Kirjoittaja Aihe: Glee: Tyttöjen välisestä ystävyydestä, S | Tina/Rachel 5x raapale  (Luettu 2451 kertaa)

Dria

  • ***
  • Viestejä: 939
  • Femmeilijä
Fandom: Glee
Kirjoittaja: Dria
Paritus: Rachel/Tina
Genre: Romantiikka
Varoitukset: -
Disclaimer: En omista Gleetä enkä saa ficcailustani korvausta.
Haasteet: vuosi raapalehtien 3

A/N: Gleen ekaa tuottaria katsoessa ihastuin tähän paritukseen, eikä Glee femmeä voi koskaan olla liikaa. Kommentointi olisi erittäin toivottua etenkin, koska fandom on minulle uusi.


Tyttöjen välisestä ystävyydestä, S
Sanamäärä: 100+150+100+100+150

Rachel oli ärsyttävä. Tina katsoi laulavaa tyttöä. Hän tiesi olevansa kateellinen toisen laulutaidosta, mutta se ei ollut ainoa syy, miksi tyttö sai Tinan pahalle tuulelle. Rachel oli näkyvä vain kuorossa, käytävillä hänet huomasivat vain kiusaajat.

Miksi tyttö ei jättänyt häntä rauhaan? Tina saattoi kävellä Rachelin ohi käytävällä ja kääntyä katsomaan kummastuneena taakseen. Kuinka näkymätön Rachel olikaan, ja siltä Tina huomasi hänet joka kerta.

Miksi hän ei voinut vain kävellä ohi kuten muutkin ja nauraa, kun Rachelin valkoiselle neuleelle jäi sinisiä raitoja? Tina ei ehtinyt kääntää katsettaan, vaan joutui kohtaamaan ruskeiden silmien katseen. Rachelia oli loukattu, eikä kukaan huomannut.

Paitsi Tina.

---

“Oletko koskaan suudellut ketään?” Tina kysyi katsoessaan käytävän laidoilla toisiaan vasten olevia cheerlandereita ja jalkapalloilijoita.

“En ole löytänyt sopivaa kandidaattia”, Rachel vastasi katsomatta huulista toisiinsa kiinnittyneitä pareja.

“Kuoroon liittymisen jälkeen tuskin meistä kumpikaan ketään löytää...” Tina mutisi happamasti. Showkuoroa ennen kukaan ei ollut nähnyt häntä, sen jälkeen hän oli saanut monta kertaa puistella jäähilettä paidastaan ja niskastaan. Kaikki edistys ei valitettavasti ollut myönteistä.

“Kun New Directions menestyy, meidän päälle ei enää kaadeta jäähilettä”, Rachel sanoi päättäväisesti.

“Jos, Rachel, jos”, Tina korjasi ja sävähti hivenen jäähilejuoman lentäessä hänen kasvoilleen. He vilkaisivat toisiinsa ja kelloon. Gleen alkuun oli viisi minuuttia.

“Otitko vaihtovaatteet?” Rachel kysyi ja pysähtyi kaapilleen. Tinan kaappi oli vastakkaisella puolella käytävää, ja hän näpersi lukkoa nopeasti auki. Jäähileet valuivat paidan sisään inhottavasti, mikä nopeutti molempien tyttöjen liikkeitä.

“Tietenkin”, Tina vastasi avatessaan vessan ovea. Hän vilkaisi peilin suuntaan nopeasti ja naurahti happamasti. “Ja meikkini ovat mainosten mukaan vedenkestäviä. Tulihan testattua sekin...”

---

Ensimmäinen suudelma oli harjoittelua, kuten oli toinen ja kolmaskin. Ne olivat hapuilua ja täynnä pelkoa. Entä jos suudellessa poikaa he olisivat huonoja ja joutuisivat jätetyiksi? Samat epäilykset nakersivat molempien mieliä, joten Rachel ehdotti harjoittelua. Tina suostui, sillä kummallakaan ei ollut mitään menetettävää. He olivat jo pohjalla.

