bussin maalin eteen lykkäävää, peruuttelevaa futista. Olen odottanut oikeastaan, että milloin Italia alkaa pelata sitä niille "ominaista" puolustuksesta lähtevää jalkapalloa, mutta tähän mennessä joka pelissä on näkynyt näppärä ja ennen kaikkea eteenpäin pelaava joukkue. (Pirlon taituroinnit keskikentällä, oikeasti, voisin hypettää sitä loputtomiin. Ei ollut saksalaisista mitään vastusta Arkkitehdille eilen.) Epäilen vahvasti, että peruutteleva peli edes sopisi sellaiselle persoonille kuin Cassano ja Balotelli, jotka haluavat tehdä niitä maaleja ja leikkiä vastapuolen puolustajilla. Ihan persoonien pelihuumorin kannaltakin varmasti hyvä pitää tuo eteenpäin suuntautuva pelaaminen, ja toivon että eivät Espanjaakaan vastaan lähde puolustamistaktiikalla, koska tuo hyökkäysten rakentelu on niin taidokasta italialaisilla. Eksyin vähän aiheesta, mutta tosiaan jos Italia pelaa noin kivaa futista kuin tähän saakka ja Espanja jauhaa tiki-takaansa saamatta mitään aikaan, niin Azzurrille lähtee kyllä kaikki kannatus. Viva el fútbol ja paras voittoon. (Tosin jos La Roja saa pelinsä kulkemaan ja osoittaa pystyvänsä yhtä hienoon ja viihdyttävään pelaamiseen kuin viime EM- ja MM-kisoissa, niin miksipä ei heille uusintavoittoansa soisi.)

Putipuhdas 'paras joukkue voitti' -situation joten eipä tästä voi ees Mannschaft-symppistelijäkään valittaa. Italiasta en välittänyt ennen kisoja melkeen ollenkaan, mutta hitto, tätä joukkuetta on kiva katsoa. Catenaccio heivattu vittuun ja hazardi-Balotelli nyt kerää yleiset pisteet, samoin ku Pirlo on pyyhkiny Xavilla ja kumppaneilla lattiaa, Buffonista puhumattakaan.
Näinpä. Mannschaftin mestaruutta itsekin puolsin vielä eiliseen peliin saakka, mutta tbh ei voinut olla hirveän pettynyt joukkueen puolesta. Jos voi puhua ansaitusta tappiosta, niin tuo oli sellainen. Ei Saksa saanut oikein mitään tilanteita aikaan ja vastustajan puolustuksen murtamisessa oli luvattoman paljon vaikeuksia tuon tasoiselle joukkueelle. Petyin Saksan tehottomuuteen kyllä todella pahasti, odotin heiltä enemmän, vaikka Kreikka nyt ei mikään paras tason mittari puolivälierissä ollutkaan eikä sen pohjalta olisi pitänyt oikein mitään odotuksia ladata. Ei mitään pois Italialta, Balotelli voi olla vähän aivovaurioinen joskus, mutta kyllä se hommansa kentällä tekee ja sen pelaamista on oikeasti hauska katsoa samoin kuin koko Italiaa.

Italia on parantanut oikeastaan peli peliltä ja odotan kyllä suuria sunnuntain finaalilta. Jos La Roja ailahtelee ja on yhtä tehoton kuin aiemmissa peleissä (Irlanti-peliä lukuun ottamatta, mutta millaisena mittarina näiden kisojen Irlantia nyt voi pitää oikeastaan...) pallonhallintaprosenteista huolimatta, niin voipi olla että Saapasjalkamaa juhlii. Portugali hassaili paikkoja, jotka onnistui luomaan La Rojaa vastaan, ja jos Italia saa samanlaisen myllytyksen päälle niin Iker saa kyllä tosissaan venyä maalilla I suppose. Balotelli laukoo toisen 122 km/h nopeudella tulevan pallon niin on siinä melkoinen kiire parhaallakin maalivahdilla. Toisaalta jos La Roja pitää palloa koko ajan ja saa Italian kuumaveriköt turhautumaan ja rikkomaan ja pilaa heidän pelihuumorinsa niin we'll see. Eipä niitä maaleja tehdä, jos ei saada vastustajalta palloa.

