Kirjoittaja Aihe: I'm not a girl (käännös) - romance, humor/parody, au, S  (Luettu 11785 kertaa)

Mrjn Jäätuuli

  • ***
  • Viestejä: 47
Nimi: I'm not a girl
Kirjoittaja: Vorabiza
Suomentaja: Mrjn Jäätuuli
Beta: talvilapsi, Eeyore
Genre: Romance, Humor/Parody, Alternate Universe
Ikäraja: S
Paritus: H/D
Summary: Harry on kyllästynyt ystäviensä kiusantekoon siitä, että hän näyttää tytöltä, ja päättää lopulta kostaa.

T/N: Tässä on toinen koskaan suomentamani ficci. Tällä kertaa uskalsin jopa tarkistuttaakin sen ennen tänne laittamista, joten virheitä ei pitäisi olla kauheasti, ei ainakaan niin että lukemista häiritsisi. Jos haluatte mieluummin lukea ficin englanniksi, löytyy se täältä I'm not a girl. Toivottavasti pidätte ficistä, luittepa sen nyt millä kielellä tahansa.



I’m Not a Girl!

“EN OLE TYTTÖ!”

Jokainen Suuressa salissa meni heti hiljaiseksi ja kääntyi kohti Rohkelikkojen pöytää. Liian vihainen ollakseen nolostunut, Harry tuijotti vihaisesti kaikkia oppilaita, jotka nyt katsoivat häntä kiinnostuneesti. Hän keskittyi uudestaan lähellä oleviin tupakavereihinsa.

“EN OLE TYTTÖ!”  hän huusi uudelleen, vain siltä varalta ettei kukaan olisi kuullut häntä ensimmäisellä kerralla.

“Harry! Istu alas!” Ron sihisi, vetäen Harrya viitan hihasta. Ron ja Hermione molemmat punastuivat häpeästä Harryn käytöksen vuoksi.

Harry nykäisi hihansa Ronin kädestä. “Olen saanut tarpeekseni!”

“Harry, istuisit alas,” Hermione aneli.

“Oooh, kun hän tosissaan vihastuu, hän näyttää ihan punastuneelta tytöltä,” Seamus kiusasi.

Ron ja Hermione säpsähtivät ja hyppäsivät yhtäkkiä mahdollisimman kauas pois tulilinjalta kuin pystyivät.  Neville ja Dean olivat istuneet Seamuksen molemmin puolin, mutta nyt myös he loikkasivat mahdollisimman kauas kuin voivat, toivoen etteivät vetäisi Harryn huomiota itseensä.

Harryn sieraimet levisivät, kun hän tuijotti pistävästi Seamusta. He, jotka katsoivat, eivät olleet nähneet Harryn vetävän sauvaansa, mutta sanat eivät edes olleet tulleet kokonaan ulos Seamuksen suusta, kun Harryn sauva jo osoitti häntä vakaasti.

Kukaan ei ollut ensiksi varma mitä oli tapahtunut, he vain tiedostivat että Seamus huudahti ja sitten tuijotti Harrya kauhuissaan.

Harry tuijotti häntä ilkeästi. “Tuntuuko paremmalta?” hän kysyi pehmeästi, ja hänen äänensä oli täysin ristiriidassa hänen ilmeensä kanssa.

“Harry, sano ettet tehnyt sitä?” Seamus sanoi, kuulostaen erittäin kauhistuneelta.

Harry kohotti kulmiaan. “Tehnyt mitä, Seamus?” hän kysyi viattomasti.

Kaikki katsoivat sairaalloisen uteliaasti, kun Seamus nousi  hitaasti seisomaan, aukaisi viittansa napit, veti vatsansa sisään, ja työnsi housujaan vähän ulospäin samalla kun vilkaisi niiden sisälle. Harry virnisti tyytyväisenä, kun Seamuksen kasvot muuttuivat ilkeän vihreän sävyiseksi. 

“Minä todellakin olen poika, ja satun pitämään peniksestäni,” Harry sanoi kärkevästi. Hän kuuli järkyttyneitä henkäyksiä ympäri Suurta Salia, mutta jätti huomiotta kaikki tyttöjen punastelut ja poikien kauhistuneet katseet, pitäen vakaasti omat silmänsä Seamuksessa. “Koska sinun mielestäsi se on helvetin hienoa että poikaa verrataan tyttöön, niin saat kokeilla sitä itse. Katsotaanpa kuinka paljon sinä pidät tyttönä olemisesta.”

“Olen pahoillani,” Seamus uikutti. Kukaan ei ollut oikein varma pyysikö hän anteeksi Harrylta vaiko puuttuvilta vehkeiltään, koska hän vieläkin tuijotti alas housuihinsa.

“Potter,” Kalkaros sanoi terävästi, saaden Harryn huomion.