He tapasivat muutaman kerran kaupungilla Rachelin tanssituntien jälkeen, kävivät kahvilla ja etsivät aution paikan. Kukaan ei ollut todistamassa punastelua, nenien kolahtamista yhteen ja hermostunutta hymyä.

Ensimmäisen romanttisemman suudelman he jakoivat kuljettuaan käsi kädessä pimeällä pikkukujalla, jossa kukaan ei voinut nähdä. Se ei ollut ehkä merkittävää, mutta tytöille se oli uuden ja pelottavan asian alku.

---

“Täällä taas?” Tina tervehti kuivasti katsoessaan punaisen jääsohjon uhriksi joutunutta Rachelia. Punainen kyllä sopi tytölle, mutta toisessa muodossa.

“Valitettavasti. Eikä minulla ole vaihtovaatteita mukana”, Rachel huokaisi sukiessa hiuksiaan.

“Auts”, Tina totesi tietämättä mitä muutakaan sanoisi.

“Sinulla on jäätä hiuksissasi”, Tina sanoi, “pysy paikoillasi.”

“Kiitos”, Rachel mutisi hämillään. “Luulin saaneeni ne pois.”

Tina painoi huulensa hänen huulilleen varovaisesti.

”Niin saitkin”, aasialaistyttö paljasti hapuilevien suudelmien välistä. Kummatkin etsivät askelten kopinaa valmiina kääntymään peilikuviensa puoleen, jos joku tulisi. He hakivat turvaa toisistaan, koska muille he olivat näkymättömiä, mutta pelkäsivät paljastumista.

“Haluatko jatkaa?” Rachel kuiskasi painaessaan päänsä vasten Tinan olkapäätä. Tina oli turvallinen.

“Ehdottomasti.”

---

“Rachel?” Tina aloitti odottaessaan englannintunnin alkamista käytävällä paikassa, jonka ohi jäähilejuomia kantavat oppilaat eivät kulkeneet. Rachel oli hänen takanaan piilossa, vaikka se ei toista tyttöä miellyttänyt.

“Niin?”

“Luulen, että olen ihastunut”, Tina sanoi äärimmäisen nopeasti. Hänen silmissään oli kyyneliä. Hän ei sanonut pelkäävänsä, koska Rachel tiesi jo. Poikaystävä oli jotain, mistä kummallakaan ei ollut kokemusta.

“Oikeasti? Kehen?” Rachel kysyi ja hymyili tekohymyään, vaikka tytöllä ei ollut mitään syytä hymyillä. Tina toivoi, että Rachel ei hymyilisi.

“Mikeen ja hän pyysi minua ulos”, Tina kuiskasi. Kyynel valui poskelle ja jätti mustan viirun poskelle. Rachel pyyhki sen automaattisesti pois. He katsoivat toisiaan silmiin sanomatta sanaakaan.

“Minulla oli kivaa”, Rachel rikkoi hiljaisuuden.

“Niin minullakin...” Tina mumisi.

“Voimmeko me pysyä ystävinä?” Rachel jatkoi epävarmasti.

“Se olisi hienoa…”

“Onnea.”

“Joo, kiitos.”

Tina suuteli nopeasti Rachelin huulia ja tunsi vihlaisun huomatessaan, kuinka tutun tuntuista se oli. Hän olisi pyytänyt Rachelia Miken sijaan, jos tytöt saisivat ihastua tyttöihin.


**
« Viimeksi muokattu: 12.11.2014 10:49:42 kirjoittanut Beyond »
"Ajan pyörä pyörii ja aikakaudet tulevat ja menevät jättäen jälkeensä muistoja, joista tarinat syntyvät. Tarinat haipuvat myyteiksi, ja myytitkin on jo kauan sitten unohdettu, kun ne luonut aikakausi jälleen koittaa."
Ava by Cea

Solembum

  • ***
  • Viestejä: 1 847
Jei, ensimmäinen tällä parituksella lukemani ficci!