Tuntui muuten pirun lyhyeltä tuo Italia-Saksa nyt kun ehti jo tottua rankkareille venyviin peleihin. ;D 90 minuuttia oli silmänräpäys.
« Viimeksi muokattu: 29.06.2012 23:05:28 kirjoittanut Rascal »
"Sille, joka on kerran joutunut metsänhaltijan valtaan, jää kuitenkin
ainainen kaipuu metsään eikä hän koskaan oikein palaa entiselleen."


Yes, I'm a football romantic.

Ollie

  • Dragon Caven orja
  • ***
  • Viestejä: 799
  • For Greater Good, Viva la Espana!
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #25 : 02.07.2012 00:00:30 »
Espanjaaaaaaa!!! La Roja <3

tänään ne pelas niin kauniisti ja siinä oli yritystä! Harmittaa Italian puolesta kun Thiago loukkaantu ja joutu pois vaan 4 minuutin jälkeen :/ mut lohdutukseksi ne oli häviämässä jo jokatapauksessa

löytyyköhän jostain niiden juhlintaa livenä taas? xD
Ficit

*~ Viva Espana ~* Xavi, Iniesta,  Ramos y Torres <3

sotavanukas

  • ***
  • Viestejä: 169
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #26 : 02.07.2012 00:09:08 »
WUUUUUULULULUUUU Espanja ! Oli vielä kaiken lisäksi oikeasti hyvä peli, paljon vauhtia ja tilanteita. Ja Juan Mata, joka tekee maalin <3 Ikävä juttu tietty tuo Italian vajaamiehisyys, mutta uuuuuuujeah :D

Ja David Villa ja Puyolkin paikalla. Nykyihmiset, aina puhelimet kädessä...

Ja Torresin lapset, voi luoja, en ole aikoihin nähnyt mitään niin suloista ;D
"Do you have any idea how rare love is?"

Ollie

  • Dragon Caven orja
  • ***
  • Viestejä: 799
  • For Greater Good, Viva la Espana!
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #27 : 02.07.2012 00:15:55 »
Sanopa muuta! Niiden muidenkin lapset oli aivan ihania <3

Mä luulen et Villa ja Puyol rupes päivättämään twitteriä XD
Ficit

*~ Viva Espana ~* Xavi, Iniesta,  Ramos y Torres <3

kuola

  • Vieras
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #28 : 02.07.2012 00:19:14 »
OMFG LA FURIA ROJA VOITTI JA TORRESILLE GOLDEN BOOT!!!1111 is this real life?

Tänään kävi kaikki minun toiveeni toteen, kun Mata kävi kentällä, Torres teki maalin ja Espanja voitti. Ja Espanja päätti sitten rikkoa monta tilastoa yhdellä kertaa. Lol, missä on tämän kommentin sisältö?

Anzu

  • Assassin
  • ***
  • Viestejä: 80
    • Conan-kun
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #29 : 02.07.2012 00:21:38 »
Kyllä toi Italian selkäranka aika hyvin napsahti kun alivoimalle joutuu tappioasemassa. No, Espanja sai ennätyksiä taas kontolleen, kun rikkoivat eniten maaleja loppuottelussakin tilaston tuossa sitten itselleen. Oli kyllä ensimmäinen Silvan maali upea. Takuulla onnea pelissä, mutta oli se keskitys ja nuppi näyttävä kokonaisuus. Pystysyötöt upposivat kuin tukit Italian puolustukseen ja siinä Espanja sitten onnistuikin hienosti murskaamaan lopun pelihengen vastustajaltaan.

Harmillista kyllä se Italiailais pelaajan loukkaantuminen vain vaivaisen neljän minuutin pelisuorituksen jälkeen.

Loppu alkoi jo olla aika nöyryytystä, mutta kyllä oikea joukkue sitten voitti. Toivottavasti seuraaviin tuleviin kisoihin saadaan myös muista joukkueista hieman kovempaa vastustusta Espanjalle, etteivät pääse taukoamatta mestareiksi tätä nykyä. Vaikka aika lähellähän tuo pudotus oli portugali ottelussa jo. No, nämä kisat olivat nyt sitten tässä. Omat suosikit jäivät ulkopuolelle, mutta ihan viihdyttävä finaalipeli silti oli. :3

Mä luulen et Villa ja Puyol rupes päivättämään twitteriä XD
Oli kyllä hyvännäköstä. D:
"Nothing is true; everything is permitted."
~
"They didn't break me. I am broken."