Harry laski sauvansa alas ja kääntyi odottavasti katsomaan Kalkarosta. “Niin, professori?”

“Kaksikymmentä pistettä Rohkelikolta rumasta kielenkäytöstä,” Kalkaros sanoi pilkallisesti.

Harry yksinkertaisesti nyökkäsi, tietäen aivan hyvin, ettei se ollut hänen pääongelmansa sillä hetkellä. Hän näki kuinka Kalkaroksen silmät liukuivat sairaan vihreään rohkelikkoon, joka vieläkin tuijotti housuihinsa. Kun Kalkaroksen katse liukui takaisin Harryyn, hän vannoi että Kalkaroksen silmät tuikkivat huvittuneisuudesta.

“Potter, kirositko sinä Finneganin?” hän kysyi, kuulostaen yhtäkkiä melkein kohteliaalta.

Harry räpäytti silmiään yllättyneenä Kalkaroksen käytöksestä. “Kyllä, professori,” hän vastasi. Joka ikinen kirotussa Salissa tiesi Harryn kironneen Seamuksen, joten ei ollut mitään järkeä kieltää sitä. Sitä paitsi Harry tunsi itsensä vieläkin erittäin tyytyväiseksi, ja ajatteli tunteen olevan minkä tahansa rangaistuksen arvoinen.

Kalkaroksen katse lipui takaisin Seamukseen. “Finnegan, uskon että kirous on tehty huolellisesti?”

Seamus uikutti avuttomasti. “Se on poissa,” hän sanoi säälittävästi, saaden paljon tukea pojilta Suuressa Salissa.

“Ah, sitten se oli huolellista työtä,” Kalkaros sanoi rauhallisesti.

Harry ihmetteli oliko hän ainoa, joka näki Kalkaroksen huulien vavahtelevan hänen yrittäessä peittää huvittuneisuutensa.

“Thomas, saata  Finnegan sairaalasiipeen,” Kalkaros määräsi. Dean hyppäsi heti ylös, otti Seamusta käsivarresta kiinni, ja alkoi taluttaa poika parkaa ulos Salista.

Kalkaros kääntyi takaisin Harryn puoleen. “Neljäkymmentä pistettä Rohkelikolta luokkatoverin kiroamisesta,” hän sanoi ääni melkein tyytyväisenä.

Harry katsoi hämmästyneenä kun Kalkaros käveli leppoisasti takaisin opettajien pöytään.

“En saanut edes jälki-istuntoa,” Harry hymähti.

“Häntä vaaditaan ottamaan pisteitä, koska on sääntöjen vastaista kirota toisia oppilaita, mutta mikään ei vaadi häntä antamaan jälki-istuntoa. Se on tavallisesti jätetty professorien omaksi valinnaksi,” Hermione sanoi avuliaasti. “Mm, luulen että sinä tarjosit juuri Kalkarokselle suurinta hupia, mitä hän on tuntenut pitkään aikaan.”

Harry kyräili. “No, ainakin se oli huvittavaa jollekin.”

“Öh, luulen että hän oli sinun puolellasi,” Hermione sanoi.

Harry räpäytti silmiään. “Ihanko totta?” hän kysyi uteliaana.

Tyttö nyökkäsi. “Näytti siltä, kuin hän ajatteli Seamuksen ansainneen . . . no, mitä sinä nyt hänelle teitkään. ”

“Kirositko sinä todella hänen vehkeensä pois?” Ron kysyi.

Harry vilkaisi ystäväänsä, huomaten, että Ronin kasvot eivät olleet yhtä huolestuttavan vihreät kuin Seamuksen olivat olleet, mutta silti vähän kalpeat.

“Kyllä,” Harry vastasi, saaden Ronin säikähtämään. Harry virnisti huomatessaan Ronin käden automaattisesti katoavan pöydän alle tarkistamaan, että hänen omat vehkeensä olivat vielä paikallaan.

Vilkaisten ympärilleen, hän tajusi että kaikilla pojilla oli salamyhkäisesti käsi pöydän alla. Harry ei oikeastaan tuntenut sympatiaa, kuten hän normaalisti olisi tuntenut. Hän ajatteli, että he kaikki ansaitsivat vähän epämukavuutta kaiken sen heidän tekemän kiusaamisen jälkeen.

Ron nielaisi raskaasti. “Hänhän kuitenkin tulee olemaan kunnossa, eikö?” hän kysyi hermostuneesti.

Harry tuhahti halveksivasti. “Hän palaa normaaliksi kahdenkymmenenneljän tunnin kuluttua, jos sitä pidetään ‘normaalina olotilana,” hän vastasi.

Ron huokaisi helpottuneena, ja Harry tiesi että Ron oli iloinen siitä, ettei se olisi pysyvää, jos hän koskaan vahingossa joutuisi kyseisen kirouksen kohteeksi. Hänellä oli omat epäilyksensä siitä, että Ron olisi oikeasti niinkään huolissaan Seamuksesta.