Paritus oli mielenkiintoinen, oon itse miettinyt enemmän Gleen poikaparituksia ja siksi ei ole ollut niin paljon aikaa miettiä kenet tytöistä voisi parittaa toiselle, mutta siis joo, tykkäsin tästä. Oli muuten ihaha nostalaginen tunnelma kun tässä oli selvästi käytetty ajankohtana ykköskauden alkua, ykköskautta ja kakkoskauden alkupuolta, mikäli Tinan ihastus Mikeen menee ihan canonin mukaan. Siitä päästäänkin siihen, että vaikka Mike ja Tina on ihan suloinen pari, on ärsytävää, että Tina alunperin rakastui Mikessa sen vatsalihaksiin. Ja ne on muutenkin niin stereotypinen pari. Ja tässä olisin niin kovasti tahtonut, että Rachel olisi saanut pitää Tinan. Ja Tina Rachelin.

Pääsen pätemään, jee:
Lainaus
Rachel oli näkyvä vain kuorossa, käytävillä hänet huomasivat vain jäähilejuomat.
Kuten varmaan huomaat, tuolta puuttui yksi kirjain ja verbistä puuttui taivutuspääte, jäähilejuomat kun on monikko.

Vähän mua ärsytti se, kuinka tuota sanaa 'jäähilejuoma' toisteltiin joka välissä ja lisäksi myös 'jäähilettä'. Toisaalta sille olisi aika vaikeaa keksiä synonyymiä, joten ei siitä sen enempää. Toinen asia, josta en pitänyt ihan niin paljon, oli dialogi. Viimeisessä raapaleessa pidin siitä, mutta joissakin kohdissa Rachelin ja Tinan puheet olivat niin itsestäänselvyyksiä, että se ärsytti. Tai siis, tuollaisista asioistahan ne puhuvat ja niin edelleen. En tiedä, miksi se pisti silmään. Osasta pidin paljon, osasta vähemmän. Mutta hyvin dialogi kuitenkin piti tämän kasassa, eivätkä raapaleet tuntuneet irtonaisilta.

Tack så mycket, menen ruotsintunnille..



Dria

  • ***
  • Viestejä: 939
  • Femmeilijä
Sole, varsågod. Yllätys, ettet oo lukenu tällä parilla ;D Mä käytin puolituntisen siihen, että yritin löytää Tina/Rachel ficcejä laihalla saldolla... Käytän joskus aihani hyödyllisemmin ja etsin synonyymejä jäähilejuomalle. Ehkä Rachel ja Tina päätyvät yhteen, katsotaan millaisen mielikuvan saan ykköskauden jaksoista 3 ekan jälkeen kun joskus saan katsottua...  ;) Jos kirjotan lisää, yritän saada dialogista kiinnostavampaa ^^

Ja oi fail, en osaa enää ees kirjottaa >:( Kiitos kommentoinnista ja virheiden huomauttamisesta!

"Ajan pyörä pyörii ja aikakaudet tulevat ja menevät jättäen jälkeensä muistoja, joista tarinat syntyvät. Tarinat haipuvat myyteiksi, ja myytitkin on jo kauan sitten unohdettu, kun ne luonut aikakausi jälleen koittaa."
Ava by Cea

Ferope

  • ***
  • Viestejä: 162
Oho, kappas vain! Joku on vihdoin kirjoittanut tänne Glee-femmeä (terribly sorry, jos täällä oli jo ja ignorasin sen kokonaan.)

Asiasta kukkaruukkuun; tää paritus oli mielenkiintoinen enkä oo kai koskaan lukenu tällä nimenomaisella yhtään ficciä, joten propseja rutkasti, kun tämän hokasit. Tuli lämmin olo, kun ficin luettuani tajusin että "jösses, täähän sijottuu season ykköselle! (ja vähän kakkoselle, mikäli se Mike ;D)"

Kauhean hyvin oot kirjottanu kummatkin hahmot, ja mielestäni koko raapale-sarja oli erittäin onnistunut! Sanoisin enemmän, jollei Sole olisi jo kaikkea kerennyt sanoa (grr..) 

Lainaus
Hän olisi pyytänyt Rachelia Miken sijaan, jos tytöt saisivat ihastua tyttöihin.
Voi kauneus :')

Kiitos tästä lukukokemuksesta :))

~Sitris
People go in one end, and meat comes out the other.