Steffi

  • ***
  • Viestejä: 225
  • You made promise, together till end of time<3
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #30 : 02.07.2012 00:22:53 »
Oli kyllä ihan mahtavat pari viikkoa! :) Paljon tuli elettyä mukana ja koko ajan jossain oli se tunne, että kyllä se Espanja vain vie tän! Ja hienoa, että niin nyt oikeasti kävi, koska kyllä sen mun mielestä kuului näin loppua :) On ne vaan niin ihania oikeasti!˂3 Hyvä Espanja!!! Oli kivaa, että tänä vuonna voitti edes yksi hyvä joukkue, vaikka Suomi ei pärjännytkään. Ja Torres on kyllä varmaan yksi ikuisia rakkauksia˂3

Ansku-Ransku

  • aurinkoaddikti
  • ***
  • Viestejä: 453
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #31 : 02.07.2012 00:25:48 »
Lainaus
löytyyköhän jostain niiden juhlintaa livenä taas? xD
Jos joku löytää niin linkatkaa ihmeessä! :D

On vähän ristiriitainen olo. Tosi ihanaa, että Espanja voitti ja teki ennätyksiä, mutta pitikö sitä nyt noin paljon voittaa... Pari kaveriakin Italiassa niin tuli vaan kaikkien italialaisten pettyneet ilmeet mieleen ja ne pelaajatkin itki siellä ja nyyh vaikeaa olla kokonaan iloinen Espanjan puolesta.

Mä olin ihan varma, että Ramos ja Balotelli mukiloi toisensa siellä, kun pelin alussa vaikutti vähän siltä, mutta onneksi ei mitään sattunut. Italialaisten loukkaantumiset kyllä harmitti, ja sitten kun joutuivat vielä alivoimalla pelaamaan niin aika toivottomaltahan se näytti. Olisin kyllä luullut, että yhden maalin saisivat ainakin aikaan. Paitsi ihan lopussahan ei ollut edes yritystä, mutta alku oli hyvä ja pelikin mielenkiintoinen kunnes kävi aika selkeäksi.

Vähän ne tenavat siellä kentällä oli söpöjä! Torresinkin lapset, aww. Ja sekin poika ennen pelin alkua Ramosin vieressä vaan virnuili ja hypähteli (no niin olisin kyllä mäkin). :'D Enkä edes ole lapsi-ihminen, mut oli ne vaan söpöjä.

Harmi ettei Sese saanut sitä palloa maaliin sillä kikallaan, olisi ollut hieno, vaikka yrityskin oli vähän, öh, heikohko :D Mutta pelasi kyllä mun mielestä ihan hyvin, oli aika paljon hyökkäämässä mutta niinhän ne oli kaikki. Ja kaatui myös hivenen erikoisesti siellä hyökkäyspäässä. Hyvä yritys, Sese, joo. Onneksi ei tuomari viheltänyt, olisi se sen verran epäreilu ollut.

//hidas. Mut yritin sentään sanoakin jotain :'D

Lainaus
Mä luulen et Villa ja Puyol rupes päivättämään twitteriä XD
Tämä :DD Kiva kun pelikin vielä kiinnosti.

Mutta nyt sitten ollaan onnellisia Espanjan voitosta! Onhan toi kolmen suora kuitenkin todella upea suoritus! :D
Ava by raitakarkki.

leofurioso

  • ***
  • Viestejä: 1 097
  • Kiitos Koiranruusulle avasta aikoinaan. <3
    • Versova_matkalaukku
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #32 : 02.07.2012 00:28:52 »
Viva Espana! Ja kyllä vain, ainakin Villan twitteri päivitty aika nopeasti, samoihin aikoihin, kun näkyivät televisiossa kännykät kädessä Puyolin kanssa. Hieno ja historiallinen voitto se täytyy kyllä myöntää. Jotenkin tosin tuntu hieman jopa säälittävän jossain vaiheessa tuo Italian peli. Tokihan siihen vaikutti vajaamiehisyys ja Mottan loukkaantuminen, joka oli sääli. Täytyy kyllä sanoa, että jotenkin paras hetki oli kyllä nähdä vaihdon jälkeen Mata kentällä ja Chelsean kaksikon osaaminen. Jotenkin kaikkein suurimmat naurut mulle tuli silloin, kun (en muista enää kuka) sanoi, että La Rojan jälkeläisten ansiosta mahdollisesti pitäisi olla huolissaan.