“Olen hyvin pahoillani, Harry,” Ron sanoi ääni hiljaisena, mutta hartaana, anteeksipyynnöstä.

Harry kohautti olkapäitään. “Älä vain tee sitä enää.”

“Ymmärretty,” Ron sanoi, kiitollisena siitä, ettei Harry näyttänyt enää haluavan kostaa enempää.

Aterian jatkuessa jokainen, joka oli kiusannut Harrya, kävi pyytämässä virallisesti anteeksi. Kukaan pojista ei uskaltanut ottaa riskiä saada sama kohtalo, minkä Seamus sai.

* * * * *

Harry huokaisi raskaasti vaeltaessaan ulos. Oli melkein ulkonaliikkumiskiellonaika ja hän tiesi että hänen pitäisi olla menossa ylös torniin, mutta hän ei todellakaan tuntenut haluavansa olla tekemisissä kenenkään kanssa juuri sillä hetkellä.

Hän seurasi hitaasti  polkua alas järvelle, yrittäen olla ajattelematta, mitä aiemmin tapahtui. Hänen ajatuksensa eivät kuitenkaan oikein tehneet yhteistyötä hänen kanssaan. Se mikä häntä häiritsi koko koettelemuksessa oli, että hän tiesi, miksi he aina kiusasivat häntä, ja hän oli suurimmaksi osaksi myös samaa mieltä. Valitettavasti.

Hän oli helposti kaikkein lyhyin seitsemäsluokkalainen poika koulussa, ja jopa lyhyempi kuin monet tytöt. Hän syytti siitä Dursleytä ja kirosi heitä säännöllisesti. “Oikeanlaisen ravinnon puute tekee ihmeitä kasvunpysähtymiselle,” hän mutisi sarkastisesti.

Hän oli ennen ollut iloinen, kun ihmiset sanoivat että hänellä on äitinsä silmät. Nykyään, se yksinkertaisesti sai hänet säpsähtämään, että hänellä oli sellainen tyttömäinen ominaisuus. Rouva Weasley näytti erityisesti nauttivan Lilyn kauniiden silmien ja pitkien, mustien silmäripsien muistelemisesta. “Silmäsi ovat aivan niin kuin hänen, Harry,” hän toisti rouva Weasleyn sanat itsekseen.

Hän kirosi päivän, jona Hermione oli vihdoin suostutellut hänet korjauttamaan näkönsä, koska  lasit voisivat olla taistelussa haittana. “Tyhmät tytöt,” hän mutisi synkästi.

Ronkin oli aivan yhtä paha. Harry halusi vajota maanrakoon joka kerta, kun hän ajatteli sitä päivää milloin Ron vakavissaan julisti että Ginnyn olisi helppo oppia pelaamaan etsijänä niin kuin Harry, koska hän ja Harry olivat niin samanlaisia ruumiinrakenteeltaan. “Mutta te molemmat olette pieniä ja hentoja,” Harry toisti Ronin sanat ilkeydellä, jota Ron ei ollut käyttänyt sanoessaan.

Hän oli tuntenut tyytyväisyyden vihlaisun, kun Ronin välinpitämätön huomautus oli loukannut Ginnya  aivan niin kuin häntäkin. Ron oli sentään suunnannut sanansa silloin Ginnylle tai muuten Harry ei olisi koskaan voinut antaa anteeksi Ronille “hento” sanan käyttämistä liittyen häneen. Harrylle oli tuottanut suurta mielihyvää kurittaa Ronia, kunnes rouva Weasley oli tullut lopettamaan heidän tappelun.

Ron oli ollut jonkin aikaa paljon varovaisempi Harryn kiusaamisen suhteen, mutta heidän tultuaan takaisin Tylypahkaan, ei tarvittu kuin muutama kiusoitteleva kommentti Seamuksen suusta ennen kuin Ron itsekin alkoi tehdä sitä uudestaan. “Se kaikki on harmitonta,” Harry valitti, potkaisten kiven rajusti järven rantaa pitkin.

Se ei tosiaankaan ollut auttanut, kun hän lopulta oli lipsauttanut olevansa homo. Kenelläkään ei näyttänyt olevan mitään hänen mieltymyksiään vastaan, mutta kommentit siitä että hän halusi löytää pojan aivan niin kuin kaikki tytöt, olivat olleet yleisiä siitä lähtien.

“Minä pidän pojista,” hän mutisi ilme vihaisena. “Miten minä koskaan tulen löytämään homopoikaa, jos minä näytän hemmetin tytöltä?”

“Minusta sinä olet seksikäs.”

Harry kääntyi hiljaisen äänen suuntaan. “Malfoy, en tarvitse sinua pilkkaamaan itseäni. Kiroan sinut niin kuin kirosin Seamuksen.”