Dria

  • ***
  • Viestejä: 939
  • Femmeilijä
Sitris, ihanaa, että kommentoit! Glee femme on rakkaus. Ehkä mä vaan olen femme-shipperi, kun mun mielestä tämä paritus suorastaan huusi itseään kirjoitettavaksi, kun katsoin ekaa tuottaria ;D Mun kakkoskauden tietämys on melko vajaavainen, joten en loppua osaa sijoittaa mitenkään. Tiedän vain, että Tina ja Mike päätyivät yhteen... Hienoa, että tykkäsit!
"Ajan pyörä pyörii ja aikakaudet tulevat ja menevät jättäen jälkeensä muistoja, joista tarinat syntyvät. Tarinat haipuvat myyteiksi, ja myytitkin on jo kauan sitten unohdettu, kun ne luonut aikakausi jälleen koittaa."
Ava by Cea

Drizzle

  • Babypenguin
  • ***
  • Viestejä: 108
  • And I want to see you here, beside me dear.
Heips !:D Tää oli munkin ensimmäinen tällä parituksella lukema fic, ja taitaa olla myös ensimmäinen Gleen femme jota pysähdyn kommentoimaan(: ainakin mitä tähän hätään muistan :P

 Söpö paritus, nyt kun siitä kerran on kirjotettu, vaikka ite taidankin shipata enemmän Tina/Mikeä. No mutta miksei, onhan Tina hauska hahmo, ja Rachel oleellinen Gleen kannalta:P

Hmm... Hemmetti, miks tätä nyt on niin vaikee kommentoida...., tää on kyllä oikein onnistunut fic, mielestäni. Mukavasti ja uskottavasti rakennettu. Ja raapalemuoto sopi tähän(:

Sori kun en osaa sanoa mitään, mutta kiitoksia tästä lukukokemuksesta!(:

~Kiddo-sama
Ethän käytä tota miun kamalan pitkää nick'ä? Kiitos!
There's nothing wrong with you, there's a lot wrong with the World you live in
- Chris Colfer

*
Pyrylle suuret kiitokset avasta, ily!♥

feveray

  • ***
  • Viestejä: 99
Heippanen :) !

En ookkaan lukenut Glee-ficcejä pitkään aikaan, ja Glee-femmee en koskaan. Siksi tää kiinnittikin huomioni, kun rupesin etsimään sarjasta kertovia ficcejä ja tälläinen vähän erilainen (kun se mitä yleensä luen), osui silmään. Paritus on kieltämättä aika mielenkiintoinen, enkä oikeestaan oo ikinä edes ajatellut sen mahdollisuutta. Mutta tässä se tuntui jotenkin tosi luonnolliselta ja oli kirjoitettu niin ihanasti, että tykkäsin, vaikkei Rachel oikeestaan mun lempihahmoihini kuulukkaan :--D
Tykkäsin myös dialogista. Tai siis joo, olihan se paikoittain vähän sellaista 'normia', eli ne puhu siitä mistä ne puhuu aina sarjassakin. Toisaaltahan se on hyvä juttu, koska se auttaa pitämään hahmot omina itseinään ja näin. Ja ainakin mulla on aina kauheita vaikeuksia just ton dialogin kanssa, jos kirjotan Gleestä jotain, joten ansaitset kehuja täältä päin sillä että olit onnistunut tekemään siitä noinkin hyvän.
Tykkäilinpäs muuten myös kirjotusasusta. Yleensä luen meinaan sellaisia enemmän kuvailuun varaan painottuvia tekstejä, tässä taas sitä kuvailua oli vähemmän. Mutta se osoittautui hyväksi jutuksi, koska silleen se itse tarina kulkee eteenpäin ja raapaleista muodostuu selkeä kokonaisuus.