Oli taas hieno nähdä Iker pokaalin kanssa ja eipä voi sanoa, että pelikään jätti 4-0 tuloksen jälkeen jossiteltavaa. Ja muutenkin peli taas avasi mielikuvituksen ja pelaajien juhlinta on ihanan näköistä pitkän turnauksen jälkeen. Jotenkin tietenkin osa italialaisten ilmeistä ja selvä pettymys tietysti kaihertaa hieman, mutta nautin kyllä esim. pikku-Leon ja Nandon toimista ja eipä pidä Norakaan unohtaa sieltä. Jotenkin kaunista samoin kuin mm. Sesen muistopaita ja muutkin.

-Fire  8)
endless rain,fall on my heart, kokoro no kizu,let me forget, all of the hate, all of the sadness....by X- Japan

sotavanukas

  • ***
  • Viestejä: 169
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #33 : 02.07.2012 00:37:40 »
OMFG LA FURIA ROJA VOITTI JA TORRESILLE GOLDEN BOOT!!!1111 is this real life?
Ai Torresko sen maalikuninkuuden nyt sitten voitti ? Vuoden randomein ehkä, jos niin kävi - ensin kaveri ei pitkään aikaan saa mitään aikaan ja sitten wutumm, Euro 2012:n maalikuninkuus. Oisin kyllä iloinen sen puolesta, ehkä se ensi kaudella Valioliigassakin alkaisi yltää omalle tasolleen... ne vois yhdessä Matan kanssa olla paikalliset Messi ja Fabregas tai jotain :D

Iniesta kyllä ansaitsis turnauksen (lol kirjoitin ensin "turhauksen"..freudilainen lipsahdus ?) parhaan pelaajan tittelin, ja varmaan kyllä saakin. Tänäänkin se taisi olla neljästä maalista mukana kolmen tekemisessä..?
"Do you have any idea how rare love is?"

UNICORNCHILD

  • Vieras
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #34 : 02.07.2012 00:53:01 »
OMFG LA FURIA ROJA VOITTI JA TORRESILLE GOLDEN BOOT!!!1111 is this real life?

Tänään kävi kaikki minun toiveeni toteen, kun Mata kävi kentällä, Torres teki maalin ja Espanja voitti. Ja Espanja päätti sitten rikkoa monta tilastoa yhdellä kertaa.

Aika täydellisesti tiivistetty mun ajatukset just nyt ja puol tuntii sitten. :D En voi oikein lisätä enää muuta, mitä nyt hyppimistä ja huutoa ja kaikkee ihanaa täällä päässä ! hirveetä kun pitää olla mahd. hiljaa kun porukat haluaa saada untaki. ei ne nyt sellasia kaipaa. ja hei, Espanja voitti, aihetta juhlaan siis on ! tänä yönä ei nukuta.

Ollie

  • Dragon Caven orja
  • ***
  • Viestejä: 799
  • For Greater Good, Viva la Espana!
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #35 : 02.07.2012 00:54:33 »
OMFG LA FURIA ROJA VOITTI JA TORRESILLE GOLDEN BOOT!!!1111 is this real life?
Ai Torresko sen maalikuninkuuden nyt sitten voitti ? Vuoden randomein ehkä, jos niin kävi - ensin kaveri ei pitkään aikaan saa mitään aikaan ja sitten wutumm, Euro 2012:n maalikuninkuus.

Arvaa oonko samaa mieltä? Jos joku olis sanonut et Torres voittaa maalikuninkuuden olisin ollut et wtf. Mut joo vieläkin hypetän täällä!
Ficit

*~ Viva Espana ~* Xavi, Iniesta,  Ramos y Torres <3

Phanny

  • slightly mad
  • ***
  • Viestejä: 448
  • ready for my close-up
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #36 : 02.07.2012 01:16:24 »
Mun ei pitäisi oikeasti kommentoida nyt, koska tästä tulee täysin turha ihkutuskommentti, mutta pakko päästä purkamaan tätä jonnekin  :D Eli siis voi herranjumala, mikä mahtava peli Espanjalta! Espanja on jotenkin aina ollut mulle se the joukkue, ja ihanan monta kertaa päässyt voittoa juhlimaan viime vuosina :D Ainoa huono puoli oli, että peli alkoi mennä niin ylivoimaiseksi, että oli pakko sääliä italialaisia. En kestä itkeviä pelaajia, vaikka kuinka olisin ollut vastustajan puolella.