Draco kalpeni, mutta nosti kätensä ylös näyttääkseen olevansa ainakin aseeton. Harry  todellakin ajatteli hänen kiroamista, mutta sana “seksikäs” sai hänen huomionsa, halusipa hän sitä tai ei.

“En yrittänyt pilkata sinua,” Draco sanoi pehmeästi.

Harry rypisti otsaansa. “En usko sinua,” hän vastasi automaattisesti.

Tänä vuonna asiat olivat olleet hyvin erilaiset johtuen sodan loppumisesta heidän kuudentena vuotenaan. Harrya ja Dracoa ei voinut millään muotoa kutsua ystäviksi, mutta he eivät myöskään olleet enää vihollisia. Vieläkin vihaisena Harry yritti muistella viime kertaa milloin Malfoy olisi varsinaisesti pilkannut häntä millään tavalla — hän ei pystynyt muistamaan mitään viime kuukausilta.

Hän katsoi takaisin Malfoyhin, joka katsoi Harrya vakaasti. Harry tajusi ettei Malfoyn kasvoilla ollut normaalia pilkallista virnettä, joka yleensä siellä oli tällaisissa tilanteissa. Malfoyn kasvot olivat pikemminkin . . . ilmeettömät, itse asiassa. Harrylla ei ollut aavistustakaan, mitä blondi ajatteli. 

“Mitä sinä oikein pelaat, Malfoy ?” Harry kysyi vaativasti

“Minä en pelaa mitään,” Draco sanoi rauhallisesti. “ Minä vain kuulin mutinasi ja päätin lisätä oman mielipiteeni. Vehkeitteni menettämisen uhallakin haluaisin myös lisätä että olit aika upea aikaisemmin raivotessasi.”

Harryn silmät kaventuivat vihaisesti. “Nyt, minä tiedän että sinä yrität vain panna minua halvalla.”

“No en, mutta ottaisin ilomielin tuon lauseen mieluummin kirjaimellisesti kuin kuvaannollisesti,” Draco sanoi hitaasti.

Harry räpytteli silmiään hämmentyneenä hetken ennen kuin Dracon sanojen merkitys rekisteröityi hänen aivoihinsa. “Miksi yrität loukata minua niin kuin sinulla oli tapana?” Harry päästi sanat vahingossa. Kuullessaan tuskan, jonka hän tahtomattaan paljasti äänessään, Harry kyräili. “Mene tiehesi ja jätä minut rauhaan, Malfoy,” hän tiuskaisi vihaisesti.

“En yritä loukata sinua ,” Draco sanoi pehmeästi, ottaen epäröivän askeleen Harrya kohti.

“Mitä sinä oikein yrität tehdä sitten?” Harry kysyi.

“Minä yritän kertoa että pidän sinusta, jos vain antaisit tilaisuuden,” Draco vastasi.

“Et sinä pidä minusta,” Harry sanoi kärkevästi, tajuamatta kuinka paljon toivoa hänen ilmeensä kuvasti.

“Mutta minä pidän sinusta, Harry,” Draco sanoi ottaen toisen epäröivän askeleen eteenpäin.

Harry räpytteli yllättyneenä. “Kutsuitko juuri minua  ‘Harryksi’?”

Draco hymyili pienesti. “Kyllä, se on sinun nimesi.”

“Tiedän että se on nimeni,” Harry sanoi terävästi, mutta kuulostaen kuitenkin hämmentyneeltä. “En vain ole koskaan kuullut sinun sanovan sitä.”

Dracon hymy leveni. “Minä mieluiten en huutaisi ‘Potteria’, kun me naidaan. Se ei ole oikein henkilökohtaista.”

Harry tuijotti häntä epäluuloisena. “Luuletko että me rupeamme naimaan lähiaikoina?”

“Merlin, minä piru vieköön toivon niin ,” Draco sanoi innokkaasti. “Olen halunnut jo kuukausia .”

Harry aukaisi suunsa yksinkertaisesti sulkeakseen sen vain uudestaan, kun Draco astui taas askeleen lähemmäksi. Harry katsoi häntä epäluuloisesti, yrittäen selvittää jos koko juttu olisikin vitsi. “Kuukausia?” oli kaikki mitä Harry sai suustaan ulos.

Draco nyökkäsi. “Olen halunnut sinua nyt jo kuukausia, mutta en uskonut että se olisi koskaan mahdollista.”

“Ja uskot nyt että se olisi mahdollista ?” Harry kysyi.

Draco näytti viimein hiukan hermostuneelta. “Toivon,” hän sanoi levottomasti.

“Miksi?” Harry kysyi, innostuneena Dracosta ja tästä oudosta keskustelusta.