Mutta joo, kiitos tästä! :--)
I see the truth in your  white lies

StrokeOfGenius

  • Sateenkaarimursu
  • ***
  • Viestejä: 74
  • Antakaa mun syrjäytyä.
En ole koskaan katsonut Gleetä (olen kyllä harkinnut, kun niin moni näyttää tykkäävän), mutta otsikko oli ihana ja femme on rakkaus, joten päädyin lukemaan tämän :D

Tämä oli kerta kaikkiaan todella kaunis, enkä yhtään kadu sitä, että luin. En edes usko monenkaan asian menneen minulta ohi, vaikken fandomia tunnekaan ja tiedä esim. onko noilla kahdella oikeasti mitään vireillään.
Koska haluan kommentista hieman pidemmän ja asiapitoisemman, lainailen hieman kohtia;
Lainaus
Hän tiesi olevansa kateellinen toisen laulutaidosta, mutta se ei ollut ainoa syy, miksi tyttö sai Tinan pahalle tuulelle. Rachel oli näkyvä vain kuorossa, käytävillä hänet huomasivat vain kiusaajat.
^ Jotenkin tämä oli ihana, joissain ihmisissä tosiaan on ärsyttävintä juuri se, että muut suhtautuvat heihin huonosti tai että he eivät kunnioita itseään tarpeeksi.
Lainaus
“Kun New Directions menestyy, meidän päälle ei enää kaadeta jäähilettä”
^ Tämä lause oli suloinen ja jotenkin ajatus tuosta jäähileestä on samaan aikaan niin virkistävä mutta inhottava. Voi raukkaparkoja. Tosin tästä en nyt sitten tiedä, onko jäähileen heitteleminen Gleessä yleistä vai onko se oma ideasi, mutta eipä sillä väliä ;)
Lainaus
Hän olisi pyytänyt Rachelia Miken sijaan, jos tytöt saisivat ihastua tyttöihin.
^ Aww... :'(

Tämä oli todella suloinen, koko idea suutelemisen harjoittelusta ja muusta oli ihana niin kuin myös ajatus "he olivat jo pohjalla". Alkoi tosissaan säälimään parkoja.

Dankke tästä lukukokemuksesta, taisin juuri päättää alkavani seuraamaan Gleetä ;)
~Stroke
"Kaarim tykkää kosketella, mä en tykkää siit, et kosketaan. Tää on täydellinen liitto."
"Meilla on tallainen ristiriita. Kulla."
"Niin sanottu viha-rakkaus -suhde."

~ Veli Sikiö & Karim Z. Yskowicz

Dria

  • ***
  • Viestejä: 939
  • Femmeilijä
Kiddo-sama, en käytä pitkää nikkiä, jos niin toivot  :D Olen otettu, kun olen saanut sun ekan Glee femme kommentin. Kiitos siitä. Joo, onhan Mike/Tina ihan kivaa kanssa. Suurelta osin pidän Gleen canonista, mutta Mike on jäänyt melko tuntemattomaksi, koska hän ei ole esiintynyt näkemissäni jaksoissa. Minusta olisi mielenkiintoista kyllä kirjoittaa hänestä joskus...

feveray heips! Glee-femme taitaa olla aika rarea finissä, jos muutamia Brittana-ficcejä ei lasketa. Hienoa, että kokonaisuus miellytti ja ns. normaalit vuorosanat sopivat joukkoon. Vaikka tykkään kuvailusta, arkinen dialogi on aina vaihteeksi kivaa kirjoitettavaa. Kiitos kommentistasi!

Stroke, en minäkään ole nähnyt edes puolikasta tuotantokautta.  ;D Noilla kahdella on minun mielestäni jotain viboja, mutta pari ei ole canonia. Tina valitsee Mike-nimisen futispelaajan jossain vaiheessa. Gleessä etenkin Rachel saa jäähilejuomia jatkuvasti päälleen. Monet epäsuositut opiskelijat saavat, eli se on ihan canonia. Ja Glee-kuoro on kutakuinkin sosiaalinen itsemurha, joten heitä kiusataan jatkuvasti. Kiitos kommentistasi. Minusta on hienoa, että uskaltauduit lukemaan tuntemattomasta fandomista.  :)
"Ajan pyörä pyörii ja aikakaudet tulevat ja menevät jättäen jälkeensä muistoja, joista tarinat syntyvät. Tarinat haipuvat myyteiksi, ja myytitkin on jo kauan sitten unohdettu, kun ne luonut aikakausi jälleen koittaa."
Ava by Cea