4-0 vaan on jotain niin ihanaa, että vaikea uskoa sitä vieläkään. Mahtavaa peliä oikeastaan kaikilta, varsinkin Casillas oli jälleen upea. Ja Iniesta kyllä ansaitsisi parhaan pelaajan tittelin, sen verran kova pelaaja kyllä on. Ja Torresin maalikuninkuus :D

Lainaus
Mä luulen et Villa ja Puyol rupes päivättämään twitteriä XD

Can't blame them, mäkin ylikäytin Twitteriä koko pelin ajan :D Oli kyllä tyylikkään näköistä, kun niin innoissaan herrat peliä seurasivat :D

Ei taas mitään hajua, miten pystyn nukkumaan tänä yönä yhtään, kun en pysty edes lopettamaan hymyilemistä...
freedom is just another word
for nothing left to lose

Jocinda

  • ***
  • Viestejä: 312
  • The man with the key is king.
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #37 : 02.07.2012 01:32:38 »
Huhhuh, pitäisikö tässä yrittää jotain ymmärrettävää kirjoittaa...

Ensinnäkin voin sanoa, että enne peliä vähän huolestutti. Italia oli nostanut pelinsä tasoa koko ajan, ja jotkut pelaajat olivat nousseet loistavalla pelillään esiin. (Tarvitseeko Pirloa edes mainita? Se äijä on ollut aivan jäätävä näissä kisoissa. Uskomaton peliäly ja loistavia yksilösuorituksia, joista ehkä näkyvimpänä esimerkkinä rankkarikisan panenkat.) Espanjan välierä taas ei todellakaan mennyt parhaalla mahdollisella tavalla. Portugali tuotti paljon vaikeuksia, ja tehottomuus tuli jälleen kerran esiin.

Kaiken tuon takia en olisi kyllä ikinä uskonut, että peli päättyy Espanjalle näin ylivoimaisesti. Itse olisin veikannut 2-1 -voittoa La Rojalle, enkä olisi ihmetellyt jatkoaikaakaan... Toisinpa kävi. Italia pysyi kummallakin puoliajalla kyydissä ensimmäiset 10 minuuttia, ja sen jälkeen Espanja pääsi pyörittämään. Erona moniin muihin samantapaisiin peleihin olivat nuo lukemat, joissa ei ollut tehottomuudesta tietoakaan. Jotenkin peli oli ihan erinäköistä ja parempaa kuin aiemmissa matseissa. Etenkin Jordi Alban ja Matan maalit saivat aikaan järjettömiä squeeee-reaktioita. Alba oli kisoissa ihan helvetin hyvä, enkä ihmettele yhtään, että Barcelona ehti jo miehen kaapata. Oli hieno juttu, että hän sai kruunata turnauksensa finaalimaalilla. Matalle minulla taas on aina ollut jonkinlainen softspot sydämessäni, ja varsin lyhyen kentälläolon jälkeen tehty maali lämmitti mieltä... Torres pelasi myös yllättävän vahvan matsin. Maali ja maalisyöttö - ei hullumpaa. Riittivätkö tuo maalisyöttö ja miehen vähäiset peliminuutit siis siihen kultakenkään? Sillä täytyy kyllä sanoa, että jos näin on, niin tuo tuli pikkuisen puskista :D

Juhlintoja oli taas kerran ihana seurata, vaikkei rakas YLE(<123) voinut näköjään niitä kovin kauaa näyttää. Sesen ja Cescin muistopaidat olivat hienoja ja koskettavia eleitä. Footballers' Babies FC taas oli ehkä maailman suloisin ilmestys! Ensin kyllä vähän nauratti, kun niitä lapsia alkoi tulla katsomosta pelaajien syliin ihan kuin liukuhihnalta :D Tuli vähän sellainen "Mistä näitä lapsia oikein tulee?" -fiilis. Siinä vaiheessa kun about joka iikalla oli vähintään yksi napero kainalossa, ja tenavat rupesivat telmimään, niin reaktio oli aika pitkälti tämä:


Etenkin Nora ja Leo olivat kyllä ihan käsittämättömän söpöjä. Nauratti väkisinkin, kun Leo pyrähteli siellä kentällä kuin joku yli-innokas koiranpentu... Lievästi repesin kyllä myös Dahveed the Bitchfacen ja terrieri Puyolin cameoille, kun kumpikin räpläsi kännykkää sen sijaan, että olisi pitänyt huomionsa kentällä ;D

Turnauksen parhaasta pelaajasta puhuttaessa on usein mainittu Iniesta, joka olisi erittäin oikeutettu valinta, mutta itse antaisin tittelin Ikerille. Minua voi ehkä pitää puolueellisena, koska Real Madrid, mutta minun mielestäni San Iker ansaitsisi ehdottomasti tuon tunnustuksen. Hän pelasi omalla huikealla tasollaan koko turnauksen ajan ja piti Espanjan pystyssä niillä hetkillä, kun joukkue oli vaarassa kaatua. Maalivahteja harvemmin näkee parhaan pelaajan palkinto kourassa, mutta nyt olisi mielestäni hyvä aika rikkoa tämä kaava.