“Koska olet hemmetin upea, ja auttaisin enemmän kuin mielelläni sinua tajuamaan sen. Olet varsinainen nättipoika, ja usko minua se on hyvä asia. Olet kiihkeä ja seksikäs. Ja siinä on  vasta sinun ulkonäkösi!” Draco selitti. “Ei siitä voi erehtyä ettetkö olisi oikea mies. Sinähän voit taistella miehistä parhaimpien kanssa. Helvetti, sinä olet paras — sinä tapoit Pimeyden Lordin! Ja mitä sinä teit Finneganille? Oh, minä luulin että vain luihuinen olisi pystyvä sellaiseen kostoon. Se oli uskomatonta!”

Harry katsoi intensiivistä poikaa kiinnostuneena. “Se kiihotti sinua?” Se oli teknisesti kysymys, mutta  himokkaista hopeisista silmistä Harry sai jo vastauksensa.

“Voi, Merlin, kyllä!” Draco vastasi. “Olet rohkea, lojaali, luotettava, ja kaikkien muiden hyvien asioiden lisäksi  olet myös vahva ja voimakas, etkä koskaan siedä paskanjauhamista keneltäkään. Laita sellainen voimakas persoonallisuus pieneen nättiin pakettiin, ja . . .“ Draco hiljeni ilme melkein unelmoivana.

Harry pystyi ihmeissään vain räpyttelemään silmiään hänelle. Draco pudisti päätään aivan kuin selvitelläkseen sitä, sitten hän näytti taas vähän hermostuneelta katsoessaan uudestaan Harryyn.

Harry selvitteli kurkkuaan. “Joten, öh, luulisin että nyt saattaisi olla hyvä aika kertoa sinulle että minäkin olen ollut sinuun ihastunut jo jonkin aikaa.”

* * * * *

Draco ja Harry kävelivät Suureen Saliin Dracon käsi turvallisesti Harryn vyötäröllä, tehokkaasti merkiten omansa kaikkien nähtäväksi. Harry suuteli rajusti uutta poikaystäväänsä, sitten löntysteli Rohkelikkojen pöytään samalla, kun Draco käveli ällistyneiden luihuisten luokse omaan tupapöytäänsä. 

“Piru vieköön, Harry!” Ron huudahti. “Malfoy?!”

“Tuottaako se sinulle ongelmia?” Harry kysyi varoittavalla äänensävyllä.

“Kyllä!” Ron huusi. “Olit tarpeeksi pelottava yksinäsi! Et olisi tarvinnut hemmetin suojelijaa, mutta nyt jos sanomme mitään, on myös Malfoykin tulossa peräämme. Jokainen tietää olla koskematta mihinkään, mikä kuuluu Malfoylle!”

Rohkelikot kääntyivät kuin yhtenä miehenä katsomaan luihuisia. Draco katsoi heitä läpitunkevasti ja lähetti heille kaikille paholaismaisen virnistyksen. 

Harry tarkisti Seamuksen reaktion. Poika parka oli ilmeisesti lähetetty takaisin ihmisten joukkoon, vaikka hän ei vielä tuntenutkaan itseään aivan omaksi itsekseen. Harry ajatteli että ilkeän vihreä sävy oli melko mielenkiintoinen väri Seamukselle.

Seamus katsoi hermostuneesti Harrysta Dracoon. “Hyvä valinta, Harry,” Seamus kiljaisi.

Harry virnisti omahyväisesti Seamukselle, katsoi Dracoon ja iski silmää. Hän ei ehkä ollut tyttö ja hän pystyi pitämään puoliaan, mutta tuntui siltikin hemmetin hyvältä olla Dracon nättipoika.

~~Finite~~
« Viimeksi muokattu: 15.01.2015 23:43:50 kirjoittanut Unohtumaton »
I pause next to him and wonder how much it will destroy my image if I sit down next to him.
Greasy Snape. Sitting in the grass. By the lake. With Harry Potter. At sunset.

Käännökseni

Talvilapsi

  • ***
  • Viestejä: 6
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #1 : 05.07.2007 20:03:29 »
;D Hauska alku... draco oli söpö "kilttinä" ja nöyränä.

Hyvin suomennettu.
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Talvilapsi »
Todellisuutemme ovat vain vajaan tuuman päästä toisistaan.

Pigwidgeon

  • ***
  • Viestejä: 29
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #2 : 06.07.2007 12:41:43 »
Ei hitsi :'DDD En nauranut mutta hymyilytti.

Suloinen tarina :D Kiitos suomennoksesta.
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Pigwidgeon »
I love to walk in the rain 'cause no one can tell I'm crying.

