Kirjoittaja Aihe: Puhtolakaisu seitsemän (S, Sirius ja Andromeda)  (Luettu 2061 kertaa)

ainoboy

  • ***
  • Viestejä: 312
Disclaimer: Kaikki minkä J.K.Rowling tunnistaa omakseen, kuuluu hänelle. En saa tästä korvausta.

Title: Puhtolakaisu seitsemän
Author: ainoboy

Summary: Luuta suorastaan huusi päästä koelennolle.

Beta: -
Raiting: S
Genre: Ööh. Raapale ja ,,,, en kyllä tiiä =D
Henkilöitä: Sirius, Andromeda
Warnings: -
Haasteet: Tunne10 (Kateus)

A/N: Potkitaanpa tähänkin haasteeseen lisää potkua. Jälleen mennään lahonneen aidan lävitse ja julkaistaan betaamaton raapale. Jos mä jaksaisin, mä lupaisin että ens kerralla kirjoitan pidemmän ,,, mutta vannomatta paras =D



”Puhtolakaisu seitsemän?”
”Joo. Eikö olekin hieno!”

Epäreilua. Niin epäreilua. Minä halusin uuden luudanvarren. Minä halusin lentää. Minusta piti tulla suvun seuraava huispaustähti.
Mutta ei. Andromeda piti käsissään uutta luutaansa, Puhtolakaisu seitsemää, viisitoistavuotislahjaansa. Tummat silmät ilosta kiiluen hän katseli sitä, vastavahattua vartta ja viimeisen päälle ojennuksessa olevia harjaksia. Luuta suorastaan huusi päästä koelennolle.

Minäkin haluan!

”Saanko koettaa sitä?”
”Et”, serkkuni tokaisi. ”Olet liian pieni.”
”Enkä ole!”
”Oletpas”
”Olen jo yhdeksän!”
”Muttet Tylypahkassa lentotunneila. Et osaa lentää!”
”Varmasti osaan! Olen lentänyt isänkin luudalla!”
”Niin varmaan.”
”Andromeda jooko?”
”Et saa!” serkkuni naurahti ja kääntyi portaisiin. Riemuissaan syntymäpäivälahjastaan hän juoksi ulos lentämään.

Epäreilua.
I don't need your civil war
It feeds the rich while it buries the poor


inspis hukas, kaikki myöhäs. Sori.

nnora

  • neiti Lupin
  • ***
  • Viestejä: 484
  • ava by raitis
Vs: Puhtolakaisu seitsemän (S, Sirius ja Andromeda)
« Vastaus #1 : 09.07.2012 18:09:06 »
Miksi kukaan ei ole kommentoinut? No, mä kommentoin!

Tämä oli tosi söpö! Sirius oli hauska vinkuessaan luutaa kokeiltavaksi. Andromedaahan ei kirjoissa taida olla(?), mutta tässä hän vaikutti oikein luonnolliselle. Nuoremmille serkuille ja sisaruksille sanottava vakisyy "olet liian pieni" oli loistava tässä ja toimi hyvin, pystyn kuvittelemaan Siriuksen myrtyneen ilmeen. En kirjoitusvirheitä huomannut ja lauseetkin olivat sujuvan kuuloisia. Kuvailua olisi voinut olla vähän enemmän, mutta ei liikaa. Pituuttakin olisin tälle ficille suonut paljon enemmän, mutta toisaalta liika kuvailu ja pituus olisi saattaneet viedä tältä ficiltä sen tunnelman, joka tässä nyt on.

Pidin tästä todella, eikä oikeastaan muust tule miinuksia kuin tuosta lyhyydestä ja aika vähäisestä kuvailusta. Olet kirjoittanut tämän kivalla tyylillä(ja Feenikslintu Fawkes-ficin myös!), että olisin sun kuvailuakin tykännyt lukea! :)

En lainaa tästä nyt mitään, koska joutuisin lainaamaan koko ficin. :D
suurin aarre on ymmärrys rajaton

ainoboy

  • ***
  • Viestejä: 312
Vs: Puhtolakaisu seitsemän (S, Sirius ja Andromeda)
« Vastaus #2 : 15.07.2012 23:49:39 »
kiitos paljon nnora! Raapalemitassa piti pysyä niin ei juurikaan kuvailua ehtinyt,,, ehkä joskus toiste ku inspis iskee uudestaan =D
kiva että tykkäsit!
I don't need your civil war
It feeds the rich while it buries the poor


inspis hukas, kaikki myöhäs. Sori.