Minun piti kirjoittaa ehkä sata sivua lisää aiemmista jutuista, kuten Italian da fuq? -voitosta Saksaa vastaan ja kaikista finaaliin liittyvistä sadasta ja yhdestä seikasta, mutta huomenna on töitä ja pitää ehtiä vielä metsästää vähän Espanjan juhlintamateriaalia. Töttöröö, eipä tässäkään viestissä tainnut olla paljon järjen hiventä...


~Joci

//Ainiin! Kuinka huikeaa oli, että Sese teki Raúlilta perityt matadorit finaalijuhlintojen yhteydessä?

P.S. Olen ehkä maailman noloin ihminen... Kirjoitan ficciä Juha Reinistä ja Erkka V. Lehtolasta. Ei Jeesus tätä elämää.

"When you run with the Doctor, it feels like it'll never end. But however hard you try, you can't run forever."

~o~

"My thoughts are stars I can't fathom into constellations."

Ava by doomslock, banner by Vanilla M.

cooperaur

  • grieving widow smith
  • ***
  • Viestejä: 618
  • multipussies on vaa porttihuume
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #38 : 02.07.2012 02:10:06 »
Hohhoijaa. Ompa nyt ohi nämäkin kisat, lievä pa**anmaku jäi väkisinkin suuhun kun suurella sydämmellä Saksaa kannatin, mutta turha kai sitäkään on jäädä itkemään. Kisoja tulee ja kisoja menee.

Mua itseäni yllätti eniten ehkä Englanti, joka pärjäsi kyllä paremmin kuin odotin. Tai sekin on vähän kaksipiippuinen juttu että mitä niiltä pitäisi odottaa, mutta esimerkiksi Italiaa vastaan joukkue onnistui pelaamaan yllättävän hyvin (vaikkapa verrattuna Saksaan, prkl!).

Tosiaan, Italian tiputettua ensin Englannin ja sitten Saksan, ei ollut vaikeaa kannattaa tänään Espanjaa, vaikka yleensä en sitä kannata (on niillä kuitenkin pari pelajaa joita symppaan, joten ehkä sekin vähän helpotti asiaa :D). Ja riemuhan täälläkin sitten repesi kun voitto alkoi näyttää selvältä, mikä tosin tapahtui vähän turhan aikaisin - pakko myöntää että loppua kohden alkoi mielenkiinto peliin jo kadota. Juhlintaa kattelin taas sitten oikein mielellään ja mussa ei kyllä italialaisten kyyneleet hirveen suurta myötätuntoa herättäny (mistäköhän johtuu... ai minäkö katkera?).

Toisaalta, onhan se tylsää että nykyään Espanja "voittaa aina", mutta eipä sille mitään mahda jos se vaan on paras.

Vai vei Torres maalikuninkuuden? :D Kukapa olisi arvannut...

Mutta joo. Kaikenkaikkiaan, pienoinen ähky jäi näistä kisoista, mutta eiköhän tää tästä.
Ei ollut gluteenia Hitlerin aikaan.
- Steve Rogers


Ollie

  • Dragon Caven orja
  • ***
  • Viestejä: 799
  • For Greater Good, Viva la Espana!
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #39 : 02.07.2012 09:55:45 »
Tosiaan komppaan, että jos löydätte hyvä videoita / kuvia juhlinnoista postatkaa linkkejä!

No itsellä taas Saksa oli se joukkue joka sai ekana lähteä xD En tiedä mistä se johtuu et justiinsa Saksa, mutta... Italia on aina sellanen soft point, joten oli ihan kiva nähdä ne finaalissa pitkästä aikaa. Muistan 6 vuotta sitten kun ne oli MM finaalissa Ranskaa vastaan kuinka melkein itku tuli kun ne vihdoin voitti!

Mutta täytyy kyllä sanoa, että Espanja rulettaa aika pahasti tällä hetkellä! *odottaen ensi MM kisoja*
Ficit

*~ Viva Espana ~* Xavi, Iniesta,  Ramos y Torres <3