To hell with cookies. Come to the Dark Side, We've got slash.

emit

  • ***
  • Viestejä: 33
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #3 : 06.07.2007 13:14:57 »
ei hitto. toi oli kyllä tosi hyvä :o puoliks nauratti ja oli kuitenkin niin sulonen. :)
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut emit »
Make it stop. Show me an easy way out.
Avatar by isnani: http://www.rupertandemma.org/media/graphics/avatars.php
Keys are made to open locks.

irvikissa

  • ***
  • Viestejä: 9
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #4 : 07.07.2007 14:40:51 »
Ai, tämäkin on jo suomennettu.. Ficci saa kyllä aina hymyilemään. Loppu etenkin on hauska.  :)  Suomennus vaikutti aika hyvältä, ei kauheasti mitään kömpelyyksiä tullut vastaan, muutamia pilkkuja näytti kyllä puuttuvan sun muuta pientä. Ainut, mikä minua ärsytti oli "oh":n käyttö (tai siis niiden jättäminen pelkästään noin), mutta sehän nyt on lähinnä makuasia. Kokonaisuutena käännös on mielestäni onnistunut.
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut irvikissa »
(\__/)
(+'.'+) This is Bunny. Copy and paste Bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination!

Isabel

  • ***
  • Viestejä: 103
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #5 : 09.07.2007 03:42:25 »
Tämä oli hyvin suloinen ja sai minut hymyilemään. Yleensä tämmöinen pelkkä söpöily ei vetoa minuun, mutta hyvä joskus avartaa mieltään ja lukea tälläistäkin. Tosin tuo kohta missä Draco kertoo Harrylle tunteistaan.. en pitänyt siitä koska Draco oli niin ällöttävä ällötys :---D

Lainaus
Liian vihainen ollakseen nolostunut, Harry tuijotti vihaisesti kaikkia oppilaita, jotka nyt katsoivat häntä kiinnostuneesti.

2x vihaisesti. No oikeastaan kun tarpeeksi toistelen tuota päässäni niin ei se niin paha olekkaan, mutta pisti silmään.

Jotain muitakin hassuja kohtia löysin tai siis sellaisia mitkä omaan korvaani ainakin kuulostavat oudolta, mutta ei välitetä niistä.
Kyllä tämä hyväksi iltasaduksi kävi (:
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Isabel »
Mitä eroa on Dracolla ja hyttysellä?
Hyttynen lopettaa imemisen kun sitä läimäyttää, mutta Draco ei.

Cirilla

  • Welhon tytär
  • ***
  • Viestejä: 303
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #6 : 10.07.2007 10:40:21 »
Ah, olipas se hauskaa ja mukavaa luettavaa (:
Luin sen enkuksi (ihan vain harrastuksen vuoksi)
ja totesin itsekseni, etten viitsi lukea sitä suomeksi (:
Anteeksi siis Mrjn Jäätuuli kun en lue suomeksi (:
Tuntuisi vain niin oudolta lukea suomeksi tuo, koska pidin tuon enkunkielisen ficin lopusta (:
Katsoin siis suomennoksesi ja tuntui kuin se olisi latteampi..
Sen perusteella en jaksanut enkä halunnut lukea sitä suomeksi.
(saanen anteeksi)
Uskon, että olet suomentanut sen hyvin (:

Mutta ficin idea oli mahtava ja huumorillinen,
pidin todellakin.

(: Cir*Katwi
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Cirilla »
Maailma on kaunis. Kiitos mielikuvituksesta ja taiasta.

April

  • funky aphrodite
  • ***
  • Viestejä: 395
  • since 2007, biatch.
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #7 : 10.07.2007 16:15:01 »
Uuh.
Luin tän jo Fini2:ssakin ja tykkäsin sillon myös. :)
Suloinen idea ja hienosti suomennettu. ; )
Harry on kyllä kunnon nättipoika! <3
Draco oli "vähän" OOC... xP

Lainaus
Dracon hymy leveni. “Minä mieluiten en huutaisi ‘Potteria’, kun me naidaan. Se ei ole oikein henkilökohtaista.”

Harry tuijotti häntä epäluuloisena. “Luuletko että me rupeamme naimaan lähiaikoina?”
Oih! Oikein söpistä! <3

~April kiittää
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut April »
If a writer falls in love with you,
you can never die.

   - Mik Everett

Eeyore

  • Radamsa
  • ***
  • Viestejä: 1 875
  • Karo-muoks || Ei Eyeore, ikinä.
    • Loista Tähti, loista.
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #8 : 10.07.2007 19:22:17 »
tää näyttää ihan hyvältä täällä :) hienoa, lopusta tykkäsin kyllä, dracon oma nättipoika, niin sen olla pitää  ;)
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Eeyore »


"Sie oot vähän niinku vähä-älynen pikkusisko, jota miulla ei oo koskaan ollu."
Naakkapuiston istuva päällikkö Märkäpuuma
Lucius/Narcissa | 67/100

EvilIsSexy

  • ***
  • Viestejä: 357
  • Destiel <3
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #9 : 31.07.2007 01:57:07 »
Hyvin suomennettu! Mä tykkäsin. :D Mun mielestä Harryn kirous, jolla se noitui Seamusin, vois olla aika kätevä oikeassakin elämässä! Mä tykkäsin koko ficistä, varsinkin kohdasta "jokainen tietää olla koskematta mihinkään, mikä kuuluu Malfoylle".. :D

Avasta ja bannerista kiitokset raitakarkille!

