Kirjoittaja Aihe: Viimeinen toive ennen pimeyttä, K-11 (One-shot)  (Luettu 1856 kertaa)

Sleipnir...

  • ***
  • Viestejä: 34
Nimi: Viimeinen toive ennen pimeyttä
Kirjoittaja: Sleipnir...
Genre: Angst, Drama
Ikäraja: K-11
Varoitukset: Kuolema
A/N: Teksti syntyi osittain lukion Luovan kirjoituksen kurssilla ja siitä muotoutui sitten tällainen kaveri :) Kommentit ovat tervetulleita, sillä olen vielä aika aloittelija, mitä kirjoittamiseen tulee...

Istuin jälleen yksin kahvilan nurkkapöydässä. Kahvila oli pieni ja kotoisasti sisustettu: valaistus oli himmeä ja ilmassa leijaili juuri keitetyn kahvin ihana tuoksu. Ihmisiä kahvilassa oli vain vähän. Minulla ja parhaalla ystävälläni Katrinilla oli ollut tapana tulla tänne jokaikinen tiistai-ilta. Se oli ollut meidän yhteinen juttumme. Mutta tänään tulisi kuluneeksi puolivuotta siitä kun ensimmäisen kerran istuin tähän vakio pöytäämme ilman Katrinia. Yksinäinen kyynel vierähti poskelleni. Eniten satutti se, että tiesin sen olevan minun omaa syytäni, ettei Katrin enää istunut minua vastapäätä kuunnellen ja kannustaen. En tulisi ikinä antamaan itselleni anteeksi. Oli minun syytäni, että hän oli päättänyt oikaista sen metsän läpi. Minä olin ollut se, joka oli sitä ehdottanut, sillä sitä kautta hän pääsisi nopeammin kotiin. Miksi minä en ollut mennyt mukaan? Sen sijaan olin katsellut sivusta, kun hän oli kadonnut puiden lomaan. Hän oli ollut ainoa, joka oikeasti ymmärsi minua.