Killmore

  • dr. duck
  • ***
  • Viestejä: 72
Re: I'm not a girl (käännös) - romance, humor/parody, au, PG
« Vastaus #10 : 31.07.2007 11:42:24 »
Hyvää PÄIVÄÄ :''D Tämä piristi minua, hikistä ja väsynyttä (liikunnasta), huomattavasti. Draco on niin ihana, toisaalta hieman liiankin lempeä.

Lainaus
Harry virnisti omahyväisesti Seamukselle, katsoi Dracoon ja iski silmää. Hän ei ehkä ollut tyttö ja hän pystyi pitämään puoliaan, mutta tuntui siltikin hemmetin hyvältä olla Dracon nättipoika.

Oiii. "... mutta tuntui siltikin hemmetin hyvältä olla Dracon nättipoika."

Lainaus
Dracon hymy leveni. “Minä mieluiten en huutaisi ‘Potteria’, kun me naidaan. Se ei ole oikein henkilökohtaista.”

Harry tuijotti häntä epäluuloisena. “Luuletko että me rupeamme naimaan lähiaikoina?”

Luulen, oi Harry, luulen!

Minä ainakin tykkäsin, kiitos kirjoittajalle kovasti (ja kääntäjällekin) *halaa kumpaakin*
me kaikki ollaan avaruuspölyä.

Adaira

  • ***
  • Viestejä: 7
    • http://
Re: I'm not a girl (käännös) - romance, humor/parody, au, PG
« Vastaus #11 : 04.08.2007 13:03:21 »
Miksi tuo linkki enkunkieliseen ei toimi?
Suomeksikin tämä oli hauska mutta haluaisin silti lukea englannin kielisen.
Se ilmoittaa vain että "Palvelinta ei löytynyt". Onko jollakulla muulla samanlaisia ongelmia?

Mrjn Jäätuuli

  • ***
  • Viestejä: 47
Re: I'm not a girl (käännös) - romance, humor/parody, au, PG
« Vastaus #12 : 09.08.2007 19:24:35 »
Kiitos kommenteista:

Talvilapsi (vaikka taisinkin käskeä sinua kommentoimaan)

Pigwidgeon Siulla on muuten vaikea nimi kirjoittaa.

emit Hyvä, että sai hymyilemään.

irvikissa Mie en edes tajunnut, ettei "oh" ole suomea, joten kiitos että huomautit siitä.

Isabel En tuohon yhteen kohtaan keksiny muutakaan adjektiivia kuin vihainen (onko sille jotain synonyymeja?) ja onhan se vähän tyhmänkuuloinen tuolleen.

Cirilla No, miulle on pääasia, että ficciä on luettu, ei se että millä kielellä, ja plussaa tietty on, että kommentoit vaikka et käännöstä lukenutkaan.

 April Hienoa, että pidät toisenkin lukukerran jälkeen vielä.

Eeyore Muuten, en nyt muista ku se vanhan finin kaatuminen vähän sekoitti pakkaa, mutta betasit sie tän sillon joskus?

EvilIsSexy Sie oletkin tainnu kommentoida melkein jokaiseen kääntämääni ficciin, joten paljon kiitoksia siitä.

Killmore
Lainaus
Lainaus
Dracon hymy leveni. “Minä mieluiten en huutaisi ‘Potteria’, kun me naidaan. Se ei ole oikein henkilökohtaista.”

Harry tuijotti häntä epäluuloisena. “Luuletko että me rupeamme naimaan lähiaikoina?”

Luulen, oi Harry, luulen!
Ei hitsi mie sain naurukohtauksen, kun kuvittelin, miten Draco oiski sanonu noin Harrylle.

Adaira En tiedä, miksi linkki ei toimi, mutta osoite on: http://www.hpfandom.net/eff/viewstory.php?sid=4106.

Ja suurin kiitos tietty kuuluu alkuperäiselle kirjoittajalle eli Vorabizalle, joka ystävällisesti antoi tämän minun kääntää. Vorabizan muista  ficeistä paras on mielestäni  Malfoy Flavor, mutta siinä on 48 lukua, joten en jaksa sitä kääntää, vaikka se onkin aivan loistava, mutta suosittelen lukemaan, jos vain pitää hyvin kirjoitetusta H/D:stä.
I pause next to him and wonder how much it will destroy my image if I sit down next to him.
Greasy Snape. Sitting in the grass. By the lake. With Harry Potter. At sunset.

Käännökseni

February

  • ***
  • Viestejä: 136
Re: I'm not a girl (käännös) - romance, humor/parody, au, PG
« Vastaus #13 : 04.01.2008 23:28:10 »
Voihan kalkaroksen puristuksisa olevat pallit. :'D
Nauroin oikeesti veet silmissä tälle.
Miten kukaan voi keksiä tommosia juttuja päästänsä? :D
Tää pelasti mun päivän.. Illan.
Mahtava. Kiitos.
Elämä on hyvä harrastus kun ei saa unta.

Luihuinen_89

  • Yksinäinen kulkuri
  • ***
  • Viestejä: 1 025
  • Käsi käsessä kuljemme yhdessä ohi esteiden!!
Hahaa. Dracon oma pieni nättipoika. Ihanasti suomennettu. En osaa sanoo mitään järkevää. Tuo Seamuksen kommentti. "hyvä valinta" Todellakin hyvä valinta---

~L~
Kaikki muuttuu, minäkin vaikkei sitä aina uskoisikkaan.

Mun ficci kokoelma

Uusi Mcr G/F
Trust Me

Miriwi

  • Tulikettu
  • ***
  • Viestejä: 47
IHANA! todella hyin suomennettu, ei missään vaiheessa töksähtänyt. Very nice! Tykkäsin tosta kun Draco omi Harryn ;)
Im just a dreamer, whos searching for the way, today. Im just a dreamer, dreaming my life away.

Iero-Way

  • Vieras
Tämähän oli todella hyvin käännetty, en kyllä virheitäkään nähnyt. Voi miten tämä piristikään päivää. Vaikka henkilöt olivatkin tässä varsin OoC (tykkään enemmän kirjanmukaisista), ei tämän lukeminen kaduta lainkaan. Pitäisi joskus tuo englanninkielinenkin lukea, niin voisi verrata että onkos näissä sitten kuitenkaan niin hirveästi eroa... Kuitenkin potter-ficcejä on mukavampi lukea suomeksi. :)

Crisu-

  • ***
  • Viestejä: 41
Oioio mitä ihanuuksia taas täältä löytyy

Äää Harry oli ihan huippu, ja Draco

Lainaus
“Minusta sinä olet seksikäs.”
Oioi tota Dracoa.

Lainaus
Harryn silmät kaventuivat vihaisesti. “Nyt, minä tiedän että sinä yrität vain panna minua halvalla.”

“No en, mutta ottaisin ilomielin tuon lauseen mieluummin kirjaimellisesti kuin kuvaannollisesti,” Draco sanoi hitaasti.

Tosi hyvin oot muute kääntäny tän, oisin kyllä voinu lukea tätä pitempäänki  ;D niinkuin melkein jokaista H/D ficciä

Mutta eipä muuta ::)
"Hey, Potter! Potter! The Dementors are coming, Potter! Woooooooo!"

Winchester_

  • ***
  • Viestejä: 148
  • "You know your end is near, don't you?"
Iiiiiihana ficci (: Kauhean sulonen ♥ Hymyilin niin leveästi joissakin kohdissa että posket on nyt ihan kauhean kipeät :'D Ja tosi hyvin olit suomentanu tämän! Ei näkyny mitään tökkiviä lauseita, mutta yks asia jäi kyllä häirittemään vähän, pakko sanoa. Olit kirjoittanut Seamuksen sukunimen joka kohdassa Finnegan ja aloin tässä miettimään, että eikös tuon e-kirjaimen tilalla ole i? En ole ihan varma tästä mutta jotenki mulla on semmonen muistikuva vaan ;D Mutta jatka ihmeessä suomentamista, tämmöisiä ficcejä olisi mukava lukea lisääkin :D
They come to you in the night...
               Demons, ghosts, black fairies ϟ

Tobias

  • ***
  • Viestejä: 6
Ficin nimi herätti mielenkiinnon ja oli sitten kuitenkin pakko lukea vaikka en koskaan ole liiemmin pitänyt Harry/Draco parituksesta. Mutta tää fic on aivan loistava, erinomaista työtä suomennoksen kanssa. Pidän Seamuksesta, joten hänen kohtalonsa oli aika kurja, mutta en silti voi edes olla vihainen Harrylle sillä vaikka hän tavallaan vain puolusti itseään, niin nyt saan ajatella hänet pahiksena. Draco oli ihana, mukavaa että hän oli tällä kertaa ilkimyksen sijaan herttainen (tosin Draco nyt on ihana aina). Tässä ficissä oli hyvä keitos sopivasti eri asioita sopivassa suhteessa toisiinsa nähden. Useampi aivan hulvattoman hauska kohta.
Jos pitäisin Harrya edes vähän vähemmän ärsyttävänä, tämä fic olisi varmaan saanut minut pitämään Harrya ja Dracoa hyvänä parina muutenkin kuin vain tässä ficissä. Well done!